Mondial 250 Mct Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
23 Haziran 2010, 02:44
#6741
mahoni38 adlı üyeden alıntı
Yağ önerileriniz için tsk ederim ins 5.000 km de yağ değiştireceğim o zaman mevsim ne olursa size danısır uygun bir yağ koyarım.
da dostum yeter ya kaç kere post ettin rahat 3 kez gözüme carpti ac sahibnen.com a mynet seri ilanlara rahat 10 tane 15 tane ilan sites var hepsine yaz bekle yani buraya post etmekle hızlı satılmak ki tmm yazmısın okuduk aklımızda biri sorarsa öneririz.
Mahoni kardeşim kaç kere Etmişim 2 kere Yaptım Evet Aynı msjı abartacak ne var bunda 3 kez Gözüne çarptıysa iyi bak yada iyi Say Evet Acil ihtiyacım Var o yüzden birinci msjım Gözden kaçar diye ikincikez Aynı msjı yazdım Abartma kasma Bu kadar Evet o saydıgın ilan sitelerini bende biliyorum fakat burdaki arkadaşlarında işi görülsün diye yazdım alacak olursa Bizden Bu Formdan Birine gitsin die
Reklamlar
-
23 Haziran 2010, 13:39
#6742
Dostum abartacak birsey yok kimsenin sahsına münasır garezim de yok. Genelde forumlarda sıkca görülen bir durumdur birileri bir seyi sık sık yazar hali ile bu durum rahatsız edici oluyor. ben daha da arkası gelir gibi hissettiğim için söyleme ihtiyacı hissettim maksadım hoş ortam kirlenmesindi.
-
23 Haziran 2010, 13:55
#6743
korsanxxx adlı üyeden alıntı
ve işte gezinin resimleri iyi seyirler arkadaşlar
Uploaded with
ImageShack.us
beypazarı yolu
Uploaded with
ImageShack.us
beypazarı yolu
Uploaded with
ImageShack.us
beypazarı hıdırlık tepesi ve karagülüm
Uploaded with
ImageShack.us
hıdırlık tepesi
Uploaded with
ImageShack.us
beypazarı yaşayan müze içinde çok eski bir radyo
Uploaded with
ImageShack.us
radyonun reklam afişi tanıtım mükemmel dikkatle okuyun
Uploaded with
ImageShack.us
buda ben bastonu ilk kullanma denemeleri
Uploaded with
ImageShack.us
beypazarı inözü vadisi 1
Uploaded with
ImageShack.us
inözü vadisi 2
Uploaded with
ImageShack.us
inözü vadisi 3
---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:42 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:43 ----------
ve işte gezinin resimleri iyi seyirler arkadaşlar
Uploaded with
ImageShack.us
beypazarı yolu
Uploaded with
ImageShack.us
beypazarı yolu
Uploaded with
ImageShack.us
beypazarı hıdırlık tepesi ve karagülüm
Uploaded with
ImageShack.us
hıdırlık tepesi
Uploaded with
ImageShack.us
beypazarı yaşayan müze içinde çok eski bir radyo
Uploaded with
ImageShack.us
radyonun reklam afişi tanıtım mükemmel dikkatle okuyun
Uploaded with
ImageShack.us
buda ben bastonu ilk kullanma denemeleri
Uploaded with
ImageShack.us
beypazarı inözü vadisi 1
Uploaded with
ImageShack.us
inözü vadisi 2
Uploaded with
ImageShack.us
inözü vadisi 3
Uploaded with
ImageShack.us
kızılcahamam kamp yerim.
beypazarından sonra bolu gere kızılcahamam gece sürüşü olduğundan maalesef resim yok
Uploaded with
ImageShack.us
Uploaded with
ImageShack.us
ve son foto çadırım motorum ve mis gibi bir doğaa
---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:16 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:42 ----------
bu arada ben mctye açık hava filtresi uygulamak istiyorum ne dersiniz
Çok Güzel Değişik Yerlermiş. Emeğine Sağlık Arkadaşım Paylaşımın İçin
Motor Aşkı Ayrıdır Herkes Bilemez..
