Mondial 250 Mct Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
07 Ekim 2010, 14:10
#7501
eTo1903 adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadasım eğer ankarada sağlam bir usta arıyorsan ki mct konusunda bence uzman olan çayıroğlu motorda emrah ı tavsiye ederim beni çok dertten kurtarmıştır
dediğin çok doğru emrah bu işi iyi biliyor fakat kendi dükkanında değil o bakımdan orada motor bakımı tamiri ıvırı zıvırı çok pahalı tutar çayıroğullarının böyle bir politikası var anladığım kadarıyla herkesten pahalıya satıcaz mantığı güdüyorlar.
bugün gdr vizörlü çeneden açılır kask aldım aynısı çayıroğullarında 175tl idi ben 140tan 125e indirip aldım gerçi ls2 ispanyol almak için gittim onunda bedeni kalmamıştı gdr alıp döndüm ls kadar olmasada buda oldukça kaliteli bir kask scooter için ideal en azından
ve mct için yağ değişim hava filtre değişim öyle küçük işler için gitmeye değmez çok basit işler onlar kaldiki ben hava ayarını subap ayarlarımı yapıyordum piston kitlediyse krank kırıldıysa gidilmeli bence onun dışında eli yatkın olan ve cebini düşünen motorunu seven ustaya gitmez kesinlikle.
insan su gibi olmalıdır konduğu kabın şeklini almalı gittiği heryere istediği şekli verebilmeli B.T.
Reklamlar
-
07 Ekim 2010, 14:36
#7502
benim lastikler hakkında 1 sorun olacak orjinal ebatları
Ön : 3,00 x 18
Arka : 130 x 90 x 15
* Lastik ebatlarını biraz kalınlaştırmak istiyorum. söyle düşündüm olurmu olmaz mı sizler benden bu konuda tecrübelisiniz. Arka lastiği öne takıp, Arkayada 150 lik takmayı veya daha kalın lastik 180 lik gibi düşündüm olabilirmi sizce.
* Ustanın birisi arka lastiği kalınlaştırabilirsin ama ön lastiği kalınlaştırırsan kayma riskin artar dedi doğrumudur
* Yağmurlu havada motoru kullanıyorum ıslak zeminde kaymayan kaysa dahi üstündekiler gibi suda dans etmeyen bir lastik önerebilirmisiniz.
-
07 Ekim 2010, 22:24
#7503
06ANK06 adlı üyeden alıntı
benim lastikler hakkında 1 sorun olacak orjinal ebatları
Ön : 3,00 x 18
Arka : 130 x 90 x 15
* Lastik ebatlarını biraz kalınlaştırmak istiyorum. söyle düşündüm olurmu olmaz mı sizler benden bu konuda tecrübelisiniz. Arka lastiği öne takıp, Arkayada 150 lik takmayı veya daha kalın lastik 180 lik gibi düşündüm olabilirmi sizce.
* Ustanın birisi arka lastiği kalınlaştırabilirsin ama ön lastiği kalınlaştırırsan kayma riskin artar dedi doğrumudur
* Yağmurlu havada motoru kullanıyorum ıslak zeminde kaymayan kaysa dahi üstündekiler gibi suda dans etmeyen bir lastik önerebilirmisiniz.
valla tahminen lastiği kalınlaştırısan cantında değişmesi gerekebilir. ama bence hiç öyle bir şeye girme orjinalini koru sadece lastikleri dğiştir. tavsiyem yağmur lastiğidir kanallı ve yumuşak hamurlu olanlarından al yibadan bulursun çok pahalı değiller 45-120 arası genellikle duro dışında alabilirsin.
özellikle yumuşak hamurlu almanı tavsiye ederim çünkü eğer hamuru yumuşak olursa lastiğin ısınması o kadar çabuk olacak haliyle yol tutuşuda o kadar iyi oalcaktır lestiklerin tutmamasının nedeni sertleşmedir ısınmayan lastik kavrama yeteneğini kullanamaz zamanlada yitirir.
marka olarak ideali ırc dir paraya kıyarım dersen dunlop pirelli maxxis alabilirsin
insan su gibi olmalıdır konduğu kabın şeklini almalı gittiği heryere istediği şekli verebilmeli B.T.
-
08 Ekim 2010, 00:25
#7504
korsanxxx adlı üyeden alıntı
valla tahminen lastiği kalınlaştırısan cantında değişmesi gerekebilir. ama bence hiç öyle bir şeye girme orjinalini koru sadece lastikleri dğiştir. tavsiyem yağmur lastiğidir kanallı ve yumuşak hamurlu olanlarından al yibadan bulursun çok pahalı değiller 45-120 arası genellikle duro dışında alabilirsin.
özellikle yumuşak hamurlu almanı tavsiye ederim çünkü eğer hamuru yumuşak olursa lastiğin ısınması o kadar çabuk olacak haliyle yol tutuşuda o kadar iyi oalcaktır lestiklerin tutmamasının nedeni sertleşmedir ısınmayan lastik kavrama yeteneğini kullanamaz zamanlada yitirir.
marka olarak ideali ırc dir paraya kıyarım dersen dunlop pirelli maxxis alabilirsin
şu ırc lastiği merak ediyorum nasıl acaba diye ? ama tecrübeli kişilerde ırc tavsitye etmiyorlar daha dağrusu üzerinde '' nylon '' ibaresi yazan hiçbir lastik alınması iyi değilmiş..ama gel görki metzeller sordum ön-arka toplam 350 tl ye patlıyor.. baya masraflı ama almaya değer diyor herkes.. bu gidişle ben hala üzerindeki lastiklerle kullanacağım sanırım.. bu arada DURO nasıldır kanka ? bizim servis çiftine 125 tl istedi takma dahil..
