Mondial 250 Mct Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
14 Kasım 2009, 15:59
#5161
canicellat adlı üyeden alıntı
Beyaz dumani dedigim gibi sadece sabah ilk calistirmada yapiyor motor rolantiye gelen kadar daha sonra hic yapmiyor.Motor yag yakmis olsa yaginda eksiklik olur ama herhangi bir eksilme gormedim ben surekli kontrol ederim.Performansinda veya gucunde herhangi bir sorun yok ne kadar yuklenirsem o sekilde gidiyor... Piston sekman olsaydi eger servis solerdi sanirim..
Sabahları beyaz duman atması normal bir durum. soğukken yapar bunu. Senin yaptırdım dediğin ayarlar tam yapılmamış olma ihtimali mevcut bence.Bence ışık yanana kadar değilde yedek depoya geçene akdar katettiğin kmyi hesaplamada kullan. belki montajta benzin seviye çubuğu eğilmiş olabilir normal seviyeden daha erken sürede yanıyor olabilir. çubuğun ucundaki iletkende bulunan benzin kuruyunca ışığı yaıyor. burda kriter olarak yedeğe geçtiğin mesafeyi göz önünde bulundur. 97 oktan oalyına gelince anlaşılacak bir performans farkı yaşattırmıyor. üstelik litre fiyatı daha pahalı olduğu için daha erken bitiyor motorun sıkıştırma oranı belli bu oranda 95 oktan bile anca yanabiliyor.
Bu arada bence bu geziyi iptal edelim katılım çok az. Zaten bu sabah güne bel ağrısı ile başladım. SAnırım belimi üşütmüşüm arkadaşlar. kusurmua bakmayın.
Sağlıcakla.
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
Reklamlar
-
14 Kasım 2009, 16:27
#5162
CTRLALTDEL adlı üyeden alıntı
Ya herşey iyide sıfır motor garajda yatıyor hava soğuk binemiyorum :(
Ben de soğuk havalarda binemem diyordum ama motor pantolonu, eldiven, kask, bot ve deri kabanla inan soğuk insana tesir bile etmiyor. Herhalde karlar yağana kadar binerim inşallah. Sana da tavsiye ederim. Eğer giyim kuşamını düzgün yaparsan soğuk inan hiç etkilemiyor.
-
15 Kasım 2009, 02:12
#5163
ARBETUS adlı üyeden alıntı
Sabahları beyaz duman atması normal bir durum. soğukken yapar bunu. Senin yaptırdım dediğin ayarlar tam yapılmamış olma ihtimali mevcut bence.Bence ışık yanana kadar değilde yedek depoya geçene akdar katettiğin kmyi hesaplamada kullan. belki montajta benzin seviye çubuğu eğilmiş olabilir normal seviyeden daha erken sürede yanıyor olabilir. çubuğun ucundaki iletkende bulunan benzin kuruyunca ışığı yaıyor. burda kriter olarak yedeğe geçtiğin mesafeyi göz önünde bulundur. 97 oktan oalyına gelince anlaşılacak bir performans farkı yaşattırmıyor. üstelik litre fiyatı daha pahalı olduğu için daha erken bitiyor
motorun sıkıştırma oranı belli bu oranda 95 oktan bile anca yanabiliyor.
Bu arada bence bu geziyi iptal edelim katılım çok az. Zaten bu sabah güne bel ağrısı ile başladım. SAnırım belimi üşütmüşüm arkadaşlar. kusurmua bakmayın.
Sağlıcakla.
Ewt normal olduğunu bende biliyorum ama ztn gözle görülücek kadar duman bile değil.Bende öyle tahmin ediyorum o yüzden pazartesi tekrar servise bırakıcam motoru tekrar bakılıcak.Şuanda tamamen benzini bitirmeye çalışıyorum bakalım kaç km'de biticek.
Bencede iptal edelimm birkaç tane birden gezi olunca katılım haliyle az oluyor.Geçmiş olsun bu arada dikkat et kendine...
-
16 Kasım 2009, 09:12
#5164
Gunaydin Arkadaslar;
Depoda bulunan benzin tamamen bitti yedek dahil toplam 265km yol yaptim normal degil sanirim??
-
16 Kasım 2009, 09:13
#5165
canicellat adlı üyeden alıntı
Gunaydin Arkadaslar;
Depoda bulunan benzin tamamen bitti yedek dahil toplam 265km yol yaptim normal degil sanirim??
