Mondial 250 Mct Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
01 Haziran 2010, 18:05
#6621
lastıklerdede raf omru vardır.kullanmasanızdabellı bır sure sonra hamur ozellıgını yıtırmeye baslar mct ıle gelen lastıklerde bunu gormekteyız
motorda takılı gelen lastıklerın yıl ıtıbarıyle eskı oldugunu soyleyebılırım
benımde aldıgımda ılk dıkkatımı ceken lastıktı
hıc guven vermıyor.yolu hıssedemıyorsunuz
butcenız dogrultusunda uygun olan lastıgı alabılırsınız
mct ıcın uygun lastıkler takım olarak 150tl'den baslamakta 300tl'ye kadar cıkmaktadır
300'den daha yuksek fıyata mâl olabılır.tabı bu toros'a yada kaplumbaga'ya s serisi surat ozellıklerı tasıyan lastıgı takmak kadar sacmadır
shinko,duro fıyatıyla kalıtesıyle yabana atılmayacak markalardır
Reklamlar
-
01 Haziran 2010, 21:52
#6622
evet arkadaşlar motora bok atmamak için kendimi çok tuttum fakat başıma gelenlerden sonra artık benin şanssızlığım mı yoksa birşeyi çok istersen böyle g.tünde patlarmı yoksa bu motor gerçekten bu kadar dandikmi kararsız kaldım. Motorum şuan 70 km ve başıma gelenleri sıralayayım isterseniz. Bu arada ehliyetim yeni olduğu için toplamda yarım saat trafik tecrübem var ya da yok. Yani motor 0 daha başlıyorum;
-Daha aldığım ilk gün motorun çalışmasında kalkmasında hareket etmesinde bir sıkıntı vardı fakat servis bana motor yeni olduğu için böyle oluyor dedi ama bu kadar tatsız çalışması hiçbir zaman içime sinmedi.
-Aldığımın ikinci günü motorun ışığının yanmadığını farkettim götürdüm yaptılar
-Aldığımın üçüncü günü gösterede ki sol sinyal lambasının yanmadığını farkettim götürdüm yaptılar
-Bu olaylarladan 10 gün sonra akü bitti götürdüm şarj ettiler geri verdiler sorun yoktu gerçekten
-Aynı günün akşamı marş basmadı götürdüm büjilerin yanmış dediler değiştirdiler akünün lastiği düşmüş dediler değiştirdiler toplamda 17 lira verdim
-Ve sonunda 1 saat önce bir hevesle İLK DEFA gezmeye çıkacaktım izin günüm olduğu için motora bindim marşa bastım çalışır gibi oldu sustu bi daha denediğimde okadar az dönüyordu ki sesi sanki birini boğarsında nefessiz kalınca çıkardığı sesten farksızdı neyse direk servise sürükledim marş motorun yanmış garanti kapmasında değiştiririz dediler ama bir hafta bekleyeceksin dediler motoru vurdurup çalıştırıp bana verdiler al götür parça gelince değiştiririz dediler.
-Eve gelirken motorumu 1 hafta kullanmayacağımı bilerek ve g.tümde patlamış olan hevesimi (daha doğru dürüst bir gezemedim 70km'de) birazcık tatmin etmek adına istop ettirmeden birazcık dolaşayım dedim çünkü istop ederse birdaha çalıştıramam çünkü marşa basmadan çalıştırınca motorun elimden kaçacağından korkuyorum kendime güvenmiyorum neyse dolaşırken de bir yerde kornaya bastım ve orda bütün keyfimin kaçtığı tadımın tuzumun hevesimin g.tümde patladığı anı yaşadım kornadan çok cılız bir ses geliyor ışık çok az yanıyor göstergenin ışığı neredeyse hiç yanmıyordu akü bitmişti yine. TEKRAR servise götürdüm marş motoru sigorta attırıyordur marş motorunu takarken tekrar bakarız dediler ama ben REGÜLATÖRDE sorun olamazmı sonuçta dün aküyü doldurunca çalışmıştı aküde yada şarj sisteminde bir sorun olmasın dedim (bunu derken motorla tecrübem 15gün öncesinde en ufak bir motoru olanla diyaloğum motora binmişliğim yok) yok marş motorunda kesin sorun var onu değiştirelim diğerine de bakarız dediler.
Sonuç olarak öğrenci olduğum için ailemden gelen para anca kendime yettiği için bir sene çalışarak biriktiriğim 3000lira plaka kıyafet ehliyetle 4500lirama acımaktan başka hiçbirşey yapamıyorum. Ayrıca kursağımda kalan hevesimde bu işin bonusu olsa gerek. Neyse umarım benim başıma gelenler sizinde başınıza gelmez. Paylaşmak istedim çünkü bana gelen hatalı bir üründe olabilir ama bu motoru aldığımdan beri başıma gelenler bunlar.
