151 le sürüş deneyimim olmadı açıkcası tam bilemem. ybr kadar vibrasyon konusunda başarılı değil. Lakin dişli değişimi ve yağ vs gibi hassas ayarlarla optimize edilebiliyor.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:52 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:49 ----------
beyni değiştirip denediniz mi?
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
hava ayarını yap kardeşim aynısı bendede oldu hava ayarı karbüratörün altında vidalarda yapılıyor maalesef yapman için depoyu sökeceksin karbüratörü çıkaracaksın silindir başına bağlanan kısımda altında vide var bakır renginde o vidaları tam sık sonra 3.5 tur aç biraz japon damlat sonra geri yarım tur kıs yani 3 tur olsun japon neden söyleyim vida bi şekilde gevşiyor ben çok denedim biliyorum japonladım harika oldu tavsiye diyorum o yüzden
---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:12 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:09 ----------
usta sensin sen ne dersen o doğrudur ben daha çırak modundayım
Hava ayarından olucagını zannetmiyorum çünkü motor çalışıyor fakat bir süre sonra stop ediyor tahminim motor duran süre içerisinde karbüratöre benzin doluyor ve çalışıyor karbüratördeki benzin bittikten sonra stop ediyor ve bi süre bekledikten sonra tekrar çalışıp stop ediyor acaba karbüratör içerisinde takılan birşeymi war?
Ulen ne söylesek olacağını zannetmiyorum diyosun :D Ozaman kendin bul kardeşim Depoyu sök. Pet şişeye benzin doldur. kapağını del sızdırmayacak şekilde. karbüratörün benzin giriş hortumunu petşişenin deliğine geçir ters çevir çalıştır bakalım çalışıyor mu? Ama bunu yaparken işin kolayına kaçma musluğu da aradan çıkar direk karbüratöre gitsin benzin.
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
Daha önceki yazılarımda da belirtiğim gibi motorsikletin en son kurcalanması gereken yeri karbüratör, motor ustaların çoğu inanın motorlardaki yakıt ve enerji olayındaki emme sıkıştırma ateşleme eksoz diye bildiğimiz 4 aşamalı olaydan malesef bir haber. Doğru düzgün sentil kullanarak sübap ayarı yapan usta yok denecek kadar az ve nerdeyse hepsi sentil kullanmayı yanlış görüyor elle daha iyi ayarlandığını savunuyor. Çıraklar lastik havalarını elle dokana dokana " abi taş gibi oldu " diye veriyor hiç lastik hava basıncını görmeden " al oldu " hesabına getiriyor. Debriyaj plakalarını takarken söktüğü sırayı izlemeden plakalar arası saçların neresi ters neresi düz demeden olduğu gibi takan mı arasın ön maşaları çırak kalfa usta 3 lüsü ayağıyla tepe tepe çıkaran mı ararsın motorun yağını toz toprak bulaşmış huniyle dolduran mı arar sın daha neler yani.. Kaldı ki karbüratör bir motorun en önemli parçasıdır. Bir ustanın senelerce bu işlerde çalışıyor olması onun işinin ehli olduğuna kanaat getirmez. Eskiden ustalar karbüratör deyince sırf karbüratöre bakan sanayide ustalara alıp götürüdü şimdi çırağıda " al oğlum bunu mozota bi yatır sonra hava bas " diye çözüm üretiyor. Benim motorun karbüratörü CVK Kehin firmasının malı.İğne ayarlı ve vakumlu.Mct ve ramzey aynı karbüratörü kullanıyor. Karbüratörü önce temiz beyaz renkte bir bezin üzerinde sökmelisiniz. Çıkan küçücük bir parça yere düştüğünde bulunması zor olabilir. Ben yakın zamanda karbüratörümde oluşan şikayet yüzünden arora 250zh motorun karbüratörüyle değiştirdim eskisinden daha verimli oldu. Hem daha ucuz ve japon malı. Motorun bir süre çalışıp sonra kendiliğinden durması olayında beyin eğer elinizi yakıcak derecede ısınıyormu ona bakmalı eğer normal sıcaklık varsa bujilere bir sefer temizlenmeli aynı olay devam ediyorsa bu çalışma sırasında motorun voltajına bakılmalı stop edene kadar aynı voltu koruyormu eğer koruyorsa yüzde yüz karbrüratör de sorun vardır.Yani direk karbüratör demek için bir dizi test gerekir. İşin en kestirme yanı ise o karbüratörü başka bir motorun üzerinde denemek. Ama bana kalırsa bu stop olayı karbüratördendir. Aynı sorun bende de vardı ancak stop etmeye yakın gazı açınca gene devam ediyordu sanırım motoru kompresyonu tıkalı olan noktadan içeri benzini aldırıyordu. Burda sırf karbüratör işiyle uğraşan bir ustamız var isterseniz kargolayın adresi verebilirim size.
Merhaba
Adım alp. İstanbul Kartalda oturuyorum. 2009 yılı kasım ayında aldığım 250MCT var bende de. Koruma demiri taktırdım yan çantaları henüz değiştirmedim ama önümüzdeki ay değiştireceğim. bu konunun bütün sayfalarını okuyamadım. eğer daha önce sorulduysa kusura bakmayın. Benim MCT 800 km. de ve ilk bakımını yaptırıp koruma demirini de taktırdım. aynaları değiştirdim. şimdi 1. vitesten 2. vitese attığımda belirli bir süre gidersem boşa atıyor. 2. sorunum ise belirli bir hızda giderken metal metal e deyiyor gibi bir ses geliyor ama hızlanırsam bu ses kayboluyor. son sorunum ise Benzin açma kapama anahtarım kırılmıştı değiştirttim. şimdi ise benzin akıtıyor bu sorunları nasıl halledebilirim.
şimdiden yardımlarınız için teşekkür ederim.
İyi günler...
Merhabalar. Kazasız sürüşler....
Sorduğun soruların cevapları İYİ BİR TAMİRCİ.....
Vites atması için debriyaz balatalarını JAPON HONDA ile değiştiriyorsun. Problem kalmıyor.
2.Sorunun için ise sanırım İYİ MARKA KALIN YAĞ çözüm olabilir. İnce yağlar özellikle YAZ aylarında iyice inceldiklerinden yağlamada başarısız olurlar...
3.Sorunun için yine USTA'nın o bölümü kontrol etmesi lazım. Hangi şehirde yaşadığını belirtirsen, burdaki arkadaşlardan USTA ismi alabilirsin.
DİKKAT..! İleri derecede Cruıser bağımlısı, plastikle yaklaşmayın. Kriz anında yeterli dozda kromaj gösterilmelidir
ARBETUS
valentialp kardeşimize bir yardım ediversene......
DİKKAT..! İleri derecede Cruıser bağımlısı, plastikle yaklaşmayın. Kriz anında yeterli dozda kromaj gösterilmelidir
[B]valentialp
benzın musluguna gıden hortumlarda bır sorun vardır
yaada yerıne tam oturmamıstır
balata konusunda ıse ybr balataları uyuyor
orjınal honda etıketlı balataların
fıyatları yuksek
orta kalıte
velomoto.com.tr
adresınde var
ben kullanıyorum memnunum
birde bir kapakk por power ekle
kimisi debriyaj kacırma oluyor seklınde yorumluyor
bende aksıne debrıyaj ustundekı kusur varsa oraları dolduracagını
dusunuyorum
yaklasık 1000km'dır kullanıyorum yagıda kalınlastırdım
su ana kadar hıcbır sorun yasamadım
bu arada mct için surucu ayaklıklarını öne almak için kit yaptım
ayak durusundan rahatsız olup kesmeden kaynak yapmadan one almak ısteyen varsa yapabılırım.malzeme fıyatına...[COLOR="Silver"]
---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:02 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:14 ----------
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
Bandırma Erdek Tarafına özellikle Ocaklar mevkine yolu düşen ve boş kurulu duran çadırımda konaklamak isteyen motorcu arkadaşım varsa misafirim olabilir. Deniz kumsal ve ağaçlar harika tam kafa dinlenecek bir yere 2 çadır kurdum akşamları kalmaya gidiyorum.Dediğim gibi motorcu arkadaşları beklerim..telefonum 0507 349 61 39
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
Boşa atma sorununun balatayla doğrudan alakası yok. bu sorun üretimsel bir sıkıntı. Tamamen kesemeyiz ama aza indirebiliriz. indirmek için öncelikle telin iyi ayarlanmış olması gerekiyor. bir diğer önlemde 2. vitese atıp ani yüklenmeden kaçınmak. Gazı yedirerek hızlandırmanız gerekli.
Sağlıcakla.
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
@Arbetus haklısın genelde tam gaz hizlanırken yaşıyorum boşa atmayı ah keske bu mct bir japon malı olsaydı o zaman üzerine birseyler takarken daha bonkör olabilirdim bakım harici performans/veya verim artısı harici masraf yapmak istemiyorum cünki satarken yazık olcak cin malı olduğu için insanlar poset muamelesi yapıyor motosiklete
Yeni bir girişimim oldu eğer beğenirsem sizlere de yaparız. Coğumuz mct koltuğundan rahatsız bende ortopedik yastık bellik vs üreten bir firmaya rica ettim bana viskoelastik malzemeden getircek onu koltuğa yaptıstırım döşemeciye kaplatacağım cok rahat konforlu olursa malzemesi 10 15 tl birsey isteyenlere gönderirim (belki daha bile ucuza olur)
Sonra bir döşemeciye üzerini kaplatcamoldu bitti
Motor Aşkı Ayrıdır Herkes Bilemez..
Kanuni Storm 150 / Mondial Mct 250 / Hyosung Gv 250 / Honda Cbr 600 F
Şu an bu konu içerisinde 7 kullanıcı var. (0 üye ve 7 misafir)