Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Mondial 250 Mct Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #6961

    Üyelik
    18 Şubat 2010
    Şehir
    KAYSERİ
    Motosikleti
    , yamaha ybr125 (2005) di, Bajaj 125ST (2015) oldu
    ybr 125 kullanmıs ve mct 250si olan birisi olarak sunu söyleyim
    MCT Yakıtı fazladır.
    YBR kadar uzun ömürlü değil (ben 330.000 de ybr 125 gördüm ama 250 mct lerin yaklasık ömrü 50 60.000 km)
    ybr cok titresimsiz yağ gibi giden bir motor ama mct titresimlidir (hoş chopper da titresim normal kabul edilir)

    Avanjalar olarak bakarsak
    cin mali olmasına rağmen garanti kapsamına girecek hataları yok kullanıcı iyi bakarsa motor a ona bakar
    ybr göre görüntüsü 10 nunumaradır.Kaslı bir görüntüsü var.
    Egzoz sesi (kesildiğinde) ybr göre daha hoş
    Torku ybr göre cok daha fazla hizlanması daha iyi ama son hızı daha iyi.
    Debriyaj yerse eğer ybr nin ve honda titan ın balataları oluyor 250 mct onu takarsın olur biter.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:32 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:30 ----------

    Alıntı kadango adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    20 kuruşu istesen de geçirtemezsin.
    Fazla iddali bir cümle zira benim motorum bakımdan once 100 km de 7.2 lt yakıyordu

    Nasıl yani dersen
    Karbüratör alt tası kirlenmiş alltan benzin atıyordu tabi bende ölcüyorum ölcüyorum 100 km de 7.2 7.5 falan cıkıyor kafayı sıyırıyordum

    ortalaması 4 lt civari genel yakıt tüketimi (3.5 lt aslında da 4 altı iidir diyoruz ki o da yaklasık 0.16 krs yapar


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #6962

    Üyelik
    11 Kasım 2009
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    GT250R
    Arkadaşlar merhaba,
    İzninizle birkaç soru sormak istiyorum.
    1. Bu motosikletlerin 2006-2007 modellerinde kmsi 5-10 bin civarında olan 2. ellerini tavsiye eder misiniz?
    2. Kmsi bu civarlarda olan motosikletlerde büyük sorunlar yaşanır mı?
    3. Bakımları ücret olarak çok pahalı değildir tabii ki ama büyük bakımları ne kadar tutar?
    4. Belirli aralıklarla bin km yol yapılırsa motorda herhangi bir değişiklik olur mu?

    Okuyan ve cevaplayan arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim.

  3. #6963

    Üyelik
    23 Haziran 2010
    Şehir
    01 ADANA
    Motosikleti
    en kısa zamanda
    bence ybr yi bırakma çok istiyorsan cc yükselt
    olması gereken şeylerin adını iyilik yapmak koymuşlar:bounce:

  4. #6964
    Unique693 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Kasım 2008
    Şehir
    Bolu
    Motosikleti
    CBR 600F4İ
    Bu arkadaşın ybr yi satarsa mct yle teker yapmaya çalışacağını adım gibi biliyorum
    HONDA

  5. #6965

    Üyelik
    17 Temmuz 2009
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Asyamotor 150 T1
    regal raptor'da düşünebilirsin.Sıvı soğutmalı hem. 100 km'de 2.4 lt yakıyor bildiğim kadarı ile

  6. #6966

    Üyelik
    04 Eylül 2009
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    250 MCT
    Arkadaşlar sizinle birşey paylaşmak istiyorum. Benim motorumun elektrik problemi bitmek bilmedi. Yine birgün kullanmayınca akü boşalıyor çalıştırınca düzeliyor. Yeni aküyle değiştirdim dedi adam ama bana değiştirmemiş gibi geldi. Neyse sonuç olarak ben alarm taktırmak istiyorum aynı zamanda sis farı da taktırmak istiyorum çünkü aydınlatma neredeyse sıfır aküde zayıf olunca. Aküyü tekrar değiştirecekler sanırım belkide ilk kez değiştirecekler orasını bilemiyorum ama bu ışıklarla akşam aydınlatmasız yolda gitmekten korkuyorum o yüzden nasıl bir çözüm bulunabilir. Forumda birisi ikinci aküyü takmıştı sanırım yanlışmı hatırlıyorum bu akünün bir çözümünü bulmak istiyorum artık çok sıkıldım bu durumdan.

