Aynı düşünce bende de var. Motorun son sürati 5-10 km hızlansın diye seriliğini ivmelenmesini kaybetsin istemiyorum ama bariz olarak 4 ve 5. vites aynı diyebiliriz, o rahatsız edici bir durum
Aynı düşünce bende de var. Motorun son sürati 5-10 km hızlansın diye seriliğini ivmelenmesini kaybetsin istemiyorum ama bariz olarak 4 ve 5. vites aynı diyebiliriz, o rahatsız edici bir durum
Gitmek istediğinde gitmezsen geç kalmış olursun...
Kardeşler.... 34T yi ben 32T yaptım. Kesinlikle kalkışta çekişten düşme (benim farkedebildiğim kadarıyla) YOK.... Benim ustamda TAKMAYALIM dedi. Ama taktıktan sonra kendide şaşırdı. Ayrıca zincir neden zarar görsün ki? Biryere sürtmüyor. Ustan dişli ufalınca SÜRTECEK zannediyorsa o konuda uyarıyordur. 32T ile ne sürtme var ne de kalkışta performans kaybı. Mühim olan 5-10 km hız farkı değil hemde... Mühim olan Aynı hıza daha düşük devirlerde ulaşarak, yüksek devirin verdiği titreşimi en aza indirmek. Şöyleki; misal olarak 34T diş ile 5000devirde 80km hız yapıyorsak (atıyorum rakamları) ve motor maximum titreşimi veriyorsa bu anda, 32T ile 4000devirde 80km hız yapacaktır. Böylece maximum titreşime daha 1000devir kalacaktır. Motor rahatlıyacaktır. KANUNİ TIGER da da ön dişli büyütülerek yapılır bu işlem ama bizim Ön Dişlinin orda yer olmadığı için Arka Dişli ufaltılır. (ÖN BÜYÜR yada ARKA UFALTILIR)
Ama 34T den 29T veya 30T yaparsan bu konuda bişey diyemem. Bunların çapı dahada ufalacağı için zincirde sürtebilir, kalkışta da performans kaybın olur. Modifiyeyi abartmamakta lazım tabi....
DİKKAT..! İleri derecede Cruıser bağımlısı, plastikle yaklaşmayın. Kriz anında yeterli dozda kromaj gösterilmelidir
selam. gidonunbaglantı yerindeki kütükler yani gidonun vibrasyonunu azaltmak icin kullanılan pilastikler eskimiş (yıpranmış)olabilir aynı sorun bendede vardı . bende mondial 250 mct kullanıcısıyım ordan biliyorum. aynı sorun bendede oldu usta gidon kutuklerın değişmesi gerektiğini söyledi değiştiği zaman sorun kayboldu...
Evet o plastikler dandik ve parça parça oluyor zamanla. Gidon eğilmesi bile oluyor resmen.
DİKKAT..! İleri derecede Cruıser bağımlısı, plastikle yaklaşmayın. Kriz anında yeterli dozda kromaj gösterilmelidir
arkadaşlar ben motoru aldıktan 2 gün sonra farkettim ki (motor sıfır alındı) motor boşta dururken sanki gaza çok az yüklenmişiz gibi hızlı ve yüksek devirli çalışıyordu. alttaki rölanti ayar yerinden motor çalışırken biraz kıstım normal çalışma şekline çektim. bir sorun olmaz değil mi rölanti ayarıyla oynamamın ?
Gitmek istediğinde gitmezsen geç kalmış olursun...
yok sorun olmaz sonuçta ayarlanmak için var o kıvırmalı sey
amortisörü iptal etmiştim amortisörden biraz daha kısa demirparçası takmıştım (hardtail)bozuk yollarda cok sorun yasadıgımdan amortısore donmeye karar verdım.fakat motoru alcaltmakta ıstıyordum o yuzden salıncak baglantısını bıraz daha gerıye aldım.bu sayede motor 5-7cm arası alcaldı.fotograf makınesını alet cantasıyla motordayken dusurdum.kısa sure ıcınde fotograflarını yayınlayacagım.isinize yararsa ne mutlu
---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:21 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:18 ----------
motorla beraber kıtapcık verdılermı?motoru tanıman ıcın kıtapcıgın faydalı olacagına ınanıyorum
hundryhorace'ye buradan tesekkurler
hungryhorace En sonunda ofisteki dandik tarayıcıyla kullanım klavuzunu taradım.
http://www.MegaShare.com/2144330
Mahoretti, Arbetus merhaba
Ankara da 32T bulamadım.Temini için yardımcı olabilir misin?
