fakat motorda problemler bitmiyor.
fakat motorda problemler bitmiyor.
MCT 250 800 Km Sonu İzlenimler
Enteresandır herkezin problemi aynı sanırım. Sonuçta spesifik sorunlar.
Önce Sorunlar:
: Buji yakma sorunu aynen bendede var. Servis karbüratörün zengin karışım olduğundan diyor. Rodaj zamanının kışa gelmesi sanırım bu sorunu tetikliyor. Karbüratör ayarı yapılınca sorun kalmadı. Soğukta orta jigle ile motor çalışıyor artık.
: Yüksek devirde vitesten atma sorunu özellikle 1 ve 2. viteslerde (Servis sorunu çözdü)
: Viteslerin geçmeme veya laçkalalaşma sorunu yavaş yavaş düzeliyor
: Arka fren sıkılığı ve balatalar sıcakken ıslanınca kasma sorunu var. (Servis sorunu çözdü)
: Motor ıslanınca sehpa lambası yanması sorunu.
: Arka akkord telleri sorununu yaşamadım ama forumda yazılanlardan ötürü tırsmıyor değilim. Sanırım telleri değiştireceğim, yarın güvendiğim ve rüştünü ve bilgisini ıspatlamış servisimle bunu konuşacağım.
: Kilomtre saati ışığı çok zayıf ve odometre bir defa takıldı bir tokatla kendine geldi
---------------------------------------------------
Yaptıklarım:
: 4 lü flaşör taktırdım
: Koruma demiri taktırdım.
-------------------------------------------
Sormak istediğim: Ön cam taktırmayı düşünüyorum. Avantaj ve dezavantajlarını kullanan arkadaşlara sormak istiyorum.
---------------------------------------
Yapmadıkalrım:
Çantaları söktüm daha şık durdu. Deri çanta takayım dedim ama hem kilitsiz hemde kestimi alır hırsızlar diye orijinal fiber çantalarını geriye taktık.
----------------------------------------
Sevdiklerim:
: Motora yılda kaç bin km biniyorumki? Bu motor oldukça torklu ve görünüm olarak doyurucu.
: 1.92 boy 92 kilo olmama rağmen motor benim gibi bir kütleyi çekiyor.
: Vibrasyon yonunden tatmin edici. Kıpraşımlı değil
: Zincir gergi sorunu hiç yaşamadım. sanırım çok yeni arkadaşlar biraz hızlı debriyajı kaçırıp kalktıklarından bir deformasyon yaşıyor olabilirler, zamanla bu azalacak.
: Vites geçişleri zamanla yumuşadı. Malum rodaj demek parçaların birbirinle akraba olması demek
: 3.000 YTL civarı bir motor için bekleneni verdiğine inanıyorum. Hem performans hem görünüş olarak. Malum bir meşhur markanın bir konjektörünün €145, ön amortisör keçesinin €85 fiyata satıldığını göz önüne alırsak.
Ben birkaç servis gezdikten sonra doğru servisi buldum. Sanırım Uğur mondialin en buyuk sorunu servis. Dedimya ben şanslıyım.Servise girdiğinizde yerler yağ değil, motor lifti var. Abiiiii bıyır diye değil. Hoşgeldiniz nasıl yardımcı olabiliriz diye karşılıyor sizi Sevpa.
Tavsiye ederim. www.sevpa.net adamlar bu işi ciddiye almışlar. Servisten çıktıktan 2 gün sonra arayıp memnunmusunuz diye soruyorlar. duyanda bu işten trilyon kazanıyor zanneder ama işini layıkıyla yapıp helal para kazanmak her yiğidin harcı değil.
Sonuçta memnunmusun derseniz ben memnunum MCT 250 den.
Ama soruma cevap bekliyorum. Ön cam takmalımı? takmamalımı? ruzgarda zorluk yaratırmı yaratmazmı.
Demin TEMde 115 i gördüm vibrasyon derdi yok gibi. Yani makul seviyede ve az.
Sevgiler,
Saygı göster, saygı gör. Seviyesizlerden hep uzak dur!
arkadaşlar arka frenle ilgili olarak sormak istiyorum.arka freninizin tepkisi nasıl?memnun musunuz?Sanki arka fren çok işlevsizmiş gibi durmaya değil sadece yavaşlamaya yarıyor gibi geliyor bana.arka fren balatalarını da değiştirmiştim halbuki..bu arada ben frenlemeyi ön ve arka beraber yapıyorum harika bir şekilde duruyor motor.
not:pazar günü müsait olan varsa motorlarla gezelim ve tanışalım diyorum istanbul'da ki arkadaşlar!