  7. #6967
    aloavera - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    mct 250 - nc700xa
    bu formda en cok zoruma giden bir şeyi gerçek anlamda test etmeyen pek çok kişi dışardan bakarak kafasına göre yorumlarda bulunması. inanın başlık açmaya korkar oldum. Arkadaslar daha çok tecrübelerimizi paylaşırsak bir birimize daha faydalı oluruz.

  8. #6968
    aloavera - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    mct 250 - nc700xa
    Alıntı guitarmix adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar merhaba,
    İzninizle birkaç soru sormak istiyorum.
    1. Bu motosikletlerin 2006-2007 modellerinde kmsi 5-10 bin civarında olan 2. ellerini tavsiye eder misiniz?
    2. Kmsi bu civarlarda olan motosikletlerde büyük sorunlar yaşanır mı?
    3. Bakımları ücret olarak çok pahalı değildir tabii ki ama büyük bakımları ne kadar tutar?
    4. Belirli aralıklarla bin km yol yapılırsa motorda herhangi bir değişiklik olur mu?

    Okuyan ve cevaplayan arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim.
    arkadaşım bence temiz ve karakterli bir kullanıcının ikinci elde motorunu alman daha iyi oldugu kanaatindeyim. böylelikle kronik sıkıntıları azalmış daha keyifli bir motoru daha ucuza alabilirsin.
    temiz ve bakımlı motorda sıkıntı yaşaman az ihtimal yinede bu senin şansına kalmış benim hep dediğim "bir mal kimine yarar kime yarmaz.

  9. #6969

    Üyelik
    04 Ocak 2008
    Şehir
    hatay/iskenderun
    Motosikleti
    Stunt Apache RTR Artık Yok....
    Bende apache yi satıp regal raptor almayı düşünüyorum regallerin tipi daha çok hoşuma gitti hemde sıvı soğutma
    [B]Bahadır Şenonar[/B] [COLOR="Red"]A rh(+)[/COLOR]
    [B]Sözcüklerin gücünü anlamadan insanların gücünü anlayamazsınız.[/B] :bounce:

  10. #6970

    Üyelik
    10 Temmuz 2009
    Şehir
    izmiR ! - Şimdilik Ankara
    Motosikleti
    Hyosung Gt250 Comet
    Alıntı mahoni38 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ybr 125 kullanmıs ve mct 250si olan birisi olarak sunu söyleyim
    MCT Yakıtı fazladır.
    YBR kadar uzun ömürlü değil (ben 330.000 de ybr 125 gördüm ama 250 mct lerin yaklasık ömrü 50 60.000 km)
    ybr cok titresimsiz yağ gibi giden bir motor ama mct titresimlidir (hoş chopper da titresim normal kabul edilir)

    Avanjalar olarak bakarsak
    cin mali olmasına rağmen garanti kapsamına girecek hataları yok kullanıcı iyi bakarsa motor a ona bakar
    ybr göre görüntüsü 10 nunumaradır.Kaslı bir görüntüsü var.
    Egzoz sesi (kesildiğinde) ybr göre daha hoş
    Torku ybr göre cok daha fazla hizlanması daha iyi ama son hızı daha iyi.
    Debriyaj yerse eğer ybr nin ve honda titan ın balataları oluyor 250 mct onu takarsın olur biter.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:32 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:30 ----------



    Fazla iddali bir cümle zira benim motorum bakımdan once 100 km de 7.2 lt yakıyordu

    Nasıl yani dersen
    Karbüratör alt tası kirlenmiş alltan benzin atıyordu tabi bende ölcüyorum ölcüyorum 100 km de 7.2 7.5 falan cıkıyor kafayı sıyırıyordum

    ortalaması 4 lt civari genel yakıt tüketimi (3.5 lt aslında da 4 altı iidir diyoruz ki o da yaklasık 0.16 krs yapar


    Yazın için çok teşekkürler gerçekten baya aydınlattı beni yalnız bi soru sormak istiyorum su an önüne 2 sini koysalar mctyi mi? yoksa ybryi mi seçerdin ?

    Regal'i de düşündüm arkadaşlar ama bana parçası hemen bulunabilecek bir model lazım mondial zaten motosikletlerin tofaşı markette bile bulunur yakında

    Uniqe mctyle teker değil stoppie bile yaparım senin için

  11. #6971

    Üyelik
    20 Nisan 2010
    Şehir
    dikmen/ANKARA
    Motosikleti
    mondial 250 mct
    Alıntı guitarmix adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar merhaba,
    İzninizle birkaç soru sormak istiyorum.
    1. Bu motosikletlerin 2006-2007 modellerinde kmsi 5-10 bin civarında olan 2. ellerini tavsiye eder misiniz?
    2. Kmsi bu civarlarda olan motosikletlerde büyük sorunlar yaşanır mı?
    3. Bakımları ücret olarak çok pahalı değildir tabii ki ama büyük bakımları ne kadar tutar?
    4. Belirli aralıklarla bin km yol yapılırsa motorda herhangi bir değişiklik olur mu?