Kullanım durumun nedir? devirli devirsiz?
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
-
16 Kasım 2009, 09:15
#5166
devirli kullandim bir kac defa 100-110km ciktim gerisi 70-80km hizla gittim
-
16 Kasım 2009, 18:48
#5167
eee ne çıktı ? nesi varmış macitin ?
-
16 Kasım 2009, 23:09
#5168
hava ayarını biraz daha açtı belki fazla benzin gelipte az hava gelir fazla yakmasına sebep olabilir dedi hava ayarını açtı bakalımm şimdi ne göstericek...
-
16 Kasım 2009, 23:31
#5169
Selam mct ahalisi..
Soracak o kadar çok şeyim var ki..
Servise gitti geldi motora bi haller oldu..
Şimdilik sadece şase yaptığını düşündüğüm bir sorum var..
Bu ayaklık açık lambası hafif hafif, bazen kuvvetli bazen de hiç yanmıyor..Yani ayaklık kapalı ve seyir halindeyken..nedir bu musibet?
-
17 Kasım 2009, 09:06
#5170
osbourne adlı üyeden alıntı
Selam mct ahalisi..
Soracak o kadar çok şeyim var ki..
Servise gitti geldi motora bi haller oldu..
Şimdilik sadece şase yaptığını düşündüğüm bir sorum var..
Bu ayaklık açık lambası hafif hafif, bazen kuvvetli bazen de hiç yanmıyor..Yani ayaklık kapalı ve seyir halindeyken..nedir bu musibet?
müşüre su girdiğinde oluyordu genelde bu sıkıntı. son zamanlarda yıkattıysan alt taranı ve soketiini hava ile kurut.
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
-
17 Kasım 2009, 09:25
#5171
yokmuymuş bi standartı ? yani bir depo benzin daha yakacaksın olup olmadığını öğrenmek için . karbüratör ayarlarını değiştirmeyin dedikleri şey acaba ''bozmayın , tamir etmeyi bilmiyoruz'' mu demekki hahahahaha
-
17 Kasım 2009, 13:30
#5172
ARBETUS adlı üyeden alıntı
müşüre su girdiğinde oluyordu genelde bu sıkıntı. son zamanlarda yıkattıysan alt taranı ve soketiini hava ile kurut.
Eyvallah..Müşür neredeydi bunun? Ayaklık müşürü değilmi? Koltuk altındamıydı?
Yıkatmaktan ziyade yapmurdandır muhtemelen..Gerçi yıkatıyorumda her hafta..Kurutalım bakalım..
Bu arada arkadaşlar,
Motoru servise bırakmıştım geçen gün..
Ama hem hastalandığımdan hem de bir süre tamir beklediğinden 10 gün sonra alabildim motorumu..
Motoru 3-4 gün önce teslim aldığımda usta, motoru komple indirdiğini, silindir vs. yataklarında çapak vb. pislik olabileceğinden söz etti ve motoru rodajdaymış gibi kullanmam gerektiğini söyledi..Subap ayarları yapmış ve karburatör ayarı yapılacağını, 500 km sonra gelmem gerektiğini söyledi..
Şimdi motordaki şikayetim;
- 2. vitesten atma
- Sabahları tık tık ses gelmesi ve marş almaması
ve bir iki ıvır zıvırdı..
Bu nedenler için motorun komple indirilmesi gereklimidir?
Bu arada 2.000 bakımını da yapmıştı usta..
Subap ayarları ve karbüratörle bu nedenle mi oynamıştır..
Acelem olduğundan pek konuşamadım ustayla..
Motoru teslim aldıktan sonra ciddi bir performans düşüklüğü hissediyorum..Ve motor çok gürültülü çalışmaya başlamış..Nedenleri neler olabilir?
-
17 Kasım 2009, 15:51
#5173
osbourne bildiğim kadarıyla cevaplamaya çalışacağım.
1-müşür ayaklığın bittiği yerde siyah bir anahtar vardır oraya hava tutarak kurutabilirsin .
2-söylediğin sebepler motorun inmesine sebep değildir , çünkü :
a-2. vitesten atma şanzuman ile ilgili bir meseledir
b-sabah tık tık ses gelen yer marş motorunun dişlisi (motor ile ilgili değildir)
motoru indirdiyse başka bir sorun olmalı . verdiğin kilometre ile aldığın kilometre arasında ne kadar fark var ?
-
17 Kasım 2009, 16:31
#5174
osbourne adlı üyeden alıntı
Bu arada arkadaşlar,
Şimdi motordaki şikayetim;
- 2. vitesten atma
- Sabahları tık tık ses gelmesi ve marş almaması
ve bir iki ıvır zıvırdı..
Bu nedenler için motorun komple indirilmesi gereklimidir?
Bu arada 2.000 bakımını da yapmıştı usta..
Subap ayarları ve karbüratörle bu nedenle mi oynamıştır..
Acelem olduğundan pek konuşamadım ustayla..
Motoru teslim aldıktan sonra ciddi bir performans düşüklüğü hissediyorum..Ve motor çok gürültülü çalışmaya başlamış..Nedenleri neler olabilir?
Osbourne, aslında sen bu forumda yeni değilsin çoğu şeyleri biliyorsun. Her şeyden önemlisi 2. vitesten atma bizim motorlar için kronik bir sorun ona yapacağın çok bir şey yok. O yüzden bu sorundan dolayı bence motorunu tamir ettirmene gerek yoktu. Sadece ikinci viteste motoru zorlama o kadar.
Sabahları tık tık ses gelmesi marşa ilk bastığın zaman oluyorsa o marş motorunu akünün çeviremediğini gösterir. Zaten marş almaması da bunu gösteriyor. Yapılacak en basit şey bir akü değişimi ki 25 tl civarı aküler var.
Senin usta motorun 2. vitesten atması problemini çözmek için anladığım kadarıyla motoru indirmiş. Aklıma tek bu geliyor.
-
17 Kasım 2009, 18:17
#5175
osbourne adlı üyeden alıntı
Eyvallah..Müşür neredeydi bunun? Ayaklık müşürü değilmi? Koltuk altındamıydı?
Yıkatmaktan ziyade yapmurdandır muhtemelen..Gerçi yıkatıyorumda her hafta..Kurutalım bakalım..
Bu arada arkadaşlar,
Motoru servise bırakmıştım geçen gün..
Ama hem hastalandığımdan hem de bir süre tamir beklediğinden 10 gün sonra alabildim motorumu..
Motoru 3-4 gün önce teslim aldığımda usta, motoru komple indirdiğini, silindir vs. yataklarında çapak vb. pislik olabileceğinden söz etti ve motoru rodajdaymış gibi kullanmam gerektiğini söyledi..Subap ayarları yapmış ve karburatör ayarı yapılacağını, 500 km sonra gelmem gerektiğini söyledi..
Şimdi motordaki şikayetim;
- 2. vitesten atma
- Sabahları tık tık ses gelmesi ve marş almaması
ve bir iki ıvır zıvırdı..
Bu nedenler için motorun komple indirilmesi gereklimidir?
Bu arada 2.000 bakımını da yapmıştı usta..
Subap ayarları ve karbüratörle bu nedenle mi oynamıştır..
Acelem olduğundan pek konuşamadım ustayla..
Motoru teslim aldıktan sonra ciddi bir performans düşüklüğü hissediyorum..Ve motor çok gürültülü çalışmaya başlamış..Nedenleri neler olabilir?
tıklama röle arızası olabilir. 2. den atması kronik. motoru indirmesini anlayamadım hani şunu dese şanzıman garantiden değiştir dese ok sorun yok. motor aksamında pislik vs kalması demesi çok mantıklı gelmedi. motor yağını ve filtresini neden kullanıyoruz ki biz aga?
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
-
17 Kasım 2009, 18:27
#5176
Arkadaşlar Ehliyeti Alana Kadar Contayı Yakıcam Galiba (: Kafamda Asya Motor T1 Vardı Ama Şimdi Böyle Birşey Almak İstiyorum Tavsiye Edermisiniz Yorumların Birazını Okudum Anladıgım Kadarıyla Memnun Gibisiniz
"TayGuN"
"GuNControll"
"Hızlı Gidebilirim Sen Yapma Telaş (; "
-
17 Kasım 2009, 18:42
#5177
GuNMember adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar Ehliyeti Alana Kadar Contayı Yakıcam Galiba (: Kafamda Asya Motor T1 Vardı Ama Şimdi Böyle Birşey Almak İstiyorum Tavsiye Edermisiniz Yorumların Birazını Okudum Anladıgım Kadarıyla Memnun Gibisiniz
tavsiye ederiz ...
