Mondial 250 Mct Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
05 Ekim 2009, 14:47
#4981
Arkadaşlar merhaba; Öncelikle birkaç bilgimi paylaşmak isterim sizinle.
35w tan 2 sis lambası yaklaşık 6A akım çekmekte. yanlış hatırlamıyosam kendi farları 55w dı ama oda 35w olsa 3A de o çeker. Toplamda 9A demektir. 9A akü almak faydalı olur fakat bu sadece rolantide ve çalışmazken bir süre yardımcı olur ve farlar ve sis yanıkken korna gibi başka birşey kullanacağın an destek olur ama burada sıkıntı dinamoda(alternatörde) motorsikletin dinamosu devirliyken muhtemelen bunu karşılayacaktır fakat sürekli yanan far ve sis farlarıyla aşırı yükte olacak ve erken yıpranacaktır. Rolantide ışıkların hepsi yanıkken biraz solma olacaktır. Ayrıca motorun sigortası 20A-25A di yanlış hatırlamıyorsan her ihtimale karşı farklı sigortayla bağlatırsan daha sağlıklı olacaktır.
Ben motoruma xenon bağladım ilk çalıştığında 8A çekiyor ve motor rolantideyken ısınıp canlanması zor oluyor biraz gaz vermem gerekiyor. sonradan 4A e düştüğünden sorun olmuyor fakat normal ampullerde yani bu sislerde ve orjinal farda sonradan akımda düşme olmaz başladığı gibi sürekli akımı çekecektir. Sürekli kullanılmasa daha sağlıklı olacağını düşünüyorum. Umarım kafanı karıştırmamışımdır. Şimdiden hayırlı olsun.
Ya çaresizsinizdir, ya çare sizsinizdir.:salut: ::stretche
Reklamlar
-
05 Ekim 2009, 16:04
#4982
mesut__turul adlı üyeden alıntı
1.lambaların içindeki ampuller 35wat tan fazla olmasın.....bu önemli farlarınla birlikte yaktığında 1 saatlik gece yolculuğu aküyü öldürür yarın sabah marş basmaz....
2.kornaya gelince korna tek pompalı tek çıkışlı çift sesli korna orijinal akünle bundan net ses alamazsın ayrıca çok para vermişsin ikisine de ..sanayiye gitsen daha iyisini(italyan)35-40 bulurdun.... yani akünü değiştirmen lazım iki aküye felan gerek yok... 9 amperlik iri kıyım akü alacaksın. bende olduğu gibi.
garanti ederim hem tesisattan saatlerce müzik dinliyorum...hem aldığın kornanın tek kamyon tipi büyük boyu takılı.... sevgilerle...kornaya çaok para vermişsin kardeş. ben benimkini hurdacıdan topladım 2tlye kornaya bastımmı önümdeki arabalar emniyet şeridine atuyo kendini
---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:54 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:43 PM ----------
o karbüratörlere değişecek değip değiştiren ustanın insafına s.....yım karbüratör en buyuk arızada bile değiştirilmez içindeki ufak tefek parçalar değiştimi sorun çözülür. karbüratörlerin değişmesi için ortadan ikiye ayrılması lazım.......Allah ıslah etsin böyle adamları.... yazık olmuş verdiğin paralara.....
İyi dion hoş dionda kardeşim önceki karburator orcinal değildi ve gaz yemiodu motor sıkıntılı çalışıodu şimdi orcinal karburatorde canavar gibi gaz yiyo önceki sıkıntısı kalmadı biras pahalıydı ama değdi içindeki parçalara gelince ilk karburatorün lastikleri laşkalaşmıştı lastik tek bulamadım hiç bir yerde yoksa bozuk olanıda elimde.
-
05 Ekim 2009, 16:52
#4983
Macitimi sattım, çok üzgünüm ama ne yapiyim artık cc büyütme zamanım geldi.Gerçekten çok güzel ve fiyatına göre sağlam bi makineydi.Allah kimseyi motorsuz bırakmasın elim kolum bağlandı....
http://img18.imageshack.us/img18/6691/mzaresmim.jpg
-
05 Ekim 2009, 17:25
#4984
Bunlar zor dönemler ortaam araç olmadan zor oluyo gerçekten bence önce alıp sonra satsaydın makineyi daha şekil olurduu zaten kış gelio satılırdı kışın
-
05 Ekim 2009, 18:03
#4985
bycharisma adlı üyeden alıntı
Bunlar zor dönemler ortaam araç olmadan zor oluyo gerçekten bence önce alıp sonra satsaydın makineyi daha şekil olurduu zaten kış gelio satılırdı kışın
Aklımda hyosung gt-250 var artık, sonuçta aynı yakıyor ve direk racinge biniyorsun , ama ilerde aklımda var yine mct alıcam abi ya
http://img18.imageshack.us/img18/6691/mzaresmim.jpg
-
05 Ekim 2009, 22:36
#4986
SercysSs adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar merhaba; Öncelikle birkaç bilgimi paylaşmak isterim sizinle.
