'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
Merhabalar Arkadaşlar... Aranıza Yeni Katıldım.. 2 ay önce mondial mct ile motor dünyasına giriş yaptım ilk motorum ve başlangıc için iyi olduğunu düşünüyorum daha önce hiç motorum olmadığından ceşitli tecrübesizliklerden kaynaklanan aksıklarla karşılaştm ayaklık acıkken motoru calıstırmayı denemek.. el stop tuşu kapalıyken motoru calıstırmayı denemek.. jiglesiz çalıştırmayı denemek.. jigle ile aynı anda gaz vermek gibi şeylerden 2 defa akü bitirdim olayıda kavradık artık yanlız benimde kafama takılan sorular var...
-kuru akü diye bişeyler varmış.. motorumun aküsü cok cabuk bitiyo kuru akülerden alsam sorun çözülürümü
-motoru aldığımda motor 6 aydan beri yatıyodu alır almaz buji ve yağını değiştirdim motor 170 km de 50 ytl lik yakıt yaktı 2 ay kullandıktan sonra yakıt 251 km de 35 ytl ye düştü şuanki yakıt sarfiyatı sizce normalmidir ?
-Birde Diyer konu hız sorunu motora enson 2 kişi bindiğimizde toplam ağırlığımız 175 kilo olmuştu ve en fazla yapabildğimiz hız 120 km oldu biliyorum bu motorlar gezi motoru performans motoru değil ama yeri geliyo hız hayat kurtarıyo sollamalarda cok önemli motor camiyasında yeni olduğum için bilgim yok. bu hız normalmidir ?
-Diyer bi sorumsa Castrol Racing yağ kullanmamı tavsiye etti bir arkadaşım bunun motorum için bir artısı veya bir eksisi olurmu ?
20-50 castrol motor yagı kullan kalın yağ herzaman iyidir pistona daha iyi yapışır kalın dedıklerıne bakma ısınınca oda incelıyo daha ıyı koruma daha ıyı performans daha iyi motor sogutması saglıyo sana
RAcing yağ gereksiz masraf olur. ben tüm yağları denedim diyebilirim 10w-40 15w-40 15w-50 20w-40 sentetik yarı sentetik hepsini denedim. Macit çok devirli bir makina değil bu sebepten Kışın 10w-40 yazın 20w-40 kafidir. marka oalrak Castrol power1 10w-40 ve castrol actewo 20w-40 yeterli. Akü olayına gelince ben 2 yıl orijinalini kullandım yuasa 12/6 3 ay önce akü tamamen iflas edince 12/7 aldım. birebir sığdı sorun yaşamadım. Kuru aküler biraz daha uzun oldukları için yerleştirme sorunu yaşayabilirsin.
Sağlıcakla.
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
bilgiler için teşekkür ederim.. peki yakıt sarfiyatı konusunda ne dersiniz ?
hemen hemen normal ozaman... hava filitresinide temizletsem yada değiştirsem faydası olurmu yakıtın düşmesine ?
yakıt 35 ytl 275 km de ben yaptım.hava filtresini değiştirirsen yakıt sarfiyatın düşer tabi.
Merhaba Arkadaşlar
buji yakma sorununu ben de dün gece itibarı ile tecrübe etmiş bulunuyorum.Nasıl birşey olduğunu acemi gözü ile anlatayım da başına gelen benim gibi acemi olan arkadaşlar sorun ne diye panik olmasın.
Önce otobanda giderken birden gaz kesilme oldu sanki benzin bitmeye başlamış gibi . Biraz durunca motor çalıyor ama çekiş düşük.
Ayrıca titreşimde çok artıp şanzıman saçmalamaya başladı. Sanırım tek piston çalışma yüzünden çekiş düşüp titreşim artıyor .motor sesi harley gibi oluyor. şanzıman taraflarından vuruntu şeklinde anormal sesler gelmeye başlıyor.
benzin siteminde sorun var yada eyvah şanzımanı dagıttım diye düşünürken servis bujinin yandıgını söyledi
Yani benzin veya şanzıman sorunu yok. Ama buji değiştikden sonra da titreşim yüzünden bütün vidaları elden geçirmek lazım.
E5 de Halic Atatürk köprüsünün ortasında bu sorunu yaşamak çok kötü oluyor . Emniyet şeridi diye birşey de kalmadığından durmak kalkmak çok tehlikeli.
Arkadaşlar Yağmur suyu kaydırıcı ve buğu önleyici sprey kullandınızmı ve ne kadar başarılı oluyor bu konu hakkında bilgiye ihtiyacım var
Ne olacak Bu Türkiye nin ve Tekstilin Hali http://www.apaydinmakine.net
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
uğur abi ben sırtı bez olan eldiven kullanıyorum onunla siliyorum. ne buğu önleyici ne kaydırıcı arabaların ardında giderken oluşan çamurlu sise çare olmuyor.
SELAM
iki gün önce salı günü tam 4 yoldan geçerken arka lastik patladı. ve dengem alt üst oldu bi sağa bi sola derken düşmeden durdum tabi lastik patlak olunca ittirerek yaklaşık 100 metre zor götürdüm baktım olmayacak çalıştırıp 1. vitese taktım öyle ittirdim ve çok rahat bir şekilde lastikçiye gidip yaptırdım. ilk işim çelik cant alıp tubbless lastik taktırmak olacak tubbless kullananlar varsa yardım alabilirim cant ve lastik için.sizinde lastik patlarsa 1. vitese takın öyle ittirin.
Arbetus Murat Boyar Bilgilendirdiğiniz için teşekkür ederim.
Yamurda kaskın vizörü berbar oluyor vizörü acıyorum gözlük maf oluyor vizörü açsam bir dert açmasam bir dert yolu % 35 görüyorum 1 köprü zaten tarla gibi metrobüs çalışmalarından dolayı camur içinde anasını satım yağmurda motor kullanmak ful eziyet oldu bu istanbulda.
Ne olacak Bu Türkiye nin ve Tekstilin Hali http://www.apaydinmakine.net
Selam, bir süredir farlar titreme yapıyordu.Son zamanlarda sinyallerde düzgün çakmamaya başladı, korna gitti.A ha bi baktım kontak açıkken farlar yanmıyor sonunda ama motorun marşında hiç bir problem yoktu.Sordum telefonla aküden değildir dediler.Bugün gittim tamirciye dedim ki bir yerlerden şase yapıyor galiba böyle böyle...Adam çabucak kontrol etti farları vs. Sonra depoyu çıkartıverdi. Depo altında bir şase kablosu kopmak üzere.Çok çabuk yaptı.10 YTL.Fıstık gibi oldu.Ben aynı motorcuda karbüratör ayarı, karbüratör manifoldu değişimi ve diğer ayar ve bakımları yaptırmıştım kısa süre önce. Çekiş düşmüştü çok güzel yapmışlar bayağı farketti.Bu benzin deposunun altında kablolar, eletronik kutular falan var.Ben o kutuları biraz sabitleyeyim(Yatak olarak kullanılan lastikleri çürüdüğü için kopmuş) derken biraz fazla oynamışım galiba şase kablosunu zayıflatmışım.Yani arkadaşlar sizde de böyle bir problem olursa tamirciyi yönlendirin.Depo kolay çıkıyor ama siz çıkartmayın bezin hortumlarının falan tıkanması lazım.Biraz alengirli bi iş.Bilen çabucak yapıyor.Depo çıktıktan sonra her tarafa ulaşmak çok kolay.
Son Zamanlarda 35-40 km hızda giderken gidonda hafif titreşim vardı hız arttıkca bu titreşim azalıyordu cekktim dükkanın içine motoru cant tellerini kontrol ettim bi de dedim takoza kaldırayım o zaman gördümki ön terleğin rulmanları bozulmuş FAG marka rulman taktım 8 ytl den 16 yetele birde kece taktım 2 ytl sorun düzeldi .
Gidon Tireşimi Olan Arkadaşların Dikkatine
Ne olacak Bu Türkiye nin ve Tekstilin Hali http://www.apaydinmakine.net
Şu an bu konu içerisinde 11 kullanıcı var. (0 üye ve 11 misafir)