Mondial 250 Mct Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
17 Kasım 2010, 23:50
#7701
Beycivan adlı üyeden alıntı
Uğurcum illaki rd 350 ye gerek yok yüksek devirlere çıkan motorların hepsinin bobinini uyar yüksek devir için ileri seviye frekanslı ateşleme gücüne sahip bobin kullanılıyor yeni jenerasyon motorların hepsinde var. Bu chooperları sokakta race gibi kullananlara da ayrıca ayar oluyorum zaten o tür bir kullanım bu motora hiç gitmiyor çoğusuda motoru eline alıp tamircinin yolunu kısa zamanda tutuyor.motorun ilk modifiyesi ön ve arka dişliyle oynamaktır bu hem ucuz hem pratik hemde şarttır. motora 2 diş eksildiğinde sürate eklendiğinde torga kalkar unutmayın.Yani iki şansınız var ya hız ya güç. Ama bence güç. Neden derseniz zaten her türlü modifiyeden sonra 140 tan bir km fazla gitmedi. Kendi motorun ramzey 250 o bile bu sınırı aşamadı.Ama güç tercihinde motoru 30 bg yapmak olası bir durum.
doğrudur abi...peki piyasada bulabileceğimiz bildiğin başka bir markanın ateşleme bobini varmı ?malum bizim motor içinde bir bobin için aşırı para vermeye gerek yok..
bu arada merak ettiğim birkaç şey var..tecrübene ve araştırmana dayanaraktan sormak istiyorum
1-bizim motorlara uygun bu K&N hava filtresi varmı acaba _? zırt pırt hava filtresi değiştirmekten iyidir ömür boyuda kullanımlı filtre hem..
2-bu manifolt borularının sağlamı da varmıdır yada yaptırılabilir mi ? malum bizim motorunkiler çok sağlam değil..
Motor Aşkı Ayrıdır Herkes Bilemez..
Kanuni Storm 150 / Mondial Mct 250 / Hyosung Gv 250 / Honda Cbr 600 F
Reklamlar
-
18 Kasım 2010, 00:13
#7702
lostrider10 adlı üyeden alıntı
arkadaşlar hepinizin kurban bayramı mübarek olsun. yaklaşık 3 gün önce 2005 model mct mi yeni aldım daha önce suzuki gsxr 750 ve keeway sl 150 sahibiydim yaklaşık 1,5 yıl önce yeni bir araba aldım ve satmak zorunda kaldım ikisinide sattım:( aylardır motorsuz kaldım resmen çıldırdım. ucuz ayağımı yerden kesecek bi motor ararken gümüş kızı buldum. açıkçası sadece ucuz olduğu için almıştım ama görüntü ve seriliği çok hoşuma gitti. iyi bir seçim yaptığımı düşünüyorum. aldığım gün hemen egzos yaptırdım görüntü hoş oldu ama ek yerindeki kaynak izleri dışında bunuda halledicem. motor iyice tava gelince ısındığında havalarda malum sıcak değil uygun biraz hız denemesi yaptım 105 km civrında kaldı beni şaşırttı
çünkü 150cc lik keeway 110 görüyordu... titriyordu vidalar gevşiyordu v.s kendini paralıyordu ama 110 düz yolda yapıyordu. belki motor bakımsız belki rodaj uygun açılmadı bilemiyorum ama sizlere danışıp yapmak istediğim bazı uygulamalar var:
1- motor sıhhatsiz ise ( bunu tam bilmiyorum) motor yaptırmak yani rektefe gereklimi? şu anda 12455 km de
2- hızı arttırmak için dişli ve illaki beraberinde zinciride değiştirsem faydası olurmu? bu uygulama rampada çekişi düşürecektir+ seriliğide düşecektir bana göre. ama hız sanırım frk eder. bu uygulamayı motor ustası bir arkadaş yaptı mondial 125 cc olan bir motor bu dişli muhabbetinden sonra ( daha başka şeyler yaptımı bilmiyorum söylemedi) 140 kmh yaptı canlı şahidiyim. evet yanlış duymadınız 125 cc mondial 140 kmh yaptı bunu gördüm. kendisine danışma fırsatım olmadı ama en kısa zamanda bayram sonu zaten bu konuyu görüşücem kendisiyle. ama siz arkadaşların tamamen olmasada birçok yazısını okudum ilgimi çekti ve bilgilerinize danışmak istedim. acaba 250 cc çift silindir bu mct bu ve benzeri ayrlarla hızı arttırılabilirmi?