Sevgili hakanz
eline sağlık süper güzel açıklamalar olmuş izlenim ve tecrübelerini çok güzel aktarmışsın...Bildiğim kadarıyla Jinlun ön camları bize uyuyor.Camın Faydadan ziyade aksesuar amacı var gibi geliyor bana....
Abzah,
Arka freni fren teli uzantısının dibindeki vidayı kendinde sıkarak ayarlayabilirsin.Ben kendim en uygun şekilde sıktım.Arka Frenler süper oldu...hatta ön freni hiç kullanmıyorum nerdeyse...
Bendede ön fren kolu durup dururken problem çıkardı.Ön freni sıkıyorum bırakınca fren sıkıldığı gibi kalıyor sanki balatalar diske yapışıyor ayrılmıyor gibi????????
Servise gitmem gerekiyor....
ŞAMPİYON FENERBAHÇE...MONDİAL 150 ZAT...
choppersile;
o vidayı sıktım ama bilmiyorum yine de öyle zınk diye durmuyor makine
Sevgili choppersile,
Senin ön frendeki sorununun aynısı benim ıslandığında arka frende vardı. Arka frene aman ha diyeyim arkadaşlar kuru hava yüksek süratte fazla asılmayın. Arka fren ön ün destekçisidir herzaman. Kontrolsüz bir kilitlenme Allah korusun tatsız neticeler çıkarabilir.
Bu arada ön cam konusuna feci takmış durumdayım. Aksesuar olarak hoş durduğu kesin ama rüzgar vurmasını engelleyici olumlu özelliği varmı acaba. Yada yan rüzgarlarda savrulma, sarsıntı hissi yaparmı onu bilemiyorum.
Şu makina hava değil su soğutmalı olaymış tadına doyamazmışık muhtemelen. Zaten bu yüzden ucuzya
Sevgili onder_soral, motorda sorunlar bitmiyor demişsin, hayatın kendisi tam sorun değilmi zaten Mühim olan sorunların sepesifik olması. Yani foruma göz atarsan herkezin sorunlarını toplarsan 5 majör sorunu aşmıyor durum. Bu istikrar demek. İsmini vermek istemediğim bir markanın forumuna baktım, her kafadan bir ses çıkıyor. Sorun sayısı ne kadar az olursa çözümüde o kadar kolay oluyor. Sonuçta bu paraya bu kadar soruna şükür diyorum.
Bu arada arkadaşlar geçen yılki bir çok markadan tık çıkmazken Uğur sağlam bir ithalatla sezona girmeye hazırlanıyor. Arkası gelmeyen o kadar motor girdiki memlekete işin açığı ben bu konuda müsterihim.
Aranızda hiç uzun mesafe sürekli yol alan varmı?? Şişme yapıyormu? mesela 100-150 km bir mesafe kullanan arkadaş varmı.
Kazasız, belasız keyifli sürüşler.
Hakan
Saygı göster, saygı gör. Seviyesizlerden hep uzak dur!
Motoru çalıştırmakta zorluk yaşarsanız veya benzin musluğunu kapalı unuttunuz ve marşa bastınız. Karbüratördeki tüm benzini bitirdiniz ve makina çalışmıyor.
Kolayı var.
Seleyi sökün, orada bir hava girişi göreceksiniz, içeri kaçırmamaya özen göstererek tozsuz bir bezle ki bu bezi biraz benzinleyip girişe tıkayıp marşa basın. Alet hemen çalışacaktır.
Bendeki akü Yuasa çıktı. Şaşırmadım değil aslında ben çin malı dandik birşey çıkacak sanıyordum.
Saygı göster, saygı gör. Seviyesizlerden hep uzak dur!
Arkadaşlar dün itibariyle 250 mct me kavuşmuş bulunmaktayım. Bu benim ilk motorum. Alır almaz kullandım ve uzun yıllardan bu yana ilk kez keyiften çığlık attım. Keşke daha önce alsaymışım. Doktor olduğum için acil servise gelen motor kazaları beni ürkütüyordu ama motor deliliği (ki bilinen bir tedavisi olduğunu sanmıyorum) mantığa üstün geldi.
Motorun görünümü nefis. Ücreti ile karşılaştırınca gerçekten gerekeni veriyor. Almayı düşünen arkadaşların hesaplarını yaparken korunma gereçlerini de hesaba katmalarını öneririm çünkü onlarda azımsanmayacak fiyata geliyor.
