Mondial 250 Mct Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
12 Eylül 2009, 02:43
#4881
mesut__turul adlı üyeden alıntı
benim alet komple modifiye ilk aldığım günlerdeki devir vites oranlarını yanlış hatırlamıyosam 4. vitese tak motor yığılma yapmıyacak kadar yani 3 düşüş istemiyecek kadar gaz ver tamamdır.
valla ben soruları okuyunca şaşırıyorum ne bilim bana çok alelade geliyo sorular ama hepsine cevap vermeye çalışacağım çünkü bilinmeyen ufak ayrıntı gibi görünen şeyler hayat kurtarıyo...
şehir içinde motorla uzunlarla gezme diye çok adam tartakladım.
adam daha uzun far nerden yanıp sönüyo onu bilmiyo o kadar yani....
Ben motoruma epey özen gösteren bir sürücüyüm en azından öyle düşünüyorum..O nedenle sana çok basit gelen ama benim cidden işin doğrusunu anlamak için sorduğum sorular olabilir artık katlanacaksın biraz
bana şunu tam söyleyebilirmisin şimdi;
yüksek vites/düşük devir iyidir?
doğrumudur bu dediğim?
Reklamlar
-
12 Eylül 2009, 02:55
#4882
arkadasım detaylı bılgılerın tesekkur ederım ınsallah kısa zaman da alıcam ruzgara karsı basacam gaza allah kaza bela vermesın herkese .
-
12 Eylül 2009, 02:57
#4883
osbourne adlı üyeden alıntı
ben motoruma epey özen gösteren bir sürücüyüm en azından öyle düşünüyorum..o nedenle sana çok basit gelen ama benim cidden işin doğrusunu anlamak için sorduğum sorular olabilir artık katlanacaksın biraz
bana şunu tam söyleyebilirmisin şimdi;
yüksek vites/düşük devir iyidir?
doğrumudur bu dediğim?
hız -vites seviyesi - devir bunların arasında hem doğru hemde ters orantı vardır.. Mesela hızlı gitmen gerek ama yakıtım az olsun diyorsan...motorunu ilk 4 viteste sonuna kadar zorla 5 e attıktan sonra daha öncede dediğim gibi men hızını 90-95 ten aşağıya düşürmeyecek hemde motoru bağırtmayacak ve hemde 4. Vitese düşmesine neden olacak kadar zorlamayacak ayarı bulman lazım ki bu her viteste gitmek istediğin hıza göre değişir.yani 40 la gitmen gerekiyorsa 3. Vitestede bunu yapabilirsin. Ha bunu nasıl ayarlıyacam dersen onu sen istesende ayarlıyamıyorsun onu senin kullandığın motorla kazandığın tecrübe ayarlıyor yani motora olan yatkınlığın bunun içinde biraz zaman(2-3 ay) ve birazda yol lazım. Yani ben motoru aldım hemen ona vakıf olacam herşeyini çözecem diye düşünürsen yanılırsın tecrübe lazım .
-
12 Eylül 2009, 03:03
#4884
mesut__turul adlı üyeden alıntı
hız -vites seviyesi - devir bunların arasında hem doğru hemde ters orantı vardır.. Mesela hızlı gitmen gerek ama yakıtım az olsun diyorsan...motorunu ilk 4 viteste sonuna kadar zorla 5 e attıktan sonra daha öncede dediğim gibi men hızını 90-95 ten aşağıya düşürmeyecek hemde motoru bağırtmayacak ve hemde 4. Vitese düşmesine neden olacak kadar zorlamayacak ayarı bulman lazım ki bu her viteste gitmek istediğin hıza göre değişir.yani 40 la gitmen gerekiyorsa 3. Vitestede bunu yapabilirsin. Ha bunu nasıl ayarlıyacam dersen onu sen istesende ayarlıyamıyorsun onu senin kullandığın motorla kazandığın tecrübe ayarlıyor yani motora olan yatkınlığın bunun içinde biraz zaman(2-3 ay) ve birazda yol lazım. Yani ben motoru aldım hemen ona vakıf olacam herşeyini çözecem diye düşünürsen yanılırsın tecrübe lazım .
Verdiğin yararlı bilgiler için teşekkürler..
-
12 Eylül 2009, 03:18
#4885
osbourne adlı üyeden alıntı
verdiğin yararlı bilgiler için teşekkürler..
teşekkür kesmez beni 'allah razı olsun' deyin içinizden..ramazan gününde daha makbule geçer. Hayırlı geceler.
-
12 Eylül 2009, 03:21
#4886
mesut__turul adlı üyeden alıntı
teşekkür kesmez beni 'allah razı olsun' deyin içinizden..ramazan gününde daha makbule geçer. Hayırlı geceler.
kişilerin seçtikleri takdir kelimeleri duygularını eksiltmez
-
12 Eylül 2009, 13:16
#4887
arkdasım bısey sorcam bu karburotor ayarını blıormusun ben karburoturun altında ıkı tane cıvata var tekı hava tekıde benzın ıcın ben bunarın ıkısınıde komple sıkıp snra 3 tur actım ama tam anlamında olmadı cunku tam tevırı vurmuyor aksuruyor ya benzın yetmıor yada hava fazla gelıordu ben bununla 130 vururken sımdı 100 e kadar dustu buunun ayarını nasıl yapıcam BIlgılendırırsnenız sevırım.bıdee bu motorun tıtreme konusunda benımde aynısı basıma geldı eger motor ındıyse snradan toplanırken takozlar lastıkler takılmıor buununla alakalı benımde aynı sorn vardı cok tıtrıordu komple elden gecırdık sımdı cok aza dustu anca motor 130 falan cıkınca azda olsa rahatsız edıor oda arkdakı kısıyı benı etkılemıor:d
-
12 Eylül 2009, 14:16
#4888
oszkan adlı üyeden alıntı
arkdasım bısey sorcam bu karburotor ayarını blıormusun ben karburoturun altında ıkı tane cıvata var tekı hava tekıde benzın ıcın ben bunarın ıkısınıde komple sıkıp snra 3 tur actım ama tam anlamında olmadı cunku tam tevırı vurmuyor aksuruyor ya benzın yetmıor yada hava fazla gelıordu ben bununla 130 vururken sımdı 100 e kadar dustu buunun ayarını nasıl yapıcam BIlgılendırırsnenız sevırım.
bende bunu merak ediyorum.Aynı şeyi bende yaptım motor çalışırken ayarlarla biraz oynadım.Motor stop etmeyecek kadar çalışır duruma ayarladım.Ama bide hava ayarıda var dediniz şimdi kafam karştı
http://img18.imageshack.us/img18/6691/mzaresmim.jpg
-
12 Eylül 2009, 19:30
#4889
celoz79 adlı üyeden alıntı
Eywallah sağolasın ustam derhal dinliyorum.
bu arada bu parça garantilimidir ??
Hoşgeldin aramıza Kazasız Sürüşler
saol krdeşm
*KyMcO[B][COLOR="Black"][/COLOR][/B]*:bounce:[U][/U]
-
13 Eylül 2009, 01:43
#4890
oszkan adlı üyeden alıntı
arkdasım bısey sorcam bu karburotor ayarını blıormusun ben karburoturun altında ıkı tane cıvata var tekı hava tekıde benzın ıcın ben bunarın ıkısınıde komple sıkıp snra 3 tur actım ama tam anlamında olmadı cunku tam tevırı vurmuyor aksuruyor ya benzın yetmıor yada hava fazla gelıordu ben bununla 130 vururken sımdı 100 e kadar dustu buunun ayarını nasıl yapıcam BIlgılendırırsnenız sevırım.bıdee bu motorun tıtreme konusunda benımde aynısı basıma geldı eger motor ındıyse snradan toplanırken takozlar lastıkler takılmıor buununla alakalı benımde aynı sorn vardı cok tıtrıordu komple elden gecırdık sımdı cok aza dustu anca motor 130 falan cıkınca azda olsa rahatsız edıor oda arkdakı kısıyı benı etkılemıor:d
şimdi birincisi şamandıraların altındaki çivatalardır onlar yan bakar yani düzlemle paraleldir.bunlar samandıradaki benzini tahliye etmek (pis benzin vs.)içindir.bunların tamamen sıkılı olması lazın açık olursa zaten her tarafı benzin yapar.
emme manıfolduna yakın olanlar yani karburatörün motora baglantısına yakın olanlar aşağıya bakar bunlar ince hava ayarı içindir motor çift silindir olduğu için motorların hava ayarlarının tek tek yapılması daha sağlıklıdır.yani motorcu da buji başları sökülerek teker teker yapılması lazım.orijinal halinde ise hiç kurcalamaya gerek yok.ama ben kurcaladım diyosanız motorcuya götürüp ayarlatmanız lazım.ha kendiniz de yapabilirsiniz ama anlatmam uzun hikaye ve bi sürü yeri sökmeniz lazım.
