merhaba, crusier tipi bir motor almaktı niyetim. öğrenci adamız, bütcemiz kısıtlı..Bu yüzden uzun bir araştırmadan sonra mondial 250 mct'de karar kıldım. İki fikrim var, 3.000 tl ye gidip sıfır almak, ikincisi ise; bir motor buldum 4,500 km de 2007 model gayet bakımlı bir motor, 2.000 tl ye onu almak. Olmuşken sıfır olsun diyorum ancak ilk motorum olacak ve bakımdı tamirdi v.s. anlamam, bu yüzden fikirlerinizi merak ediyorum ne yapabilirm sizce?
arkadaşım izmirdeyim ben 2400 km.de motor..2200 diyoruz..sana güzellik yaparım..temiz bakımları yapılmıştır sorun çıkarmaz
http://yfrog.com/6t20072010565j
KsK 1912 C*
2005 Model MCT ye Sahibim 13.000KM 2.el Aldım Suanda 28.000 Km Dogru Gelmektedir.Yaşadığım Sorunlar Debriraj Telinin Kopması Ve Gecenlerde de gaz teli koptu ve değiştirdim.Egzostan ses geliyor katalizör dağılmıs dediler onu aldırdım ve ses kesıldı 120 km hıza ulaştım.Titreme Oluyor O Sorunuda Arka Dişliyi Değiştirmemi Önerdiler O Sorunuda Çözmeyi Düşünüyorum Çok Harika Bir Görüntüsü Var Herkezin Dikkatini Çekiyor
belki motoruma iyi baktığım içindir bilemiyorum ki bana göre halen çok yakıyor ben 1 depo ile 500km yol gidenleri duydum şehir dışı tabi. Bu durumda benimki çok yakıyor oluyor
benim yöntemimi söyleyeyim 20 günde buji başlarını temizlerim 30 günde yağ kararsada kararmasada değişimi yaparım (not 30 günde ortalama hergün bindiğim için 900-1000km yol yapıyorum) benzini tek bir istasyondan sadece akşam 9dan sonra ve sadece shellden alırım. Kesinlikle zorda kalmadıkça acelem yoksa yüksek devirde kullanmam şerbet gibi devir veririm hem iyi kalkar hemde az yakar
vites aralıklarım ise
1. vites 0-20km (düz yolda) 0-25,30 r(rampada)
2. vites 20-40km ( '' '' ) 20-45 (rampada)
3. vites 40-60km '' '' rampada 3. vites dışına çıkmam 50-55 ile çıkarım
4. vites 60-80km
5. vites 80 eğer uzun gideceksem sabit hızımdır duruma görede maksimum 110 yapacak şekilde sürerim.
unutmayın altınızdaki motor racing enduro yada 600lük değil 250lik ve 150kg ağırlığında keyif motoru şunu unutmayın gazı köklediğinizde benzinin bir çoğunu yakamazsınız haliyle buda masrafı arttırır.
bu şekilde bi kullanın deneyin eğer olmazsa o zaman karbüratör ayarına bakılmalı filtreye bujinin ateşleme gücüne halen sorun varsa bir iki yol daha var
---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:46 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 10:43 ----------
mahoni dostum kayseride teyzem oturuyor yakın zamanda nevşehir-göreme-peri bacaları-kayseri-ankara turu yapacağım kayseriye teyzeme uğramak için gireceğim bide eski şehrimi ziyaret zira ilk okul ortaokul orada okuduğum için azda olsa kayseriliyim bende geldiğimde haber veririm tanışırız bi çay içer kalede sonra motora bakarız segilerimle
korsanxxx iyi güzel hoşta bende motoru sıkıştırmıyorum yağım bujim vs. yeni değişti hava filtresi hoşuma gitmedi 3 gün önce tekrar değiştirdim,
sana zahmet bir ara buluşalımda şu karbüratöre bir bakalım...
mesajı sonradan gördüm telefonunu aldım sağol,müsait zamanda ararım buluşuruz
Kesinlikle sıfır al. en basit bunun 2 sebebi var
1- Kilometre orjinal olmayabilir ki oynanması kolay
2- Kişi sert binmiş hali ile belirli bir km sonra sana sıkıntı yaşatacak olabilir ki rodaj onemlidir iyi rodaji yapılmış motor uzun ömürlü olur aksi ise kısa
diğer bir durum ben 700 km de aldım hala garantisi devam ediyakıor ama aldığımdan bu yana 250 tl yakın para harcadım da yeni düzene oturdu ki motoru gösterdiğimde kimse sorun var demiyordu.
ayrıca ben 700 km de 1800 tl aldım ok
ama param diyorsan al ama imkan olduğu sürece sıfır iyidir.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:36 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:32 ----------
2 sorum olacak benzini aldığında full depo mu alıyorsun?
buji başı nasıl temizlenir?
birde geziye cıkmadan önce haberleşelimde bende sana katılabilirim gezide
evet ankaralı arkadaşlar yarın küçük bir buluşma düzenliyoruz ayrıntılar ankara bölümünde var
KorsanXXX dostum dediğin gbi
1. vitesi 20 de
2.ci 40 da attım ama 2 den 3 e atınca motor ağlamaklı geliyor sesi öyle güclü tok bir sesi yok bu normal mı?