---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:25 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:23 ----------
bakoyoko adlı üyeden alıntı
Avcıların her yerindeyim diyebilirim
Fakat yeşilkent mahallesindeyım
Hmm uzakmışsın bana ben merkezdeyim..
Motor Aşkı Ayrıdır Herkes Bilemez..
Kanuni Storm 150 / Mondial Mct 250 / Hyosung Gv 250 / Honda Cbr 600 F
-
08 Ekim 2010, 00:36
#7505
[QUOTE=StyLeOscaR;2171314]şu ırc lastiği merak ediyorum nasıl acaba diye ? ama tecrübeli kişilerde ırc tavsitye etmiyorlar daha dağrusu üzerinde '' nylon '' ibaresi yazan hiçbir lastik alınması iyi değilmiş..ama gel görki metzeller sordum ön-arka toplam 350 tl ye patlıyor.. baya masraflı ama almaya değer diyor herkes.. bu gidişle ben hala üzerindeki lastiklerle kullanacağım sanırım.. bu arada DURO nasıldır kanka ? bizim servis çiftine 125 tl istedi takma dahil..[COLOR="Silver"]
Çiftine 125 dedıyse marka olarakta Duro ise bedava demısler al derım
Bana toptancım 90 tl den arka lastıgı ayarlayabılecegını soyledı cunku sana perakende olarak ve montajda dahıl olarak o kadar demıslerse almanı tavısye ederım duro ırc ye oranla kat kat daha ıyı lastıktır
Bir yumruktan daha serttir bir kadının sözleri ;
Biri dişlerini döker digeri düşlerini .....
-
08 Ekim 2010, 00:46
#7506
bakoyoko adlı üyeden alıntı
[
Çiftine 125 dedıyse marka olarakta Duro ise bedava demısler al derım
Bana toptancım 90 tl den arka lastıgı ayarlayabılecegını soyledı cunku sana perakende olarak ve montajda dahıl olarak o kadar demıslerse almanı tavısye ederım duro ırc ye oranla kat kat daha ıyı lastıktır
öyle hatırlıyorum, yarın arar öğrenirim..
Motor Aşkı Ayrıdır Herkes Bilemez..
Kanuni Storm 150 / Mondial Mct 250 / Hyosung Gv 250 / Honda Cbr 600 F
-
08 Ekim 2010, 14:43
#7507
StyLeOscaR adlı üyeden alıntı
şu ırc lastiği merak ediyorum nasıl acaba diye ? ama tecrübeli kişilerde ırc tavsitye etmiyorlar daha dağrusu üzerinde '' nylon '' ibaresi yazan hiçbir lastik alınması iyi değilmiş..ama gel görki metzeller sordum ön-arka toplam 350 tl ye patlıyor.. baya masraflı ama almaya değer diyor herkes.. bu gidişle ben hala üzerindeki lastiklerle kullanacağım sanırım.. bu arada DURO nasıldır kanka ? bizim servis çiftine 125 tl istedi takma dahil..
---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:25 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:23 ----------
Hmm uzakmışsın bana
ben merkezdeyim..
hamuru yumuşak olduğundan iyi tutuyor deniliyor genelde ama yağmur lastiği varmı bilmiyorum. bulabilirsen maxxis bul iki tekere lastik üretiyor özellikle.
kanki senin motorun lastiğin markasıda duro değilmi?
benim mctninki duroydu sertleşmişti o yüzden pati felan kolay çekiliyordu ama hiç bir zaman kızakladığımda acı fren sesi çıkmadı mesela şuanki scooterda kızaklattım millet dönüp baktı bişeymi oldu diye
burda hata olmasın dunlop yazacağına duromu yazdın benim bildiğim duro iyi değil
insan su gibi olmalıdır konduğu kabın şeklini almalı gittiği heryere istediği şekli verebilmeli B.T.
-
09 Ekim 2010, 01:26
#7508
korsanxxx adlı üyeden alıntı
hamuru yumuşak olduğundan iyi tutuyor deniliyor genelde ama yağmur lastiği varmı bilmiyorum. bulabilirsen maxxis bul iki tekere lastik üretiyor özellikle.
kanki senin motorun lastiğin markasıda duro değilmi?
benim mctninki duroydu sertleşmişti o yüzden pati felan kolay çekiliyordu
ama hiç bir zaman kızakladığımda acı fren sesi çıkmadı mesela şuanki scooterda kızaklattım millet dönüp baktı bişeymi oldu diye
burda hata olmasın dunlop yazacağına duromu yazdın
benim bildiğim duro iyi değil
hm anladım kanka, evet motorun üzerindeki lastik duro ama 2006 dan beri duruyor lastik ki buna gelmeyi de ekle 2005 eder yani 5 yıllık lastik.. he gel görki patlamadı idare ediyor ama ıslak zeminde ne kadar tutunur bilemicem gerçi şu ana kadar ıslak havada çok kullandım normal giderken kayma falan olmadı hiç..
dunlop değil duro doğru yazmışım yani neyse ben bu gidişle yaz sezonuna kadar lastik değiştirmem
Motor Aşkı Ayrıdır Herkes Bilemez..
