Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Mondial 250 Mct Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #7081
    _pLay_06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Haziran 2009
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    Honda CBR 250R - Citroen C5 SX PK
    Alıntı StyLeOscaR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tamam dostum eklerim seni şimdi yatmam lazım sabah erken kalkacağım.. hadi sağlıcakla kal ...
    gorusmek uzere kendınıze ıyı bakın


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #7082
    Beycivan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2007
    Bujilerinizi sökerken motorunuzun soğuk olmasına dikkat ediniz. Bujilerin silindir peteklerine takıldığı yatak aliminyum olduğu için sıcakta genleşiyor zaten bujinin kendiside yüksek bir ısıya maruz kalıyor bu sıcaklıkta söktüğünüzde tekrar yerine taktığınızda da yatağında bir yalama diye tabir edilen genişleme oluyor sonunda buji yerindeki vidalama yivleri kayıyor ve buji izaha gelmiyor. bUJİ elinizden düşütüğünde o şekilde takmayız her iki bujinin de tırnak aralığı eşit olmalıdır.

  3. #7083

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    Alıntı Beycivan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bujilerinizi sökerken motorunuzun soğuk olmasına dikkat ediniz. Bujilerin silindir peteklerine takıldığı yatak aliminyum olduğu için sıcakta genleşiyor zaten bujinin kendiside yüksek bir ısıya maruz kalıyor bu sıcaklıkta söktüğünüzde tekrar yerine taktığınızda da yatağında bir yalama diye tabir edilen genişleme oluyor sonunda buji yerindeki vidalama yivleri kayıyor ve buji izaha gelmiyor. bUJİ elinizden düşütüğünde o şekilde takmayız her iki bujinin de tırnak aralığı eşit olmalıdır.

    profıl mesajı bırakmıssınız yenı farkettim,mondıal'ın motor uzerınde olanlarla yedek parcaları farklı olabılıyor.on takım rulmanı konusundada o yuzden sıkıntıya dusmustum
    ınternet sıtesınde bılya'lar bılezık ıcınde benım aldıgım pakette bılyalar bileziksizdi bolca gres yag kullanıp catal'a ben yerlestırdım

    birde merak ettigim bizim motorların subap ayarı kac mm olmalı
    yaklasık 500km once subaplar degısımını vaktım olmadıgından ustaya yaptırdım. pisman olarak

    sımdı kendım yapacagım nedenıne gelınce usta ust kapak contasını takmayıp yerıne ıc lastık'ten parca kesıp takmıs.bır muddet once bujımın yaglandıgını dusunuyordum.sonra fark ettımkı oradan kacırıyor.bu sure zarfında subaplar yerlerıne alısmıstır yenı ayar yapacagım o yuzden merak ettım aralıgı nedir?.

  4. #7084

    Üyelik
    04 Ağustos 2010
    Slm abilerim arkadaslarım
    Ben 18 yasındaym lise4e gectım meslek lısesınde okdugum ıcın okul basladıgında staj yapcam ve aylık 300 tl gıbı bı para alcam. Nerden sardıysa bı chopper merakı sardı benı ve cok heveslendım Sene sonuna kadar staj paralarımı bırıktırp bı mondıal 250 mct almayı dusunuyorum hem fıyatı cok uygun hemde yenı baslayanlar ıcın guzel bı motor Araba ehlıyetınden oncede a2 ehlıyetı alcam

    ve bazı sorularım var bu sorular onceden defalarca sorulmustur 300 sayfayı okuyamıcagım ıcın 3 5 soru sorucam kısa cvplı
    1.) Sızce alacagım motor yenı baslayan bırı ıcın uygunmu sıze gore daha once hıc motor surmedım ama gaz debriaj iliskisini biliyorum araba surdugum ıcın onda sorun olmaz sadece elimin alısması lazım
    2.) Motor hafif yani cüsseli gozukmuyor kalkısta serimidir? uzun yol yapılırmı ? Ve rahatlık bakımından nasıldır
    3.) Yol tutusu nasıldır ? yanı kelle koltukta gıtmeyelım bısıklet surer gıbı kendımı guvende hıssedebılırmıyım

    Smdıden tskrler

  5. #7085

    Üyelik
    20 Nisan 2010
    Şehir
    dikmen/ANKARA
    Motosikleti
    mondial 250 mct
    Alıntı Ahmet006 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Slm abilerim arkadaslarım
    Ben 18 yasındaym lise4e gectım meslek lısesınde okdugum ıcın okul basladıgında staj yapcam ve aylık 300 tl gıbı bı para alcam. Nerden sardıysa bı chopper merakı sardı benı ve cok heveslendım Sene sonuna kadar staj paralarımı bırıktırp bı mondıal 250 mct almayı dusunuyorum hem fıyatı cok uygun hemde yenı baslayanlar ıcın guzel bı motor Araba ehlıyetınden oncede a2 ehlıyetı alcam

    ve bazı sorularım var bu sorular onceden defalarca sorulmustur 300 sayfayı okuyamıcagım ıcın 3 5 soru sorucam kısa cvplı
    1.) Sızce alacagım motor yenı baslayan bırı ıcın uygunmu sıze gore daha once hıc motor surmedım ama gaz debriaj iliskisini biliyorum araba surdugum ıcın onda sorun olmaz sadece elimin alısması lazım
    2.) Motor hafif yani cüsseli gozukmuyor kalkısta serimidir? uzun yol yapılırmı ? Ve rahatlık bakımından nasıldır
    3.) Yol tutusu nasıldır ? yanı kelle koltukta gıtmeyelım bısıklet surer gıbı kendımı guvende hıssedebılırmıyım

    Smdıden tskrler

    1 bu kişiye bağlı bir olay kimisi ilk motoruna 600 cc den başlar motor gücünün fazla olması gözünüzü korkutmasın,sana kalmış yetenekliysen bence yeni başlayana uygundur.
    2-)motoru araştır öncelikle derim 150 kiloluk bir motor ve üzerinde bulunan 233 cc ye göre seridir özellikle bugün kullandığım keeway 150cc ye göre hız motoru bile sayılır uzun yol yaparsın arkadaşlarımız 200-250 km yapıyorlar durmadan.tek kişi için oldukça rahat ama artçı için pek sanmıyorum benim aldığım artçılar titreşimden ve koltuğun rahatsızlığından şikayet ediyorlar
    3-)yol tutuşa gelirsek lastiklerin iyi ise bu fiyata daha iyisi yok derim,

    benden bu kadar diğer arkadaşlarda deneyimlerini paylaşırlar

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:08 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:03 ----------

    Alıntı _pLay_06 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaslar ankarada mct kullanıcıları olarak kımler var ???

    ben varım korsanxxx bülent kardeşimlede tanıştık,karbüratörle ilgili bir sorunum vardı sağolsun gereken bilgiyi fazlasıyla verdi....

    cemacikgoz@hotmail.com msn adresim

  6. #7086
    korsanxxx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mart 2010
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    Çeşitli motorlardan sonra Gölgeyele Titanic 20
    Alıntı cecen cem adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1 bu kişiye bağlı bir olay kimisi ilk motoruna 600 cc den başlar motor gücünün fazla olması gözünüzü korkutmasın,sana kalmış yetenekliysen bence yeni başlayana uygundur.
    2-)motoru araştır öncelikle derim 150 kiloluk bir motor ve üzerinde bulunan 233 cc ye göre seridir özellikle bugün kullandığım keeway 150cc ye göre hız motoru bile sayılır uzun yol yaparsın arkadaşlarımız 200-250 km yapıyorlar durmadan.tek kişi için oldukça rahat ama artçı için pek sanmıyorum benim aldığım artçılar titreşimden ve koltuğun rahatsızlığından şikayet ediyorlar
    3-)yol tutuşa gelirsek lastiklerin iyi ise bu fiyata daha iyisi yok derim,

    benden bu kadar diğer arkadaşlarda deneyimlerini paylaşırlar

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:08 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:03 ----------




    ben varım korsanxxx bülent kardeşimlede tanıştık,karbüratörle ilgili bir sorunum vardı sağolsun gereken bilgiyi fazlasıyla verdi....