not:Alan düzlük
evet kesinlikle depoyu ağzına kadar dolduruyorum genellikle aldığımda 47-48tl tam doluyor buda demek oluyorki 1lt civarı benzin halen içerde var 1 lt ilede 25-30km arası yol gidilir yani benim dediğim rakama o kadarda eklemek gerek tabi ama kulanılmadığından eklemiyorum
bujiyi anahtarla sök eğer ucu temizse rengi normal veya ısıtılmış demir gibiyse sorun yok yok simsiyah olmuş kurumlanmış ve tırnak arası çapaklanmışsa eline bir tel fırça al birazcık benzine batır bir güzel bujiye fırçasını çek sonra aynen tak.
bu arada ben champion chopper bujisi kullanıyorum şuan için memnunum tabi iridyum başlı ngk bujiyi denemek lazım herkes övüyorsa birşey var demektir
---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:19 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:16 ----------
dostum kullanmadan bu duruma bişey diyemem ama tahminime göre bende olan birses ve çok hoşuma gidiyor tam devrini vermeden üst vitese geçince öyle bir ses çıkabilir ama bu gidişini etkilemez sadece daha geç hızlanır. yani sanırım normal çekişte sorun yoksa tabi
olur hatta super olur
---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:44 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:40 ----------
YARDIM LÜTFEN
Arkadaşlar Öncelikle Tüm Forume Ve MCT 250 Kullanıcılarına Tşk Ederim.
Benim Şöyle Bir Sorunum Var.
6000km De MCT 250 ALdım
Ustayta SOrdum Sorunsuz Saat Gibi Motor Almışsın Dedi
Fakat Motorun Sesi Gittikce Değişmeye ve Yavaşlamaya Başladı
Motorun Yağını En Son 2T Koymuslar Sanırım :S
Vİtes Geçirdikten Sonra Yolda Giderken Motordan Takur Tukurda Ses Geliyor
Ankaradaki Motorcular Biraz Pahalı ve Daha Çok Para Almak İçin Şunu Yapalım Bunu Yapalım Diyorlar.
Ankarada Benim Derdime Derman Olabilecek Arkadşlar Arıyorum :(
Sorunlarımı Burda Sizlerede Belirttim
Eğer Yardımcı Olabilirseniz Sizlere Minnettar Olurum
EN BÜYÜK SORUNUM MOTORUN GİTTİKCE SESLİ VE TİTREYEREK ÇALIŞMASI
ve km de 200krş yakıyor normalmidir ?
SAYGILARIMLA
Bilemiyorum nasıl gittiğini ama nazar değmesin kara mucitime
şimdi burada öncelikle dikkat edilmesi gereken 400km şehir içi değil şehir dışıdır
bir buçuk depo ile ankara-beypazarı-bolu-kızılcahamam-ankara turu yaptın mesafeleri google eartten bulabilirsiniz.
şehir içinde ise kullanımıma bağlı olarak rezerve girmeden 360ı geçemedim rezervlede 380i geçmedim ve depoyu tam doldurduğumda normalde boş depo 50tlye dolar 47-48tl arası doldurdum. motoru aldığımda 8600de idi şuan 11.700 oldu motoru haziranda aldım. Sürekli yakıt takibi yaparım çeşitli şekillerde kullanırım ve ne kadar yaktığını bilirim. 20tl ile bu zamana kadar hep 148km yol yapmışımdır ve hiç şaşmamıştır. asıl ben şaşırıyorum bir depoyla 250 km gidiyorum diyenlere eğer öyle bir durum var ise tavsiyem satın o motoru gidin 650 600lük motorlar var ondan alın aynı yakar hemde performansı çok iyi olur yada mct ile aynı paraya mz süperspor alın
sevgilerimle iyi geceler
---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:57 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:54 ----------
yağını değiş hemen shell vsx 15/50 koy koymadan evvel 1 lt benzinle içini iyice temizle sonra koy.
ayrıca iki zamanlı yağ koyan arkadaşıda tebrik ederim özellikle yağ tankına koyduğu için.
bu arada ben tuzluçayırdayım muhtarlığn orada siyah bayraklı mct gözüne çarparsa yolda durdurursun
Bence Cani'nin motorunun yakıtını göz önünde bulundurmamak gerekli Onda bir sorun olduğu aşina. Standart bir MCT nin ( tüm ayarları olağan oalrak kabul edelim) 13 ykr den fazla yakmaması lazım. Ben çok devirli kullanan bir insanım arkadaşlarım hep bundan şikayet eder. motoru parçalayacaksın diye buna rağmen benim MCT m şehir içinde 0.14 ykr yaktığnı çıkardım. Forumda 7 litreden bahseden insanlar var. Bakın özellikle motorunu 0 alan arkadaşlar için konuşuyorum. Makineler Tr ye girdiklerinden beridir yatmaktalar. haliyle içinde kalan yakıttı yağdı diyaframdı vs. gibi ekipmanlarda sıkıntı çıkarabilir. Hal böyle olunca da bu yakıta gaz yememeye gitmemeye sebep oalbilir. Yapılması gereken şu; Adam gibi işten anlayan malzemeden çalmayan bir ustaya kontrol ettirmek gerekirse 1 yada 2 gün motora binmemek ama sorunu çözmek. büyük ihtimalle karbüratör ayarında sıkıntı var. Başka ihtimali yok.