-
01 Haziran 2010, 22:54
#6623
arkadaşım bence sen ilk acemiliğinden ötürü tüm bu aksilikler başına geliyor. biraz alışıp yol yapmaya başladığında motoruna alışmaya başladığında göreceksin ki tüm bu dertlerin bitecek çok fazla kafana takma derim moturuna alışmaya çalıs. ayrıca tek bir ustaya gitme farklı ustalara uğra tanış fikirler al. böylelikle tecrüben artar. motorundan memnun kalacaksın emin ol.
-
01 Haziran 2010, 23:26
#6624
herkese hayırlı aksamlar.uzun suredır aranızda olamadım okulumm yuzunden.sevgılı mahorettı abicim.mahmut abicim sana cok teskkue edıyorum.dişliyi değiştirdim 30 lu ıle.titresim 90 100 anca 34 lude 70 km de ki gibi.uzun yol ıcın super oldu.rahat rahat 85 90 seyredebirisiniz tavsiye ediyorum.
fakat 34 lu dişlideki gibi serilik azaltı.vites araları uzadı.1 le 40 kadar cıkabılyrsunuz.5 . vitese 60 km de bıle atabilirken 60 de anca 4. vitese atayorsunuz.5.vitesle cıktıgınz yere 4 le cıkablrsınız kı o da cok dogal.
34 lu de 5. viteste 60 70 le giderken 30 dişlide 60 70 le 4.viteste gidiyorsunuz.
zingir surtmesıne gelınce;gergın olunca hıcbır sorun yok arkdaslar.bilgilerinize
mahorettı abıcın tekrar tesekkur edıyorum sana.herkese kazasız belasız surusleer
-
02 Haziran 2010, 00:51
#6625
cokkotuadam adlı üyeden alıntı
evet arkadaşlar motora bok atmamak için kendimi çok tuttum fakat başıma gelenlerden sonra artık benin şanssızlığım mı yoksa birşeyi çok istersen böyle g.tünde patlarmı yoksa bu motor gerçekten bu kadar dandikmi kararsız kaldım. Motorum şuan 70 km ve başıma gelenleri sıralayayım isterseniz. Bu arada ehliyetim yeni olduğu için toplamda yarım saat trafik tecrübem var ya da yok. Yani motor 0 daha başlıyorum;
-Daha aldığım ilk gün motorun çalışmasında kalkmasında hareket etmesinde bir sıkıntı vardı fakat servis bana motor yeni olduğu için böyle oluyor dedi ama bu kadar tatsız çalışması hiçbir zaman içime sinmedi.
-Aldığımın ikinci günü motorun ışığının yanmadığını farkettim götürdüm yaptılar
-Aldığımın üçüncü günü gösterede ki sol sinyal lambasının yanmadığını farkettim götürdüm yaptılar
-Bu olaylarladan 10 gün sonra akü bitti götürdüm şarj ettiler geri verdiler sorun yoktu gerçekten
-Aynı günün akşamı marş basmadı götürdüm büjilerin yanmış dediler değiştirdiler akünün lastiği düşmüş dediler değiştirdiler toplamda 17 lira verdim
-Ve sonunda 1 saat önce bir hevesle İLK DEFA gezmeye çıkacaktım izin günüm olduğu için motora bindim marşa bastım çalışır gibi oldu sustu bi daha denediğimde okadar az dönüyordu ki sesi sanki birini boğarsında nefessiz kalınca çıkardığı sesten farksızdı neyse direk servise sürükledim marş motorun yanmış garanti kapmasında değiştiririz dediler ama bir hafta bekleyeceksin dediler motoru vurdurup çalıştırıp bana verdiler al götür parça gelince değiştiririz dediler.
-Eve gelirken motorumu 1 hafta kullanmayacağımı bilerek ve g.tümde patlamış olan hevesimi (daha doğru dürüst bir gezemedim 70km'de) birazcık tatmin etmek adına istop ettirmeden birazcık dolaşayım dedim çünkü istop ederse birdaha çalıştıramam çünkü marşa basmadan çalıştırınca motorun elimden kaçacağından korkuyorum kendime güvenmiyorum neyse dolaşırken de bir yerde kornaya bastım ve orda bütün keyfimin kaçtığı tadımın tuzumun hevesimin g.tümde patladığı anı yaşadım kornadan çok cılız bir ses geliyor ışık çok az yanıyor göstergenin ışığı neredeyse hiç yanmıyordu akü bitmişti yine. TEKRAR servise götürdüm marş motoru sigorta attırıyordur marş motorunu takarken tekrar bakarız dediler ama ben REGÜLATÖRDE sorun olamazmı sonuçta dün aküyü doldurunca çalışmıştı aküde yada şarj sisteminde bir sorun olmasın dedim (bunu derken motorla tecrübem 15gün öncesinde en ufak bir motoru olanla diyaloğum motora binmişliğim yok) yok marş motorunda kesin sorun var onu değiştirelim diğerine de bakarız dediler.