    Okuyan ve cevaplayan arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim.


    arkadaşım bende 2006 model 4300 kmde(13/05/2010) tarihinde aldım motorumu şuanda 5800km de ve hiç bir sorunum ve sıkıntım yok.aldığın motosiklet kullanıcısı motoru zorlamamış ve bakımlarını yapmışsa herhangi bir problem yaşayacağını sanmıyorum.saygılarımla cem---- ankara

  12. #6972
    _pLay_06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Haziran 2009
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    Honda CBR 250R - Citroen C5 SX PK
    Alıntı StyLeOscaR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hoşgeldin aramıza

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:54 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:49 ----------



    bendede korumalı deri mont, dizlik ve yarım kaskla dolaşıyorum ne kadar sıcaktan bende pişsemde güvenlik önemli ihmale gelmiyor ...
    sende olmasan kımsenın hg dıyecegı yok sagolasın

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:38 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:34 ----------

    ankaralı mct cılerle tanısmak ısterım arkadaslar

  13. #6973

    Üyelik
    25 Temmuz 2010
    Şehir
    balıkesir/manyas
    Motosikleti
    mondial mct 250
    arkadaşlar yeni mct aldım ve acemiyim. bugün düştüm kaldırıma çıktım. motor sola çekiyor ikinci viteste hızım 20 25 falandı. direksiyonun bağlantı yeri (sol) yamuldu başka bir sıkıntı yaratmış olabilir mi yada çekme hız düşük olduğu için adece bumudur

  14. #6974
    StyLeOscaR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Mart 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GV 250
    Alıntı egzantirik07 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    seninkine attan inip eşege binme derler kasınma bin ybr yee
    neye göre böyle bir şey açıklama yaptın pek anlamadım açıkçası ama
    Mct çin malı olabilir ama ybr ile mct nin sınıfları farklı bir kere. Mct den aldığın keyfi ybr de alabileceğini hiç sanmıyorum ( kişisel yorumum )

    Şu çin mallarını amma çok taktınız kafayı, Bir japon kadar olamaz tamam ama japon yada başka olupta bozulmayan motor mu yok ? parça sıkıntısı çekenler yok mu ? Yedek parça Fiyatları desen pahalı.

    Sonuçta herkesin aldığı yada eline geçen para belli. Bende isterim Bir shadowum olsun yada bmw enduro motorum olsun ama olsun demekle olmuyor !

    Mct nin servis ağı yaygın, parça sıkıntısı yok denilecek kadar az, kullanımı kolay, bakımları çok zor değil...
    Sağlıcakla . . .

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:05 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı Dün 23:59 ----------

    Alıntı tastantanyus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar yeni mct aldım ve acemiyim. bugün düştüm kaldırıma çıktım. motor sola çekiyor ikinci viteste hızım 20 25 falandı. direksiyonun bağlantı yeri (sol) yamuldu başka bir sıkıntı yaratmış olabilir mi yada çekme hız düşük olduğu için adece bumudur
    öncelikle hayırlı olsun, ve geçmiş olsun umarım birşeyin yoktur..

    Güvenilir bir ustaya götür öncelikle,
    (motorun düştü diye abi şu değişecek bu değişecek vb senden para koparmaya çalışan birilerine değil yani)

    motorunun jantlarının akort ayarında bir bozukluk olabilir onu kontrol ettir derim...
    Motor Aşkı Ayrıdır Herkes Bilemez..

    Kanuni Storm 150 / Mondial Mct 250 / Hyosung Gv 250 / Honda Cbr 600 F

  15. #6975

    Üyelik
    12 Nisan 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kırmızı MCT 250
    Alıntı eRy_1925 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Lise son sınıfa geçtim yani baba parasına bakıyoruz o yüzden fazla yakmaması iyi olur fazla derken 20 kurusu geçmezse cok iyi olur
    Benim Mct km'de 12 kuruş yakıyor.

