Arkadaşlar uzun zamandır foruma birşeyler yazmıyordum dolayısıyla hepinize yeniden merhabalar...
Acaba içinizde kimse bizim motorlar için orta sehpa uyumu konusunda araştırma yaptı mı?
Aramızda orta sehpa taktırtan bir arkadaşımız var mı?
Bence önemli şeylerden biri bu orta sehpa aslında, eğer motorumuza bu eklemeyi yaptırma imkanı varsa çok iyi olacağını düşünüyorum; bu konuda herhangi bir tecrübesi olan arkadaşımız varsa ve bildiklerini anlatırsa sevinirim..
Build A Fire A Thousand Miles Away To Light My Long Way Home
I Ride A Comet My Trail Is Long To Stay Silence Is A Heavy Stone
arkadaşlar 2 yıllık bir scooter kullanıcısıyım. Kasım ayı sonunda ikinci motorum olarak sıfır bir mct aldım. şuana kadar 350 km kullandım. 1-2 haftaya kadar motosikletimle uzun yola çıkacağım. 1700 km gidiş ve 1700 km dönüş olmak üzere toplamda 3400 km yol gitmiş olacağım. Yolculuk sırasında en büyük çekincem halat kopması diyebilirim. 303 sayfanın tamamını okudum ancak halatların yağlanması gerektiğini belirtiyor bazı arkadaşlar ama nasıl yapılacağı konusunda bilgi veren olmamış. gres yağımı kullanacağız yada başka bir yağ çeşidimi. Kabloyu sökecek ve tamamen çıkarıp öylemi yağlayacağız vb. sorulara ayrıntılı bir açıklama getirirseniz sevinirim.
Halat kopması derken
Debriyaj, gaz ve fren tellerini mi kast ediyorsun acaba?
Yağlamanın nasıl yapıldığını bilmiyorum ama gres yağı değil, bildiğin motor yağı damlatılıyor..
Maksat kuruma, paslanma olup kopmasın..
Kesinlikle iyi düşünmüşsün ve şart bir uygulama..
Hayırlı olsun bu arada..
doğrudur halattan kastım debriyaj vb. teller. bizim buralarda halat diyoruz onlara ağız alışkanlığı işte Anlamadığım kısmı çelik teli muhafazasını yapan plastik borudan çıkarıptamı yağlanacak yoksa sökmeden direk olarak tepeden plastik borunun içine yağı damlatacakmıyız. Bazı arkadaşlar gülecektir bu sorularıma ama arkadaşlar bilen için çok basit ve komik şeyler olmasına rağmen, bilmeyen için tam bir muaamma bu şeyler
yok arkadaşım bunda gülünecek bir şey yok hatta bugün bende denedim yağ damlatmak için ama tamamen sökmeden olmayacak gibi bende vazgeçtim geri toplaması çok zor olacağı için
yagdanlıkla tel'in her iki ucuna damlatın,daha sonra telı ucundan tut ıcerı sok cıkar sok cıkar diger pratik yontemse spreyler var,telın heryerıne nufuz edıyor
Yağdanlığım olmadığı için şırıngaya yağ çekip onunla tellerin baş ve son kısımlarını yağladım. Ayrıca şırınganın iğnesini takıp, tel ile muhafazasının arasına sokup o bölgeye mümkün olduğunca çok yağ pompaladım. Artık doğru yaptımsada, yanlış yaptımsada şansıma Ama debriyajın hareketleri farkedilir derecede rahatladı. Yardımcı olan, fikir veren arkadaşlara teşekkür ederim.
arkadaşlar 1 aydır canımı sıkan bir konuyu sizinle paylaşmak istiyorum yardımcı olursanızda çok sevinirim.
benim mct ye tam 4 seferdir 10 ytllik benzin alıyorum. tam 50 km de benzin bitiyo bu 200 kuruş yakıyo demektir km de bu olay normal mi??
bujileri iridyum bujiyle değiştirdim yağı değiştirdim gene ölçtüm yine 50 km den fazla km yapmadı. bi de geçenlerde şunu farkettim motorun altından sarkan 2 tane siyah tahliye borusu var güneşte motorun gölgesinden baktığımda o boruların ucundan benzin uçuyomuş gibi şeyler gördüm.
o boruların ağzını kapatsam ne olur?
ya da sorun ne olabilir??
MCT cemaati,
Motorunda 10w50 castrol kullanan varmıdır?
Malumunuz yaz aylarında motorumuzun sıcaklığı epey artıyor ve sübaplardan şıkırtı sesleri artmaya başlıyor..(uzun süreli kullanımda)
Bunu engellemek için viskozitesi düşük bir yağ kullanmayı deneyeceğim..Her ne kadar ısrarla servis manuel kitapçığında yazılanların dışına çıkmak istemesem de deneyeceğim bunu..Belki yapan vardır diye soruyorum..