35w tan 2 sis lambası yaklaşık 6A akım çekmekte. yanlış hatırlamıyosam kendi farları 55w dı ama oda 35w olsa 3A de o çeker. Toplamda 9A demektir. 9A akü almak faydalı olur fakat bu sadece rolantide ve çalışmazken bir süre yardımcı olur ve farlar ve sis yanıkken korna gibi başka birşey kullanacağın an destek olur ama burada sıkıntı dinamoda(alternatörde) motorsikletin dinamosu devirliyken muhtemelen bunu karşılayacaktır fakat sürekli yanan far ve sis farlarıyla aşırı yükte olacak ve erken yıpranacaktır. Rolantide ışıkların hepsi yanıkken biraz solma olacaktır. Ayrıca motorun sigortası 20A-25A di yanlış hatırlamıyorsan her ihtimale karşı farklı sigortayla bağlatırsan daha sağlıklı olacaktır.
Ben motoruma xenon bağladım ilk çalıştığında 8A çekiyor ve motor rolantideyken ısınıp canlanması zor oluyor biraz gaz vermem gerekiyor. sonradan 4A e düştüğünden sorun olmuyor fakat normal ampullerde yani bu sislerde ve orjinal farda sonradan akımda düşme olmaz başladığı gibi sürekli akımı çekecektir. Sürekli kullanılmasa daha sağlıklı olacağını düşünüyorum. Umarım kafanı karıştırmamışımdır. Şimdiden hayırlı olsun.
Teşekkürler bilgiler için ama her bilgi yeni bir soruyu doğurur üzgünüm
şimdi anladığım kadarıyla iki sis farı takınca amper kotamızı dolduruyoruz yada doldurduğumuzu farz edelim..peki böyle bir durumda yani 2 sis + 1 ön far açık iken kornaya basınca ne olur? yani üretilenden çok amper tüketilince ne olur? ışıklar mı zayıflar? korna mı çalmaz? alternatör mü pert olur?
şimdi ben illaki de bu sislerden takacağım ve gece sürüşlerinde de belki 2 - 3 saat sisler açık yol alacağım..bu durumda 9 ah. lık bir akü takarsam karşılaşacağım sorunlar nelerdir?
olmadı 12 ah. lık akü takalım o zaman ne olur? alternatör ü elimize mi alırız direk? yoksa belli bir süre sonunda mı dağılır?
-
06 Ekim 2009, 17:53
#4987
efsanevi 2.vitesden atma sorunu ;
Bazı arkadaşların çözüm bulduğu ama ustaların böyle bir arıza yok dediği arıza'yı garanti kapsamında düzeltiyorlarmış . Kale motorun sahibi Ercan ustaya arızadan bahsettiğimde garanti kartını getir hallederiz demişti . Bu gün motoru teslim ettim. alınca sonucu yazarım.
Yeri mecidiyeköyde taşyapı gökdelenlerinin yanındaki yoldan dümdüz dereye doğru iniyorsunuz 300m aşagıda sağda.
-
06 Ekim 2009, 20:32
#4988
rizakara adlı üyeden alıntı
efsanevi 2.vitesden atma sorunu ;
Bazı arkadaşların çözüm bulduğu ama ustaların böyle bir arıza yok dediği arıza'yı garanti kapsamında düzeltiyorlarmış . Kale motorun sahibi Ercan ustaya arızadan bahsettiğimde garanti kartını getir hallederiz demişti . Bu gün motoru teslim ettim. alınca sonucu yazarım.
Yeri mecidiyeköyde taşyapı gökdelenlerinin yanındaki yoldan dümdüz dereye doğru iniyorsunuz 300m aşagıda sağda.
Sonucunu mutlaka bekliyorum
-
08 Ekim 2009, 01:29
#4989
tekrar merhaba,
motorum şu anda aylardır olduğu gibi parkta yatıyor.şimdi ki problem ise şu ki; belli bir aşamadan sonra gaz yemiyor yani kendini belki kaldırır ancak vites değişimi gerektirecek kadar devirlenmiyor.Bu esnada dumanlı bir karışım egsozdan çıkıyor.Zengin karışım denen az hava bol benzin sorununu ayar ile çözemeye çalıştım ancak nafile.Ne yazık ki bu halde servise de götürebilecek kadar yürümüyor alet.Daha önceki kullanıcı depoya çok az miktarda yağ eklemiş.Bunun bujilere etkisi olmuş olabilir mi? BU veya değilse de öncelikle ne gibi birşeye bakmam gerekir yardımcı olabilirseniz sevinirim çünkü ne yazık ki kalkış aşamasından daha fazla devirlenemiyorum ve bir yere götüremiyorum dediğim gibi.
Şimdiden teşekkürler.
-
08 Ekim 2009, 10:02
#4990
osbourne adlı üyeden alıntı
Dostum mct nin orijinal aküsü 6 amper. Ben bunlarla 2x35 w sis farını kullandım çok uzun bir süre. MCt en fazla 9 amperlik bir aküyü destekler ama zorlamaya gerek yok. şu an 7 amperlik akü kullanıyorum. tesisatı doğru yaparsan kaldıracağını düşünüyorum. 2x55 w lık sis kullanan arkadaşlarda vardı çevrede. herhangi bir sorun yaşatmıyor. tabi motor çalışmıyorken yakarsan o ayrı hem kornayı hemde sisledri röle vasıtası ile bağlarsan sorun olmaz.
rizakara adlı üyeden alıntı
efsanevi 2.vitesden atma sorunu ;
Bazı arkadaşların çözüm bulduğu ama ustaların böyle bir arıza yok dediği arıza'yı garanti kapsamında düzeltiyorlarmış . Kale motorun sahibi Ercan ustaya arızadan bahsettiğimde garanti kartını getir hallederiz demişti . Bu gün motoru teslim ettim. alınca sonucu yazarım.
Yeri mecidiyeköyde taşyapı gökdelenlerinin yanındaki yoldan dümdüz dereye doğru iniyorsunuz 300m aşagıda sağda.
belirli bir kmden sonra aynı arıza tekrar nüksediyor. Birkaç usta ile görüştüm. komple şanzımanda değiştirse yine aynı sorunu başlatıyormuş 1000-2000km sonra. yüklenmeden vites geçişlerini yapmanız gerekli özellikle 2. viteste bende genelde ayda bir iki kere yapıyor.
BUa rada f650 nam ı diğer abbas kol çıkarıp blokları patlattı geçmiş olsun bana
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
-
08 Ekim 2009, 20:46
#4991
Countdown adlı üyeden alıntı
tekrar merhaba,
motorum şu anda aylardır olduğu gibi parkta yatıyor.şimdi ki problem ise şu ki; belli bir aşamadan sonra gaz yemiyor yani kendini belki kaldırır ancak vites değişimi gerektirecek kadar devirlenmiyor.Bu esnada dumanlı bir karışım egsozdan çıkıyor.Zengin karışım denen az hava bol benzin sorununu ayar ile çözemeye çalıştım ancak nafile.Ne yazık ki bu halde servise de götürebilecek kadar yürümüyor alet.Daha önceki kullanıcı depoya çok az miktarda yağ eklemiş.Bunun bujilere etkisi olmuş olabilir mi? BU veya değilse de öncelikle ne gibi birşeye bakmam gerekir yardımcı olabilirseniz sevinirim çünkü ne yazık ki kalkış aşamasından daha fazla devirlenemiyorum ve bir yere götüremiyorum dediğim gibi.
Şimdiden teşekkürler.
Bujileri değiştirince yukarıda yazdığım kalkamayacak kadar devirlenmeme sorunu çözüldü kendini kaldırabiliyor en azından : ) ancak hala karışım ayarını tam yapamamış olmalıyım ki egsozdan duman gelmeye devam ediyor.
-
09 Ekim 2009, 01:57
#4992
düzenleme butonunu bulamadığım için üsttekine ekleyemedim kusura bakmayın.
Hava filtresinin yerini söyleyebilir misiniz? Ben kurcaladım bulamadım sele altında diye okudum önceki sayfalardan birinde ama bulamadım.
-
09 Ekim 2009, 02:27
#4993
ARBETUS adlı üyeden alıntı
Dostum mct nin orijinal aküsü 6 amper. Ben bunlarla 2x35 w sis farını kullandım çok uzun bir süre. MCt en fazla 9 amperlik bir aküyü destekler ama zorlamaya gerek yok. şu an 7 amperlik akü kullanıyorum. tesisatı doğru yaparsan kaldıracağını düşünüyorum. 2x55 w lık sis kullanan arkadaşlarda vardı çevrede. herhangi bir sorun yaşatmıyor. tabi motor çalışmıyorken yakarsan o ayrı
hem kornayı hemde sisledri röle vasıtası ile bağlarsan sorun olmaz.
Eyvallah..
O halde ben 7ah akü alıyorum ve röleli bir şekilde hem sisleri hem kornayı takıyorum olay bitiyor
ama 9ah aküye de takılmadım değil..acaba kablo yenilemesine gitsek çözüm olurmu yoksa alternatçr sourunumu çıkar 9ah de?
