Mondial 250 Mct Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
11 Aralık 2010, 14:10
#7801
Artdemus kardeşim neden bu motoru sıfır almaya çalışıyorsun ki bak bu forumda bile arkadaşlarımızın satılık çok temiz binilmiş mct leri yada ramzey 250 leri var. İkinci elde motorlar çok hesaplı sıfırı ise pahalı ve bir sürü evrak trafiği yaşayacaksın. Yerinde olsam sıfır diye bu kadar ısrar etmezdim.Yinede sen bilirsin. bakoyoko kardeşim hardiskin hayırlı olsun derken anlayamadım..konuyu açarmısın biraz.
Reklamlar
-
11 Aralık 2010, 15:10
#7802
Beycivan adlı üyeden alıntı
Artdemus kardeşim neden bu motoru sıfır almaya çalışıyorsun ki bak bu forumda bile arkadaşlarımızın satılık çok temiz binilmiş mct leri yada ramzey 250 leri var. İkinci elde motorlar çok hesaplı sıfırı ise pahalı ve bir sürü evrak trafiği yaşayacaksın. Yerinde olsam sıfır diye bu kadar ısrar etmezdim.Yinede sen bilirsin. bakoyoko kardeşim hardiskin hayırlı olsun derken anlayamadım..konuyu açarmısın biraz.
gecenlerde tesadüf üzeri benım arkadasımla alısveris yapmıssın 60 gb harddisk almıssın.
Bir yumruktan daha serttir bir kadının sözleri ;
Biri dişlerini döker digeri düşlerini .....
-
12 Aralık 2010, 13:35
#7803
gunaydin arkadaslar,
simdi kar/kis geldi, suremiyoruz motoru, genelde bodrumda duruyor. boyle durunca neler yapmak gerekir? arada bir calistirip akuyu diri tutmak lazim galiba, baska?
-
12 Aralık 2010, 14:12
#7804
Birde lastiğin sürekli aynı yerine baskı yapmasın diye yerini değiştirmek gerekiyor diye biliyorum. Malum orta ayağa alıp lastiğin yerle temasını kesemiyoruz biz. Sanırım betonla direk temasını kesmek iyi olur.
Birde muhtemelen bu sitede görüp bilgisayarıma kaydettiğim bi yazı var. Yazana tekrar tekrar teşekkürler.
Gönül isterki motosikletlerimize yaz-kış binelim. Ancak her zaman bu mümkün olmayabiliyor. Kimi zaman yaşadığımız bölgenin iklim şartları, kimi zaman bizim uygun olmayışımız buna neden olabilir. Peki, eğer kışın motorumuza binemeyeceksek, onu nerede nasıl ve ne şekilde muhafaza edeceğiz. Bununla ilgili yabancı siteleri gezdim dolaştım ve topladığım bilgileri sizler için çevirerek burda paylaşmak istedim. Adım adım ve madde madde gideceğiz. Evet hazırsak başlayalım;
1 - Muhafaza edeceğimiz yeri belirleyelim ve gerekli ekipmanları hazırlayalım
Motorumuzu nereye koyacağımızı önceden planlamalı ve son ana bırakmamalıyız. Bulacağımız yerin çok soğuk ya da çok sıcak ısı seviyelerine gelmeyecek bir yer olması önemli. Ayrıca bu yer, kimyasal gazlar çıkarabilecek malzemelerin bulunmadığı bir garaj vs. olmalı, çünkü bu tür gazlar motorun organik parçalarına (lastik, plastik aksam vs.) zarar verecektir. Elektrik motorları ve ısıtıcılar da çalışmaları esnasında ozon üretirler ve ozon lastiklerimizin baş düşmanlarındandır. Bu yüzden, motorumuzu ozon kaynaklarından uzak bir yerde muhafaza etmeliyiz.
Motorumuzu koyacağımız zeminin toprak bir zemin olmaması da tercih sebebi olmalıdır. Toprak zeminler kış boyunca yağan kar ve yağmurun nemini toplayıp sizin motorunuzun üzerine yağdıracaktır. Kış sonunda motorunuzun pas içinde olmamasını istiyorsanız kuru, nemsiz bir yerde muhafaza etmelisiniz.
