Mondial 250 Mct Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
29 Haziran 2010, 15:12
#6781
En kısa zamanda size ilgili resimleri göndermeye çalışacağım malum mesai saatlerimin bitmesini bekliyorum. Aslında resimlenmesi gerek çok fazla bir çalışmam yok ama ben yinede resimleri yayınlamak isterim umarım mct formunda ramzey 250 ye yaptığım modifiyeler yanlış anlaşılmaz...)))
Reklamlar
-
29 Haziran 2010, 22:31
#6782
verdiğiniz bilgiler gerçekten işe yarayacak türden teşekkürler birde ankaradaki mct kullanıcılarıyla tanışıp gezilere katılırsak tam olacak
bu arada yağ değişimi geldi mct ler kaç litre yağ alıyor
-
29 Haziran 2010, 22:36
#6783
cecen cem adlı üyeden alıntı
verdiğiniz bilgiler gerçekten işe yarayacak türden teşekkürler birde ankaradaki mct kullanıcılarıyla tanışıp gezilere katılırsak tam olacak
bu arada yağ değişimi geldi mct ler kaç litre yağ alıyor
1.75 litre yağ alıyor
-
29 Haziran 2010, 23:34
#6784
Arkadaşlar bakın bu yağ olayı hakkında kısaca bilgi vermek istiyorum dileyen bu bilgilere itibar eder dileyen etmez netice olarak belirli ölçüm ve deneme ve tecrübelere dayanmayan hiç bir bilgiyi burda sizlere yazmıyorum. Şimdi rodaj süresini henüz tamamlamamış yani bizim tabirimizle motoru açılmamış motorlara asla full sentetik yağ önermiyorum. Neden ? Çünkü full sentetik yağ şu anda günümüzde kullanılan en üst teknolojiye ait bir yağ grubu. Bizim kullanığımız bu chopper motorlar hala 1980 yılının teknolojisiyle üretilmiş motorlar. Kİm ne derse desin alın karşınıza honda titan cgl 125 yada honda delux bakın ateşlemesinden avansına sübaplarına iteceklerine debriyaj sistemine komple aynı sistem sadece granaj ve kabuk değişik.Motorların ısındığı vakit şişme payları devirlendiğindeki krank piston basınçları ve ateşleme avansı o yılların teknolojisinden geliyor. Şimdi günümüzün modern full sentetik yağları ince bir film şeridi gibi her aralıktan rahatça akıp gidiyor ve henüz açılmamış durumdaki motorun mekanik aksamlarında belirtilen süredeki yıpranmayı oluşturamadığı için bu rodaj süresi uzuyor da uzuyor. Yani mineral yağda belirli bir aşınma oluştuğundan sekman (kompresyon sekmanı,yağ sekmanı..) bilezikleri piston yatağı içinde kendine güzel bir yer ( çizikler ) hazırlar motor eskisinden daha güçlü ve çekişli hale gelir. Şimdi full sentetik yağı bu nedenle rodajsız motorda önermiyorum ama bu rodajı bitirmiş motorlarda da full sentetik 15-40 / 20-40 öneriyorum marka ismi vermiyorum ama akılda soru işareti bırakmamak adına kendim castrol kullanıyorum. Sentetik yağda öyle çokda ısrarcı olmaya da gerek yok normal kaliteli mineral yağlarda aynı vazifeyi görücektir. Biraz daha az ses viteslerde düzgün ve akışkan bir geçiş debriyaj ünitesinde daha az aşınma derseniz elbette tam sentetik yağlar kaçınılmaz oluyor. Bu yağ koyma işini artık motorculara yaptırmanıza gerek yok size lazım olan yere sereceğiniz bir gazete kağıdı ve alt yap tıpasını açacak bir anahtar. Hepsi bu. Motorunuzu biraz ısıtın (5 km lik yol gidip gelmek yetecektir.) motorun altında görüceksinzi tıpayı sökün ve bir kaba boşaltın biraz bekleyin mümkünse üst yağ kapağındna içine hava basın bir iki sefer 2 3 saniyeliğine marşa basın ardından altı tıpayı kapatarak üstten koymaya başlayın 1,6 lt koyun üst tıpayı kapattığınızda görüceksiniz tıpanın ucu tırtıklıdır o bölgeye yağ bulaşana dek koyun.Hepsi bu.100 GR fazla yağ motorunuzun iç basıncını zorlar çalışma alanında basınca neden olur ve üst trübütor kapağına sıçratamaz bol yağı devamlı mekanik aksamlar döver durur.Az koyulduğunda hararet artar çekiş düşer.Kitapçığında yazan değerler malesef yanlış arkadaşlar. Bu iş tam size göre 10 dakikanızı ayırın bu işe....
