Mondial 250 Mct Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
14 Nisan 2010, 14:35
#6241
Osbourne ;
İzledim çektiğini. Kamera olayın süper... okadar titreşim kadı kızında da olur. Takma kafana. Çözersin....
Birde yukarda arkadaşa (vitesi boşa geçmede sorun yaşayan) marş rublesinde ve balatada sorun var demişsin de... Marş rublesini anlıyamadım ?
Reklamlar
-
14 Nisan 2010, 17:21
#6242
Arkadaşlar eskişehirdeki 250MCT kullanıcılarından birisi bu forumu takip ediyorsa acil bana ulaşabilirmi?? Mail: cokkotuadam@gmail.com Tel: 554 235 41 38 Lütfen boş geçirmeyin gerçekten önemli
-
14 Nisan 2010, 23:25
#6243
[QUOTE=Osbourne;2028884]
hilhan adlı üyeden alıntı
Sanırım ana farın yanındaki sis farlarını söylüyorsun değil mi?
Onun için demirciden bir parça kestirdim..
Mondial yazan plastiğin bağlandığı iki vida var farın altında..
O yazı sökülüyor, kestirdiğim demir parçasının ayakları o vidalardan sabitleniyor..
Demirde iki tane de sis farı montajı için delik açtırdım..oralara da farları taktım..
Demircinin sis farı için o ayağı kesmesi gerek..Onu da motorunla birlikte gittiğinde ölçelere kalıp çıkartır..
Nasıl takıldığını elektriksel olarak sormamıştın değil mi?
verdiğin bilgiler için tşk ederim. sanırım kestirdiğin demiri sonrada nikalaj kaplattın .
Ana farın gövdesine sağa sola yere doğru açılı şekilde monte etmeyi düşünüyorum bende
-
14 Nisan 2010, 23:31
#6244
mahoretti adlı üyeden alıntı
Osbourne ;
İzledim çektiğini. Kamera olayın süper... okadar titreşim kadı kızında da olur. Takma kafana. Çözersin....
Birde yukarda arkadaşa (vitesi boşa geçmede sorun yaşayan) marş rublesinde ve balatada sorun var demişsin de... Marş rublesini anlıyamadım ?
Eyvallah..
Marş rublesi, marş motoru ile ilgili bir parça..Sanıyorum dişlilerle ilgili bir vazifesi var..ARBETUS daha ayrıntılı bilgi verecektir işleviyle ilgili..Ancak boşa alamama sorununun birinci şüphelisi o parçadır..
hilhan adlı üyeden alıntı
verdiğin bilgiler için tşk ederim. sanırım kestirdiğin demiri sonrada nikalaj kaplattın .
Rica ederim..
O demir nikelaj kaplı değil
Sprey boya ile boyamıştım kendim..Altta bir kat yağlı boya, üstüne de sprey..
-
15 Nisan 2010, 01:54
#6245
Slm herkeze Yine Dün demiştim motosiklet çalışmadı die Bugünde çalıştıramadım Yine. Akü Bitmişti Dünden. Bugün iş Çıkışı Arkadaşın Arabasından Takviye Yapdık marşa Basıo Ama Çalışmıyo gene jikle Kolunu Kopmle çıkardım Penseyle Sonuna kadar Çektim jikle telini gene yok 3 arkadaşa Yittirerek Vurdurdum Gene Çalışmadı Biraz Çalışacak Gibi olsada Nitekim Yok oglu yok 2 gündür kaldı motosikletim Bugün sevpaya gittim getir yapalım dedilerde Çalışsa Ah bi Ne sorun Bi türlü anlamadım Artık Yarın Sevpadan Bi ustanın yanına gidecem Yanına bi akü alsın Zaten işyerimle yakın arası arada e5 var tek yolu uzatanda o zaten. Gelecem ordan Bi motosiklet ve ustayla Çalıştırıp götürsün artık Neyi Var neyi yok baktıracam 2 gündür motosikletime hasret kaldım gerci İşdeyken akşama kadar motosiklet üzerindeyim ama olsun
-
15 Nisan 2010, 12:47
#6246
sağolun arkadaşlar, buna göre hava ve sübap ayarlarına baktıracağım. yanlız benim usta dükkanı kapadı sanırım birkaç gündür açmıyor, mecidiyeköy civarlarında güvenilecek işinin ehli olan bir usta varmı bildiğiniz tavsiye edebileceğiniz.
