Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Mondial 250 Mct Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #5621

    Üyelik
    29 Kasım 2009
    Şehir
    İstanbul / Bahçeşehir
    Motosikleti
    Honda İntegra
    Alıntı Koparal adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayır, sanmıyorum.Alper Bey büyük bir sigorta şirketinin genel müdürlüğünde çalışan bölüm müdürlerinden biri. İş yeri Karaköy Bankalar caddesinde.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:00 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:51 ----------

    Motoru aldığımda beri yaklaşık 1000 km. yaptım. Erenköy-Kadıköy, Erenköy- Kartal, Maltepe Sahil gibi şehiriçi trafiği, bir kere de Plonezköy'e gittim.Daha evvel ki yazılarda okuduğum olumsuzlukların hiçbirini yaşamadım.Zaman zaman 1-boş-2. vites geçme problemi dışında..bu da sanıyorum bu tip motorların genel karakteri..
    eveto zaman degıldır alper beyler bırbırlerıyle alakaları yok.

    bu arada evet banada avcılar mondıal yetkılı servısının dedıgı bu modelın kronık problemı vıtesten dusme
    2. viteste.
    Bir yumruktan daha serttir bir kadının sözleri ;
    Biri dişlerini döker digeri düşlerini .....


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #5622
    Koparal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2009
    Şehir
    Erenköy/İstanbul
    Motosikleti
    Jawa 250 cc - Vespa PX 200
    Önceki sahibi Alper Bey, Sevpa'daki Okan Ustaya (şimdi ayrıldı) bu nedenle getirdiğinde Okan Usta bir bilmem ne burcunu değiştirmek için motoru indirmiş ve yapmış göya?..
    Ama bendeyken de aynı şeyleri yaptığı için servise gittiğimde Okan usta kısa süre sonra malzemeler birbirine alışacak ve düzelecek demişti..nitekim nisbeten azaldı.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:44 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:36 ----------

    Bu mottorda beni ençok rahatsız eden şey 4.ve 5inci vites aralığının çok kısa olaması,dolayısıyla tork,güç,hız farkının neredeyse yok denecek kadar az olması idi.Motor 5.viteste bağırıyor fakat gidemiyordu.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:52 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:44 ----------

    Ramazan Bayramında Çeşme'ye giderken İzmir'e girip,Basmane'de Şifa Hast. karşısında Motorcu Hayri Usta'dan (31 dişli ) arka dişliyi aldım.Üzerinden çıkan 34 dişli idi.İnanılmaz derecede rahatladı ve zevk vermeye başladı.Çekişte de çok birşey farketmedi.Ama daha düşük devirde daha az kullanarak büyük viteste imkanı sağladı..Düzdeki hızı arttı.Ercan Ustanın boş egzozuyla,gümbür gümbür, Harley tadında birşey oldu..

  3. #5623
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    @ Koparal
    İşte mct de yapılması gereken en önemli modifikasyon bu bence..Arka dişli ve egsoz açılmasıyla motor tam anlamıyla bir chopper tadı veriyor..Komple boş egsoz gürültü yaratabilir bu nedenle arka susturuculardan 1.lerini çıkartmakta epey keyifli hale getiriyor sürüşü..

  4. #5624
    Koparal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2009
    Şehir
    Erenköy/İstanbul
    Motosikleti
    Jawa 250 cc - Vespa PX 200
    MCT mizin orinalini görmek istermisiniz?... Yani bu motoru hangi motordan kopya demeyim de fazlaca esinlenmişler!... BMW R 1200 C 2001 1998-2003 arası..

  5. #5625
    ugurapay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Nisan 2008
    Şehir
    İSTANBUL Üsküdar
    Motosikleti
    HYOSUNG GV250
    Alıntı Koparal adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    MCT mizin orinalini görmek istermisiniz?... Yani bu motoru hangi motordan kopya demeyim de fazlaca esinlenmişler!... BMW R 1200 C 2001 1998-2003 arası..
    Bizim motor bundan kopya olmasın
    http://powersports.honda.com/2009/rebel/colors.aspx
    Ne olacak Bu Türkiye nin ve Tekstilin Hali http://www.apaydinmakine.net

  6. #5626
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    12 Eylül 2009

    ölümüne modifiye !

    SELAM MİLLET UZUN BİR ARADAN SONRA TEKRAR YAZIYORUM. MUHABBETLER ALMIŞ BAŞINI GİTMİŞ. ARKA DİSKİMİ DEĞİŞTİRDİM GÖSTERMEK İSTERİM.



    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:58 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:54 ----------

    MCT İLE UZUN YOL DENEYİMLERİMİ YAZDIM KATKILARINIZI BEKLERİM

    http://www.motosiklet.net/forum/test...ml#post1935655

  7. #5627
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    Evet, bende mct leri rebel kopyası biliyorum..

    Bu arada mesut turul, gezideki sıkıntıları ayrıntılı olarak yazabilirmisin buraya?
    önümüzdeki yaz benimde niyetim var..

