arbetus resimler çok iyi . valla bende böyle bir yolculuğa çıkmak isterim . kaça aldınız makineyi çok diri görünüyor .
arbetus resimler çok iyi . valla bende böyle bir yolculuğa çıkmak isterim . kaça aldınız makineyi çok diri görünüyor .
::pala::
DİKKAT..! İleri derecede Cruıser bağımlısı, plastikle yaklaşmayın. Kriz anında yeterli dozda kromaj gösterilmelidir
Arka dişli orjinal 34 diş olandan. Yola çıkarken 0371 km di, döndüğümde 4300 küsür olmuştu. Rodajı yoldayken tamamlandı motorun. Ayrıca motor 1100 km'yi devirdikten sonra gidişi çok değişti. Daha bir atak ve süratli oldu, sanki gaz ver bana hızlanayım diyordu Rampa yukarı otobüsleri solladıkça yolcuları dikkatle beni izliyordu
Bel ağrısı tabiki oldu. Motorun üstünde hareketsiz kalmak, titreşim gibi faktörler insanın uzuvlarının tutulup ağrımasına sebep oluyor haliyle. Ama bir avantajım yolcu koltuğuna çantalarımı bağlamış olmam nedeniyle sırtımı dayayacak bir desteğim vardı. Belliğim yok malesef ama aslında o da çok gerekli bir koruma önlemi. Benzin almak için durduğum zamanlarda mola verdim sadece. Bu da yaklaşık 200-250 kmde bir mola vermişim demek. Ayrıca mümkün olduğunca gece sürüşü yapmamaya çalıştım. Geceleri hangi ile varmışsam o ilde konakladım. Rüzgar camı ise bulunmuyor motorda. Görünüşünü sevmediğim için taktırmadım. Ben motoru sade olarak daha çok beğeniyorum. Sadece gece sürüşlerinde olmazsa olmaz olan sis farları taktırdım.
merak ettiğin başka birşey varsa seve seve cevaplarım.
Mct nin 34 olan arka zincir dişlisini 32 ile değiştirdim kalkışta ve ranpada 1 vites kaybettim bu oldukca kötü. Genel hızlan mada ve uzamada 10 km sürat fark etti o kısmı iyi 4 viteste motor 85-90 bağırarak görürken şimdi 100 km bağırarak görürüyor. 5 ci vites Allaha emanet 110 -115 ranpa aşşağı 120 fakat ne hikmetse gaz kolunda halen daha gaz açmaya müsait olsada makine gaz yemiyor sanki bu beyinle ilgili.
Bu makinenin şanzıman dişlileri proglemli özellikle orantısız yapılmış 4 ve 5 vites dişlileri arasında 15 km lik hız artışı var 3 ile 4 arsında 40 km hız artışı var.
Hız dağılımı 34 dişli ile 32 dişli ileise 10 km üzerine koyun.
Bence 10 km fazla sürat için makineyi güçten düşürmey ranpalarda eziyet cekmeye gerek yok bence.
1-2 =20
2-3 = 35-40
3-4 = 40-85 (sıkıştırsan 95 görüyor)
4-5 = 85-100 rahat 110 sıkıştırarak
Tabi bunlar benim tesbitim elime mct herhangibi bir vites dişlisi geçse hesaplatıcam iyice kafayı bozdum.
Ne olacak Bu Türkiye nin ve Tekstilin Hali http://www.apaydinmakine.net
muhakkak performans kaybı olacaktır,evelden 1ıle 2 vıteslere gecıste teker yanlıyordu sımdı ne mumkun,tek avantajı 120km ve ustune rahatlıkla cıkmakta
yanlız bende anlayamıyorum vıtes oranlarında bır anormallık var
95km'den 5'e taktıgımda bagırmaya 115'te kendını paralamaya baslıyor resmen
debrıyaj balatasına takılacak olan pul'lar verımlı olacakmı bılmıyorum
bırkac kısı daha deneyıp tecrubelerını paylasırlarsa ıyı olacaktır
Merhabalar.Ben bugün Mct ile ilgilli Bursalı arkadaşımız Mesut Turul'un öğretileri doğrultusunda deneme yaptım ve çok başarılı oluğunu söyleyebilirim.İsterseniz hikayeyi baştan alayımm. (CarraMacha) 2005 model, geçen sene 8.ayın sonunda 12.650 Km. de iken satın aldım.Gerçekten çok titiz kullanılmış bir motor. Şu anda 14 150 km. de.Şimdiye bkadar ; aldığımda yağ değişimi ve zincir ayarı yaptırmıştım.. o da ne olmaz- ne olmaz diye..tek şikayetim vites aralıklarının kısa olması, 4. ve 5. viteslerde bağırıp yürümemesiydi.. 10. ayda 31T dişli takınca rahatladı.. Ama bugünkü operasyonla motor adeta çıldırdı..