osbourne arkadaşın belirttiği, 32 dişliyle değiştirden kastınız ne, artık cehaletime verin bu sorunun mahiyetini ama anlayabilmiş değilim 32lik dişli ,34lük dişli nedir niye değiştirilir normalde mct nin dişli ölçüsü nedir ...
aydınlatabilirseniz memnun olurum
-
15 Nisan 2010, 12:55
#6247
xzxz adlı üyeden alıntı
sağolun arkadaşlar, buna göre hava ve sübap ayarlarına baktıracağım. yanlız benim usta dükkanı kapadı sanırım birkaç gündür açmıyor, mecidiyeköy civarlarında güvenilecek işinin ehli olan bir usta varmı bildiğiniz tavsiye edebileceğiniz.
osbourne arkadaşın belirttiği, 32 dişliyle değiştirden kastınız ne, artık cehaletime verin bu sorunun mahiyetini ama anlayabilmiş değilim 32lik dişli ,34lük dişli nedir niye değiştirilir normalde mct nin dişli ölçüsü nedir ...
aydınlatabilirseniz memnun olurum
normalde mct'nin arka dislisi 34'dur ve kendi orjinal 34 dislisi ile kullandiginiz takdirde 80km hizdan sonra titresim hissedilir sekilde baya artiyor, 4 ve 5 vites gecisleri ayni gibi vb.
32 disli kullanirsan eger titresim %80-90 arasinda azaliyor, son hizin artiyor, yakitta tasarruf sagliyor, vites aralari uzuyor..
-
15 Nisan 2010, 13:19
#6248
yani daha küçük bir dişliyle değiştirince , makinanın performansı artıyor.
peki bu işlemi yapmak maliyetli zor ya da motora zarar verebilecek bir işlem mi ?
-
15 Nisan 2010, 13:20
#6249
ARBETUS adlı üyeden alıntı
Başlamak için ideal. ideal olmaması anlamını yazımdan nasıl çıkardın anlamadım :d. Bir YBR kadar az yakmaz ama ybr kadar da sıkmaz yolda. Ben arkadşaımın YBR sini servise götürdüm yaklaşık 60 km beyoğlundan Gebze'ye patladım sıkıntıdan
üstadım bende MCT 250lim vard YbR 125 ler hosuma gitmeye baslamıstı. Titreşimsiz yağ gibi akiyor yakıtı güzel. Sizi sıkan nedir? hızının düşük olması mı?
canicellat adlı üyeden alıntı
normalde mct'nin arka dislisi 34'dur ve kendi orjinal 34 dislisi ile kullandiginiz takdirde 80km hizdan sonra titresim hissedilir sekilde baya artiyor, 4 ve 5 vites gecisleri ayni gibi vb.
32 disli kullanirsan eger titresim %80-90 arasinda azaliyor, son hizin artiyor, yakitta tasarruf sagliyor, vites aralari uzuyor..
ah ah şu dişli olayını bir çozemedim. Simdi benim bir kayseride konustugum bir iki kişi 34 den-> 32 ye geçmiş performans kaybı olduğunu ve titresime bir faydasının olmadığını söylüyor kendi tecrübelerine göre.
Şimdi birde bir arkadas devirsiz kullanılmış olduğu için 32 lik dişli ile birazcık daha fazla yakıyor demişti forumda .@canicellat dostum ise az yaktığını söylyüro simdi durum nedir? bunu takınca az mı yakıyor çok mu?
-
15 Nisan 2010, 14:12
#6250
mahoni38 adlı üyeden alıntı
üstadım bende MCT 250lim vard YbR 125 ler hosuma gitmeye baslamıstı. Titreşimsiz yağ gibi akiyor yakıtı güzel. Sizi sıkan nedir? hızının düşük olması mı?
ah ah şu dişli olayını bir çozemedim. Simdi benim bir kayseride konustugum bir iki kişi 34 den-> 32 ye geçmiş performans kaybı olduğunu ve titresime bir faydasının olmadığını söylüyor kendi tecrübelerine göre.
