Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Mondial 250 Mct Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #7341
    StyLeOscaR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Mart 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    Bütün arkadaşlarımın ramazan bayramını kutlarım.. Sağlıcakla kalın arkadaşlar..
    Motor Aşkı Ayrıdır Herkes Bilemez..

    Kanuni Storm 150 / Mondial Mct 250 / Hyosung Gv 250 / Honda Cbr 600 F


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #7342
    Beycivan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2007
    Burak kardeş telefonla görüştüğümüz gibi ayarlayabilirsen sorunun büyük oranda çözüme kavuşmuş olacaktır bu hava ayarı motorda çok ama çok önemli.Her 10 motorun en az 7 si yada 8 i hava ayarı düzgün değil herkes kendi motorunun neden bir türlü gitmediğini eksozdan çatır çutur sesler geldiğini yakıtın arttığını merak ediyorsa hava ayarını öncelikle kontrol etsin şuna inanın tamircilerin yüzde 80 i bu hava ayar vidasını kurcalar kardeşim. Sen arkanı dönersin onu bir tur çevirir km de 0,20 krş farkettirir.Birde bu tek silindirdi motorda sadece yakıta çekişe etki ediyor ama bu motorlar 2 silindir kardeşim iki silindire giren hava miktarı eşit değil se yakıt miktarıda eşit olamıyor o zaman silindirler vuruntu yapıcak piston kolları zorlanıp aşımıcak senkronu kaçan motor ustaya avuş sıvazlatıcak. Gelsin paracıklar. Hava ayarı konusu ramzey 250 de de burdada defalarca yazdım bakın herkes bunu iyice kontrol etsin mutlaka tam sıkılı iken geriye doğru 3 tur açın bu fabrika ayarıdır 3,5 açarsanız az yakar ama çekiş az düşer 2,5 açarsanız motor serileşir ama 0,25 krş fazla yakıt alır. çift silindirde her zaman hava ayarı önemlidir.Eğilin bu vidayı görün ve ayarını kontrol edin. Zamanla silindirlerden birisi zaafiyet gösterir diğeri yüksek öbürü alçak devri çalışır birisi benzini tam diğeri çiğ bırakır eksozdan çat sesi gelir zaten silindiir peteklerinden çıkan eksoz borusuna bakın birisi parlak ise diğeri paslanmaya başladıysa bu ip ucudur diğeri ise rolantide eksoza elinizi koyun üfleyen hava farklı ise yine ahava ayarı kaçıktır. Elbet bir gün o silindir tembel kaldığı için ustaya sevinç gülücükleri olarak geri döner arkadaşlar.2 gün önce bayram sabahı bir kardeşimiz aradı abi motor 120 görüyordu eğildi birşey yaptı 80 de motor geberiyor gitmiyo dedi. Anlatması üzere hava ayarını bozmuşlar vermişler umarım düzeltmiştir. Hayırlı bayramlar.

  3. #7343

    Üyelik
    11 Eylül 2010

    filtre kabına yağ doldurma

    slm arkadaşlar 250 mct nin neden hawa filtresi kabının içine baya bi miktarda yag doldurdu we filtreyide kirletti bunun sebebini bilen warmı ???

  4. #7344
    Beycivan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2007
    Şimdi cümlede düşüklük var kardeşim.Kim hangi sebeple bunu yapmış. Bunu yapanın kim olduğunu pas geçerek şunu diyebilirim hava filtresine krankın olduğu yerden bir ara hortum girer.Bu motorun yağını çırpmasından ve motor sıcaklığından ısınan sıcak yağın buharını çekmeye yarar burayı tıkarsanız yada tıkanırsa motor öksürme diye tabir edilen kesik gaz yeme olayı yapar.Bu karbüratörün tam altına denk gelen deliktir ve ordan bir hortum hava filtresine doğru gider. Hava filtrenizi ve kutunuzu söktüğünüzde içindeki ıslaklık ve az yağ bu buhardan gelen nemdem oluşmaktadır ve zararsızdır ancak hava filtresinin ıslanması ve yağlanması filtreyi vazife yapamaz hale getirir. Bu yazılan davranış çok hatalı bir haraket olmuş. Hava kutusuna giren tozların kabın içine yapışmasına neden olur filtre yağlandı ise havayı düzgün ememeyecek neticede az hava ile motor tekleme yapacaktır. En gerizekalı bir çırak bile bunu yapmaz bana kasıt var gibi geldi.İyi bari benzin deposunu açıp bir avuç toz şeker dökmemiş sen ondan sonra sekman ve pistonların halini gör. İşte biz aylardır ne yazıyoruz bu ustaların serrvislerin gözünde motorlu birer keriz olmaktan kurtulmak şart. Resmen dün bir arkadaşıma " sizin gibi motorcular olmasa biz aç kalırız " demiş. Bunu diyen büyük bir marka servisinin elemanı. Muhabbetlerimizde hep geçer bir kardeşimiz motoru götürdü yaptırdı getirdi abi tamam motor olmuş ama frene basınca motorun kıçı sağa doğru kaydı düşücektim az daha dedi bu önceden yoktu servisten sonra olmuş anlamadım dedi. Çay masasından kalktım gittim motorun amartisörlerine baktım birisini 3 e diğerini 5 e getirmiş.Yani motorun kuyruk dengesi kaçmış.Hayatta da anlaşılacak bir durum değil sonrada bizim için "siz olmasanız biz aç kalırız" diyorlar. Yani bizi keriz enayi sanıyorlar. Aslında kandıran kendisini kandırmış oluyor. Fark ettiyseniz burda sık sık bu konuya ait yazılar veriyorum çünkü bizim hep birlikte uyanmamız bilinçlenmemiz gerekiyor bir motoru acemi bir insan servisine yada tamire götürürken nelere dikkat etmeli yapılan işi nasıl izlemeli ve kontrolünü yapmalı fiyatını ön araştırmasını nasıl yapmalı bunları beraber yazışalım.

