Mondial 250 Mct Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
14 Ekim 2010, 21:37
#7541
Evet arkadaşlar yağ konusunda beycivana katılıyorum shellin kendi sitesinde yağların kullanım alanlarını okuduktan sonra dedikleri teorik olarak doğru. Gerçekte motorlarımız 1980 yılına ait motorlarsa sentetik veya yarı sentetik yağlar verimli olmayacaktır bunun yerine dönemine uygun olarak mineral yağ kullanılması motor açısından iyi olacaktır.
Tabi bu durum tamamen teoride kullanıp aradaki farklılıkları yağın kaç km sorna vizikotesini yitirdiğini görüp not alıp kıyaslama yapmak lazım ee buda sabır isteyen bir iştir zira koyduğunuz yağ en az aşırı titiz olanlar için 1000kmde bir değişirki ben yağımı 2000-3000 arası değiştirirdim duruma göre yani.
ben önceden scooterim varken onda mineral koyuyordu usta memnun değildim sonra shellden advence full sentetik 15/50 yağ alıp ilk yağ değişimimi kendim yaptıktan sonra motor kendine geldi diyebilirim ( not kmsi 30.000di o zaman) daha sonra aynı yağı mct de kullandım taki krank bilyası ses yapana dek sesten sonra 20/50 yağ koydum ama bu sefer mineral fakat onuda uzun yolda denemeden sattığım için yorumum olamayacak ama genel olarak shell advenceden gayet memnun kalmıştım
insan su gibi olmalıdır konduğu kabın şeklini almalı gittiği heryere istediği şekli verebilmeli B.T.
Reklamlar
-
15 Ekim 2010, 02:39
#7542
korsanxxx adlı üyeden alıntı
Evet arkadaşlar yağ konusunda beycivana katılıyorum shellin kendi sitesinde yağların kullanım alanlarını okuduktan sonra dedikleri teorik olarak doğru. Gerçekte motorlarımız 1980 yılına ait motorlarsa sentetik veya yarı sentetik yağlar verimli olmayacaktır bunun yerine dönemine uygun olarak mineral yağ kullanılması motor açısından iyi olacaktır.
Tabi bu durum tamamen teoride kullanıp aradaki farklılıkları yağın kaç km sorna vizikotesini yitirdiğini görüp not alıp kıyaslama yapmak lazım ee buda sabır isteyen bir iştir zira koyduğunuz yağ en az aşırı titiz olanlar için 1000kmde bir değişirki ben yağımı 2000-3000 arası değiştirirdim duruma göre yani.
ben önceden scooterim varken onda mineral koyuyordu usta memnun değildim sonra shellden advence full sentetik 15/50 yağ alıp ilk yağ değişimimi kendim yaptıktan sonra motor kendine geldi diyebilirim ( not kmsi 30.000di o zaman) daha sonra aynı yağı mct de kullandım taki krank bilyası ses yapana dek sesten sonra 20/50 yağ koydum ama bu sefer mineral fakat onuda uzun yolda denemeden sattığım için yorumum olamayacak ama genel olarak shell advenceden gayet memnun kalmıştım
yani bize tavsiye edilen mineral özellikli yağ mıdır kanka ?
Motor Aşkı Ayrıdır Herkes Bilemez..
Kanuni Storm 150 / Mondial Mct 250 / Hyosung Gv 250 / Honda Cbr 600 F
-
15 Ekim 2010, 13:31
#7543
insan su gibi olmalıdır konduğu kabın şeklini almalı gittiği heryere istediği şekli verebilmeli B.T.
-
15 Ekim 2010, 15:25
#7544
korsanxxx adlı üyeden alıntı
Evet arkadaşlar yağ konusunda beycivana katılıyorum shellin kendi sitesinde yağların kullanım alanlarını okuduktan sonra dedikleri teorik olarak doğru. Gerçekte motorlarımız 1980 yılına ait motorlarsa sentetik veya yarı sentetik yağlar verimli olmayacaktır bunun yerine dönemine uygun olarak mineral yağ kullanılması motor açısından iyi olacaktır.