Sonuç olarak öğrenci olduğum için ailemden gelen para anca kendime yettiği için bir sene çalışarak biriktiriğim 3000lira plaka kıyafet ehliyetle 4500lirama acımaktan başka hiçbirşey yapamıyorum. Ayrıca kursağımda kalan hevesimde bu işin bonusu olsa gerek. Neyse umarım benim başıma gelenler sizinde başınıza gelmez. Paylaşmak istedim çünkü bana gelen hatalı bir üründe olabilir ama bu motoru aldığımdan beri başıma gelenler bunlar.
böyle şeyler olabilir arkadaşım takma kafana biliyorum takma demesi kolay diyeceksin ama emin ol buradaki herkesin başına birşeyler gelmiştir o da olacak o kadar. ilerleyen zamanlarda daha da ısınırsın motoruna ben ilk aldığımda (scooterdı bundan önceki ) bendede ateşleme yapmıyordu ayak pedalıyla çalıştırmasını bile bilmiyordum o derecede tecrübem vardı sen hesap et, işimden dolayı da servise götüremiyordum ve neredeyse 30 dakika uğraşıyordum çalıştırabilmek için. tam 1 ay sürmüştü, yolda bile kalmıştım motorumun benzin hortumu hava yaptığı için...
He buradaki motor aynı değildi eski motorumla ama sonuç olarak böyle tatsız şeyler gelmesine rağmen hiç umudumu kesmedim ve katlandım herşeye..
sende fazla canını sıkma derim bu da gelir geçer dostum meraklanma
hadi sağlıcakla kal...
Motor Aşkı Ayrıdır Herkes Bilemez..
Kanuni Storm 150 / Mondial Mct 250 / Hyosung Gv 250 / Honda Cbr 600 F
-
02 Haziran 2010, 01:21
#6626
aloavera adlı üyeden alıntı
arkadaşım bence sen ilk acemiliğinden ötürü tüm bu aksilikler başına geliyor. biraz alışıp yol yapmaya başladığında motoruna alışmaya başladığında göreceksin ki tüm bu dertlerin bitecek çok fazla kafana takma derim moturuna alışmaya çalıs. ayrıca tek bir ustaya gitme farklı ustalara uğra tanış fikirler al. böylelikle tecrüben artar. motorundan memnun kalacaksın emin ol.
Acemilikle ne alakası var hocam allah aşkına.
Sadece bahtsızlık derim ben buna.
acemi değil taş devrinde yaşayan , hayatında hiç motor görmemiş biri bile olsan bunlar başına gelmez..
-
02 Haziran 2010, 01:47
#6627
arkadaşlar artık motorunu var ve motorcu olmuşsunuz. kanaatimce motorculuk her konuda ustalık ister. yani anahtar tutmayı öğreneceksiniz ses gelen yeri kendiniz keşfetmelisin iz. geçenlerde ustama gittim zinciri söküp kendim temizledim. işi öğrenmek için ustam ne gereği var ne uğraşıyorsun diye sallamaya çalıştı ama ögrenmeliyiz ki nezaman nerede ne olacağı belli olmaz yada her hapı yutmayız.
-
02 Haziran 2010, 13:50
#6628
cokkotuadam adlı üyeden alıntı
evet arkadaşlar motora bok atmamak için kendimi çok tuttum fakat başıma gelenlerden sonra artık benin şanssızlığım mı yoksa birşeyi çok istersen böyle g.tünde patlarmı yoksa bu motor gerçekten bu kadar dandikmi kararsız kaldım. Motorum şuan 70 km ve başıma gelenleri sıralayayım isterseniz. Bu arada ehliyetim yeni olduğu için toplamda yarım saat trafik tecrübem var ya da yok. Yani motor 0 daha başlıyorum;
-Daha aldığım ilk gün motorun çalışmasında kalkmasında hareket etmesinde bir sıkıntı vardı fakat servis bana motor yeni olduğu için böyle oluyor dedi ama bu kadar tatsız çalışması hiçbir zaman içime sinmedi.
-Aldığımın ikinci günü motorun ışığının yanmadığını farkettim götürdüm yaptılar
-Aldığımın üçüncü günü gösterede ki sol sinyal lambasının yanmadığını farkettim götürdüm yaptılar
-Bu olaylarladan 10 gün sonra akü bitti götürdüm şarj ettiler geri verdiler sorun yoktu gerçekten
-Aynı günün akşamı marş basmadı götürdüm büjilerin yanmış dediler değiştirdiler akünün lastiği düşmüş dediler değiştirdiler toplamda 17 lira verdim
-Ve sonunda 1 saat önce bir hevesle İLK DEFA gezmeye çıkacaktım izin günüm olduğu için motora bindim marşa bastım çalışır gibi oldu sustu bi daha denediğimde okadar az dönüyordu ki sesi sanki birini boğarsında nefessiz kalınca çıkardığı sesten farksızdı neyse direk servise sürükledim marş motorun yanmış garanti kapmasında değiştiririz dediler ama bir hafta bekleyeceksin dediler motoru vurdurup çalıştırıp bana verdiler al götür parça gelince değiştiririz dediler.