Şimdi birde bir arkadas devirsiz kullanılmış olduğu için 32 lik dişli ile birazcık daha fazla yakıyor demişti forumda .@canicellat dostum ise az yaktığını söylyüro simdi durum nedir? bunu takınca az mı yakıyor çok mu?
32 disli gectiginde soyle bir performans kaybi oluyor kalkislarda seriligini dusuruyor. 34 disli ile 2. viteste ciktigin yokusu 32 disli ile biraz daha zor cikiyorsun veya 1. vitese indirmen gerekiyor. 32 disli ile son hiza daha hizli ulasabiliyorsun ve 5-10km son hizin artiyor. Evet yakitta tasarruf sagliyor cunki 34 disli ile 5 viteste 100km hizla gittiginde devir yuksek oluyor ve motor bagiriyor fakat 32 disli ile ben 4. vites ile 100km hizi buluyorum ve 5. vitese attigimda motor rahatliyor buda yuksek devirden dusup yakita katkisi oluyor.
-
15 Nisan 2010, 14:33
#6251
mahoni38 adlı üyeden alıntı
üstadım bende MCT 250lim vard YbR 125 ler hosuma gitmeye baslamıstı. Titreşimsiz yağ gibi akiyor yakıtı güzel. Sizi sıkan nedir? hızının düşük olması mı?
ah ah şu dişli olayını bir çozemedim. Simdi benim bir kayseride konustugum bir iki kişi 34 den-> 32 ye geçmiş performans kaybı olduğunu ve titresime bir faydasının olmadığını söylüyor kendi tecrübelerine göre.
Şimdi birde bir arkadas devirsiz kullanılmış olduğu için 32 lik dişli ile birazcık daha fazla yakıyor demişti forumda .@canicellat dostum ise az yaktığını söylyüro simdi durum nedir? bunu takınca az mı yakıyor çok mu?
Sorduğunun sorunun cevabı tam olarak:
canicellat adlı üyeden alıntı
32 disli gectiginde soyle bir performans kaybi oluyor kalkislarda seriligini dusuruyor. 34 disli ile 2. viteste ciktigin yokusu 32 disli ile biraz daha zor cikiyorsun veya 1. vitese indirmen gerekiyor. 32 disli ile son hiza daha hizli ulasabiliyorsun ve 5-10km son hizin artiyor. Evet yakitta tasarruf sagliyor cunki 34 disli ile 5 viteste 100km hizla gittiginde devir yuksek oluyor ve motor bagiriyor fakat 32 disli ile ben 4. vites ile 100km hizi buluyorum ve 5. vitese attigimda motor rahatliyor buda yuksek devirden dusup yakita katkisi oluyor.
budur
---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:33 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:32 ----------
Erkan cumartesi işin var mı?
Ben bir kaç arkadaşla ralliyi izlemeye gitmeyi düşünüyorum..
Riva tarafına..
İşin yoksa sende gelsene..
-
15 Nisan 2010, 14:37
#6252
Osbourne adlı üyeden alıntı
Marş rublesi, marş motoru ile ilgili bir parça..Sanıyorum dişlilerle ilgili bir vazifesi var..ARBETUS daha ayrıntılı bilgi verecektir işleviyle ilgili..Ancak boşa alamama sorununun birinci şüphelisi o parçadır..
Evet ARBETUS , bizi aydınlatabilirmisin ?
-
15 Nisan 2010, 15:01
#6253
mahoretti adlı üyeden alıntı
Evet
ARBETUS , bizi aydınlatabilirmisin ?
Geldim geldim. windows 7 eğitimindeyim şu an. ondan doalyı offlline ım. marş rublesinin vites geçişleri ile uzaktan yakından bir alakası yok. çünkü şanzımana bağlı bir parça değil. ayaktan marş ve harley davidson tarzı şanzıman motor ayrı olan sistemlerde elektrik marş şanzımana bağlıdır. bunun dışında marş sistemi krank a bağlıdır. Marş rublesini bisikletlerin arka dişlisi gibi düşünebilirsiniz. pedala bastığınızda arka tekeri çeviriyor bunu marş motorunun çalışması gibi düşünün. bisiklet boşta gittiğinde de arka dişli boşa döner ( motorun çalışması gibi)
YBR yi sevemememin sebebi çok küçük ve güçsüz olması. tireşimsizlikle alakalı bişey söylemedim zaten.