  16. #6976

    Üyelik
    29 Kasım 2009
    Şehir
    İstanbul / Bahçeşehir
    Motosikleti
    Honda İntegra
    Alıntı StyLeOscaR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    neye göre böyle bir şey açıklama yaptın pek anlamadım açıkçası ama
    Mct çin malı olabilir ama ybr ile mct nin sınıfları farklı bir kere. Mct den aldığın keyfi ybr de alabileceğini hiç sanmıyorum ( kişisel yorumum )

    Şu çin mallarını amma çok taktınız kafayı, Bir japon kadar olamaz tamam ama japon yada başka olupta bozulmayan motor mu yok ? parça sıkıntısı çekenler yok mu ? Yedek parça Fiyatları desen pahalı.

    Sonuçta herkesin aldığı yada eline geçen para belli. Bende isterim Bir shadowum olsun yada bmw enduro motorum olsun ama olsun demekle olmuyor !

    Mct nin servis ağı yaygın, parça sıkıntısı yok denilecek kadar az, kullanımı kolay, bakımları çok zor değil...
    Sağlıcakla . . .

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:05 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı Dün 23:59 ----------



    öncelikle hayırlı olsun, ve geçmiş olsun umarım birşeyin yoktur..

    Güvenilir bir ustaya götür öncelikle,
    (motorun düştü diye abi şu değişecek bu değişecek vb senden para koparmaya çalışan birilerine değil yani)

    motorunun jantlarının akort ayarında bir bozukluk olabilir onu kontrol ettir derim...


    merhaba arkdaslar uzun sürelerden beri işlerimizin yoğunlugundan sayfamızı takip edemedim sayfa almış başını gitmiş

    ama en kısa zamanda okuyacagım fakat şu konuya değinmeden edemeyeceğim.(çin malı motor tartısması atıfta bulunma meselesi )

    öncelikle motorda en önemlisi kullanıcının motoru bilinçli bir sekilde kullanması ve bakımlarını yapması bakımdan kastım götür servise yagını suyunu değistir degil.kendi canı gibi bakmalı kaliteli yağ koymalı arıza cıkarabılecek parcaları onceden degıstırmelı

    ondan sonra bana demelıkı ben boyle herseyı yaptım ama lanet olsun ÇİN malı oldugu ıcın yınede bozuldu o zaman okey kabulum.....

    ben 22.12.2009 da mct mi 2.el olarak DHA muhabiri bir arkdastan aldım ilk sahibinden motor 6000 de idi.su an ıtıbari ile 26.07.2010 ve km 13000 de ve bu zaman zarfında sadece ;
    1-motor yagı her 1000 km de degıstırdım (castrol power 1 15-40 )
    2-tedbir amaçlı (gaz,debriyaj,jikle,) tellerini değistirdim
    3-atesleme rölesini degistirdim
    4-zincirini 3 günde bir yagladım
    5-düzenli olarak tüm aksamı kontrol ettım (hergün)eksik-gedik-arıza varmı dıye

    ve o zamandan bu yana 7000 de sıfır hata ile geldim

    hala bana Çin malı şöyledir diye yazacaklar varsa buyursun yazıyı okusun..
    Bir yumruktan daha serttir bir kadının sözleri ;
    Biri dişlerini döker digeri düşlerini .....

  17. #6977

    Üyelik
    10 Temmuz 2009
    Şehir
    izmiR ! - Şimdilik Ankara
    Motosikleti
    Hyosung Gt250 Comet
    Yani biliyorum hani her mal kullanılısına göre cevap verir.Kronik bi problemi yoksa ki japon dediğimiz ybrde dahi krank sesi varmış ben duymamış olsamda genel olarak alabilirm.Fazlada yakmıyormuş

    Ybrnin ve mctnin verdiği zevk konusuna gelirsek kişisel bi şey 10.000 kmdir ybrye biniyorum motorumu cok seviyorum bu yüzden satamıyorum genelde burger king vb kurye firmaları istiyor ama vermek istemiyorum.Hani bi evcil hayvanınızı verdiginizde arada görmek istersiniz ya onun gibi bi şey bu ama artık belirli bi tarz belirlemem lazım dedim ve en yatkın olan babamında istegiyle chopper ı seçtim ybrmi sattıktan sonra en yakın zamanda 0 bi mct ile yanınızda olma dileğiyle

    Ve sizden 1 şey daha istesem 0 aldıgımda ortalama yapcagım masraf nedir?
    Hani buji değişimi falan gibi aldıgında değiştirirsen sunu yaparsan iyi olur dediğiniz şeyler

  18. #6978

    Üyelik
    18 Şubat 2010
    Şehir
    KAYSERİ
    Motosikleti
    , yamaha ybr125 (2005) di, Bajaj 125ST (2015) oldu
    iyi pazarlık yaparsan sıfır mct hiç bir para harcamazsın. benim bildiğim 1 kronik sorunu var o da arka jant tellerinin kırılması o da 2005 den sonra firma kalınları ile değiştirdi.
    de ki sıfır mct alacağım ama bujileri kaliteli (bosch veya ngk) ile değiştirt. ve arka jant teli olayını konuş. hatta bir de mondial ile görüş ben alacağım jant teli sorunu var mıs kırılırsa nasıl oluyor falan de bir gerçi kırılsa bile 30 tl 35 tl celik jant tellteri var (Arbetustan ben aldım memnunum) alırsın ızdırap biter.

