Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Mondial 250 Mct Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #5961

    Üyelik
    17 Mart 2010
    Şehir
    sakarya,istanbul ytü
    Motosikleti
    Ss Srad 600
    Alıntı kemancı34mct adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaslar herkese hayırlı aksamlar.ben yenı 800km de mct aldım.motor 2 kıs 4 5 ay yatms hıcte gezmemiş ilk sahıbı.aldıgım gıbı yagını bujılerını degiştirdim baska ne yapmam gerek acaba?80 km ye kadar bısı yok sonra tıtresım oluyoo.ne napılabılr buna?on maşada da bosluk var bıraz.ön frenı sıknca anlasıyor.lastık basıncları ne olyor acaba mct 250 nın.
    son olarakta rodaj ıcın ne yapmam gerekıyor?
    cok soru sordum ama cok meraklıyım yenı oldugu ıcın herhlde.ilgilerinz için tesekkurler.herkese kazasız belasız sürüsler

    tesekkur ediyorum sagolsın dedklerını yapıcam.lastik basncları ne acaba on 28 arka 32 dediler bana ama az gıbı gelıyor.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #5962

    Üyelik
    20 Kasım 2008
    Şehir
    Istanbul - Ataşehir
    Motosikleti
    Bmw F650
    Alıntı kemancı34mct adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tesekkur ediyorum sagolsın dedklerını yapıcam.lastik basncları ne acaba on 28 arka 32 dediler bana ama az gıbı gelıyor.
    on lastik : 28 psi
    arka lastik : 40 psi

  3. #5963

    Üyelik
    17 Mart 2010
    Şehir
    sakarya,istanbul ytü
    Motosikleti
    Ss Srad 600
    Alıntı canicellat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    on lastik : 28 psi
    arka lastik : 40 psi


    cok tesekkur edıyorum.birde bu tıtresim için ne yapabilir acaba.ilgin için cok sagol.kazasız belasız surusler

  4. #5964
    mahoretti - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2005
    Şehir
    İzmir BORNOVA
    Motosikleti
    o şimdi YAYA...
    Ön 26-28
    Arka 38-40
    Yüklü makina ise artçı-sürücü ağısa mesela 2.seçenekler. Yok tek kiş ise 1.seçenekler uygun olabilir. Çok şişen lastik yoldaki tüm sarsıntıyı sürücüye iletir. Az şişen lastik te yol tutuşunu negatif etkiler. Ayrıca başka birbilgi, çok şişik lastik daha az yakıt yakmanıza sebep olur. Doğru okudunuz... AZ... Şehirler arası yola çıkacaksanız 2psi arttrın havayı. Hesaplayın.

  5. #5965

    Üyelik
    20 Kasım 2008
    Şehir
    Istanbul - Ataşehir
    Motosikleti
    Bmw F650
    Alıntı kemancı34mct adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    cok tesekkur edıyorum.birde bu tıtresim için ne yapabilir acaba.ilgin için cok sagol.kazasız belasız surusler
    Rica ederim. Yapabilicegin en iyi sey arka disliyi 32 ile degistirmen olucak titresimi minumuma dusuruyor tavsiye ederim.

  6. #5966

    Üyelik
    11 Ocak 2010
    arkadaşlar vibrasyon bu makınalarda 100den sonra noırmal ama azaltmak ıstıyorsanız.. arka dişliyi 32 yapmaktan baska bı yolunuz yok.. o plastıgı sök dememin sebebi vibrasyondan olusan kotu sesı yok etmek..

  7. #5967

    Üyelik
    16 Temmuz 2008
    Alıntı mahoretti adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ön 26-28
    Arka 38-40
    Yüklü makina ise artçı-sürücü ağısa mesela 2.seçenekler. Yok tek kiş ise 1.seçenekler uygun olabilir. Çok şişen lastik yoldaki tüm sarsıntıyı sürücüye iletir. Az şişen lastik te yol tutuşunu negatif etkiler. Ayrıca başka birbilgi, çok şişik lastik daha az yakıt yakmanıza sebep olur. Doğru okudunuz... AZ... Şehirler arası yola çıkacaksanız 2psi arttrın havayı. Hesaplayın.
    Kafam karıştı şimdi.. İki farklı servise sordum, bana önü 30 arkayı 32 yapmamı söylediler.. Bu arada benim jantlar çelik ve haliyle lastiklerde dublex.. Farketmeyeceğini söylediler..