Yani kablodanmı alternatördenmi çıkar arıza? muhtemelen alternatördür de ben genede sorayım hehe..
Bu arada servis önerisi alabilirim? benimkinde usta 1 ayı geçkin süredir yerinde yok ve parça bekliyorum 1 haftadır artık sıkıldım..ARBETUS, uğur abinin referansıyla konuşuyorum benim motoru elden geçirecek bir yer öner bana..dişli de değiştireceğim zira..Ö.M. de atsan olur
-
09 Ekim 2009, 09:47
#4994
osbourne adlı üyeden alıntı
Eyvallah..
O halde ben 7ah akü alıyorum ve röleli bir şekilde hem sisleri hem kornayı takıyorum olay bitiyor
ama 9ah aküye de takılmadım değil..acaba kablo yenilemesine gitsek çözüm olurmu yoksa alternatçr sourunumu çıkar 9ah de?
Yani kablodanmı alternatördenmi çıkar arıza? muhtemelen alternatördür de ben genede sorayım hehe..
Bu arada servis önerisi alabilirim? benimkinde usta 1 ayı geçkin süredir yerinde yok ve parça bekliyorum 1 haftadır artık sıkıldım..ARBETUS, uğur abinin referansıyla konuşuyorum
benim motoru elden geçirecek bir yer öner bana..dişli de değiştireceğim zira..Ö.M. de atsan olur
konjektörün yetmeyebilir. bu arada hangi parça lazım sana? İçerenköyde sevpa vardı baktın mı oraya. Ben sana parça tedarik edebilirim. uğur abinin dişli ve balatalrını biz takmıştık gebzede.
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
-
09 Ekim 2009, 10:11
#4995
Arbetus benim motorun arka teker takozlarını hangi marka motorun takozlarıyla değişmişti usta tekrar lazım oldu takozları değiştirmem lazımda
Ne olacak Bu Türkiye nin ve Tekstilin Hali
http://www.apaydinmakine.net
-
09 Ekim 2009, 11:03
#4996
ugurapay adlı üyeden alıntı
Arbetus benim motorun arka teker takozlarını hangi marka motorun takozlarıyla değişmişti usta tekrar lazım oldu takozları değiştirmem lazımda
Abi ramzey jinlun uyuyor bir ihtimalde regal in takozlar uyar.
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
-
09 Ekim 2009, 12:27
#4997
ARBETUS adlı üyeden alıntı
Abi ramzey jinlun uyuyor bir ihtimalde regal in takozlar uyar.
Burdaki servis kılda hani aklımda olsun dedim
Ne olacak Bu Türkiye nin ve Tekstilin Hali
http://www.apaydinmakine.net
-
09 Ekim 2009, 12:59
#4998
osbourne adlı üyeden alıntı
Eyvallah..
O halde ben 7ah akü alıyorum ve röleli bir şekilde hem sisleri hem kornayı takıyorum olay bitiyor
ama 9ah aküye de takılmadım değil..acaba kablo yenilemesine gitsek çözüm olurmu yoksa alternatçr sourunumu çıkar 9ah de?
Yani kablodanmı alternatördenmi çıkar arıza? muhtemelen alternatördür de ben genede sorayım hehe..
Bu arada servis önerisi alabilirim? benimkinde usta 1 ayı geçkin süredir yerinde yok ve parça bekliyorum 1 haftadır artık sıkıldım..ARBETUS, uğur abinin referansıyla konuşuyorum
benim motoru elden geçirecek bir yer öner bana..dişli de değiştireceğim zira..Ö.M. de atsan olur
Ben yaklaşık 2-2,5 aydır Bosch'un 12v 9A'lik aküsünü kullanıyorum, elektrik tesisatında herhangi bir sorun yaşamadım ayrıca eski aküye oranla çok çok memnunum, eskisinden kat kat iyi oldu. Tüm yeni akü alacak arkadaşlara tavsiye ederim..
Build A Fire A Thousand Miles Away To Light My Long Way Home
I Ride A Comet My Trail Is Long To Stay Silence Is A Heavy Stone
-
09 Ekim 2009, 14:52
#4999
Countdown adlı üyeden alıntı
Hava filtresinin yerini söyleyebilir misiniz? Ben kurcaladım bulamadım sele altında diye okudum önceki sayfalardan birinde ama bulamadım.
Hepiniz oldukça tecrübelisiniz bu motor hakkında.Kimse bilmez veya cevap vermez mi?
-
09 Ekim 2009, 15:27
#5000
Sol kağağın altında siyah kutunun içinde
Ne olacak Bu Türkiye nin ve Tekstilin Hali
http://www.apaydinmakine.net
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)
Bu Konudaki Etiketler