eğer bir süre çalışmış sonra uzun süre çalışmamışsa ve motor japon değilse o dediğin şeyler oluyor diye okumuştum, japonların motor aksamları kaliteli olduklarından öyle sorunlara yol açmıyormuşmuşmuş
eğer bir süre çalışmış sonra uzun süre çalışmamışsa ve motor japon değilse o dediğin şeyler oluyor diye okumuştum, japonların motor aksamları kaliteli olduklarından öyle sorunlara yol açmıyormuşmuşmuş
Gelecekse beklenen, beklemek güzeldir. Özleyecekse özlenen, özlemek güzeldir. Ve sevecekse sevilen; O hayat her şeye bedeldir. Özdemir Asaf...
demonte olarak geliyor .yıllık satıcaklarını dusunduklerı mıktar kadar motor montajı yaparlar dıye tahmın edıyorum.ellerindeki motorların tamamını montajlayıp bır kenarda bekletıyorlarsa dedıgın sorunlar bas gosterebılır
Uğur, Nazilli'deki tesisinde motorlarının büyük kısmını demonte olarak bekletir ve oradan yılın belli dönemlerinde satış&servis yapan bayilerinin talepleri ölçüsünde gene demonte olarak kargolar..Fabrikada montajlanan motorları ise servisi olmayan bayilerine kargolar..Ama artık sadece satış yapan bayileri ile anlaşmalarını bitiriyor Uğur..İllaki satış&servis olan bayi istiyormuş..
Ben sıfır kutusundan açılıp toplanan çok makine gördüm..Tüm parçaları bir takım naylonlara sarılı vaziyette ve minimum hava teması sağlayacak şekilde geliyor bayilere..
Daha sonradan bayide montajı tamamlanan motorlar satışa hazır hale geliyor..
Yani o anlamda bekledikçe bozulan bir parçası olacağını sanmıyorum..
Yalnız bir nokta önemli..
Tüm mondiallerin lastikleri, jantlara takılı yani hazır vaziyette Çin'den geliyor..
Korumasız durumda 4-5 sene bekleyen lastiklerin ömrü çoğu sıfır aldığımız motorda neredeyse bitik oluyor..Zira kauçuk denilen madde ömrü olan bir kimyasal..
Bu nedenle ben herzaman sıfır alınan ve üretimi 2006 da bitmiş olan modellerin (150 zat, 250 mct vb.) lastiklerini tez vakitte değiştirmek gerekir diyorum..
@Osbourne :
Arkadaşım cevap için tşk ederim.Sanırım bende maciti tercih edeceğim.İlk motor deneyimim olacağı için pek bilgim yok ve fiyatı uygun olduğu için tercihim bu yönde olacaktır. Gördüğüm kadarıyla çok güzel bir topic olmuş herkes birşeyler paylaşmış yarısını okudum forumun diyebilirim. İnş. zamanı gelince bende bu paylaşımlar içinde bulunurum
Hayırlısı olsun diyelim..
Mümkünse gerçekten de bütün sayfaları tek tek okumanızı ve gerekiyorsa not almanızı öneririm..(Ben öyle yapıyorum) Gerçekten faydası olacaktır..Böylece "motorun neresi arıza çıkarır?", "ne önlem almak gerekir?" gibi konularda bilgi sahibi olarak motosikletinize hem yolda hem serviste daha çok hakim olursunuz..
İlk motor için hem bütçe hem de sürüş açısından bence çok uygun bir modeldir..
merhaba arkadaşlar , (bu foruma ilk gönderimi yazıyorum )
daha önce 250cc motor kullanmadım yani motora yeni başlayan biriyim ve mct almayı düşünüyorum. neden diye soracaksanız - malum tipi çok güzel motor gibi motora benziyor -
bu aleti e5 üzerinde işe gidip gelirken kullanmayı düşünüyorum , biraz tırsmıyor değilim açıkçası. Bu motor yeni başlayan biri için uygun bir seçim olur mu, ne gibi sorunlarla karşılaşırım mesela
deneyimlerinizi paylaşırsanız memnun olurum
mesela bu alete vites göstergesi takılabiliyordur heralde , böyle birşey yapan varmı ve maliyeti ne oluyor ?
en yeni motoru alan benim herhalde . düşündüğünüz gibi pas karıncalanma vs bişey yok cillop gibi heryeri . her gören waowwww diye motora yapışıyor
daha önce hiç vitesli motor sürmeyen arkadaşlar lütfen ehliyetiniz olmadan ve/veya ehliyetli acemi iseniz lütfen lütfen lütfen trafiğe çıkmayınız . hele hele e-5 e hiç çıkmayınız . trafik olmayan bir bölgede uzunca bir süre alıştırma yapın ve sitedeki eğitim bölümlerini okuyunuz . can taşıyorsanız eğer kumanda edemediğiniz aletin üstüne asla çıkmayın . kendine güvenmek güzel birşey ama bu alet hakikaten insanı öldürebilir ... 250 cc ufak motor gibi saçmalıkları da atın kafanızdan .