Kanuni Storm 150 / Mondial Mct 250 / Hyosung Gv 250 / Honda Cbr 600 F
-
09 Ekim 2010, 11:11
#7509
-
09 Ekim 2010, 12:25
#7510
Selam kardeşlerim bir süredir iş yoğunluğum nedeniyle foruma birşeyler yazmak kısmet olmadı ama bıraktığım yerden itibaren okudum öncelikle korsanx kardeşim maxi scooterin hayırlı olsun valla bize hayırlısı demek düşer ama bildiklerimizi de yazmak durumundayız. Şimdi honda suzuki yamaha gibi markaların maxi scooterların taklidi olan diğer markalarda hep görülen aksaklıklar plastik aksamların gün geçtikçe kendisini salarak takır tukur ses yapması motorun motor kısmında bir iş yapılacağı zaman koltuk bagaj sağ ve sol yan kapaklar kuyruk kısmını sökmek gerekmesi gibi yorucu bir işlem. Ben 1 seneye yakın bundan kullandım tam tamına asfalt motorudur. İki kişi çok konforlu yolculuk yapılır titreşim yapmaz sürmesi insanı yormaz heybetlidir ancak ilerleyen dönemlerde bir çok sıkıntı da kapıda bekliyor olucaktır bunu unutma şimdiden motorun hakkında takma sökme gibi mekanik bilgilerini ilerletmeni öneririm.Özellikle kış aylarında motorun motor kısmı temizliği büyük bir eziyet haline geliyor. Sık sık silindir taban pervanesinin kirlenip kirlenmediğini kontrol et hatta kanatlarına ayda bir sefer bak. Küçük bir taş çakıl parçası kırarsa dönerken yalpa yapar motorda sorun varmış gibi ses çıkartır. Bir de bak bu 150 cc scoterlar 200 cc ye rahatlıkla yükseltilebiliyor. yani piston çapları 65mm kadar uyabiliyor ama bunu şimdi değil rektefiye zamanı yaparsın artık. Motorun uzaması hızlanması dehşet değişiyor.250 cc scoter ile 150 cc scoter aynı kasa ve motoru kullanıyor sadece silindir üst kapaüı ve piston çapı farklı. Mct motorunuzun lastiklerini sakın kalınlaştırmayın kardeşim zaten bu motor yürümesin diye sanki arkaya cc sine ve şasesine zıt bir lastik takmışlar. Yere olan teması ne kadar yoğun olursa motor o kadar rahatsız ve yavaş olur bu da benzin sarfiyatını etkiler. Kalın lastik sert hava demektir yoldaki titreşim ve sarsıntıları daha fazla hissetmeye başlarsınız.Duro lastikler normal kalitenin az üstünde bir lastiktir. Şehir içinde 3 4 sene rahatça size ve motorunuza hizmet edebilir. Ben aldığımdan beri ramzey 250 dekileri halen kullanıyorum hiç sorun yaşamadım bri sefer bile hava bile basmadım tık yok. Birde bu buji temizlenmesinde zımparalama olayını bir kardeşimiz tavsiye etmiş bu teknik olarak hatalıdır arkadaşlar bujinin kafası elinizden yere düştüğünde bile eğrilebilir 0,06-0,08mm sentil değerini kaybeder elle zımpara yaparken de bu elektrot değeri kaçabilir en güzel yöntem azcık mazot sürüp ince telle tırnak diplerindeki çapakları aldırmanızdır.Silindir kapağındaki buji yatağı aliminyum olduğu için buji sık sık sökülmesi takılması iyi bir durum da değildir.Başka bir yöntem ince zımpara kağıdıyla okşar vaziyette temizlemektir ama dikkatli olmalısınız bujilere yaz ve kış aylarında farklı ayar yapılır tırnak kışın yakın yazın uzak olmalıdır. Kış aylarındaki soğuk havada bujinin ateşleme frekansıyla sıcak havadaki aynı değildir ama gidin motorculara sorun bişey olmaz farketmez der geçerler. Çünkü onlar "" motorcu " herşeyi bilir. Bir kardeşimiz açık hava filtresini taktım öncesinde de sonrasında da 80 km yi geçemiyorum demiş. Bakın bu çin 250 cc choperlarında ortak sorun şu hepsi fabrika bandında montajlanırken bir çok hata ve eksikle satışa sunuluyor ve servisler bu teknik konularda kendilerini ilerletmeyip hep eski ezber usülle motor tamir ettikleri içinde burda sizin şikayetleriniz arkası kesilmez. Ben birkaç arkadşımla kendim ramzeyin dudulludaki fabrikasına gittik dolaştık yani mondial çelik truva fym skygo motorları hepsi sanat lisesi mezunu motor bölümü elemanlar tarafından yada üniversite mezunu elemanlarca montjlanıyor ama genelde 40 yaş üzeri insanlar var. Bir motorun şaşeye montajı 2 kişi itinali şekilde 1 saat sürüyor adamlar 10 dakkada yerine oturtup vidalamasını yapıyor. Yani bizde halen pegoju mülayim abinin sistemi geçerli. Siz bu konuda neler yapabilirsiniz_ ? Ben şu foruma girdiğimden beri hep yazıyorum her gün kendi motorunuza olan teknik ve mekanik bilginizi arttırın sadece gezip dolaşmayın servise gittiğinizde içi sökük bi rmotorun başına gidip inceleyin görün parçaları tanıyın ve iç mekanik sistemi anlayın. Motorun nelerden arıza çıkarabileceğini mantık yürüterek kovalayın. Yoksa bu ustalara gidip geldikçe bir işiniz görülür 3 gün sonra başka yeri patlak verir. Basit bir örnek vereyim bu motorların nerdeyse yarısı montajlandığında yanlış yada farklı sübap ayarıyla çıkartılıyor. Hadi bakalım nolucak şimdi. Al eline sentili ölç. İki tarafında emmesi de eksozuda farklı. Motor kendini sıka sıka gidiyor eksoz borusu uzun ve daracık dumanın def'i gecikiyor silindirde bekleyen sıcak hava sürekli benzini yanmadan atıyor piston tepesinde oyuklar kurumlanma oluşuyor. Hava filtresi öyle küçük ki ancak açık hava filtresi takarsanız kurtulursunuz. Karbüratör ihtiyacı olan havayı ememiyor yakıta yükleniyor fazla yakıt bujiyi yağlıyor piston sekmanlarını aşındırıyor ve şıkır şıkır ses yapmasına neden oluyor. Yani kısaca arkadaşlar memnun kalmadığınız ustaya tekrar gitmeyin burda bile çok güzel paylaşımlardan yola çıkarak çoğu arızanıza cevap bulabilirsiniz sık sık yazıyorum piyasadan iyi ustaların temiz işçilik yaparak kötü ustaları kovması gerekiyor. Şu anda kış ülkemize girdi hemen kış bakımı yapabilirsiniz yapınızı biraz inceltebilirsiniz bujilerinizi temizleyin ve sentille 0,02 değerinde tırnağını aşağı eğin. Eğer hava filtrem kalsın derseniz içerisine bir ince çoraba sarılı ağzı düğümlü bir avuçtan az naftalin koyabilirsiniz. Sağ ve sol kumanda düğmelerine kar ve yağmur suyuna karşı üstüne geçirilen şeffat plastik kupa alabilirsiniz hiç yoksa jelatinle 2 tur sarabilirsiniz. Bir damla şu kontak yapıp düğmenin vazifesini iş görmez hale getirebilir. Motorun sık sık şaşe bağlantı civatalarını kontrol edin.Arka salıncak denilen mafsal kısmını kontrol edin. Hepinize iyi hafta sonları Uğurcum kendine iyi bak görüşürüz.