  19. #6979
    ARBETUS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2006
    Şehir
    Gebze\Kocaeli
    Motosikleti
    '93 Kawasaki EN 500 Vulcan
    Yahu MCT si olan da yazmış olmayan da yazmış. Şimdi yazanların çoğuna bakıyorumda eminim bir çoğu belki bu bahsettikleri motorlarla ilgili tüm bilgileri bu toiclerden almışlar. bleki popoları daha bu aletlerin selelerine bile değimemiştir. Tek tek alıntı yapıp cevap verme zahmetine gerek görmedim. Ama şu bu diyen arkadaşlara şöyle cevap vereyim.

    Öncelikle yamaha YBr 125 in şu anda piyasada olan versiyonunun sadece YAMAHA yazan adı Japon. Geri kalanı tüm japon firmaların küçük havimli motorlarının üretildiği yerde yani ÇİN de yapılmaktadır. Şimdi bana Kalite kontrol şuydu buydu diyeceksiniz evet doğru haklısınız. Şu anda ikimizin motoruda ÇİN de yapıldığına göre aramızda tek fark kalite oluyor. Kaldı ki zaten bizim kullandığımız motorun kalite konusunda bir iddiası yok.

    YBR yerine virago 250 dragstar250 ile karşılaştırma yapılsaydı ben bile derdim virago alın diye ya da dragstar. birisi commuter birisi cruiser. Sırf fiyatları yakın diye elma ile armutu kıyaslıyorsunuz.

    YBr ninde + ları var mesela öncelikle adı var Sonra hafif motor kazara yan yatırdığınızda zorlanmadan kaldırabilirsiniz. Az yakıyor.

    Benim gözüme çarpan en büyük eskikliği bazı parçalarını hala YAMAHA getirmekte ve fiyatları çok yüksek olmakta. 3 ay önce servise 2008 model ybr nin komple elektrik tesisatını sorduğumda 250 TL fiyat aldım. Bunu MCT için sorduğunuzda max 50 TL dir. Mekanik ve kaportasal parçalarını yan sanayi olarak bulmanız mümkün.

    MCT ye gelince bazen karpuz gibi iyi seçmek gerekiyor. Öncelikle 0 aldığınızda uzun süre depoda yada bayide yattıkları için marş rölesi akü lasitk gibi sıkıntılar çıkarmakta bunalr halledilmeyecek şeyler değil. Yeterki iyi bir ustanız olsun. Yedek parça olarak Motorda TOFAŞ gibi birşey herşeyini bulmak mümkün. Hayati parçaları konusunda bir sıkıntısı yok. Aksesuar olayı da tamamen kullanıcnın hayal gücüne kalmış.

    Regal raptor da iyi bir tercih olabilirdi ama birisi bana yetkili servisini gösterebilir mi? yada ithalatçısının resmi sitesinde parça fiyat bilgisi vs??

    dediğim gibi dostlar konuşulurken bunlar da göz önünde olmalı. Artık motor seçerken ben ve arkadaşlarım max. beygir max tork. ve hangi devir aralaıklarında bu gücü ve beygiri verdiklerini araştırır olduk.

    Sağlıcakla.
    '04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS

  20. #6980
    volkanmet86 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2006
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Mondial 200 MCX / CG Cafe Racer / Pulsar 200 NS
    arkadaşlar, bu forumum dikkatle izliyorum. motorum seyahn 250c olmasına rağmen çok faydalı bilgiler öğrendim.

    şimdi bi sorum olacak...

    arkadaşlar motorum 13000 küsür km de...

    motorumun sol silindiri sürekli dengesiz çalışıyor. iyi patlama yapmıyor. sağ taraftaki kadar güçlü değil. rölantide çalışmıyor fazla. bugüne kadar 2-3 ustaya gittik bi türlü ayar tutmadı. şu sıralar kafam attı. bobin, cdi ünitesi, karbüratör ün içi filan her şeyi değiştirmeyi düşünüyorum. sizce nereye bakayım? bu tarz bi problemle karşılaşan oldu mu?
    Eğleniyor muyuz?


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler