Mondial 250 Mct Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
24 Temmuz 2010, 12:39
#6941
Herkese günaydın ve merhaba arkadaslar;
Bu ayın 9 unda bende kırmızı renkte alev alev yanan görünüşüne hasta olduğum e maddi anlamda da beni yormayan 250 mct sahibi oldum. Bu motoru aldıktan sonra forumdan takip ettiğim kadarıyla iyi diyenlerde var, kötü diyenlerde hatta ayağını denk al diyenlerde. Sizlerden ricam bu motoru uzun süre kullanların püf noktaları konusunda yardımcı olmaları ve uzun yolda nasıl bir performans veriyor. Ramzey Kalipso 125 scooter ile 2 kişi Ankara'dan İstanbul'a gittim ama takip ettiğim kadarıyla Ankara'nın ilçelerine bu motorla gitmek konusunda çekinceler başladı bende...
Cevaplarınızı ve yardımlarınızı bekliyorum, Herkese sağlıklı ve keyifli sürüşler dilerim
---------- Mesaj ekleme zamanı: 11:39 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 11:12 ----------
hungryhorace adlı üyeden alıntı
Öncelikle geçmiş olsun arkadaşım.
Garanti kapsamında değişecek parçalar için bayiin bir fax çekecek. Ben olsam ertesi gün direkt fabrikayı arar, akibetini sorarım. Fabrika yetkilileri çok ilgili, ama bazen karışıklıklar olabiliryor. Benim motor 10 gündür yatıyor. Parçalar (marş motoru ve rölesi) yeni gelmiş. Bugün taktıracam.
Her ne kadar birimler farklı olsada mondial yetkililerinin çok ilgili olduğu kanısında değilim. Bu ayın 9 unda 250 mct aldım sıfır ve faturalı motor 2006 model ve ben motoru satın aldığımda muayene süresi 1,5 yıl geçmişti ve mondial bu motoru bana bu şekilde verdi ve ben halen ruhsatını çıkartamadım. Devlet bana yaklaşık olarak 300 TL ceza vermen gerek diyor ve mondial e bunu bildirdiğimde 1 ay önce bu konuda bakanlığa yazı yazdık ve cevap bekliyoruz cevap gelene kadar motora binmeyin gibi bir cevap aldım ve o an bu motoru aldığıma pişman oldum. İleride çıkacak sorunlarda başımıza ne geleceği meçhul...
Reklamlar
-
24 Temmuz 2010, 13:04
#6942
-
24 Temmuz 2010, 13:27
#6943
Nasipse hız için seneyi bekleyeceğim gerekli yatırımları şimdiden yapmaya başladım şöyle 600 cc üst bir sınıf için ama bu motorla istesemde hız yapmam ki chooper ın tarzıda pek değil hız.
Sormak istediğim şey kesintisiz en fazla kaç km yol gidilebiliyor bu motorlarla şişme veya herhangi bir sorun çıkarmadan, yoksa hanımla gezi yapacaz diye bizi motorla yolun ortasında koyup eve dönmesin
-
24 Temmuz 2010, 19:10
#6944
Mondial Mct 250
Herkese Selamlar
Şu anda Yamaha ybr motosikletim var. Sıkıldıgımdan dolayı değiştirmek istiyorum ve su an aklıma yatan motosiklet türü chopper, ama işte sorun şudur ki yanlış bi seçimde yapmak istemiyorum.Mct250 aklıma yattı forumda okudum genel bi problemi yokmuş ama nedense hangi motosikletle ilgili olan abime sorsam sorunlu krank kırar debriyaj balatası yer falan diyorlar ve bende çıkmaza sürükleniyorum Sizce ne yapmalıyım.Aktif olarak motosiklet kullanan birisiyim özelliklede kış aylarında okula motosikletimle gidip geldigim için çok yakmamasıda lazım tarafsız şekilde cevaplarsanız sevinirim ilk motosikletimde çin malıydı ve 9000 kmde satmıstım bana pek bi sorun çıkarmamıştı. Teşekkürler
-
24 Temmuz 2010, 19:24
#6945
[QUOTE=illuminati;2111451]Herkese günaydın ve merhaba arkadaslar;
Bu ayın 9 unda bende kırmızı renkte alev alev yanan görünüşüne hasta olduğum e maddi anlamda da beni yormayan 250 mct sahibi oldum. Bu motoru aldıktan sonra forumdan takip ettiğim kadarıyla iyi diyenlerde var, kötü diyenlerde hatta ayağını denk al diyenlerde. Sizlerden ricam bu motoru uzun süre kullanların püf noktaları konusunda yardımcı olmaları ve uzun yolda nasıl bir performans veriyor. Ramzey Kalipso 125 scooter ile 2 kişi Ankara'dan İstanbul'a gittim ama takip ettiğim kadarıyla Ankara'nın ilçelerine bu motorla gitmek konusunda çekinceler başladı bende...