Motorun benzin göstergesi içinde benzin olmasına rağmen yanıyor. Servis bunlarda benzin biterse göstergenin söneceğini söyledi. Yani içinde benzin olduğu sürece gösterge yanarmış. Bana pek inandırıcı gelmedi. Bu konuda beni aydınlatırsanız sevinirim.
Herkese keyifli kazasız belasız sürüşler dilerim.
Selamlar
En geç 2 hafta içerisinde,bir arkadaşım ile birlikte 2 adet Mondial mct 250 motor satın alacağız.
Her ne kadar zevk konusu olsada renk seçimi hakkında önerilerinize ihtiyacımız var.
Teşekkürler
Sevgili gogo hayırlı olsun öncelikle, bu klasmanda bu fiyata kötünün iyisi bu. Atalarımız ne demiş ne kadar ekmek o kadar köfte ama 1 porsiyon fiyatına 1.5 bizimkigogo adlı üyeden alıntı
Benzin göstergesi olayında servis desteksiz atmış bencede. Ama şöyle bişey olabilir benzin azalıp full yaparsan belki şamandıra üzerindeki seviye belirleyici dilimler kendine gelebilir. Bu sadece bir tez. Sorun giderilmezse garantin var 2 yıl.
Güvenlik konusunda yazdıklarına kesinlikle katılıyorum. Bu merete bineceksek korumayı maximum tutmalıyız. Çok açık ve net söylüyorum. Korumasız ve kasksız motora binen insanlar KESİNLİKLE CAHİL, hatta bana bişey olmaz kisvesi altında öz güvensiz kişiler. (umarım bu laflar bazı insanların içine otururda kask ve koruma konusunu ciddiye alırlar.)
Üşenmeyin arkadaşlar dizlik, bellik, dirseklik yada kask takmaya. Motora binmek istiyorsanız bunlar elzem. Yoksa hayat boyu keşke dersiniz. Ayrıca Eldivenin önemini anlatmama gerek yok sanırım. Düşme sonucu oluşabilecek bir asfalt yaralanması ömür boyu o izleri taşımamıza mal olabilir..
Lütfen arkadaşlar Full Koruma.
Herkeze kazasız belasız keyifli sürüşler.
Sevgili Tekno,tekno adlı üyeden alıntı
Benimki gri, bana sorarsan 3 renk arasından tercihim 1-Gri, 2-Kırmızı, 3-Siyah
Siyah toz konusunda düşündürdü beni alırken, kırmızı o an ellerinde yoktu, eh işime geldi toz tutmaz gri benim gibi tembelsen gri al derim
Saygı göster, saygı gör. Seviyesizlerden hep uzak dur!
teşekkürlerhakanz adlı üyeden alıntı
gogo aramıza hoş geldin eh artık motorlar hakkında billgi alırken ayrıca senden suram kırıldı platin yaptırayımmı falan diye onerilerini alırız aramızda bi doktorun olması ii oldugogo adlı üyeden alıntı
servis atmış sana onu soleyebilirim normal depodaki benzin azalınca yanıyo lamba ve kullanım kılavuzunda da bole yazıyo sen ona bi baktır derim buyu ihtimalle şamandıra takılı kalmıştır deponun içinde bi yerlerde
arkadaşlar koruma onlemleri tamam da (korumalı eldivenim ve kaskım var yani onları kullanıyorum) bence chopper tipi motorlarda ole kask falan guzel durmuyo bence eger izliyorsanız discoveryde motor larla ilgili programlar var ben amerikada chopper kullanıpta kask takan pek insana rastlamadım en fazla nazi kullanıyorlar ancak orada motorlarda tasıt olarak goruldugu için(malesef tarafikte hala beni adamdan sayan pek olmuyo tali yoldan onume cıkan arabalarla hala problemim var arkadaş motorun carpınca zarar vermeyecegini dusunuyo tahminimce) kask kullanıp kullanmamak kişisel bir secim anladıgım kadarıyla ve bende kısa mesafeye gideceksem sadece guneş gozlugumu takmayı seviyorum
[B][COLOR="blue"][COLOR="Blue"][COLOR="Blue"][B][I]Bu motor sevdası yüzünden bigün bi ağaçla bir olacam.Ambulans tercihim YZF-R1[/I][/B][/COLOR][/COLOR][/COLOR][/B]
ben bu motoru oldum olası sevmedim dökülen bi motor bu ya buna vereceğiniz parayla keeway alırım daha iyi
motor-suzluk su-suzluktur. harley davidson..
bencede sen git keeway al ama fikirlerini bu şekilde provakatörce beyan etme!olumlu veya olumsuz eleştirilerinin saygı görmesi için,önce saygılı ol!
