Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Mondial 250 Mct Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #5901

    Üyelik
    11 Ocak 2010
    hmm teşekkürler arkadaşım.. bir şeydaha sorucam.. bu vidaları gevşio ya vibrasyondan bunlar ıcın bı cozum varmı acaba


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #5902
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    Alıntı debrecen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hmm teşekkürler arkadaşım.. bir şeydaha sorucam.. bu vidaları gevşio ya vibrasyondan bunlar ıcın bı cozum varmı acaba
    Hangi vidaları gevşiyor vibrasyondan? Anlamadım?

  3. #5903

    Üyelik
    18 Şubat 2010
    Şehir
    KAYSERİ
    Motosikleti
    , yamaha ybr125 (2005) di, Bajaj 125ST (2015) oldu
    motosiklet araba gibi değil titresim olduğu için vidaları gevser servisler belli km bakımlarda bunları sıkar o yüzden belli aralıklarla makineyi kontrol etmen lazım.
    cant tellerine bak (benim gibi sonra 11 tane kırık telin olur )
    gevsemiş vida sallanan bir sey var mı ona bak?
    Normalın dısında ses var mı kulanığını da ona ver tmmdir.
    vidaların gevsememesi için ilaçlı birsey sürüyoruz diyen bir servis duymustum. ama kafa 1 tl idi ilaç değilde farklı çeşit vida fln veya bir araya pul fln olabilir ama birsey vardı gevsemesin diye. ben koçtaştan elektrikli vidalama cihazı ve matkap almıstım vidalar gevseyince (1 kere oldu) 1 dk da cirt cirt sıkıyorum (somun vida alayını sıkıyo)

  4. #5904

    Üyelik
    11 Mart 2010
    mrb arkadaşlar ben 7 aylık mct kullanıcısı olarak motosiklette gördüklerimi yazim 13 agustosta aldım mctyi 0km olarak 950 kmye kullandım ve 950 de Maltepe küçükyalıda Servis var sagolsun çok iligleniyolar ilk bakımını yaptırdım 950 de yag filan civatalar sıkıldı birgün arkadaşla gezelim dedik bindim mcteye ara sokaktaydık birden debriyaj teli koptu salladım yokuş aşşa 1 vitesde eve kadar geldim debryjsz ha bu arada bikerede far ampulü geçti sonra.. geçenlerde 2000 bakımına götürrdüm yag filan degişti yine civatalar sıkıldı zincir gevşemişti onu gerdirdi

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:31 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:24 ----------

    yani ben mctemi seviyorum biraz çok yakıyor ama :-) olsun 1 depoyla ben 220km filan gidiyorum ben motosikleti zorladımdan fazla yakıyo en fazla 130 gördüm 2 kişiyle yokuş aşşagı harem-kadıköy ayrımında.. 110km hızla düz yolda rahat gidiyor zaten hız motosikleti degil bu bence 90km hız iyi bu motosiklet için hem yolun zevkini ala ala

  5. #5905
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    Alıntı ekayin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    mrb arkadaşlar ben 7 aylık mct kullanıcısı olarak motosiklette gördüklerimi yazim 13 agustosta aldım mctyi 0km olarak 950 kmye kullandım ve 950 de Maltepe küçükyalıda Servis var sagolsun çok iligleniyolar ilk bakımını yaptırdım 950 de yag filan civatalar sıkıldı birgün arkadaşla gezelim dedik bindim mcteye ara sokaktaydık birden debriyaj teli koptu salladım yokuş aşşa 1 vitesde eve kadar geldim debryjsz ha bu arada bikerede far ampulü geçti sonra.. geçenlerde 2000 bakımına götürrdüm yag filan degişti yine civatalar sıkıldı zincir gevşemişti onu gerdirdi

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:31 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:24 ----------

    yani ben mctemi seviyorum biraz çok yakıyor ama :-) olsun 1 depoyla ben 220km filan gidiyorum ben motosikleti zorladımdan fazla yakıyo en fazla 130 gördüm 2 kişiyle yokuş aşşagı harem-kadıköy ayrımında.. 110km hızla düz yolda rahat gidiyor zaten hız motosikleti degil bu bence 90km hız iyi bu motosiklet için hem yolun zevkini ala ala
    Hayırlı olsun öncelikle..

    Doğrudur..Debriyaj telini koparmayan mct sürücüsü hatırlamıyorum :9
    Şaka bir yana aslında sıfır alınan mct ler en az 5 yıldır yatan makinalar oldukları için debriyaj tellerinde korozyon mevcudiyeti kopmaya neden oluyor..
    Daha evvel burada yazdığımız gibi sıfır alınan mctlerde yapılması gereken işlerden birisi de gaz ve debriyaj tellerinin yağlanmasıdır..
    Yağlama işleminden sonra ben hiç sıkıntı çekmedim..

    110 km hızla düz yolda rahat gidiyor ve 2 kişi 130 görüyorsa o motordan orta vadede hayır gelmez..Dediğin gibi 90 km en ideal hızı bu makinenin..

  6. #5906

    Üyelik
    29 Kasım 2009
    Şehir
    İstanbul / Bahçeşehir
    Motosikleti
    Honda İntegra
    T gidon konusunda Osbourne İle aynı görüsleri paylaşamayacağım ne yazık ki .
    Benım MCT de T gidon takılı görüntü açısından Çok güzel bir görüntü var kendi düşüncem harici bunu beyan ediyorum bilginize!

    Size 3 ay önca yaşadığım bir durmu anlatayım Avcılar sahilinde motorumu Parketmıs balık tutuyordum herneyse aradan vakit gecmıs motorun yanına gıttgımde iki tane yaşlı delikanlı amcalar yanaştı "motor güzel olmuş dedi gidon çok güzel olmuş çamurluk çok güzel olmuş falan dedi "

    bende "heralde anlıyorsunuz bu işlerden dedim"

    Yaşlı delikanlılar dan birisi" Ben bu iş içinde büyüdüm yıllarımı harcadım bu meretlere dedi "

    Ondan sonra nerde yaptırdın gidonu kaça mal oldu bu düşünce senin dusuncenmı falan motordan memnunmusun soruları falan derken güzel hoş bir sohbet geçti....

    Ve bunun gibi bir iki olayla daha karşılaştım.. ki bunlar işin görüntü kısmı !!

    Kullanım açısından
    1- kollarımız yukarıda olmadıgı ıcın yolda giderken orjinalindeki gibi yorulmuyoruz

    2- Kolay manevra kabiliyeti sağlıyor (kullanan bir kisi olarak gorusum!!!!)

    3-Uzun yolda bel ağrılarına sebep olmuyor tam aksine dik gidon da oldugu gıbı geriye dogru diklemesıne ılgınv bır pozisyonda oturmuyoruz

    4- Deoya carpma dize çarpma gibi bir riski yok çünkü ölçülü ve muazzam yapılan bir gidon

    5- Ağır değil Hatta agır yada hafif olmasıda beklenemez çünkü oda aynı Maşa ve tekerleği ceviriyor buda aynı Maşa ve Tekerleği çeviriyor

    Bunlar benim nacizane kendi görüslerim iki farklı gidonlu MCT yi denemiş olarak.
    Elimden geldiğince paylastım.umarım faydalı olurum arkdaslar
    Bir yumruktan daha serttir bir kadının sözleri ;
    Biri dişlerini döker digeri düşlerini .....

  7. #5907
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    Alıntı bakoyoko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    T gidon konusunda Osbourne İle aynı görüsleri paylaşamayacağım ne yazık ki .
    Benım MCT de T gidon takılı görüntü açısından Çok güzel bir görüntü var kendi düşüncem harici bunu beyan ediyorum bilginize!

    Size 3 ay önca yaşadığım bir durmu anlatayım Avcılar sahilinde motorumu Parketmıs balık tutuyordum herneyse aradan vakit gecmıs motorun yanına gıttgımde iki tane yaşlı delikanlı amcalar yanaştı "motor güzel olmuş dedi gidon çok güzel olmuş çamurluk çok güzel olmuş falan dedi "

    bende "heralde anlıyorsunuz bu işlerden dedim"

    Yaşlı delikanlılar dan birisi" Ben bu iş içinde büyüdüm yıllarımı harcadım bu meretlere dedi "

    Ondan sonra nerde yaptırdın gidonu kaça mal oldu bu düşünce senin dusuncenmı falan motordan memnunmusun soruları falan derken güzel hoş bir sohbet geçti....

    Ve bunun gibi bir iki olayla daha karşılaştım.. ki bunlar işin görüntü kısmı !!

    Kullanım açısından
    1- kollarımız yukarıda olmadıgı ıcın yolda giderken orjinalindeki gibi yorulmuyoruz

    2- Kolay manevra kabiliyeti sağlıyor (kullanan bir kisi olarak gorusum!!!!)

    3-Uzun yolda bel ağrılarına sebep olmuyor tam aksine dik gidon da oldugu gıbı geriye dogru diklemesıne ılgınv bır pozisyonda oturmuyoruz

    4- Deoya carpma dize çarpma gibi bir riski yok çünkü ölçülü ve muazzam yapılan bir gidon

    5- Ağır değil Hatta agır yada hafif olmasıda beklenemez çünkü oda aynı Maşa ve tekerleği ceviriyor buda aynı Maşa ve Tekerleği çeviriyor

    Bunlar benim nacizane kendi görüslerim iki farklı gidonlu MCT yi denemiş olarak.
    Elimden geldiğince paylastım.umarım faydalı olurum arkdaslar
    İyi ettin, faydalı oldun elbette..
    Ben kendi mesajımda da yazdığım gibi, onlarda benim kendi görüşüm, benim yaşadıklarım dı..
    Ağırlık konusunda ise düz bir demir çubuğu mu bükmek kolaydır yoksa uçları kıvrılmış bir demir çubuğu mu? mantığından yola çıkmıştım..ki bana ağır gelmişti..
    Dizlerime de çarpmıştı döndürürken..

    Buradan da anlıyorum ki bu T gidon meselesi kişiden kişiye değişen bir rahatlık, konfor hissi veriyor..Ve T gidon kalite ve hesaplama bakımından farklılık gösteriyor..
    Denemeden anlaşılmıyor nihayetinde..


    Bu arada biraz da kendi motorumdan bahsedeyim

    Bugün gözümü karartıp Motosay'a gittim..(Bu işi azcık araştıranlar bilirler kalitesini)(www.motosay.com)
    Şuan motorun sürücü selesi, artçı selesi, sissy bar süngeri sökük vaziyette..
    Hepsini bıraktım Selim ustanın şefkatli ellerine
    Eve dönebilmem için bana eski püskü bir sele verdi (yuvasına bile oturmuyor öyle havada geldim )

    Seleler çift renk (siyah ve füme) deri kaplanacak ve daha kaliteli süngerden daha geniş olarak yeniden dizayn edilecek..

    Motoru komple boyatıyorum(füme/tek renk), Göztepe Otosanayi'de Amerikancı Mehmet usta var(Boya ustası)..Sanayiye girince soldan 6. ya da 7. sokak..(Kime sorsan gösteriyor)(Sağlam tavsiye üzerine gittim ve çok uygun bir paraya komple boyayacak)

    Velhasılı kelam, motoru yaza bomba gibi hazırlıyorum, paylaşıp hava atayım dedim

    Şaka bir yana Motosay ve Mehmet usta tavsiyemdir..

  8. #5908

    Üyelik
    20 Kasım 2008
    Şehir
    Istanbul - Ataşehir
    Motosikleti
    Bmw F650
    Alıntı Osbourne adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İyi ettin, faydalı oldun elbette..
    Ben kendi mesajımda da yazdığım gibi, onlarda benim kendi görüşüm, benim yaşadıklarım dı..
    Ağırlık konusunda ise düz bir demir çubuğu mu bükmek kolaydır yoksa uçları kıvrılmış bir demir çubuğu mu? mantığından yola çıkmıştım..ki bana ağır gelmişti..
    Dizlerime de çarpmıştı döndürürken..

    Buradan da anlıyorum ki bu T gidon meselesi kişiden kişiye değişen bir rahatlık, konfor hissi veriyor..Ve T gidon kalite ve hesaplama bakımından farklılık gösteriyor..
    Denemeden anlaşılmıyor nihayetinde..


    Bu arada biraz da kendi motorumdan bahsedeyim

    Bugün gözümü karartıp Motosay'a gittim..(Bu işi azcık araştıranlar bilirler kalitesini)(www.motosay.com)
    Şuan motorun sürücü selesi, artçı selesi, sissy bar süngeri sökük vaziyette..
    Hepsini bıraktım Selim ustanın şefkatli ellerine
    Eve dönebilmem için bana eski püskü bir sele verdi (yuvasına bile oturmuyor öyle havada geldim )

    Seleler çift renk (siyah ve füme) deri kaplanacak ve daha kaliteli süngerden daha geniş olarak yeniden dizayn edilecek..

