Arkadaşlar MCT için gerçekçi bilgiler içeren bir tanıtım yazısı buldum..
Hem motorunu yeni alanlar hem de almaya niyeti olup bu başlığa bakanlar için faydası olduğunu düşündüğüm için paylaşayım dedim..
Ben kesinlikle her cümlesini onaylıyorum..Hepsi benimde gözlemlediğim durumlar..Mondial 250 MCT
1 Yıldır Mondial 250 mct kullanmaktayım. Yaşadığım kadarıyla avantajları ve dezavantajlarını sizinle paylaşmak isterim. Öncelikle görünümü çok şık. Dikkat çekici bir motor. Herhangi bir sorun olduğunda da yedek parça ve servisinin bol olması avantajlı.
Yakıt tüketimi açısından da tatminkar bir motor. Bu motorla uzun yollar yaptım ve hiç bir sorun yaşatmadı bana. Yanlız zamanla cant telleri kırılıyor. Ara ara kontrol etmekte fayda var. Tam bir asfalt motoru. Çakıllı, kumlu alanlarda kullanımı zor ve tehlikeli. Tekerlekler çok kolay kayabiliyor. Performans açısından da pek tatmin etmeyen bir motor. Dik bir rampayı ortalama 60-70 km. ancak çıkabiliyor ve hız yapmak istediğinizde sizi üzebiliyor.
Fabrika çıkışı maksimum 100 km. diyor. Ben 120 km. yaptım rampa aşağı ama normal yolda 100 km'yi biraz zor geçiyor ve motor çok titreme yapıyor. Onun için uzun süre gidilemiyor. Bunun yanında oldukça seri bir motor. 80-90 km. Sürate kısa bir zamanda çıkabiliyorsunuz. Performans arayanlar için uygun değil ama dayanıklılık, maliyet ve rahatlık arıyorsanız size uygun bir motosiklet olabilir.
Eklenme: April 24th 2008
Yazan: Tuncay Potur
Güncel yakıt sarfiyat bilgim de arkadaşı doğrular nitelikte..
Şuan için devirli kullanımda 100 km de 4,3 lt tüketimi var..
arkdaslar sag sınyalı kurcalayayım derken yıne flasoru yaktım sınyallare yanıp sonmuyor sadece yanıp kalıor cok ılgınc bır durum ama aklım ermedı bu 4. yada 5. flasor olacak .bu arada mondıal servısıne gıdıp vıtesler hakkındakı kafama takılanı danıstım ve tatmınkar bılgıyı aldım motorumun yuksek suratlare cıkamamasının en onemlı sebebı gururla soylurum (fakat motorun acemısı oldugum ıcın :D) benım devırlı kullanmamam mıs.motora hakkettıgı devırle kullanmam gerekıtıgı soyledıler kısacası bıraz bagıracak ve tıtreyecek dedıler aynısını uzun ve bos bır yolda uyguladım suratına hayran kaldım :D 120km fakat motor altımdan kactı kacacak gııb hıc guven vermıyor ama suratte fena deıl
Arkadaşlar sormayın bugün az daha motoru çaldırıyorduk.
Sabah her zamanki bıraktığım yere bırakmıştım motorumu. Koyduğum yer işyerimle arasında bir sokak bulunan boş bir arsa ki bu arsaya arabalar park ediyor. Sabah hava kapalı olduğundan üzerini branda ile örtmüştüm. Akşam iş çıkışı varıp brandayı kaldırınca önce kesif bir benzin kokusuyla karşılaştım. İçimden benzin hortumu yerinden kurtulmuş diye düşündüm. Gerçekten de karbüratöre giden benzin hortumu yerinden kurtulmuş, bereket versin sabah motoru bırakırken depoyu kapatmıştım. Hemen ardından hava filtresinin bulunduğu yerdeki kapağın söküldüğünü fark ettim. Ben ise hala kapağın kendi kendine yerinden kurtulduğunu düşünüyordum hırsızlık aklımın ucundan bile geçmiyordu. Uzun etmeyelim ben bunları tamir ederken karşı apartmanın ikinci katındaki bir amca seslendi. Meğer iki kişi benim motorumun başında uğraşırlarken bu amcayı görüp kaçmışlar. Üstelik motorun direksiyon kilidi de kilitliydi. Anladığım kadarıyla motoru düz kontak yapıp çalıştırmaya çalışmışlar. Çalıştırsalardı direksiyon kilidini açıp götürebilirler miydi bilmiyorum. Ama hala olayın şokundayım. İnanın bundan sonra motorla işyerime gitmeyi de düşünmüyorum. Diske takılan kilitlerden var. Onu diske takıyordum ama bugün onu da takmamıştım. Belki adamlar o diski de çıkaracaklardı bilmiyorum.