maksat bir cruiser yada chopper motorla hız yapmak deil. bunu suzukiyle yeterince yaptım tabiki uygun yol ve trafik şartlarında. ama malum yollarımız canavar sürücülerle dolu. özellikle motor düşmanı diyebileceğimiz bazı sürücüler motorlu arkadaşlarımızı sıkıştırmakta hatta kazalara sebep olmaktalar. amacım yeri geldiğinde hızlanabilmek yani tehlikeden uzaklaşmak.otomobil ve kamyonlardan mesafeyi biraz açabilmek. ben bu acı deneyimi keewayla çok yaşadım. trafikte araçlar düz ve sakin yollarda zaten 100 kmh altında seyir etmiyorlar malum benim eski karakaçan 110 son hız kaçamıyordum...
şimdiden tüm arkadaşlara teşekkür ediyorum kazasız sürüşler diliyorum
sizin gibi son suratten şikayet eden birisinin mesajını okumuştum zamanında.
motoru surekli sıkıştırıyordu 110'un üzerine çıkmak için.
şimdi uzun uzun anlatmayayımda, günün sonunda motorun hız göstergesinin arızalı olduğu ve hızını normalden düşük gösterdiği ortaya çıkmıştı.
bence motorda herhangi bir değişiklik yapmadan önce bir otomobil yada başka bir motor yanınızdayken bu hız denemsini yapın, bu şekilde göstergenin sağlıklı çalışıp çalışmadığını kesin olarak öğrenmiş olursunuz.
mct hiç kullanmadım ama 125cc motorlar bile düzlükte 130km'yi zorlarken çift silindir 250cc bir motorun 110'un üzerine çok zorlanmadan çıkabilmesi lazım. burdaki arkadaşların hepsi bu motoru benden daha iyi biliyorlar tabiki ama göstergenin doğru çalıştığından emin olun, çin malı motorlarda bu çok sık karşılaşılan bir problem
the evil that men do - cbr 125r 7500km - ninja 250r (tabiki yeşil) 25000km - transalp ile yollarda
-
18 Kasım 2010, 01:01
#7703
arkadaşlar bilgileriniz için teşekkürler benim maksadım söylediğim gibi yola çıkayımda bas gaza yapmak değil. tamamen gerekli hallerde tehlikeden sıyrılmak için. zaten 1-2 yıl sonra maddi açıdan tekrar düze çıkıp 1000 cc yeni bir racing motor alacağım. ama chopper keyfi başka bu motora gerçekten kanım ısındı.
beycivan arkadaşım ben de balıkesir edremitteyim bir gün umarım b, çay içip sohbet ederiz. haa uzun zaman 155 hp 750 cc bi racing kullandım ama chooper farklı bir tarz gerçekten bu sebeple bazı bilgiler kıt ayrıca sis lambası takmayı düşünüyorum yavaş yavaş bu motoru güzelleştirmek niyetindeyim daha çok bilgilere ihtiyacım olacak. yeni resimler ekleyeceğim hepinize teşekkürler
-
18 Kasım 2010, 11:25
#7704
benzinlermi kirli benim motor mu. 100 m gidiyor stop ediyor 10 dak bekliyorum bi 100 m daha gene aynı depo hava almıyor dediler onu denedim olmadı kaburatöre pislik gelmiş ondandır ddiler vidaları gevşettim az bişey aktı kesildi. 8 10 km düzgün gitti gene aynısını yaptı. karburaörleri söküp temizlemeyi düşünüyorum.
bide benzin lambası yedek depoya geçmeden önce mi yanıyor sonra mı
-
18 Kasım 2010, 14:22
#7705
fatih383838 adlı üyeden alıntı
benzinlermi kirli benim motor mu. 100 m gidiyor stop ediyor 10 dak bekliyorum bi 100 m daha gene aynı depo hava almıyor dediler onu denedim olmadı kaburatöre pislik gelmiş ondandır ddiler vidaları gevşettim az bişey aktı kesildi. 8 10 km düzgün gitti gene aynısını yaptı. karburaörleri söküp temizlemeyi düşünüyorum.
bide benzin lambası yedek depoya geçmeden önce mi yanıyor sonra mı
-bujilerini kontrol ettin mi ? iyi ateşleme yapmazsa o da etkiler..
-hava filtreni kontrol ettin mi ? malum filtre belki yerinden oynamıştır
-ayrıca güleceksin ama olan şeyler, bu benzin musluğun kapalı konumda gitmiyorsun değil dimi ?