    Motoru komple boyatıyorum(füme/tek renk), Göztepe Otosanayi'de Amerikancı Mehmet usta var(Boya ustası)..Sanayiye girince soldan 6. ya da 7. sokak..(Kime sorsan gösteriyor)(Sağlam tavsiye üzerine gittim ve çok uygun bir paraya komple boyayacak)

    Velhasılı kelam, motoru yaza bomba gibi hazırlıyorum, paylaşıp hava atayım dedim

    Şaka bir yana Motosay ve Mehmet usta tavsiyemdir..

    Yapmışsın yine yapıcağını engin abi hayırlısı olsun istediğin gibi olur umarım.... füme macitin bol bol resimlerini bekleriz artık bu arada toplam maliyet nedir?

  9. #5909
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    Alıntı canicellat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yapmışsın yine yapıcağını engin abi hayırlısı olsun istediğin gibi olur umarım.... füme macitin bol bol resimlerini bekleriz artık bu arada toplam maliyet nedir?
    Eyvallah..
    Bu işlerde maliyete bakılmaz Erkan'cım, alınan keyfe bakılır
    Ama bugüne kadar yaptığım masraflarla motorun parasına yaklaştım şuanda

    Fırın boya için fiyat: 450 TL
    Motosay için fiyat: 110 TL

    Bu fiyatlar üzerinden bana indirimler yapıldı ama onları yazamam, bunlar düz fiyatları

    Bu arada sen bana lazımsın..Motora far için Barış'ın taktığı parça lazım aslında..orjinali elimde olursa kalıp çıkartıp demirciye kestireceğim kendim için..Seni hafta içi akşam üzeri arasam gelebilirmisin benim buraya?

  10. #5910

    Üyelik
    11 Ocak 2010

    T Gidon

    merhablar teşekkürler görüşün için... T gidon gayet şık ve rahat diyorun yani... yaptırıcam o zaman=)) BANA NERDE YAPTIRDIN kaça mal oldu benıde yonlendırebılırmısın beraber gıdebılırmıyız hocam donersen sevınırm

  11. #5911

    Üyelik
    16 Temmuz 2008
    Merhaba arkadaşlar, sonunda bende bir mct sahibi oldum.. Kış başında aldım bu sebeple yeni yeni sürmeye başladım. İlk motorum ve ilk motor tecrübem.. Yaklaşık 40 km kadar yaptım ve bu arada 2 seferde motoru yatırdım. Birinde sadece motor yattı (Daha dün) İlkinde ise motorla beraber bende yattım Hala arka fren ve ön fren orantısını yapamıyorum.. Ani bir durumda ön frene asılıyorum ve buda motorun yatmasına sebep oluyor tabi.. Bu konuda bana önerileriniz olursa benim ve sağlığım açısından çok iyi olucak

  12. #5912
    Sergeant - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mayıs 2006
    Şehir
    İST
    Motosikleti
    2005 kle, 2007 kymco ck
    dün motorunuzla izmite gittim geldim. yaklaşık 200km. canıma okudu diyebilirim uzun yolda pek tavsiye etmiyorum
    Now the world is gone. Im just one.

  13. #5913
    AYBERK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mart 2008
    Şehir
    istanbul
    Alıntı Sergeant adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dün motorunuzla izmite gittim geldim. yaklaşık 200km. canıma okudu diyebilirim uzun yolda pek tavsiye etmiyorum
    sıkıntılarınız nelerdi??? tecrübelerinizi paylaşırsanız daha verimli olacığına inanıyorum.

  14. #5914
    ugurapay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Nisan 2008
    Şehir
    İSTANBUL Üsküdar
    Motosikleti
    HYOSUNG GV250
    Büyük bir ihtimalle beli ve kalcası ağrımıştır gidon acısı kişinin boyuna göre ayarlı olmazsa yolculuk uzun mesafede eziyete dönüşebiliyor
    Ne olacak Bu Türkiye nin ve Tekstilin Hali http://www.apaydinmakine.net

  15. #5915
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    kawasaki vn 750 den inip hiç denemeden/alışmadan mct ye binince hem sürüş tarzı hem de sürüş kalitesi nedeniyle canına okuması muhtemeldir..

    Ben mct yi aldığım hafta Edirne'ye gidip gelmiştim (~650 km) ne belim ne sırtım ağrımıştı..
    Sadece popom uyuşmuştu çünkü sele süngeri o kadar uzun yolu kaldıramıyor ama onu da halledince sanırım gerçek bir uzun yol için sıkıntısı kalmayacak motorun..