-
09 Ekim 2010, 13:49
#7511
Beycivan adlı üyeden alıntı
Selam kardeşlerim bir süredir iş yoğunluğum nedeniyle foruma birşeyler yazmak kısmet olmadı ama bıraktığım yerden itibaren okudum öncelikle korsanx kardeşim maxi scooterin hayırlı olsun valla bize hayırlısı demek düşer ama bildiklerimizi de yazmak durumundayız. Şimdi honda suzuki yamaha gibi markaların maxi scooterların taklidi olan diğer markalarda hep görülen aksaklıklar plastik aksamların gün geçtikçe kendisini salarak takır tukur ses yapması motorun motor kısmında bir iş yapılacağı zaman koltuk bagaj sağ ve sol yan kapaklar kuyruk kısmını sökmek gerekmesi gibi yorucu bir işlem. Ben 1 seneye yakın bundan kullandım tam tamına asfalt motorudur. İki kişi çok konforlu yolculuk yapılır titreşim yapmaz sürmesi insanı yormaz heybetlidir ancak ilerleyen dönemlerde bir çok sıkıntı da kapıda bekliyor olucaktır bunu unutma şimdiden motorun hakkında takma sökme gibi mekanik bilgilerini ilerletmeni öneririm.Özellikle kış aylarında motorun motor kısmı temizliği büyük bir eziyet haline geliyor. Sık sık silindir taban pervanesinin kirlenip kirlenmediğini kontrol et hatta kanatlarına ayda bir sefer bak. Küçük bir taş çakıl parçası kırarsa dönerken yalpa yapar motorda sorun varmış gibi ses çıkartır. Bir de bak bu 150 cc scoterlar 200 cc ye rahatlıkla yükseltilebiliyor. yani piston çapları 65mm kadar uyabiliyor ama bunu şimdi değil rektefiye zamanı yaparsın artık. Motorun uzaması hızlanması dehşet değişiyor.250 cc scoter ile 150 cc scoter aynı kasa ve motoru kullanıyor sadece silindir üst kapaüı ve piston çapı farklı. Mct motorunuzun lastiklerini sakın kalınlaştırmayın kardeşim zaten bu motor yürümesin diye sanki arkaya cc sine ve şasesine zıt bir lastik takmışlar. Yere olan teması ne kadar yoğun olursa motor o kadar rahatsız ve yavaş olur bu da benzin sarfiyatını etkiler. Kalın lastik sert hava demektir yoldaki titreşim ve sarsıntıları daha fazla hissetmeye başlarsınız.Duro lastikler normal kalitenin az üstünde bir lastiktir. Şehir içinde 3 4 sene rahatça size ve motorunuza hizmet edebilir. Ben aldığımdan beri ramzey 250 dekileri halen kullanıyorum hiç sorun yaşamadım bri sefer bile hava bile basmadım tık yok. Birde bu buji temizlenmesinde zımparalama olayını bir kardeşimiz tavsiye etmiş bu teknik olarak hatalıdır arkadaşlar bujinin kafası elinizden yere düştüğünde bile eğrilebilir 0,06-0,08mm sentil değerini kaybeder elle zımpara yaparken de bu elektrot değeri kaçabilir en güzel yöntem azcık mazot sürüp ince telle tırnak diplerindeki çapakları aldırmanızdır.Silindir kapağındaki buji yatağı aliminyum olduğu için buji sık sık sökülmesi takılması iyi bir durum da değildir.Başka bir yöntem ince zımpara kağıdıyla okşar vaziyette temizlemektir ama dikkatli olmalısınız bujilere yaz ve kış aylarında farklı ayar yapılır tırnak kışın yakın yazın uzak olmalıdır. Kış aylarındaki soğuk havada bujinin ateşleme frekansıyla sıcak havadaki aynı değildir ama gidin motorculara sorun bişey olmaz farketmez der geçerler. Çünkü onlar "" motorcu " herşeyi bilir. Bir kardeşimiz açık hava filtresini taktım öncesinde de sonrasında da 80 km yi geçemiyorum demiş. Bakın bu çin 250 cc choperlarında ortak sorun şu hepsi fabrika bandında montajlanırken bir çok hata ve eksikle satışa sunuluyor ve servisler bu teknik konularda kendilerini ilerletmeyip hep eski ezber usülle motor tamir ettikleri içinde burda sizin şikayetleriniz arkası kesilmez. Ben birkaç arkadşımla kendim ramzeyin dudulludaki fabrikasına gittik dolaştık yani mondial çelik truva fym skygo motorları hepsi