  8. #5628
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    12 Eylül 2009
    sıkıntı filan olmadı ki zaten.. bastım marşa bursada kapattım kontağı tokatta ! bakkala giderken ne sıkıntı yapıyosa uzun yolda da o sıkıntı var

  9. #5629
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    Alıntı mesut__turul adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sıkıntı filan olmadı ki zaten.. bastım marşa bursada kapattım kontağı tokatta ! bakkala giderken ne sıkıntı yapıyosa uzun yolda da o sıkıntı var
    eh içimi rahatlattın valla..bakalım önümüzdeki yaza kısmet..

  10. #5630

    Üyelik
    18 Ekim 2009
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Honda cbr 600f
    Bugün ben de Mct'yle Konya'nın dışına çıktım. Konya'yı bilenler bilirler Takkeli Dağ denilen bir dağ var meşhur onun yanından yukarılara kadar çıktım yaklaşık 60 km gidiş ve 60 km dönüş gibi bir rakam ama dondum valla. Gittiğim yerlerde kar vardı. Çok sıkı giyinmeme, eldivenlerim olmasına , botlarıma, deri kabanıma ve altındaki kat kat elbiselerime rağmen dötüm dondu valla. Ammaaa çook zevkli oldu bea.

  11. #5631

    Üyelik
    20 Kasım 2008
    Şehir
    Istanbul - Ataşehir
    Motosikleti
    Bmw F650
    Alıntı Osbourne adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sislerin o kadar da çabuk bitirmemesi lazım aslında aküyü..
    Ama aynen çift akü taktır derim ben
    walla bitiriyor abi ama güzel aydınlatıyor tavsiye ederim

    zaten şuan öyle görünüyor havaların düzelmesini bekliyorum taktırıcam çift akü

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:44 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:32 ----------

    Alıntı Koparal adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba arkadaşlar.Aranıza yeni katıldım ama uzun zamandır sizleri takp ediyordum..280 sayfalık topiğin tamamını okudum..Geçtiğimiz ağustos sonunda bende sizin gibi (MCT)lendim. 2005 Model,Siyah, 13650 Km.de, sürekli olarak kapalı garajda muhafaza edilmiş,(Sevpa) kaynaklı,meşhur İsmet Usta'nın(adaşım)tahle-i tedrisinden geçmiş,çok bakımlı tertemiz,pırıl pırıl,hiçbir problemi olmayan harika bir motorum var artık.Satın aldığım kişi Alper Bey, inanılmayacak kadar hatta tahammül edilemeyecek kadar titiz bir insandı.Şimdi kendisi Ninja kullanıyor..1,5 senedir de bu motor kapalı garajda beni beklemiş :-)..
    hayırlı olsun kazasız belasız sürüşler tekerin düz bassın.

  12. #5632

    Üyelik
    29 Kasım 2009
    Şehir
    İstanbul / Bahçeşehir
    Motosikleti
    Honda İntegra
    Alıntı mesut__turul adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    SELAM MİLLET UZUN BİR ARADAN SONRA TEKRAR YAZIYORUM. MUHABBETLER ALMIŞ BAŞINI GİTMİŞ. ARKA DİSKİMİ DEĞİŞTİRDİM GÖSTERMEK İSTERİM.



    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:58 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:54 ----------

    MCT İLE UZUN YOL DENEYİMLERİMİ YAZDIM KATKILARINIZI BEKLERİM

    http://www.motosiklet.net/forum/test...ml#post1935655
    şaşkınlık ıcındeyım mct de disk montajı yapılmıs?


    bu konu ıle ılgılı bır kac sorum olacak hala saskınım

    1- disk takıldı hersey tamam fakat kullanılabılırlık ve frenleme performansı nasıl?
    2-jant degistımı ve orjınallık bozuldumu?
    3-maliyet nedir?


    cok fazla olmamısımdır ınsallah
    Bir yumruktan daha serttir bir kadının sözleri ;
    Biri dişlerini döker digeri düşlerini .....

  13. #5633
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    Aaa ben de diski atlamışım yahu!

    Usta hakikatten nasıl becerdin bu işi?
    Eline sağlık vallahi, usta işi..

  14. #5634

    Üyelik
    11 Ocak 2010

    selam...

    merhablar ben yeni mtoor aldım 120 kmde daha sıfır... rodaj donemınde nasıl kulanmalıyım motorun motorunu nasıl açmalıyım... ve bu motorda dıkkat etmem gerekenler neler? kısaca bana anlatabılırmısınız.... ayrıca 4-5 gundur bahcede ustu tentelı musambalı ama ytıo soguk yanı ılk calıstırdıgımda ne yapmallıyım nasıl calıstırmalıyım bılgılerınızı beklıyorum saygılr kazasız surusler...