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:50 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:48 ----------

    Alıntı amatör adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba arkadaşlar, sonunda bende bir mct sahibi oldum.. Kış başında aldım bu sebeple yeni yeni sürmeye başladım. İlk motorum ve ilk motor tecrübem.. Yaklaşık 40 km kadar yaptım ve bu arada 2 seferde motoru yatırdım. Birinde sadece motor yattı (Daha dün) İlkinde ise motorla beraber bende yattım Hala arka fren ve ön fren orantısını yapamıyorum.. Ani bir durumda ön frene asılıyorum ve buda motorun yatmasına sebep oluyor tabi.. Bu konuda bana önerileriniz olursa benim ve sağlığım açısından çok iyi olucak
    Bu konuda bir çok kişinin bana yardımcı olucağını düşünürken.. Kimsenin yazmadığını görünce hayretler içerisinde kaldım..

  8. #5968
    ARBETUS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2006
    Şehir
    Gebze\Kocaeli
    Motosikleti
    '93 Kawasaki EN 500 Vulcan
    Alıntı amatör adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kafam karıştı şimdi.. İki farklı servise sordum, bana önü 30 arkayı 32 yapmamı söylediler.. Bu arada benim jantlar çelik ve haliyle lastiklerde dublex.. Farketmeyeceğini söylediler..

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:50 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:48 ----------



    Bu konuda bir çok kişinin bana yardımcı olucağını düşünürken.. Kimsenin yazmadığını görünce hayretler içerisinde kaldım..
    Dostum sana yazarak nasıl motor kullanılacağı dersi vermemizi beklemiyorsundur herhalde kendine güvenecek kadar fren yapana kadar boş arazide frenaj çalış diyebilirim.

    lastik olayına gelince ben öne28 arkaya 30 basıyorum.
    '04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS

  9. #5969
    eyüb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ağustos 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Kawasaki ER6n
    Alıntı canicellat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hayirli olsun gule gule kullan
    teşekkür ederim

  10. #5970
    mahoretti - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2005
    Şehir
    İzmir BORNOVA
    Motosikleti
    o şimdi YAYA...
    Alıntı amatör adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu konuda bir çok kişinin bana yardımcı olucağını düşünürken.. Kimsenin yazmadığını görünce hayretler içerisinde kaldım..
    Basit kurallar vardır. Öndekine çok yaklaşmıyacaksın ilk olarak ki ani fren yapmana gerek kalmasın. İkinci önemli konu, gözün karşıya bakacak herzaman, ilerdeki herşeyi yorumlıyacaksın. Tehlikeli bir durum varmı ? Sağa yanaşabilecek bir taşıt varmı ? Sokaktan fırlayacak bir çocuk olabilir mi ?..... Paranoyak olucan kısacası. Boş alanlar da da bol bol debriyaj ve kalkış çalış. Frenleme çalış. Freni aniden sıkma. "Limon sıkar" gibi sık. Yani freni kademeli olarak sık. Aniden sıkarsan fren ve lastikler ona göre tepki verir. Yavaş yavaş sıkarsan freni yol tutuşunda ona göre daha stabil olacaktır. Ön ve arka frenleri de denemelerine göre oranlama yapman gerekli.

    Ayrıca, telli jantlardaki lastik basınçları (şamrelli) ile dublex lastik basınçları farklıdır sanırım.

  11. #5971
    ugurapay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Nisan 2008
    Şehir
    İSTANBUL Üsküdar
    Motosikleti
    HYOSUNG GV250
    Amatör bu linke bir bak istersen
    http://www.motosiklet.net/forum/suru...vsiyeleri.html
    Ne olacak Bu Türkiye nin ve Tekstilin Hali http://www.apaydinmakine.net

  12. #5972

    Üyelik
    18 Şubat 2010
    Şehir
    KAYSERİ
    Motosikleti
    , yamaha ybr125 (2005) di, Bajaj 125ST (2015) oldu
    mondial yazısını söktüm pasta cila yaptım güzel oldu. Yazıları sökmek için sıcak su kullandım ama altında yapıskan madde kaldı onu da ugrasarak cıkardım sonra bizim yan cicekci cicek parlatıcısı getirdi onla daha kolay cıktı yapışkan (bi 1 saat uğraltım ama)
    simdi 1.200 km deyim servisle bir konusayim su 32 lik dişliyi birde benim grenajlardan ses ekliyo(mus) altına cift kat sünger cek dediler ama ben anlamadım kaset ettiğiği krenajlar neler altına dan kastı birbirleri ile birlesme yeri mi yoksa saseye birlestiği yer mi bu noktada bilgisi olan var mı?

  13. #5973

    Üyelik
    16 Temmuz 2008
    Alıntı ugurapay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Herkese teşekkürler.. Özellikle bu linkteki frenleme bilgileri işime yaradı.. Arbetus, söylediğim konuyu yanlış anlamış yada anlamak istemişsin.. Ben ders almak değil, öneri almak niyetindeydim..

