Mondial 250 Mct Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
04 Ağustos 2010, 02:24
#7081
StyLeOscaR adlı üyeden alıntı
tamam dostum eklerim seni şimdi yatmam lazım sabah erken kalkacağım.. hadi sağlıcakla kal ...
gorusmek uzere kendınıze ıyı bakın
Reklamlar
-
04 Ağustos 2010, 17:17
#7082
Bujilerinizi sökerken motorunuzun soğuk olmasına dikkat ediniz. Bujilerin silindir peteklerine takıldığı yatak aliminyum olduğu için sıcakta genleşiyor zaten bujinin kendiside yüksek bir ısıya maruz kalıyor bu sıcaklıkta söktüğünüzde tekrar yerine taktığınızda da yatağında bir yalama diye tabir edilen genişleme oluyor sonunda buji yerindeki vidalama yivleri kayıyor ve buji izaha gelmiyor. bUJİ elinizden düşütüğünde o şekilde takmayız her iki bujinin de tırnak aralığı eşit olmalıdır.
-
04 Ağustos 2010, 19:27
#7083
Beycivan adlı üyeden alıntı
Bujilerinizi sökerken motorunuzun soğuk olmasına dikkat ediniz. Bujilerin silindir peteklerine takıldığı yatak aliminyum olduğu için sıcakta genleşiyor zaten bujinin kendiside yüksek bir ısıya maruz kalıyor bu sıcaklıkta söktüğünüzde tekrar yerine taktığınızda da yatağında bir yalama diye tabir edilen genişleme oluyor sonunda buji yerindeki vidalama yivleri kayıyor ve buji izaha gelmiyor. bUJİ elinizden düşütüğünde o şekilde takmayız her iki bujinin de tırnak aralığı eşit olmalıdır.
profıl mesajı bırakmıssınız yenı farkettim,mondıal'ın motor uzerınde olanlarla yedek parcaları farklı olabılıyor.on takım rulmanı konusundada o yuzden sıkıntıya dusmustum
ınternet sıtesınde bılya'lar bılezık ıcınde benım aldıgım pakette bılyalar bileziksizdi bolca gres yag kullanıp catal'a ben yerlestırdım
birde merak ettigim bizim motorların subap ayarı kac mm olmalı
yaklasık 500km once subaplar degısımını vaktım olmadıgından ustaya yaptırdım. pisman olarak
sımdı kendım yapacagım nedenıne gelınce usta ust kapak contasını takmayıp yerıne ıc lastık'ten parca kesıp takmıs.bır muddet once bujımın yaglandıgını dusunuyordum.sonra fark ettımkı oradan kacırıyor.bu sure zarfında subaplar yerlerıne alısmıstır yenı ayar yapacagım o yuzden merak ettım aralıgı nedir?.
-
04 Ağustos 2010, 20:11
#7084
Slm abilerim arkadaslarım
Ben 18 yasındaym lise4e gectım meslek lısesınde okdugum ıcın okul basladıgında staj yapcam ve aylık 300 tl gıbı bı para alcam. Nerden sardıysa bı chopper merakı sardı benı ve cok heveslendım Sene sonuna kadar staj paralarımı bırıktırp bı mondıal 250 mct almayı dusunuyorum hem fıyatı cok uygun hemde yenı baslayanlar ıcın guzel bı motor Araba ehlıyetınden oncede a2 ehlıyetı alcam
ve bazı sorularım var bu sorular onceden defalarca sorulmustur 300 sayfayı okuyamıcagım ıcın 3 5 soru sorucam kısa cvplı
1.) Sızce alacagım motor yenı baslayan bırı ıcın uygunmu sıze gore daha once hıc motor surmedım ama gaz debriaj iliskisini biliyorum araba surdugum ıcın onda sorun olmaz sadece elimin alısması lazım
2.) Motor hafif yani cüsseli gozukmuyor kalkısta serimidir? uzun yol yapılırmı ? Ve rahatlık bakımından nasıldır
3.) Yol tutusu nasıldır ? yanı kelle koltukta gıtmeyelım bısıklet surer gıbı kendımı guvende hıssedebılırmıyım
Smdıden tskrler
-
04 Ağustos 2010, 23:08
#7085
Ahmet006 adlı üyeden alıntı
Slm abilerim arkadaslarım
Ben 18 yasındaym lise4e gectım meslek lısesınde okdugum ıcın okul basladıgında staj yapcam ve aylık 300 tl gıbı bı para alcam. Nerden sardıysa bı chopper merakı sardı benı ve cok heveslendım Sene sonuna kadar staj paralarımı bırıktırp bı mondıal 250 mct almayı dusunuyorum hem fıyatı cok uygun hemde yenı baslayanlar ıcın guzel bı motor
Araba ehlıyetınden oncede a2 ehlıyetı alcam
ve bazı sorularım var bu sorular onceden defalarca sorulmustur 300 sayfayı okuyamıcagım ıcın 3 5 soru sorucam kısa cvplı
1.) Sızce alacagım motor yenı baslayan bırı ıcın uygunmu sıze gore daha once hıc motor surmedım ama gaz debriaj iliskisini biliyorum araba surdugum ıcın onda sorun olmaz sadece elimin alısması lazım
2.) Motor hafif yani cüsseli gozukmuyor kalkısta serimidir? uzun yol yapılırmı ? Ve rahatlık bakımından nasıldır
3.) Yol tutusu nasıldır ? yanı kelle koltukta gıtmeyelım bısıklet surer gıbı kendımı guvende hıssedebılırmıyım
Smdıden tskrler
1 bu kişiye bağlı bir olay kimisi ilk motoruna 600 cc den başlar motor gücünün fazla olması gözünüzü korkutmasın,sana kalmış yetenekliysen bence yeni başlayana uygundur.