2 - Motorla son bir tur, depoyu fulleme işleri
Motorumuzu yıkayıp temizlemeden önce son bir gezi iyi olacaktır. Gezimiz 20 dakika civarlarında olabilir. Gezi sonunda garajımıza (saklayacağımız yer) dönerken depoyu fullemeyi unutmuyoruz. Ayrıca Türkiye'de nerede satılır ve adı nedir bilemiyorum ancak benzine katılan bir stabilizatörden söz ediliyor. Motorumuza gezi sonunda bunu da ekliyoruz. Bu malzemeyi ekleme amacımız ise benzinin içindeki değişik bileşimlerin, uzun süreli kullanmama durumlarında motorun karburatoru ve yakıt sistemindeki diğer parçalara zarar verebilecek olması. Ayrıca motorumuzu ısıtmak için durduğu yerde uzun süre çalıştırırsak, ısınan krom egzoz borumuz, yeterli soğuma alamayacağı için sararacaktır, bilginize.
3 - Yağ değişimi
Motorumuzu kış uykusuna yatırmadan önce alacağımız belki de en önemli önlem, yağ değişimi olacaktır. Motorumuzla az önce tur atmıştık ve motorumuz hala sıcak. Motorumuzun yağını, sıcakken değiştirmeliyiz, bunu unutmayın. Ayrıca bazı kitapçıklarda veya broşürlerde kış için saklayacağımız motorumuzun yağ haznesini ağzına kadar doldurmamızı tavsiye edebilirler. Bunu kesinlikle yapmayın. Motorumuza kendi kullanma klavuzumuda bulunan "normal" miktarı koyacağız. Değiştireceğimiz yeni yağı mümkün olduğunca ucuz almaya çalışın. Çünkü bu yağı, bahar geldiğinde tekrar boşaltacak ve kaliteli yağımızı dolduracağız. Yeni yağımızı da doldurduktan sonra motorumuzu çalıştırıyoruz ve 1-2 dakika çalışır durumda bekliyoruz. Bu sayede yeni koyduğumuz yağ, motorun içindeki eski yağın yerini tamamen alabiliyor. Bunu da yaptıktan sonra motorumuzu kış uykusuna yatacağı yere tekrar geri koyuyoruz.
4 - Motorumuzun yerden temasını keselim
Motorumuzda orta ayaklık varsa, bunu kullanarak motorumuzu bırakıyoruz. Hatta mümkünse lastiklerin altına uygun tahtalar hazırlayarak zeminle temasını kesiyoruz. Ancak motorunuzun orta ayaklığı yoksa, motorunuzu dikey konumda tutmak ve yerden kaldırmak için ilginc materyaller kullanmanızı tavsiye etmiyoruz. Motoru yerden keseyim derken düşmesini kimse istemez. Eğer bunu yapamıyorsanız, motorunuzu kış boyunca en azından haftada bir kere bulunduğu yerden 1 metre kadar hareket ettirerek uzun süre zemine lastiğin aynı bölgesinin temas etmemesini sağlıyoruz.
5 - Hava girişi ve egzozun kapatılması
Tercihen motorumuzun sıcak ancak egzozumuzun soğumuş olduğu sırada, egzozumuzun içine bir miktar WD40 (pas önleyici bir sprey) sıkacağız. Ve ardından uygun bir malzeme ile (tercihen plastik, lastik) egzozumuzu hava içine giremeyecek şekilde tıkıyoruz. Aynı işlemi karburatorun hava girişine de uyguluyoruz ki motorun içine hava ile beraber nem de girmesin.
6 - Akünün çıkarılması ve doldurulması
Kış boyunca yatacak olan motorunuzun aküye ihtiyacı olmayacaktır. Akümüzün daha stabil sıcaklıkta muhafazası için onu çıkarıp eve goturmemizde fayda var. Akünün içindeki sıvı donduğunda, diğer sıvılar gibi genleşeceği için akünün çatlamasına ve kullanılmaz duruma gelmesine neden olabilir. Yok eğer motoru muhafaza edeceğimiz yer sıcak diyorsanız aküyü sökmek zorunda değilsiniz. Ancak bakımı ve temizliği nedeniyle sökmenin size hiçbir zararı olmayacak, faydası olacaktır. Ayrıca akümüzün şarjını da dolu tutmamız iyi olur.