    cemacikgoz@hotmail.com msn adresim


    ne demek abi keşke motoru parçalara ayırıp ayarını yapıp gönderebilseydim seni o zaman keyfim yerinde olurdu.


    not: havalar aşırı sıcak ve nemli bu yüzden depodaki benzinde buharlaşma oluyor ve içerde su buharı oluşup benzine karışıyor sıcakta motoru sürdükten sonra durduğunuzda depo kapağını 1 dk felan açın buhar dışarı atılsın yoksa benzine karışan su karbüratörü bozar.

  7. #7087
    _pLay_06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Haziran 2009
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    Honda CBR 250R - Citroen C5 SX PK
    Alıntı cecen cem adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1 bu kişiye bağlı bir olay kimisi ilk motoruna 600 cc den başlar motor gücünün fazla olması gözünüzü korkutmasın,sana kalmış yetenekliysen bence yeni başlayana uygundur.
    2-)motoru araştır öncelikle derim 150 kiloluk bir motor ve üzerinde bulunan 233 cc ye göre seridir özellikle bugün kullandığım keeway 150cc ye göre hız motoru bile sayılır uzun yol yaparsın arkadaşlarımız 200-250 km yapıyorlar durmadan.tek kişi için oldukça rahat ama artçı için pek sanmıyorum benim aldığım artçılar titreşimden ve koltuğun rahatsızlığından şikayet ediyorlar
    3-)yol tutuşa gelirsek lastiklerin iyi ise bu fiyata daha iyisi yok derim,

    benden bu kadar diğer arkadaşlarda deneyimlerini paylaşırlar

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:08 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:03 ----------




    ben varım korsanxxx bülent kardeşimlede tanıştık,karbüratörle ilgili bir sorunum vardı sağolsun gereken bilgiyi fazlasıyla verdi....

    cemacikgoz@hotmail.com msn adresim
    büLent abimLe bende tanıştım kısmet oLursa sabah 10da buLuşucaz benimde motorun yağını değiştiricez.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:36 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:34 ----------

    Alıntı Beycivan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bujilerinizi sökerken motorunuzun soğuk olmasına dikkat ediniz. Bujilerin silindir peteklerine takıldığı yatak aliminyum olduğu için sıcakta genleşiyor zaten bujinin kendiside yüksek bir ısıya maruz kalıyor bu sıcaklıkta söktüğünüzde tekrar yerine taktığınızda da yatağında bir yalama diye tabir edilen genişleme oluyor sonunda buji yerindeki vidalama yivleri kayıyor ve buji izaha gelmiyor. bUJİ elinizden düşütüğünde o şekilde takmayız her iki bujinin de tırnak aralığı eşit olmalıdır.
    sagol abı yardımların ıcın . ztn bujıyı motor sıcakken sokmek akıl mantık ısı degıl dıye dusunuyorum daha once cok bujı degıstırdım fkt mct nın bujı yerını bılmıyordum onuda ogrenmıs oldum =)

  8. #7088
    Beycivan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2007
    Mctlerde sübap ayar değerleri 0,08 emme 0,10 eksoz forumun geçmiş sayfalarında bu soruya ve konuya çokça yer vermiştik 348 nci sayfada da var sanırım. Bu sübap değerinin usta ve servislerce el ile ayarlanmasının motora ne kadar zararlı olduğunu tekrar yazmayazağım ama ustaların sentilin ne olduğunu ve nasıl kullanıldığını bilmeyeni çok. Doğru ayar iyi performans verecektir. Buji olayında da plastik şapkalı bujilere yer vemeyin aliminyum olanını tercih edin sıcakta buji kablosunun kenarından silindir peteklerine atlamalar yaptığını çok kez gördüm bu büyük bir risk demektir. Aklınızd abulunsun.