Buarada geçen hafta ön arka akort ayarları,keçeler, debriyaj balatası ve oringli zincir değişimlerini de hallettim.Yıba çarşısının alt tarafında Uğur bisiklet var.bütün bu işlemleri 3 saat gibi bir sürede tamamladılar.Motor yağı ve yağ katkısı (444) dahil 170 TL gibi bir rakama hallettiler.Şu anda debriyaj geçişleri çok rahat,zincir sesi ise yok.Motor virajlarda dışa doğru kayıyordu,Akort ayarlarının bozuk olmasının virajlarda önden kayma gibi sorunlar yarattığını da bu sayede öğrendim.
Ankara daki arkadaşlara tavsiye ederim.
Gitmek istediğinde gitmezsen geç kalmış olursun...
Buda bizim yavru
Gitmek istediğinde gitmezsen geç kalmış olursun...
selam arkadaşlar bende mct'mi yeni aldım yanlız ilk hesaplamalarıma göre kilometrede 0,20 krş yakıyor bu normalmidir, sizin mct'ler ne kadar yakıyor yardımcı olurmusunuz.saygılarımla cem
Uploaded with ImageShack.us
---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:36 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:34 ----------
BU DA NAM-I DİĞER KAPKAÇÇI. MOTORLARI ÇOK SEVER EHEHEH
Uploaded with ImageShack.us
---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:39 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:36 ----------
Uploaded with ImageShack.us
Motor Aşkı Ayrıdır Herkes Bilemez..
Kanuni Storm 150 / Mondial Mct 250 / Hyosung Gv 250 / Honda Cbr 600 F
tavsiye için teşekkürler uğrayacağım zira bakım yaptırmam lazım )
---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:45 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:41 ----------
motora binen kedi
çok temiz motor kazasız belasız sürüşler ama bu motorun en güzel olanı siyah olanı benimki siyahta hehehehee
---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:49 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:45 ----------
ahanda benim kara şimşeğim dostlarım
Uploaded with ImageShack.us
Motora binen kedi
çok temiz motor kazasız belasız sürüşler ama bu motorun en güzel olanı siyah olanı benimki siyahta hehehehee
saol arkadaşım sana da kazasız sürüşler. . .
Bu kedi öyle motoru görünce üstüne çıkıyor bundan önce scooter'im vardı onun üstüne çıkar yatardı
---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:59 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:54 ----------
Ayrıca bugun itibariyle 500 km yide doldurdum, bir kere lastiğim patlamıştı o da normal zaten onun dışında teknik bir sorunla karşılaşmadım taş gibi motor maşallah
Hafta içi servise götürüp yağını,bujisini ve arka dişlisini değiştirmeyi düşünüyorum. . .
Motor Aşkı Ayrıdır Herkes Bilemez..
Kanuni Storm 150 / Mondial Mct 250 / Hyosung Gv 250 / Honda Cbr 600 F
bende de bi tane var ama o motor yerine benim sırtıma çıkmayı tercih ediyor papağan gibi omzumda otorup çevreyi seyrediyor
kediler çok eğlenceli canlılar insanın stresini atmada birebir üç şey var
1. ıssız bir yer
2. ıssız yere gidebileceğin bir motor
3. ıssız yerde kucağında mırlayan bir kedi
senin mct yenimi oldukça temiz duruyor ben 2. el aldım ama aldığım genç ir çocuk kullanmamıi neredeyse ufak modfikasyon yapacağım 32 dişli özellikle senin yaptığın değişiklikleri canı gönülden dinlerim
evet geçen gün arkadaşımın evinde 4 saat birlikte uyuduk onunla
evet ben sıfır aldım daha 500 km yeni oldu. orjinal çantaları çıkarttım fotodaki gibi yan, arka ve öne sosis çanta aldım, koruma demiri ve ön cam eksik kaldı yaz ayı geliyor cama gerek yok diyeceksin belki ama biz arkadaşla uzun yol gezisi düşündüğümüz için rüzgar çarpmasını engelleme niyetindeyiz..
teknik olarak ise zincir kesinlikle o-ring olmalı, bende daha 400 km olmadan bollaştı ve motorumun her yeri yağ oldu çok iğrenç bir görüntü ve temizlemesi zahmetli.
arka dişli de forumdaki arkadaşların dediği gibi takılması şart bence motorun hızını değil, motorun rahatlamasına yardımcı oluyor.
zamanla yaptıklarımı zaten burada paylaşacağım..
---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:11 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:01 ----------
selamlar;
Benimde mct yeni, malum motorun rodaj dönemi o yüzden fazlada yakabiliyor, tabi bu fazla yakma dur-kalk ve birazda devirli kullanınca artıyor.
Ben ilk 200 km baya bi sakin kullandığımda 100 km de 3.3 lt. yakmıştı
fakat 200 km den sonra ister istemez biraz devirli ve hızlı kullanmam gerektiğinden ve dur-kalk fazla yaptığımdan ( vitesli tecrübem ilk olduğundan öğrenmek amaçlı ) son hesapladığımda ise 100 km de 4.4 lt yakmıştı.