çirkin kadın yoktur.az votka vardır!..
HAKANZ:"Motoru çalıştırmakta zorluk yaşarsanız veya benzin musluğunu kapalı unuttunuz ve marşa bastınız. Karbüratördeki tüm benzini bitirdiniz ve makina çalışmıyor.Kolayı var.Seleyi sökün, orada bir hava girişi göreceksiniz, içeri kaçırmamaya özen göstererek tozsuz bir bezle ki bu bezi biraz benzinleyip girişe tıkayıp marşa basın. Alet hemen çalışacaktır."
senden ricam bu hangi arıza da oluyor?pek anlayamadım?açabilir misin bu konuyu biraz?bu arada ben de merak ediyorum uzun yol yapan var mı?ben bir gün 70-80 km yaptım bir sorunum yoktu ama durmadan giden bir sorun yaşadı mı?alyrıca arada uzun yolda nelere ihtiyacımız olabilir diyince.ben en azından fren,debrijaj teli ve bujinin yedeğininin bulunması gerektiği kanaatindeyim
tekno;gri derim ben
arkadaslar 250 mct alayım mı almayım mı bi karar veremedim.bi kısma soruyorum sakın alma ben aldım hemen sattım 5 para etmez diyor bir kısma soruyorum al 10 numara diyor kime inanayım karar veremedim.sizce 250mct yi alayım mı yoksa baska bir motormu bakayım
teşekkürler Abzah
14.03.06 da satıcıda kırmızı rengini gördüm,ancak çamurluk üzerlerinde ikinci bir renk vardı.Açıkçası favori rengim olmasına karşı çok da hoşuma gitmedi.
Gerçekten kararsızım.
arkadaşlar bende mct aldım sakarya taraklıdan şimdilik memnunum fakat beni tek üzen istediğim sürati görememem diğer yönden çok rahat bir motor 90-100 km i görebildim stabilize yolda asfalt görmedim henüz çünkü yeni aldım ya.ist. ikamet eden arkadaşlardan sormak isterim km kaç gördü diye
evet birde arka fren güven vermiyo önerilriniz
weysel;bence bu paraya göre bir motosiklet bu.ama şunu söyleyeyim benim de ilk motorum olmasına irağmen izlenimlerim şöyle1-ilk zamanlarda bol bol tamirciye gittim fakat parça konusunda ne sıkıntı çektim ne de fiatlar pahalı değildi.2-bu arızalar bir yönden-eğer olumlu düşünürsek tabii-benim motorda ne tür arızalar çıkabilir ve nasıl tamir edileceği konusunda adeta eğitti.3-görünümü tatmin edici..4-geçenlerde bmw kl 1200 motoru olan bir abimiz bindi ve oldukça beğendi,başlangıç için harika dedi.5-açıkçası çalınsa ya da bir parçası değişecek olsa üzülmem çünkü fiat çok cüzii .6-benim gibi sürati seven bir insan bununla sürat yapamıyor ve böylece motor beni frenliyor.bu açıdan benim çin olumlu bütün bunlar.paran varsa tabi ki daha kalitelisini alabilirsin.
yyakuza;ben 110 görebildim.şunu da hatırlatmak isterim.bunlar sürat için değil gezinti için üretilmiş motorlar.bırak yavaş gitsin,rüzgarın tatlı tatlı çarpması daha güzel
Selamlar,
Hakikaten söylediğiniz gibi benzin ışığı problemi depoyu tamamen doldurunca ortadan kalktı, servis uydurmuş. Adama sallamışsın diyince de "yedin ama sen de" diye abuk bir cevap aldım . Neyse...
Motoru aldığım günün ertesi aleti bir türlü çalıştıramadım. servisi aradım 15 dakika içinde geldiler ve bujilerin yandığını söyleyip yenileri ile değiştirdiler. Oldukça hızlı davrandılar.
TheTurk' e kask konusunda cevabım şu olacak:Elbette koruma kişisel bir tercih. Ancak 30-40 km hızla ani durmalarda kafatası kırılır. Kırılmasa bile beyinde akselerasyon yaralanması denen ciddi hasarlar meydana gelir. O yüzden tam koruma tercihten öte mutlaka uyulması gereken bir kural olmalı. Ben tabii ki platin vs konusunda fikirlerimi paylaşırım ama yoğun bakımda hastalar için internet henüz hastanelerde mevcut değil.
Herkese keyifli kazasız sürüşler...
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)