Tabi bu durum tamamen teoride kullanıp aradaki farklılıkları yağın kaç km sorna vizikotesini yitirdiğini görüp not alıp kıyaslama yapmak lazım ee buda sabır isteyen bir iştir zira koyduğunuz yağ en az aşırı titiz olanlar için 1000kmde bir değişirki ben yağımı 2000-3000 arası değiştirirdim duruma göre yani.
ben önceden scooterim varken onda mineral koyuyordu usta memnun değildim sonra shellden advence full sentetik 15/50 yağ alıp ilk yağ değişimimi kendim yaptıktan sonra motor kendine geldi diyebilirim ( not kmsi 30.000di o zaman) daha sonra aynı yağı mct de kullandım taki krank bilyası ses yapana dek sesten sonra 20/50 yağ koydum ama bu sefer mineral fakat onuda uzun yolda denemeden sattığım için yorumum olamayacak ama genel olarak shell advenceden gayet memnun kalmıştım
Bence bu mantık çok yanlış. motor 1980 teknolojisi diye mineral esaslı yağların kullanılması çok staikocu bir yaklaşım. teknoloji gleişiyor. yağ, yakıt ve lastik teknolojisi 1980 lerden çok çok ileride. gelişen yağ teknolojisi motor ömrünü uzatmayla doğrudan alakalı. dolayısıyla teknolojisi petrolün kapsamıyla sınırlı olan bir ürünü ben şahsen doğrudan kullanmaya karşıyım. BEn mctyi 37000 km kullandım. yerı sentetik ve full sentetikten başka yağ kullanmadım (1-2 kere istisna olmuştur elbet) Bu süre zarfında satmadan önce egzantrik mili ve piyanolarındaki aşınmalardan dolayı değişim yaptım. Bunun dışında hiç bir aşınma ses belirtisi olmadı. ön dişli rulmanı ve 2. vites dişlisini kırdığım için motoru söktüğümüzde ışıl ışıldı içi. ve bu 4 yıllık sürede hiç bir şekilde piston silindir sekman değiştirmedim. Yağı yakıt mantığıyla düşünüyorsun gibime geldi. YAni 97 oktanı kullanmaya gerek yok kabul ama sürtünme ciddi bir mevzu.
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
-
15 Ekim 2010, 15:33
#7545
Arkadaşlar malum mondial çin malı ve çin mallarının kaliteliliği konusunda herkes menfi fikirde birleşiyor sanırım ancak mct 250 motorsikleti ilk kez kullanacaklar için iyi bir makina, kullanımı kolay. Ama bazı teknik problemleri diğer markalara oranla daha erken çıkarıyor. Benim de 250 mct var sıfır aldım ve alır almaz sorunlarla karşılaştım. Mesela daha 150 km de km teli koptu, hız göstergesi sallanmaya başladı, sabahları çok zor çalışıyordu hatta iki kez akü bitirdim çalışmadığı için. Rodaj aşamasında sadece çalışmama sorunu yaşadım ve buji değiştirdim 150 km de. Bunların dışında bu paraya alınabilecek en iyi chaper dir diyorum görünüşü güzel ama ilerleyen km lerde başka sorunlar yaşayanlar varsa yazarlarsa sevinirim.
-
15 Ekim 2010, 21:57
#7546
ARBETUS adlı üyeden alıntı
Bence bu mantık çok yanlış. motor 1980 teknolojisi diye mineral esaslı yağların kullanılması çok staikocu bir yaklaşım. teknoloji gleişiyor. yağ, yakıt ve lastik teknolojisi 1980 lerden çok çok ileride. gelişen yağ teknolojisi motor ömrünü uzatmayla doğrudan alakalı. dolayısıyla teknolojisi petrolün kapsamıyla sınırlı olan bir ürünü ben şahsen doğrudan kullanmaya karşıyım. BEn mctyi 37000 km kullandım. yerı sentetik ve full sentetikten başka yağ kullanmadım (1-2 kere istisna olmuştur elbet) Bu süre zarfında satmadan önce egzantrik mili ve piyanolarındaki aşınmalardan dolayı değişim yaptım. Bunun dışında hiç bir aşınma ses belirtisi olmadı. ön dişli rulmanı ve 2. vites dişlisini kırdığım için motoru söktüğümüzde ışıl ışıldı içi. ve bu 4 yıllık sürede hiç bir şekilde piston silindir sekman değiştirmedim. Yağı yakıt mantığıyla düşünüyorsun gibime geldi. YAni 97 oktanı kullanmaya gerek yok kabul ama sürtünme ciddi bir mevzu.
dostum zaten tamamen teoride diyorum oda beycivan kardeşimizin mct motorunun teknolojisinin 1980lere ait olduğundan bahsetmesinden kaynaklı zira shell yağlar sitesinde 1980-1996 yılları arasında aracınıza mineral yağ koyun diyor. Ama öte yandan ben hiç mineral koymadım tammaen tam sentetik yağ koydum sitede bunuda herkese tavsiye ettim halende ederim. eğer o mantıkla düşünürsek mineral ama bana sorarsan kesinlikle tam sentetik koymalı neden dersen belki sistemi 1980lere ait olabilir bbasit olup işçiliği ucuza kapatmak için ama üretim şekli kesinlikle ait olduğu yıla göredir
insan su gibi olmalıdır konduğu kabın şeklini almalı gittiği heryere istediği şekli verebilmeli B.T.
-
16 Ekim 2010, 10:31
#7547
Şimdi ben mi yanlış anlattım yada farklı mı anlaşıldı bilemiyorum bakın bu motorun mekanik yapısından tutunda şasesine dişli gruplarına ve dizilişlerine debrijay ünitesine bakın. Tamamen 1980-1985 senelerinin 4 büyük firmasının çıkardığı motor modellerinin kopyaları. O yıllarda da halen motorla uğraşanlar zaten bunu gördüklerinde anlıyorlar. Gidin suzuki gn 250 resmini açın anlayacaksınız. Şase bağlantı yerleri bile tıpa tıp kopya. Motorun hararete kalktığındaki şişme payı 0,006mm o yılın mevcut teknolojisindeki yağa göre ayarlarıp hazırlanmış sen kalkarda soğan zarı gibi full sentetiği basarsan motora motor içindeki bütün sesleri vermeye başlar. Sürtünmedeki incelme ve iki metal arasındaki temas yakınlığı iyice azaldığından duyulmaya başlar. Çünkü yağ incel bri film şeridi gibi metalin etrafını sarar ve bırakmaz.Boşalt yağı koy mineral yağı 20/50 bak bakalım ses seda varmı. Yağ bu sesi alır azaltır sürtünmeyi zorlaştırır arkadaşlar aldığınız motor 2009-2010 model racing makine değil. Yeni jenerasyon motorlara koyun eyvallah onlar zaten ileri teknoloji ürünü dolayısıyla yağ ve benzinde de sıkıntı olmaz. Ramzey Mondial 250 ye sentetik yağ koyanların hepsinin motor sesini ben biliyorum.Tamircilerin kapısındaki yağ stantları satılmak için bizim çinli motorlarımızı bekliyor. Benim tutuculuk yaptığım yok verilere göre değerlendiriyorum. Teknoloji elbette gelişti avrupada 110-115 oktan benzin var pompa istasyonlarında hadi koy bakalım senin motora neler oluyor seyret sonra. Full sentetik ve yüksek oktanlı yakıtlar yeni teknoloji üretimi motorlu araçlarda verimli arkadaşlar. Her vasıta üretildiği yıldaki teknolojinin yağını kullanacak bu şarttır demiyorum ama gereğidir diyorum. Full sentetik yağ kullanan mct motorlarında piyano tepeleri ovalleşiyor subapların aşınması hızlanıyor ve debriyaj daha kolay kaçırıp daha hızlı aşınıyor. Ama ustalara sorarsınız hepsi 10 numara yağ abi bak motor nasıl değişicek koyalım gör diyor. Kim ne isterse onu koyar bişey diyemem. Hepinize hayırlı haftasonları.