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
Benim sahsı teşhisim. Bilişim dunyasında olduğu gibi yani "kullanıcı hatası"
Cünki hiç bir arkadasımda motosiklet yok daha önce vitesli motor kullanmadım hali ile devirli kullanım nasıldır bilmiyorum devir saati olmadığı için de su devirde bu diyemiyorum da simdi hıza göre kullanıyorum. o zamanda yakıtım güzelmezse teşhisim kayserinin saçma sapan her yerde kırmızı ısığı olan yollarına olacak cünki 1 km bile gitmeden 3 ışık var (evim ile işim arasında)
depoyu fulleyip bir uzun yol yapacağım da henüz benle geziye gidecek kimse yok.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 11:06 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 10:46 ----------
o muhterem arkadas benim . sebebi de malesef benim motorum çok hayırsever olduğu için karburatör tahliye borusundan sebil gibi benzin atıyormus bende motorun altına pek bakmıyordum geçen fark ettim servis gittim zaten 5.000 bakımı gelmişti derken bi baktık ohoo içi kapkahverengi olmuş. simdi temizlendi sehir içinde 10 tl benzin ile 55 km gidiyorum ama ben mi devrinde sakın kullanamıyorum yoksa cok fazla kırmızı işik var sehrin direk göbeğindeyim ondan mı çözemedim inş bir uzun yol yaparsam ortaya cıkacak.
Arkadaşlar motorlarla ilgili soru yöneltmeden önce forumda bu soruya cevap verilip verilmediğini araştırın birde yeni üye olan kardeşlerimiz direk olarak forumu hiç okumadan en son sayfaya soru yöneltiyorlar buda bizim önceden cevapladığımız soruların etrafında dönmemize neden oluyor.Bu konulardan motorun fazla benzin yakması ve hava filtresi olayı en çok rastladığım tekrarlar. Ancak ben genede foruma yeni giren yada bu konuda çözüme kavuşamamış arkadaşlarımiçin kısaca fazla benzin tüketimine dair bir kaç cümle yazmak istiyorum. Fabrikasındaki görüştüğüm arkadaşlar bu motorun sabit 70 km hızla 1 kişi gidildiğinde 1 lt ile 30 km düz yol gittiğini söylediler. Bende 3 sefer 1 lt benzin koymak suretiyle daha anahtar değmemiş mct ve qm 250 ile yolgittim. Gerçektende birinci 1 lt denemesinde 80 km hızla 28,5 ikinci 1 lt benzin denememde 70-75 km sabit hız 29,90 son denememde 70-75 km arası sabit hız 30,30 km yol gittim bu kayıtlarımıda not aldım. Her iki motorunda arasında ciddi fark yok yani önemsiz derecede metre farkı var ancak km farkı yoktu. Sonra 22000 km de bir mct ile düzenli bakımları yapılmış full sentetik yağ+ngk buji orjinal ön ve arkadişli ile bp 97 oktan benzin tek kişi tam 30 km yol gittim.Yani rodajlı ve rodajsız bir şey farketmedi. Şimdi kimse benim motor neden çok yakıyor diye sormasın. Sebebi belli. Kaçıran debriyaj balatası, yüksek devirlere çıkma, ara gazı alışkanlığı ,devirsiz kulanma, buji sorunu,hava açık benzin kısık(fakir karışım) durumu ve karbüratör ayarsızlığı. Siz bunlardan hangisini eksik bıraktınız onu araştırın. Performans açık hava filtresi eğer hava ayarı düzgün yapıldığında bu 30 km 45 km kadar çıkıyor ancak motor baya bir gaz yemeye başladı diye gazı köklerseniz benzin-km-maliyet arasındaki denge bozuluyor. Yani siz yine motorunuzu normal kullanın. Karbüratörünüzü kurcalamayın kurcalatmayın. Ayarını kaçıran kardeşlerimiz de arasınlar en azından düzgün hava ve rolanti ayarını tarif edelim. şİMDİ bu motorla 1 depoyla şu kadar gittim bu kadar kaldım diye yazan kardeşlerime de şunu söylemek istiyorum fabrika değerlerinden en fazla 100 km gidebilirisiniz. Buda düşük hız düz yol tek kişi düzgün kullanım ve motor ayarlarıyla mümkün.Km de şu anki durumda 118-120 krş arası yakan bir motor hava ayarı açık benzin kısık durumda bile olsa bu km lerden fazla uzaklaşacağına ben ihtimal vermiyorum çünkü ilgili testleri bizzat kendim yaptım bu cumartesi akşamı ocaklar tatil köyünde olacağım hepinizi beklerim..
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)