Mondial 250 Mct Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
10 Şubat 2008, 21:24
#2761
ARBETUS sagolasın kardesim okudum o topigi gercekten öyle bir olay varmıs ama son zamanlarda bir söylenti cıkmıs trenletasınmıyor diye tabi sonra bunu cürütmüsler... bizim memleketten mavi tren 16 saatte geliyor bazı trenlerde yük vagonu olmuyormus eger yük vagonuı yoksa posta treni ile getirmem gerekebilir. ada artık 3 günde gelir istanbula
en iyisi memlekette irtibat kurup orada ki tcdd ye sormak... indirip bindirmek baglamakda cabası ... motorum gelsinde bunlara katlanırım ...
Reklamlar
-
10 Şubat 2008, 22:36
#2762
debriyaj balataları kaç km de bitti. benim motor 9500 km de debriyaj teli, gazteli, zincir, fren balataları hepsi orijinal. arkadaşlar kullanırken biraz dikkatli olalım bence.
-
11 Şubat 2008, 13:19
#2763
ibrahimb adlı üyeden alıntı
debriyaj balataları kaç km de bitti. benim motor 9500 km de debriyaj teli, gazteli, zincir, fren balataları hepsi orijinal. arkadaşlar kullanırken biraz dikkatli olalım bence.
Sen nerede oturuyorsun. hiç istanbul trafiğinden haberin var mı ? Bir de 32 dişle gir istanbul trafiğine ondan sonra konuşalım. benim balatam bitmedi. Yandı. İkisi arasında bariz fark var
Bu bakımda daha kalın bir yağ kullandım vibrasyon hissedilir derecede azaldı. Özellikle yoğun trafiğin olduğu kesimlerde ve sıcak yörelerde kalın yağ kullanılmasını tavsiye ederim. Balata hususuna gelince her yiğidin yoğurt yeyişi ayrıdır. Belki benim ilk balatamda bu zaman kadar getirirdi beni ama ben sevmiyorum öyle. Uygn fiyata Lucas balata did zincir dişi takımı bulsam yine değiştiririm. Sonuçta bu benim motorum nasıl rahat edersem onu yaparım. BU arada dün farkettim salıncağın üstündeki zincirin altındaki plastik parça düşmüş ses yapan oymuş onu halldersem fişek gibi maşallah macitim. bakımdan sonra bir 200 km lik yol yaptım memnunum.
Sağlıcakla.
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
-
11 Şubat 2008, 15:23
#2764
[QUOTE=ARBETUS;952413]Sen nerede oturuyorsun. hiç istanbul trafiğinden haberin var mı ? Bir de 32 dişle gir istanbul trafiğine ondan sonra konuşalım. benim balatam bitmedi. Yandı. İkisi arasında bariz fark var
arkadaşım ben havran/edremit/akçay/burhaniye arasında kullanıyorum motosikletimi. Ayrıca İzmir-çanakkale vb. gezilere de katılıyoruz havran motor dostları olarak.
istanbul trafiği konusunda mutlaka haklısındır fakat chooper tipli motosikletlerin tamamı o trafikte sorun çıkartır bence. herkese kazasız sürüşler dilerim.diğerleri nasıl olsa hallolur.
-
13 Şubat 2008, 20:39
#2765
selam yıne herkese.gıdonu yukseltmek ıstıyorum nasıl yapıcam cozemedım. yenı gıdon mu almam gerekıyor yoksa kaynak mı? kaynakta pek mantıklı gelmedı bana. bı de fıyatlarını soyermısınız? sımdıden tesekurler
mecho[B][I][COLOR="MediumTurquoise"][/COLOR][/I][/B]
-
14 Şubat 2008, 11:42
#2766
iyi günler herkese,
bende ehliyet yok ve de motor sadece sevgisi var ve yıllardır ertelediğim bu sevgiye artık teslim olmanın zamanı geldi.Motor almak için arastırma yapmaya basladım ve mct yi buldum sonrada sizleri. elimden geldiğince formu okudum yaklasık 40 sayfa kadar ve kalanını da okuyacagım. size sunu sormak istiyorum ben ankarad oturuyorum ve motor ile haftasonları sehir dısına gidip uzun yol yapmak istiyorum. Okudugum sayfalarda buna ilişkin yeterli bilgi bulamadım ve aceleci oldugum için size sormak istedim eger daha once yazıldı ise benim okumadığım sayfalarda kusura bakmayın.Bir de ankarada olan arkadaslar tanısmak isterim
-
14 Şubat 2008, 12:13
#2767
bakalım şu kt mi satıp bende aranıza katılacağım.sanırsam mct te parça sorunu olmadığı için iyi motor dimi?
