Dostum ben yağ konusunda çok araştırma yaptım. aynı viskozitedeki farklı yağları da kullandım. eğer doğru yağı kullanmasaydım MCT ile hiç piston sekman yani hiç motor yaptırmadan 37000 km yi yapamazdım. ismi hiç duyulmamış yağdan tut da castrol gps e kadar bir çok yağ kullandım. yarı sentetik mineral full sentetik bunların hepsini kullandım. Ahmet mehmet burada deneyerek deneyimlerine göre fikir yürüterek öneriyorlar. Kalın yağ herzaman iyi anlamına gelmez. Bizim gayemiz burda motoru soğuk tutmak değil, Yağın viskozite değerlerinin gösterdiği ısı dahilinde kalması ve yağlamaya devam etmesi. kışın kalın yağ geç ısınır. Geç akışkan hale gelir. Bu da üst kısma yağın daha yavaş daha az pompalanması anlamına gelir. Ben işin mutfağında sayılırım. herşeyi kendim deneyip öyle fikir beyan ediyorum. kullanım kitapçıkalrında yağ viskozitesinden bahsederler. Genelde de 10w40 dır. ama unutmayın ki orada yağın türünden ve hangi iklim koşulunda 10w40 kullanıldığını belirtmezler. Bunu suyun 100 derecede kaynar bilgisine benzetebiliriz. Su sadece 1 atmosfer basıncı altında ve deniz seviyesinde (rakım 0) 100 derecede kaynar. Farklı atmosferik ve faklı iklimsel coğrafyalarda yağ kalınlığı değişim gösterir. Eski yazılarımı okuyabilirsin. servisler PO yada acayip marka yağları kullanırken ben castrol ve mobil kullanıyordum. Aynı yağları sattığım ER5 ve F650 dede kullandım. Burda castrol ü en çok savunanlardan birisiydim. Ta ki shell ile tanışana kadar. Ben MCt yi hiç bir zaman boşa atamazdım ışıklarda shell den sonra bu oldu. Sentetik yapların kilometre ömrü minerale oranla yüksektir.
Nette araştırırken elde ettiğim sentetik ve mineral yağın özelliklerini ekliyorum.
•MADENİ YAĞLARIN ELDE EDİLİŞİ
Ham petrolün rafinerilerde işlenmesi ile elde edilen ürünlerinden biri olan mineral yağlar, tekrar özel işlemlerden geçirilerek, madeni yağların ham maddesi olan baz yağlar elde edilir. Bu yağlar, viskozitelerine göre sınıflandırılır. Tüm madeni yağları, doğrudan elde etmek mümkün değildir.
Madeni yağlar, değişik viskoziteli baz yağlara, üründen beklenen özelliklere göre seçilen, çeşitli katkı maddelerinin karıştırılmasıyla elde edilir.
Piyasada çeşitli marka ve cinslerde madeni yağ satılmaktadır. Ancak tüm madeni yağların hammaddesi aynı olduğuna göre, bu yağlar arasındaki fark nedir?
Bunun iki nedeni vardır:
•Kullanılan baz yağların kimyasal özelliklerinin farklı olması
•Kullanılan katıkların cinsi ve miktarının farklı olması
SENTETİK YAĞLAR
Mineral esaslı baz yağların özellikleri, ham petrolün özellikleri ile sınırlıdır. Ayrıca; son yıllarda dünyadaki ham petrol üretiminin azalması ile petrol fiyatlarında görülen hızlı artışlar, günümüzün gelişen teknolojisi sonucu daha zor şartlarda çalışabilecek yağlara gereksinim duyulması nedeniyle sentetik yağlayıcıların kullanılması ile ilgili çalışmalar gün geçtikçe artmaktadır.
Sentetik yağlar petrol esaslı olmayan kimyasal sentez yöntemleriyle elde edilir. Kimyasal proseste sentetik yapıyı meydan getirecek hidrokarbon moleküller boyut ve şekil bakımından birbirinin benzeri olacak biçimde tasarlanır. Sentetik yağlar özenle düzenlenmiş bu yapısı sayesinde düşük sürtünme, düşük sıcaklık, en az aşınma, enerji (yakıt) tasarrufu gibi birçok üstün özelliklere sahiptir. Çok düşük sıcaklıkta kolay akar, çok yüksek sıcaklıkta incelmez. Yüksek oksidasyon ve ısıl mukavemeti sayesinde kullanım ömrünü uzatır. Laboratuar ortamında farklı bir teknoloji ile üretilen sentetik yağlar, mineral yağlara oranla daha yüksek ve daha düşük sıcaklıklar ile yüksek basınca karşı dayanıklıdır.
Bu konu uzar gider. Dediğim gibi ben QM250 den tutunda tüm benzerlerinin kullanma Motoru indirip inceleme fırsatını çok yakaladım. Her türlü yağı da motoruma koyup uzunca kmlerce test ettim. Sentetik yağın uzun ömürlü ve daha dayanıklı olduğunu - sadece bu motor için değil- anladım. isteyen kesesine göre kafasına göre kulaktan duyduğuna göre istediği yağı alır. sonuçta benim ne shell ile ne de castrol ile bir yakınlığım var
Sağlıcakla.