-Eve gelirken motorumu 1 hafta kullanmayacağımı bilerek ve g.tümde patlamış olan hevesimi (daha doğru dürüst bir gezemedim 70km'de) birazcık tatmin etmek adına istop ettirmeden birazcık dolaşayım dedim çünkü istop ederse birdaha çalıştıramam çünkü marşa basmadan çalıştırınca motorun elimden kaçacağından korkuyorum kendime güvenmiyorum neyse dolaşırken de bir yerde kornaya bastım ve orda bütün keyfimin kaçtığı tadımın tuzumun hevesimin g.tümde patladığı anı yaşadım kornadan çok cılız bir ses geliyor ışık çok az yanıyor göstergenin ışığı neredeyse hiç yanmıyordu akü bitmişti yine. TEKRAR servise götürdüm marş motoru sigorta attırıyordur marş motorunu takarken tekrar bakarız dediler ama ben REGÜLATÖRDE sorun olamazmı sonuçta dün aküyü doldurunca çalışmıştı aküde yada şarj sisteminde bir sorun olmasın dedim (bunu derken motorla tecrübem 15gün öncesinde en ufak bir motoru olanla diyaloğum motora binmişliğim yok) yok marş motorunda kesin sorun var onu değiştirelim diğerine de bakarız dediler.
Sonuç olarak öğrenci olduğum için ailemden gelen para anca kendime yettiği için bir sene çalışarak biriktiriğim 3000lira plaka kıyafet ehliyetle 4500lirama acımaktan başka hiçbirşey yapamıyorum. Ayrıca kursağımda kalan hevesimde bu işin bonusu olsa gerek. Neyse umarım benim başıma gelenler sizinde başınıza gelmez. Paylaşmak istedim çünkü bana gelen hatalı bir üründe olabilir ama bu motoru aldığımdan beri başıma gelenler bunlar.
böyle şeyler herkesin başına geliyor, ilk acemilikte katlanılması zor görünüyor ama zamanla alışıyorsun. örneğin ben alıştım motorun sürekli orasına burasına bişeyler oluyor. ancak bu işler böyle, kullandığımız şeyin çin malı bir motor olduğunu ve 2-3bin tl ya aldığmızı da unutmamak gerek e ne kadar ekmek o kadar köfte derler .
bence mct yine bile iyi, en azından parçası ucuz ve bulunuyor tamiride mümkün oluyor. bmw alsan arıza çıkmayacakmı sanıyorsun, en azından 5-6 bin verip japon motoru alsan da yine sorun çıkçak ve parçasıda doğal olarak pahalı olacak. motor trilyon tane ayrıntıdan oluşan komple bir sistem ve her daim her ayrıntının fevkinde çalışmasını bekleyemezsin. canını sıkma , kabul etmeye çalış bence böyle daha kolay oluyor
tabi bide acemi olduğunu bilmekte önemli, ben acemiyim mesela daha motorla ilk 10bin km. usta biri olsa muhtemelen daha az arıza çıkar daha kolay halledilir ama yol yaparak , somun değiştirerek öğrenecez bizde başka bir yol var mı ?
-
02 Haziran 2010, 17:58
#6629
arkadaşlar selam,
benim mct ye bosch marka buji alıcam fakat bunun bir model numarası var mıdır? ve nereden temin edebilirim istanbulda acilen?
Gitmek istediğinde gitmezsen geç kalmış olursun...
-
02 Haziran 2010, 18:36
#6630
Merhaba arkadaşlar sizden ricam bana yardımcı olurmusunuz ?
bana mct 250 nin 30 yada 32 lik arka dişlisi lazım servisinden istetiyorum bugün yarın derken bir ay oldu bulabileceğim biyer varmı ? bana adres yada tel verseniz
0536 499 41 92
-
02 Haziran 2010, 21:38
#6631
Burak_34 adlı üyeden alıntı
arkadaşlar selam,
benim mct ye bosch marka buji alıcam fakat bunun bir model numarası var mıdır? ve nereden temin edebilirim istanbulda acilen?
Önceki mesajlardan bosch U4AC kullanıldığını okumuştum. Ama herkes NGK CR7HIX(iridyum)'dan çok memnun görünüyor.
Yav ben aldığım notları paylaşayım sizinle:
YAPILMASI GEREKENLER:
Hemen yapılması gerekenler:
Bujiler değiştirilmeli. NGK7 veya BOSH tercih ediliyor. NGK CR7HSA BOSCH Super U4AC NGK CR7HIX(iridyum)
Yağ değiştirilmeli. Kışın 10-40 olmalı yazın 20-50. 15-40.
Debriyaj telinin yağlanması gerekiyor. Her iki ucundan yağlayarak debriyaj kolunu biraz çalıştır (yani sık-bırak).