Ama tahminimce rodaj süresi bitince bu kadar uçuk rakam çıkmayacaktır bence...
Motor Aşkı Ayrıdır Herkes Bilemez..
Kanuni Storm 150 / Mondial Mct 250 / Hyosung Gv 250 / Honda Cbr 600 F
cam siperlik bende yapacağım şu linktekine bir bak istersen oldukça güzel görünüyor
http://www.rialli.com/urunler/motors...uk-boy-ms3891/
benim için maksimum hız önemli değil ortalaması önemli sonuçta yarış motoru değil şuan kullandığım 4. viteste 80km/h yapıyor zorlanmadan ama 5. vitese takınca rahat 100ü görüyor 32tyi takınca 4-5 arası değişim uzayacak böylece motor çok az devirde daha hızlı gidecek benim amacım saatte ortalama 85-90km yolu motoru rahatsız etmeden gitmek
zincir konusunda o-ringli almayı planlıyorum ama şuanki zincir oldukça sağlam gergisini kendim yapıyorum yağ olarak sıvı gres kullanıyorum oldukça etkili öneririm sıçrama yok toz toplama felanda olmadı
haklısın yan çanta kesinlikle şart 90tlye toplamda 100lt hacimli çanta alıcam beklemedeyim gelmemiş henüz
evet benim yaramazımda öyle gece korkunca veya üşüdüğünde direk yatağıma atlar kafasını yastığa koyar uyur
kesinlikle katılıyorum hız merakımız olsa racing alırdık sonuçta bu gezi motoru
hmm tavsiyene uyacağım, bazı arkadaşlarda sprey kullanıyorlarmış bi de onu araştıracağım bakalım nasıl birşeymiş...
benim yan çantalar, arka çanta ön sosis dahil 150 tl civarı birşeye almıştım benim yan çantalar kitlenebiliyor, tabi açacak insan hertürlü açar ama genede tedbir almak gerekir..
senin yaramaz ufak sanırım bizimki bahçeye yabancı bi kedi girince ilk önce saklanıyor sonra o saldırma alanına girince direk dalıyor sallıyor pençeyi valla bir korkusu yok ehehehhe
---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:32 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:30 ----------
he bu arada linke baktım güzel duruyor evet fiyatta baya cazip geldi sağlamlığını ancak yakından görerek anlarız gibime geliyor.
biz arkadaşla bir tabelacıdan kestirip yaptırmayı düşünüyoruz, hem sağlam hemde istediğin şekil ve renk olarak seçme şansımız olacak şimdilik araştırmadayız bakalım...
Motor Aşkı Ayrıdır Herkes Bilemez..
Kanuni Storm 150 / Mondial Mct 250 / Hyosung Gv 250 / Honda Cbr 600 F
Alıntı:
cecen cem Nickli Üyeden Alıntı
selam arkadaşlar bende mct'mi yeni aldım yanlız ilk hesaplamalarıma göre kilometrede 0,20 krş yakıyor bu normalmidir, sizin mct'ler ne kadar yakıyor yardımcı olurmusunuz.saygılarımla cem
StyLeOscaR Nickli Üyeden Alıntı
selamlar;
Benimde mct yeni, malum motorun rodaj dönemi o yüzden fazlada yakabiliyor, tabi bu fazla yakma dur-kalk ve birazda devirli kullanınca artıyor.
Ben ilk 200 km baya bi sakin kullandığımda 100 km de 3.3 lt. yakmıştı
fakat 200 km den sonra ister istemez biraz devirli ve hızlı kullanmam gerektiğinden ve dur-kalk fazla yaptığımdan ( vitesli tecrübem ilk olduğundan öğrenmek amaçlı ) son hesapladığımda ise 100 km de 4.4 lt yakmıştı.
hayırlı olsun bende yeni aldım ikinci el çok temiz aldığım arkadaş gerçekten iyi bakmış motora.
StyLeOscaR senin 4,4 lt ( 4.4x3,64 = 16,016 tl ) dediğin yakıt bile benim yaktığımın yanında birşey değil ben 100 km'de 20 tl yakıyorum ne yapmam gerekiyor yardımcı olurmusunuz karbüratör ayarımı lazım bujiler yeni değişti,yoksa başka bir sorunmu vardır ?
---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:32 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:58 ----------
bu arada motorum 4500 km'de
Eyvallah sagol ya bende sevpa servisine yaptırdım 40 TL Tuttu 6 Tane Kırıkmış benim teller kalındı sanırım orjinalindede fakat gevşemişti Ama hallettiler Dedim garantiden Yapılıyormu diye bakalım dedi Yapılmadıgını Söyledi Her Neyse İstanbul anadolu yakasında iyiki sevpa Diye bir Mondial Servisi Var Çok şanslıyız :-)
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)