-
30 Haziran 2010, 01:55
#6785
cecen cem adlı üyeden alıntı
verdiğiniz bilgiler gerçekten işe yarayacak türden teşekkürler birde ankaradaki mct kullanıcılarıyla tanışıp gezilere katılırsak tam olacak
bu arada yağ değişimi geldi mct ler kaç litre yağ alıyor
evet evet tanışalımm bu fikri beğendim ben heheheh
ben 1.8lt koyuyorum kalan 200ml ile zincir yağlıyorum hehehe
---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:52 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:50 ----------
yağ değişimi için alttaki tıpayı açmak gerek bunun içinde 16-17 anahtarın 17 olanm kısmını kullanın ayrıca yağ değişimi yaparken mutlaka ameliyat eldiveni kullanın makina yağları cilt için zararlı olabiliyor. yağı koymadan evvel yağ tankına 500ml benzin koyun alttaki tıpayı kapatarak motoru sağa sola sallayın sonra tapayı açın böylece içerisi temizlenmiş kalan yağ çıkmış olacaktır sonra yeni yağı lıkır lıkır doldurun
---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:55 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:52 ----------
Beycivan adlı üyeden alıntı
En kısa zamanda size ilgili resimleri göndermeye çalışacağım malum mesai saatlerimin bitmesini bekliyorum. Aslında resimlenmesi gerek çok fazla bir çalışmam yok ama ben yinede resimleri yayınlamak isterim umarım mct formunda ramzey 250 ye yaptığım modifiyeler yanlış anlaşılmaz...)))
) anlaşılmaz dostum ikiside birbirine yakın motorlar sasdece tek meselemiz açık hava filtresi uygulamada problem yaşayacağımız kesin belki tek filtre ile 2 karbüratör birbirine bağlanırsa sorun çözürüz.
resimleri sabırsızlıkla bekliyorum
-
30 Haziran 2010, 02:10
#6786
merhaba arkadaşlar ben de aranıza yeni katılıyorum...
yaklaşık olarak 2 ay kadar önce bir macit aldım bende ve bir sorunum var bir depo benzinle ancak 200km yol gidebiliyorum servise durumu söylediğimde senin motor büyük normaldir dedi ki burdan okuduğum ve fabrika verilerinde belirtilenin çok üzerinde ne yapabilirim acaba? yardımlarınızı bekliyorum...
-
30 Haziran 2010, 10:54
#6787
tramisucan adlı üyeden alıntı
merhaba arkadaşlar ben de aranıza yeni katılıyorum
...
yaklaşık olarak 2 ay kadar önce bir macit aldım bende ve bir sorunum var bir depo benzinle ancak 200km yol gidebiliyorum
servise durumu söylediğimde senin motor büyük normaldir dedi ki burdan okuduğum ve fabrika verilerinde belirtilenin çok üzerinde ne yapabilirim acaba? yardımlarınızı bekliyorum...
fazla devirli kullanma..
-
30 Haziran 2010, 11:47
#6788
tramisucan adlı üyeden alıntı
merhaba arkadaşlar ben de aranıza yeni katılıyorum
...
yaklaşık olarak 2 ay kadar önce bir macit aldım bende ve bir sorunum var bir depo benzinle ancak 200km yol gidebiliyorum
servise durumu söylediğimde senin motor büyük normaldir dedi ki burdan okuduğum ve fabrika verilerinde belirtilenin çok üzerinde ne yapabilirim acaba? yardımlarınızı bekliyorum...