Öncelikle benzin sarfiyatlarınızı 100 km de kaç litre yakıyor şeklinde hesaplamayı alışkanlık haline getirmenizi öneririm..
Böylece sürekli değişen benzin fiyatları nedeniyle hesabınız şaşmaz..
Sarfiyata gelirsek;
Bakımlı ve sıkıştırılmadan kullanılan bir MCT'nin 100 km'de 4.1 lt / 4.3 lt arasında bir şey yakması lazım..
Sizin yakıt sarfiyatlarınıza göre hesapladığımda 100 km de 5.3 lt ye denk geliyor ki normal değil bu..
Karbüratörünüz ayarsız olabilir..
Motorun altında toplam 3 tane tahliye borusu vardır..Biri görülmez..İkisi aşağı sarkar..
Hiçbirinin ağzını kapatmaya çalışmayın..
Yağ ve benzin tahliye borularıdır onlar..
Karbüratöre gelen fazla benzin ile motordaki fazla yağ atılır oradan..Sarfiyatı etkilemez..
Bir ihtimal benzin musluğunuzu yedek depoda unutmuş olabilirsiniz..
Nedenini tam bilememekle birlikte musluk yedekte bırakıldığında ilginç bir şekilde fazla yakıyor motor..Kesinlikle deneyip test ettiğim bir durum..
Eğer musluk normal konumda ise karbüratör ayarsızlığı yaşıyorsunuz büyük ihtimalle..
Rölantide çalışırken veya jikle açıkken motordan çıkan dumanı gözleyin..Siyah renkteyse çiğ benzin atıyor motor demektir ki karbüratör sorunudur..
Bir başka kontrol yöntemi de selpak mendili motor çalışırken egsoza doğru 1-2 saniye tutun ve koklayın..Çiğ benzin kokusu alıyorsanız gene motorunuz benzini yakmadan atıyor demektir..Yani gene karbüratör sorunu..
Ben 15w50 castrol GPS kullandım. Genelde yazları yarı sentetik actevo 20w40 kullanırım. Ama bu yaz full sentetik 15W50 bir yağ kullanmayı düşünüyorum. Bu yönde hazırlıklara başladım yaz bakımı için. Metzeler marka arka lastik aldım. Önü sipariş ettim. Çok uygun fiyata buldum hemen aldım lastiği
Bu arada perşemba akşamı arkadaşla otobüse atlayıp soluğu Antalya'da aldık. Arkadaşın almak istediği Suzuki BAndit 650 yi alıp. soluğu İzmirde aldık. 1 gece konakladıktan sonra kontağı açıp doğru Altınoluk yaptık. 1 gece de orada kaldıktan sonra pazar günü saat 11 de çıkıp akşam 4 gibi feribota bindik. Gerçekten 4 silindirli bir makinenin gidşi torku bambaşkaymış birde ABS li motorun verdiği güvenide söylemeden edemicem
---------- Mesaj ekleme zamanı: 08:50 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 08:48 ----------
Abi altı yere çok yakınklaşmış olur. bu sefer sürme sıkıntısı olur. Onun yerine evde kullanılmak üzere kaldıraç türü sehpalardan kullan derim ben sana. Bu arada hiç sesin soluğun çıkmıyor senin yaw özledik seni. Fuardada aramadın özlettin kendini
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
ben mct imi 2.el aldım kullanma kılavuzu elinizde varsa upload edebilirmisiniz ?
Arkadaşlar acaba içinizde kimse bizim motorlar için orta sehpa uyumu konusunda araştırma yaptı mı?
Aramızda orta sehpa taktırtan bir arkadaşımız var mı?
Bence önemli şeylerden biri bu orta sehpa aslında, eğer motorumuza bu eklemeyi yaptırma imkanı varsa çok iyi olacağını düşünüyorum; bu konuda herhangi bir tecrübesi olan arkadaşımız varsa ve bildiklerini anlatırsa sevinirim..
Build A Fire A Thousand Miles Away To Light My Long Way Home
I Ride A Comet My Trail Is Long To Stay Silence Is A Heavy Stone
kendi motorumda ve gordugum bırkac mct'de dıkkatımı ceken bır sorun
karburator'den hava fıltresı kutusuna gıden hortumlar cogunlukla sorunlu,kolaylıkla bozulabılıyor,sık sık manıfold ve karburator hortumlarını kontrol etmekte fayda var.zıra fazla hava gırısıde soruna yol acacaktır
bendede epey bır suredır yakıt tuketımı fazla,hortumları degıstırdım iş iten gecmıstı ayar bozulmustu bırkere motor egzoz'dan cig benzını atıyor
yakın bır zamanda ayarlatmam lazım,yoksa ılerleyen safhalarda ciddi hasarlara yol acabılır
Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 misafir)