-
16 Ekim 2010, 23:20
#7548
Beycivan adlı üyeden alıntı
Şimdi ben mi yanlış anlattım yada farklı mı anlaşıldı bilemiyorum bakın bu motorun mekanik yapısından tutunda şasesine dişli gruplarına ve dizilişlerine debrijay ünitesine bakın. Tamamen 1980-1985 senelerinin 4 büyük firmasının çıkardığı motor modellerinin kopyaları. O yıllarda da halen motorla uğraşanlar zaten bunu gördüklerinde anlıyorlar. Gidin suzuki gn 250 resmini açın anlayacaksınız. Şase bağlantı yerleri bile tıpa tıp kopya. Motorun hararete kalktığındaki şişme payı 0,006mm o yılın mevcut teknolojisindeki yağa göre ayarlarıp hazırlanmış sen kalkarda soğan zarı gibi full sentetiği basarsan motora motor içindeki bütün sesleri vermeye başlar. Sürtünmedeki incelme ve iki metal arasındaki temas yakınlığı iyice azaldığından duyulmaya başlar. Çünkü yağ incel bri film şeridi gibi metalin etrafını sarar ve bırakmaz.Boşalt yağı koy mineral yağı 20/50 bak bakalım ses seda varmı. Yağ bu sesi alır azaltır sürtünmeyi zorlaştırır arkadaşlar aldığınız motor 2009-2010 model racing makine değil. Yeni jenerasyon motorlara koyun eyvallah onlar zaten ileri teknoloji ürünü dolayısıyla yağ ve benzinde de sıkıntı olmaz. Ramzey Mondial 250 ye sentetik yağ koyanların hepsinin motor sesini ben biliyorum.Tamircilerin kapısındaki yağ stantları satılmak için bizim çinli motorlarımızı bekliyor. Benim tutuculuk yaptığım yok verilere göre değerlendiriyorum. Teknoloji elbette gelişti avrupada 110-115 oktan benzin var pompa istasyonlarında hadi koy bakalım senin motora neler oluyor seyret sonra. Full sentetik ve yüksek oktanlı yakıtlar yeni teknoloji üretimi motorlu araçlarda verimli arkadaşlar. Her vasıta üretildiği yıldaki teknolojinin yağını kullanacak bu şarttır demiyorum ama gereğidir diyorum. Full sentetik yağ kullanan mct motorlarında piyano tepeleri ovalleşiyor subapların aşınması hızlanıyor ve debriyaj daha kolay kaçırıp daha hızlı aşınıyor. Ama ustalara sorarsınız hepsi 10 numara yağ abi bak motor nasıl değişicek koyalım gör diyor. Kim ne isterse onu koyar bişey diyemem. Hepinize hayırlı haftasonları.
sonuç= mineral yağ
Motor Aşkı Ayrıdır Herkes Bilemez..
Kanuni Storm 150 / Mondial Mct 250 / Hyosung Gv 250 / Honda Cbr 600 F
-
18 Ekim 2010, 00:34
#7549
benim araştırmamda beycivanın söylediklerini çeıkartıyorki ben en son yağı 20/50 castrol mineral koymuştum koyma nedenim krank bilyasında aşınma olmuştu sesi direkmen kesmişti oldukça iyiydi yani ve söylediğim gibi shellin sitesindede aynı şekilde yazıyor.
saygılarımla
insan su gibi olmalıdır konduğu kabın şeklini almalı gittiği heryere istediği şekli verebilmeli B.T.
-
18 Ekim 2010, 12:09
#7550
Merhabalar. Bu motoru uzun zamandır inceleyenlerden ama almaya korkanlardandım. Artık alacağım ve bir kaç sorum var;
- Bu motorun orj. yan çantalarını çıkarıp deri çanta takanlar var. Sinyaller çantaların üzerinde görünüyor bu yüzden deri yan çantaların montajı zor mu ?
- Bugün Kağıthane'de bir servis ile görüştüm ellerinde siyah sıfır olduğunu söylediler ve yerleri çok yakın görmeye gideceğim öğlen sizce halen 2005 olanı mı satıyorlardır ?
- Sitesinden bakarken koruma demirlerinde birden fazla set olduğunu gördüm. En fazla korumaya sahip olanı mı tavsiye edersiniz yoksa bir falsosu var mı o modellerin ?
- Birde alırken şuna mutlaka dikkat et diyeceğiniz bir şey var mı ?
-
18 Ekim 2010, 15:05
#7551
korsanxxx adlı üyeden alıntı
benim araştırmamda beycivanın söylediklerini çeıkartıyorki ben en son yağı 20/50 castrol mineral koymuştum koyma nedenim krank bilyasında aşınma olmuştu sesi direkmen kesmişti oldukça iyiydi yani ve söylediğim gibi shellin sitesindede aynı şekilde yazıyor.
saygılarımla
dostum kalın yağ koyduğun için sesi kesmiştir krank bilyası. Hem zaten krank bilyandan ses geliyorsa başka bir sıkıntı vardır ona gres yağı bile koysan o bozulmuştır. Sen yine istersen istediğin yağı kullan ama ben bu motoru 37000 km kullandım ve genellkile yarı sentetik kullandım. buldukça da sentetik kullandım. Motoru sattığım kişi hala biniyor. ve herhengi bir mekanik ses gelmiyor. Ben bunu pratikte denedim ve sonuç iyiydi. Ben şunu da merak ediyorum şahsen Kawasaki en500 ün motor teknolojisi de 80 lerden beridir aynı 8 aynı motor gpz serisindede kullanıldı) Sen bu motora mineral yağ koyar mısın? yani gönlün el verir mi? Sonuçta motorlar farklı da olsa içinde aynı sıralı silindir teknolojisi var. pistonlar aynı hizada egzantrik sistemi aynı. tek fark kawa da krank yataklı.
Sen 20 50 yerine 10 40 mineral yağ koysaydın bakalım o sesi kesebilecek miydin?
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
-
18 Ekim 2010, 15:43
#7552
eee sonuç nedir. hangi yağı koyalım. mineral mi, sentetik mi, 20/50 mi...
-
18 Ekim 2010, 16:03
#7553
ARBETUS adlı üyeden alıntı
dostum kalın yağ koyduğun için sesi kesmiştir krank bilyası. Hem zaten krank bilyandan ses geliyorsa başka bir sıkıntı vardır ona gres yağı bile koysan o bozulmuştır. Sen yine istersen istediğin yağı kullan ama ben bu motoru 37000 km kullandım ve genellkile yarı sentetik kullandım. buldukça da sentetik kullandım. Motoru sattığım kişi hala biniyor. ve herhengi bir mekanik ses gelmiyor. Ben bunu pratikte denedim ve sonuç iyiydi. Ben şunu da merak ediyorum şahsen Kawasaki en500 ün motor teknolojisi de 80 lerden beridir aynı 8 aynı motor gpz serisindede kullanıldı) Sen bu motora mineral yağ koyar mısın? yani gönlün el verir mi? Sonuçta motorlar farklı da olsa içinde aynı sıralı silindir teknolojisi var. pistonlar aynı hizada egzantrik sistemi aynı. tek fark kawa da krank yataklı.
Sen 20 50 yerine 10 40 mineral yağ koysaydın bakalım o sesi kesebilecek miydin?
yok zaten ben mctyi satmadan evvel en son uzun turumda yol üzerinde bir shellden benzin aldım benzinde su varmış meğerse karbüratörü felan mahvetmişti motor çekişten düşmeye başladı yolda bende anlamadım tıkandığını yüklendim biraz o zaman krank bilyası zedelenmiş yada zamanında olmuştu o zamana patladı bilemiyorum ondan sonra yağ değişiminde mineral veya sentetik gözetmeden 20/50 koydum kalın olsun aşınma azalsın diye onuda test edemeden sattım zaten satığımda 14.500e girmişti kış gelmeseydi yine satmazdım mctyi o performansını arıyorum şuanda o yağı koymadan evvel seninlede konuşmuştuk motoru ilk aldığımda fikir danışmıştım sana yağ olarak ilk koyduğum shell advance 15/50 tam sentetik idi neden 15/50 koydum yaz olduğu için kalın yağ çok geç viziko kayıp değerine ulaştığı için ve herkese tavsiye ettim kullanın diye herhangi bir mekanik ses duymadım. şuan senatörde de aynı yağın 10/40 olanını koydum gayet memnunum hava soğutmalı motorda bana göre yazın 15/50 kışın 10/40 kullanılmalı ha bu mctde 15/50 yine kullanılır ama motorun ideal çalışma ısısına ulaşması biraz zaman alır orası ayrı tabi ama şehirler arası yol için 2 saate kdar kontak kapatmadan yol kalın yağla alınır
kısacası yağ konusuna nokta koymak gerekirse şöyle genel tecrübeyle şunu demek faydalı olacaktır.