-
14 Şubat 2008, 13:53
#2768
alplion adlı üyeden alıntı
bakalım şu kt mi satıp bende aranıza katılacağım.sanırsam mct te parça sorunu olmadığı için iyi motor dimi?
Ben şu ana kadar bir parça sorunu yaşadığımı söyleyemem. Denizli sana daha yakın sanırım. En kısa zamanda seni de aramızda görmek isteriz.
restart06 adlı üyeden alıntı
iyi günler herkese,
bende ehliyet yok ve de motor sadece sevgisi var
ve yıllardır ertelediğim bu sevgiye artık teslim olmanın zamanı geldi.Motor almak için arastırma yapmaya basladım ve mct yi buldum sonrada sizleri. elimden geldiğince formu okudum yaklasık 40 sayfa kadar ve kalanını da okuyacagım. size sunu sormak istiyorum ben ankarad oturuyorum ve motor ile haftasonları sehir dısına gidip uzun yol yapmak istiyorum. Okudugum sayfalarda buna ilişkin yeterli bilgi bulamadım ve aceleci oldugum için size sormak istedim eger daha once yazıldı ise benim okumadığım sayfalarda kusura bakmayın.Bir de ankarada olan arkadaslar tanısmak isterim
Dostum Ankaradan Tatung var Jakoben var Armağan var mct kullanıcısı olarak. Benimle irtibata geç seni bu arkadaşlara yönlendireyim.
Sağlıcakla.
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
-
15 Şubat 2008, 16:37
#2769
mondial 250 mct hakkında
eger motor konusunda bir usta ve motor sevdalısı biriyseniz bu motorlar sizi idare edicektir
soyleki:
asfalttan cıkıp engebeli bir araziye girdiginizde traktor gibi kullanırsanız civataları gevseyecek telleri kopucaktır
acemice kalkıslar yaprsanız zincirinizden sesler gelmeye baslayacaktır
yazın calısmasında bir sorun yok ama kış geldimi
jikleyi acıp 10 sn ye bekleyin ve calıtırın 5 dk boyle bekleyecek eger motorunuz jikleyi kapattıgınızda gucu kesiliyorsa jikleyi yeniden acın yarım saat boyle kullanın ve sonnuda motorunuz yine teklemeye baslıyorsa bilinki jikleyi acık unutmusunuz dmektir kapatın duzelicektir onemli olan jikleyi nezman kapatacagınızı hissetmeniz buda sizin motor deneyiminizden zmanla öğreniceksiniz
ayrıca vites gecişlerinde ilk yarım saat icinde zorluk cekersiniz vites birturlu gecmez ama yarım saat sonra hiç bir sorun kalmaz eger bu durum yazında devam ediyorsa bir sorun var demektir
buji sorunu: kaliteli bir buji takıyorsunuz ama yine yanıyor sebebi:
eger motorunuzu viteste calsıtıroyrsanız caslıtırrken ikide bir motorunuz stop ettiriyoranız jikleyi acık unutoyrsanız zmansız jikle kapatıyor ve motorunuzu zorluyorsanız bujileri 2 haftada bir degiştiririsiniz
hangi motor olursa olsun moturuna bir kız gibi davrranın tumseklere cukurlara dikkat edin moturunuz mondial 250 mct gibi gezi motoruysa onu hız motoru gibi kullanmayın
motor seciminde onemli olan sizin karakterinizdir hızlı biriyseniz atik bir motor alın
sakin yavaş biriyseniz copper tarzı motorlar tam size gore
motorun ucuz veya pahalı olması illa ucuz olan cabuk bozulcaktır diye bişey yoktur önemli olan sizin onu bir annenin cocugunun hasta oldugunu hissetmesi gibi sorunlarını hissetmenizdir
mesela yağını illa zamanında degistireyim diye beklemeyin 500 de degşicekse siz 400 değişin
bu anlattıkalrım tamamen deneyimdir
iyi sürüşler
-
15 Şubat 2008, 21:35
#2770
CANKALİM harbiden çok doğru tesbitler tebrik ederim...