2-)motoru araştır öncelikle derim 150 kiloluk bir motor ve üzerinde bulunan 233 cc ye göre seridir özellikle bugün kullandığım keeway 150cc ye göre hız motoru bile sayılır uzun yol yaparsın arkadaşlarımız 200-250 km yapıyorlar durmadan.tek kişi için oldukça rahat ama artçı için pek sanmıyorum benim aldığım artçılar titreşimden ve koltuğun rahatsızlığından şikayet ediyorlar
3-)yol tutuşa gelirsek lastiklerin iyi ise bu fiyata daha iyisi yok derim,
benden bu kadar diğer arkadaşlarda deneyimlerini paylaşırlar
---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:08 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:03 ----------
_pLay_06 adlı üyeden alıntı
arkadaslar ankarada mct kullanıcıları olarak kımler var ???
ben varım korsanxxx bülent kardeşimlede tanıştık,karbüratörle ilgili bir sorunum vardı sağolsun gereken bilgiyi fazlasıyla verdi....
cemacikgoz@hotmail.com msn adresim
-
05 Ağustos 2010, 02:05
#7086
cecen cem adlı üyeden alıntı
1
bu kişiye bağlı bir olay kimisi ilk motoruna 600 cc den başlar motor gücünün fazla olması gözünüzü korkutmasın,sana kalmış yetenekliysen bence yeni başlayana uygundur.
2-)motoru araştır öncelikle derim 150 kiloluk bir motor ve üzerinde bulunan 233 cc ye göre seridir özellikle bugün kullandığım keeway 150cc ye göre hız motoru bile sayılır
uzun yol yaparsın arkadaşlarımız 200-250 km yapıyorlar durmadan.tek kişi için oldukça rahat ama artçı için pek sanmıyorum benim aldığım artçılar titreşimden ve koltuğun rahatsızlığından şikayet ediyorlar
3-)yol tutuşa gelirsek lastiklerin iyi ise bu fiyata daha iyisi yok derim,
benden bu kadar diğer arkadaşlarda deneyimlerini paylaşırlar
---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:08 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:03 ----------
ben varım korsanxxx bülent kardeşimlede tanıştık,karbüratörle ilgili bir sorunum vardı sağolsun gereken bilgiyi fazlasıyla verdi....
cemacikgoz@hotmail.com msn adresim
ne demek abi keşke motoru parçalara ayırıp ayarını yapıp gönderebilseydim seni o zaman keyfim yerinde olurdu.
not: havalar aşırı sıcak ve nemli bu yüzden depodaki benzinde buharlaşma oluyor ve içerde su buharı oluşup benzine karışıyor sıcakta motoru sürdükten sonra durduğunuzda depo kapağını 1 dk felan açın buhar dışarı atılsın yoksa benzine karışan su karbüratörü bozar.
-
05 Ağustos 2010, 02:36
#7087
cecen cem adlı üyeden alıntı
1
bu kişiye bağlı bir olay kimisi ilk motoruna 600 cc den başlar motor gücünün fazla olması gözünüzü korkutmasın,sana kalmış yetenekliysen bence yeni başlayana uygundur.