Cevaplarınızı ve yardımlarınızı bekliyorum, Herkese sağlıklı ve keyifli sürüşler dilerim[COLOR="Silver"]
Hayırlı olsun, aramıza hoşgeldin kazasız sürüşler dilerim..
Motor Aşkı Ayrıdır Herkes Bilemez..
Kanuni Storm 150 / Mondial Mct 250 / Hyosung Gv 250 / Honda Cbr 600 F
-
24 Temmuz 2010, 19:26
#6946
-
24 Temmuz 2010, 19:30
#6947
Sevgili motorcu arkadaşlarım yaz sezonunun en sıcak ve bol güneşli günleri geçiriyoruz forumdaki ağır abilerimiz ve üstadlarımız tatilde olduklarından bu ara sesleri solukları çıkmıyor hepsine selamlar ve iyi tatiller dileyerek selamlıyorum. bende her zaman giremiyorum ancak bugün forumda yöneltilen bir kaç soruya cevap vermek için zaman ayırmayı düşündüm. Motorların eksozlarından gelen çatlama ve patlama sesleri yanmadan eksoz sübapından çiğ olarak sıcak eksoz borusuna düşmesinden oluşur. Isıtılmış bir demirin üzerine bir damla benzin damlatın yaklaşık 14 mm bir silahın mermisine yakın ses alırsınız. Ses eksozda kapalı ortamda oluştuğu için bazen motorun üzerindeki kişi bile panikleyebilir. Etraftakiler için ise büyük bir süpriz ses tabii.Eskiden 301 alman mz motorum vardı kullananlar bilirler plajda eksozu sahile dönük ayakla çalıştırırken makineliyle vatandaşın üzerine mermi yağdırıyormuş gibi sayardı melet..) Emme süpab değeri eksoz sübap değerinden küçük olmalıdır. Bu iki değer yani inch olarak hesaplanan değer bir birine yakın yada ayını olursa yanan benzinin duman hali çabuk def olamıyacak ve arkasından gelen taze benzin daha çoğu yanmadan sıcaklamış eksoz borunun önüne değer değmez çatlayacaktır. Jawa mz planet gibi motorlarda bu durum çok olur. Emme değerini 0,08 mm eksoz değerini 0,10 mm ayarladım eksoz sübabı her zaman büyük olmalıki sıcak hava ve duman bir an önce silindirin içindeki yanma odasını çabuk terketsin. Buji başlığı olayına gelince söktüğünüz başlığın aynısının metal olanı var ancak araştırın bu mct ve ramzeyde uzun tip buji başlığı var. Yani buji yatağı derinde.Ancak buji kablosunun kaliteli olması ve güzelce montajlı olmasıda çok önemli.Bugün motoruma 2 adet yüksek desibelli oto kornası taktım yoldaki insan ve araçlar daha sesi duyar duymaz irkiliyorlar.Yoksa kâle alıp kaçmıyorlar. Tavsiyem bu kornalardan edinin çünkü stardart kornamız çok zayıf.2 adet salyangoz korna işinizi görür ama role bağlamayı unutmayın 2 si aynı anda çalışmaz.
