'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
selam oncelıkle herkese. bende aranıza yenı katıldım. bende mct 250 var 2007 model ve 1700 km de. ılk baslarda bıraz sorun oldu motorda servısten kynaklanan. sımdılık pek bır problemım yok. ama merak ettıgım bısey var herkes 105 ı gecmıyor dıyor ben 2 kısı 110 yaptım tekkısıde 120. yanı motor yapıyor ama en rahat 100 le gıderken
mecho[B][I][COLOR="MediumTurquoise"][/COLOR][/I][/B]
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
arbetus dostum seninkisi dişli farkı valla tek basıma rampa aşağı 125 dedi baska bisey demedi gazdan hic cekmeme ragmen yeter zaten altımızdaki motor chooper unutmayalım gezmek için gazlamak için degil arkadaslar
korna olayı umraniyedeysen orada özel iş motor var nurdahan usta ben sürekli ona gelirim tavsiyede ederim işini bilerek yapan nadir servislerden biri küçüksu çıkısının orda caminin karşısında minubuslerin kalktıgı bir yer var orada hemen dukkanı onada bakabilirsin sana her konuda yardımcı olur hakkını yiyemem bana cok yardımı dokundu her seyimle ilgilendi.
burada formnda da okumustum bırkac kısı gıtmıyor falan demıstı ondan dedım. arbetus sen bu ısten anlarsın benım motorun zıncırı sureklı bollasıyor ıyıcı kıl olmaya basladım. servıs sıkıyor 2 gunde yıne aynı anlamadım gıttı. sorun nerede olabılır
mecho[B][I][COLOR="MediumTurquoise"][/COLOR][/I][/B]
arkadslar selamlar... mct ye uygun yani ilk üretimlerde oldugu gibi celik cantı en uygun sekilde nerede bulabiliriz daha önce arastıran arkadslarımız olmustu arbetüs sende telli cantı degistirmeyi düsünüyorsun galiba bu konu hakkında olan bilgini paylasırsan sevinirim
Arkadaslar yakın bı tarıhte mct 250 alıcam anladıgım kadarıyla bu motora ıyı bakmak ve bırazda harcama yapmak lazım.İstanbulda cok huzel servısler var ama ben ankaradayım bana Ankarada guvenılırz servıs adres yada telefonları verırsenız cok mutlu olurum.Tek istegım benı keklemeyecek ve işinin ehli olan servıslerle calısmak .umarım istegımı anlatabılmısımdır.Saygılar
Arkadaşlar bujilerin yanması ne demektir. Ve buji temizlenirse motorum çalışır mı? Nasıl temizlenir? Acil yardım ederseniz sevinirim...
benim dişlim 32 diş. BEnimde gebzede Tatar bir ustam var hakkını veriyor aldığı paranın.
Orijinal zincir biraz sıkıntı yaratıyor. belirlia ralıklarda zaten gevşemesi normal ama benimde orijinal zincirim çok gevşiyodu. değiştirdim. şimdi okadar sık olmuyor. 12000 km ye az kaldı komple balata zincir faland eğiştiricem oringli zincir alıcam
oo red beyler teşrif etmiş. Mondial servisinden temin edebilirsin çifti 270 lira gibi birşey. denizli fabrikada mevcut.
Dostum benimle irtibata geç seni yönlendireyim. msna adresimi profilimden alabilirsin.
aslında bujilerin yanması diye bir oaly duymadım ben. Olsa olsa boğduğunda ıslanırlar. yada kurum birikir üstünde ateşleme yapmaz. tırnakları ısıtıp tel fırça ile temizlemek kafidir.
Bua rada çok kaliteli debriyaj balataları buldum bizim sıpalar için. ASK marka. Hakikaten daha önce taktıklarımdan daha kaliteli bir duruşu var. Normlade aldığım balatalar sadece naylon bir ambalajdayken bunun ambalajı bayağı teferruatlı önce naylon ambalajı var sonra köpükten bir kutu en son karton bir kutusu var. iso kalite belgesi var. ilgilenen arkadaşlara seve seve gönderirim. Normal honda titan yada cg125 ile aynı balatayı kullanıyorlar.
firmanın web sitesi; ASK
Sağlıcakla.
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
arkadaşlar, buji yakma probleminden ben de bıkmıştım. İridyumlu bujilerden takdırdım, motorun çalışması da değişti gaz yemesi de. Bence hiç durmayın.
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
teknisyen bi arkadaş, jikle ile motor çalıştırılıp jikle kapanmadan yani motor çalışma sıcaklığına gelmeden stop edişlirse buji ıslak kalır ve daha sonraki marşta da kısa devre yaparak porseleni çatlatır ve devre o çatlaktan tamamlandığı için de buji ateşlemez dedi. gerçekten de normal bujilerde elektrotun çevresindeki porselen kısım çok ince. iridyum bujilerin elektrotu ince ve çevresindeki porselen kalın. ayrıca motorun gaz yemesi müthiş değişti.
sagol arbetus yardımların ıcın. bende yarın servıse gıdıcem. bakıma. bırkacta ufak tefek vıda olayı var o kadar. zıncırı komple degıstırsem mı ne yapsam
mecho[B][I][COLOR="MediumTurquoise"][/COLOR][/I][/B]
Ancak şunu unutmamak gerekir; iridyum buji bulunan motoru ısıtmadan yola çıkılırsa, Motor boğulur ve iridyum bujiyi temizlemek diğer bujilerden kat ve kat zor. Islanma hususuna gelince insanın aklına suyla ıslanması gibi birşey kalıyor sanırım. Jikle çekildği zaman bujiler ıslanmaz.Islansaydı motor jiklede çalışmazdı çünkü Islak buji ateşleme yapmaz Bujilern ıslanması motorun boğulmasıyla alakalıdır. (boğulmuş motor zaten çalışmaz) Motor hangi aşamalarda boğulur diye soracak olursanız; jiklesiz çalıştırma, Çalıştırıken gaz verme, ayarsız karbüratörde ve en çok da vurdururken motor boğulur, yani bujileri ıslanır. Bujiler ıslanınca zaten ateşleme olmaz. ıslak bujide elektrotlar arasında çok zayıf bir kıvılcım ya da sadece elektrik akımı oluşur. Bu sebepten de motor çalışmaz. Boğulmuş bir motorun çalışır hale gelebilmesi için iki şey yapılır; 1. si bujiler sökülüp elektrotları çakmakla yakılır hafif zımparalanır -ki bu iridyumda zımparalama olayı biraz zor gibi- 2. ci si benzin uçucu bir malzeme olduğu için benzinin bujinin üstünden üçana akdar beklenilir (5-10 dk) Ben biten aküm yüzünden, Motoru vurdurmuştum, akü çabuk dolsun diye soğukken fazla gaz verme gafletinde bulundum ve motor boğdum. temizlemeye cesaret edemediğim için, benzinin uçmasını beklemiştim. Gaz yemesinin değişmesi yine boğulmayla alakalı bende ani gaz vermelerde yığılmalar çok oluyordu ancak bu bujide bundan tamamaen kurtuldum. İridyumun bir artısı da sadece NGK bayilerinde bulunması ve taklidinin olmamasıdır.11800 km civarındayım bu hafta yağ,balata ve zincirleri değiştirmeyi planlıyorum. Arka tekerimde bir sürtünme söz konusu rulmanları değiştirme zamanım gelmiş olabilir.
Sağlıcakla.
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
arbetus yardımın için sagol... evet tesrif baya zaman aldı fakat motosikletim yanımda olmadıgı için ne zaman girip okusam motosikletim aklıma geliyor ve belediye otabüslerine mahkum kalmak insanı cıldırtıyor...
arkadslar motosikletimi konyadan istanbula getirmek istiyorum binip gelmek dısında fikri olan arkadslar varsa fikirlerinizi bekliyorum...
Arbetus; bilgi dağarcığını sonuna kadar paylaşmaya devam
Red; treni öneririm. ama sürerek götürmeni tavsiye ederim
[B][SIZE="2"]yaşamam için, motor sürmem lazım. motor sürmem içinse yaşamam!!![/SIZE][/B]
Kaan'a sonuna kadar katılıyorum.
Unutmadan bugün 12000 km bakımını yaptım. Ustamın liftini ve aletlerini biraz da bilgilerini kullanarak tabi. İşte resimler;
Yağımız.
ASK Marka Balata kullandım
Bir pakette 5 tane vardı, bizimkinden 6 tane çıktı 1 tane dae fazladan taktık.
Yakmış olduğum balatalar
değiştirmem gereken zincir kaldı sadece.
Sağlıcakla.
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
TArif etmeme gerenk yok iste yollayayım. :D dün debriyaj balatasını değiştirdim. işçilik dahil 40 lira verdim. zaten en fazla olsa olsa 10 liradır. msn den görüşelim seninle istersen. Profilimde msn adresim mevcut. Ne gerekiyorsa alır yollarım. Ama gelip görmek istiyorsan Tükkan gebze'de buluşurz götürürüm seni.
Yucika nickli bir arkadaş vardı. o hem kendisini hemde motorunu bu şekilde trenle taşıdığını anlatmışdı. böyle bir topic vardı vakti zamanında burda. ruhsattaki kilosuna göre bir bedel veriyorsun. içindeki benzini boşaltıp yanın alıyormuşsun. Ancak tavsiyesi iki kişi seyahat edilmesiydi. Çünkü indirip bindirirken hamallar bir bilet parası akdar ücret alıyorlarmış. Bir de sağlamca bağlamak gerekiyormuş.
Sağlıcakla.
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
Şu an bu konu içerisinde 26 kullanıcı var. (0 üye ve 26 misafir)