eyvallh mesut ustacım cok sagolsn yarn ılk ısım onu kontrol olcak tahmınmce olması gerekdr.motor daha 1000km de dagılmaz herhlde hemn bılyalar.tesekkredyrum.bi sorum daha olcak.benzın muslugunu cozemedm ben.ucu yukarı bakıyosa depo.motorum onune bakıyosa yedek.tam alttysa kapalımı?en sag ne olyo acaba motorun arkasına bakan tarf?20tl lık altm 70 km sonra ısık yandı.100km sonra bıttı ydege aldım sanırm.25km gttm daha gdydu yne 200 tl lık aldm.80 km sonra yne yandı.cok yakıyomu motor?yedek kac km gdr bıde nolur nolmaz.yakıtı azaltmak ıcın bısı yapblrmsyz mesut ustacım.com soru sordum mazur gor
Ön maşanın bağlantısındada boşluk olabilir bendede olmuştu sıktım sorun kalmadı firene bastığında gidon ileri geri oynuyor hissi veriyorsa sorun burda olabilir
Ne olacak Bu Türkiye nin ve Tekstilin Hali http://www.apaydinmakine.net
musluk konusunda yardımcı olamıyacağım.ben 2 sene evvel söktüm musluğu hatırlamıyorum .schooterlardaki vakumlu musluktan taktım motor çalışınca açılıyo durunca kapatıyo.....yakma konusunda allak bullak oldum ben durmadan motorun biyerlerini değiştiriyom hava ayarlarıyla oynuyom benzinde boyna yükseliyo benimki ne yakıyodu şimdi ne yakar hiç bilemicem...gariban usulü 10tl lik atıyom gidiyom işte biraz sonra bitiyo
Karbüratorle ilgili kısa bir yazı
faydalı olabılecegını dusundugumden sızlerle paylasmak ıstedım
kaynak:mtclub.com
Motor bayılmaları, sağırlıklar az benzin fazla hava karışımı demektir.
Bu durumda sürüş e devam edilirse motoru berbat edebilirsiniz. Pistonda delikler oluşabilir, valflar yanabilir, piston kol yatak yada bilyeleri kullanılmaz duruma gelebilir.
Peki motorun ateşlemesindeki bu problemi önceden hangi semptomlarla anlayabiliriz?
Gazlama sağır ve motor bayılıyorsa.
Gaz verince tepki yok kapatırken motor gaz yiyorsa.
Çok büyük bir jet uç takılı ise de motor gaz açınca reaksiyon vermeyecek kapatırken reaksiyona girecektir.
Motor sıcak havada daha iyi soğuk havada kötü çalışıyorsa.
Hava filtresi çıkarılınca motorun çalışması kötülüyorsa.
Motor patlama sesleri çıkarıyorsa.(Detonasyon yani buji çakmadan patlama oluyorsa da bu sesler oluşur).
Benzin karışımı çok fazla ise.
Motor soğukta daha iyi çalışıyorsa.
Hava filtresi çıkarılınca motor daha iyi çalışıyorsa.
Fazla benzin tüketimi oluyorsa.
Gazlamanın olabilmesi için gaz kolunun devamlı açık tutulması gerekiyorsa.
Egzozdan siyah duman geliyorsa ve egzoz çıkışında kurum oluşuyorsa.(Benzinin yanmadan atıldığının göstergesidir).
Rölantide motor sert yada tekleyerek çalışıyorsa.
Sekiz-vuruş tabir edilen motorun yüklenip patlama devrelerini atlaması olayı vuku buluyorsa.
Gazlama düz(ivmesiz) ve düzensiz(akıcı değil) ise.
PİLOT JETLER VE ANA JET BESLEME APARATLARI
Not: Jet uçların takılması ile karbüratör arızalarının arıza semptomlarının tespiti zorlaşmıştır. Basitçe hava filtresinin girişini tıkadığınızda karburasyon iyileşiyorsa hava karışımı fazla zayıflıyorsa benzin karışımı fazla demektir. Eğer fazla benzin karışımı olduğundan şüpheleniyorsanız hava kapağının tepesini açın yada hava temizleme parçasının, bu durumda motorun gidişinde düzelme oluyorsa benzin hava karışımı dengesi hava aleyhine bozulmuş demektir.
