Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Mondial 250 Mct Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #3741
    ARBETUS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2006
    Şehir
    Gebze\Kocaeli
    Motosikleti
    '93 Kawasaki EN 500 Vulcan
    [QUOTE=toptas.;1343796]
    Alıntı ARBETUS adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Barış özelden mesaj gönderemedim sana, mesaj kutusunu boşaltmanı tavsiye ederim

    İkincisi Ehliyet işi tamamdır. Hafta sonu direksiyon imtihanım vardı 100 almışım. Yalnız yazılı 95 geldi nerede hata yaptım anlayamadım. Yılbaşından önce yeni ehliyeti çıkartmam lazım artık... Görüşmek üzere..

    Temizledim abi gelen kutumu. Hayırlı olsun ehliyetin
    '04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #3742

    Üyelik
    25 Kasım 2008

    ..

    Merhabalar Arkadaşlar... Aranıza Yeni Katıldım.. 2 ay önce mondial mct ile motor dünyasına giriş yaptım ilk motorum ve başlangıc için iyi olduğunu düşünüyorum daha önce hiç motorum olmadığından ceşitli tecrübesizliklerden kaynaklanan aksıklarla karşılaştm ayaklık acıkken motoru calıstırmayı denemek.. el stop tuşu kapalıyken motoru calıstırmayı denemek.. jiglesiz çalıştırmayı denemek.. jigle ile aynı anda gaz vermek gibi şeylerden 2 defa akü bitirdim olayıda kavradık artık yanlız benimde kafama takılan sorular var...

    -kuru akü diye bişeyler varmış.. motorumun aküsü cok cabuk bitiyo kuru akülerden alsam sorun çözülürümü

    -motoru aldığımda motor 6 aydan beri yatıyodu alır almaz buji ve yağını değiştirdim motor 170 km de 50 ytl lik yakıt yaktı 2 ay kullandıktan sonra yakıt 251 km de 35 ytl ye düştü şuanki yakıt sarfiyatı sizce normalmidir ?

    -Birde Diyer konu hız sorunu motora enson 2 kişi bindiğimizde toplam ağırlığımız 175 kilo olmuştu ve en fazla yapabildğimiz hız 120 km oldu biliyorum bu motorlar gezi motoru performans motoru değil ama yeri geliyo hız hayat kurtarıyo sollamalarda cok önemli motor camiyasında yeni olduğum için bilgim yok. bu hız normalmidir ?

    -Diyer bi sorumsa Castrol Racing yağ kullanmamı tavsiye etti bir arkadaşım bunun motorum için bir artısı veya bir eksisi olurmu ?

  3. #3743
    caracalstar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2008
    Şehir
    normalde izmirim tam 35 şimdilik istanbul...
    Motosikleti
    honda cbf 1000fa
    20-50 castrol motor yagı kullan kalın yağ herzaman iyidir pistona daha iyi yapışır kalın dedıklerıne bakma ısınınca oda incelıyo daha ıyı koruma daha ıyı performans daha iyi motor sogutması saglıyo sana

  4. #3744

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    Alıntı ugurapay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kuşun Asker Bu sene Yaz tatilinde Senin Memleketin deydim Erdek Ocaklarda Aman Yarabbim Ne Rüzgar On gün Kaldım Birgün Rüzgarsız gecdi Yanlız Küçük Ovaya Bayıldım Billür gibi denizi vardı
    bizde eskişehir den ocaklara motorlarla gittik . ne rüzgardı yaa birde çadır kurduk . o çadır bizimde uçuyordu neredeyse . ama balıkesir harika bir şehir
    TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU

  5. #3745
    kurşunasker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ocak 2008
    Şehir
    İzmir (memleketi ESK.)
    Motosikleti
    Tiger 250
    Alıntı mterayes26 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bizde eskişehir den ocaklara motorlarla gittik . ne rüzgardı yaa birde çadır kurduk . o çadır bizimde uçuyordu neredeyse . ama balıkesir harika bir şehir
    Poyraz esiyorsa ocaklar ve erdek iyi olur ama lodossa (sizin rüzgar bu) tası tarağı toplayıp kapıdağın arkasına yani turan köy tarafına gitmeniz lazım. Ufak bi tüyö...
    LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE

  6. #3746
    ARBETUS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2006
    Şehir
    Gebze\Kocaeli
    Motosikleti
    '93 Kawasaki EN 500 Vulcan
    Alıntı darken adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhabalar Arkadaşlar... Aranıza Yeni Katıldım.. 2 ay önce mondial mct ile motor dünyasına giriş yaptım ilk motorum ve başlangıc için iyi olduğunu düşünüyorum daha önce hiç motorum olmadığından ceşitli tecrübesizliklerden kaynaklanan aksıklarla karşılaştm ayaklık acıkken motoru calıstırmayı denemek.. el stop tuşu kapalıyken motoru calıstırmayı denemek.. jiglesiz çalıştırmayı denemek.. jigle ile aynı anda gaz vermek gibi şeylerden 2 defa akü bitirdim olayıda kavradık artık yanlız benimde kafama takılan sorular var...

    -kuru akü diye bişeyler varmış.. motorumun aküsü cok cabuk bitiyo kuru akülerden alsam sorun çözülürümü

    -motoru aldığımda motor 6 aydan beri yatıyodu alır almaz buji ve yağını değiştirdim motor 170 km de 50 ytl lik yakıt yaktı 2 ay kullandıktan sonra yakıt 251 km de 35 ytl ye düştü şuanki yakıt sarfiyatı sizce normalmidir ?

    -Birde Diyer konu hız sorunu motora enson 2 kişi bindiğimizde toplam ağırlığımız 175 kilo olmuştu ve en fazla yapabildğimiz hız 120 km oldu biliyorum bu motorlar gezi motoru performans motoru değil ama yeri geliyo hız hayat kurtarıyo sollamalarda cok önemli motor camiyasında yeni olduğum için bilgim yok. bu hız normalmidir ?

    -Diyer bi sorumsa Castrol Racing yağ kullanmamı tavsiye etti bir arkadaşım bunun motorum için bir artısı veya bir eksisi olurmu ?
    RAcing yağ gereksiz masraf olur. ben tüm yağları denedim diyebilirim 10w-40 15w-40 15w-50 20w-40 sentetik yarı sentetik hepsini denedim. Macit çok devirli bir makina değil bu sebepten Kışın 10w-40 yazın 20w-40 kafidir. marka oalrak Castrol power1 10w-40 ve castrol actewo 20w-40 yeterli. Akü olayına gelince ben 2 yıl orijinalini kullandım yuasa 12/6 3 ay önce akü tamamen iflas edince 12/7 aldım. birebir sığdı sorun yaşamadım. Kuru aküler biraz daha uzun oldukları için yerleştirme sorunu yaşayabilirsin.

    Sağlıcakla.
    '04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS

  7. #3747

    Üyelik
    25 Kasım 2008
    bilgiler için teşekkür ederim.. peki yakıt sarfiyatı konusunda ne dersiniz ?

  8. #3748

    Üyelik
    29 Eylül 2007
    Şehir
    izmir/bornova
    Motosikleti
    mct-250
    Alıntı darken adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bilgiler için teşekkür ederim.. peki yakıt sarfiyatı konusunda ne dersiniz ?
    Benim en son yakıt ölçüm değerim yaklaşık değer ortalaması 500km'de 65ytl (95 oktan shell)
    MOTORCU ADAMA BİŞEY OLMAZ:bounce:

  9. #3749

    Üyelik
    25 Kasım 2008

    ..

    hemen hemen normal ozaman... hava filitresinide temizletsem yada değiştirsem faydası olurmu yakıtın düşmesine ?

  10. #3750
    muratboyar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2008
    Şehir
    kayseri / Talas
    Motosikleti
    Rs200
    yakıt 35 ytl 275 km de ben yaptım.hava filtresini değiştirirsen yakıt sarfiyatın düşer tabi.

  11. #3751
    rizakara - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2008
    Şehir
    istanbul Gayrettepe
    Motosikleti
    Kırmızı MCT 250
    Merhaba Arkadaşlar
    buji yakma sorununu ben de dün gece itibarı ile tecrübe etmiş bulunuyorum.Nasıl birşey olduğunu acemi gözü ile anlatayım da başına gelen benim gibi acemi olan arkadaşlar sorun ne diye panik olmasın.

    Önce otobanda giderken birden gaz kesilme oldu sanki benzin bitmeye başlamış gibi . Biraz durunca motor çalıyor ama çekiş düşük.
    Ayrıca titreşimde çok artıp şanzıman saçmalamaya başladı. Sanırım tek piston çalışma yüzünden çekiş düşüp titreşim artıyor .motor sesi harley gibi oluyor. şanzıman taraflarından vuruntu şeklinde anormal sesler gelmeye başlıyor.

    benzin siteminde sorun var yada eyvah şanzımanı dagıttım diye düşünürken servis bujinin yandıgını söyledi

    Yani benzin veya şanzıman sorunu yok. Ama buji değiştikden sonra da titreşim yüzünden bütün vidaları elden geçirmek lazım.

    E5 de Halic Atatürk köprüsünün ortasında bu sorunu yaşamak çok kötü oluyor . Emniyet şeridi diye birşey de kalmadığından durmak kalkmak çok tehlikeli.

  12. #3752

    Üyelik
    29 Eylül 2007
    Şehir
    izmir/bornova
    Motosikleti
    mct-250
    Alıntı rizakara adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba Arkadaşlar
    buji yakma sorununu ben de dün gece itibarı ile tecrübe etmiş bulunuyorum.Nasıl birşey olduğunu acemi gözü ile anlatayım da başına gelen benim gibi acemi olan arkadaşlar sorun ne diye panik olmasın.

    Önce otobanda giderken birden gaz kesilme oldu sanki benzin bitmeye başlamış gibi . Biraz durunca motor çalıyor ama çekiş düşük.
    Ayrıca titreşimde çok artıp şanzıman saçmalamaya başladı. Sanırım tek piston çalışma yüzünden çekiş düşüp titreşim artıyor .motor sesi harley gibi oluyor. şanzıman taraflarından vuruntu şeklinde anormal sesler gelmeye başlıyor.

    benzin siteminde sorun var yada eyvah şanzımanı dagıttım diye düşünürken servis bujinin yandıgını söyledi

    Yani benzin veya şanzıman sorunu yok. Ama buji değiştikden sonra da titreşim yüzünden bütün vidaları elden geçirmek lazım.

    E5 de Halic Atatürk köprüsünün ortasında bu sorunu yaşamak çok kötü oluyor . Emniyet şeridi diye birşey de kalmadığından durmak kalkmak çok tehlikeli.
    Geçmiş olsun sakat bir yere denk gelmişsin yolda...bujilerin yanmasının nedeni buji ömrünün bitmesi veya teknik bir nedenden mi aceb?
    MOTORCU ADAMA BİŞEY OLMAZ:bounce:

  13. #3753
    rizakara - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2008
    Şehir
    istanbul Gayrettepe
    Motosikleti
    Kırmızı MCT 250
    Alet daha 280 km de . Gelmişken ilk bakımınıda yapacaklar. Sebebini servisden çıkınca öğreniceğim.
    Alıntı plarimed500 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Geçmiş olsun sakat bir yere denk gelmişsin yolda...bujilerin yanmasının nedeni buji ömrünün bitmesi veya teknik bir nedenden mi aceb?

  14. #3754
    ugurapay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Nisan 2008
    Şehir
    İSTANBUL Üsküdar
    Motosikleti
    HYOSUNG GV250
    Arkadaşlar Yağmur suyu kaydırıcı ve buğu önleyici sprey kullandınızmı ve ne kadar başarılı oluyor bu konu hakkında bilgiye ihtiyacım var
    Ne olacak Bu Türkiye nin ve Tekstilin Hali http://www.apaydinmakine.net

  15. #3755
    ARBETUS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2006
    Şehir
    Gebze\Kocaeli
    Motosikleti
    '93 Kawasaki EN 500 Vulcan
    Alıntı ugurapay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar Yağmur suyu kaydırıcı ve buğu önleyici sprey kullandınızmı ve ne kadar başarılı oluyor bu konu hakkında bilgiye ihtiyacım var
    Abi buğu önleyiciden pek randıman alamadım. ama yağmur kaydırıcı çamur olmadığı sürece işe yarıyor. yağan yağmur suyunu kafanı haif sağ sol yaptığında atıyor ama yerden kalkan çamurlu su yapışıyor çıkmıyor. parmak sileceği daha mantıklı olur.
    '04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS

  16. #3756
    muratboyar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2008
    Şehir
    kayseri / Talas
    Motosikleti
    Rs200
    uğur abi ben sırtı bez olan eldiven kullanıyorum onunla siliyorum. ne buğu önleyici ne kaydırıcı arabaların ardında giderken oluşan çamurlu sise çare olmuyor.

  17. #3757
    kilcim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mayıs 2008
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Mct-250

    Lastik Patlaması

    SELAM

    iki gün önce salı günü tam 4 yoldan geçerken arka lastik patladı. ve dengem alt üst oldu bi sağa bi sola derken düşmeden durdum tabi lastik patlak olunca ittirerek yaklaşık 100 metre zor götürdüm baktım olmayacak çalıştırıp 1. vitese taktım öyle ittirdim ve çok rahat bir şekilde lastikçiye gidip yaptırdım. ilk işim çelik cant alıp tubbless lastik taktırmak olacak tubbless kullananlar varsa yardım alabilirim cant ve lastik için.sizinde lastik patlarsa 1. vitese takın öyle ittirin.

  18. #3758
    ugurapay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Nisan 2008
    Şehir
    İSTANBUL Üsküdar
    Motosikleti
    HYOSUNG GV250
    Arbetus Murat Boyar Bilgilendirdiğiniz için teşekkür ederim.
    Yamurda kaskın vizörü berbar oluyor vizörü acıyorum gözlük maf oluyor vizörü açsam bir dert açmasam bir dert yolu % 35 görüyorum 1 köprü zaten tarla gibi metrobüs çalışmalarından dolayı camur içinde anasını satım yağmurda motor kullanmak ful eziyet oldu bu istanbulda.
    Ne olacak Bu Türkiye nin ve Tekstilin Hali http://www.apaydinmakine.net

  19. #3759
    kıvanç - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    bodrum
    Motosikleti
    mondial 250 mct
    Selam, bir süredir farlar titreme yapıyordu.Son zamanlarda sinyallerde düzgün çakmamaya başladı, korna gitti.A ha bi baktım kontak açıkken farlar yanmıyor sonunda ama motorun marşında hiç bir problem yoktu.Sordum telefonla aküden değildir dediler.Bugün gittim tamirciye dedim ki bir yerlerden şase yapıyor galiba böyle böyle...Adam çabucak kontrol etti farları vs. Sonra depoyu çıkartıverdi. Depo altında bir şase kablosu kopmak üzere.Çok çabuk yaptı.10 YTL.Fıstık gibi oldu.Ben aynı motorcuda karbüratör ayarı, karbüratör manifoldu değişimi ve diğer ayar ve bakımları yaptırmıştım kısa süre önce. Çekiş düşmüştü çok güzel yapmışlar bayağı farketti.Bu benzin deposunun altında kablolar, eletronik kutular falan var.Ben o kutuları biraz sabitleyeyim(Yatak olarak kullanılan lastikleri çürüdüğü için kopmuş) derken biraz fazla oynamışım galiba şase kablosunu zayıflatmışım.Yani arkadaşlar sizde de böyle bir problem olursa tamirciyi yönlendirin.Depo kolay çıkıyor ama siz çıkartmayın bezin hortumlarının falan tıkanması lazım.Biraz alengirli bi iş.Bilen çabucak yapıyor.Depo çıktıktan sonra her tarafa ulaşmak çok kolay.

  20. #3760
    ugurapay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Nisan 2008
    Şehir
    İSTANBUL Üsküdar
    Motosikleti
    HYOSUNG GV250
    Son Zamanlarda 35-40 km hızda giderken gidonda hafif titreşim vardı hız arttıkca bu titreşim azalıyordu cekktim dükkanın içine motoru cant tellerini kontrol ettim bi de dedim takoza kaldırayım o zaman gördümki ön terleğin rulmanları bozulmuş FAG marka rulman taktım 8 ytl den 16 yetele birde kece taktım 2 ytl sorun düzeldi .
    Gidon Tireşimi Olan Arkadaşların Dikkatine
    Ne olacak Bu Türkiye nin ve Tekstilin Hali http://www.apaydinmakine.net


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 7 kullanıcı var. (0 üye ve 7 misafir)

Bu Konudaki Etiketler