Rica ederimm... Ben dışına bakmayıda severim içiyle uğraşmayıda yapabildiğim kadarınıı... Eski motorumun sayesinde motorda az çok tecrübe kazandım buda + yönünde oldu benim için... İlk motoru aldığımda o şıkırtıyı duyunca direk subaplar dan geldiğini tahmin ettim 3 tane ustaya sordum 2 tanesi samimi olduğumu ustaya dinlettim 2'side subap dedi. Birde servisine gösterdim sevpa'ya götürdüm okan ustaya ve çok samimi olduğum bir insandır subap ayarlarının yapılmasını istedim oda bakıp subaplarda herhangi birşey yok dedi yağını değiştirdikten sonra şıkırtı sesi bir mühdet azaldı ama bu sıralar yine şıkırtı sesini gayet iyi duyabiliyorum bakalım pazartesi bakıma bırakıcam motoru o zaman yine söyler bilgilendiririm senide...
okan ustaya bende dinlettim bana da subap değil dedi..Hatta başka bir ustaya da dinlettim o da subap değil dedi..
Yağdan olması muhtemel ama hep en iyi yağı koydum motora..Bende Pazartesi götürmeyi düşünüyorum motoru..
saat kaçta orada olacaksan belki denk geliriz..Ben saat 17:30 gibi gitmeyi planlıyorum..
Bende castrol'ün 10/40 yağını koyuyordum ama biraz kalınlaştırıcam bakalım o zaman seste bir değişiklik olucak mı...
Yarın okan ustayı arıcam elinde motor yoksa uygunsa motoru bırakıcam bakıma girmesi gerek 1'de depomda kaçak war onu halledicek... Ben ya sabah götürücem yada iş çıkışı 17:30,17:45 gibi orda olurum öyle olursa büyük ihtimalle denk geliriz.
Biliyorum olmadığını okan ustayı cepten arıyıcam ona göre hareket edicem...
Düzelicek kesin bende öyle hissediyorum çünki motorun yağını değiştirdiğim zaman şıkırtı azalmıştı demiştim biraz önce bu yağ belirli km yaptıktan sonra kalınlığını kaybediyor ve bunu motor ısınınca yağ inceldiği için çok daha iyi belli ediyor.Sanırım servis bulmadan biz bulucaz sorunu
selamlar 2009 model mct min benzin depo kapağı cızırtı yapıyor sesini nasıl keseriz acaba kapağın altına şambiyel falanmı kesmek gerekir
Sorma valla..Zaten servis hizmetinin gelişmesi özellikle çinli motorlarda büyük oranda kullanıcı geri dönüşlerine bağlı..Buna inandım ben..
Selam..
O sorun hepsinde var ve doğru bir şekilde çözen kimseye rastlamadım..
Ha millet içini açıp oralara japon yapıştırıcısı falan sürüyormuş ama o da çözüm değil çünkü içine japon basınca benzin deposunun hava alması engelleniyor..
Ama şöyle bir şey de söyliyim..Benim motor 2500 km oldu ve o cızırtı yok denecek kadar azaldı..Sanırım içine kaçan mikro partiküller (tozlar) aradaki boşlukları doldurdu..
Alternatif ve garantili olmayan bir çözüm olarak depo kapağını çıkartıp toza bulamakta olabilir o zaman Şaka tabi yapmamak gerek
merhaba izninizle bir sorum olucak size. gecenlerde bi mct ye bindm artti olarak ve arkada titresim oldukca vardı. ama egzoz acilmis. bnm sorum ıse sole benm aklimda mct yada sl150 almak ikisi hakkında bi yorum yapğabilirmisiniz sl150 ye hic binmedm ikisi arasinda ki titresim ve sorun farklarını merak edıourm cc olarak gucu yada son surati onemli deil hangısı daha az mekanık problem cıkarıyor ve hangısınde daha az tıtresım mevcuttur. lutfen tıtresım yorumu yaparken sevıye belırtecek kdarı ıle yparsanız memnun olurum cunku herkesın tıtresım anlayısı farklıdır hayalımda canlandırabılmek ıstıoyorum sımdıden tessekkurler
cevap ıcın tessekurler sadece mct ıcın konusmak gerekırse elini ayagını uyusturacak kadar tıtresım hıssedıyormusun. ve genel anlamda butun cınlılerde yaklasık aynı tıtresım mıktarı mevcut dıyebılırmıyız???
