Mondial 250 Mct Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
07 Aralık 2008, 13:03
#3781
Mmm, bu durumda maalesef akün şarj tutmuyor. Sanayiye gidip akünün durumunu ölçtürebilirsin. Şarj tutmuyorsa yenisini alacaksın. Motorunu yeni aldıysan güvendiğin bir ustaya götür, genel bir bakıma sok derim. İleride problem çıkarma ihtimali olan parçaları şimdiden değiştir. Sonra yolda kalmak var.
Debriyaj, gaz ve jikle tellerine de baktır.
Bu arada ben ilk aldığım zamanlarda çalıştırmakta çok zorlanıyordum. Gerçekten neredeyse motordan soğuyacaktım. Püf noktasını öğrenince tek marşta çalıştırır oldum. Senin problemin de bu olabilir. 5-6 sefer deneyerek uzun uzun marş yapıyorsan aküyü zayıflatırsın. Püf noktası şu;
Sabah motorun başına geldiğinde kontağı çevir, vitesi boşa al (yeşil ışık yanar) ,Jikleyii sonuna kadar çek, ve hiç gaz vermeden (bu çok önemli) sadece marşa bas. Tamamdır.
Keyifli sürüşler
Reklamlar
-
07 Aralık 2008, 13:46
#3782
TypeT adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaşlar, 2.el MCT'mi alalı 2-3 ay oldu ve takoz bağlantı yerinden sürekli yağ akıtıyor. Mondial servise götürüyordüğümde açıp bakıyor ve, "Akıtır normal" diyorlar.
Geçen hafta Yamaha servisine gittim bakım yaptı keçe değişti ve 1-2 hafta kadar yağ akıtma kesti, dün ise marşa bastığımda "klak" diye bir ses çıktı ve bir miktar yağ aktı. Yamaha conta uyduramadığı için Mondial servisine tekrar gittim ve kontrol ettirdim, yine "akıtır normal" cevabını aldım, Yamaha ise "böyle şey olmaz contasında sorun var" diyor.
Sizin başınıza böyle bir şey geldi mi? Nasıl çözülür acaba?
Busırada olan benim yeni temizlenmiş garajıma oldu.. Yağ oldu bütün
Dostum, ben bir ili sayfa öncesinde bu sorunun nasıl hallettiğimi anlatmıştım. yağ akıtır normaldir ifadesi son derece dalga geçici ve terbiyesizce. Ne demek yağ akıtır, normaldir? sol kapak açılıp yağ keçesii değişecek. 3-4 YTL keçe fiyatı. 1 keçe değişecek ve contada değişmeli.
Fatihbey yazdığına bakmayın. Bana kısacası Fatih Araz diyebilirsiniz :P
-
07 Aralık 2008, 19:07
#3783
Yol yokuş değilse düz yoldaysanız.1 e takıp elinizle yanından iterekte vurdurabilirsiniz.Dikkat edip debriyajı bırakıp kaçırmayın motorunuzu.
Jikle ile çalıştırma konusunu arkadaş bildirmiş.bendende 1 ekleme olsun.
Motor 3-4 dakikada normal çalışma ısısına gelir.Bundan sonra jikleyi açık bırakarak giderseniz hem fazla benzin yakmasına birde gereksiz yere motorun boğulmasına yol açarsınız stop eder.Canınız sıkılır. Isındıktan sonra kapa jikleyi rolantiside düzgün olsun. Hiç problem çıkarmaz .. Biraz karakterine alışmanız gerekir.Bende ilk zamanlar çok zorlandım bozuk zannediyordum.
İşlerin yolunda gidiyorsa ,sakın endişenme hemen geçer :!:Morphy :-)
http://www.motosiklet.net/forum/etkinlik-gezi-fotograflari/106287-2012-dogu-karadeniz-gezimiz-3850-km.html
-
08 Aralık 2008, 08:56
#3784
Doslar Mübarek Kurban Bayramınızı En Içden Dileklerimlen Kutlarım Hayırlı Bayramlar
Ne olacak Bu Türkiye nin ve Tekstilin Hali
http://www.apaydinmakine.net
-
08 Aralık 2008, 22:01
#3785
tufanbaydemir adlı üyeden alıntı
Mmm, bu durumda maalesef akün şarj tutmuyor. Sanayiye gidip akünün durumunu ölçtürebilirsin. Şarj tutmuyorsa yenisini alacaksın. Motorunu yeni aldıysan güvendiğin bir ustaya götür, genel bir bakıma sok derim. İleride problem çıkarma ihtimali olan parçaları şimdiden değiştir. Sonra yolda kalmak var.
Debriyaj, gaz ve jikle tellerine de baktır.
Bu arada ben ilk aldığım zamanlarda çalıştırmakta çok zorlanıyordum. Gerçekten neredeyse motordan soğuyacaktım. Püf noktasını öğrenince tek marşta çalıştırır oldum. Senin problemin de bu olabilir. 5-6 sefer deneyerek uzun uzun marş yapıyorsan aküyü zayıflatırsın. Püf noktası şu;
Sabah motorun başına geldiğinde kontağı çevir, vitesi boşa al (yeşil ışık yanar) ,Jikleyii sonuna kadar çek, ve hiç gaz vermeden (bu çok önemli) sadece marşa bas. Tamamdır.
Keyifli sürüşler
akünün durumu iii dediler ölçtüler bir aletle...bi tanıdık tamirci var bujilerle konjektörü değiştiririz düzelir dedi...zaten jikleyle çalıştırmayınca boğuluo dediğiniz gibi...
Debriyaj, gaz ve jikle telleri buji yağ yağ filtresi 100 150 ne kadara patlar
player77 adlı üyeden alıntı
Yol yokuş değilse düz yoldaysanız.1 e takıp elinizle yanından iterekte vurdurabilirsiniz.Dikkat edip debriyajı bırakıp kaçırmayın motorunuzu.
Jikle ile çalıştırma konusunu arkadaş bildirmiş.bendende 1 ekleme olsun.
Motor 3-4 dakikada normal çalışma ısısına gelir.Bundan sonra jikleyi açık bırakarak giderseniz hem fazla benzin yakmasına birde gereksiz yere motorun boğulmasına yol açarsınız stop eder.Canınız sıkılır. Isındıktan sonra kapa jikleyi rolantiside düzgün olsun. Hiç problem çıkarmaz .. Biraz karakterine alışmanız gerekir.Bende ilk zamanlar çok zorlandım bozuk zannediyordum.
vurdurmayı denemedimde jikleyi açık bırakırsan böle böle olur dediler soumadım ama gayet güzel gidio çünkü sadece ilk çalıştırmada sorun..örenciyim edirnede gidip geliorum sürekli 2. dönem edirneye götürcem o zman bakıma sokcaz artık saolun ilgilendiğiniz için
-
10 Aralık 2008, 02:18
#3786
bayramınız mubarek olsun arkadaşlar
Ağaç ne kadar yüksek olursa olsun, yaprakları yine de yere dökülür.
-
12 Aralık 2008, 09:02
#3787
-
13 Aralık 2008, 04:46
#3788
arkadaşlar benim motor yağ akıtıyo belki konusu oldu ve de okudum ama 4 usta gezdik ve hiçbirinde sonuç olmadı değişmeyen conta keçe kalmadı geçen hafta yine değişti ve 100 km yapmadan yağ yine akıtmaya başlıyo deli olacağim ve aksesuar satan bi mağaza varmı bilen varsa adres alabilirmiyim ön cam ve koruma demiri lazim bi türlü uyduramıyorum
Ağaç ne kadar yüksek olursa olsun, yaprakları yine de yere dökülür.
-
14 Aralık 2008, 17:51
#3789
s.a. arkadaşlar. ben ehliyetini yeni alacak olan biriyim.bu aralar kış olduğu için motosiklet piyasalarında bir ucuzlama olmuştur diye düşünüyorum.Bu yüzden bir mondial 250 mct almayı düşünüyorum.daha önceden scooter deneyimim var. size 250 mct hakkında bir kaç soru sorsam
1- yakıt tüketimi ne kadar 1 litre benzinle kaç km yapar ?
2- yeni modellerde eski problemler var mı? arkadaşalarınızın size beyan ettiği sorunlar var mı?
3- vergisi olmayışından vede yakıt sarfiyatından dolayı acaba 100 kh mi alsam
arka fren scooterda pek işe yaramıyordu mct de durum nasıl.ön lerde disk olduğu için benim motor kayar dı şimdi bu motor daha kaslı daha iri olduğu için kontrolu kolay mı.bana yardımcı olursanız teşşekkür ederim.
sorularıma cevap buldum.demek baştan sona değilde sondan başa doğru okumak lazım mış hi hi hi
-
14 Aralık 2008, 21:42
#3790
slm arkadaşlar benim mct bugun vitesleri unuttu ve hiçbirini hatırlamadı kartepede kaldım aşağiya kadar motor durmuş vaziyette indim aşağida da beni bi arkadaş tamirciye kadar çekti neden yapti ki bu sorunu anlamadim o kadarda kibar davrandım hiçbir vites yokru geçenki arbetus arkadaşın başina gelen olmuş olabilir dedim tüm vitesleri denedim ama hiçbirinden hayır yok :(
yine tamirciye uğradim tabi bakalım sonuç ne çikacak off yaa satıyom motoru almak isteyen varsa bilgisi olsun motordan soğumaya başladım güvenip bi yere gidemiyorum ancak mahallede sürebiliyorum uzun yola çiktimmi hemen bi arıza veriyo motora verdiğim kadar arızalarına para verdim nerdeyse yakıtta çok yakıyo taksi gibi deli etti beni motor hiç zevk filan kalmadı moralim alt üst oldu
Ağaç ne kadar yüksek olursa olsun, yaprakları yine de yere dökülür.
-
15 Aralık 2008, 01:07
#3791
anlaşıldı almamak lazım mış.
-
15 Aralık 2008, 06:37
#3792
mad_blue adlı üyeden alıntı
slm arkadaşlar benim mct bugun vitesleri unuttu ve hiçbirini hatırlamadı kartepede kaldım aşağiya kadar motor durmuş vaziyette indim aşağida da beni bi arkadaş tamirciye kadar çekti neden yapti ki bu sorunu anlamadim o kadarda kibar davrandım hiçbir vites yokru geçenki arbetus arkadaşın başina gelen olmuş olabilir dedim tüm vitesleri denedim ama hiçbirinden hayır yok :(
yine tamirciye uğradim tabi bakalım sonuç ne çikacak off yaa satıyom motoru almak isteyen varsa bilgisi olsun motordan soğumaya başladım güvenip bi yere gidemiyorum ancak mahallede sürebiliyorum uzun yola çiktimmi hemen bi arıza veriyo motora verdiğim kadar arızalarına para verdim nerdeyse yakıtta çok yakıyo taksi gibi deli etti beni motor hiç zevk filan kalmadı moralim alt üst oldu
O Bahsettiğin Olay benimde başıma geldi Sorun Debriyaj Balataları Bitmiş Bence Büyütüleçek Bir Olay Değil Motor Hatası Değil Benimki Gibi Kullanım Hatası Gerçi Senin MCT Km sini Bilmediğim İçin Benim Bu Sorunum 7000 Km Başıma Geldi Honda Balatası Taktık Sorun Kalmadı
Ne olacak Bu Türkiye nin ve Tekstilin Hali
http://www.apaydinmakine.net
-
15 Aralık 2008, 09:11
#3793
mad_blue adlı üyeden alıntı
slm arkadaşlar benim mct bugun vitesleri unuttu ve hiçbirini hatırlamadı kartepede kaldım aşağiya kadar motor durmuş vaziyette indim aşağida da beni bi arkadaş tamirciye kadar çekti neden yapti ki bu sorunu anlamadim o kadarda kibar davrandım hiçbir vites yokru geçenki arbetus arkadaşın başina gelen olmuş olabilir dedim tüm vitesleri denedim ama hiçbirinden hayır yok :(
yine tamirciye uğradim tabi bakalım sonuç ne çikacak off yaa satıyom motoru almak isteyen varsa bilgisi olsun motordan soğumaya başladım güvenip bi yere gidemiyorum ancak mahallede sürebiliyorum uzun yola çiktimmi hemen bi arıza veriyo motora verdiğim kadar arızalarına para verdim nerdeyse yakıtta çok yakıyo taksi gibi deli etti beni motor hiç zevk filan kalmadı moralim alt üst oldu
Uğur abinin dediği gibi bunların çoğu kullanım hatası. benim motorum 25000 km de idi. Nasıl kullandığımı da Uğur abi biliyor. Basarım ben üst limitinde giderim daima. Bununda bir riski oluyor tabi. Benim sorunum bir kaç kera az yaqğla sürmemin sonucundan kaynaklanmakta.