Benzin yakma olayı tamamen kullanıcıya bağlı. Motorlar aynı motor. karbüratörler aynı karbüratör. Ustalar farklı sadece. Karbüratör ayarı ve hava ayarı düzgünse, yaklaşık olarak 100km'de 3.60 litre benzin yakman lazım. Devirli kullanıyorsan, sert kullanıyorsan, lastik basınçların düzgün değilse, sen kilo olarak ağırsan, dur-kalk çok yapıyorsan, kalkarken bağırtıyorsan..... benzin YAKARSIN...
DİKKAT..! İleri derecede Cruıser bağımlısı, plastikle yaklaşmayın. Kriz anında yeterli dozda kromaj gösterilmelidir
-
30 Haziran 2010, 13:26
#6789
Şehir dışında 1 lt 95 yada 97 oktan benzinle 28-30 km arası yol gitmesi gerekiyor. 4 adet 1 er litrelik su şişelerine benzin doldurarak bandırma bursa yolunda gittim. Ortalaması 1 lt ile 29 km idi.Ortalama hız 70-80 arası ama en çok 80 km gittim. 2 kişi bindim.Hava ayarınızı tam sıkılı durumdayken tam 3 tur açın manifold girişlerine iyi bakın yerinden çıkma yada hava alma olyaı varmı yokmu görün. Bu motorların hava filtresine giden ara hortumu çok adi her 10 motordan en az 6 sı yada 7 sinin ki paramparça veya büzüşmüş durumda. Bu parça tam olarak hava filtresine aralık kalmıyacak şekilde takılmalı dışarıdan ayrıca giren hava bir silindiri diğerinden eksik çalıştıracaktır. Ama malesef motorcular hava ayarını el yordamıyla ( sübap ayarındaki gibi sentil kullanmadan göz kararı) yapıyor.Eksoz borusunun çıktığı yere bakın her iki eksoz borusunun eşit şekilde parlak yada kararık olması lazım birisi parlakken diğeri çok kara ve tırtıklanmış sa bu 2 silindirin eşit yakıt ve hava almamasından kaynaklanıyor. Ayarı tam olam ramzeyin rolantideki sesi resmen davul gibi güb güb vurgulu ve torklu çıkar.Ses verin ritmik bir ses almanız gerekiyor.Sesde titreme ve azalıp açalma varsa dediğim gibi eşit olmayan yakıt ve hava girişindendir..Dostum bu açık hava filtresinde anlaşılmayacak bir şey yok . Karbüratörün hava filtresine bakan yerinden 1 adet hava giriş tüneli var her birine birer adet o filtreyi takıp kelepçeleyeceksiniz. Ama o ara hortumun filtreye uzanan yerine bir adet takayım basit olsun derseniz bu olmaz.Her iki silindirin ihtiyacı olan havayı bu tek filtre karşılayamıycak ve filtre içe vakumlamadan doğru büzüşecektir. Bu açık hava filtrelerini taktığınızda hava filtre kutusunu yerin söküp saklayın. Arkadaşım bu yazılarımı işyerinden yazıyorum ve akşam 8 gibi çıkıyorum inan vaktim olmuyor ama resimleri muhakkak ekleyeceğim merak etme. Bu gecikmem içinde çok özür..((
-
30 Haziran 2010, 16:23
#6790
mct'lerde acık hava filtre uygulamalarında fıltrelerı dogrudan karburatore taklmıyor
nedeni ise karburatorun dibinde sasi destek demiri olması.