  5. #7345
    StyLeOscaR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Mart 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    Alıntı Beycivan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şimdi cümlede düşüklük var kardeşim.Kim hangi sebeple bunu yapmış. Bunu yapanın kim olduğunu pas geçerek şunu diyebilirim hava filtresine krankın olduğu yerden bir ara hortum girer.Bu motorun yağını çırpmasından ve motor sıcaklığından ısınan sıcak yağın buharını çekmeye yarar burayı tıkarsanız yada tıkanırsa motor öksürme diye tabir edilen kesik gaz yeme olayı yapar.Bu karbüratörün tam altına denk gelen deliktir ve ordan bir hortum hava filtresine doğru gider. Hava filtrenizi ve kutunuzu söktüğünüzde içindeki ıslaklık ve az yağ bu buhardan gelen nemdem oluşmaktadır ve zararsızdır ancak hava filtresinin ıslanması ve yağlanması filtreyi vazife yapamaz hale getirir. Bu yazılan davranış çok hatalı bir haraket olmuş. Hava kutusuna giren tozların kabın içine yapışmasına neden olur filtre yağlandı ise havayı düzgün ememeyecek neticede az hava ile motor tekleme yapacaktır. En gerizekalı bir çırak bile bunu yapmaz bana kasıt var gibi geldi.İyi bari benzin deposunu açıp bir avuç toz şeker dökmemiş sen ondan sonra sekman ve pistonların halini gör. İşte biz aylardır ne yazıyoruz bu ustaların serrvislerin gözünde motorlu birer keriz olmaktan kurtulmak şart. Resmen dün bir arkadaşıma " sizin gibi motorcular olmasa biz aç kalırız " demiş. Bunu diyen büyük bir marka servisinin elemanı. Muhabbetlerimizde hep geçer bir kardeşimiz motoru götürdü yaptırdı getirdi abi tamam motor olmuş ama frene basınca motorun kıçı sağa doğru kaydı düşücektim az daha dedi bu önceden yoktu servisten sonra olmuş anlamadım dedi. Çay masasından kalktım gittim motorun amartisörlerine baktım birisini 3 e diğerini 5 e getirmiş.Yani motorun kuyruk dengesi kaçmış.Hayatta da anlaşılacak bir durum değil sonrada bizim için "siz olmasanız biz aç kalırız" diyorlar. Yani bizi keriz enayi sanıyorlar. Aslında kandıran kendisini kandırmış oluyor. Fark ettiyseniz burda sık sık bu konuya ait yazılar veriyorum çünkü bizim hep birlikte uyanmamız bilinçlenmemiz gerekiyor bir motoru acemi bir insan servisine yada tamire götürürken nelere dikkat etmeli yapılan işi nasıl izlemeli ve kontrolünü yapmalı fiyatını ön araştırmasını nasıl yapmalı bunları beraber yazışalım.
    Abim ;
    verdiğin bilgiler sayesinde ben dahil eminimki çoğu arkadaşımız önemli şeyleri öğrendi..Herkes Adına Tekrardan saygı ve teşekkürlerimi sunarım..
    Motor Aşkı Ayrıdır Herkes Bilemez..