sanat lisesi mezunu motor bölümü elemanlar tarafından yada üniversite mezunu elemanlarca montjlanıyor ama genelde 40 yaş üzeri insanlar var. Bir motorun şaşeye montajı 2 kişi itinali şekilde 1 saat sürüyor adamlar 10 dakkada yerine oturtup vidalamasını yapıyor. Yani bizde halen pegoju mülayim abinin sistemi geçerli. Siz bu konuda neler yapabilirsiniz_ ? Ben şu foruma girdiğimden beri hep yazıyorum her gün kendi motorunuza olan teknik ve mekanik bilginizi arttırın sadece gezip dolaşmayın servise gittiğinizde içi sökük bi rmotorun başına gidip inceleyin görün parçaları tanıyın ve iç mekanik sistemi anlayın. Motorun nelerden arıza çıkarabileceğini mantık yürüterek kovalayın. Yoksa bu ustalara gidip geldikçe bir işiniz görülür 3 gün sonra başka yeri patlak verir. Basit bir örnek vereyim bu motorların nerdeyse yarısı montajlandığında yanlış yada farklı sübap ayarıyla çıkartılıyor. Hadi bakalım nolucak şimdi. Al eline sentili ölç. İki tarafında emmesi de eksozuda farklı. Motor kendini sıka sıka gidiyor eksoz borusu uzun ve daracık dumanın def'i gecikiyor silindirde bekleyen sıcak hava sürekli benzini yanmadan atıyor piston tepesinde oyuklar kurumlanma oluşuyor. Hava filtresi öyle küçük ki ancak açık hava filtresi takarsanız kurtulursunuz. Karbüratör ihtiyacı olan havayı ememiyor yakıta yükleniyor fazla yakıt bujiyi yağlıyor piston sekmanlarını aşındırıyor ve şıkır şıkır ses yapmasına neden oluyor. Yani kısaca arkadaşlar memnun kalmadığınız ustaya tekrar gitmeyin burda bile çok güzel paylaşımlardan yola çıkarak çoğu arızanıza cevap bulabilirsiniz sık sık yazıyorum piyasadan iyi ustaların temiz işçilik yaparak kötü ustaları kovması gerekiyor. Şu anda kış ülkemize girdi hemen kış bakımı yapabilirsiniz yapınızı biraz inceltebilirsiniz bujilerinizi temizleyin ve sentille 0,02 değerinde tırnağını aşağı eğin. Eğer hava filtrem kalsın derseniz içerisine bir ince çoraba sarılı ağzı düğümlü bir avuçtan az naftalin koyabilirsiniz. Sağ ve sol kumanda düğmelerine kar ve yağmur suyuna karşı üstüne geçirilen şeffat plastik kupa alabilirsiniz hiç yoksa jelatinle 2 tur sarabilirsiniz. Bir damla şu kontak yapıp düğmenin vazifesini iş görmez hale getirebilir. Motorun sık sık şaşe bağlantı civatalarını kontrol edin.Arka salıncak denilen mafsal kısmını kontrol edin. Hepinize iyi hafta sonları Uğurcum kendine iyi bak görüşürüz.
valla abicim özlettin kendini, seni tekrardan görmek sevindirdi beni.. sende kendine iyi bak abicim..Bilgiler için tekrardan tşk.ler
Motor Aşkı Ayrıdır Herkes Bilemez..
Kanuni Storm 150 / Mondial Mct 250 / Hyosung Gv 250 / Honda Cbr 600 F
-
10 Ekim 2010, 01:27
#7512
StyLeOscaR adlı üyeden alıntı
hm anladım kanka, evet motorun üzerindeki lastik duro ama 2006 dan beri duruyor lastik ki buna gelmeyi de ekle 2005 eder yani 5 yıllık lastik.. he gel görki patlamadı idare ediyor ama ıslak zeminde ne kadar tutunur bilemicem gerçi şu ana kadar ıslak havada çok kullandım normal giderken kayma falan olmadı hiç..
dunlop değil duro doğru yazmışım yani
neyse ben bu gidişle yaz sezonuna kadar lastik değiştirmem
vala kanki ıslakken viraja çok girmede ne yaparsan yap bende kayma olmadı ama hafiften arkayı kaydırdığım çok olmuştur allahtan iyi drift yapıyorumda kurtarıyordum.
dediğin doğru lastik kesin ömrünü yemiştir. istersen şöyle bir toprak çakıllı yere gir ön freni kitle 1. viteste güzel bir pati çektir lastiğin ölü tabakası çıksın yansın şöyle azıcık biraz daha iyi tutuyor o zaman. en iyi sonucu asfaltta biriken mucurda oluyor paityi çekiyorsun bir süre sonra asfalta değiyor daha çok kazınıyor.