yazın: shell advance 15/50 tam sentetik
kışın: shell advance 10/40 tam sentetik yağ kullanmak iyi olacaktır. motoruyla kışın tur yaparım diyen arkadaşlar için tavsiyem yaz kış 15/50 kullanmalarıdır.
ayrıca yağ değişimi yaparken motor 3-4 dk rölantide çalıştırıp yağın ısınmasını sağlayın sonra yağı boşaltın 5dk boyunca aksın hafiften çalkalayın iyive boşaltıktan sonra içine 500ml benzin koyup çalkalayın tapayı açın benzin aksın aynı işlemi 2. kez yapın sonra üst alt tapa açık kalsın benzin 5dk içinde uçacaktır ardından 1.800ml yağ (önerimiz shell advence tam sentetik kalınlık size kalmıştır) koyun sonra üst tapayı kapatıp motoru 5dk rölantide çalıştırın ardından sürersenizde dahada güzel olur.
herkese güzel hafta içleri dilerim saygılarımla
insan su gibi olmalıdır konduğu kabın şeklini almalı gittiği heryere istediği şekli verebilmeli B.T.
-
18 Ekim 2010, 16:08
#7554
06ANK06 adlı üyeden alıntı
eee sonuç nedir. hangi yağı koyalım. mineral mi, sentetik mi, 20/50 mi...
aga kim neyi koyarsa koysun. Ben 10000 kmde motoru açılam mct de gördüm sarmıştı. ben böyle 37000 km kullandım. dediğinize bakılırsa eskiden TR de doğru dürüst yağ yokken millet ne bulursa onu koyuyormuş. Ben sentetik yağımdan memnunum. Ne önceden sahibi olduğum Er5 e ne de f650 me mineral yağ koymadım koymam da. BEn motosiklet için üretilmiş olan sentetik ya da yarı sentetik taraftarıyım. Kullanıcı yağın ömrünü bitirmeden değiştirirse ve hava şartlarına uygun yağı kullandığı sürece herhangi bir problem olmaz.
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
-
18 Ekim 2010, 16:12
#7555
denetci adlı üyeden alıntı
Merhabalar. Bu motoru uzun zamandır inceleyenlerden ama almaya korkanlardandım. Artık alacağım ve bir kaç sorum var;
- Bu motorun orj. yan çantalarını çıkarıp deri çanta takanlar var. Sinyaller çantaların üzerinde görünüyor bu yüzden deri yan çantaların montajı zor mu ?
- Bugün Kağıthane'de bir servis ile görüştüm ellerinde siyah sıfır olduğunu söylediler ve yerleri çok yakın görmeye gideceğim öğlen sizce halen 2005 olanı mı satıyorlardır ?
- Sitesinden bakarken koruma demirlerinde birden fazla set olduğunu gördüm. En fazla korumaya sahip olanı mı tavsiye edersiniz yoksa bir falsosu var mı o modellerin ?
- Birde alırken şuna mutlaka dikkat et diyeceğiniz bir şey var mı ?
0 kmde herhangi birşeye dikkat et diyemeyiz haliyle 2005-2007 arasında üretilen bir motor 5 ila 3 yıldır yatan motorlardan bahsediyoruz burada depoda paslanmalar olacaktır km debriyaj telleri paslanmış olabilir uzun süredir rdaj yağı aşağıda birikmiş ve tortulanmış olabilir bütün bunları hesaba katarak motoru al ve bu listeyi elden geçir en önemlisi lastikler ki o lastikler çoktan sertleşip hakkın rahmetine kavuşmuştur değişilmesi şart.
bu motorlarda 1. vitesten 2. vitese geçerken bazen yüksek devire çıkınca vites boşa atar.