  14. #5974

    Üyelik
    20 Şubat 2010
    Şehir
    istanbul - okmeydanı
    Motosikleti
    mct 250
    evet çok yararlı şeyler anlatmışlar mutlaka, bazısına kafam basmadı henüz ancak motor tepesinde haa böyleymiş deyince anlaşılacak , print alıp ders notu gibi yanımda taşıyacam artık

  15. #5975
    ARBETUS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2006
    Şehir
    Gebze\Kocaeli
    Motosikleti
    '93 Kawasaki EN 500 Vulcan
    Engin hocam cumartesiye mesai yazdılar bana. Ondan bu işi erteleyeceğiz. Gerçi senden de haber çıkmadı.
    '04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS

  16. #5976
    mahoretti - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2005
    Şehir
    İzmir BORNOVA
    Motosikleti
    o şimdi YAYA...
    Bu arada İZMİR el kaldırsa ya..... Bi görüşsek. Bilgi alışverişinde bulunsak....

  17. #5977

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    macit'imin ilk video tecrübesi
    ,görüntü kalitesi bir hayli kötü
    http://www.youtube.com/watch?v=zymWNuwhNxU

  18. #5978
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    Alıntı ARBETUS adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Engin hocam cumartesiye mesai yazdılar bana. Ondan bu işi erteleyeceğiz. Gerçi senden de haber çıkmadı.
    Erteleyelim tamam..Ben şimdi eve geldim, arayacaktım seni..
    Haftaya kesin yapalım ama..Hiç bir şey olmazsa far ayaklığını halledelim..

    Alıntı greyhorse adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    macit'imin ilk video tecrübesi
    ,görüntü kalitesi bir hayli kötü
    http://www.youtube.com/watch?v=zymWNuwhNxU
    Silinmiş görünüyor video?

  19. #5979

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    hemen düzeltiyorum
    http://www.youtube.com/watch?v=E3KmBguMlU4

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:28 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:26 ----------

    Alıntı mahoretti adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben şu plastik mondial yazısına takıldım. Hangi yazı bu ? Farın altındaki mi ? Titreşime ne etkisi var ve nasıl çıkartılıyor ? Anlatırsanız sevinirim.
    ben yanındaki reflektorlerı sıkarken kırılmıstı, hıc degılse metal yapsalarmıs ya
    zaten bır sure sonra uzerındekı korm soyulmaya baslıyor

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:29 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:28 ----------

    Alıntı ARBETUS adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Millet toplanıyor muyuz bu hafta sonu? Engin Sen sabahtan Direk Gebze'ye gel şu senin derdini halledelim. Ordan bir buluşma noktası belirlersek eğer oraya birlikte süreriz.
    lafta kalmasın adamım

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:36 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:29 ----------

    Alıntı canicellat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    o bende war diyenler ya basmayı bilmiyorlar yada motorunda başka bi sorun vardır dişliye suç atıyordur bende war kendim kullanıyorum motorum 15.000 km'de düz yolda rahat bi şekilde 110 görüyor hafif eğimde 130km gördüm dahada gidiceğine eminim değiştirmeni tavsiye ederim hem motor rahatlıyor hemde titreşimi minimuma indiriyor.

    kimse dişliye suc atmıyor,belırtılmek ıstenen dişli degisiminden mucıze bekleme men gerektııgı,130 dahada gıtse ıbreyı kıracaktın h
    o motorla 120 uzerıne cıkmak ruzgara karsı ısemekten farksız

  20. #5980
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    12 Eylül 2009
    hız konusunda hemfikirim stock mct tek kişi rüzgarsız yolda 110 görür en fazla. çift kişiysen 100. en kötüsü motor gücü 110km hızda maximum kullanılıyor yani en ufak ters rüzgarda veya karşıda gelen kamyonun rüzgarında 5-10 km düşüyor hız. hele bi ara bursaya doğru kopmuştum rüzgara karşı 85 geçememişti yakacaktım motoru sinirden.

    yeni arkadaşların hız çelişkisi ''''' ulan hayvan gibi çift silindir motoru var 100ü nasıl geçmez '''' oluyo.forumdaki arkadaşlar gibi mct kurtlarına da bu hız az geliyor çünkü motorsiklet böle bişey işte hep daha fazla hız tutkusu var.
    çekirdekten motorcu arkadaşlar bilirler moblyette veya peugeot 103 lerle 60-70 yapabilmek için az mı şebeklik yapardık çocukken !

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:53 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:51 ----------

    beyler nerde ne zaman ne amaçla buluşacaksınız sizi sıkmazsam bende kopar gelirim bursadan uzun yola hasret kaldım 400-500km devireyimde rahatlıyayım !

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:57 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:53 ----------

    Alıntı greyhorse adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    macit'imin ilk video tecrübesi
    ,görüntü kalitesi bir hayli kötü
    http://www.youtube.com/watch?v=zymWNuwhNxU
    yorum attım da kabul etmedi şeref maduru youtube aynısını buraya yazayım: eline sağlık çok güzel olmuş ama akü biraz göze batıyor, arka çamurluk ve plakalık şahane olmuş tebrikler.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler