DİKKAT..! İleri derecede Cruıser bağımlısı, plastikle yaklaşmayın. Kriz anında yeterli dozda kromaj gösterilmelidir
Eğer benzin deponuzu altındaki şamandıranız ve göstergesi doğruyu göstermiyorsa ki bu motorların çoğunda bu sorun var hiç bir zaman doğruyu göstermez ve sık sık arızalanır o şamandıranın depo altındaki kapağını benzini boşaltıp sökün etrafına sanayiden 2 3 tl ye conta kestirin bu şekilde ben geçen sene hallettim hala akıntı yok. Belki 3 4 sefer yazdım 2 adet banyo süngerini depo altına koyarak sıkın hem titreşimi hem bu türlü deformeleri azaltır. Hava filtresi konusuda forumda baya bir yer işgal etmeye başladı sanırım sebebi de ben oldum.)) Dostum eğer karbüratörü dışarı aldıysan iki filtreyi de direk olarak aynı anda takamazsın birisini yerleştir ama sıkma diğerini de tak onuda sıkma her ikisini birazcık eğdir sonra sık.Aynı durumu bende yaşadım ama oldu. Yada uğraşmam dersen man daf gibi tırların sıcak hava hortumları var 2 adet 20 cm uzunluğunda 48 mm kestir kelepçeleri ona tak olsun bitsin bunu da birisinie yapmıştık kolayca hallolmuştu.
http://img691.imageshack.us/img691/3161/file0003t.jpg
http://img34.imageshack.us/img34/8308/file0001s.jpg
---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:24 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:02 ----------
http://img267.imageshack.us/img267/4918/file0002.jpg
http://img227.imageshack.us/img227/5599/file0004c.jpg
http://img17.imageshack.us/img17/6783/file0006h.jpg işaretli yerleri kontrol ediniz.
http://img295.imageshack.us/img295/8191/file0007.jpg ilave olmadan yanyana takılmış 2 adet açık hava filtresi
http://img822.imageshack.us/img822/5740/file0008.jpg
http://img139.imageshack.us/img139/618/file00044.jpg 1 ve 2 numaralı yerler kelebekk diye tabir edilen benzin ve hava karışımın silinidire gönderildiği kapak.İkisininde tamamen eit olması gerekiyor.3 olu yer her ikisinin eşitlenmesine yarayan vida başı.4 ve 5 nolu yer hava ayar vidası tam sıkılı durumda iken ikisini de 3 tam tur açınız.
http://img32.imageshack.us/img32/5136/file000333.jpg
http://img638.imageshack.us/img638/1...arahortumu.jpg
Arkadaşlar bazı resimler ekledim kısıtlı bir zaman bulmuştum ..
Beycivan kardeş,
emeğine sağlık. Fakat gösterdiğin resimler Ramzeyinkiler. Ramzey konusunda bir sıkıntımız yok. Eminol bir ramzeyimiz olsa sayende rahatlıkla filtre takarız. Mct de o bölge biraz dardır. Hatta resmettiğin ara borunon orta kısmı biraz daha dardır. Hava filtre kutusunu tek seferde çıkarmak için arka salıncağı sökmek gerekliydi. Ben keserek söktüm. ve jinlun filtre kutusu taktım. Büyük hava filtresi takarsanız bukadar tırmalamanıza gerek kalmaz. Çünkü çinliler kendi elleri girecek şekilde yapmışlar bu aletleri :D
Sağlıcakla
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