---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:09 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı Dün 23:37 ----------
Benim motorcum Fikirtepe'de (SSK arkası Güzey Motor) Burhan Usta..Mesut Turul arkadaşımızın uyguladığı debriyaj yaylarının altını 4 adet küçük pul ile besleme olayını, bir tek büyük normal debriyaj pulu ile halleti. Bir çift NGK Buji ve İPONE marka 10/40 % 100 sentetik 1Lt. yağ.. motorun bütün istediği buymu meğerse!! İnanamıyacağınız bir değişiklik.. mükemmel performans.. Ben altımdaki motoru tanıyamadım..Vites geçişleri rahatladı..
1. vites 40Km/h.
2. vites 70Km/h.
3. vites 100Km/h
4. vites.......
5. vites.........
Bunu birkaç defa denedim.. Kaynarca- Sabiha Gökçen arasındaki otobanda.. Küçük viteslerde, kalkışlarda seriliği,(1,2,3) akselerasyonu çok arttı.Motordan bu gün çok büyük keyif aldım. Tam istediğim gibi oldu.Buji ve yağ değişimi elbetteki fark yarattı, ancak debriyaj operasyonunun farktaki payı % 80.Yani bu işlemin kesinkes yapılması gerektiği kanısındayım Mesut kardeşime çok teşekür ederim, deneyimlerini bizlerle paylaştığı için..Şu anda motorumla çok mutluyum.Bursadaki arkadaşımız da (Mesut)...
---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:27 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:09 ----------
Yarın (C.tesi) öğleden sonra veya pazar günü öğleden sonra Gebze Ballıkayalar Milli Parkına gidelim. Çok güzel, doğa harikası bir yer..hem de yakın..Haydi gençler! nerdesiniz?..
merhaba... hocam bendede mct var aslında 4 le 5. vites arası fark yok gibi ama 5de bagırsada 115 igoruo ama vites aralıklarımkısa ve 5. viteste 6yı ıstıoı gıbı bunlarımı yapmam lazım duzelmesı ıcın bende atasehırde calısyorum fıkırtepeye yakınım bır gun gıtsekmıustana beraber
Merhaba Arkadaşlar. 37000 km sonunda Nihayet üst kapağı açıp ne var ne yok bakabildim. Egzantrik mili yataklarım ve bir tarafın piyanosu aşınmıştı. Garip olan hep tek tarafın daha çok aşınmış olmasıydı. Komple Egzantrik mili ve piyanolar değişince Motorun eski çalışma sesi yerine geldi. Şu an sadece egzos ritmini duyabiliyorum Bunun dışında Arkadaki 150 lik lasitği söküp 130 luk Metzeller taktım. sol taraftaki yağ keçelerini değiştirdim. Vites pedalındaki boşluğu azalttım. mafsalın içine ve pedalın pege bağlandığı noktalara burç koydum durmaya yakın çok rahat boşa geçiyorlar. Yağ kaçağından dolayı değiştrimediğim yağı değiştirdim. Shell advance 15w-50 full sentetik koydum. Yolda duyduğum o abuk subuk seslerin %80 i azalmıştı. Test için ustalardan birisine verdim motoru. Yolda gazı açtığında arkadaki plakayı okumuş şaşkın bi şekilde geri geldi süper yanlıyor alet diyerek. Yol için arka dişliyi30 a çekeceğim. Bende çok bir güç kaybı yaşatmamıştı 32 diş. 30 la daha çok rahatlayacağını düşünüyorum aletin. yeni projem için başka bir motor alma arefesindeyim çok yakında daha büyük daha radikal işler yapacağım.
Sağlıcakla.
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
Günaydın arkadaşlar.