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE
-
16 Şubat 2008, 00:53
#2771
cankalim adlı üyeden alıntı
eger motor konusunda bir usta ve motor sevdalısı biriyseniz bu motorlar sizi idare edicektir
soyleki:
asfalttan cıkıp engebeli bir araziye girdiginizde traktor gibi kullanırsanız civataları gevseyecek telleri kopucaktır
acemice kalkıslar yaprsanız zincirinizden sesler gelmeye baslayacaktır
yazın calısmasında bir sorun yok ama kış geldimi
jikleyi acıp 10 sn ye bekleyin ve calıtırın 5 dk boyle bekleyecek eger motorunuz jikleyi kapattıgınızda gucu kesiliyorsa jikleyi yeniden acın yarım saat boyle kullanın ve sonnuda motorunuz yine teklemeye baslıyorsa bilinki jikleyi acık unutmusunuz dmektir kapatın duzelicektir onemli olan jikleyi nezman kapatacagınızı hissetmeniz buda sizin motor deneyiminizden zmanla öğreniceksiniz
ayrıca vites gecişlerinde ilk yarım saat icinde zorluk cekersiniz vites birturlu gecmez ama yarım saat sonra hiç bir sorun kalmaz eger bu durum yazında devam ediyorsa bir sorun var demektir
buji sorunu: kaliteli bir buji takıyorsunuz ama yine yanıyor sebebi:
eger motorunuzu viteste calsıtıroyrsanız caslıtırrken ikide bir motorunuz stop ettiriyoranız jikleyi acık unutoyrsanız zmansız jikle kapatıyor ve motorunuzu zorluyorsanız bujileri 2 haftada bir degiştiririsiniz
hangi motor olursa olsun moturuna bir kız gibi davrranın tumseklere cukurlara dikkat edin moturunuz mondial 250 mct gibi gezi motoruysa onu hız motoru gibi kullanmayın
motor seciminde onemli olan sizin karakterinizdir hızlı biriyseniz atik bir motor alın
sakin yavaş biriyseniz copper tarzı motorlar tam size gore
motorun ucuz veya pahalı olması illa ucuz olan cabuk bozulcaktır diye bişey yoktur önemli olan sizin onu bir annenin cocugunun hasta oldugunu hissetmesi gibi sorunlarını hissetmenizdir
mesela yağını illa zamanında degistireyim diye beklemeyin 500 de degşicekse siz 400 değişin
bu anlattıkalrım tamamen deneyimdir
iyi sürüşler
Ben yağını ZAMANINDA değiştiriyorum bir sorunum yok. ALtımızdaki motor yol motoru zaten engebeli bir arazide dolaşmamız çok da mantıklı değil. SS de olsa sıkıntı doğuracağı aşikar. Şu ana kadar sadece meraktan buji değiştirdim hiç yakmadım. Kışın akünün zayıflaması dışında bir sorunla karşılaşmadım. Benim bahsettiklerim de Benim edindiğim deneyimlerdir. Zaten elin tornavida tutmuyorsa çin malı motor alma kardeşim. Kendini de üzme Bizi de... (sözüm ortayadır)
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
-
20 Şubat 2008, 17:51
#2772
cankalim adlı üyeden alıntı
eger motor konusunda bir usta ve motor sevdalısı biriyseniz bu motorlar sizi idare edicektir
soyleki:
asfalttan cıkıp engebeli bir araziye girdiginizde traktor gibi kullanırsanız civataları gevseyecek telleri kopucaktır
acemice kalkıslar yaprsanız zincirinizden sesler gelmeye baslayacaktır
yazın calısmasında bir sorun yok ama kış geldimi
jikleyi acıp 10 sn ye bekleyin ve calıtırın 5 dk boyle bekleyecek eger motorunuz jikleyi kapattıgınızda gucu kesiliyorsa jikleyi yeniden acın yarım saat boyle kullanın ve sonnuda motorunuz yine teklemeye baslıyorsa bilinki jikleyi acık unutmusunuz dmektir kapatın duzelicektir onemli olan jikleyi nezman kapatacagınızı hissetmeniz buda sizin motor deneyiminizden zmanla öğreniceksiniz