fotolar güzel ama maalesef ramzeye aitler rmzeyin hava fitre bağlantı yuvası geniş bunun nedeni şasinin yerden yüksek olması ve geniş olması mctlerde ise şasi yere çok yakın ve karbüratör hava filtresi bağlantısının olduğu alan oldukça ve saçma şekilde dar sanki hiç arıza yapmayacakmış gibi yapmışlar o bakımdan bizim macit mucitlere açık hava filtre uygulaması iki başlı sert bir boğazın hava filtresi kutusunun olduğu yere kadar uzanacak şekilde bir boruyla çözülür ama onu bulmaya çalışmaya değmez. bunun yerine hava filtresinin hava alma girişini büyütmek en mantıklısı birde beycivanın tavsiyesiyle bir adet 12v fanda yoğun ve soğuk havayı içeriye çekmeye yardımcı olacaktır. ben bugün motoru filtresiz kullandım sadece hava filtre kutusu vardı çok vahşi bir ses çıkmaya başladı ama ani gazda öksürüp tıksırdı kademeli verince güzel oldu sonra filtreyi geri taktım hava filtresinin çıkan kapağına havya ile delikler açtım yarın fan takıcam tabi fanın olduğu yere mikrofiber filtre koyacağım böylece tozlu hava girmeyecek fan havayı yoğun şekilde kutuya çekecek içerde sürekli soğuk hava olacak böylece motor gece kullanılıyormuş gibi verimli olacak inşallah yani hehehe
bu arada motorunuzdan tıs tıs tıs tıs diye bir ses geliyorsa rölantide bilinki manifolt borunuz cörtingen olmuştur yenisini takın
beycivan bilgiler ve ilgin için teşekkür ederim ve ederiz sevgilerimle
Evet Mct 250 de bu iş biraz zaman alıcı ve can sıkıcı gibi gözüküyor ama ben mesaiden sonra eve gitmeden önce mutlaka motorun orasını burasını kurcalarım hava filtresi tamamen sökük iken bol giren hava önceden ayarlanmış miktardaki benzinin çabuk yanmasını geciktirir ve piston tepesinde kurumlama yapmaya neden olur hatta oksijen bol olduğunda bujinin ateşleme yaptığı piston tepesinde minik çukurcuklar oluşur. Demek ki en kısası filtre işinde biraz büyük bir filtreyle bu filtre kutusuna giren ağız kısmına tek bir tane takmak...)) Birde bugün emekli bi rmotor ustasıyla konuşurken eskiden alman üretimli mz motorlara geri vites yaptığını söyledi.Muhabbet uzayınca bizim bu motorların aslında 125cc olduğunu ve 2 silindirli olmasının gerçek manadaki gücünü veremediğini söyledi bende ilerleyen konuşmalarından sanki çin motorlarına sıcak bakmıyor gibi bir intiba oluşunca çıkıp gittim. Ancak şu doğru eğer bizim motorlarımızın pistonları aynı anda haraket etse yani hem aşağı hem yukarı aynı zamanda gidip gelse gerçek 250 cc gücünü verecek ancak durum tam tersi bir silindir alt ölü noktadayken diğeri üst ölü noktaya çıkıyor.Tabi bu 125 cc olma mevzusu tam olrak doğru değil.Yoksa benim ramzeyin arkasına 125 cc bi rmotor bağlasınlar o bayır aşağı ben bayır yukarı genede o motoru sürüklerim asfaltıda yalatırım. Ben MCT lere laf sokturtmam herkes parası kadar yaşıyor biz bilmiyor muyuz honda suzuki kawasaki almayı sanki versinler para alalım. Alıp binmek iş değil o cc lerdeki motorun neresine ne yapacağız sonra.Modifiye diye 2 mor ampül birde pahalısından eksoz tamam bitti. Ama ben motoru alalı kaç sene oldu hala her gün yeni birşeyler deniyorum tecrübe diyorum yollarda onlarca deneme sürüşü performans çalışması yaptım hangi honda sahibi motorunun altına yatıpta acaba burdaki vida nedir bu civata ne işe yarıyor diye eğilip bakmış.Neyse emekli ustaya kızıp içimi döktüm biraz...İyi haftasonları motorcu kardeşlerim..
valla 125cc olma ihtimali inanılmaz derecede düşük bir durum o usta biraz yaşlanmış sanırsam mctler tam olarak 233cm3 silindir hacmine sahiptir zaten bu rakamda motor bloğunun arkasında diplerde biryerde yazar. Piyasaya 250lik olarak sunulmuştur orası ayrı bir durum 200cclik honda xl200 ile 250mct yada ramzey jinlun vs arasında maksimum hızda 20km ortalama hızda 10km oynamaktadır. diğer büyük fark ise mctlerin ömrü bakımlı şekilde 10yıl iken hondalarda 20yıl veya 89000km biçilmiş ya paraya kıyıp honda yamaha bmw alacağız yada 2500-3500tl arasında çinlileri alıp orasını burasını düzelterek bakımlarını yaparak ve ne amaçla üretildiğini unutmadan kullanarak 10 yerine 15 yıl kullanacağız veya geçiş motoru olarak kullanacağız.
ben mesela monero cmx250 a chooper modeline göz diktim bu sıralar ki bunu tavsiye eden düzceli engin usta düzcede scooterım bozuldu ve sibop başını telle sıkıştırıp dükkanına götürdü orda baştan sona 4 saatlik bakımdan sonra kontak kapatmadan ankaraya gelmemi sağladı tavsiye olarak çinli alırsan bulabilirsen monero bul bulamazsan mct al yedek parça ramzey kullan demişti(scooter için) belki bir monero çekerim altıma
demek istediğim şu bu motoru kullanıyorsanız eliniz yağlanacak anahtar tutmasını öğrenecek ses geliyor diye tamirciye gitmeyeceksiniz dinleyip kendiniz yapacaksınız yoksa her problemde cebinizden çıkan para bir motor parası yapar.
Bu arada bugün motora baştan aşağı bakım yaptım hava ayarı filtre manifolt vs neyse topladım motoru rölanti harika canavar gibi fakat bir problem çıktı motor viteste iken ateşleme almıyor marşa basıyorum hiç tık yok ama boşa alınca hemen çalışıyor acaba bunun nedeni nedir. gerçi yarın yeniden açıp bakıcam bi kablomu çakışıyor diye ama olmazsa diye sorayım dedim
Bu monero cmx 250 chooperların çok kaliteli ve bizim motorlardan çok verimli olduğunu Manisa -salihli ve turgutlu dolaylarındaki ustalardan duymuştum hatta Monero xf200 -2v model motoru bizzat kendim burda denemiştim. Hızlanması süperdi ve çok kolay 250 cc kategorisindeki motorları yolda ezicek güce sahip olduğunu anladım. Moneronun diğer modelleride oldukça kaliteli gözüküyor...
abilerim amcalarım bende mondial 100 lük cup var motor ateşlemiyo bobin sağlam beyinide sağlam sizce nedendir birde alarm var ama ben motoru d
z kontak kulanıyorum sizce alrmdan yaprmı
Dostum yanlışın var, HAcim konusunda sana katılıyorum tam 250 olmadıkları kesin fakat Hem ramzeyi hemde MCt motorunu sökmüş birisi olarak altına imzamı atarım ki pistonmlar aynı anda hareket etmekte. Birisi ateşleme yaparken öbürü egzos yapıyor. eğer dediğin gibi olsaydı motor dengesiz çalışırdı. 4 silindirli otomobillerdede durum öyledir. ortadaki pistonlar yukarıdayken yandakiler aşağıdadır ama birisi ateşleme yaparken ötekisi egzos yapar. Ben MCT yi sattıktan sonra bisan Roadstar aldım V motor evet cidden hatrı sayılır performans farkları var. İşte bu sebepten dolayı MCT ve türevlerinin 250 cc olmadığı hssiyatına kapıldım. Çünkü bu motorda da pistonların ikiside yukarıda. (tıkalı yağ pompasından dolayı krank saran bir moneroya kol çakarken görmüştüm iki piston kolu da yanyanaydı.)
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
haklısın ben eklemeyi unuttum arbetus mct ramzey jinlun truva monero cm250 bu modellerin pistonları aynı anda hareket etmekte yani ikiside yukarı ve aşağı hareket etmekte. V motorlarda ise pistonlar bağımsız hareket etmekte biri emme yaparken diğeri egzos yapıyor yada 4 pistonlu bir araçta sıralı ise dıştakiler emme içteki ikisi egzos veya tam tersi yapar v motor arabalarda ise her piston bağımsız hareket eder böylece güç tork fazla olur.
Monero cmx 250 a modelide roadstar gibi fakat ondan daha güçlü bir motor özellikle kalkışta eminim hiçbir çinli onu geçemez ortalama 110km ile 1.30 saat yol alabilirsiniz titreşim oluyor fakat bizdekiler kadar değil 90-100 arasında titreşim mitreşim yok saat gibi çalışıyor.
Bu arada arbetus akü aldım markası abus 12v7a10h aldım tnmc diye bir markanın 12v9a15h aldım fakat yuvaya sığmadı mecburen geri verip 7amperliği aldım far olarakta oshram 35/35 taktım bu gece test edicem inşallah aydınlanır yolum olmazsa araba modifiyecisinde gördüğüm sis farlarını takacağım.
arkdaslar mct mı satıyorumm.satmak zoruında oldugum ıcın yoksa satılacak gıbı degildir
2006 model 2008 eylül cıkıslıdır.ilk muayenesi 2011 eylule kadardır.7000 km de
*arka dişli 30 ile degiştirilmiştir.90 km hızla tıtremeden rahatca seyredebilirisinz.
*arka sırt dayanagı uzaltılmıstır.
*koltuklar sungerle beslenmiş konforlu hale getirilmiştir.
*balatalar,bujileri debriyaj telı yagı yenı degiştirilmiştir
*egsozdan mukemmel bır ses cıkmaktadır
*Arka cant tellerının hepsı kalını ıle değiştirilmiştir.
http://img820.imageshack.us/i/1001524.jpg/
http://img685.imageshack.us/i/1001525t.jpg/
http://img189.imageshack.us/i/1001527p.jpg/
http://img339.imageshack.us/i/1001530y.jpg/
fotolara bakabılırsınız.2500 tl ıstıyordum cunku cok masraf yaptım
2250tl ye verecegım.
mücahit yılmaz 531 5780434 istanbul-sakarya
ayak acıkken dogrudur calısmaz
bırde bunun gıbı bır soruna neden olan debriyaj musiridir
debriyaj koluna baglanan bır kablo goreceksınız
onun baglandıgı yerde anahtar vardır.o musır motora motorun bosta olup olmadıgına yada debrıyaja basılıp basılmadıgına daır bılgı gonderır ve motorun calısmasını saglar.cok sık bozulan bırseydır.kolaylıkla kısa devre yapabılıyor
bazı motor parcacılarında o parcayı bulabılırsın yada kabloyu yerınden cıkar
motor calısacaktır
Merhaba Arkadaşlar,
Yarın İtibariyle Kardeşimle Balıkesire Gidiyorum Motorumla.Yenikapıdan hızlı feribotla Bandırmaya Geçip Oradan da yaklaşık 150 km yol katledip Kepsut ilçesine gideceğim Köye Anneannemin yanına Yaklaşık 4 gün kadar Balıkesirde Kalacağım.Güzel Yerler Var, Fotolayıp Burada Sizlerle Paylaşacağım..
Herkese Saygılar...
Motor Aşkı Ayrıdır Herkes Bilemez..
Kanuni Storm 150 / Mondial Mct 250 / Hyosung Gv 250 / Honda Cbr 600 F
Herkese Merhabalar,
Sizden bi konu hakkında bilgi alıcaktım. Motorumun deposunda pas oluştugu için motorda tekleme yapıyordu ve karbüratoru sokmeye karar verdik ustayla beraber karbüratörü söktük pas birikmişti komple temizledik güzelce deponun içindeki benzini komple boşalttıp hava bastık içine temizledik güzelce daha sonra karbüratoru ve depoyu yerleştirdik güzelce deponun benzin çıkışındaki iki hortumada filtre taktık daha sağlıklı olsun diye benzini depoya doldurduk tekrar benzin filtrelere dolmuş karbüratore kadar gitmişti daha sonra marşa bastık fakat sanki benzin yokmuş gibi sadece marş yapıyordu arada calışıyormuş gibi olup çalışmıyordu daha sonra hava filtresini söktük filtrenin oradan benzin koklatıp denedik yine çalışmadı bujileri kontrol etmek için söktük bujiler bozulmuştu yeni buji taktık 2-3 defa marş yaptıktan sonra kontrol amaçlı bujilere baktığımızda o bujilerde bozulmuştu tekrar bi buji daha taktığımızda onda sorun çıkartmadı ama yinede çalışmadı 1 gün o şekilde bıraktıktan sonra farklı bir akü taktım aküden olabiliceğini düşünmüştük çünki kendi akümün ömrü bittiğinden dolayı farklı akü takmıştık ondan olabiliceğini düşünüp farklı akü taktım tekrar marş yapar yapmaz çalıştı motor ve çok rahat çalışıyordu motoru kapattım aküde sorun oldugunu düşünmüştük o aküyü motora bağladım motoru topladım komple dışarı çıkarttım motoru marş yaptım çalıştı motor ama git gide motor yine gaz yememeye başladı ve egzozdan siyah duman attı stop etti biraz o şekilde bıraktıktan sonra tekrar marş yaptım ve uzun süre marş yaptıktan sonra zorla çalıştı ama boğulmuş ve egzoztan yogun sıyah duman atıyordu dip gaz vererek zorladım ama gazı bırakır bırakmaz stop etti ve dahada çalışmadı.. Motoru temizletmeden önce herhangi bir sorun yoktu sadece tekliyordu motor bunun sebebi nedir acaba cevaplarınız için şimdiden teşekkürler...
pas sorunundan bende muzdarıp'm
filtreni temiz oldugunu varsayarak sunu soyleyebılrıım motorun teklemesi düzgün calısmamas karburator'dendır
bırkere karburatoru ustan ıyı sekılde temızledıyse memeler yerınden cıkarıldıysa avas (karburator)ayarı yapmalı hadı dıyelı onuda yaptı oyleyse karburatorune gene pas gelmıstr
styleoscar hayırlı yolculuklar dılerım guzel fotograflar beklıyorum
Dostum V motorlardada pistonlar aynı pozisyondalar Söktüğüm için çok rahatlıkla emin bir şekilde söyleyebilirim. V motoru güçlü yapan şey piston kolunun Sıralıdan uzun olması. Normalde misal MCT nin piston çapı ykalaşık 53.5mm iken V motorun 49.5 mm. V makinanın seri olmasına sebep olan asıl şey piston kolunun boyu. Bu sayede yüksek torklu ve bu torka bağlı olarak da beygirde de artış var. Monero keeway bisan hasan hüseyin tüm V motorların ciğeri lifan tarafından yapılıyor. Bu sebepten dolayı serilikleri görecelidir.
Sağlıcakla.
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
Filtrem temiz teklediginden dolayi karburatoru temizlemeye karar vermistik...
Iyi bir sekilde karburatoru temizledigime gozlerimle sahit oldum avans ayarinida yapti.. Pas gelicegini zannetmiyorum motorumda 3 tane filtre war ve direk depodan inen hortumlara bagli... Karburatoru temizlemeden once karburator icerisinde pas az miktarda wardi ama motorun calismamasinda herhangi bir sorun cikartmiyordu...
Şimdi hatırlamıyorum nerde okuduğumu ama, birisi daha böyle BENZİN FİLTRESİ takınca problem yaşamıştı. BENZİN FİLTRESİNİ söküp bir denesene...
DİKKAT..! İleri derecede Cruıser bağımlısı, plastikle yaklaşmayın. Kriz anında yeterli dozda kromaj gösterilmelidir
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)