-
13 Eylül 2009, 02:26
#4891
Arkadaşlar alttaki 2 resme bakın bakalım hangisi daha hoş görünüyor gözünüze?
Üstteki mi alttaki mi? değişiklik yan kapakların boyanıp boyanmaması konsuunda..
Sizce üstteki gibi mi kalsın yoksa alttaki gibimi boyatayım?
-
13 Eylül 2009, 02:36
#4892
osbourne adlı üyeden alıntı
üstteki daha güzel ..boyayı gösteren üzerindeki şekil ve farklılıklardır zaten....
---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:36 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:33 AM ----------
osbourne adlı üyeden alıntı
direksiyonu çok dik yapmışsın omuzlarını agrıtır.......
-
13 Eylül 2009, 02:43
#4893
mesut__turul adlı üyeden alıntı
üstteki daha güzel ..boyayı gösteren üzerindeki şekil ve farklılıklardır zaten....
---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:36 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:33 AM ----------
direksiyonu çok dik yapmışsın omuzlarını agrıtır.......
Hmm boya konusunu bir daha düşüneyim bakayım..Dediğin doğru ayrıntılar olmayınca çok yavan da görünebilir..Ama boyalı hali de sanki daha oturaklı gibi göründü gözüme..Yoksa krom mu kaplatsam??
Gidon işini hiç sorma bu foto motoru aldığım an servisin önünde çektiğim foto..
Adama dedim yahu bak bu çok dik ağrır omzum, bileğim diye..Yok hocam senin boyun uzun tam sana göre deyip durdu servis..(aramız çok iyidir bu arada, arkadaş tavsiyesi baabında söylüyor)
İyi dedim bindim motora ama 2 dk. sonra döndüm tekrar servise..Direk bileğime ağrı saplanmıştı
İndirttim şimdi..Yeni fotolarını koyacağım ama 1-2 ayrıntısı var onları halledip atacağım resimleri..
-
13 Eylül 2009, 03:07
#4894
Resimleri nasıl ekledin ben beceremedim be....
-
13 Eylül 2009, 03:23
#4895
mesut__turul adlı üyeden alıntı
Resimleri nasıl ekledin ben beceremedim be....
ilk önce http://imageshack.us sitesine gir sonra sağ tarafta gözat var , ordan fotoğrafını bilgisayarından bul işaretle tamam yap sonra alt tarafında resize image var orayı 640 x 480 şeklinde seçip kutucuğunu da işaretleyeceksin sonra upload a bas linki çıkar. O sayfada Hotlink for forums (1) yazan kısımdaki linki kopyalayıp mesajına yapıştırınca iş bitiyor..
-
13 Eylül 2009, 03:43
#4896
BU DA BENİM KIZ YARIN TOPLICAM İNŞALLAH YAĞMUR YAĞMAZSA
[IMG][/IMG]
-
13 Eylül 2009, 03:54
#4897
mesut__turul adlı üyeden alıntı
BU DA BENİM KIZ YARIN TOPLICAM İNŞALLAH YAĞMUR YAĞMAZSA
[IMG]
[/IMG]
Bu Çin'liye değil Somali'liye benziyor yav
Toplayınca foto isterük
-
13 Eylül 2009, 04:17
#4898
Bu toplu hali motor kısmıda paramparça şimdi.....pistonları eksantrik dişlisi komple yenilicem
---------- Mesaj ekleme zamanı: 03:15 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 02:58 AM ----------
[IMG][/IMG]
BUNLAR DA KARBÜRATÖRLER....
---------- Mesaj ekleme zamanı: 03:17 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 03:15 AM ----------
BU DA SOKAKLARI İNLETTİĞİM TESİSAT......
[IMG][/IMG]
-
13 Eylül 2009, 04:35
#4899
Motosiklette müzik tesisatı işine çok karşıyım hele ki sokakları inletmeye tümden karşıyım ama uğraşmışsın gene de..
Onun yerine güzel bir sis farı ya da arka stop led ışıklandırması tertibatı yapaydın keşke..
-
13 Eylül 2009, 13:55
#4900
mesut__turul adlı üyeden alıntı
BU DA SOKAKLARI İNLETTİĞİM TESİSAT......
[IMG]
[/IMG]
Ustam Tesisatı bu şekildemi ekleyeceksin tesisat konusunda hassasım özellikle bunun eklenmesini kademe kademe resimlersen sevinirim, bende düşünüyorum
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 8 kullanıcı var. (0 üye ve 8 misafir)
Bu Konudaki Etiketler