orjinal filtre hortumu üzerine acık hava filtresini takabilirsiniz
birde eklemek istedigim bu uygulamadan sonra karburatorun uc kısmına agırlık bınıyor en azından asagıya yukarı hareket etmemesi icin cırt ile sabitleyin
hatta filtre düşme tehlikesine karsı filtreyi taktıgınız borunun ucuna kadın corabı koyun en azından farkında olmayıp fıltreyı dusurdugunuzde tas parcalarını motora gondermemis olursunuz
-
30 Haziran 2010, 17:11
#6791
Performans hava filtreleri montajı hakkında
Dostum bu şekilde bağlamakla hata etmişsin ,tek bir filtre karbüratörün ileri viteslerideki hava ihtiyacını karşılayamaz. Sen üstünde giderken görmüyorsun belki ama o filtre hava vakumlandığı anda içe doğru büzüşüyor.Ve yerinde sökmeden bıraktığın filtre ara hortumu biliyorsun 2 ye ayrılarak her boğaza ayrı ayrı gidiyor.Bu şekilde de eşit hava alımı ancak her iki manifoldun hava ayarı tam eşit ise mümkün olucaktır. Ben o resimdeki filtrenin ikisinide karbüratöre bir ilave gerek kalmadan taktım ama siz sanırım karbrüatörü yerinden almadan takmaya çalıştığınız için oldu. İlkinde bende öyle denedim ama baktım ki olucak gibi değil elim avucum panter gibi orayı burayı dağıtıyor dışarı aldım. Neticede sizinde bir el emeğiniz var. Ama maksat işimizi teknik mekanik ve fiziki yönden uygun yapabilmek. Diğer filtreyi de takınca kendinizde görüceksiniz az da olsa farkedecektir.Emeğinize sonsuz saygılar...
-
30 Haziran 2010, 18:06
#6792
Grey dostum. REsimde gözüme çarptı. tüm tesisatı galiba silindirik kutuya koymuşsun çok hoş olmuş ama merak etitğim akü nerde? gerçi söylediğin gibi hardtail kiti takınca aküye yer olucak ve senin sayende benim yarım bırakmak zorunda kaldığım hardtail mct bobber ı yapmış olacaksın.
Bu arada ben bu filtreli uygulamayı yaptım aşırı hava aldığı için motor aptallaştı. karbüratörümün ayarını değiştirmemek için vazgeçip eski haline çevirdim. Lakin benimde filtre ile eklemek istediğim bir husus var. özellikle MCT soğuk havalarda daha iyi performans verir. sebebi soğuk hava oksijen bakımından daha yoğun olduğu için daha etkili olur. fakat silindirler ısındıkça giren hava sıcak oalrak girmeye başlıyor ve ozaman motor sapıtıyor. Bunu sıkışık trafikte kullanan arkadaşlar daha iyi anlayacaktır. Ben filtreyi benzin deposunun yanına almayı planlamıştım bunun için şnorkel bile almıştım ama dediğim gibi bir çok eklentiyi yapamadan motoru sattım. Greyhorse bunu denemişti son durum nedir bilmiyorum. ama motora giren hava soğuk olursa yanma daha etkili olacaktır.
Beycivan sen filtre işlemini MCt de yaptın mı? çünkü Ramzey ile MCt nin şasesinde ciddi farklılıklar var ve orası iki filtreyi yan yana alamayacak kadar dar. Belki küçük tip filtr ekullanmışsındır ama onun yerine ben normalden daha büyük tek filtre kullanılmasının daha yararlı olacağını düşünüyorum. Şu an bi forumun dinazorlarından sayıldığım için Bu topicteki eski üyelerden HUN nickli arkadaşım büyük tip açık filtre kullanarak iyi bir performans aldığını söylemişti. Belki bu yönde çalışma yapılırsa sökme takma zahmeti daha az olur.