Hayır..Bak sadece artçı için ayaktan gelen bir titreşim var dedim..
Sürücü için öyle el ayak uyuşturacak kadar titreşim yok..En azından benim motorda yok..Aksi halde binilmez motora yav..Ben edirne'ye gittim geldim hiçbir yerimde uyuşma olmamıştı..MCT ler sıralı çift silindir olduğu için, tek silindirlilere göre daha az titreşime sahiptir diyebiliriz bir ölçüde..
Beri yandan Harley'e de binsen titreşim olur motorda..
Bütün Çinliler içerisinde mct gibi cruiser olanlara binmek gerek bir şey söyleyebilmek için ama mesela jinlun da aşırı titreşim varmış onu biliyorum..
Ek bilgi olarak 85-90 arası hızlarda titreşim sıfıra yakın oluyor..mct nin en ideal sürat aralığı bu..
bu msj ın cok acıklayıcıydı gercekten tessekkur ederım
allah nasıp ederse 1 tane mct var 11 000 de 1750 tl ye verio onu almayı dusunuyorum ama kısı atlatıp mı alsam yoksa nasılsa alıcam deyıp alsam mı tam karar veremedım. Kış şartlarında bınmek guvenlı ve elverıslı oluyor m?
hayırlısı olsun..Kışın motosiklet sürmekle ilgili olarak bu linkteki yazıları okumanı tavsiye ederim..
Bence niyetin ve imkanın varsa al..Havalar açtığında da denemeler yaparsın ki yaza hazır olursun..
Merhaba arkadaşlar.
Yaklaşık 1 ay önce aldım mondial mct 250'mi ikinci el olarak ve 18000 kilometrede . Makine bana çok ideal bir fiyata geldi. Kaç liraya geldiği bende kalsın isterseniz. Daha önce kullananlar resmen öldüresiye kullanmış (anladığım kadarıyla ben 4. sahibiyim) aldığımda yağ kaçırıyordu. Ustaya götürdüm yaptırdık. Haftasına varmadan aküsü bitti akü yeniledim. Şimdi saat gibi maaşallah.
Bu esnada bu topiği baştan sona okudum. Roman gibi geldi yazan tüm arkadaşlara teşekkür ederim.
Bu benim ilk motorum değil yaklaşık 15 yıl önce (bu esnada yaşım 39) Rus woskot (böyle yazılmıyordu sanırım) kullandım ardından MZ kullanmıştım. Ama bu motordan daha fazla zevk alıyorum. Hem dört zamanlı olmasından hem de chopper olmasından galiba.
Motorumu zorlamıyorum daha şehirler arası yola çıkmadım galiba çıkmam da çünkü arabam da var ama şehir içinde 60-70 km süratle gayet rahat kullanılıyor. Bu da bana yetiyor.
Forumlarda hala bu tür Çinli motorlar tartışılıyor yahu insaf edin en basit bilgisayar kullanıcısı bile fiyat-performans ilişkisi denilen bir olayı bilir. Bu motorların japonlarının en ucuzu (chopper den söz ediyorum) 7000-8000 tl den aşağı değil yahu bizim makinelerin ikinci eli 1500-1750 lira (bu esnada ben daha ucuza aldım) eee bir de yedek parçası ve işçiliğini koy. Ben bizim motor açısından Çinlilere yanaşmayın diyenlere gülüyorum ama ağzımla değil
Tamam ,bizim makineler Japonlar , İtalyanlar kadar iyi değil kabul , ama sen bu makineyi zorlamazsan gerekli bakımlarını zamanında yaparsan bu makineler çok rahat 250 000 - 300 000 kilometreleri görür ama zorlamamak kaydıyla. Yahu arkadaşlar inanın bu rakamları kafadan sallamıyorum. Önemli olan özen ve bakım bu kadar. Haa şu da var ufak tefek arıza yapacak mutlaka ama önemli olan arıza yapması değil o arızanın ucuz ve çabuk giderilmesidir. Bu yağ kaçırma olayı bir Honda'da bir Kawasaki'de olsun da sen bir tamire git bakalım kaç para yedek parça ücreti alıyorlar bir gör.
Valla ben motorumdan memnunum. Bana şunu diyen de çıkacak biliyorum "Seninle 6 ay sonra 'veya 6 yıl sonra görüşürüz." ben de diyorum ki "İnşallah burada olurum da görüşürüz." Kalın sağlıcakla.
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)