ayrıca vites gecişlerinde ilk yarım saat icinde zorluk cekersiniz vites birturlu gecmez ama yarım saat sonra hiç bir sorun kalmaz eger bu durum yazında devam ediyorsa bir sorun var demektir
buji sorunu: kaliteli bir buji takıyorsunuz ama yine yanıyor sebebi:
eger motorunuzu viteste calsıtıroyrsanız caslıtırrken ikide bir motorunuz stop ettiriyoranız jikleyi acık unutoyrsanız zmansız jikle kapatıyor ve motorunuzu zorluyorsanız bujileri 2 haftada bir degiştiririsiniz
hangi motor olursa olsun moturuna bir kız gibi davrranın tumseklere cukurlara dikkat edin moturunuz mondial 250 mct gibi gezi motoruysa onu hız motoru gibi kullanmayın
motor seciminde onemli olan sizin karakterinizdir hızlı biriyseniz atik bir motor alın
sakin yavaş biriyseniz copper tarzı motorlar tam size gore
motorun ucuz veya pahalı olması illa ucuz olan cabuk bozulcaktır diye bişey yoktur önemli olan sizin onu bir annenin cocugunun hasta oldugunu hissetmesi gibi sorunlarını hissetmenizdir
mesela yağını illa zamanında degistireyim diye beklemeyin 500 de degşicekse siz 400 değişin
bu anlattıkalrım tamamen deneyimdir
iyi sürüşler
iyi hoş güzelde ben birtek sunu anlamadim jikle acıkken motor kullanmak cidden bujileri oldurur yani yanma degilde bujilerin baslarının yaglanması demek olur arkadaslar yoksa benmi yanlış biliyorum mumkun oldukca jikle cekikken gaza bile basmayın derler onun yerine kapıya 5dk once cıkıp motorunuzu 5dk fazla ısıtın böyle bir sorun kalmaz
-
29 Şubat 2008, 20:40
#2773
debriyaj
Arkadaşlar ilginç bir sorunum var. 60 km ve üzerinde giderken tümsek veya bunun gibi bişey yüzünden motor havalanınca (tekerler kesinlikle yolda) debriyaj 1-2 saniye resmen sıyırıyo sonra normale dönüyo. Motor 5000 km de. Sizinde başınıza hiç geldimi yada sebebini bilen varmı niye yapar macit böyle bişeyi???
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE
-
03 Mart 2008, 03:03
#2774
herkese selamlar. Öncelikle şunu söylemek istiyorum. gözlerim elverdiğince forumun tamamına yakınını okudum gerçekten çok faydalı bilgiler buldum herkes çok seviyeli ve paylaşımcı bunun için hepinizi tebrik ediyorum.. bende yeni katıldım aranıza, daha doğrusu bu çarşamba katılıyorum 8.500 km de 2005 model bir mct alıyorum hayırlısıyla. kaporosunu verdim, motoru az çok kullandım, ustaya gösterdim. ufak tefek (zincir ve buji gibi) problemleri olmasının yanında toplu gözüküyor. Umarım ummadığım bir problemle karşılaşmam .. aldığımda buraya fotograflarını ekleyeceğim herkese sevgiler tecrübelerinizi esirgemeyin oldukça ihtiyacım olacak
-
04 Mart 2008, 09:53
#2775
kurşunasker adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar ilginç bir sorunum var. 60 km ve üzerinde giderken tümsek veya bunun gibi bişey yüzünden motor havalanınca (tekerler kesinlikle yolda) debriyaj 1-2 saniye resmen sıyırıyo sonra normale dönüyo. Motor 5000 km de. Sizinde başınıza hiç geldimi yada sebebini bilen varmı niye yapar macit böyle bişeyi???
Açıkcası ben tümseklerden böyle sert geçediğim için başıma gelmedi. set geçsrm bile gazı keserim. Böyle birşey başıma gelmedi. Kalkışlarda falanda silkeleme yapıyorsa balataların bitmiş olabilir.
tuseadam adlı üyeden alıntı
herkese selamlar. Öncelikle şunu söylemek istiyorum. gözlerim elverdiğince forumun tamamına yakınını okudum gerçekten çok faydalı bilgiler buldum herkes çok seviyeli ve paylaşımcı bunun için hepinizi tebrik ediyorum.. bende yeni katıldım aranıza, daha doğrusu bu çarşamba katılıyorum
8.500 km de 2005 model bir mct alıyorum hayırlısıyla. kaporosunu verdim, motoru az çok kullandım, ustaya gösterdim. ufak tefek (zincir ve buji gibi) problemleri olmasının yanında toplu gözüküyor. Umarım ummadığım bir problemle karşılaşmam .. aldığımda buraya fotograflarını ekleyeceğim herkese sevgiler tecrübelerinizi esirgemeyin oldukça ihtiyacım olacak
Dostum şimdiden hayırlı olsun. herangi bir probleminde çekinmeden buraya yazabilirsin sana yardımcı oluruz.
Sağlıcakla.
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
-
04 Mart 2008, 10:18
#2776
kurşunasker adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar ilginç bir sorunum var. 60 km ve üzerinde giderken tümsek veya bunun gibi bişey yüzünden motor havalanınca (tekerler kesinlikle yolda) debriyaj 1-2 saniye resmen sıyırıyo sonra normale dönüyo. Motor 5000 km de. Sizinde başınıza hiç geldimi yada sebebini bilen varmı niye yapar macit böyle bişeyi???
dostum bendede takılma tarzında oluyordur balataları değiştirdim birde ustam sağ olsun güselce bir temizle yaptı ondan sonra duzeldi
tuseadam hayırlı olsun diyelim aramıza hoş geldin
-
05 Mart 2008, 15:58
#2777
ARBETUS dostum tümsek dediysem ölee senin anladıgından değil, hani böyle asvaltta dalgalanma olurya işte onlardan
neyse sanırım balata değişecek. SEN anlarsın mct balataları yeteri kadar iyimi yoksa yerine tavsiye edeceğin bir marka varmı şimdiden sağol.
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE
-
05 Mart 2008, 18:19
#2778
kurşunasker adlı üyeden alıntı
ARBETUS dostum tümsek dediysem ölee senin anladıgından değil, hani böyle asvaltta dalgalanma olurya işte onlardan
neyse sanırım balata değişecek. SEN anlarsın mct balataları yeteri kadar iyimi yoksa yerine tavsiye edeceğin bir marka varmı şimdiden sağol.
Anlıyorum kardeşim. Vites düşüp gazlarken rampalarda falan biraz aniden devirin yükselmesi ve sonradan düşmesi gibi şeyler de oluyor mu?
Başata olarak ASK tavsiye ederim. Ask' nın Honda Titan için yaptığı balata bizimkilere tam uymakta. daha önce kullandığım balatalardan malzeme olarak daha kaliteli. Hatta adamlar öyle bir ambalaj yapmışlarki görünce lucas sandım ben kutudan 5 adet plaka çıkıyor. Ancak macit 6 tane kullanıyor. Bilgin olsun. Şayet piyasada bulamazsan sana yardımcı olabilirim. eğer servis sana bunlar ask derse al plakaları kontrol et dış tarafındaki çıkıntılarında ask yazar. Eğer yazmıyorsa ASk değildir. Balata ile birlikte yağınıda değiştirmeyi ihmal etme.
Sağlıcakla.
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
-
05 Mart 2008, 20:26
#2779
bilgi için teşekkürler ARBETUS bir sıkıntım olursa bişekilde muhakkak sana ulaşırım çok sağol. yağımı yeni değiştirdim biraz eskiteyim malum havalarda düzeldi, ondan sonra balataları AKS ile değiştireyim iyi akşamlar...
LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE
-
06 Mart 2008, 10:14
#2780
cümleten tekrar merhaba arkadaşlar
iş dolayısı ile bir süreliğine Bulgaristanda idim
MCT mi 400 km kullanım ayrılmak zorunda kalmıştım :(
şimdi haftasonunu iple çekiyorum
görüşmek üzere
bu arada mototr koruma demiri konusunda yardımcı olabilirmisiniz
Bursa da nerede bulabilirim yada kargo ile gönderebilirmisiniz
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 61 kullanıcı var. (0 üye ve 61 misafir)
Bu Konudaki Etiketler