  9. #7089

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    Alıntı Beycivan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mctlerde sübap ayar değerleri 0,08 emme 0,10 eksoz forumun geçmiş sayfalarında bu soruya ve konuya çokça yer vermiştik 348 nci sayfada da var sanırım. Bu sübap değerinin usta ve servislerce el ile ayarlanmasının motora ne kadar zararlı olduğunu tekrar yazmayazağım ama ustaların sentilin ne olduğunu ve nasıl kullanıldığını bilmeyeni çok. Doğru ayar iyi performans verecektir. Buji olayında da plastik şapkalı bujilere yer vemeyin aliminyum olanını tercih edin sıcakta buji kablosunun kenarından silindir peteklerine atlamalar yaptığını çok kez gördüm bu büyük bir risk demektir. Aklınızd abulunsun.
    bu yazdıgınız ortalama deger sanırım?350'lerde degılde daha eskı yazılarda buldugum rakam 0-10 0,12
    idi,bir iki ustaya sordum onlarda bihaber ,standart'tır diyen bile oldu sanki coca colanın formulunu ıstıyoruz plastık sapkalı bujı kafasımı kullanıslı degil?
    sahıbınden sitesinde krom ürünler var.burdada baglantıları verilmisti

  10. #7090
    ARBETUS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2006
    Şehir
    Gebze\Kocaeli
    Motosikleti
    '93 Kawasaki EN 500 Vulcan
    NGK gibi büyük firmaların çoğu plastik pipo kullanmakta. plastiğin yalıtımı herzzaman daha iyidir. burada 1 liralık pipolardan bahsetmiyoruz elbet. BEn motorumu sattığımda üstünde orijinal pipoları vardı. herhangi bir sıkıntı yaratmamışlardı. Bir de şu var ustalar bu tür bilgileri bilselerde vermezler. sonuçta onlardan ekmek kazanmaktalar. Misal ben ustamdan naaptıysam şu an kullandığım motorun hava ayar vidasını söyletemedim bir türlü bir şekilde buldum ama bayağı kastım. Bazı mesleki sırlar vardır Ali Cengiz oyunu misali.
    '04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS

  11. #7091
    vw.bora - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2009
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    250 mct
    olay 06 hayırlı olsun gezilerde bekleriz senide

  12. #7092
    _pLay_06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Haziran 2009
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    Honda CBR 250R - Citroen C5 SX PK
    Alıntı vw.bora adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    olay 06 hayırlı olsun gezilerde bekleriz senide
    gelırım abı gelmezmıyım hıcc

  13. #7093
    korsanxxx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mart 2010
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    Çeşitli motorlardan sonra Gölgeyele Titanic 20
    arkadaşlar yoğunluğum ve bazı tersliklerden dolayı giremiyorum nete.

    bugün motorumla ilgili acı bir gerçek öğrendim o gerçek ise şu sol krank bilyasından ses geliyor maalesef normal kullanımda en fazla 8 ay sonra motor açılacak demek oluyor buda km ise 20-22binlerde olacak büyük ihtimalle.
    süreyi geciktirmek için ise kullanılan yağın kalınlığını arttırmak diye düşünüyorum.
    yine shellden helix h3 20w-50 4 mevsim motor temizleme içerikli sentetik yağ bugün aldım 2 lt yarın sabah koyacağım içerisine bakalım ses kesilecekmi.
    bu yağın artısı motor geç ısınacak eksisi ise aynı şekilde geç soğuyacak öte taraftan geç ısındığı için ise sabahları marşa bas 1 dk sonra hareket yerine marşa bas 5dk ısıt yola devam olacak neyse.

    arbetus yorum ve bu konudaki engin bilgini bekliyorum

  14. #7094
    _pLay_06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Haziran 2009
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    Honda CBR 250R - Citroen C5 SX PK
    Alıntı korsanxxx adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar yoğunluğum ve bazı tersliklerden dolayı giremiyorum nete.