7 - Motorun temizlenmesi, kurutulması ve parlatılması
Motorumuzu yıkamak için sabunlu bir kova su yada motosikletler için üretilmiş şampuanlardan kullanabilirsiniz. Motorumuzu kesinlikle basınçlı su pompaları ile yıkamıyoruz. Basınçlı suyun motorun aksamına zarar verebileceğini unutmayın. Motorumuzu iyice yıkadıktan sonra iyice kurulamalıyız. Motor kısmı sıcaksa kendiliğinden kuruyacaktır. Ancak ıslak ve nemli kalan diğer parçaları kurulamaya özen gösterin. Motorumuzun boyalı, kromajlı kısımlarını da gerekli koruyucular ya da parlatıcılar ile temizlersek, kış boyunca paslanma ihtimalini minimuma indirmiş oluruz.
8 - Motorun örtülmesi
Motorumuzu yıkadıktan sonra iyice kuruttuğumuza emin olmalıyız. Daha sonra motorun üzeri "nefes alabilen" kumaş bir örtü ile örtülmelidir. Eğer motorumuzu kapalı bir yerde bırakamadık ve yağışa karşı da koruma istiyorsak, bu amaç için üretilmiş Gore-tex brandaları tercih etmeliyiz. Motorumuzu tamamen naylon bazlı ve hava geçirmeyen bir branda ile örtersek, alttan gelen nemli havanın motor üzerinde toplanmasına neden oluruz ki, metal parçaların baş düşmanı nemdir.
9 - Motorumuzun tekrar yollara dönüşü
Brandamızı çıkarıyoruz. Daha sonra motorumuzun çalınmasına karşı takmış olduğumuz büyük kilitlerimizi de çıkarıyoruz. Daha sonra lastik havalarımızı kontrol ediyor ve uygun değilse gerekli havayı lastiklerimize basıyoruz. Motorumuzu eğer ayaklık üzerinde yerden yükseltmişsek, dikkatlice indiriyoruz. Daha sonra motorumuzu yıkayarak üzerine daha önceden sürdüğümüz pas önleyiciler ve diğer koruyuların akıtılmasını sağlıyoruz. Daha önce çıkardığımız akümüzü, şarj edilmiş olarak motorumuza takıyoruz. Motorumuzun gaz kelebeğini, ON/RES/PRI şeklinde olan motorlarda önce 20 saniye kadar PRI konumuna, daha sonra ON konumuna getiriyoruz. ON/RES/OFF şeklinde olan motorlarda ise direk ON konumuna getiriyoruz. Egzozumuza ve hava girişlerine taktığımız plastik parçaları çıkarıyoruz. Motorumuzu havalandırması iyi olan bir yere alarak 20 dakika kadar rölantide çalıştırıyoruz. Motorumuzu 2 aydan daha uzun süre kullanmadı isek (ya da motorumuzu korumak için yağı kış başında değiştirirken ucuz yağ koydu isek) yağını değiştiriyor ve kaliteli bir sentetik - yarı sentetik yağ koyuyoruz. Yetkili servise ya da iyi bir ustaya giderek motorumuzun sübop ayarını yaptırıyoruz. Bujileri kontrol ettiriyor ve gerekiyorsa (ki gerekme ihtimali oldukça yüksek) değiştiriyoruz. Yine yollardayız... İyi sürüşler..
-
12 Aralık 2010, 14:32
#7805
merhaba arkadaşlar nasılsınız bakalım =) tabi havalar soğudu bayaa kimse kolay kolay binmez motoruna, binmesini de tavsiye etmem açıkçası..yeni sezona kadar birşey almıyacağım bende.. gv250 var aklımda onda karar kıldım bakalım..herkese selamlar..
Motor Aşkı Ayrıdır Herkes Bilemez..