::pala::
e5 üzerinde kullanmak için çok dikkatli olmalısın ve ara yollarda epey alıştırma yap.a2 ehliyetsiz kullanma , gerginlik yapar .
sıkışık trafikde sorun olmuyor ama akıcı trafikde kullanmak zor. anayoldan çıkış ve girişlerde dikkatli ol. arkadan gelip lönk diye önünden ayrıma girenler olabilir.
motoru bugün akşam alacaktım ama usta benden önce aradı arka fren balatalarının yarıyı geçtiğini değiştirilse iyi olacağını söyledi ayrıca arka amortisör üzerindeki takozlarında eskimiş olduğunu onuda değiştireceğini söyledi bende tamam dedim arka teker akort ayarı zincir ayarı ve bunlar için masrafın totalde 55 tl olduğunu söyledi bizde tamam dedik ayarın akşam alacağım motoru ihşallah iyi olur motor
bence her gün gidip gelmek icin uygun bir tarz degil sürat düşük ve yakıtı fazla ama ben bunu surekli degil arada sırada özel islerimde kullanırım dıyorsan tabıkı al derim. gorunusu super denılecek kadar var seside ve kuvvetide hakketen tatmın edici o kadarki yolda durduranla oluyor bazen yada yolda falan bı yere gıttgımde fotograf cektırenler falan oluyor
---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:44 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:42 ----------
bu arada bugün ön koruma demiri taktım cok güzel oldu fotograflarını koyacagım en kısa sürede.
ya su arka koruma demiri elinde olan kullanmayan arkdas varsa lütfen bana yardımcı olsun
Bir yumruktan daha serttir bir kadının sözleri ;
Biri dişlerini döker digeri düşlerini .....
teşekkürler arkadaşlar , e5 e atlamadan önce birkaç ay boyunca motoru iyicene kanıksamanın iyi bir fikir olduğunu düşünüyorum ama bu motor için genel görüş iyi bir başlangıç motoru olduğu yönünde
---------- Mesaj ekleme zamanı: 02:21 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:32 ----------
şimdi bu mct 250 lerin gidonu biraz tuhaf , kullanım açısından zorluk yaratıyor mu - yani öne doğru uzanmak gerekiyor mu, büyük ihtimalle bu dengeyi bozacaktır. Bunun yerine motorlara ybr gidonu (düz olanlardan) taktırmak nasıl olur ? masraflı bir iş mi dir ?
birde motorlarda hangi viteste olduğunu gösteren bir aparat oluyor onun bu motora ilave edilmesi mümkün mü ?
gidon konusu kisiden kisiye göre göreceli bi kavram ama orjinal gidonu ile kullanan yakın arkdasım var uzun yolda zorlandıgını soyluyor ve benım motora bınınce hakketen ıyıymıs dedı benım gidon farklı bir oncekı sayfada resımlerı var görebilirsin kullanımı cok rahat ve yormuyor hem motora farklı bır durus ve gorunus saglıyor..
---------- Mesaj ekleme zamanı: 03:01 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 02:37 ----------
http://www.sahibinden.com/ogretmende...XQQdisplayitem
OSBOURNE motorunu satıyorsun heralde?
Bir yumruktan daha serttir bir kadının sözleri ;
Biri dişlerini döker digeri düşlerini .....
Arkadaşlar bende deneyim konusunda sizlere katılıyorum a2 ehliyet sınıfı belgem mevcut ama ben ehliyet kursunda motora dair ne bir aksam hakkında bilgiye ne de deneyime sahibi oldum(söylenilen tek şey motorsikletler 2 silindirli 2 zamanlı vs. şeylerdi) ne yazıkki bana o ehliyeti sınavda mobilet sürdürerek verenlerde suç.
@bakoyoko :
Arkadaşım yakıt tüketimi faza demişsin ama ben siteyi gezinirken 10 liralık benzinle 90 km yol yapan arkadaşlar görmüştüm. Yeni zamlarla beraber 10 liraya 80 km yol yapsa kafidir benim için.Acaba siz ne kadarlık benzinle ne kadarlık yol yapıyorsunuz bu konuda bilgi verir misiniz? Böylesi daha gerçekci oluyor
bende 4 aralıkta aldım...yaklaşık 1 ayı geçti işte..ama şu ana kadar memnunum..tabiki ben bazı masraflar yaptım kendi isteğimle.sonuçta 2. el almıştım.uzun yol denmez ama 80 km yol yaptım geri geldim ve bi aksaklık görmedim..genelde 90-100 km/hız ile seyir ettim.memnuniyet:10 keyif:10
ama malum havalar çok soğuk kesinlikle sıkı giyinmek lazım.ben acemilik çektim dizlerim dondu.pantolonun içine birşey daha giyin..
sis farı taktırıcam yakında çünkü bana kalırsa önemli bir eksik..
tek sorunum şu : önden gelen bir ses var çok ince cızırtı ama nerden geldiğini bulamadım.sanırım gaz verince gidonun oralardan yada farın yaylı olmasından kaynaklı.onu da çözersem sorun kalmayacak..
hee son birşey daha.benzin ışığını yaptırmamıştım kesinlikle yaptırın benim gibi benzin atmayı unutup yolda kalmayın
Muğla yakınlarında olanlarla temasa geçelim!...
son zamlardan önce 10 tl ye 70 km civarı gidebiliyordum ben şehiriçince.
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
selam önden gelen cızırtı ses benzin deposu kapağından geliyor ama çözümü bende bulamadım
Sanırım onun çözümü bu topicte anlatılmıştı benzin kapağının altına ufak bir sünger konuluyordu diye hatırlıyorum.(resimli anlatımın mevcut olması gerekiyor)
10 liraya 70 km yaptığını söylemişsiniz arkadaşlar bu sizce normal mi yani 250 cc 'lik bir makina için iyi veya kötü olarak bi değerlendirme yapsak nasıl olur?(choopper tarzı motorlar için)
Edit : Ekleme
Şu an bu konu içerisinde 16 kullanıcı var. (0 üye ve 16 misafir)