valla duronun daha kalitelisi varsa bilemem aa gördüğün üzere duroların hepsi çin motorlarında hepside allahlık
---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:27 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:14 ----------
Beycivan adlı üyeden alıntı
Selam kardeşlerim bir süredir iş yoğunluğum nedeniyle foruma birşeyler yazmak kısmet olmadı ama bıraktığım yerden itibaren okudum öncelikle korsanx kardeşim maxi scooterin hayırlı olsun valla bize hayırlısı demek düşer ama bildiklerimizi de yazmak durumundayız. Şimdi honda suzuki yamaha gibi markaların maxi scooterların taklidi olan diğer markalarda hep görülen aksaklıklar plastik aksamların gün geçtikçe kendisini salarak takır tukur ses yapması motorun motor kısmında bir iş yapılacağı zaman koltuk bagaj sağ ve sol yan kapaklar kuyruk kısmını sökmek gerekmesi gibi yorucu bir işlem. Ben 1 seneye yakın bundan kullandım tam tamına asfalt motorudur. İki kişi çok konforlu yolculuk yapılır titreşim yapmaz sürmesi insanı yormaz heybetlidir ancak ilerleyen dönemlerde bir çok sıkıntı da kapıda bekliyor olucaktır bunu unutma şimdiden motorun hakkında takma sökme gibi mekanik bilgilerini ilerletmeni öneririm.Özellikle kış aylarında motorun motor kısmı temizliği büyük bir eziyet haline geliyor. Sık sık silindir taban pervanesinin kirlenip kirlenmediğini kontrol et hatta kanatlarına ayda bir sefer bak. Küçük bir taş çakıl parçası kırarsa dönerken yalpa yapar motorda sorun varmış gibi ses çıkartır. Bir de bak bu 150 cc scoterlar 200 cc ye rahatlıkla yükseltilebiliyor. yani piston çapları 65mm kadar uyabiliyor ama bunu şimdi değil rektefiye zamanı yaparsın artık. Motorun uzaması hızlanması dehşet değişiyor.250 cc scoter ile 150 cc scoter aynı kasa ve motoru kullanıyor sadece silindir üst kapaüı ve piston çapı farklı.
değerli bilgiler için çok teşekkürler forumdada bilindiği gibi ustaya mustaya gitmem kendim açarım sökerim yaparım düzeltirim elim yatkın. zaten motoru ilk aldım garaja çektim başladım granajlarını soymaya motora ulaştım zorda olsa hava ayarını rölanti ayarını yaptım harika bir sesi var çok hoş oldu heryerini tanıdım sonra topladım şuan sesi harika kalkışı biraz yavaş olsada uzaması mükemmel kmsi 10-15km fazla gösteriyor maksimum 130u gösterdi buda 110-120 arası bişey yapar motorun soğuması inanılmaz iyi çok geç ısınıyor büyük artısı soğutma sistemi cidden işini görüyor tek sorunum kalkışı mct gibi atak değil benimde acelem yok zaten ehehehh.
granaj hakkında dediklerine aynen katılıyorum ama çözümü buldum diğer ay uygulayacağım rengi gri olduğu için karbon kaplamayı dıştan yapamayacağım o yüzden içerden yapıcam yada modifiyecide kaporta sağlamlaştırma yaptıracağım polyesterle kaplaam yapılıyormuş.
motor hakkında çok güzel hatta ağzından bal damlayan cümleler duydum o silindir ve kafası değişince gömleği krank felan değişmesi gerekiyormu zira ben bu motoru satmayacağım tamamen kullanacağım ve ciddi bir motor modifiyesi var aklımda aktarma organlarından motora kadar eğer sadece silindir kafası ve pistonla olay bitecekse orası basit alır hemen yaparım
yazada kısmetse kankimin tavsiyesine uyup gv250yi altıma çekicem
insan su gibi olmalıdır konduğu kabın şeklini almalı gittiği heryere istediği şekli verebilmeli B.T.
-
10 Ekim 2010, 01:50
#7513
S.a arkadaşlar Mct miz ile ufak ufak tanışıyoruz, havaların azizliğinden pek gezemiyorum ama 50 km yi devirdim bu gün rodaj sebebiyle fazla zorlamıyorum makinayı ki üzmesin sonra beni
Benim sormak istediğim birkaç şey var motoru ilk aldığımda 30 TL lik (yaklaşık 8 litre) benzin koydum, bu gün benzin lambası yandı ama rampa çıkarken ve hızlanırken yandı en başta, sanki yakıt miktarını ölçen şey deponun ön kısmındaymışda, hızlanınca benzin geriye kaçtığı için yokmuş gibi gösteriyor. Lamba yandığı için gidip 30 TL lik benzin daha aldım (8 litre).
Sormak istediğim o lamba yandıktan sonra motor ne kadar götürür?
(depoyu hiç rezerve almadım sadece açık ve kapalı olarak kullanıyorum) Birde tamam motor rodajda ama 50 km için 8 litre çok fazla değil mi? Son olarak motoru 5 dakikadan uzun süre park ettiğinizde benzin musluğunu kapatın yoksa benzin bilmemnereye dolar motor çalışmaz uğraştırır diyorlar. Gerçekten sıkıntı yaratırmı yoksa kitapçığın abartısı mı?
Şimdiden teşekkürler.
-
11 Ekim 2010, 01:38
#7514
Baelmoth adlı üyeden alıntı
S.a arkadaşlar Mct miz ile ufak ufak tanışıyoruz, havaların azizliğinden pek gezemiyorum ama 50 km yi devirdim bu gün
rodaj sebebiyle fazla zorlamıyorum makinayı ki üzmesin sonra beni
Benim sormak istediğim birkaç şey var motoru ilk aldığımda 30 TL lik (yaklaşık 8 litre) benzin koydum, bu gün benzin lambası yandı ama rampa çıkarken ve hızlanırken yandı en başta, sanki yakıt miktarını ölçen şey deponun ön kısmındaymışda, hızlanınca benzin geriye kaçtığı için yokmuş gibi gösteriyor. Lamba yandığı için gidip 30 TL lik benzin daha aldım (8 litre).