Arka dişliyi 32’likle değiştirmek (mevcut dişli 34’lük). Hız performansını artırır, yokuş performansı düşer. 4 ile 5inci vitesler arasını rahatlatıyor.
Aynalar? genelde bizim aynalarda titreşim olduğu için ayarları çabuk bozulmakta sirkecide ya da tanıdığın bir motorcu varsa uygun fiyata sağlam ve estetik aynalar alabilirsin.
Marş rölesi kalitelisiyle değiştirilmeli.
Zincir gerginliğini sürekli kontrol et.
Farlar zayıf yanıyor. Daha güçlü ampül al. 90/100 ampül ve dişi yuvası.
Keyfe keder yapılması gerekenler:
4lü flaşör taktırılabilir ya da pilli led flaşörlerden alınabilir (3.5 TL-2006) ve kelepçeyle şasiye bağlanabilir.
Ön cam taktırılabilir. (45 TL-2006). Bağlantı için civataların altına conta+pul +conta bağlanırsa sağlam olur.
Sissy bar alçak ve rahatsız.
Artçı koltuğu sert ve rahatsız.
WD 40 pas sökücü al.
SIK RASTLANAN SORUNLAR VE SEBEPLERİ:
Buji yakma: Motorun ilk bujileri kalitesiz (Bkz. Yapılması gerekenler). Zengin karışım sebebiyle bujiler yanıyor; karbüratör ayarı yapılmalı.
Yüksek devirde vitesten atma: (Servis)
Viteslere zor geçme : Rodaj sonunda azaldığı iddia ediliyor.
Arka fren kasma/şişme: (Servis)
Akord tellerinin gevşemesi/kopması: 2005 ve öncesi modellerde problem. 2006 modellerde daha kalın tel kullanılmış. İnceler değiştirilebilir. (bkz. Yapılması gerekenler)
Debriyaj teli kopması (bkz. Yapılması gerekenler)
Sehpa müşirine su kaçması, sehpa açık sinyali vermesi.
Motoru çalıştırmakta zorlanıyorsanız:
• Benzin musluğunu kapalı unutmuş olabilirsiniz.
• Karbüratördeki benzin bitmiş olabilir. Seleyi sökün, orada bir hava girişi göreceksiniz, içeri kaçırmamaya özen göstererek tozsuz bir bezle ki bu bezi biraz benzinleyip girişe tıkayıp marşa basın.
• Yan sehpa müşirine su kaçmış olabilir. Çıkartıp üfleyerek kurutun.
Zırıltı sesi varsa:
• Benzin deposu üzerindeki alyanlı nikelanjın civatalarını, depo kapağının altındaki civataları ve plaka civatalarını sık.
• Zincirin geçtiği bir yerde plastiğe sürterek ses yapma sorunu olabilir.
Motor durduk yere stop ediyorsa, buji yakıyorsa:
• Yağ seviyesi haddinden fazla olabilir.
• Benzin diyafram ve karbüratör ile ilgili olabilir.
• Eğer belirli bir devire çıkıyor ve birden ateşleme kesiyorsa sorun CDI ünitesi
• Düzensiz devirle stop ediyorsa o zaman benzin beslemesi ile ilgilidir.
Korna çalışmazsa: kornanın arkasında küçük bir vida var! o vida membran ayarını sağlamakta. Yavaşça iler/geri çevirerek kornaya basarsan eminim çalışacaktır
Ön dişli keçesine dikkat. Yağ kaçırdığı anda değiştir. Honda keçesi oluyor.
-
02 Haziran 2010, 21:54
#6632
hungryhorace adlı üyeden alıntı
Önceki mesajlardan bosch U4AC kullanıldığını okumuştum. Ama herkes NGK CR7HIX(iridyum)'dan çok memnun görünüyor.
Yav ben aldığım notları paylaşayım sizinle:
YAPILMASI GEREKENLER:
Hemen yapılması gerekenler:
Bujiler değiştirilmeli. NGK7 veya BOSH tercih ediliyor. NGK CR7HSA BOSCH Super U4AC NGK CR7HIX(iridyum)
Yağ değiştirilmeli. Kışın 10-40 olmalı yazın 20-50. 15-40.
Debriyaj telinin yağlanması gerekiyor. Her iki ucundan yağlayarak debriyaj kolunu biraz çalıştır (yani sık-bırak).
Arka dişliyi 32’likle değiştirmek (mevcut dişli 34’lük). Hız performansını artırır, yokuş performansı düşer. 4 ile 5inci vitesler arasını rahatlatıyor.
Aynalar? genelde bizim aynalarda titreşim olduğu için ayarları çabuk bozulmakta sirkecide ya da tanıdığın bir motorcu varsa uygun fiyata sağlam ve estetik aynalar alabilirsin.
Marş rölesi kalitelisiyle değiştirilmeli.
Zincir gerginliğini sürekli kontrol et.