-
24 Temmuz 2010, 19:49
#6948
mct 250 motoru kesinlikle tavsiye ederim. ben 1 yıldır kullanıyorum. Allaha şükür beni hiç üzmedi. Yalnız ikinci el alacaksan kesinlikle motorun sahibide çok önemli. dün 2009 bisan gördüm sahibiyle konustuk motor rezil ötesiydi.
-
24 Temmuz 2010, 19:55
#6949
Çok yakmaması da lazım diyor aloavera
-
24 Temmuz 2010, 20:56
#6950
Lise son sınıfa geçtim yani baba parasına bakıyoruz o yüzden fazla yakmaması iyi olur fazla derken 20 kurusu geçmezse cok iyi olur
-
24 Temmuz 2010, 20:58
#6951
Arkadaslar yağı mondial in 10w 40 gri kutulu yağından koydum memnun değilm öncesinde servisim kaliteli bir sey istermiisin demişti bende evet demiştim bir sey koymustu ama bu değildi derken simdi viteslerim zor geçiyor pek memnun değilim 15w 50 de madeni yağ satan bir firmaya sordum yaz kıs 10W 40 dedi (4 zamanlı motosikletler içini) burda arbetus 15w 50 koymustu kayserideyim ne asırı sıcak ne serin. ne koymamı ve ne marka koymamı önerirsiniz?
-
24 Temmuz 2010, 21:13
#6952
20 kuruşu istesen de geçirtemezsin.
-
24 Temmuz 2010, 23:14
#6953
Beycivan adlı üyeden alıntı
Sevgili motorcu arkadaşlarım yaz sezonunun en sıcak ve bol güneşli günleri geçiriyoruz forumdaki ağır abilerimiz ve üstadlarımız tatilde olduklarından bu ara sesleri solukları çıkmıyor hepsine selamlar ve iyi tatiller dileyerek selamlıyorum. bende her zaman giremiyorum ancak bugün forumda yöneltilen bir kaç soruya cevap vermek için zaman ayırmayı düşündüm. Motorların eksozlarından gelen çatlama ve patlama sesleri yanmadan eksoz sübapından çiğ olarak sıcak eksoz borusuna düşmesinden oluşur. Isıtılmış bir demirin üzerine bir damla benzin damlatın yaklaşık 14 mm bir silahın mermisine yakın ses alırsınız. Ses eksozda kapalı ortamda oluştuğu için bazen motorun üzerindeki kişi bile panikleyebilir. Etraftakiler için ise büyük bir süpriz ses tabii.Eskiden 301 alman mz motorum vardı kullananlar bilirler plajda eksozu sahile dönük ayakla çalıştırırken makineliyle vatandaşın üzerine mermi yağdırıyormuş gibi sayardı melet..) Emme süpab değeri eksoz sübap değerinden küçük olmalıdır. Bu iki değer yani inch olarak hesaplanan değer bir birine yakın yada ayını olursa yanan benzinin duman hali çabuk def olamıyacak ve arkasından gelen taze benzin daha çoğu yanmadan sıcaklamış eksoz borunun önüne değer değmez çatlayacaktır. Jawa mz planet gibi motorlarda bu durum çok olur. Emme değerini 0,08 mm eksoz değerini 0,10 mm ayarladım eksoz sübabı her zaman büyük olmalıki sıcak hava ve duman bir an önce silindirin içindeki yanma odasını çabuk terketsin. Buji başlığı olayına gelince söktüğünüz başlığın aynısının metal olanı var ancak araştırın bu mct ve ramzeyde uzun tip buji başlığı var. Yani buji yatağı derinde.Ancak buji kablosunun kaliteli olması ve güzelce montajlı olmasıda çok önemli.Bugün motoruma 2 adet yüksek desibelli oto kornası taktım yoldaki insan ve araçlar daha sesi duyar duymaz irkiliyorlar.Yoksa kâle alıp kaçmıyorlar. Tavsiyem bu kornalardan edinin çünkü stardart kornamız çok zayıf.2 adet salyangoz korna işinizi görür ama role bağlamayı unutmayın 2 si aynı anda çalışmaz.
verdiğin bilgiler için teşekkürler. yanlız ben o buji başlıklarının metal olanlarını bulamadım. yukardaki mesajımda verdiğim ngk nın yine plastik başlıklarını buldum. sizin o metal başlıkları bulabileceğimiz önerebileceğiniz bi yer var mı?
edit: bulduğum başlıklar bunlar;
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...er-icin/detay?
-
25 Temmuz 2010, 01:06
#6954
mahoni38 adlı üyeden alıntı
Arkadaslar yağı mondial in 10w 40 gri kutulu yağından koydum memnun değilm öncesinde servisim kaliteli bir sey istermiisin demişti bende evet demiştim bir sey koymustu ama bu değildi derken simdi viteslerim zor geçiyor pek memnun değilim 15w 50 de madeni yağ satan bir firmaya sordum yaz kıs 10W 40 dedi (4 zamanlı motosikletler içini) burda arbetus 15w 50 koymustu kayserideyim ne asırı sıcak ne serin. ne koymamı ve ne marka koymamı önerirsiniz?
mahoni dostum shell 15/50 vsx 4t yağ koy 1.8lt koy 200ml artacak onunlada zincirleri yağla ben öyle yapıyorum heheh
kışında yine aynı yağın 10/40 shell vsx var onu koyarsın. yazın ince yağ koyarsan ısınan motor ince olan yağı iyice inceltir o bakımdan riskleri arttırır artı olarka motor erken açılır çabuk soğur ama gittiğin yol kısalır. ben vsx 15/50 kullanıyorum oldukça memnumum
---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:06 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:03 ----------
illuminati adlı üyeden alıntı
Nasipse hız için seneyi bekleyeceğim gerekli yatırımları şimdiden yapmaya başladım şöyle 600 cc üst bir sınıf için ama bu motorla istesemde hız yapmam ki chooper ın tarzıda pek değil hız.
Sormak istediğim şey kesintisiz en fazla kaç km yol gidilebiliyor bu motorlarla şişme veya herhangi bir sorun çıkarmadan, yoksa hanımla gezi yapacaz diye bizi motorla yolun ortasında koyup eve dönmesin
dediğim gibi çok şiddetle motoru zorlamazsanız 80km/h ile 1.30 saat 90km ile 1 saat rahat gidersin.
arbetus marmarise gitmiş ve dediğine göre şişme hiç olmamış. Bende motorla 230km hiç kontak kapatmadan 3.30saat artçı ve yüklerimle yol aldım herhangi bir şişme olmadı. en son gezimde ise 90km yolu 1.10dk durmaksızın geldim artçı ile yine şişme olmadı için rahat gidebilirsiniz
-
25 Temmuz 2010, 03:01
#6955
yani ortalama sakin kullanımda ne kadar yakıyor ?
-
25 Temmuz 2010, 03:03
#6956
-
25 Temmuz 2010, 03:10
#6957
bence çok yakmıyor geçen gün depoyu fulledim 2 kişi istanbul içöersinde devirli kullandım 108km yol yaptım dönüşte benzinliğe ugradım ve 18tl lik benzin doldurdum. tek kişi uzun yolda devirsiz şekilde 0,13tl yakıyor sence yakıt çok mu? ayrıca parça desen bedava haddinden fazla iş görüyor fiyatına göre
-
25 Temmuz 2010, 13:10
#6958
-
25 Temmuz 2010, 13:19
#6959
seninkine attan inip eşege binme derler kasınma bin ybr yee
-
25 Temmuz 2010, 13:26
#6960
Valla kaşınıyo bu ya
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 12 kullanıcı var. (0 üye ve 12 misafir)
Bu Konudaki Etiketler