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
-
16 Aralık 2008, 00:21
#3794
Barış benim motorda da keçeden biraz yağ kaçırıyor .Arada ölçüyorum.Yağ seviyesini sorun yok gibi .Servis krank keçesi dedi ama sanıyorum 2-3 keçe var kendim değiştirebilir miyim o keçeyi? Servis mi değiştirsin? Pek bulaştırmak istemiyorum açıkçası.Çok güvenilir gelmiyor servis .kendi tamircim daha iyi ama onda parça pek yok.Birde ikinci vites yüksek devire çıkarsam bazen atıyor.Vites dişlisinin bakıma ihtiyacı var sanırım. Bu arada havaların güzel olması nedeni ile halen gezmeye devam ediyorum.
İşlerin yolunda gidiyorsa ,sakın endişenme hemen geçer :!:Morphy :-)
http://www.motosiklet.net/forum/etkinlik-gezi-fotograflari/106287-2012-dogu-karadeniz-gezimiz-3850-km.html
-
16 Aralık 2008, 01:02
#3795
Ağaç ne kadar yüksek olursa olsun, yaprakları yine de yere dökülür.
-
16 Aralık 2008, 08:51
#3796
Hiç Şüpen Olmasın İlgileniyorlar Vede Takibi Bırakmıyorlar Firma Bu Konuda Çok Hassas Sorun Servislerde ( Misal vereyim fabrika montajında subab keceleri arızalı takılmış bende firmayı aradım ilgilendiler tamir olayı parça beklemek dahil 4 gün sürdü firmanın servise ödediği para 35 ytl servis sahibi cıldırdı ama yapacağı bir şey yoktu mondial 35 ytl servise işcilk ödedi ) Mondialin servislere önerdiği bakım ücreti 15 ytl
Ne olacak Bu Türkiye nin ve Tekstilin Hali
http://www.apaydinmakine.net
-
16 Aralık 2008, 09:15
#3797
player77 adlı üyeden alıntı
Barış benim motorda da keçeden biraz yağ kaçırıyor .Arada ölçüyorum.Yağ seviyesini sorun yok gibi .Servis krank keçesi dedi ama sanıyorum 2-3 keçe var kendim değiştirebilir miyim o keçeyi? Servis mi değiştirsin? Pek bulaştırmak istemiyorum açıkçası.Çok güvenilir gelmiyor servis .kendi tamircim daha iyi ama onda parça pek yok.Birde ikinci vites yüksek devire çıkarsam bazen atıyor.Vites dişlisinin bakıma ihtiyacı var sanırım.
Bu arada havaların güzel olması nedeni ile halen gezmeye devam ediyorum.
Benim vites de önce 2 den atmaya başladı. Sonra Malum bu arıza meydana geldi. 2 den atma kronik bir problem Tam oturtmadan yürüdüğümüz için zamanla aşınma artıyor. En sonunda kaçınılmaz son geliyor. Servisten keçeleri alıp kendi ustana yaptırt eğer için rhat edecekse bence.
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
-
16 Aralık 2008, 12:36
#3798
bu motorun titreme haricinde hiç bir sorunu yoktur
Kopsun ödü jilet gibi virajlara yanla öpsün ibre 200′ü refüje patla(ep5):queen:
-
16 Aralık 2008, 13:59
#3799
noopy adlı üyeden alıntı
bu motorun titreme haricinde hiç bir sorunu yoktur
Çok iddialı bir laf oldu. Sorun da göreceli bir kavramdır. Bana göre titreşim sorunu yoktur, sana göre vardır. Bana göre 3000 km sonra keçelerden yağ sızdırması sorundur, sana göre değildir.
-
16 Aralık 2008, 23:37
#3800
arıza yapinca satacakmiş gibi oluyom motoru kırasım geliyo yapildiktan sonra sürüşe başlayınca kıyamıyom ya ilk motorum ve seviyom keratayı rahat ve iyi gidiyo soğuk yağmur çamur demeden motorla yollara devam
Ağaç ne kadar yüksek olursa olsun, yaprakları yine de yere dökülür.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 7 kullanıcı var. (0 üye ve 7 misafir)
Bu Konudaki Etiketler