Kanuni Storm 150 / Mondial Mct 250 / Hyosung Gv 250 / Honda Cbr 600 F
-
12 Aralık 2010, 19:46
#7806
Baelmoth tesekkurler bilgiler icin, bir de ben bugun motoru bi cikardim, daha iki gundur garajda olmasina ragmen on frende sorun olusmus hemen, frene basiyorum, takili kaliyor, geri itmem gerekiyor duzelmesi icin. 2 gunde boyle sorun olduysa kac ayda kim bilir neler olacak...
Styleoscar, gv250'yi ben de ne zamandir dusunuyorum, goruntusu ozellikle de camurluklari super. ama hazir degistirmisken yuksek motorlu bisey alayim diye dusundum sonradan, mct'den illaki guzeldir o motor ama yine 250'lik kullanmis olacaz, kesmez gibi geliyor bana?
Son bisey daha danisayim, kararsiz kaldim bu konuda, benim tecilim 2012'nin basinda bitiyor, o zaman askere gitmem gerekicek, mct'yi alali da 5-6 ay oldu, yeni motor almak istiyorum, ama alsam da 1 yaz kullanicam, sonra askere gidicem, deger mi sizce motoru degistirmeye?
-
12 Aralık 2010, 22:46
#7807
mototor adlı üyeden alıntı
Baelmoth tesekkurler bilgiler icin, bir de ben bugun motoru bi cikardim, daha iki gundur garajda olmasina ragmen on frende sorun olusmus hemen, frene basiyorum, takili kaliyor, geri itmem gerekiyor duzelmesi icin. 2 gunde boyle sorun olduysa kac ayda kim bilir neler olacak...
Styleoscar, gv250'yi ben de ne zamandir dusunuyorum, goruntusu ozellikle de camurluklari super. ama hazir degistirmisken yuksek motorlu bisey alayim diye dusundum sonradan, mct'den illaki guzeldir o motor ama yine 250'lik kullanmis olacaz, kesmez gibi geliyor bana?
Son bisey daha danisayim, kararsiz kaldim bu konuda, benim tecilim 2012'nin basinda bitiyor, o zaman askere gitmem gerekicek, mct'yi alali da 5-6 ay oldu, yeni motor almak istiyorum, ama alsam da 1 yaz kullanicam, sonra askere gidicem, deger mi sizce motoru degistirmeye?
ön frene takılma olayı kablolardan olmuştur beklemekten olacağını sanmam..
ayrıca gv250 28 hp, emin ol keser yani :D heleki çin olmamasını da hesap edersen baya bir tatmin edici olur bence..250 cc sınıfında en iyisi bu ..
gv den sonraki aşamam büyük olasılıkla da enduro olacaktır o da transalple başlar tahminimce..
ayrıca askere gideceksen hiç motor alma kardeşim mct güzel makine seni tatmin eder merak etme kullandıkça tadını çıkarmana bak ..
Motor Aşkı Ayrıdır Herkes Bilemez..
Kanuni Storm 150 / Mondial Mct 250 / Hyosung Gv 250 / Honda Cbr 600 F
-
14 Aralık 2010, 00:17
#7808
bir sonraki motorumu buldum; hyosung gv 650
ama pahali ya, shadow'la, dragstar'la, intruder'la ayni fiyata nerdeyse, deger mi acaba?
bu arada, mct'yi garaja koydum ama hic bir kis hazirligi yapmadim, yag degisimi falan filan... sorun olur mu, yoksa mutlaka bakim yapip oyle mi koymak lazim garaja?
-
16 Aralık 2010, 12:14
#7809
-
16 Aralık 2010, 12:43
#7810
mototor adlı üyeden alıntı
bir sonraki motorumu buldum; hyosung gv 650
ama pahali ya, shadow'la, dragstar'la, intruder'la ayni fiyata nerdeyse, deger mi acaba?
bu arada, mct'yi garaja koydum ama hic bir kis hazirligi yapmadim, yag degisimi falan filan... sorun olur mu, yoksa mutlaka bakim yapip oyle mi koymak lazim garaja?
gv 650 yi mct yi aldığımdan beri görüyorum ve hastasıyım
çok şahane görünüşü olan bi motor ama dediğin gibi pahalı :(
Hele şu mavisinin duruşuna bi bakın
-
19 Aralık 2010, 00:29
#7811
w3l3t46 adlı üyeden alıntı
Bu benden olsun dedim arkadaşlar Benim Mct 330 cuğum.
cok guzel olmus, mct oldugunda inanmak zor
bir de o sele'de rahat edebiliyor musun?