  15. #5635
    ARBETUS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2006
    Şehir
    Gebze\Kocaeli
    Motosikleti
    '93 Kawasaki EN 500 Vulcan
    Motor ve şasesi REBEL kopyası. Görünüş olarak BMW R1200 C kopyasıdır.
    '04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS

  16. #5636
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    Alıntı debrecen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    merhablar ben yeni mtoor aldım 120 kmde daha sıfır... rodaj donemınde nasıl kulanmalıyım motorun motorunu nasıl açmalıyım... ve bu motorda dıkkat etmem gerekenler neler? kısaca bana anlatabılırmısınız.... ayrıca 4-5 gundur bahcede ustu tentelı musambalı ama ytıo soguk yanı ılk calıstırdıgımda ne yapmallıyım nasıl calıstırmalıyım bılgılerınızı beklıyorum saygılr kazasız surusler...
    Hayırlı olsun..
    Şu alttaki başlığa alalım seni
    http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...gercekler.html

  17. #5637
    mahoretti - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2005
    Şehir
    İzmir BORNOVA
    Motosikleti
    o şimdi YAYA...
    Alıntı Osbourne adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @ Koparal
    İşte mct de yapılması gereken en önemli modifikasyon bu bence..Arka dişli ve egsoz açılmasıyla motor tam anlamıyla bir chopper tadı veriyor..Komple boş egsoz gürültü yaratabilir bu nedenle arka susturuculardan 1.lerini çıkartmakta epey keyifli hale getiriyor sürüşü..
    Merhabalar...
    Ön dişlinin değişmesi de gereklimi acaba ? Kanuni Tigerlarda 15lik dişli değişimi yapılınca baya rahatladığı söyleniyor. MCT de de böyle bir uygulama yapan var mı acaba ?

  18. #5638
    Osbourne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Var
    Alıntı mahoretti adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhabalar...
    Ön dişlinin değişmesi de gereklimi acaba ? Kanuni Tigerlarda 15lik dişli değişimi yapılınca baya rahatladığı söyleniyor. MCT de de böyle bir uygulama yapan var mı acaba ?
    Selam,
    Ön dişlinin değişmesine gerek yok. (zaten değişimi yapmak çok zor)

    en ideali arka dişliyi 2 yada 3 dişli küçültmek..Ramzeylerin arka dişli bizim motorlara uyuyor..bizimkiler 34, ramzey 32 dişli ve inanılmaz fark ediyor motor resmen ohh be diyor..

  19. #5639
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    12 Eylül 2009
    Alıntı bakoyoko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    şaşkınlık ıcındeyım mct de disk montajı yapılmıs?


    bu konu ıle ılgılı bır kac sorum olacak hala saskınım

    1- disk takıldı hersey tamam fakat kullanılabılırlık ve frenleme performansı nasıl?
    2-jant degistımı ve orjınallık bozuldumu?
    3-maliyet nedir?


    cok fazla olmamısımdır ınsallah
    1.disk fren arka cantta olmasına rağmen kampanadan daha çabuk tepki veriyor ancak en kısa zamanda abs tüplerinden takacağım çümkü fazk-la abanıyorum çizmeye başlıyor.
    2. arka tekerleğin göbek kısmı lifan terra 125 e ait.. çember mctnin.balata merkezi mondial 125in. 6mm lik demir merkezi kendim yaptım zaten..
    3 benim gibi deliysen.. elin anahtar tutuyorsa ve yukarıda saydığım parçaları göbek te dahil, hurdacıdan 5-10 liraya topladıysan şöyle diyeyim maliyet filan yok
    ama şunu belirtmem lazım ön için de arka için de abs tüplerden takarsan harika bir sistemin oluyor en ıslak zeminde 120 km hızda çok kısa mesafede kaymadan savrulmadan durabilirsin...

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:35 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:20 ----------

    Alıntı Osbourne adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selam,
    Ön dişlinin değişmesine gerek yok. (zaten değişimi yapmak çok zor)

    en ideali arka dişliyi 2 yada 3 dişli küçültmek..Ramzeylerin arka dişli bizim motorlara uyuyor..bizimkiler 34, ramzey 32 dişli ve inanılmaz fark ediyor motor resmen ohh be diyor..
    arkadaşlar mct nin arka dişi 34 tür. piyasada 32 ve 31 ini bulabilirsiniz benim arkada 32 var ancak önde de planet 5 ten göbeğini değiştirerek uydurduğum dişli var sayısını hatırlamıyorum ana orijinal dişten 2 diş büyük daha fazlası oraya sığmıyor zaten. ancak stock yani motoru kurcalanmamış aletlerin ön dişlisini değiştirmenizi önermem kaldırmaz. arkaya 31 takarsanız 5. viteste tam uzayamadığını görürsünüz ve en ufak egimde 4 ister benim motor çok önceleri belirttiğim gibi sıkıştırma oranı ve torku farklı olduğundan 2 beygir daha güçlü bu yüzden ön arka değişik.... saygılarımla !
    mct nizin örijinal dişli ile 5 . viteste son gaz giderken 6. vitesi istediğini hissediyorsanız arkaya 32 diş takın !

  20. #5640
    AYBERK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mart 2008
    Şehir
    istanbul


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 14 kullanıcı var. (0 üye ve 14 misafir)

Bu Konudaki Etiketler