Şayet motorunuzda benzin giriş musluğu varsa bunu kapatın. Bu durumda motorun çalışması bayılıp durma oluyorsa hava karışımı fazla eğer çalışma da önce düzelme sonra durma oluyorsa benzin karışımı fazla demektir. Manuel jikle açık kalırsa da motorda boğulma tabir edilen fazla benzin karışımın sebep olduğu arıza durumları olabilir.
Açıklama: Jet beslemesi takılı karbüratörlerde gaz kolunun pozisyonu jet besleme durumu hakkında ip ucu verir. Burada devire bakılmaz. Karbürasyon problemlerinin doğru tespiti için gazın pozisyonunu bilmenizin önemi büyüktür. Bu pozisyon bir şeylerin ters gidiyor olma durumunda size hangi karbürasyon devresini kullanılmakta olduğunu bilgisini verir. Gaz kolunun açıklık konumu ¼, ½ vs olabilir.
Resimde motorun gaz kolu bırakılmış, tam kapalıyken kırmızı bir raptiye ile işaretlenerek takiben kağıt üzerindeki açılım dereceleri doğrultusunda gaz açıldığında problemin hangi açılma derecesinde olduğunun tespiti yapılabilir. Hangi yakıt devresinin etkilendiğini bir kere tespit ettiğiniz de işler sizin için yada teknisyen için daha kolaylaşacaktır.
Şimdi motoru çalıştırın ve 0 dan ¼ konumuna gazı açın:
Önce motorun çalışma ısısına gelmesini bekleyin sonra gaz verin. Eğer düzgün gaz yeme olmuyorsa yakıt karışım vidaları ayarlı değildir veya jet pilotu karbüratöre küçük veya büyük geliyordur. Rölanti ayar vidasını motor hızını biraz artıracak oranda çeviriniz. Servis kitapçığınızda tavsiye edilen devir sayısının % 10-20 kadar üzerine. Sonra yakıt ayar somununu ¼ ile ½ arasında sola yada sağa doğru çeviriniz. Motor çalışma hızının en iyi olduğu noktayı seçiniz. Sonra rölanti ayar vidasını tekrar normal konumuna alınız.
Takiben motorla sürüş testine çıkınız. Sakin bir yan yolu tercih etmenizi öneririz. Gaz kolu ile fazla oynamadan ¼ pozisyonda tutularak düzenli bir gazlanmanın elde edilmesi gerekir. Sürüşte kesiklikler oluyorsa jet pilotu ufak geliyor demektir. Karbüratörde gaz açıldığında patlamalar oluyorsa yine jet uç büyük demektir. Gaz ani kapatılınca patlama ve egzozdan alev atma oluyorsa yine takılan jet uç büyük denektir. Jet uç devresi yakıtı fazla veriyorsa motorun gazı kapatıldığında(gaz kelebeği-kolu kapatıldığında) ara gazı verilmeden rölanti ayarına dönmemesi de gerçekleşmeyecektir. Ayrıca benzin kokusu gelir egzozdan ve bazen egzoza yaklaşılınca gözler çıkan ham(yanmamı) benzin kokusundan rahatsız dahi olabilir.
Gaz kelebeğini ¼ den 3/8 konumuna açın:
Bilhassa cruiser motorlarda bir cadde motorunu gazlarken bu aralık fazla bir rol oynamaz ama gazın ayarlanmasında ki etkisi önemlidir. Gaz ayarının değişimi ise düşük hız yakıt beslemesin devresinden den yüksek hız yakıt besleme devresine geçerken gerekli olan bir işlemdir. Bu süreç esnasında ayarı ciddi bir tarzda kaçar.