sağlıcakla
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
-
15 Nisan 2010, 15:04
#6254
ARBETUS adlı üyeden alıntı
Geldim geldim. windows 7 eğitimindeyim şu an. ondan doalyı offlline ım. marş rublesinin vites geçişleri ile uzaktan yakından bir alakası yok. çünkü şanzımana bağlı bir parça değil. ayaktan marş ve harley davidson tarzı şanzıman motor ayrı olan sistemlerde elektrik marş şanzımana bağlıdır. bunun dışında marş sistemi krank a bağlıdır. Marş rublesini bisikletlerin arka dişlisi gibi düşünebilirsiniz. pedala bastığınızda arka tekeri çeviriyor bunu marş motorunun çalışması gibi düşünün. bisiklet boşta gittiğinde de arka dişli boşa döner ( motorun çalışması gibi)
YBR yi sevemememin sebebi çok küçük ve güçsüz olması. tireşimsizlikle alakalı bişey söylemedim zaten.
sağlıcakla
Motorun boşa geçmemesinin nedeni bende tam olarak marş rublesinden dolayı idi..O değişince düzeldi vites işi..
-
15 Nisan 2010, 15:12
#6255
Osbourne adlı üyeden alıntı
Motorun boşa geçmemesinin nedeni bende tam olarak marş rublesinden dolayı idi..O değişince düzeldi vites işi..
iyide engin hocam. Onun şanzımanla bi bağlantısı yok ki.
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
-
15 Nisan 2010, 15:16
#6256
Osbourne adlı üyeden alıntı
Sorduğunun sorunun cevabı tam olarak:
budur
---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:33 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:32 ----------
Erkan cumartesi işin var mı?
Ben bir kaç arkadaşla ralliyi izlemeye gitmeyi düşünüyorum..
Riva tarafına..
İşin yoksa sende gelsene..
Evet war engin abi malesef cok isterdim gelmeyi ama bellide olmaz gelme ihtimalim olursa ararim ben seni
-
15 Nisan 2010, 15:27
#6257
-
15 Nisan 2010, 15:34
#6258
ARBETUS adlı üyeden alıntı
iyide engin hocam. Onun şanzımanla bi bağlantısı yok ki.
Valla marş rublesini değiştirmişti, usta..Acaba onu tık tık ladığından dolayı mı yapmıştı..Benim dediğim marş dişlileri olabilir mi peki? İlla marşla ilgiliydi orası kesin de..
---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:34 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:33 ----------
@mahoretti
Maşallah usta
-
15 Nisan 2010, 16:33
#6259
Osbourne adlı üyeden alıntı
Valla marş rublesini değiştirmişti, usta..Acaba onu tık tık ladığından dolayı mı yapmıştı..Benim dediğim marş dişlileri olabilir mi peki? İlla marşla ilgiliydi orası kesin de..
---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:34 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:33 ----------
@mahoretti
Maşallah usta
abicim alakası yok. marş dişlisi diye bişey yok. bizim marşımız zincirli ve alternatörün direk arkasında. yani şanzımanın ş sine bile uğramıyor. vitesin boşa geçmemesinin asıl sebebi birincisi MZ de dahil tüm makinalarda durduğu yer de boşa alma olayı çok zor zaten. Ben işi çözdüm hafif durmaya yakın çok rahat atabiliyorum. Bana göre vitesten atma ve boşa alamam sorunları tamamiyle debriyaj ayarı ve yağ ile alakalı.
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
-
15 Nisan 2010, 17:57
#6260
Peki şöyle bir durumla karşılaşan var mı?
Gidonu tutan aparatlar hafif kayık. Şekil ile anlatıcam.
2 numaralı tutacak çok az aşağıda. Şimdi bu 3 numaralı zemin hatalı delinmiş olabilir mi ? Yoksa zamanla bir kaymamı oldu ? Daha yeni gözüme çarptı çünkü eğrilik. Söküp bakmakmı lazım ? Fikri olan bir ÜSTAT ????
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)
Bu Konudaki Etiketler