Sormak istediğim o lamba yandıktan sonra motor ne kadar götürür?
(depoyu hiç rezerve almadım sadece açık ve kapalı olarak kullanıyorum) Birde tamam motor rodajda ama 50 km için 8 litre çok fazla değil mi? Son olarak motoru 5 dakikadan uzun süre park ettiğinizde benzin musluğunu kapatın yoksa benzin bilmemnereye dolar motor çalışmaz uğraştırır diyorlar. Gerçekten sıkıntı yaratırmı yoksa kitapçığın abartısı mı?
Şimdiden teşekkürler.
30 liralık benzinle 50km gitmesi mümkün değil, motorunda ya kaçak vardır yada rezerve boştur aldığın benzinle kendini tamamlamış olabilir. Benzin vanasını ben hiç kapatmıyorum hep açık kalıyor herhangi bir zararı olurmu bilmiyorum. bende 60 liralık benzinle yedege geçmeden 420km yol yapmıştım. (40+20tl şeklinde almıştım)
Beycivan arkadaşım telefon numaranı verirsen takıldığım yerlerde bilgilerine danışmak isterim. senin için sorun yoksa tabiki...
-
11 Ekim 2010, 02:36
#7515
-
11 Ekim 2010, 14:49
#7516
Telefon numaramı yine vereyim 0507 349 61 93.yeni bir mct 250 1 lt benzinle düz yolda 30 km rahat gidebilyor.Şehir içinde de sanırım 15-18 arası gidecektir yani bu 1 2 vitesleri çok kullanıldıkça km düşecektir. Sen benzin sarfiyatını burdan hesapla işte. Birde bu benzinliklerde arkadaşlar şuna dikkat edin. Eğer benzinlikleki şahış sizi eliyle bir pompaya yönlendiriyorsa asla onun dediği pompaya gitmeyin. Çünkü orda şöyle bir durum vardır. Sizden önce gelip benzin alan kişi depoyu doldur diyerek yakıt almak istemiştir pompacı makineye eğer bir rakam girmediyse ne kadar deposu aldıysa o kadar benzin basmıştır ve pompayı yerine mandalına tam oturtmamıştır sende gidersin dersin 30 liralık benzin ver diye o senden önce gelen kişinin pompa hesabından devam ederek sana başlar koymaya ama 10 ama 20 o bilinmez ben bu tuzağı 3 kere yedim yani sizden öncekinin deposu 10 tl lik benzinle dolmuş sa size bu 10 tl den sonra verir. Malesef çok yapılan bir haraket bu. Birde eline pompayı aldığında mandalında alıp almadığına ve ekranın 0 rakam olduğuna iyice bakın fişinizi muhakkak alın. Herkes kendi işinin üçkağıdını iyi bilir. Dediğim gibi sizi kendi tuzağına yönlendiren benzinlikçinin tuzağına düşmeyin sen nereye gidersen o eleman o pompadan vermek zorunda birde benzin alan bir aracın arkasına sıraya girdiyseniz yakıt alırken benzin pompa ekranına iyice bakın. Asıl olay şu. Siz hiç benzinliklerde benzin pompalarındaki lcd ekranlı tv lerin neden oraya koyulduğunu merak ettinizmi. Çoğunuz müşteri çekmek için sanmışsınızdır. Ama hepsinde artık var gibi. Bu da büyük bri tuzak arkadaşlar. Özellikle orda ilgi çekici video klipler mankenler fashion tv gibi yayınlar var siz o ekrana gözünü diktiğinizde pompa ekranını takip edemiyorsunuz. Hortumun ucunda sensör vardır bu sensörün lt de ne kadar yazacağı oraya programlanmaktadır. Yani dikkatli olun kardeşim benzinin litresi olmuş nerdeyse 4 lira lahana yaprağı değil. Usta doldur şu depoyu dediğinde nerdeyse 50 tl yakıt alıyor 2 günlük yevmiyemizi veriyoruz orda. Korsanxx senin senatörün sadece isteki piyano kapağı çıkıcak piston kafası eksantirik zincirinin gergisini kranka kaçırmadan değiştirilecek ama koltuğu komple sökmen gerekiyor. En fazla 2 saat sürer.200 lük olsa fenamı olur be kardeşim 145 bana mısın demez. Aksakal da birisi kendisi yaptı bu ramzeyin çelik 150t lerine anında gaz yiyor yakıtta hiç ama hiç değişmedi hatta sanki düştü abi falan diyordu çünkü motor aynı gücü üretiyor sen piston taksan silindir büyütsen bile karbüratör aynı kaldığı için değişen bişey yok. Birde mct 250 si rektefiye isteyen kardeşlerime pistonlarını değiştirirken 0,25 ve 0,50 mm piston tercihlerinde çok dikkatli olmalarını öneriyorum çünkü pistonlar değişirken kumpasla hem altını hem orta hemde üstünü ölçmek gerek çok usta tepesini ölçüyor tamam oldu diyor. Piston yatakları geç piston kafası ve sekmanları erken aşınır arkadaşlar aklınızda bulunsun ve motorcular illa eksoz sübaplarını sıkarlar 1 2 ay sonra dönsün gelsin diye. Fazla hararek yapar eksoz gazı içeride çok kalır pistonu pişirir piston içeride yüksek devirde iyice şişer etekleri vurmaya başlar götürürsün piyanolar değişcek der değiştir usta dersin 3 ay sonra hadi bir daha usta bak bakalım nesi var, usta der senin eksantirik zinciri uzamış değişicek.Arkadaşlar kanmayın aldanmayın mekanik bilginizi arttırın herkes kendi işinin sürekli olması için üç kağıdını da iyi bilir. Ben bilgisayar uzmanıyım biliyorum onlarda saf değiller onlarda biliyor. Ellibin çeşit işin üçkağıdı var. Bir hava ayarında diğer vidayı 1 tur fazla açsın yada kapatsın çok değil 4 ay sonra motor piston sekman ister. Hayırlı pazartesiler dilerim.