Gaz kolunu ¼ den 3/4 konumuna alın:
Bu aşamada püskürtme jetin püskürtme iğneleri ile gerçekleşir. Bir zamanlar tüm karbüratörler ayarlanabilir jet iğneleri ile gelirdi. Şimdi iğneler standartlaşmıştır. Jet paketleri genellikle değişik boyda iğneler ve şim(İngilizce=shim) denilen çeşitli pul contalarla birlikte gelmektedir. Bu şekilde iğnelerin yükseltilmesi yada alçaltılması işlemleri yapılmaktadır.
İğnelerin performansını değerlendirmek için motoru ikinci yada üçüncü viteste çalıştırınız. Gazı ¼ den ½ durumuna açınız. Motor düzgün çalışma yapmalıdır. Patlama çatlama olmamalıdır. Eğer böyleyse siz orta seviye ayarı doğru yaptınız demektir. Değilse iğne ayarını yeniden durumun gerektirdiği şekilde ayarlamalısınız. Kutudaki diğer iğne ve şimleri deneyiniz. Yine de olmuyorsa yeni bir jet takımı siparişinin zamanı gelmiştir.
Üst konum ayarı; ¾ den 4/4 çıkarın:
Öncelikle bu ayarlar yol kenarında yapılacak işler değildir. Hatta bir dinamometre üzerinde yapılması ideal olanıdır. İnsanları rahatsız etmeden ve çevre kirliliğine sebep olmadan çalışmaya çok dikkat edilmelidir.
Bu aşamada yakıt akışı ana jet ile kontrol edilirken bir kısım akış pilot jette devam eder. Burada ana jet ölçüsünü bulmak tıkaçlarla olur.
Yeni bujiler takın ve motoru en üst viteste 10 saniye tam gazla çalıştırın. Gazı kemeden debriyajı çekin ve devre kesiciyi(acil stop düğmesi) kullanarak motoru stop ettirin. Debriyaj çekili motorun kendi kendine gezinmesine izin verin. Motoru yan desteğe alarak tıkacı çıkarın. Tıkacın yalıtımının rengi ten yada grimsi beyaz olmalıdır. Beyazımsı ise az benzin besleme, ten ise fazla yakıt beslemesi demektir
selam arkadaşlar, dün heyecanla motorumu almaya gittim ancak motorun henüz tamir olmadığını üstüne üstlük bilyelerinin değişmesi gerektiğini motorun açılıp debriyaj bişeyinin yapılması gerektiğini, yağının karbüratörünün vb vb herşeyin bozuk olduğunu ve bunun için salıdan önce motoru alamayacağımı ve bu işlemlerin malzemeler dahil 200tl tutacağını öğrenerek dumura uğradım .
daha dün bir bugün iki, tamam motor ikinci el ama 100 km gidemedim henüz - ya da enfazla okadar gitmişimdir - bu adam beni kekliyo olabilir çünkü dediklerinden hiçbir halt anlamadım. oraya götürürken motor çalışıyordu tamam bir anda marşa basılıp hemen gaz almıyordu, vurdurarak ancak devir dönmeye başlıyordu, viteslerde özellikle 1.vites tam olarak geçmişyordu ama böyle de ağır bir hasar olduğunu hiç düşünmemiştim.
şimdi karşınızda acemi bir motorcu olarak - olan olmuş tamam artık - bndan sonra ne yapmamı önerirsiniz , mecidiyeköy, okmeydanı, perpa taraflarında güvenilir bir mondial servisi varmı önerebileceğiniz ? ya da adam belki beni keklemiyordur bu emareler iddia ettiği gibi ciddi bir sorunun ayak sesleri olabilirmi ?
aman siz olun arkadaşlar orjinal lastiklerle dönüşlerde çok fazla yatmadan ve yavaş dönün yoksa kendinizi yerde bulursunuz lastikler aman allahım hiç tutunamıyor daha lastikler 2500 km de ve berbat ötesi
Arkadaslar ben daha az titresimli motosikler kullanmak adına servisime 32 lik dişli olayını söyledim kendinin de mct si vardı o denemiş cok bir verim alamadığını söyledi bir iki birsey daha yapmıs ama arkadası O-Ringli dişli kullanıyormus titresimi çok az diyor (ya da bize öyle geliyor da diyo ) kullanan var mı o-ring anladığım kadarı ile racer ve offroadlarda fln verimli daha az toz kaçtığı ve sağlam olduğu için ama titresime faydası var mı?
ayrıca mct 250 için o ring ne kadar bilen var mı?