2005 model olanlarının şanzumanları daha sağlamdır dişlileri kalın ve etlidir ama performans bakımından 2006-2007 göre verimsizdirler 2006-2007lerde şanzumanı ince yapmışlar biraz spor olsun atak olsun diye buda beraberinde arızaları getiriyor.
motoru mutlaka sürmeyi iste test et ellerinde 1 tane veya 2 tane vardır çkarmak isteyeceklerinden kabul ederler.
diğer hastalığı cantlarıdandır tel olduğundan ve kalitesiz olduğundan akort bozulur veya arka cantınki kırılır garantiden değişimi sor
onun dışında verdiğin paraya değecek bir motor diyebilirim ama sıfır motor alma gibi bir isteğin yoksa tavsiyem aynı paraya bisan roadstar keeway supershadow gibi motorların 2. elini almandır hem performans bakımından hem kalite bakımından mctden öndeler. tasarım olarka mct önde orası ayrı
insan su gibi olmalıdır konduğu kabın şeklini almalı gittiği heryere istediği şekli verebilmeli B.T.
-
20 Ekim 2010, 00:45
#7556
korsanxxx adlı üyeden alıntı
yok zaten ben mctyi satmadan evvel en son uzun turumda yol üzerinde bir shellden benzin aldım benzinde su varmış meğerse karbüratörü felan mahvetmişti motor çekişten düşmeye başladı yolda bende anlamadım tıkandığını yüklendim biraz o zaman krank bilyası zedelenmiş yada zamanında olmuştu o zamana patladı bilemiyorum ondan sonra yağ değişiminde mineral veya sentetik gözetmeden 20/50 koydum kalın olsun aşınma azalsın diye onuda test edemeden sattım zaten satığımda 14.500e girmişti kış gelmeseydi yine satmazdım mctyi o performansını arıyorum şuanda
o yağı koymadan evvel seninlede konuşmuştuk motoru ilk aldığımda fikir danışmıştım sana yağ olarak ilk koyduğum shell advance 15/50 tam sentetik idi neden 15/50 koydum yaz olduğu için kalın yağ çok geç viziko kayıp değerine ulaştığı için ve herkese tavsiye ettim kullanın diye herhangi bir mekanik ses duymadım. şuan senatörde de aynı yağın 10/40 olanını koydum gayet memnunum hava soğutmalı motorda bana göre yazın 15/50 kışın 10/40 kullanılmalı ha bu mctde 15/50 yine kullanılır ama motorun ideal çalışma ısısına ulaşması biraz zaman alır orası ayrı tabi ama şehirler arası yol için 2 saate kdar kontak kapatmadan yol kalın yağla alınır
kısacası yağ konusuna nokta koymak gerekirse şöyle genel tecrübeyle şunu demek faydalı olacaktır.
yazın: shell advance 15/50 tam sentetik
kışın: shell advance 10/40 tam sentetik yağ kullanmak iyi olacaktır. motoruyla kışın tur yaparım diyen arkadaşlar için tavsiyem yaz kış 15/50 kullanmalarıdır.
ayrıca yağ değişimi yaparken motor 3-4 dk rölantide çalıştırıp yağın ısınmasını sağlayın sonra yağı boşaltın 5dk boyunca aksın hafiften çalkalayın iyive boşaltıktan sonra içine 500ml benzin koyup çalkalayın tapayı açın benzin aksın aynı işlemi 2. kez yapın sonra üst alt tapa açık kalsın benzin 5dk içinde uçacaktır ardından 1.800ml yağ (önerimiz shell advence tam sentetik kalınlık size kalmıştır) koyun sonra üst tapayı kapatıp motoru 5dk rölantide çalıştırın ardından sürersenizde dahada güzel olur.
herkese güzel hafta içleri dilerim saygılarımla
Bu yagı bosalttıktan son benzın ıle temızleme olayı konusunda cok arastırdım ve cogu motosıklet ustalarına danıstım fakat benzın ıle calkalama olayına resmen cınayete davetıye cıkartmak dıyorlar bılgılerınıze
Bir yumruktan daha serttir bir kadının sözleri ;
Biri dişlerini döker digeri düşlerini .....