2-)motoru araştır öncelikle derim 150 kiloluk bir motor ve üzerinde bulunan 233 cc ye göre seridir özellikle bugün kullandığım keeway 150cc ye göre hız motoru bile sayılır
uzun yol yaparsın arkadaşlarımız 200-250 km yapıyorlar durmadan.tek kişi için oldukça rahat ama artçı için pek sanmıyorum benim aldığım artçılar titreşimden ve koltuğun rahatsızlığından şikayet ediyorlar
3-)yol tutuşa gelirsek lastiklerin iyi ise bu fiyata daha iyisi yok derim,
benden bu kadar diğer arkadaşlarda deneyimlerini paylaşırlar
---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:08 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:03 ----------
ben varım korsanxxx bülent kardeşimlede tanıştık,karbüratörle ilgili bir sorunum vardı sağolsun gereken bilgiyi fazlasıyla verdi....
cemacikgoz@hotmail.com msn adresim
büLent abimLe bende tanıştım kısmet oLursa sabah 10da buLuşucaz benimde motorun yağını değiştiricez.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:36 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:34 ----------
Beycivan adlı üyeden alıntı
Bujilerinizi sökerken motorunuzun soğuk olmasına dikkat ediniz. Bujilerin silindir peteklerine takıldığı yatak aliminyum olduğu için sıcakta genleşiyor zaten bujinin kendiside yüksek bir ısıya maruz kalıyor bu sıcaklıkta söktüğünüzde tekrar yerine taktığınızda da yatağında bir yalama diye tabir edilen genişleme oluyor sonunda buji yerindeki vidalama yivleri kayıyor ve buji izaha gelmiyor. bUJİ elinizden düşütüğünde o şekilde takmayız her iki bujinin de tırnak aralığı eşit olmalıdır.
sagol abı yardımların ıcın . ztn bujıyı motor sıcakken sokmek akıl mantık ısı degıl dıye dusunuyorum daha once cok bujı degıstırdım fkt mct nın bujı yerını bılmıyordum onuda ogrenmıs oldum =)
-
05 Ağustos 2010, 15:25
#7088
Mctlerde sübap ayar değerleri 0,08 emme 0,10 eksoz forumun geçmiş sayfalarında bu soruya ve konuya çokça yer vermiştik 348 nci sayfada da var sanırım. Bu sübap değerinin usta ve servislerce el ile ayarlanmasının motora ne kadar zararlı olduğunu tekrar yazmayazağım ama ustaların sentilin ne olduğunu ve nasıl kullanıldığını bilmeyeni çok. Doğru ayar iyi performans verecektir. Buji olayında da plastik şapkalı bujilere yer vemeyin aliminyum olanını tercih edin sıcakta buji kablosunun kenarından silindir peteklerine atlamalar yaptığını çok kez gördüm bu büyük bir risk demektir. Aklınızd abulunsun.
-
05 Ağustos 2010, 15:46
#7089
Beycivan adlı üyeden alıntı
Mctlerde sübap ayar değerleri 0,08 emme 0,10 eksoz forumun geçmiş sayfalarında bu soruya ve konuya çokça yer vermiştik 348 nci sayfada da var sanırım. Bu sübap değerinin usta ve servislerce el ile ayarlanmasının motora ne kadar zararlı olduğunu tekrar yazmayazağım ama ustaların sentilin ne olduğunu ve nasıl kullanıldığını bilmeyeni çok. Doğru ayar iyi performans verecektir. Buji olayında da plastik şapkalı bujilere yer vemeyin aliminyum olanını tercih edin sıcakta buji kablosunun kenarından silindir peteklerine atlamalar yaptığını çok kez gördüm bu büyük bir risk demektir. Aklınızd abulunsun.
bu yazdıgınız ortalama deger sanırım?350'lerde degılde daha eskı yazılarda buldugum rakam 0-10 0,12
idi,bir iki ustaya sordum onlarda bihaber ,standart'tır diyen bile oldu sanki coca colanın formulunu ıstıyoruz plastık sapkalı bujı kafasımı kullanıslı degil?
sahıbınden sitesinde krom ürünler var.burdada baglantıları verilmisti
-
05 Ağustos 2010, 17:49
#7090
NGK gibi büyük firmaların çoğu plastik pipo kullanmakta. plastiğin yalıtımı herzzaman daha iyidir. burada 1 liralık pipolardan bahsetmiyoruz elbet. BEn motorumu sattığımda üstünde orijinal pipoları vardı. herhangi bir sıkıntı yaratmamışlardı. Bir de şu var ustalar bu tür bilgileri bilselerde vermezler. sonuçta onlardan ekmek kazanmaktalar. Misal ben ustamdan naaptıysam şu an kullandığım motorun hava ayar vidasını söyletemedim bir türlü bir şekilde buldum ama bayağı kastım. Bazı mesleki sırlar vardır Ali Cengiz oyunu misali.