-- Az titresim az titresim diye evden kaçıp kötü yola düşeceğim
Aynen öyle..Şimdiye kadar 2 Çin'li motor aldım ve ikisinde de ilk yaptığım iş lastiklerini kaliteli olanlarla değiştirmek oldu..Cidden güvenilir değil..
Dişli değişiminin titreşimi azaltmadığını söyleyen ustanın ustalığından şüphe ederim..
Arka dişli 34 yerine 32 yapıldığında bir kere motorun aynı hızıdaki devri otomatikman düşer ve bu da kesinlikle titreşimi azaltır..Burada dişli değişimi yapıldıktan sonra titreşimin azaldığını söyleyen ben dahil pek çok kullanıcı var..Artık kime güvenirsin sana kalmış..
Ustalığından şüphe etmeme neden olan 2. durum ise o-ringin titreşimi azalttığı..Tamamen saçmalık..Zincir tipinin titreşimle hiçbir alakası yoktur..
o-ring takarsan, daha uzun ömürlü bir zincirin olur..
Evet, son hızı 300 km/s olan bir racing motorda performans artışı sağlar zincir ama bizim motorlar için bariz bir olumlu/olumsuz etkisi yok o-ringli zincirin..
Ayrıca ben titreşime takılanları anlamıyorum hala..
Yav 250 mctler normal devirlerinde ve süratlerinde gidildiği müddetçe (max hız 105 km/s yazar kitapçıkta) gerçekten gayet titreşimsiz motorlar..Siz veya sizden önceki sahipleri motoru mütemadiyyen dipgaz kullanmışlarsa elbette o motor bozulmuştur ve titreşim dahil bir çok sıkıntı yaratır..
Ya insanların beklentileri çok farklı, ya benim motorumda titreşim yok, ya da ben anlamıyorum bu titreşim işinden..
Benim ayak pedleri büyük. Onlar çok titriyorlar yüksek devirlerde. Doğal olarak motor titriyor gibi gözüküyor. Ona bi çare arıycam. Bağlantı noktalarına bakıcam müsait bir zamanda. Bu arada HAYRİ ustada 30dişli buldum. 30-31-32 dişli şeklinde görüşler ve kullanımlar mevcut okuduklarımda.... Hangisi daha iyidir kullanım açısından ? Farkları nelerdir ?
Geniş ayaklıklar titriyor evet, kullanan başka arkadaşlar da olmuştu onlar da aynı sorundan muzdarip..
Dişli konusunda şöyle söyleyeyim;
arka dişliyi ne kadar küçültürsen motor o kadar düşük devirde yol alır..
Bu durumun avantajı;
kesinlikle düşük titreşim,
biraz daha yüksek son hızdır..(5-10 km kadar)
Dezavantajı ise;
ani hızlanmalarda zayıflık,
kalkışlardaki seriliğin kaybolması,
rampaya geldiğinde motorun daha düşük vites istemesi
şeklinde sıralanabilir..