Sağlıcakla
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
-
30 Haziran 2010, 23:34
#6793
Mct nin motorun sürücü koltuğu altına denk gelen şaşe bağlantısı ramzeylerde biraz daha geniş ve 2 filtre azcık zor olsa bile rahatça giriyor ama dirsekli hava filtresi takarsanız mct ye hiç zorlanmadan takabilirsiniz. Arbetus bugün senin için mondial servisine gidip yan kapakları aldım ve baktım 50 mm açık hava filtresi 2 adet takılması karbüratörü yerinden alınmazsa biraz zor ama dirsekli takılırsa yine kolay olucak gibi.Şimdi tek filtre takalım dersek büyük tip alıp takmak tabi dediğin gibi çok doğru hemde zahmeti yok denecek derecede az. Ama ben dediğim gibi bu karbüratörlerin hava ayarlarının önce eşit olmasına bakarım. Tam sıkılı durumda iken (kendi filtresini üzerinde iken) tam 3 tur açılcak ve açık hava filtresi ondan sonra takılacak. Normalde senkrona girmesi çok iyi olur ama çok önemli de değil. Ama ben biraz titiz olduğumdan yaptım. açık hava filtresini bugün bir MCT de daha denedik o da randımana girdi çekişi güçlü rampalarda kaplan kesildi.Sadece motor ilk çalıştığında 3 5 dakika ısıtın yoksa yolda gaz yemez.Cumartesi günü bilgisayar kasa fanlarının bu filtre ağzına uyucak kadar çapını bulup monte edicem eğer soğuk havayı içeri iterek verdirebilirsem bunun etkilerini hesaplayacağım. Eskiden kendi hava filtresinin kutusuna normal bir fanı 12 volt olrak bağlamıştım onun basıncıyla sıkışan hava dahada itici ve soğuk giriş yapmış ancak fan sık sık bozulunca sökmüştüm. Yanlız motorun gidişi baya değişmişti.Arbetus arkadaşım dediğin doğru soğuk hava lazım filtreye zaten.Ne kadar soğuk hava o kadar yanıcılık ve basınçlı bir patlama.Bizim bu mct 250 likler malesef 1980 li yılların teknolojisinden geliyor. O senelere ait motorlarla bunlar arasında görünüşten başka bir fark yok. Ama ben yinede MCT mi de Ramzeyimi de seviyorum. eĞER işinin ehli bir tornacı bulursam yada emekli bir tornacı pistonun üstünü taşlayıp krank altını aldırıp yanma odalarını daraltacağım.Ama çok çok işinin ustası birtornacı lazım. Herkese keyifli sürüşler.
-
01 Temmuz 2010, 00:56
#6794
merhaba arkadaşlar benim motordan bu akşam sürekli motor boşta hareket ederken bile arka tekerlekten sanırım tam olarak yeri tespit edemedim bir sürtünme sesi geliyor ve motordan aşırı derecede benzin kokusu geliyor sorun ne olabilir ve nasıl cözebilirim? yardımlarınızı bekliyorum...
-
01 Temmuz 2010, 14:08
#6795
Arkadaşım motorunuzun 2 ayrı sorunu var. Ancak ikisi birbiriyle bağlantılı değil. Arka tekerleği elinizle çevirdiğinizde eğer zincirin bir yere yada tekerleğin bir yere sürtmediğini görüyorsanız orta göbek bilyeleri dağılmıştır. İki kişi bir çukura girdiğinizde bu olmuş olabilir.Başka bir olasılık firen balatasının bir parçasının yayının yada baskı balatasından bir parçanın kırılarak yuvasında sıkışmasından olabilir. Tekerleği tam olarak yerinden almadan bunu anlayamaz sınız. Bilye değiştirmede ağır tahrik bilyesi koydurmaya dikkat edin ustalar sizi hepsi aynı farketmez buda aynı işi görür diyerek hamur gibi bilye takmak isteyebilir ısrarcı olun yumuşak bilye taktırmayınız. Benzin kokusuna gelince benzini fulldoluyken benzin deposu kapağından benimde çok koku geliyor. Birde depo altı musluk vanasının dibinden tahliye hortumlarından kaçırabilir. Vanasını iyice kurulayıp bakın eğer ıslaklık varsa musluğunuzu değiştirin.Burda bir sorun yok ise deponuzu sökmek zorundasınız motorun şasesine oturduğu yerde depoyla şase arasında plastikler vardır bunlar düşmüş ise depo demiri şase demirine sürte sürte ince bir delik açmış olabilir. Bende böyle bir durum vardı onardım.Ben deponun altına baş ve sona doğru birer adet banyo süngeri koydum.Bir ihtimal daha var buda en kötü olan ihtimal. KARBÜRATÖR. eğer karbüratörde çatlak varsa çok kötü bir durum ve pahalıya mal olucak bir durum. Alt kısmında pis benzin tahliye vidası var onun geveşk olmadığına bakın 2 adet mevcut kontrol edin. Ama depoda ve muslukta her hangi bir sorun göremediyseniz işinin ehli olan bir ustaya götürmenizi öneririm.
-
01 Temmuz 2010, 21:46
#6796
dostum evet.role ve fişleri kutuya soktum
kutuyuda sac'dan yaptım.aku kutusunu kucultum aynı yere taktım
osekılde duruyor.bobınlerıde bıraz gerıye aldım
fotograftada gozukuyor.hard taıl konusunda acele etmıyecegım
cunku o operasyona gırısmek motoru yatırmak demek
her an bır aksılık yasamam mumkun.bıraz bekleyecegım
hava fıltre konusunda karburatorude yerınde cıkarsanız benım takmıs oldugum captakı fıltreden ıkı tane yan yana takamıyorsunuz
arbetus'un dedıgı gıbı kucuk ebatta dırseklı fıltre gerekebılır
ben karburatoru cıkarıp almıs oldugum ıkı fıltreyı bıle yan yana takamadım
dostum senın verdıgın ek ıle fıltreyı dısarı cıkarmıstım tam koltugun altından
ıkı hortumu bırlestırdıgım ıcın havanın kat ettıgı yol uzadı
bırde yagmura karsı koruyamadım
o yuzden fotograftakı gıbı
kullanmaktayım
-
01 Temmuz 2010, 23:26
#6797
yağ litre konusunda yardımlarınız için tşkler....ankara mct kullanıcıları tanışalım beklerim cemacikgoz@hotmail.com
-
02 Temmuz 2010, 11:43
#6798
greyhorse adlı üyeden alıntı
mct'lerde acık hava filtre uygulamalarında fıltrelerı dogrudan karburatore taklmıyor
nedeni ise karburatorun dibinde sasi destek demiri olması.
orjinal filtre hortumu üzerine acık hava filtresini takabilirsiniz
birde eklemek istedigim bu uygulamadan sonra karburatorun uc kısmına agırlık bınıyor en azından asagıya yukarı hareket etmemesi icin cırt ile sabitleyin
hatta filtre düşme tehlikesine karsı filtreyi taktıgınız borunun ucuna kadın corabı koyun en azından farkında olmayıp fıltreyı dusurdugunuzde tas parcalarını motora gondermemis olursunuz
işte benimm bahsettiğim problemde buydu sağdadi karbüratörün girişinin önünde şasi destek demiri var ve açık hava filtresi için boşluk yok o sorunu nasıl çözerim bilemiyorum.
birde aklıma gelen birşey hava girişi yetersiz olan hava filtre kutusunun içine hava filtresi koymasak olmazmı
---------- Mesaj ekleme zamanı: 08:43 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 08:41 ----------
Beycivan adlı üyeden alıntı
Arkadaşım bu yazılarımı işyerinden yazıyorum ve akşam 8 gibi çıkıyorum inan vaktim olmuyor ama resimleri muhakkak ekleyeceğim merak etme. Bu gecikmem içinde çok özür..((
Önemli değil zira bende çok farklı değilim iş kpss sınavı derken foruma bugün girebildim en uygun zamanda yollarsın sıkıntı yok
-
02 Temmuz 2010, 15:07
#6799
Dostum açık hava filtresini eski hava filtre ara hortumunu yerinden sökmeden koymak isterseniz biraz daha büyük filtre takmalısınız.Çünkü tek filtre 50mm olduğuna göre 2 adetin vazifesini yapabilmesi için azda olsa büyük boyutta tek filtre daha iyi olucaktır.Bir de ben mct nin karbüratörüne yan yana 2 adet filtre taktım arkadaşlar biraz uğraştırsa da takılıyor ama " montaj yerine girince darlıktan dolayı sorun oluyor " diye yazılmış doğrudur direskli hortum kullanmak gerekebilir.Bu filtrelerin dirsekli olanlarıda var ve aynı para.Ama tek filtreyle işi götürmek isterseniz de normalinden biraz büyük takmalısınız. Kesinlikle eski hava filtresinin kutusunun içine açık hava filtresi koyayım demeyim motorunuz durduğu yerde bağırır ve havasızlıktan sorun yaşatır.
-
02 Temmuz 2010, 15:09
#6800
Arkadaslar ben mct'nin karburatorunu soktumde bunu rahat bi sekilde takmak icin ne yapabiliriz cok zorluk cektiriyor??
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler