iyi akşamlar ahali..
sonunda bugün teslim aldım motorumu ve direk aşık oldum görüntüsüne
Acayip karizmatik bir görünüşü var gerçekten..Bugün bayağı bir vakit geçirdim kendisiyle..
Foto atacağım ama yarın..Bende üstündeyken çektirmek istiyorum çünkü..
Bir iki sorum olacak;
1- Motorun altında 2 tane borucuk var aşağı doğru bakan..Bunların biri yağ tahliye, diğeri de benzin tahliyesi içinmidir?
2- Mondial yazısı temiz bir şekilde söküldü ama o yanlardaki Uğur 250 mct yazılarını sökmek vakit alacak ve iz istemiyorum..Acaba söküp eve getirsem de evde sıcak suya batırsam sonra pasta cila vs. yapsam mı? İzsiz çıkartanların metodu neydi?
3- Motordan bir zırıltı sesi geliyor yüksek devirde..Bu o meşhur benzin kapağı sesimi?
Giderken elimle de bastırdım aslında ama ses kesilmedi?
4- Motorun jiklesinin çalışma prensibine kafam basmadı..Yav oraya neden yay koyulmuş?
Ben çekiyorum o geri gidiyor..Motoru ilk çalıştırmayla ilgili yazılar vardı ama bir kez daha özetleyebilirmisiniz buradan..
5- Son sorum da sıcaklığı ile ilgiliydi..motorum aşırı ısınıyor arkadaşlar..Acaba vitese acemi olduğum için sürekli yüksek devirde gitmemden mi kaynaklanıyor? (aslında dikkat etmiştim) Yoksa motor yeni diye mi bu ısınma? Birde fan varmı bizim motorlarda?
Ek soru - Şu egzosun son susturucusunu çıkartma işini nasıl yapıyorduk yav..Bulamıyorum başlıkta..Bir zahmet
Hayırlı olsun kazasız belasız sürüşler
1-2 Soru yerine 6-7 Soru desen olcakmış. ) Bir Kaçını cevaplayayım.
1- Motorun altında 2 tane borucuk, 1 tanede diğerlerine göre daha kalın borucuk olması toplam 3 tane boru olması lazım. Ama bu konudaki bilgim seninki kadar. Detayını bende bilmiyorum. Hatta 3 ncü ne işe yarıyor onuda bilmiyorum )
2- MCT 250 yazısı iz kalmadan tırnaklayarak sökülüyor. depodaki yazıya göre daha sağlam ve kalın bir bant. söktükten sonra iz kalmıyor ama etiketler kadar girinti kalıyor. 1-2 mm lik. Söktüm ama seksi bi yapıştırma yapıştırıp onlarıda kapatacağım.
3- O ses için bende çok tırmaladım. depo kapağından değil depoyu saran nikelajdan geliyor. denemesini zırıltı başlayınca önden elinle kendine doğru hafiften asılarak sesin kesildiğini göreceksin. çözümünü ise şamrelden küçük küçük parçalar kesip depoya temas eden noktasından başlayarak birleşim yerlerinin arasına yerleştirerek sesi azaltabilirsin. çok fazla lastik koyarsan bu sefer civata kısa geliyor. tam kesersen sesi banada haber ver ))
4- İlk çalıştırırken jikleyi kendine doğru çekip gaz vermeden marşa bas. biraz yüksek devirde çalıştıktan sonra jikleyi eski konumuna al vitese tak, 1-2 gaz ver, hareket et, motor teklemeler yapabilir ama 100 mt gitmesi yeterli yavsaş yavaş düzelmeye başlar.
5- Bende de ısınma mevcut hatta motoru park ettikten 2 saat sonra bile motor sıcak oluyor. bir sorun olduğunu sanmıyorum
6- Egzoz konusuna daha geçmedim. ama 1-2 sayfa geride yine biri açıklamıştı. açıklayan olur heralde onuda. )
ayrıca şortla bindiğin zaman ayağını egzozdan uzak tut 3 kere yaktım bacağımı,
Sorulara cevap verirken bi tavsiye daha vardı aklımda ama unuttum. hatırlarsam onuda yazarım )
Bu arada bugün 90 km/s e kadar çıktım ama inanılmaz bir titreşim başladı..Öyleki motordamıyım yoksa başka bir yerdemiyim anlamadım..Resmen elimin altından kayıyordu motor..Bu kadar abarmasının nedeni sanırımrodajda olması..Rodaj bitsin zaten motor bloğu ile şase arasına o-ring takmayı düşünüyorum..onu da yapınca yazarım..
Teşekkürler
arkadaslar bana soylermısınız on tekerlek kalın veya ınce olması cok fark edermı bugun bıtana mct buldum arkadasım dedıkı ınce teker alma yol tutusu kalınlar daha ıyı dıyor
---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:30 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:28 AM ----------
gaza basınca cok tıtrıyo bu motorlar en azından 90 km rahat gıtse barı kolum uyuscak gıbı geldı uzun yol yorucu olcak galıba
ince teker chooper tip motorlarda daha iyidir.... ön takımın yere bakış açısı race motorlara göre daha açılı olduğu için ince daha iyidir kalın taktırma..ayrıca mct ön tekeri saçma sapan bi haret yapmadıkca kaydırmaz....
zaten karar vermek zor bırsuru tıp motor var aklım ıyıce karısıyor teker muhabetım eksıktı oda oldu yakıtı nedır ortalama bı son hızı nedır ortalama hangı hızla gıtmeyı tavsıye edersın az vıbrasyon acısından cevap ıcın tesekkur ederım
cevap
1.biri motor içinde olusan basıcı dışarı atmak için hava filtresinden motora sıkışma esnasında oluşan gazı vererek aşağıya geçen boru. öteki incedir o akünün hava hortumu fazla asitlenme yaparsa diye.
2.yazıları söksende yapıştırıcı izi kalıyor.pastalasan çıkabilir ama fazla zorlarsan kapaktaki boya ince boyayıda alırsın..
3.mct dedinmi 1 depo kapagından 2 benzin deposunu altından geçen şase demirinin üzerinde bulunan kablo tutucu saclardan ki bunlar depoya değiyor 3depo yanlarındaki nikalaj kapaklardan 4sağ firen pedalı ve soldaki vites pedalından 5 oturagın altıdaki hava filtresi kutusu bağlantılarından bilahare ses gelir seninki hangisi sen bulacaksın depo altındakiyse zahmetli iş...
4. ciklenin sol elcikteki kumanda yerini kendine doğru çektiğinde faal olur bıraktığında geri gitmez sen iteceksin(gitse bile açıklık kalıyor azda olsa itmen lazım)cikleyi çektiğinde alttaki iki karbüratörde simetrik olraka iki piston kalkar bu pistonlar gaz vermediğin için motora giden hava olmadığından özel bir delikten çok az miktarda hava alarak benzinle karıştırıp motora iter daha doğrusu motor buradan çeker.motora havan çok benzin tıkıldığı için soğukken yanma iyi olr ancak motor ısındığında daha fazla hava ister.
5. motorda fan filan yok...motor rodaj seviyesinde iken(parçaların ilk çalıştırmadan sonra birbirine uyum sağlama süreci) motorun ısınması normal ama sen motor zaten ısınıyo diye yüksek devirde yavaş yavaş gidiyorsan hem motor fala ısınır hemde hızlı olmadığın için motor peteklerine hava vurmadığında soğutma yapamaz...böyle devam edersen motorun 1 ay sonra ceset olur 125likler kafa tutar....
ek cevap elleme eksozun suturucusunu...eksozun bogazının altıda hani şu ön tarafta nikelaj kapakların olduğu yerde katalizör görevi yapan petekler var motorun gaz basıncı ona göre ayarlı ve ona göre susturucu kullanılıyor. susturucuları sökersen eksoz sibobundan çıkan gaz eksozda geçeceği yerlerden sağlıklı geçemez motorun performansı net söylüyorum %2 düşer.
olay budur
---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:00 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:57 AM ----------
yakıt kullanıma göre 110 ila 130 arasında.tek kişi %0 eğimde 110 görürsün daha fazlasını bekleme çıkış dişlisinde ve motorda oynama yapman lazım oda uzun hikaye...
---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:05 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:00 AM ----------
cin malı bile olsa yıllardın motorlar konusunda(içten yanmalı motorlar)türkiye ab normlarıa uyuyor şasesi dandik bile olsa standartların altında motor girmesi yasak zaten.motorun yagını en fazla her 2 binden önce değiştirmen şart.ben şahsen 7 ayda 14000 km yol yaptım hiç durmadan 8 saat (bursa/yenişehir-tokat/zile)yol yaptım tık demedi.işte o yüzden net cevap verebilirim ki bakarsan bağ bakmazsan dağ olur
---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:08 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:05 AM ----------
kendini paralarsan(üstüne yatarsan) 115 yoksa %0 eğimde 110 net
cevap ıcın saol vıbrasyon en az sevıyede kullanım ıcın kac km de gıtmek lazım
1. mondial-ramzey-kanuni-kuba-motosan vs motorsikletlerim motor kısmı lifan şirketler grubu air aynı fabrikada çinde üretiliyor.
2. caracal çok kaba bir şaseye sahip tavsiye etmem ağır bi alet ve aynı kalitede mallar olmasına rağmen yedek parçadı mondialden %30 pahalı.
3.eskişehir-ankara uzun yol derken espiri olarak alıyorum bursadan tokata 4 sefer gittim geldim tık demedi belirteyim. benim için en kısa uzun yol 600 km dir.
vıbrasyonun az olması acından normal bı yolda kac kılometre hızla gıtmek gerekır
1. %2 olayı standarttır.içten yanmalı motorlarda eksoz yani gazın verimli ve ivedi biçimde dışarı atılması olayında standarttır.
2. çok motor eskittiğim için şöle diyebilirim fabrikanın önerdiği seviyeleri biraz aşarak ancak motoru zorlamadan kısa sürede rodajı tamamlarsan motorun geleceği için daha hayırlı yani 5500-6000 sabit devirde günde 60 -70 km yol 3-4 günde rodajı bitirir bu en güzeli en verimlisi...
msj kacırdım ondan aynı msj ıkıncı defa geldı
peki bu 5500-6000 deviri nasıl anlayacağım? Yani aşağı yukarı kaçıncı viteste ve hangi hızda elde ederim anlamında soruyorum..Viteste çok acemiyim..ilk motorum scooterdı..
Benim ev ile iş arası 35 km. o zaman 1 haftada rodaj tamam gibi..Buna sevindim
Ek olarak 250 mct forumu senin gibi birini kazandığı için ve bende motorumu dün aldığım için kendimi şanslı sayıyorum
benim alet komple modifiye ilk aldığım günlerdeki devir vites oranlarını yanlış hatırlamıyosam 4. vitese tak motor yığılma yapmıyacak kadar yani 3 düşüş istemiyecek kadar gaz ver tamamdır.
valla ben soruları okuyunca şaşırıyorum ne bilim bana çok alelade geliyo sorular ama hepsine cevap vermeye çalışacağım çünkü bilinmeyen ufak ayrıntı gibi görünen şeyler hayat kurtarıyo...
şehir içinde motorla uzunlarla gezme diye çok adam tartakladım.adam daha uzun far nerden yanıp sönüyo onu bilmiyo o kadar yani....
---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:39 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:37 AM ----------
turbo olayını sormadan cevaplıyayım youtube ta turbo mct yazınca çıkıyo müzik tesisatımıda görürsünüz....
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)