---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:29 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:27 ----------
boyle acik renkleri normalde sevmem ama gv 650'ye her renk gidiyor
bir de cantalar da iyi olmus, alirsam bu cantadan da yaptiririm.
bugun mct'mi cikarip bi iki tur attim, bi hafta surmeyince nasil ozlemisim o sesi, o atikligi
Baelmoth adlı üyeden alıntı
gv 650 yi mct yi aldığımdan beri görüyorum ve hastasıyım
çok şahane görünüşü olan bi motor ama dediğin gibi pahalı :(
Hele şu mavisinin duruşuna bi bakın
-
19 Aralık 2010, 00:33
#7812
ya bn bir çin çappırı kullanmaktayım marka xgjao 200-8 arka fren pedalına basmak içina yağımı kaldırıp ileri atıp öyle basmam gerekiyor arada depoyla haşır neşir oluyorum bu sorun sizin motorlardada oluyormu normalde arka fren sağ ayak ucunda olması lazım değilmi tak diye basmak için..
-
19 Aralık 2010, 03:39
#7813
mct'de oyle absurd bir durum yok, olmasi gerektigi yerde fren pedali.
cengaver29 adlı üyeden alıntı
ya bn bir çin çappırı kullanmaktayım marka xgjao 200-8 arka fren pedalına basmak içina yağımı kaldırıp ileri atıp öyle basmam gerekiyor arada depoyla haşır neşir oluyorum bu sorun sizin motorlardada oluyormu normalde arka fren sağ ayak ucunda olması lazım değilmi tak diye basmak için..
-
19 Aralık 2010, 16:53
#7814
mototor adlı üyeden alıntı
cok guzel olmus, mct oldugunda inanmak zor
bir de o sele'de rahat edebiliyor musun?
---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:29 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:27 ----------
boyle acik renkleri normalde sevmem ama gv 650'ye her renk gidiyor
bir de cantalar da iyi olmus, alirsam bu cantadan da yaptiririm.
bugun mct'mi cikarip bi iki tur attim, bi hafta surmeyince nasil ozlemisim o sesi, o atikligi
valla bilmiyorum alışkanlıkmı ama ben gayet rahatım cok sert cukurlarda ustunden 3-4 parmak hava boslugu bırakıyorum alıskanlık oldu ne olur ne olmaz
Hyosung ve s&t kanuni arasındaki farklar ıcın:farao: tıkla http://img441.imageshack.us/img441/2789/88496e0a04f846249c1a790.jpg
-
20 Aralık 2010, 19:55
#7815
slm arkdaşlar nasılsınız.. bakıyorumda kimsecikler kalmamış sanki be :D nerelerdesiniz ya.. tamam kış ayı kimse binmiyorda unuttunuz forumu bizleri he..
Motor Aşkı Ayrıdır Herkes Bilemez..
Kanuni Storm 150 / Mondial Mct 250 / Hyosung Gv 250 / Honda Cbr 600 F
-
21 Aralık 2010, 00:45
#7816
milleti bilmem de ben yatayım alalı bir buçuk ay ne oldu günlük her yerini siliyorum geçen fark ettim sol arka katlanabilir ayaklığı tutan iki vida var ya. tam o iki vidanın üstündeki ana şase kırılmış yerinden biraz sapmış.(siyah boru) O an yıkıldım bittim. Ama çok şükür motorun şakulü yerinde arka lastik mili milime ön lastiğin iznden gidiyor ellerimi bırakıyorum kasislere bile giriyorum hedefe kilitlenmiş gibi gidiyor. ama benim gözünde düştü gari. o demir mi çelik ney bilen varmı. yaptırıp satacam. kayseri den mct alıcısı ve 251 ya da 301 mz satıcısı aranıyor. ayrıyeten BU FORMU YAPANDAN DA KULLANANLARDAN DA ALLAH RAZI OLSUN . bizim burda iki kelime ile aniattıgımız iki dakkalık işe motorcular dünyanın parasını alıyor. geçen yağ aldım degiştirelimmi dediler elim ayagım yağ olmasın diye tamam dedim sonra sordum ücretlimi diye 10 lira dedi. Ordan çıktım eve gelene kadar aklımın yettiğince dilimin döndüğünce ana avrat sövdüm. hiç gitmezdim motorcuya hele bu olayın üstüne töbe. allah motorcuları babası çok olan araç sürücülerinden uzak tutsun herkeze teşekkürler
-
22 Aralık 2010, 18:05
#7817
selam mct kullanıcıları, ben kışa girerken lastiklerimi değiştirmek istiyorum motorumuz için önerdiğiniz ya da önermediğiniz bir marka model var mı ? orjinal lastikleri var şu anda üstünde 10bin km den sonra kabak oldu iyicene.
ayrıca kışın motor ile ilgili ne yapılması gerek ? ekstra bi önlem almak gerekirmi siz ne yapıyorsunuz karda kışta, ben kapının önüne bağlıyorum iki tanede örtü örttüm üstüne bir sorun olmadı ama oladabilir mi ?
-
22 Aralık 2010, 23:25
#7818
..
merhabalar.250 mct arıyorum.modeli sorun değil.ıspartadayım.satılık motoru olan arkadaşlar korn32@mynet.com adresine maillerinizi bekliyorum..
-
22 Aralık 2010, 23:29
#7819
-
22 Aralık 2010, 23:52
#7820
fatih383838 adlı üyeden alıntı
MOTORUN DURUŞUNDA AKSAKLIK OLDUĞUNU ÜŞÜNÜYORUM SİZLERİN DE FİKRİNİ ALMAK İSTEDİM BU KONUDA YARDIMINIZA İHTİYACIM VAR. KORKULUK DEMİRİ KIRIK YAMUKLUĞU BELLİ OLUYO ASIL PROBLEMİM MOTORLA ÖN LASTİK ARASINDAKİ MESAFE SİZCE DE Bİ PROBLEM YOK MU SOL AYAĞIN ORDAKİ ŞASİ KIRIK KAYNAKLA DÜZELMESİ MÜMKÜNMÜDÜR EĞER MÜMKÜN DEĞİLSE TAVSİYELERİNİZ NELERDİR ŞİMDİDEN DUYARLLILIĞINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER ...
haci cozumu ne olur bilmiyorum ama, bariz yamukluk var.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:50 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:48 ----------
xzxz adlı üyeden alıntı
selam mct kullanıcıları, ben kışa girerken lastiklerimi değiştirmek istiyorum motorumuz için önerdiğiniz ya da önermediğiniz bir marka model var mı ? orjinal lastikleri var şu anda üstünde 10bin km den sonra kabak oldu iyicene.
ayrıca kışın motor ile ilgili ne yapılması gerek ? ekstra bi önlem almak gerekirmi siz ne yapıyorsunuz karda kışta, ben kapının önüne bağlıyorum iki tanede örtü örttüm üstüne bir sorun olmadı ama oladabilir mi ?
kisa girerken ne yapilmali diye ben de sormustum gecen haftalarda, cok ayrintili bir cevap gelmisti, 1-2 sayfa geriye bakarsan gorursun.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:52 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:50 ----------
bu arada havalar super ya, tam motor surmelik, bikac gundur biniyorum mct'ye, bugun de yag degistirdim kisa girmeden, bir de farda sorun vardi, park fari yerine led taktirdim, beyaz oldu, baya iyi duruyor. yanimda nakit olsa uzun fari da led taktiracaktim, hem de normal ampule gore cok az enerji harciyormus.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 11 kullanıcı var. (0 üye ve 11 misafir)
Bu Konudaki Etiketler