  16. #5916
    Sergeant - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mayıs 2006
    Şehir
    İST
    Motosikleti
    2005 kle, 2007 kymco ck
    Alıntı ugurapay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Büyük bir ihtimalle beli ve kalcası ağrımıştır gidon acısı kişinin boyuna göre ayarlı olmazsa yolculuk uzun mesafede eziyete dönüşebiliyor
    evet, bel mel sırt kalmadı diyebilirim. gidon oturdugumda ayarlıydı hatta pozisyonu güzelmiş aletin bile dedim, yarım saat sonra tutulmaya başladım ama bunlardan önemlisi motor 80de zorlanmaya başlıyor. 100de patlayacak gibi. o motorun sesinden sabit 100le bile gidemedim. dolayısıyla sıktı, bunalıma soktu titreşimden bahsetmiyorum o çokta problem yaratmadı. kesinlikle uzun yolda çok kötü makina ki gittigim yol uzun bile sayılmaz
    Now the world is gone. Im just one.

  17. #5917
    ugurapay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Nisan 2008
    Şehir
    İSTANBUL Üsküdar
    Motosikleti
    HYOSUNG GV250
    Motor güçlü orjinali arka dişli 34 32 ye düşerse o sorun ortadan kalkıyor birde o derece motorun bağırmaması lazım en azından bende olmuyor sabah erken saate ben e5 te meçburen diyebilirim 90 100 arası basıyorum ama sele ve gidon sorunlu.
    Ben selenin sonu artcı selesi arasına oturuyorum anca denk geliyor uzun yolda
    Ne olacak Bu Türkiye nin ve Tekstilin Hali http://www.apaydinmakine.net

  18. #5918
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    Alıntı Sergeant adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    evet, bel mel sırt kalmadı diyebilirim. gidon oturdugumda ayarlıydı hatta pozisyonu güzelmiş aletin bile dedim, yarım saat sonra tutulmaya başladım ama bunlardan önemlisi motor 80de zorlanmaya başlıyor. 100de patlayacak gibi. o motorun sesinden sabit 100le bile gidemedim. dolayısıyla sıktı, bunalıma soktu titreşimden bahsetmiyorum o çokta problem yaratmadı. kesinlikle uzun yolda çok kötü makina ki gittigim yol uzun bile sayılmaz
    Motorun 80 de zorlanması ve 100 de bağırmasını ilk defa senden duyuyorum..
    Bir sorunu var sanırım..

    ugurapay ın dediği gibi arka dişli 32 olduğunda sıfıra yakın titreşim oluyor..çok rahat 120 görüyor.

  19. #5919
    Sergeant - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mayıs 2006
    Şehir
    İST
    Motosikleti
    2005 kle, 2007 kymco ck
    Alıntı Osbourne adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorun 80 de zorlanması ve 100 de bağırmasını ilk defa senden duyuyorum..
    Bir sorunu var sanırım..

    ugurapay ın dediği gibi arka dişli 32 olduğunda sıfıra yakın titreşim oluyor..çok rahat 120 görüyor.
    bilmiyorum belki benim kulandıgım makina debriyaj kacırıyor olabilir. aslında 1.5 yıl oncesine kadar bendede bi seyhan250 vardı. üstündeki makina aynı. ondada tek kişi 110dan yukarı çıkamıyordum ama dişliyle oynamadık tabi. hiç otobana çıkasım gelmezdi aletle..
    Now the world is gone. Im just one.

  20. #5920

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    yapılı bırını goz onunde bulundurarak MCT'de T gidon ile birlikte selede ve ayaklıklarda bırtakım degısıklıkler yapmanız gerekebılır,ben orjınal sele ,ayaklıklarla oynamadan once T gıdonu taktıgımda orjınal gıdonundan hıcbır farkı yoktu,sırtımı gene agrımıstı
    ayaklıkları one aldıktan vede seleyı degıstırdıkten sonra acıkcası kullanım acısından bır haylı rahatlattı,dıger motorumdada T gıdona gectım.T gıdonu hazır almayıp kendı kullanım amacı ve yapına gore yaptırırsan cok daha rahat edersın

    gorunusu basıt olsada bısıklet kullanıyormus hıssı uyandırsada,gorundugu gıbı degıldır, tepkılerınızı daha kolay ıletebılır,manevra kabılıyetı evet dusuktur,park esnasında yorabılır


    arka dıslıyı bende 32 yaptım fakat bendede 90'dan sonra 100'e yaklasırken bögurmeye baslıyor


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)

Bu Konudaki Etiketler