Farlar zayıf yanıyor. Daha güçlü ampül al. 90/100 ampül ve dişi yuvası.
Keyfe keder yapılması gerekenler:
4lü flaşör taktırılabilir ya da pilli led flaşörlerden alınabilir (3.5 TL-2006) ve kelepçeyle şasiye bağlanabilir.
Ön cam taktırılabilir. (45 TL-2006). Bağlantı için civataların altına conta+pul +conta bağlanırsa sağlam olur.
Sissy bar alçak ve rahatsız.
Artçı koltuğu sert ve rahatsız.
WD 40 pas sökücü al.
SIK RASTLANAN SORUNLAR VE SEBEPLERİ:
Buji yakma: Motorun ilk bujileri kalitesiz (Bkz. Yapılması gerekenler). Zengin karışım sebebiyle bujiler yanıyor; karbüratör ayarı yapılmalı.
Yüksek devirde vitesten atma: (Servis)
Viteslere zor geçme : Rodaj sonunda azaldığı iddia ediliyor.
Arka fren kasma/şişme: (Servis)
Akord tellerinin gevşemesi/kopması: 2005 ve öncesi modellerde problem. 2006 modellerde daha kalın tel kullanılmış. İnceler değiştirilebilir. (bkz. Yapılması gerekenler)
Debriyaj teli kopması (bkz. Yapılması gerekenler)
Sehpa müşirine su kaçması, sehpa açık sinyali vermesi.
Motoru çalıştırmakta zorlanıyorsanız:
• Benzin musluğunu kapalı unutmuş olabilirsiniz.
• Karbüratördeki benzin bitmiş olabilir. Seleyi sökün, orada bir hava girişi göreceksiniz, içeri kaçırmamaya özen göstererek tozsuz bir bezle ki bu bezi biraz benzinleyip girişe tıkayıp marşa basın.
• Yan sehpa müşirine su kaçmış olabilir. Çıkartıp üfleyerek kurutun.
Zırıltı sesi varsa:
• Benzin deposu üzerindeki alyanlı nikelanjın civatalarını, depo kapağının altındaki civataları ve plaka civatalarını sık.
• Zincirin geçtiği bir yerde plastiğe sürterek ses yapma sorunu olabilir.
Motor durduk yere stop ediyorsa, buji yakıyorsa:
• Yağ seviyesi haddinden fazla olabilir.
• Benzin diyafram ve karbüratör ile ilgili olabilir.
• Eğer belirli bir devire çıkıyor ve birden ateşleme kesiyorsa sorun CDI ünitesi
• Düzensiz devirle stop ediyorsa o zaman benzin beslemesi ile ilgilidir.
Korna çalışmazsa: kornanın arkasında küçük bir vida var! o vida membran ayarını sağlamakta. Yavaşça iler/geri çevirerek kornaya basarsan eminim çalışacaktır
Ön dişli keçesine dikkat. Yağ kaçırdığı anda değiştir. Honda keçesi oluyor.
Yazılanları Tek Biryerde Toplaman Cidden Süper Olmuş Emeğine Sağlık Arkadaşım. Eminimki Herkese Faydası Olacaktır..
Motor Aşkı Ayrıdır Herkes Bilemez..
Kanuni Storm 150 / Mondial Mct 250 / Hyosung Gv 250 / Honda Cbr 600 F
-
02 Haziran 2010, 22:00
#6633
hungryhorace adlı üyeden alıntı
Önceki mesajlardan bosch U4AC kullanıldığını okumuştum. Ama herkes NGK CR7HIX(iridyum)'dan çok memnun görünüyor.
Yav ben aldığım notları paylaşayım sizinle:
YAPILMASI GEREKENLER:
Hemen yapılması gerekenler:
Bujiler değiştirilmeli. NGK7 veya BOSH tercih ediliyor. NGK CR7HSA BOSCH Super U4AC NGK CR7HIX(iridyum)
Yağ değiştirilmeli. Kışın 10-40 olmalı yazın 20-50. 15-40.
Debriyaj telinin yağlanması gerekiyor. Her iki ucundan yağlayarak debriyaj kolunu biraz çalıştır (yani sık-bırak).
Arka dişliyi 32’likle değiştirmek (mevcut dişli 34’lük). Hız performansını artırır, yokuş performansı düşer. 4 ile 5inci vitesler arasını rahatlatıyor.
Aynalar? genelde bizim aynalarda titreşim olduğu için ayarları çabuk bozulmakta sirkecide ya da tanıdığın bir motorcu varsa uygun fiyata sağlam ve estetik aynalar alabilirsin.
Marş rölesi kalitelisiyle değiştirilmeli.
Zincir gerginliğini sürekli kontrol et.
Farlar zayıf yanıyor. Daha güçlü ampül al. 90/100 ampül ve dişi yuvası.