-benzin filtreni değiştiriver işlevini yitirmiş olabilir
-ayrıca elektrik aksamındaki bir kablodaki kaçak bile stop etmene etkendir.
-hee birde bu jiklen tam kapalı konumda dimi ? o da etkiler..
-karbüratör vidalarını gevşettim derken tahliyeden benzin akan vidaları gevşettin dimi o siyah hortumların bağlı olduğu vidalar? ve 2 vidayıda gevşettin dimi ?iyice benzin akması lazım.. aman ha karbüratör olayı hassas bir konudur eğer tecrüben ve cidden sağlam ustan yoksa hiç bulaşma ilerde daha çok başın ağrır kardeşim..
bence karbüratör işini en sona bırak kardeşim.. benden tecrübeli arkadaşlar da bu konuya el atacaklardır merak etme.. kazasız sürüşler dilerim..
benzin lambası da yedeğe geçmeden yanar...
Motor Aşkı Ayrıdır Herkes Bilemez..
Kanuni Storm 150 / Mondial Mct 250 / Hyosung Gv 250 / Honda Cbr 600 F
-
18 Kasım 2010, 17:46
#7706
-
18 Kasım 2010, 17:53
#7707
arkadaşlar aklıma bişey takıldı. full face(tam kapalı) kaskla mct 250 nasıl duruyo acaba?
nerde bi mct görsem kimse kask takmıyo :/
kapalı kaskla motorun üstünde resmi olan varsa ekleyebilirmi buraya
https://www.youtube.com/alifeyizoglu
-
18 Kasım 2010, 17:58
#7708
Mondial 125 Zn'nin abisi
-
18 Kasım 2010, 19:12
#7709
felon kardeş bırak açık kaskı... sene 2006 da bir kaza yaptım kafamdaki kask kırıldı ve başımı çeşitli yerlerden resmen yardı izler pek belli değil ama bereket daha kötü şeyler olmadı (vücudumdaki 7 kırık hariç). 1 yıl sürdü iyileşmem... ben 40 kmh la şehir içinde yol almaktaydım diğer otomobil yan yoldan aniden çıktı ve bana vurdu. aracın altında 30 m kadar sürüklendim. kask kalitesizdi ayrıca güvenlik aparatları içeren mont ve pantolonum yoktu. bu sebeplerden dolayı 3 omurga kemiğim kırıldı sağ kolum 3 yerden kırıldı sağ bacağım kırıldı... acı ve tatsız bir deneyim yaşadım. her zaman kurallara uyduğumu düşünürdüm... hala uymaktayım ama şunu öğrendim ÖNCE EMNİYET SONRA HAREKET! arkadaşlar trafikte yol alırken mutlaka düzgün bir kask kullanalım ve uygun emniyetli motorsiklet kıyafetleri giyelim. herşey tüm imkanlar bizler için. artık 1990 lı yıllardaki gibi yetersiz ekipmanlar geride kaldı.
-
19 Kasım 2010, 00:40
#7710
lostrider10 adlı üyeden alıntı
felon kardeş bırak açık kaskı... sene 2006 da bir kaza yaptım kafamdaki kask kırıldı ve başımı çeşitli yerlerden resmen yardı izler pek belli değil ama bereket daha kötü şeyler olmadı (vücudumdaki 7 kırık hariç). 1 yıl sürdü iyileşmem... ben 40 kmh la şehir içinde yol almaktaydım diğer otomobil yan yoldan aniden çıktı ve bana vurdu. aracın altında 30 m kadar sürüklendim. kask kalitesizdi ayrıca güvenlik aparatları içeren mont ve pantolonum yoktu. bu sebeplerden dolayı 3 omurga kemiğim kırıldı sağ kolum 3 yerden kırıldı sağ bacağım kırıldı... acı ve tatsız bir deneyim yaşadım. her zaman kurallara uyduğumu düşünürdüm... hala uymaktayım ama şunu öğrendim ÖNCE EMNİYET SONRA HAREKET! arkadaşlar trafikte yol alırken mutlaka düzgün bir kask kullanalım ve uygun emniyetli motorsiklet kıyafetleri giyelim. herşey tüm imkanlar bizler için. artık 1990 lı yıllardaki gibi yetersiz ekipmanlar geride kaldı.
geçmiş olsun. katılıyorum bende zaten korumalıksız binmeme taraftarıyımda bu motor üstünde full face kask nasıl durur onu merak ettim
https://www.youtube.com/alifeyizoglu
-
19 Kasım 2010, 01:09
#7711
Felon adlı üyeden alıntı
geçmiş olsun. katılıyorum bende zaten korumalıksız binmeme taraftarıyımda bu motor üstünde full face kask nasıl durur onu merak ettim
Dostum komik olma senin bu sorun paris hiltonun çantasında köpek taşıması gibi birşey ya da üzerine uygun kıyafete göre kitap taşımak gibi. Tabiki insan güzel bir kaskı olsun güzel görünsün ister ama motorun üzerinde kapalı kask nasıl durur sorusu mantık sınırlarımın çok dışında.
-
19 Kasım 2010, 01:27
#7712
cokkotuadam adlı üyeden alıntı
Dostum komik olma senin bu sorun paris hiltonun çantasında köpek taşıması gibi birşey ya da üzerine uygun kıyafete göre kitap taşımak gibi. Tabiki insan güzel bir kaskı olsun güzel görünsün ister ama motorun üzerinde kapalı kask nasıl durur sorusu mantık sınırlarımın çok dışında.
ben ne kullanırsam kullanıyım görünüşe önem gösteririm .şimdi alacağım kasktan tut motosiklet üstünde giyeceğim pantolana kadar düşünürüm.yoksa kamil gibi gözükmek istemem.mesela çeneden açılır kaskla racing motosiklete binersen yakışmaz bana göre o kasklar 1.olarak endurolarda hoş duruyo 2.olarak chopperlar olabilir tabi bu motorun markasından tut rengine göre bile değişir sen gidipte siyah havalı bi custom chopper ın üstünde full face kaskla dolaşırsan yakışmaz o motora nazi kaskları tipi gider.tabi herkes istediğini yapar bu ayrı
https://www.youtube.com/alifeyizoglu
-
19 Kasım 2010, 01:33
#7713
Felon adlı üyeden alıntı
ben ne kullanırsam kullanıyım görünüşe önem gösteririm .şimdi alacağım kasktan tut motosiklet üstünde giyeceğim pantolana kadar düşünürüm.yoksa kamil gibi gözükmek istemem.mesela çeneden açılır kaskla racing motosiklete binersen yakışmaz bana göre o kasklar 1.olarak endurolarda hoş duruyo 2.olarak chopperlar olabilir tabi bu motorun markasından tut rengine göre bile değişir sen gidipte siyah havalı bi custom chopper ın üstünde full face kaskla dolaşırsan yakışmaz o motora nazi kaskları tipi gider.tabi herkes istediğini yapar bu ayrı
ne demişler hızlı yaşa cesedin yakışıklı olsun.
2009 Honda Cbr 125r -> 2006 As 200 Gy -> 2010 S&T GT 250R -> 2012 150 MCX RoadRacer -> 2013 Kuba XCG 150 -> 2017 Pulsar RS 200 -> 2024 Dominar D 400
-
19 Kasım 2010, 01:41
#7714
MotoGT adlı üyeden alıntı
ne demişler hızlı yaşa cesedin yakışıklı olsun.
aynen madem kaporta vucüdumuz kaporta güzel gözüksün
https://www.youtube.com/alifeyizoglu
-
19 Kasım 2010, 02:43
#7715
Felon adlı üyeden alıntı
sen gidipte siyah havalı bi custom chopper ın üstünde full face kaskla dolaşırsan yakışmaz o motora nazi kaskları tipi gider
Söylediklerimi şahsına hakaret olarak alma benim söyleceğim şey tamamen senin için iyiliğin için söyleyeceğim. Eğer motorsiklet almadıysan ve şu yukarıdaki gibi bir bakış açın varsa sakın motor alma. Biraz daha bekle bazı şeyler yerine otursun sonra al. Çünkü yarın bigün bu kafayla HAVALI motorlarla NAZİ kasklarıyla HAVALI görünmek için gaza asıldığında attığın 50 takladan sonra benim değil senin ananın babanın yüreği yanacak. Dediğim gibi amacım seni aşağılamak küçük düşürmek değil bu ülkede herkes istediğini istediği şekilde yapmakta serbesttir asla karışmam benimki sadece tavsiye. (Birde nazi kaskın ve havalı motorunla gelip arabama vurup kafan paramparça olduğunda vicdan azabı bana kalır. Birbirimizle bu şekilde karşılaşmadığımız müddetçe bir sıkıntı yok benim için)
-
19 Kasım 2010, 17:18
#7716
herkeze hayırlı bayramlar
-
19 Kasım 2010, 17:37
#7717
Felon adlı üyeden alıntı
ben ne kullanırsam kullanıyım görünüşe önem gösteririm .şimdi alacağım kasktan tut motosiklet üstünde giyeceğim pantolana kadar düşünürüm.yoksa kamil gibi gözükmek istemem.mesela çeneden açılır kaskla racing motosiklete binersen yakışmaz bana göre o kasklar 1.olarak endurolarda hoş duruyo 2.olarak chopperlar olabilir tabi bu motorun markasından tut rengine göre bile değişir sen gidipte siyah havalı bi custom chopper ın üstünde full face kaskla dolaşırsan yakışmaz o motora nazi kaskları tipi gider.tabi herkes istediğini yapar bu ayrı
felon kardeş bende şu anda 2 tane kask var boşta resimlerini imkan olsada gösterebilsem biri nolan diğeri lazer marka. ya arkadaşlar bu siteye video ve fotoğraf nasıl ekliyoruz?
-
19 Kasım 2010, 18:33
#7718
lostrider10 adlı üyeden alıntı
felon kardeş bende şu anda 2 tane kask var boşta resimlerini imkan olsada gösterebilsem biri nolan diğeri lazer marka. ya arkadaşlar bu siteye video ve fotoğraf nasıl ekliyoruz?
fotografi su siteye yukleyip, buraya linkini verebilirsin;
http://imageshack.us/
video icin de ayni sekilde youtube'u kullanabilirsin.
bu arada ben full face kask kullaniyorum mct ile. dis gorunuse ben de onem veririm ama guvenlik daha once gelir.
-
19 Kasım 2010, 19:32
#7719
mototor adlı üyeden alıntı
fotografi su siteye yukleyip, buraya linkini verebilirsin;
http://imageshack.us/
video icin de ayni sekilde youtube'u kullanabilirsin.
bu arada ben full face kask kullaniyorum mct ile. dis gorunuse ben de onem veririm ama guvenlik daha once gelir.
kesinlikle sana katılıyorum yakışıklı kafa tasın yada suratın yada çok sevdiğimiz diğer unsurlarımızı korumak daha önemli
---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:13 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:43 ----------
lostrider10 adlı üyeden alıntı
kesinlikle sana katılıyorum yakışıklı kafa tasın yada suratın yada çok sevdiğimiz diğer unsurlarımızı korumak daha önemli
http://img152.imageshack.us/i/fotoraf0748.jpg/ acaba oldumu? sesinide video olarak youtube da yayınlamak istedim ama başaramadım
---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:23 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:13 ----------
lostrider10 adlı üyeden alıntı
kesinlikle sana katılıyorum yakışıklı kafa tasın yada suratın yada çok sevdiğimiz diğer unsurlarımızı korumak daha önemli
---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:13 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:43 ----------
http://img152.imageshack.us/i/fotoraf0748.jpg/ acaba oldumu? sesinide video olarak youtube da yayınlamak istedim ama başaramadım
http://img404.imageshack.us/i/fotoraf0734.jpg/
http://img220.imageshack.us/i/fotoraf0746.jpg/
eksoz görünüm olarak kaynak izleri sebeiyle kötü görünüyor buna da bi çare bulacağım ama ses çok güzel geliyor kulağıma
---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:32 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:23 ----------
bu sabah saat 6 civarlarında kontağa bastım almadı çünkü jikle bozuk.2. viteste saldım filan derken 10 dk sürdü ama çalıştı dönüşte akşam üzeri denedim 100kmh fazlası yok hafif yokuş olan yolda denedim enteresandır gene 100 arkadaş yahu benim eski karakaçan bile 110 yapıyordu amaç hız değil ama icabında yani 250cc netice olarak biraz gitmeli 140kmh filan yapsa başka bişey istemem. normalde bu motorla 100kmh ı geçmek niyetinde değilim ama fitil oluyorum daha öncede bahsetmiştim 30- 31 arka dişliyi yapmak niyetindeyim acab tek bu fayda edermi? ve ön dişlide mecburen değişecekmi+zincir? diğer motorda( suzukide) komple değişim olmuştuda
-
19 Kasım 2010, 22:04
#7720
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 16 kullanıcı var. (0 üye ve 16 misafir)
Bu Konudaki Etiketler