    Kanuni Storm 150 / Mondial Mct 250 / Hyosung Gv 250 / Honda Cbr 600 F

  6. #7346
    StyLeOscaR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Mart 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    arkadaşlar lastiklerimi değiştirmek isitiyorumda, tavsiye edebileceğiniz birşeyler varmı acaba ? mümkün olduğunca yağmurda iyi tutunan bir lastik tercihimdir
    Motor Aşkı Ayrıdır Herkes Bilemez..

    Kanuni Storm 150 / Mondial Mct 250 / Hyosung Gv 250 / Honda Cbr 600 F

  7. #7347

    Üyelik
    11 Eylül 2010

    ----

    beycivan abi motoru biraz zorlamıştım 20, 25 km durmaksızın full gaza bastım ibre 110,120 arsı degişiyodu fakat 5.wites gazın 4/3 dolu 4/1 kısmı boş gibiydi we o 4/1 arada motor biraz boguldu gibi... we sonrasında durdugumda rolantide motor baya bi öksürmeye başladı gaz yemesi felan düştü eskisi gibi degildi. rolantide stop etmeyede başladı ... sabah oldugunda motorun altında biraz yag damlacıkları wardı we yagın filtre kabının dibinden sızdıgını gördüm . filtrenin kapagını açtım we içinden baya bi miktarda yağ çıktı we filtreyide mahwetmişti... servise sordum ama mct lerin çogunda war o problem dedi kestirdi attı. Motoruda yeni aldım ve acemisiyim... bundan önce 150KN wardı we hiç bi problem yaşamamıştım ama mct de insan acemi olunca böyle oluyo bugün yeni filtre ,yag degişimi we ikide amasör aldım mct parça fiyatlarıda baya bi uçuk. filtre=25 tl , amasör çifti =110

  8. #7348
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    11 Temmuz 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    mondial 250 mct
    metzeller lastiklerini araştır arkadasım

  9. #7349
    dalyan_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2008
    Şehir
    avcılar-ist
    Arkadaşlar, Mct 250'nin ön ve arka dişli ölçüleri (diş sayısı) nedir?

  10. #7350
    Beycivan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2007
    mct 250 lerin arka dişli sayısı 34 ön dişli 14 adettir siz bu arka dişliyi değiştirip 31 dişli takarsanız motor yüksek hızlarda düşük devirde çalışacağı için benzin sarfiyatı düşer + 90 de başlayan vibrasyon 110 km den sonra başlar 100 km hızda makina adete kayar gider ancak vites aralıkları biraz uzar.Yokuş tırmanırken eskiden kullandığınız vitesin bir altına indirmeniz gerekebilir. Burak kardeşim beni hala aramadın telefonumu verdim. Şimdi hava filtresinin içine eğer yağ bulaştıysa yüzde 99,9 yazıyorum senin motorunu yağa boğmuşlar.Şimdi olay şu. Bu motorun yağ haznesine gereğinden fazla yağ konulursa içerideki fazla yağ krank ve piston kollarının etekleri bu yağı çırparken yüksek bir basınç ve yağ buharı oluşuyor farkettiyseniz karbüratörün altıan denk gelen yerde bir hortum hava filtresine doğru ilerler. Bu hava filtresi hava emerken burdan krankın havalandırmasınan buharıda emer. Böylece hararet az da olsa düşer ve fazla buhar basıncı motorun yığılmasını engeller. Elinizle motorun o deliğini kapatın öksürmeye başlar.Şimdi yağ fazla olunca krank burdan onu hortum aracılığıyla filtreye kadar ittiriyor ve filtre yağlanıp nemleniyor eğer ordan da karbüratöre ulaşırsa hal vaziyet çok fena. Sen şimdi hatalısın çünkü 20 25 km ile tam gaz gitmişin yağın fazlası korkunç bir basınçla motorun yağ keçelerini vida boşluklarını zorlamış contalara baskı yağmış harareti yükseltmiş kendi ifadende de sonra rolantide stop etmeye başladı demişsin. Artık anlamış olmalıydın şimdi şu aklıma geliyor acaba hava manifoldunda yağ bulaşması varmıdır. Sen bu hava hortumunu elle br yokla bakalım yağ yada ıslaklık varmı.Varsa bana yaz ne yapman gerektiğini paylaşalım.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:21 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:13 ----------