Resmen verilmiş sadakamız varmış kurtardık motoru. Bundan 7-8 yıl önce yine bir motor çaldırmıştım. Bunu da çaldırsaydım herhalde motora iyice tövbe ederdim.
Motora kasko yaptırayım diyorum ama yedek anahtarım yok. Şimdi kasko yaptırırım sonra da yedek anahtar yüzünden başıma iş gelebilir. Malum benim motorum ikinci el.
Yarın kasko yapan yerle gidip bir konuşacağım bakalım.
sevgili dostum , çok geçmiş olsun . seni kurtaran tek şey bence direksiyon kilidi . ben her daim kullanıyorum . baya etkili ve caydırıcı olduğunu düşünüyorum çünkü hısrsızın ilk el attığı yer direksiyon ve kilitli olarak götürmeye kalkarsa motoru (160-180 kilo) sürükleyerek kamyon/kamyonete götürmek zorunda ... ki bu çok zor bişey . kaskoyu da tavsiye ederim .
saygılar
CTRLALTDEL
::pala::
bu direksiyon kilidini kırabilirmi hırsız kolayca
Orası kesin
Ama yıllk bedel olarak motor parası talep ediyorlardır hehalde..Kapalı garaj şartı vs.
O tür şeyler istemeyen bir yer var mı manasında sordum..
Evet..Kolayca olmasa da kırabiliyorlar..
Disk kilitsiz bırakmamak gerek ortada..
---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:25 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:14 ----------
Sabah motorun altına baktım..5-10 damla yağ vardı..
Sanırım usta motoru indirdiği gün iyi yalıtamamış..Keçelerden sürekli yağ kaçırıyor motor..
Bütün alt kısım yağ içindeydi..
Bizim usta da SEVPA yı bırakınca servis sorunu çıktı ortaya..Anaoldu yakasında Mondial servisi önerebilecek olan varmı arkadaşlar..? Bu Üsküdar'daki ferhat usta mondial servisimiydi?
ewt abi iyi yalıtılamıyınca yağ kaçıyor bende de olmuştu keçeler değiştikten sonra sorun kalktı seninkide büyük ihtimal keçelerdendir.Ama yağına dikkat et kontrol etmeden çıkma yola...
Benimde üst kapaktan yağ geliyor motoru sıkıştırmazsam sorun yok ama sıkıştırdığım zaman yağ sızdırıyor vidanın olduğu yerden. ya vida gevşek yada keçelerden kaçırıyor.
engn abi kesinlikle ferhat abiye git o süper yapıyor her motora bakıyor bnce ona git hatta ikimzi gidelim bu arada görüşmüş olurz
Selam arkadaşlar uzun zamandır yazmıyordum. Benim tırtılı sattıktan sonra bir sene motorsuz kalmıştım.Bir ara pişman bile olmuştum yerine birşey alamayınca ama kısmet böyleymiş.) . Sonunda yeni motoruma kavuştum. Darısı sizlerinde başına
Bana motoru sevdiren MCT dir. İlk göz ağrısıdır.Sağın solun dediklerine aldırmayın. Bakımını yap bin. Zaten bir süre sonra aynı motordan sıkılacaksınız.Özellikle şehirlerarası yollarda daha performanslı gidebilecek motor arayacaksınız. Tadını çıkarın.
Barış,Uğur abi görüşelim bir ara
Sevgiler....
İşlerin yolunda gidiyorsa ,sakın endişenme hemen geçer :!:Morphy :-)
http://www.motosiklet.net/forum/etkinlik-gezi-fotograflari/106287-2012-dogu-karadeniz-gezimiz-3850-km.html
Tahmin edebiliyorum SEVPA'yı..Seni de çağıracağım tabii ki..
Servis bulduğum anda yazacağım buraya..
Ciddi anlamda önerisi olanları servis tavsiyesinde bulunmaya çağırıyorum
Arkadaşlar ihtiyaçtan dolayı Motosikletimi satacağım. İlgilenen arkadaş olursa http://www.sahibinden.com/satilik_mo...XQQdisplayitem adresinden motoru görebilir. Telefonum orada yazılı...
Şairim ,Zifiri karanlıkta gelse şiirin hası /Ayak seslerinden tanırım / Ne zaman bir köy türküsü duysam /Şairliğimden utanırım ...
Arkadaşlar forumun bir yerlerinde okudum (yanılmıyorsam Bisan Roadstar 250 topiğiydi ) motorları viteste çalıştırmanın iyi olmadığı söyleniyordu. O yüzden boşta çalıştırmak lazım gibi bir şeyler söylenmişti. Kafama takıldı gerçekten böyle mi ? Ben motoru her zaman viteste çalıştırıyorum. Tabi debriyaj sıkılı olarak. Eğer zararlıysa bir daha öyle çalıştırmayalım bari.
Şu an bu konu içerisinde 17 kullanıcı var. (0 üye ve 17 misafir)