Keyfe keder yapılması gerekenler:
4lü flaşör taktırılabilir ya da pilli led flaşörlerden alınabilir (3.5 TL-2006) ve kelepçeyle şasiye bağlanabilir.
Ön cam taktırılabilir. (45 TL-2006). Bağlantı için civataların altına conta+pul +conta bağlanırsa sağlam olur.
Sissy bar alçak ve rahatsız.
Artçı koltuğu sert ve rahatsız.
WD 40 pas sökücü al.
SIK RASTLANAN SORUNLAR VE SEBEPLERİ:
Buji yakma: Motorun ilk bujileri kalitesiz (Bkz. Yapılması gerekenler). Zengin karışım sebebiyle bujiler yanıyor; karbüratör ayarı yapılmalı.
Yüksek devirde vitesten atma: (Servis)
Viteslere zor geçme : Rodaj sonunda azaldığı iddia ediliyor.
Arka fren kasma/şişme: (Servis)
Akord tellerinin gevşemesi/kopması: 2005 ve öncesi modellerde problem. 2006 modellerde daha kalın tel kullanılmış. İnceler değiştirilebilir. (bkz. Yapılması gerekenler)
Debriyaj teli kopması (bkz. Yapılması gerekenler)
Sehpa müşirine su kaçması, sehpa açık sinyali vermesi.
Motoru çalıştırmakta zorlanıyorsanız:
• Benzin musluğunu kapalı unutmuş olabilirsiniz.
• Karbüratördeki benzin bitmiş olabilir. Seleyi sökün, orada bir hava girişi göreceksiniz, içeri kaçırmamaya özen göstererek tozsuz bir bezle ki bu bezi biraz benzinleyip girişe tıkayıp marşa basın.
• Yan sehpa müşirine su kaçmış olabilir. Çıkartıp üfleyerek kurutun.
Zırıltı sesi varsa:
• Benzin deposu üzerindeki alyanlı nikelanjın civatalarını, depo kapağının altındaki civataları ve plaka civatalarını sık.
• Zincirin geçtiği bir yerde plastiğe sürterek ses yapma sorunu olabilir.
Motor durduk yere stop ediyorsa, buji yakıyorsa:
• Yağ seviyesi haddinden fazla olabilir.
• Benzin diyafram ve karbüratör ile ilgili olabilir.
• Eğer belirli bir devire çıkıyor ve birden ateşleme kesiyorsa sorun CDI ünitesi
• Düzensiz devirle stop ediyorsa o zaman benzin beslemesi ile ilgilidir.
Korna çalışmazsa: kornanın arkasında küçük bir vida var! o vida membran ayarını sağlamakta. Yavaşça iler/geri çevirerek kornaya basarsan eminim çalışacaktır
Ön dişli keçesine dikkat. Yağ kaçırdığı anda değiştir. Honda keçesi oluyor.
ellerine sağlık bir çok arkadaş aradığına cevap bulacaktır buradan
bu arada NGK iridyum bujinin tanesi 30 tl. ama NGK CR7HSA buji 7 tl
http://www.motoek.com/CR7HSA-NGK-BUJI,PR-1892.html
Gitmek istediğinde gitmezsen geç kalmış olursun...
-
03 Haziran 2010, 01:19
#6634
İyi akşamlar Beyler..
Herkesin değiştirmek isteyip de bulamadığı 32T arka dişliyi aşağıda verdiğim adresten temin edebilirsiniz. ( Taraş teaşıt araçları Tic.Aş.- Emirler sok.No 14 Sirkeci/İst) 0212 527 65 56 - 0212 526 42 52.
32T- 520 diye sorunuz. Fiyatı da 25 TL.dir.
Size başka şekilde de yardımcı olayım. Kanuni nin Seyhan Modeli yani MCT ye benzer modelinin motoru bizimkiyle birebir aynı. Kanuni Seyhanın orjinal arka dişlisi 32T. göbeği de uyuyor. Alıp takın hemen.İzmirli arkadaşlar içinde bir yer tarif edeyim: Basmane de ŞİFA hastanesinin karşısında Motorcu Hayri Usta da istediğiniz dişli var.Ben geçen sene 31T dişliyi ondan 17 Tl.ye almıştım.
-
03 Haziran 2010, 12:29
#6635
xzxz adlı üyeden alıntı
bir saat farlar açık dolaşınca akü boşalmaz, benim motorum 10bin km ye geldi akü değişmedi ayrıca ben trafikte farkedilmek için gece gündüz far yakıyorum . bence akü ile ilgili başka bir sorun vardır.
bu arada lastik değiştirmeyi düşünüyorum, yağmurlu havalarda ıslak kumlu zeminde çok kaymaya başladılar. orjinal lastikleri var şu anda üzerinde paraya acımadan gidip en iyi lastiği alacam ama en iyi lastik ne , daha doğrusu mct ler için en iyi lastik nedir bunu sizin tecrübelerinize soruyorum. aranızda mutlaka lastik değiştirenler vardır, aldığınız lastikler ile ilgili deneyiminizi paylaşırsanız sevinirim.
Merhabalar.
Ben lastikleri değiştirdim. İlk önce michelin baktım. Ön-arka 300TL civarı fiyat verdiler. Sonra tamircim IRC marka lastikten bahsetti. Türk malı. Arka 75TL Ön 30TL.... Ben çok memnunum. Ön lastik kaymaya çok meyilli idi. Freni biraz sıkınca sola dönüp kaymaya başlıyordu, 2 defa düşme tehlikesi atlattı. Şimdi özellikle kontrol amaçlı ön freni sonuna kadar sıkıyorum banamısın demiyor. ZINK diye duruyor. Yumuşak bir lastik. Yolu iyi tutuyor. Tavsiye ederim.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 08:05 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 07:56 ----------
kemancı34mct adlı üyeden alıntı
herkese hayırlı aksamlar.uzun suredır aranızda olamadım okulumm yuzunden.sevgılı mahorettı abicim.mahmut abicim sana cok teskkue edıyorum.dişliyi değiştirdim 30 lu ıle.titresim 90 100 anca 34 lude 70 km de ki gibi.uzun yol ıcın super oldu.rahat rahat 85 90 seyredebirisiniz tavsiye ediyorum.
fakat 34 lu dişlideki gibi serilik azaltı.vites araları uzadı.1 le 40 kadar cıkabılyrsunuz.5 . vitese 60 km de bıle atabilirken 60 de anca 4. vitese atayorsunuz.5.vitesle cıktıgınz yere 4 le cıkablrsınız kı o da cok dogal.
34 lu de 5. viteste 60 70 le giderken 30 dişlide 60 70 le 4.viteste gidiyorsunuz.
zingir surtmesıne gelınce;gergın olunca hıcbır sorun yok arkdaslar.bilgilerinize
mahorettı abıcın tekrar tesekkur edıyorum sana.herkese kazasız belasız surusleer
Memnun olduğuna sevindim. Kazasız belasız... Tam uzun yol motoru oluyor MCT dişli değişimi ile..Koltuğuda bi ayarlarsan istediğin yere git.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 08:29 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 08:05 ----------
COKKOTUADAM
Yahu hepimiz acemiyiz ama sen en bahtsızımız çıktın anlaşılan. Ama okuduğum kadarı ile senin en büyük şansızlığın SERVİS'inin dandik olması. Adam gibi bi servis, motoru alır, evire çevire bakar. Değişmesi gerekenleri değiştirir, senin isteklerini sorar. "Al çalıştı. şimdi git sonra gel" çok yanlış şeyler.... Nitekim ki bir işe yaramadığı belli...
DİKKAT..! İleri derecede Cruıser bağımlısı, plastikle yaklaşmayın. Kriz anında yeterli dozda kromaj gösterilmelidir
-
03 Haziran 2010, 15:39
#6636
merhabalar.... BİİZM MOTORLARA KAYIŞ SİSTEMİ OLURMU ZİNCİR YERİNE YAPILABİLİRMİ?
-
03 Haziran 2010, 17:40
#6637
olmasına olurda.. uygun kayışı nerden bulcan ?
DİKKAT..! İleri derecede Cruıser bağımlısı, plastikle yaklaşmayın. Kriz anında yeterli dozda kromaj gösterilmelidir
-
03 Haziran 2010, 21:58
#6638
-
04 Haziran 2010, 17:57
#6639
-
04 Haziran 2010, 18:07
#6640
Arka amaortisörü "3" yada "4" konumuna getir. Sertleşir biraz ama artçı ile birlikte tekere sürtme yapmaz. "1" en yumuşak, "4" en sert ayar.
Bujilerin kafalarına bakmak lazım. Kararmışsa, ustanın yorumu önemli. Ama değiştir. Kafan rahat olsun ... Tanesi 15TL civarı... (NGK buji) yağ filtresi yok zaten bizimkilerde... Hava filtresini de bir aç bak. Tozlu ise temizle.. Kış başında yenisini takarsın... Yaz ayları içinde yağını da biraz kalın koy 15/40 - 20/40 gibi....
---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:07 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:59 ----------
GRANADE
Maşalahhhh. Kırmızı parıl parıl parlıyor.... Güle güle kullan. Kazasız belasız...
32T, şu anda var olan orjinal 34T BOYUTLU ARKA ZİNCİR DİŞLİSİNİN , sitedeki MCT sahiplerinin çoğunun değiştirdiği yeni BOYU... 34 ten 32 dişe düşersen 4 ve 5 vites aralıkları farkedilir biçimde uzar ve motor titreşime daha yüksek hızlarda başlar.
DİKKAT..! İleri derecede Cruıser bağımlısı, plastikle yaklaşmayın. Kriz anında yeterli dozda kromaj gösterilmelidir
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 9 kullanıcı var. (0 üye ve 9 misafir)
Bu Konudaki Etiketler