-
11 Ekim 2010, 18:04
#7517
sinanferah05 adlı üyeden alıntı
kardeşim motorun güzelmiş, hele dediğin gibi o ATATÜRK yazaısı ayrı hava katıyor motora..Kazasız sürüşler kardeşim dikkat et kendine iyi bak..
---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:54 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:43 ----------
Baelmoth adlı üyeden alıntı
S.a arkadaşlar Mct miz ile ufak ufak tanışıyoruz, havaların azizliğinden pek gezemiyorum ama 50 km yi devirdim bu gün
rodaj sebebiyle fazla zorlamıyorum makinayı ki üzmesin sonra beni
Benim sormak istediğim birkaç şey var motoru ilk aldığımda 30 TL lik (yaklaşık 8 litre) benzin koydum, bu gün benzin lambası yandı ama rampa çıkarken ve hızlanırken yandı en başta, sanki yakıt miktarını ölçen şey deponun ön kısmındaymışda, hızlanınca benzin geriye kaçtığı için yokmuş gibi gösteriyor. Lamba yandığı için gidip 30 TL lik benzin daha aldım (8 litre).
Sormak istediğim o lamba yandıktan sonra motor ne kadar götürür?
(depoyu hiç rezerve almadım sadece açık ve kapalı olarak kullanıyorum) Birde tamam motor rodajda ama 50 km için 8 litre çok fazla değil mi? Son olarak motoru 5 dakikadan uzun süre park ettiğinizde benzin musluğunu kapatın yoksa benzin bilmemnereye dolar motor çalışmaz uğraştırır diyorlar. Gerçekten sıkıntı yaratırmı yoksa kitapçığın abartısı mı?
Şimdiden teşekkürler.
Ben motoru şehir içi kullandığımda 100 km de 4 -4.5 lt arası değişken yakıyorki e-5 te 80 km/h dan aşağıya kullanmıyorum arada 100 km hıza da çıkıyorum trafik olduğunda bazen 2.vitesten yukarı atamıyoum değerler bu ölçüde..
yani buradan senin motor 100 km de 16 lt yakıyor demek hayatımda duymadığım rakam bunlar racinglerde bile yok neyse kardeşim sızıntı yok demişsin, şunu sorayım motorunu dışarıda bırakıyor musun ? forumda başına gelenler var depodaki benzini alıyorlar hırsızlar.. hava ayarın düzgünmü ona bakıver..birde beycivan abimin dediği de olabilir büyük ihtimal bana da öyle geldi ama genede extra durumları aklıma gelenleri yazdım..
ayrıca arkadaşlar ne olursa olsun motoru stop ettirdikten sonra kesinlikle benzin musluğunu off konumuna getirin( ok sağ tarafa bakacak ).. servise gelen bir arkadaşın motoru kararmıştı sebebini sorduğumda musluğu açık unuttuğu için marşa basınca motor alev almış..
---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:04 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:54 ----------
he birde kaç lt kaldığında ışık yanıyor demişsin, yanlış hatırlamıyorsam rezerv 3 lt den biraz fazla alıyor..depodaki şamandıra bence depoda rezerv dahil 6 lt kaldığında ışık yanıyor..benim ışık tam yandığında km 250 civarındaydı, rezerve geçtiğimde 300 km de falandı ( tem de hızım 90 nın altına düşmemişti) şu an 320 km de ve hala benzinim var zaten motorunda rodajda benim gibi kullanmana ihtimal olmadığına göre ışık yandıktan sonra 50 km rahat gidersin..
Motor Aşkı Ayrıdır Herkes Bilemez..
Kanuni Storm 150 / Mondial Mct 250 / Hyosung Gv 250 / Honda Cbr 600 F
-
11 Ekim 2010, 18:15
#7518
-
11 Ekim 2010, 22:27
#7519
[QUOTE=sinanferah05;2173934]
StyLeOscaR adlı üyeden alıntı
kardeşim motorun güzelmiş, hele dediğin gibi o ATATÜRK yazaısı ayrı hava katıyor motora..Kazasız sürüşler kardeşim dikkat et kendine iyi bak..
[COLOR="Silver"]
Sağolasın Uğur abi beklediğimden güzel çıktı motor
Atatürk imzasının kattığı hava paha biçilemez
Senden kopya çektim ama olsun
bakımlarını ihmal etme.. bujisine, hava filtresine, yağına, hava ayarına baktırdın dimi ?
ayrıca keşke kopya çekmek bunun gibi olsada vatanımızın kıymetini anlasalar
Motor Aşkı Ayrıdır Herkes Bilemez..
Kanuni Storm 150 / Mondial Mct 250 / Hyosung Gv 250 / Honda Cbr 600 F
-
11 Ekim 2010, 23:20
#7520
@StyLeOscaR
Sağol kardeşim dediğiniz gibi rezerv dolmuştur ilk benzini olduğu için, birde rölantisi çok yüksekti onunda etkisi olmuştur eminim tekrar 8 litre aldım bakalım şimdi ne olacak.
Motoru dışarda bırakmıyorum, çalınma ihtimali çok düşük. Işıktan sonra 50 km bu aklımda bulunsun. Bakalım bu benzinin bitişini bildiririm.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 26 kullanıcı var. (0 üye ve 26 misafir)
Bu Konudaki Etiketler