Motorlarımız çok keyif verici,çok alımlı,yakışıklı şeyler.."CarraMacha"mı çok beğeniyor ve seviyorum ancak mevcut 5 motorumdan bir tanesi.. üçünü satıp yerine bir tane almaya karar verdim.Yani istemiyerek de olsa CarraMacha satılık.. En azından siteden tanıdık birilerine veya onların çevresinden birisi alsın isterim.. Yüreğim elvermiyor ama satmak zorundayım. 0532 326 70 14 den ulaşabilirsiniz.. Sağlıcakla kalın..
Merhba arakadaşlar. Öncelikle 300 küsür sayfalık yerde böyle bir mesaj kirliliği yarattığım için gerçekten bende üzgünüm ama bundan bir sene önce 250 mCT için bir site yapmayı ve içine rehberler sıkça sorulan sorular gibi şeyler koymayı düşündüm ama kimse sallamyınca ve yardımcı olmayınca yapamadım maalesef.
Anlayacağınız üzere ben 1 senedir MCT aşkıyla tutuşurken bugün paramı denkleştirdim ehliyetimi aldım herşey hazır servise gittim ama ellerinde sadece kırmızı kaldığını öğrendim. Daha sonra adamla oturup konuştuğumuzda kırmızınında bitmek üzere olduğunu ve bu yaza muhtemelen 0 MCT kalmayacağını öğrendim. Ama en sonunda adam bana tanığı bir müdürü arayacağını onu sıkıştıracağını falan söyledi ama bence başka bayiilerde vardır diye düşünüyorum ama nasıl çözeceğimi anlamadım. Bir senedir bekldim ilk motorum o yüzden siyah yada ri olmazsa çok içimde kalacak. Siyaha boyamayı sordum 250 lira masraf çıkar falan dedi e şimdi 2006 model motorada ruhsatla beraber 3500lira vermek istemiyorum. Bu konuda sizinde fikrinizi almak istedim.
Birde koruma demiri konusunda adam (ön) koruma demiri için 70 lira istedi normalidir yoksa başka şekilde daha uyguna getirebilirmiyim?? Şimdiden teşekkürler.
Merhaba cokkotuadam ve tüm diğer arkadaşlar.
Ben de satınalma aşamasındayım, ve kendimi kırmızı MCT fikrine alıştırdım doğrusu. Bu sayfalarda daha önce de konusu oldu diye hatırlıyorum (ya da başka bir forumda), tüm kalan MCT'ler kırmızı denmişti.
Koruma demiri olmazsa olmaz bence. Osbourne arkadaşım 50-60 TL demişti birkaç sayfa önce. MCT için olan koruma demirini biraz yetersiz bulmuş Arbetus arkadaşım, raptor demiri taktırmış (üst bağlantısı biraz zorlamış, ama helal olsun, 2006'dan beri hem motoru yeniliyor, hem de buradaki arkadaşlara resmen danışmanlık yapıyor. şahsen kendisine teşekkür ederim).
Ben de böyle yırtık yerden çıkar gibi atladım; virtüzler kusuruma bakmasın. İki hafta sonra motoru alınca yazayım dedim "merhaba" mesajımı, tutamadım kendimi. MCT'yi almadan herşeyini tanıdım MCT'nin bu 350 sayfa sayesinde (hatta not bile aldım 3 sayfa).
Herkese teşekkürler ve kazasız sürüşler.
Merhaba arkadaşlar. Son yakıt tüketimi verilerim... 12 litre ile tam 380 km..
Şehir içinde,
orijinal buji
orijinal arka dişli
orijinal balata
orijinal lastik
orijinal debriyaj teli
orijinal sürücü ile
[QUOTE=skylight;2041914]Merhaba arkadaşlar. Son yakıt tüketimi verilerim... 12 litre ile tam 380 km..
Şehir içinde,
orijinal buji
orijinal arka dişli
orijinal balata
orijinal lastik
orijinal debriyaj teli
orijinal sürücü ile
Süper valla ben 300 görsem ah bi full depoyla öpüp başıma koyacam ama yok 230 dan fazla gitmiyor 380 süper bi mesafe
06/2007 trafiye çıkışlı Mct ile birlikteliğimiz 25250 km yi buldu
Ne olacak Bu Türkiye nin ve Tekstilin Hali http://www.apaydinmakine.net
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)