    Boşuna demiyorun serviste ne yapılıyorsa yapılıyor bu motorların ayarını kaçırıyorlar.Ustaya sorun usta kaça kaç yağ koydun ne kadar koyuyorsun bujilerin markası nasıl kodu ne, lastiklere kaç hava bastın? Sorun kardeşim sorun mal sizin lahana yaprağı vermiyoruz bunlara para veriyoruz hakkımız.Arka lastiğe bir hava veriyorlar nerdeyse jantından kurtulucak bir çukura girsen yada kasiste dönerken yerinden kurtulsa allah korusun. Siz kendi motorunuzun ustası olun acemi kalmayın kullanıp kullanıp her ay servise paranızı kaptırmayın. Motorcular işi bilir aslında bu motorseven kardeşler bir araya gelsek te bu konuları anlatsak ne güzel olurdu.Bu arada aklınızda bulunsun denenen test edilen ve benim tarafımdan tavsiye edilen bu ayın modifiyesini de yazmak istiyorum az sonra ramzey 250 formuna da cevaplar verirken belirticektim motorunuzun beynini (cdı) eğer bulursanız wuxi dy 200 beyni takın bu motor 12 bin devire kadar çıkabildiğinden yüksek ateşleme yapabiliyor km de fazladan 25 km hız aldık ve motorun 1 nci vitesteki kalkışı hepimizi hayrete düşürdü. İnternetten yüksek devirli motor cdi ünitesi araştırın soketleri değişik olsada hepsi birbirine uyuyor örneğin mondial zat beyni gibi.

  11. #7351

    Üyelik
    11 Eylül 2010

    -----

    motor öksürmeye başladıgında fazla üstüne gitmedim . hava monifolduda temiz yag weya ıslaklık yok... şuan yeni filtre taktım we yagı degiştirdim... motor eski düzenine ulaştı fakat aynı hatayı yine yapacak diye korkuyorum we 80 km'yi geçmiyorum... motorun yagını genellikle ben degiştiririm. ölçüyü yağ çubuguna göre ayarlarım ... senin dedigin gibi bu yüzden olmuş olabilir ... son yag degişimde ölçünün baya bi üst sınırında olsun demiştim malum sıcak felan fazlaydı ... bakalım şimdi yag seviyesi biraz düşük... eger senn dedigin gibi yag fazlalıgından ise inşallah dahada yapmaz çok teşekkürlerimi eder mct hakkındaki püf noktaları sizden duymak isterim ;)

  12. #7352
    StyLeOscaR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Mart 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    Alıntı illuminati adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    metzeller lastiklerini araştır arkadasım
    araştırdım ve metzeller ile dunlop arasında kaldım.. bunlardan kullandığın oldumu acaba ?
    Motor Aşkı Ayrıdır Herkes Bilemez..

    Kanuni Storm 150 / Mondial Mct 250 / Hyosung Gv 250 / Honda Cbr 600 F

  13. #7353

    Üyelik
    22 Kasım 2008
    Şehir
    İSTANBUL-ETİLER
    Motosikleti
    Zat150 gitti MCT250 geldi :)
    Slm arkadaslar bana arka stop camı lazım çok acil 1 hafta içinde elimde olması lazım.Sadece cam satılmıyo dediler doğrumudur ??? Kompleside 40 tl miş.
    Mondial zat 150 ' ımı sattım , Suan MCT250 :)

  14. #7354
    Beycivan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2007
    Uğur kardeşim lastik konusunda metzeller iyi bir markadur dunlop az daha pahlıdır ama fiyat-performans açısından metzeller daha avantajlıdır. Lastiğin kimyevi yapısında kullanılan kauçuk metzellerde sert ve çok esnek. Lastiğin dolgusu ve darbe katı biraz daha kalın. Birde desen ve çizgileride yolda aslfata tutunmada önemli bir faktör.Dunlop bana göre biraz marka olmasından ötürü bilindik ve pahalı.Karar yinede senin metzeller lastik sorun çıkarmaz. Bu sıralar mct 250 parça siparişlerinde çok geciklemeler var arkadaşlar fabrika çıkışları iyice yavaşladı bazı parçaların sık sık arızalanması stoklarda dengesiz azalmaya neden oluyor. Eğer arka firen balatası sübaplar hava filtresi gibi malzemeleri 2 şer adet getirtip elinizin altında bulundurmakta büyük fayda var.

  15. #7355
    ARBETUS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2006
    Şehir
    Gebze\Kocaeli
    Motosikleti
    '93 Kawasaki EN 500 Vulcan
    Mondialin fabrikası dışında aynı parçaları direk ithal eden ve mondialden toplu ve yüklü miktarda mal çeken( ki bence fabrikadaki stoğu bu etkiliyor) firmalar var. bunalra yönelmenizi öneririm.
    '04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS

  16. #7356

    Üyelik
    22 Kasım 2008
    Şehir
    İSTANBUL-ETİLER
    Motosikleti
    Zat150 gitti MCT250 geldi :)
    Alıntı ARBETUS adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mondialin fabrikası dışında aynı parçaları direk ithal eden ve mondialden toplu ve yüklü miktarda mal çeken( ki bence fabrikadaki stoğu bu etkiliyor) firmalar var. bunalra yönelmenizi öneririm.
    Peki neresi buralar yardım edermisiniz ???? Arka stop camı dışında alacagım baska malzemelerde var sonuçta
    Mondial zat 150 ' ımı sattım , Suan MCT250 :)

  17. #7357
    Beycivan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2007
    Evet doğru fabrika stoğunda bu ay anormal azalma bazı parçaların şiparini 1 aya yakın zamandır bekliyorum. Ancak internet üzerinden aynı parçayı makul rakamlara verebilen firmalar dolu. Çoğuda kapıda ödeme kolaylığı ile hizmete açık durumda.Örneğin rialli.com sitesi gibi. Dediğim gibi eğer bu motoru uzun vadeli aldı iseniz ve satma gibi bir düşünceniz yok ise arka fren balatası debriyaj pkalası saç ve baskı yayını piyanoları ön fren balatasını sağ ve sol kumanda düğmelerini buna benzer sık gerekcek malzemeleri alıp kenara koymakta ileriki zamanlar için büyük fayda var. Ben kendi motorumun aynısından temiz 2 nci el alıp dağıtıp tek tek temiz bir şekilde saklıyorum. 900-1000 tlt arası siteler de çok temiz mct mevcut.Birde motoru yarıp içini görmek öğrenmek ve mekanik bilginizin ilerlemesi açısından da büyük faydası olucaktır. Uğur senin lastik olayın için 2 3 yer ile görüştüm metzeller bir lastiği alıp iyice inceledim iş yapar türden bir lastik kardeşim al derim.

  18. #7358
    StyLeOscaR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Mart 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    Alıntı Beycivan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet doğru fabrika stoğunda bu ay anormal azalma bazı parçaların şiparini 1 aya yakın zamandır bekliyorum. Ancak internet üzerinden aynı parçayı makul rakamlara verebilen firmalar dolu. Çoğuda kapıda ödeme kolaylığı ile hizmete açık durumda.Örneğin rialli.com sitesi gibi. Dediğim gibi eğer bu motoru uzun vadeli aldı iseniz ve satma gibi bir düşünceniz yok ise arka fren balatası debriyaj pkalası saç ve baskı yayını piyanoları ön fren balatasını sağ ve sol kumanda düğmelerini buna benzer sık gerekcek malzemeleri alıp kenara koymakta ileriki zamanlar için büyük fayda var. Ben kendi motorumun aynısından temiz 2 nci el alıp dağıtıp tek tek temiz bir şekilde saklıyorum. 900-1000 tlt arası siteler de çok temiz mct mevcut.Birde motoru yarıp içini görmek öğrenmek ve mekanik bilginizin ilerlemesi açısından da büyük faydası olucaktır. Uğur senin lastik olayın için 2 3 yer ile görüştüm metzeller bir lastiği alıp iyice inceledim iş yapar türden bir lastik kardeşim al derim.

    tmm abi tşk ederim uğraşıp baktığın için
    Motor Aşkı Ayrıdır Herkes Bilemez..

    Kanuni Storm 150 / Mondial Mct 250 / Hyosung Gv 250 / Honda Cbr 600 F

  19. #7359

    Üyelik
    22 Kasım 2008
    Şehir
    İSTANBUL-ETİLER
    Motosikleti
    Zat150 gitti MCT250 geldi :)
    Slm ii aksamlar sonunda yeni aldığım 5bin km de 2005 model 1500tl ye aldığım mct'imin resimlerini ekleme fırsatı buluyorum.Resimdede göreceginiz gibi arka stop kırık :(







    Mondial zat 150 ' ımı sattım , Suan MCT250 :)

  20. #7360
    StyLeOscaR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Mart 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    Alıntı sinanferah05 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Slm ii aksamlar sonunda yeni aldığım 5bin km de 2005 model 1500tl ye aldığım mct'imin resimlerini ekleme fırsatı buluyorum.Resimdede göreceginiz gibi arka stop kırık :(
    Hayırlı olsun arkadaşım güle güle kullan, iyi fiyata almışsın.. stop lambasını değiştirirsin kolay..Kazasız sürüşler dilerim..
    Motor Aşkı Ayrıdır Herkes Bilemez..

    Kanuni Storm 150 / Mondial Mct 250 / Hyosung Gv 250 / Honda Cbr 600 F


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 16 kullanıcı var. (0 üye ve 16 misafir)

Bu Konudaki Etiketler