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
-
05 Ağustos 2010, 18:46
#7091
olay 06 hayırlı olsun gezilerde bekleriz senide
-
05 Ağustos 2010, 21:53
#7092
vw.bora adlı üyeden alıntı
olay 06 hayırlı olsun gezilerde bekleriz senide
gelırım abı gelmezmıyım hıcc
-
05 Ağustos 2010, 23:02
#7093
arkadaşlar yoğunluğum ve bazı tersliklerden dolayı giremiyorum nete.
bugün motorumla ilgili acı bir gerçek öğrendim o gerçek ise şu sol krank bilyasından ses geliyor maalesef normal kullanımda en fazla 8 ay sonra motor açılacak demek oluyor buda km ise 20-22binlerde olacak büyük ihtimalle.
süreyi geciktirmek için ise kullanılan yağın kalınlığını arttırmak diye düşünüyorum.
yine shellden helix h3 20w-50 4 mevsim motor temizleme içerikli sentetik yağ bugün aldım 2 lt yarın sabah koyacağım içerisine bakalım ses kesilecekmi.
bu yağın artısı motor geç ısınacak eksisi ise aynı şekilde geç soğuyacak öte taraftan geç ısındığı için ise sabahları marşa bas 1 dk sonra hareket yerine marşa bas 5dk ısıt yola devam olacak neyse.
arbetus yorum ve bu konudaki engin bilgini bekliyorum
-
06 Ağustos 2010, 00:06
#7094
korsanxxx adlı üyeden alıntı
arkadaşlar yoğunluğum ve bazı tersliklerden dolayı giremiyorum nete.
bugün motorumla ilgili acı bir gerçek öğrendim o gerçek ise şu sol krank bilyasından ses geliyor maalesef normal kullanımda en fazla 8 ay sonra motor açılacak demek oluyor buda km ise 20-22binlerde olacak büyük ihtimalle.
süreyi geciktirmek için ise kullanılan yağın kalınlığını arttırmak diye düşünüyorum.
yine shellden helix h3 20w-50 4 mevsim motor temizleme içerikli sentetik yağ bugün aldım 2 lt yarın sabah koyacağım içerisine bakalım ses kesilecekmi.
bu yağın artısı motor geç ısınacak eksisi ise aynı şekilde geç soğuyacak öte taraftan geç ısındığı için ise sabahları marşa bas 1 dk sonra hareket yerine marşa bas 5dk ısıt yola devam olacak neyse.
arbetus yorum ve bu konudaki engin bilgini bekliyorum
abı acil msn gelebilirmisin
---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:06 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:04 ----------
ya ben burda hıc bır shell de vsx 15 50 bulamadım 10 40 almak zorunda kaldım :S 10 40 koysak nasıl olur ?
-
06 Ağustos 2010, 00:14
#7095
-
06 Ağustos 2010, 00:21
#7096
styleoscar fotolar guzel emınım guzel bır gezı olmus =))))
-
06 Ağustos 2010, 00:50
#7097
_pLay_06 adlı üyeden alıntı
styleoscar fotolar guzel emınım guzel bır gezı olmus =))))
Aynen dostum Hava Sıcaktı Trafik Malum Herzamanki Gibi Vardı 2 saatte anca gittik ama kesinlikle değdi
Motor Aşkı Ayrıdır Herkes Bilemez..
Kanuni Storm 150 / Mondial Mct 250 / Hyosung Gv 250 / Honda Cbr 600 F
-
06 Ağustos 2010, 00:59
#7098
StyLeOscaR adlı üyeden alıntı
Aynen dostum Hava Sıcaktı Trafik Malum Herzamanki Gibi Vardı 2 saatte anca gittik ama kesinlikle değdi
ahh ahhh nerde ankaradaki mct 250 ciLer bzde bir gezi yapaLım =)
-
06 Ağustos 2010, 01:07
#7099
_pLay_06 adlı üyeden alıntı
ahh ahhh nerde ankaradaki mct 250 ciLer bzde bir gezi yapaLım =)
ankarada olsam yada siz burada olsanız emin olun heryeri toz duman ederdik ben arkadaşımın kafasını yiyiyorum her izinli günümde illaki biryere gidelim diye başının etini yiyiyorum. sırada tekirdağa köfte yemeğe 2. olarak edirneye ciğer yemeğe ve çanakkaleye şehitliğe gitme planımız var bakalım ondan sonrada aslında bir ankara olabilir...
Motor Aşkı Ayrıdır Herkes Bilemez..
Kanuni Storm 150 / Mondial Mct 250 / Hyosung Gv 250 / Honda Cbr 600 F
-
06 Ağustos 2010, 02:10
#7100
StyLeOscaR adlı üyeden alıntı
ankarada olsam yada siz burada olsanız emin olun heryeri toz duman ederdik ben arkadaşımın kafasını yiyiyorum her izinli günümde illaki biryere gidelim diye başının etini yiyiyorum. sırada tekirdağa köfte yemeğe 2. olarak edirneye ciğer yemeğe ve çanakkaleye şehitliğe gitme planımız var bakalım ondan sonrada aslında bir ankara olabilir...
buyrun gelın her zmn beklerız sızlerı
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 12 kullanıcı var. (0 üye ve 12 misafir)
Bu Konudaki Etiketler