    bugün motorumla ilgili acı bir gerçek öğrendim o gerçek ise şu sol krank bilyasından ses geliyor maalesef normal kullanımda en fazla 8 ay sonra motor açılacak demek oluyor buda km ise 20-22binlerde olacak büyük ihtimalle.
    süreyi geciktirmek için ise kullanılan yağın kalınlığını arttırmak diye düşünüyorum.
    yine shellden helix h3 20w-50 4 mevsim motor temizleme içerikli sentetik yağ bugün aldım 2 lt yarın sabah koyacağım içerisine bakalım ses kesilecekmi.
    bu yağın artısı motor geç ısınacak eksisi ise aynı şekilde geç soğuyacak öte taraftan geç ısındığı için ise sabahları marşa bas 1 dk sonra hareket yerine marşa bas 5dk ısıt yola devam olacak neyse.

    arbetus yorum ve bu konudaki engin bilgini bekliyorum
    abı acil msn gelebilirmisin

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:06 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:04 ----------

    ya ben burda hıc bır shell de vsx 15 50 bulamadım 10 40 almak zorunda kaldım :S 10 40 koysak nasıl olur ?

  15. #7095
    StyLeOscaR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Mart 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    Herkese Merhabalar ;
    Dün Arkadaşımla Gittiğimiz İstanbul Anadolu Kavağı Gezimizden Birkaç Fotoğraf Ekliyim Dedim Çok Güzel Yerler...








    Motor Aşkı Ayrıdır Herkes Bilemez..

    Kanuni Storm 150 / Mondial Mct 250 / Hyosung Gv 250 / Honda Cbr 600 F

  16. #7096
    _pLay_06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Haziran 2009
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    Honda CBR 250R - Citroen C5 SX PK
    styleoscar fotolar guzel emınım guzel bır gezı olmus =))))

  17. #7097
    StyLeOscaR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Mart 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    Alıntı _pLay_06 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    styleoscar fotolar guzel emınım guzel bır gezı olmus =))))
    Aynen dostum Hava Sıcaktı Trafik Malum Herzamanki Gibi Vardı 2 saatte anca gittik ama kesinlikle değdi
    Motor Aşkı Ayrıdır Herkes Bilemez..

    Kanuni Storm 150 / Mondial Mct 250 / Hyosung Gv 250 / Honda Cbr 600 F

  18. #7098
    _pLay_06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Haziran 2009
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    Honda CBR 250R - Citroen C5 SX PK
    Alıntı StyLeOscaR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aynen dostum Hava Sıcaktı Trafik Malum Herzamanki Gibi Vardı 2 saatte anca gittik ama kesinlikle değdi
    ahh ahhh nerde ankaradaki mct 250 ciLer bzde bir gezi yapaLım =)

  19. #7099
    StyLeOscaR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Mart 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    Alıntı _pLay_06 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ahh ahhh nerde ankaradaki mct 250 ciLer bzde bir gezi yapaLım =)
    ankarada olsam yada siz burada olsanız emin olun heryeri toz duman ederdik ben arkadaşımın kafasını yiyiyorum her izinli günümde illaki biryere gidelim diye başının etini yiyiyorum. sırada tekirdağa köfte yemeğe 2. olarak edirneye ciğer yemeğe ve çanakkaleye şehitliğe gitme planımız var bakalım ondan sonrada aslında bir ankara olabilir...
    Motor Aşkı Ayrıdır Herkes Bilemez..

    Kanuni Storm 150 / Mondial Mct 250 / Hyosung Gv 250 / Honda Cbr 600 F

  20. #7100
    _pLay_06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Haziran 2009
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    Honda CBR 250R - Citroen C5 SX PK
    Alıntı StyLeOscaR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ankarada olsam yada siz burada olsanız emin olun heryeri toz duman ederdik ben arkadaşımın kafasını yiyiyorum her izinli günümde illaki biryere gidelim diye başının etini yiyiyorum. sırada tekirdağa köfte yemeğe 2. olarak edirneye ciğer yemeğe ve çanakkaleye şehitliğe gitme planımız var bakalım ondan sonrada aslında bir ankara olabilir...
    buyrun gelın her zmn beklerız sızlerı


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)

Bu Konudaki Etiketler