-
20 Ekim 2010, 02:49
#7557
bakoyoko adlı üyeden alıntı
Bu yagı bosalttıktan son benzın ıle temızleme olayı konusunda cok arastırdım ve cogu motosıklet ustalarına danıstım fakat benzın ıle calkalama olayına resmen cınayete davetıye cıkartmak dıyorlar bılgılerınıze
minik tortul parçaları ve tamamen harap olmuş yağ kalıntılarını temizlemenin tek yolu bu dostum.
ve ben şuna inanıyorum ben motor ustasıyım diyeni cebimden çıkartırım burada yaptığım tavsiye tamamen tecrübemden kaynaklıdır ama fikirlere açığız orası ayrı aksini istap edene kadar geçerliliği devam edecektir
insan su gibi olmalıdır konduğu kabın şeklini almalı gittiği heryere istediği şekli verebilmeli B.T.
-
20 Ekim 2010, 09:22
#7558
korsanxxx adlı üyeden alıntı
minik tortul parçaları ve tamamen harap olmuş yağ kalıntılarını temizlemenin tek yolu bu dostum.
ve ben şuna inanıyorum ben motor ustasıyım diyeni cebimden çıkartırım burada yaptığım tavsiye tamamen tecrübemden kaynaklıdır ama fikirlere açığız orası ayrı aksini istap edene kadar geçerliliği devam edecektir
tortulardan kurtulmak istiyorsanız yağ popmasının altındaki süzgeci söküp temizleyin. Benzin ve türevi maddeler keçelerin yopranmasına sebep olabilir. Ayrıca bu tür maddelerle temas eden motor parçalarını basınçı hava ile temizlemek gerekmektedir. Yağınız iyiyse zaten yanmadan oluşan tortular kendi bünyesinde kalacaktır ve zaten yağ iyiyse aşınmaya bağlı parça olmayacaktır.
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
-
20 Ekim 2010, 12:08
#7559
mrb arkadaşlar nasılsınız ? muhabbetleriniz iyi gidiyo chopper'ların en aktif olanı sizin sayfa dikkatimi çekmedi değil.benim mondi 125 zn var takas yapmayı düşünüyorum mct ile http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...32006655/detay
mct 'ler yaklaşık 2000tl civarı vitesliye geçiş düşünüyorum açıkçası,aslında benim böcük vızır vızır beni tatmin ediyo performansı olsun küçüklüğünden park etme vs olsun ama geziler için küçük kalıyo biraz.yalova sazlıbosna tophane-sarıyer vs gezilerine katıldım beni kesinlikle üzmedi böcüğüm ama yinede büyütmeyi düşünüyorum bi kaç ilan varda sizin fikrinizi alayım dedim ilanları vereyim bi bakarsanız sevinirim
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...29564415/detay
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...31112900/detay
---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:32 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 10:20 ----------
arrkadaşlarrr
---------- Mesaj ekleme zamanı: 11:08 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 10:32 ----------
ilan sahiplerini aradım benimki küçük gelirmişşşş :( yahu çok küçük sinir bozucu bir tip motor degil benimki çekişide baya iyi ama
[COLOR="Blue"][B][I][U]Asfalta yakın olmayı seviyorum :) hatta eğilip öpesim geliyor :cherry:[/U][/I][/B][/COLOR]
-
20 Ekim 2010, 15:00
#7560
mct'ciler nerdesiniz yok takas yapannn
[COLOR="Blue"][B][I][U]Asfalta yakın olmayı seviyorum :) hatta eğilip öpesim geliyor :cherry:[/U][/I][/B][/COLOR]
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 7 kullanıcı var. (0 üye ve 7 misafir)
Bu Konudaki Etiketler