-
17 Kasım 2009, 19:36
#5178
CTRLALTDEL adlı üyeden alıntı
osbourne bildiğim kadarıyla cevaplamaya çalışacağım.
1-müşür ayaklığın bittiği yerde siyah bir anahtar vardır oraya hava tutarak kurutabilirsin .
2-söylediğin sebepler motorun inmesine sebep değildir , çünkü :
a-2. vitesten atma şanzuman ile ilgili bir meseledir
b-sabah tık tık ses gelen yer marş motorunun dişlisi (motor ile ilgili değildir)
motoru indirdiyse başka bir sorun olmalı . verdiğin kilometre ile aldığın kilometre arasında ne kadar fark var ?
yhybyrkc adlı üyeden alıntı
Osbourne, aslında sen bu forumda yeni değilsin çoğu şeyleri biliyorsun. Her şeyden önemlisi 2. vitesten atma bizim motorlar için kronik bir sorun ona yapacağın çok bir şey yok. O yüzden bu sorundan dolayı bence motorunu tamir ettirmene gerek yoktu. Sadece ikinci viteste motoru zorlama o kadar.
Sabahları tık tık ses gelmesi marşa ilk bastığın zaman oluyorsa o marş motorunu akünün çeviremediğini gösterir. Zaten marş almaması da bunu gösteriyor. Yapılacak en basit şey bir akü değişimi ki 25 tl civarı aküler var.
Senin usta motorun 2. vitesten atması problemini çözmek için anladığım kadarıyla motoru indirmiş. Aklıma tek bu geliyor.
ARBETUS adlı üyeden alıntı
tıklama röle arızası olabilir. 2. den atması kronik. motoru indirmesini anlayamadım hani şunu dese şanzıman garantiden değiştir dese ok sorun yok. motor aksamında pislik vs kalması demesi çok mantıklı gelmedi. motor yağını ve filtresini neden kullanıyoruz ki biz aga?
Verdiğim kilometreyle aldığım kilometre arasında fark yok..Yani o anlamda kelek yapacak bir yer değil gittiğim servis..
Ve evet, tık tık olayı marş rölesindenmiş onu değiştirmiş..
Ama dediğim gibi anlayamadığım nokta neden motoru indirdi bu adam?
Neden motorun rodajda hocam 500 km sonra geri gel dedi?
Ve neden motor daha yüksek sesle çalışıyor artık?
Boş vaktimde uğrayıp konuşacağım da işte vakitsizlik problem..
Bu arada subap ayarları için motor indirilmiş olabilir mi?
Çünkü subap ayarları da yapılmıştı..Ve karbüratörün şuan ayarsız 500 km sonra ona da ayar yapacağım demişti..
2.000 bakımında subap ayarı yapılıyormu? Belki nedeni o dur..
2. vitesten atma olayı evet kronik biliyorum ama bir şekilde çözüm mü üretti acep? O nedenle mi indi motor bilemiyorum..
Hani servise bilerek gideyim diye soruyorum sizlere..
-
17 Kasım 2009, 21:18
#5179
GuNMember adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar Ehliyeti Alana Kadar Contayı Yakıcam Galiba (: Kafamda Asya Motor T1 Vardı Ama Şimdi Böyle Birşey Almak İstiyorum Tavsiye Edermisiniz Yorumların Birazını Okudum Anladıgım Kadarıyla Memnun Gibisiniz
Eğer alıp bir müddet binerim sonra satarım dersen hiç bulaşma çünkü ikinci eli zayıf bir makine. Ama amacın uzun yıllar binmekse işte o zaman tam istediğin gibi bir motor derim.
Sıfır ve ikinci el diğer makinelerin fiyatlarına bir bak. Demek istediğim bu motorla diğerleri arasında neredeyse iki misli fark var. Bu motordan önce lifan 250 motora bakıyordum. Her şeyden önemlisi v motor artı suzuki vigaro modelinin hemen hemen aynısı ama fiyatlar uçuk.
Bence bir motorda aranan (aynı durum arabada da olur) en önemli şey yedek parça hani Çin motorlarını sevmeyenler hep çabuk bozulacağını söylüyorlar ya sen Allah korusun saatte 90-100 km ile gitmeyi bırak 50-60 ile bir kaza yap bakalım marka fark edecek mi ? Her halükarda sana masraf çıkaracak. İşte burada parçanın ucuzluğu ve bolluğu devreye giriyor.
Forumun birkaç sayfa gerisine gidersen benim motosikletimi de ikinci el olarak aldığımı görürsün. Üstelik aldığım adam çok affedersin ama motoruna hayvan gibi bakmış (amacım herhangi bir canlıya hakaret değil sonuçta motor bir demir yığınıdır canlı ise adı üzerinde canı olan ruhu olan bir benliktir. Buradaki bir anlamda deyimleşmiş o yüzden kullandım.) Motorun neresine elimi atsam elimde kalıyordu (bu arada motorumu 18 000 km'de aldım). Keçe yağ kaçırıyor diye gittim motorun ilk sahibi alternatoru sökememiş çekiçle girişip sökmeye çalışmış tabi sökememiş o kısmı komple 150 tl (işçilik dahil) değiştirttim.
Burada öne çıkan durum şu birincisi parçanın bolluğu. Her motorda bu kadar kolay parça bulamayabiliyorsun. İkincisi ucuzluğu.
Bizim milletimize hep kızarlar Şahin'e Doğan'a para veriyorlar diye. Halbuki biraz düşünülse milletimizin ne kadar akıllı olduğu anlaşılır. Her şeyden önemlisi bu arabalardan herkes anlıyor artı parçası çok ucuz. Bizim Mct'de böyle işte.
-
17 Kasım 2009, 21:44
#5180
yhybyrkc adlı üyeden alıntı
Eğer alıp bir müddet binerim sonra satarım dersen hiç bulaşma çünkü ikinci eli zayıf bir makine. Ama amacın uzun yıllar binmekse işte o zaman tam istediğin gibi bir motor derim.
Sıfır ve ikinci el diğer makinelerin fiyatlarına bir bak. Demek istediğim bu motorla diğerleri arasında neredeyse iki misli fark var. Bu motordan önce lifan 250 motora bakıyordum. Her şeyden önemlisi v motor artı suzuki vigaro modelinin hemen hemen aynısı ama fiyatlar uçuk.
Bence bir motorda aranan (aynı durum arabada da olur) en önemli şey yedek parça hani Çin motorlarını sevmeyenler hep çabuk bozulacağını söylüyorlar ya sen Allah korusun saatte 90-100 km ile gitmeyi bırak 50-60 ile bir kaza yap bakalım marka fark edecek mi ? Her halükarda sana masraf çıkaracak. İşte burada parçanın ucuzluğu ve bolluğu devreye giriyor.
Forumun birkaç sayfa gerisine gidersen benim motosikletimi de ikinci el olarak aldığımı görürsün. Üstelik aldığım adam çok affedersin ama motoruna hayvan gibi bakmış (amacım herhangi bir canlıya hakaret değil sonuçta motor bir demir yığınıdır canlı ise adı üzerinde canı olan ruhu olan bir benliktir. Buradaki bir anlamda deyimleşmiş o yüzden kullandım.) Motorun neresine elimi atsam elimde kalıyordu (bu arada motorumu 18 000 km'de aldım). Keçe yağ kaçırıyor diye gittim motorun ilk sahibi alternatoru sökememiş çekiçle girişip sökmeye çalışmış tabi sökememiş o kısmı komple 150 tl (işçilik dahil) değiştirttim.
Burada öne çıkan durum şu birincisi parçanın bolluğu. Her motorda bu kadar kolay parça bulamayabiliyorsun. İkincisi ucuzluğu.
Bizim milletimize hep kızarlar Şahin'e Doğan'a para veriyorlar diye. Halbuki biraz düşünülse milletimizin ne kadar akıllı olduğu anlaşılır. Her şeyden önemlisi bu arabalardan herkes anlıyor artı parçası çok ucuz. Bizim Mct'de böyle işte.
İlginiz İçin Teşekkür Ediyorum,
Motoru Uzun Zaman Kullanmayı Dusunuyorum (Perti Çıkana Kadar) %95 İhtimal İle mct Alıcam 250 Lık Olmasıda Hosuma Gıttı
"TayGuN"
"GuNControll"
"Hızlı Gidebilirim Sen Yapma Telaş (; "
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 12 kullanıcı var. (0 üye ve 12 misafir)
Bu Konudaki Etiketler