İşlerin yolunda gidiyorsa ,sakın endişenme hemen geçer :!:Morphy :-)
http://www.motosiklet.net/forum/etkinlik-gezi-fotograflari/106287-2012-dogu-karadeniz-gezimiz-3850-km.html
Ben halıcıoğlunda çalışıyorum Tam sütlüce iskelesinin karşısında şirketim. Hafta içi yolun düşerse beklerim hem laflarız hemde macitine bakarız eksiği var mı diye. Bakımda yağa dikkat et. Millet çok lafa karıştırıyor ama sen castrol power1 10w-40 dan şaşma. yağ kan gibidir. tutupta magnetec po falan koyma mrkası tanıdık bile olsa otomobil yağını iteliyorlar. dediğimi ihmal etmezsen vibrasyonunda azaldığını hissedeceksin. Profilimde MSN adresim var eklersen konuşuruz.
Erman kardeş istediğin konvoy olsun hallederiz :D Ailen taşlamzsa bizi
Sağlıcakla
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
Arbetus benden çekeceğin var...
Yağı Castrol p1 ile değiştirdim.Henüz birşey farketmedim.İlk çalıştırmada bakacağım...Bujileri ne önerirsin...orjinal bujiler üzerinde... Koruma demiri ve cam tavsiye edeceğin yer ya da model var mı? Sislambası birde...Yada daha güçlü bir aydınlatma ..Birde ben sinyallerin sürekli yanmasınınn istiyorum.Dönerken yanıp sönsün...gibi...Yarın vaktim olursa çantaları çıkartıp yerine deri çantalar vardı onu takabilirim. Birde temizlemem lazım motoru artık
İşlerin yolunda gidiyorsa ,sakın endişenme hemen geçer :!:Morphy :-)
http://www.motosiklet.net/forum/etkinlik-gezi-fotograflari/106287-2012-dogu-karadeniz-gezimiz-3850-km.html
Sen iste yeterki hallederiz. buji olarak NGk cr7hsa var yalnız hakikisini bulman lazım. ya da bosch super u4ac kullanabilirsin. Ya da benim gibi kıyıp paraya NGK CR7HIX alabilirsin iridyum bujidir kendisi Ben koruma demiri olarak Regal raptorun koruma demirini kullandım. Cam olarak keeway superlight. Sis farı olarak da İnternetten 35w lık bir çift far sipariş etmiştim onu kendim taktım. Sinyallerin sürekli yanmaması işi zor biraz. unutmamak için ya düdüklü flaşör alıp takacan yada unutmican
Bu benim Macitin son halidir. Fikir olsun diye koyuyorum
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
slm uzun zaman oldu görüşmeyeli umarım herkes iyidir
benim ve artçının selesine püsküller yaptım. gerçekten çok hoş oldu. elime sağlık
bu cumarteside yeter artık değip bi top case taktım. vallahi benim hoşuma gitti. bir kaç kişi deri olsaydı falan dedi ama kullanış amacına bakılırsa sanırım iyi yaptım
km ye gelince 24500 olmak üzere. resimlerim
[B][SIZE="2"]yaşamam için, motor sürmem lazım. motor sürmem içinse yaşamam!!![/SIZE][/B]
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
Heh arkadaşlar motosikletçi olmaya başladım sanırım.
1- Elektrik prblemi yaşadım. Aküden çıkan bir sigorta sorunuymuş hallettim.
2- Yolda giderken Stop lamba kapağı düştü.Minibüste ezdi onu...
Eve gelince yorgun olup hemen uyumakta güzel oluyor. Şimdilik idare ediyorum.Pratik yapmak güzel.Haftasonu yıkatıp parlatacağım...
Arbetus..
Bu aksesuarları nerelerden alabilirim.Tanıdık var mı biryerlede? Sağ bujide problem var biraz diye düşünüyorum.Rolantide yokuş inerken ufak patlamalar yapıyor.O silindire ait egzost çıkışıda "sanıyorum ateşten" biraz kararır gibi olmuş...
Birde avrupa yakasında şişliye yakın.Aksarayda ve Kağıthanede servisleri var .Parça için hangisini önerirsiniz?
İşlerin yolunda gidiyorsa ,sakın endişenme hemen geçer :!:Morphy :-)
http://www.motosiklet.net/forum/etkinlik-gezi-fotograflari/106287-2012-dogu-karadeniz-gezimiz-3850-km.html
Player dostum aksesuarları araştırman gerekecek. Benim aldığım sabit bir yer olmadı. Cam ankaradan geldi. Demiri anadolu yakasındaki bi regal bayisinden aldım. Avrupa yakasını pek bilmem. Orada ismini hatırladığım tek mondial servisi Sancar Motor o da Esenler'de Haftaiçi biniyosan motoruna uygun bi gün kararlaştıralım Halıcıoğlu'na atla gel bujilerini de değiştiririz aletlerini getir tabi test sürüşüde yapar bakarız.
Sağlıcakla.
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
Sağol Arbetus.İşyerinden resmini görememiştim.Çocuğun gibi olmuş o motor senin satmazsında Yarın tatil bende motorumla ilgileneyim..Eksiklerini tamamlamaya çalışayım.
İşlerin yolunda gidiyorsa ,sakın endişenme hemen geçer :!:Morphy :-)
http://www.motosiklet.net/forum/etkinlik-gezi-fotograflari/106287-2012-dogu-karadeniz-gezimiz-3850-km.html
23 Nisan çok güzel geçti. Motortayfası toplandık.4 motor Nişantaşı -kuzguncuk -hidiv kasrı (açık büfe yemek süper) -taksim dolaştık. Motoru yıkattım yepyeni oldu. Çok güzel duruyor. Gezi harikaydı.
Sorularım bitmez...
ön kısa ampül yanmıyor sadece parklar yanıyordu.
Arkasıda kısalara bağlı olan yanmıyor "fren yanıyor"
Önü değiştirmeden arkayı değiştirmiştim bir süre çalışıp yine patladı .Bu ampüller illa beraber mi çalışacak yoksa elektrik problemi mi var.?
Yüksek devirde farklı bir voltaj veriyor olabilir mi?
Arbetus iridyum pahalı geldi şimdilik gereği yok ama yeni buji aldım NGK nın ucuz olanından 5 ytlliklerden.Onuda değiştirip şimdikileri yedeğe çekeceğim.
Keyifli olmaya başladı.Arka fren zayıf gibi sanırımı bu model için normal"kampana boyutundan tahmin ediyorum".
Yakışıklı bir koruma demiri istiyorum.Regalciye sordum yok dedi ama araştırmak lazım.
İşlerin yolunda gidiyorsa ,sakın endişenme hemen geçer :!:Morphy :-)
http://www.motosiklet.net/forum/etkinlik-gezi-fotograflari/106287-2012-dogu-karadeniz-gezimiz-3850-km.html
bu patlamaların temel sebebi vibrasyon. Benim hiç stop lambası patlatma sorunum olmadı. belki de kabloya teker sürtüp koparmıştır. Macitin en kötü huyu bu. Ben iki kere flaşör yaktım bu yüzden. Ama en sonunda çözümü buldum tum kaploları yandaki krom çıtaların içinden geçirdim sorun ortadan kalktı.Belki de ampulu ters takmış da olabilirsin. iki flamanlı olduğu için biri diğerine oranla daha güçlü yanıyor. flaman o akımı kaldıramamış da olabilir. Fren sıkılığı ayarlanabiliyor. Keşke senin maciti görsemde ona göre bir yorum yapsam. Bwnim arka kambana janttan dolayı bir hayli geniş neredeyse şahin balatası takıcam Güneşli'de emre limited var regal ana bayisi ya da esenlerde otogarın otaraflarda aygün motor va yine regal bayisi buralara sorabilirsin. NGK nın hangi modelini aldın? çinlisinin metali hafif sarımsı oluyor. Dikkat et. Far hususuna gelince dediğim gibi böyle bir sorunum olmadı. Gerçi şimdi camı uçtuğu için arka stobu komple değiştirdim ama yaklaşık 13000 km civarında böyle bir problemle karşılaşmadım. Burdaki arkadaşlarla kendi garajımızı kurma çabasındayız. Mekanı oluşturur oluşturmaz yaptığımız tüm işlemlerivideoya kaydedeceğiz. Bunun içinde macitin kronik problemlerini çözme yöntemlerimiz de olacak. Ben şu an 14200 km civarındayım. Km gösretgemin sayacında sorun var anladığım kadarıyla bazen takılı kalıyor. Bu aralar motorumun performansından çok memnunum (Maaaşallah) 120 km hızlarda sabitlenmeye başladık. Son rulman değişiminden sonra. şu mineral yağ yerine bakımda tams entetiğie devam edicem muazzam bir fark oluyor vibrasyon açısından. Sizde de oluyor mu bilmiyorum ancak Macitin yağını değiştirirken sanki kendi kanımı değiştiriyormuş gibi hissediyorum. Ve bu yağ çok da hoşuna gitmeid bunu anlıyorum 2 şişe castrol power1 almadanda rahat etmicem. Havalar ısınacağı için yine 15w 40 a dönücem. Bu haftasonu Mudanya ya gideceğim. Bizim ustada 6 yaylı debriyaj tası gördüm. uyarsa onu takmayı düşünüyorum 4 yerine 6 yay kavramayı daha sağlam yapacaktır muhtemelen.
Sağlıcakla.
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
Arkadaşlar Uzun Zamandır Forumu Takip Ediyorum Diğer Forumlardaki Geyik Yerine Daha Atatminkar Bi Bilgi Akışı Var.mondial 250 Mct Almak Için çıldırıyorum,bu Nedenle Forumu Olabildiğince Okudum Ve Geçenlerdede Bi Motosiklet Bayisinden Motoru Görmeye Gittim,üstelik Bu Benim Ilk Deneyimim Olucak,bu Sorular çokça Soruldu Biliyorum Ancak öğrenmek Istediğim 1-)uzun Yola Ve Sıcağa Dayanırmı? 2-)titrteşim Gerçekten Rahatsız Edici Boyuttamı Acaba. şimdiden çok Teşekkür Ederim
Ben çömez olduğum için pek vereceğim tavsiyeye uymayabilirsin.Ben ikinci el olarak bildiğim bir motosiklet aldım.Gezi motoru olarak uygun diye düşünüyorum. Çok sağlam olmadığı aşikar ama bana fiyat performans olarak uydu. Yine de temiz bulabilirsen illa sıfır olması gerektiği kanısında değilim. Uzun yol konusunda giden arkadaşlar yazsın ben kısa mesafeli gittiğim için yorucu olmadı.Ama biraz titreme ,vidaları gevşeme problemi oluyor. Takip eden bu kadar yazıyı okuyup kafanda bir fikir canlandırırsan alabilirsin.Sonuçta iki teker çok keyifli kaza bela uzak olduğu müddetçe...
İşlerin yolunda gidiyorsa ,sakın endişenme hemen geçer :!:Morphy :-)
http://www.motosiklet.net/forum/etkinlik-gezi-fotograflari/106287-2012-dogu-karadeniz-gezimiz-3850-km.html
arkadaşlar selam...ben daha yeni üye oldum.geçen cuma izmirden bi mct aldım bindim istanbula geldim.bu arka dişli olayı gerçekten büyük problem.bu şanzumana değil 5 10 vites bile koysanız rahatlıkla kaldırır.bende arka dişliyi çıkarttım.ölçülendirip resimlendirdim.ve 34 diş olan parçayı 30 diş olarak imal ettim.motora taktım ama aslında bu bile yeterki değil.20 diş yapsam diyorum ama bu küçüklükte dişli tekere uymayacak.o yüzden tekere oturabilecek en küçük dişliyi imal edeceğim.aslında bu nproblemi arka dişliyle değil şanzumanın içinden çözebilsek daha güzel olacak...
kardeşim ben geçen hafta izmirden bi mct aldım. bindim istanbula geldim.8 saatte 3-4 molayla 450 km yol yaptım.hiçbir problemini görmedim.sadece vites oranı çok uyumsuz..yani motor yolda 80-100 km ye çıkmak için çoook devirli çalışması gerekiyor.ama en kısa zamanda bu sorunu çözeceğim.hatta bi kısmını çözdüm bile...
arka dişli ne kadar ufak olursa motor aynı km de oran dahilinde az döner .dolayısıyla daha az vibrasyon, devir ,benzin yakışı ,ses olur.yani hesaplarıma ve ürettiğim küçük arka dişlilere göre 34 lü olan arka dişlide motor 7000 devirde çalışıyorsa arka dişli 30 lu olursa 6176 devir,28 li olursa 5764 devir 26lı olursa 5352 devirde döner.bu da hatırı sayılır bir tasarruftur.ayrıca motorun gücü yeterli olduğu için son süratimizde 30 la 60 km arası bir artış gösterebilir...küçük arka dişli imalatını testlerimden sonra tüm mct kullanıcılarıyla paylaşacağım..selamlar....
merhaba arkadaşlar bende aranıza yeni katıldım bundan yaklaşık 2 hafta önce mct aldım yanlız motorumdaki aksaklıklar yüzünden daha 50km bile yol yapamadım sorunlardan dolayı en son buji yaktım ve yolda kaldım yolda kalanlar ii bilir mct yi istediğin yere elinde götürmek işkencedir en yakın tamirciye sorduğumda buji yakma sebebini beyinden yapabileceğini söyledi sizden şu konuda yardım istiyorum en kaliteli buji ve mct beyni kaça maal olur bide izmirde bildiğiniz ii bi servis sağlayan yer şimdiden sağolun ...
izmir mt ye katıl toplantılara gel her konuda oradan bilgi alabilirsin ve sana bi sürü şey tavsiye edilebilir rahat bi nefes alıp mükemmel zaman geçirebilirsin...bu arada hoşgeldin hayırlı uğurlu olsun ben de de var mct ve çok mutluyum....... sende zevk alacaksın merak etme mct deyip geçme çin mallarının içinde en iyisi ve parçası en kolay bulunanı...hayırlı olsun izmir mt topiklerinden takip edip katılabilirsin aramıza......
bu makina 27 000 km devirdi
Ben günlük 400 km lere yakın yol yaptım defalarca. Bu yaz Kastamonu'ya gitmeyi planlıyorum (600 km) Sürücü için çok vibrasyon olmuyor aslında limtiler dahilinde kaldığın sürece. Artçıda biraz daha fazla oluyor. Şimdiden hayırlı olsun.
@Sametagir
Bu sitede dişli permutasyonlarını deneyen çok arkadaş oldu. Sonuç debriyaj balatasının ve şanzımanın ömrü kısalmakta. 30 ve 31 diş deneyen arkadaşların yorumu bu şekilde. Ben 34 yerine 32 kullanmaktayım bana kafi geldi. sonuçta pist motoru değil bunlar rampada iki kişi ile seyahatte 30 diş ve aşağısı sıkıntı yaratacaktır kesinlikle. Ben 32 diş ile çok kasmadan 90-100 km sabit hızla gidebiliyorum. Macit Bir çok çin malı motosiklete oranla yedek parçası en kolay bulunan ve çok şoke edci problemler çıkartmayan. Çıkartsa bile bunu en ucuz ve kısa yoldan çözebileceğimiz bir makina. Ben istanbulda bulamadığım yağ keçesini Kuşadasındaki Mondial servisinden getirttim. Bugün de Benzin musluğum gelicek. Bizimkiler ters tarafa çevirip bozmuşlar musluğu. 14500 km ye doğru sağlam adımlarla gidiyorum. Ağır bakımı video halinde yayınlamayı hedefliyorum.
40 liraydı sanırım beyin. ama beyine gelene kadar bir sürü problem olabilir. Hava yakıt karışımı dengeli değildir. Hava filtren temiz değildir. Yanlış kodda buji kullanıyor da olabilirsin. Bujinin markaıs ve kodu nedir? NGK CR7HSA kullanmanı öneririm.
Sağlıcakla.
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
Arkadaşlar 32 yada 31 li arka dişli arıyorum elinde olan varmı? Yada nereden bulabilirim bilgi verirseniz sevinirim...
kardeş ben 30 dişliyi cnc tezgahta kendim imal ettim.ama bana oda yetmedi.26 dişli yaptım.30 lu olan da yedekte duruyor...bu işin debriyaj balatasını ve şanzumanı yıprattığını söylüyrlar.ama ben pek inanamıyorum.deli gibi abanmadıkça düşük devirlerin ne zararı olabilirki?hızlı gidicem diye motoru geberene kadar devirlendirmek dahamı iyi acaba?bilmiyorummm
sametagir arkadaşım 30 dişlide çekiş nasıl ben genelde artçımla biniyorum rampalarda sıkıntı yaratmasın? 26 dişli takınca nasıl oldu son hız ne oldu olumsuz yanı varmı paylaşırsan sevinirim.
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)