Kanuni Storm 150 / Mondial Mct 250 / Hyosung Gv 250 / Honda Cbr 600 F
-
23 Haziran 2010, 15:32
#6744
Çok Güzel Değişik Yerlermiş. Emeğine Sağlık Arkadaşım Paylaşımın İçin
teşekkürler inşallah motosiklet.net mondialcileri olarak toplanır geziler yapabiliriz.
birde aynı resimleri 2 kere yüklemeseymişim güzel oalcakmış nasıl olduğunu bilmiyorum kusura bakmayın
-
23 Haziran 2010, 16:08
#6745
Arkadaşlar bu motorun oynanmamış haliyle 120 km yapmanız mümkün değil. O km göstergesi bunu yanlış hesaplıyor. Bir motorun üzerine binince ilk önce bir arkadaşımla bu km olayını kontrol ederim yanlış hesaplama olayı genelde 80 km ve sonrasında başlıyor. Neden böyle olduğunu anlatmaya gerek yok zaten çoğumuz km göstergesinin hangi mantıkla döndüğünü biliyoruz. ateşleme bobininden çıkan yüksek voltaj kıvılcım mesafesini ve sayısını arttırdığı için hemen buji tırnak aralığını 0.9 mm çıkardım. koruma demirine uzaktan marşa basmak suretiyle çaktığı kıvılcıma baktım eskiden 1 2 cm den ancak atan buji nerdeyse 5 6 cm den yıldırım gibi bembeyaz ışıkla attı. Bujileri taktım marşa bastım rolanti yükseldi azalttım yola çıkarken birinci vitesi daha serbets bırakırken motorun önü çılgın at gibi sağa sola gitmeye başladı ve 10-15 sonra 5 nci vitese geçmek zorunda kaldım 6 nci vites gerekiyordu ama yok tabi.opel corsayla denedik tam 136-138.5 km hıza ulaştım .Aynı bobinleri ramzey 250 ye taktım aynı bujiler sadece performans hava filtresi var 138 düz ara ve gaz yemeye müsait bir boşluk oluştu ancak motorun dengesi giderek kayboldu frenler nerdeyse tutmuyacak derece riske girince durdum. Bu modifiye bu motoru race tarzı gibi kullanmak için değil arkadaşlar bu motorlar keyif zevk motoru seyahat ederken birisi gıcıklık ederse sizinde içiniz kaynıyorsa tokatlamak için. yakıtta değişme yok. Bu süratlerde arkadaşlar motor bütün dengesini ve yol tutuşunu kaybedebiliyor ama 2 kişiyken daha da randımanlı oluyor.Size başka bri modifiye tavsiyem karbrüatörlerimiz 50 mm boğaz çapında kullandığı hava filtre kutusu ve içindeki filtre malesef motora yeterli oksijeni sağlayamıyor. Söküp yerine açık hava filtresi (çelik kafesli) takın bakın görün motorun sesini dinleyin yeter hızı kalkışı vitesleri herşeyi değişiyor. paylaşım için tşk ler..resimler mükemmel ayrıca..)
-
23 Haziran 2010, 19:30
#6746
Beycivan adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar bu motorun oynanmamış haliyle 120 km yapmanız mümkün değil. O km göstergesi bunu yanlış hesaplıyor. Bir motorun üzerine binince ilk önce bir arkadaşımla bu km olayını kontrol ederim yanlış hesaplama olayı genelde 80 km ve sonrasında başlıyor. Neden böyle olduğunu anlatmaya gerek yok zaten çoğumuz km göstergesinin hangi mantıkla döndüğünü biliyoruz. ateşleme bobininden çıkan yüksek voltaj kıvılcım mesafesini ve sayısını arttırdığı için hemen buji tırnak aralığını 0.9 mm çıkardım. koruma demirine uzaktan marşa basmak suretiyle çaktığı kıvılcıma baktım eskiden 1 2 cm den ancak atan buji nerdeyse 5 6 cm den yıldırım gibi bembeyaz ışıkla attı. Bujileri taktım marşa bastım rolanti yükseldi azalttım yola çıkarken birinci vitesi daha serbets bırakırken motorun önü çılgın at gibi sağa sola gitmeye başladı ve 10-15 sonra 5 nci vitese geçmek zorunda kaldım 6 nci vites gerekiyordu ama yok tabi.opel corsayla denedik tam 136-138.5 km hıza ulaştım .Aynı bobinleri ramzey 250 ye taktım aynı bujiler sadece performans hava filtresi var 138 düz ara ve gaz yemeye müsait bir boşluk oluştu ancak motorun dengesi giderek kayboldu frenler nerdeyse tutmuyacak derece riske girince durdum. Bu modifiye bu motoru race tarzı gibi kullanmak için değil arkadaşlar bu motorlar keyif zevk motoru seyahat ederken birisi gıcıklık ederse sizinde içiniz kaynıyorsa tokatlamak için. yakıtta değişme yok. Bu süratlerde arkadaşlar motor bütün dengesini ve yol tutuşunu kaybedebiliyor ama 2 kişiyken daha da randımanlı oluyor.Size başka bri modifiye tavsiyem karbrüatörlerimiz 50 mm boğaz çapında kullandığı hava filtre kutusu ve içindeki filtre malesef motora yeterli oksijeni sağlayamıyor. Söküp yerine açık hava filtresi (çelik kafesli) takın bakın görün motorun sesini dinleyin yeter hızı kalkışı vitesleri herşeyi değişiyor. paylaşım için tşk ler..resimler mükemmel ayrıca..)
vermiş olduğun değişik bilgiler için sağol. bu hava filtresi bencede yeterli olmuyor dediğin gibi. bu açık hava filtresini nereden temin edebileceğimizi ve maliyetini de yazarsan daha makbule geçer bence..
Motor Aşkı Ayrıdır Herkes Bilemez..
Kanuni Storm 150 / Mondial Mct 250 / Hyosung Gv 250 / Honda Cbr 600 F
-
24 Haziran 2010, 02:50
#6747
-
24 Haziran 2010, 13:22
#6748
Arkadaslar mini bir düzeltme yaptım motorumda güzel oldu. depoya birleşik parlak granajları soktüm onun vidası şaseye değip beni delirtiyordu soktum bu sefer devir biraz arttı mı yine ses yapıyordu derken cam kenarlarına cekilen silikon bandı aldım grenajın depoya değen kısmına + birirlerine değer her yere silikon bant cektim test sürüsüne cıktım hala ses var ondan sonra depo kapağına da bu silikon banttan cektim sonuç beni mutlu etti paylaaşayaım dedim. en azından titresimden kaynaklı grenajdan artık ses gelmiyor (devri cok geçersem baska yerlerden geliyr ama devrinde kullanımda sıkıntı yok)
-
24 Haziran 2010, 17:25
#6749
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...si-52-mm/detay bu adresten 2 adet 50 mm yoksa 52 mm açık hava filtresi alın fiyatı uygun ve kullandığım için yazıyorum çok kaliteli motora 3-4 beygir güç kattığına şüphem yok. Ve en çokda hızlanırken çıkardığı sese millet hasta oldu benzinde bir artık da olmadı. Son devrini dah açabuk yakalamaya çalıştı evet mct ve ramzeyler resmen hava girmesin diye daracık kutuya koca filtreyi tıkmışlar söküp attım motor derin derin nefes alıyor şimdi. yanlız unutmayın bu filtreleri takarken neler yapmalısınız yazdım lüften okuyun uygulayın hava ayarını tutturamazsanız motorunuz stop edecektir boş viteste gazı sonuna dek çevirdiğinizde yutkunma ve stop etmemesi gerekiyor....
-
24 Haziran 2010, 20:54
#6750
Beycivan adlı üyeden alıntı
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...si-52-mm/detay bu adresten 2 adet 50 mm yoksa 52 mm açık hava filtresi alın fiyatı uygun ve kullandığım için yazıyorum çok kaliteli motora 3-4 beygir güç kattığına şüphem yok. Ve en çokda hızlanırken çıkardığı sese millet hasta oldu benzinde bir artık da olmadı. Son devrini dah açabuk yakalamaya çalıştı evet mct ve ramzeyler resmen hava girmesin diye daracık kutuya koca filtreyi tıkmışlar söküp attım motor derin derin nefes alıyor şimdi. yanlız unutmayın bu filtreleri takarken neler yapmalısınız yazdım lüften okuyun uygulayın hava ayarını tutturamazsanız motorunuz stop edecektir boş viteste gazı sonuna dek çevirdiğinizde yutkunma ve stop etmemesi gerekiyor....
peki bunlar için ayrıca boğaz almamız gerekmiyormu birde o hava filtrelerini nereye koyacağım çok merak ediyyorum birini sağdan birini soldan arka koruma demirinemi montelesem:D
sanırım şimdilik hava filtresi işim bekleyecek.
birde şu bobin olayı var yaptığınız onu yapmak istiyorum ama detaylı bilgi yok o ürünleri almamızmı gerekiyor alacaksak nereden alacağız
-
24 Haziran 2010, 21:00
#6751
mahoni38 dostum motorun benzin deposunu olduğu gibi sök altına iki adet banyo süngeri koy ve her vidasının altına musluk contasına benzeyen plastik conta koy titreşimin adı kalır kendisi gider dene görüceksin birde km göstergesine giden km telini gres yağıyla doldur bu km göstergesinden de baya bir ses çıkıyor aynalarının kenarlarına şeffaf silikon sık belli olmucak şekilde titreşimi önemli oranda azaltmış olucaksın dostum. Korsanxx hocam bu digital km saatini kaç tl ye ve nerden aldınız merak ettim.Benimde motorladaki testimde bunu kullanabilirim diye düşünüyorum keza km göstergeleri doğruyu göstermiyorlar.. Akü mct lerde en az 12 volt 8 amper ama 10 12 amper olursa harika olur daha fazlası alternatör makarasına zarar verebilir çünkü motor bundan fazla akımı şarj edebilecek yapıda değil. Bu ateşleme bobinlerine gelince bunlardan bulursan rd 350 bul derin tabii 2 adet olması gerek aküyü hemen değiştirmeye gerek yok o aküylede bu iş olur. Eğer eski hava filtresini kullanmak isteyen varsa bu kutunun boşluk kısmına denk gelicek şekilde 12 v bir bilgisayar fanı takıp koyun. faydası olduğunu görüceksiniz ama ısrarla açık hava filtresiiiiiiii...........
-
24 Haziran 2010, 21:57
#6752
[QUOTE= ısrarla açık hava filtresiiiiiiii...........[/QUOTE]
arkadasım açık hava filitresi diyip duruyorsun ama konu hakkında hiç bir açıklama yapmıyorsun.
daha önce mct 250 bu uygulamayı yaptın mı?
yaptıysan nasıl uyguladın?
nereye ve nasıl montettin?
her kez senden bunların cevabını bekliyor.
konu hakkında bilgin varsa açıklarsan sevinirizz....
-
25 Haziran 2010, 01:00
#6753
Arkadaşlar eskişehirde mctci yokmu ya gezelim tozalım dolanalım uzun geziler yapalım
-
25 Haziran 2010, 14:16
#6754
Arkadaşlar hem mct 250 hem ramzey 250 motorunada açık hava filtresi taktığımı daha önce yazmıştım. Ateşleme bobinini yükselttim arka mafsallarını kısaltarak öne doğru mct de 4 ramzey 5 cm yaklaştırdım her iki motorunda randımanı gerçekten çok harika oldu. Açık hava filtre uygulamasını aslıda ramzey 250 formunda uzun uzun yazmıştım tavsiyem o forumu da bir yandan takip etmeniz. Şimdi bu açık hava filtresini sahibinden.com sitesinden ptt kargo ile kapıma kadar getirttim. İki filtre 28 tl tuttu. sATICI kişiye 50 mm yoksa 52 mm çelik kafesli varsa dirsekli tipten yoksa düz tipten 2 adet şipariş edip adresinizi yazdırın. Malzemeler elinize ulaştığında ürünle beraber gelen filtrenin darp kargoda oluşacak hasar ve benzeri durumlar için kontrolunu yapın. Daha sonra deponuzu sürücü koltuğunu ve hava filtre kutusunu sağ ve sol kapakları yerinden güzelce sökün. Eğer yaparım derseniz komple karbüratörü dikkatlice dışarı alabilirsiniz. Karbüratörün hava giriş manifolduna kelepçelerini güzelce sıkmak suretiyle (çok sert değil) arada boşluk kalmamak şartıyla sıkın. Motoru çalıştırın motor önce gaz yemeyecek ve stop edicektir. Açık hava filtrelerinin motor soğukken gaz yemesi biraz düşüktür. Eskiye oranla hava bol hava girdiğinden yakıt bu kadar havanın içinde ilk başta yanamayacaktır. Motoru rolanti durumuna getirin motor silindiri yada eksoz borusu elinizi hafifi yakıcak duruma geldiğinde ise karbüratörün hava ayar vidasını her iki tarafta aynı olmak şartıyla birer tur arttırın.Eğer baktınız gördünüz iş biraz karışık hava ayar vidasını motoru stop ederek sonuna kadar sıkınız (sert değil) ve ilk önce tam tamına 3 tur açınız diğer vidayıda aynı şekilde 3 tur açınız.Bu 3 turluk düzen motorun fabrika değerindeki hava ayar durumu arkadaşlar bir çok motorcu servisçi bunu değişik ayarlayarak motorun teklemeli ve dengesiz çalışmasına sebep oluyor. Ve silindirde çok ciddi sorunlar meydana getiriyor. Eksoz borularınızın silindir peteklerinden çıktığı boğoz noktaya bakın eğer birisi diğerinden daha parlak duruyorsa bu hava ayar olayı eşit değildir. Benim gördüğüm mct lerde de her 10 motorun 6 yada 7 si böyle.Ramzeylerde de aynı durum var. Şimdi 3 tur attık motoru rolantide çalıştırıyoruz ve her iki vidayı da birer birer arttırarak ve arada gazı sonuna dek açarak deniyoruz.Normalde 3 ve 4 ncü turlarda son gazda yutkunma yapar ancak turu arttırdıkça son gazı sonuna kadar yemeye başlar.Rolanti ayar düğmesini de devir 1,200-1500 ü gösterdiğinde bırakın. Olay bu arkadaşlar toplam 30 dakikalık bir iş.Eğer yanılır yada cayarsanız hava ayarını 3 tura geri getirin. Yaptığımız ayarlama bundan ibaret bir hava filtresinin motora kazandırdığı torku ve hızı sizde görün. İnsanın ciğeri motorun karbüratörü arkadaşlar havaya göre çalışır. Mct nin hava filtresi resmen motor yürümesin safi benzin yaksın diye yapılmış tabi ramzey 250 de öyle. Ateşleme bobini her yerde var alıp takıp deneyerek bulabilirsiniz. Şimdi scooterlarla 125-150-250 hatta 50 lik motorlarda bile hemen hemen aynı ateşleme bobini var. Eski tamirclilere gidin ellerinde yamaha rd 350 yada 135 bobini varmı diye sorun bazı arabaların skoda lada' larında bobini işe yarayabiliyor ama bu en son tercih olmalı.Eğer bulup takarsanız yine rolanti düğmesini kısmayı unutmayın. Arka mafsalı ise işinin ehli bir tornacıya götürüp amörtisor demirinin mafsala bağlantığı yere kadar yardırın zincirden 4-5 bakla eskiltmeniz gerekcektir. Bunu tarif etmeye gerek yok diye düşünüyorum. Bu motora en basit yapılabilcek 3 modifiye bu arkadaşlar.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:16 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:14 ----------
-
25 Haziran 2010, 15:38
#6755
selam arkadaşlar
yakında chopper motor alacam ama kararsızım kanuni seyhan 250 ve mondial 250 mct arasında kaldım, bu benim ilk motorum olacak.
Sizler hangisini tercih edersiniz gerek konfor ve sürüş kolaylığı gerek yakıt gerek vibrasyon konusunda, cevaplarınızı bekliyorum teşekkür ederim
bu arada otomatik vites düşünüyorum
-
25 Haziran 2010, 16:19
#6756
Dostum şu anda piyasadaki 250 cc kategorosindeki chooperların hiç birisi otomatik vites değil manuel ben diğer cc lerde de olduğunu duymadım. Aralarında büyük bir fark yok dostum tavsiyem 150 cc choperladan uzak durman 250 ve üzeri düşün derim. Ancak 250 cc motorlar yeteri kadar rahat ve konforlu zaten. MCT 250 ve Seyhan 250 birde ramzey 250 bulursan al derim. Forumda yazdıklarımı uyguladığında bu motorların ne kadar güzel motorlar olduğunu anlayacaksın. Marka kötülemek yanlış bir yol o nedenle sana tavsiyede bulunabilir ama şu motor iş yapmaz yada kötü diyemem. Kullanıcılarına hakaret yerine geçer. Bana kilon boyun ve motor tecrübenle ilgili bir kaç bilgi verirsen sevinirim. 0 yada 2 nci el mi arıyorsun..._?
-
25 Haziran 2010, 19:54
#6757
Beycivan adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar hem mct 250 hem ramzey 250 motorunada açık hava filtresi taktığımı daha önce yazmıştım. Ateşleme bobinini yükselttim arka mafsallarını kısaltarak öne doğru mct de 4 ramzey 5 cm yaklaştırdım her iki motorunda randımanı gerçekten çok harika oldu. Açık hava filtre uygulamasını aslıda ramzey 250 formunda uzun uzun yazmıştım tavsiyem o forumu da bir yandan takip etmeniz. Şimdi bu açık hava filtresini sahibinden.com sitesinden ptt kargo ile kapıma kadar getirttim. İki filtre 28 tl tuttu. sATICI kişiye 50 mm yoksa 52 mm çelik kafesli varsa dirsekli tipten yoksa düz tipten 2 adet şipariş edip adresinizi yazdırın. Malzemeler elinize ulaştığında ürünle beraber gelen filtrenin darp kargoda oluşacak hasar ve benzeri durumlar için kontrolunu yapın. Daha sonra deponuzu sürücü koltuğunu ve hava filtre kutusunu sağ ve sol kapakları yerinden güzelce sökün. Eğer yaparım derseniz komple karbüratörü dikkatlice dışarı alabilirsiniz. Karbüratörün hava giriş manifolduna kelepçelerini güzelce sıkmak suretiyle (çok sert değil) arada boşluk kalmamak şartıyla sıkın. Motoru çalıştırın motor önce gaz yemeyecek ve stop edicektir. Açık hava filtrelerinin motor soğukken gaz yemesi biraz düşüktür. Eskiye oranla hava bol hava girdiğinden yakıt bu kadar havanın içinde ilk başta yanamayacaktır. Motoru rolanti durumuna getirin motor silindiri yada eksoz borusu elinizi hafifi yakıcak duruma geldiğinde ise karbüratörün hava ayar vidasını her iki tarafta aynı olmak şartıyla birer tur arttırın.Eğer baktınız gördünüz iş biraz karışık hava ayar vidasını motoru stop ederek sonuna kadar sıkınız (sert değil) ve ilk önce tam tamına 3 tur açınız diğer vidayıda aynı şekilde 3 tur açınız.Bu 3 turluk düzen motorun fabrika değerindeki hava ayar durumu arkadaşlar bir çok motorcu servisçi bunu değişik ayarlayarak motorun teklemeli ve dengesiz çalışmasına sebep oluyor. Ve silindirde çok ciddi sorunlar meydana getiriyor. Eksoz borularınızın silindir peteklerinden çıktığı boğoz noktaya bakın eğer birisi diğerinden daha parlak duruyorsa bu hava ayar olayı eşit değildir. Benim gördüğüm mct lerde de her 10 motorun 6 yada 7 si böyle.Ramzeylerde de aynı durum var. Şimdi 3 tur attık motoru rolantide çalıştırıyoruz ve her iki vidayı da birer birer arttırarak ve arada gazı sonuna dek açarak deniyoruz.Normalde 3 ve 4 ncü turlarda son gazda yutkunma yapar ancak turu arttırdıkça son gazı sonuna kadar yemeye başlar.Rolanti ayar düğmesini de devir 1,200-1500 ü gösterdiğinde bırakın. Olay bu arkadaşlar toplam 30 dakikalık bir iş.Eğer yanılır yada cayarsanız hava ayarını 3 tura geri getirin. Yaptığımız ayarlama bundan ibaret bir hava filtresinin motora kazandırdığı torku ve hızı sizde görün. İnsanın ciğeri motorun karbüratörü arkadaşlar havaya göre çalışır. Mct nin hava filtresi resmen motor yürümesin safi benzin yaksın diye yapılmış tabi ramzey 250 de öyle. Ateşleme bobini her yerde var alıp takıp deneyerek bulabilirsiniz. Şimdi scooterlarla 125-150-250 hatta 50 lik motorlarda bile hemen hemen aynı ateşleme bobini var. Eski tamirclilere gidin ellerinde yamaha rd 350 yada 135 bobini varmı diye sorun bazı arabaların skoda lada' larında bobini işe yarayabiliyor ama bu en son tercih olmalı.Eğer bulup takarsanız yine rolanti düğmesini kısmayı unutmayın. Arka mafsalı ise işinin ehli bir tornacıya götürüp amörtisor demirinin mafsala bağlantığı yere kadar yardırın zincirden 4-5 bakla eskiltmeniz gerekcektir. Bunu tarif etmeye gerek yok diye düşünüyorum. Bu motora en basit yapılabilcek 3 modifiye bu arkadaşlar.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:16 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:14 ----------
Bu daha iyi oldu. olayı resimleyebildin mi? resimlemiş olman çok daha güzel olur.Paylaşım için teşekkürler arkadasım.
-
26 Haziran 2010, 00:16
#6758
Beycivan adlı üyeden alıntı
Korsanxx hocam bu digital km saatini kaç tl ye ve nerden aldınız merak ettim.Benimde motorladaki testimde bunu kullanabilirim diye düşünüyorum keza km göstergeleri doğruyu göstermiyorlar.. Akü mct lerde en az 12 volt 8 amper ama 10 12 amper olursa harika olur daha fazlası alternatör makarasına zarar verebilir çünkü motor bundan fazla akımı şarj edebilecek yapıda değil. Bu ateşleme bobinlerine gelince bunlardan bulursan rd 350 bul derin tabii 2 adet olması gerek aküyü hemen değiştirmeye gerek yok o aküylede bu iş olur. Eğer eski hava filtresini kullanmak isteyen varsa bu kutunun boşluk kısmına denk gelicek şekilde 12 v bir bilgisayar fanı takıp koyun. faydası olduğunu görüceksiniz ama ısrarla açık hava filtresiiiiiiii...........
markası sigma 1606 l ışıklı olan modeli. büyük bisikleçtilerde bulabilirsiniz mesela kron trek sedona corratek marka satan bisikletçilerin elinde mevcuttur. kesinlikle tavsiye ediyorum son ayarlamalarımdan sonra mctlerde ibre 70den sonra doğru ölçemiyor örneğin 80km ile giderken elektronik göstrge 85 90la giderken 96-98 ibre 100km gösterdiğinde elektronik 115-110 arasında seyrediyor ki doğruluğuna kuşkum yok yeterki teker çapı doğru girilsin mctlerde mağanın sağına bağlayın dıştaki tellerden birisine vercisini koyun alcıyı maşaya sayacı gidona bağlayın. ayarlar kısmında sol alt tuşa uzun basın setting açılı sağdaki tuşla ws bike1 çıkana kadar ilerleyin soldaki tuşa tekrar basın çıkan rakamlara 2.155 değerini girin değer girme işlemi üstteki sağ ve sol tuşla yapılıyor yandaki rakama geçmek için ise sağ alttaki tuşa basın sonra sol alttaki tuşla onaylayın daha sonra tekrar uzun basın bu kadar.
elinizde bir adet yol bilgisayarı olmuş olacak :D ortalama hız ortalama süre toplam süre günlük süre maksimum hız toplam km günlük km bilgilerine ulaşırsınız ayrıca devir göstergeside mevcut ama bağlaması motorlar için şimdilik imkansız :D hehehe
açık hava filtresi için daha sonra deneme yapacağım fan biraz aklıma yattı gibi.
öncelikle rd350 bobini bulalım onu deneyelim birde 32t dişli muhtemelen ortalama hız 80den 90a çıkabilirki mct için çok iyi bir hız.
-
26 Haziran 2010, 01:41
#6759
sigma zaten bisiklet sektöründeki çok ileri bir firma o sektörde olanlar yada profesyönel bisikletçi olanlar bilir gerçi türkiyede kaç kişi çıkarsa bisiklet hayla çocuk işi olarak görülüyor ülkemizde.. halbuki tüm kasları çalıştırıyor insanı çok dengeli yapıyor.. neyse o sigmaların onun kalp atışınızı şekerinizi ölçeni bile var süratin yanında..
-
26 Haziran 2010, 12:24
#6760
dostum bu digital km göstergesini araştırdım 130 40 hatta 150 tl arasında galiba siz ne kadara temin etmiştiniz. Y ada aynı işi yapıcak daha hesaplı bir digital saat varmıdır. Sürekli motorlarda performans ve hız denemesi yaptığım için bana tam doğruyu vericek böyle bir malzeme gerekiyor aslında. Her seferinde taksici ibrahim abinin palio ile denemek zorunda kalıyorum....))
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 10 kullanıcı var. (0 üye ve 10 misafir)
Bu Konudaki Etiketler