Tüm bunları düşünerek benim önerim fazla abartmadan 32 lik arka dişli taktırman yönünde olacak..
hocam tabi sizin tecrübeleriniz benim için önemli sözünüse itimat ediyorum ben sadece onun yorumunu size ilettim elimde var istersen takalım dedi taktırırm heralde. Titresiminden şikayetci değilim mutluyum ancak ben sessiz böyle gezi havasında sakin olarak yol almayı seviyorum. Arkçim az şikayetci titresimden onun dısında zaten chopper/cruiser lerde titresim normal sayılıyor ona birsey diyemem tabi. benim motosikleti aldığımda motosiklet henüz 750 km de idi sanırım fazla hırpalamamıstır rodaj 1600 km de idi sanırım nelere dikkat etmeli nasıl sürmeliyim mümkün olduğunda 3/2 gazı geçmiyorum (su an 1.200 km deyim 1.000 bakımını yaptırdım) Motor yağ kacırıyor hafif bir ona baktırcam hararetten olmus olabilir diyorlar ne yapayım motoru sonuna kadar hızlandırıp motoru mu acayip yoksa 1.600 kadar (Yahut rodaj kaça kadarsa) sakin sakin mı kullanayım nedir makbül olanı?
birde su oturakı daha rahat yapmak için hazır bir koltuk fln var mı?
O-ringli zincir taktırmanın dediğim gibi titreşimle bir ilgisi yok ama taktırabilirsin elbette, senin bileceğin bir iş..
Rodaj hakkında bir şeyler yazmıştım onu okuyabilirsin istersen;
http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...gercekler.html
Sele için değiştirmekten ziyade sele işi yapan bir atölyeye giderek seleni yeniden daha takviyeli/kaliteli süngerle destekleyebilirsin..Bende çok sıkıntılıydım bu sele işinden, motosay'a yaptırdım, şuan inanılmaz memnunum
Lastiklerin RAf ömrü bitmiş olabilir. Çünkü ben berbat dediğin lastiklerle 10000 km yol yapmıştım hiç bir sıkıntı olmamıştı. Şu anda Aynı markanın 150 lik lastiğini kullanıyorum. motoru yoruyor. Bus ebepten tekrardan 130 luk teker takacağım. Bu arada Şunu farkettim; Debriyaj ayarınızı optimal olursa 2 den atma sayısıda okadar az oluyor.
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
ARBETUS, "Debriyaj ayarınızı optimal" derken ? Açıklayabilirmisin anlayabileceğimiz dilden ?
bu aralar seri şekilde kalkıp ve seri olarak 1 den 2ye geçtiğim zaman 2 den atıyor 2 ye tekrar geçiriyorum tekrar atıyor bunu seri kalkışlar yaptığım zaman yapıyor bu arada uygun fiyatta tavsiye edebileceğiniz lastik markası varmı yada böyle bi site mct lastiği ebatında bulamadım sitede en azından arka lastiği değiştireyim o zaman
http://www.yildizticaret.com/
en uygun fiyatlı ve kalite olarakta makul lastik duro
yukarıdaki internet sitesinde mevcut
130-90 orjinali
150'li takıpta randıman alamayan arkadaslar var
yine en iyisi 130
---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:54 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:52 ----------
bende hd ve hondanın servis kitapcıgı var orada okumustum
"ne cok sert olmalı debrıyaj telınız nede cok yumusak az mıktarda bosluk olmalı"
yoksa kacırabılıyor
---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:58 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:54 ----------
evetmct'nin ped'ler vibrator gibi cozum olarak 2 yolu var.pedler yaylı ve aradaki mil'de pul olmasına ragmen bosluk oluyor tıtreme ondandır2.si.ıse ayak setini komple degıstırmek
aslında biraz daha kalınpul koydugunuzda sorun cozuluyor
Dün akşam ufak bir bakımdan geçti mct. Karbüratör ve sübap ayaları yapıldı. 32 dişli ve o-ringli zincir değişimi oldu. Usta çalışırken ben de ayaklıkları söktüm. Somun aralarına lastik takacaktım ama pay olmadığı için ufak bi parça sıkıştırabildim araya. Birde altına lastik parçası taktım. Önceye nispeten azaldı titreşim ve motor rahatladı 32 dişli ile. Serilikte de çok hissedilir bir kayıp göremedim. 4-5.vitesler nispeten faklılaştı.
Şu an bu konu içerisinde 27 kullanıcı var. (0 üye ve 27 misafir)