Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Mondial 250 Mct Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #2741
    ARBETUS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2006
    Şehir
    Gebze\Kocaeli
    Motosikleti
    '93 Kawasaki EN 500 Vulcan
    Alıntı tufanbaydemir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sanırım titreşimden dolayı bozuluyor, Kornaya bastığımda tık diye bir ses geliyor kornanın olduğu yerden ama ses çıkmıyor. Elektrik geliyor ama korna çalışmıyor diye yorumladım.

    Ümraniyedeyim.
    İçerenköy de sevpa var geçebiliyosan ordan orijinal kornayı al. Ya git bir oto yedek parçacısına bir tane seger 12v araba kornası al daha iyi çalsın kornan. Benimki koruma demirinden sonra sığmamıştı ondann değiştirmiştim.
    '04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2742

    Üyelik
    22 Ocak 2008
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    mondial 250 mct 2007
    selam oncelıkle herkese. bende aranıza yenı katıldım. bende mct 250 var 2007 model ve 1700 km de. ılk baslarda bıraz sorun oldu motorda servısten kynaklanan. sımdılık pek bır problemım yok. ama merak ettıgım bısey var herkes 105 ı gecmıyor dıyor ben 2 kısı 110 yaptım tekkısıde 120. yanı motor yapıyor ama en rahat 100 le gıderken
    mecho[B][I][COLOR="MediumTurquoise"][/COLOR][/I][/B]

  3. #2743
    ARBETUS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2006
    Şehir
    Gebze\Kocaeli
    Motosikleti
    '93 Kawasaki EN 500 Vulcan
    Alıntı mecho adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    selam oncelıkle herkese. bende aranıza yenı katıldım. bende mct 250 var 2007 model ve 1700 km de. ılk baslarda bıraz sorun oldu motorda servısten kynaklanan. sımdılık pek bır problemım yok. ama merak ettıgım bısey var herkes 105 ı gecmıyor dıyor ben 2 kısı 110 yaptım tekkısıde 120. yanı motor yapıyor ama en rahat 100 le gıderken
    sana kim dedi ki bunu. Ben 135 bile gördüm. Ama biraz tehlikeli oldu.
    '04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS

  4. #2744

    Üyelik
    02 Mart 2007
    Motosikleti
    MONDİAL 250MCT 2006
    arbetus dostum seninkisi dişli farkı valla tek basıma rampa aşağı 125 dedi baska bisey demedi gazdan hic cekmeme ragmen yeter zaten altımızdaki motor chooper unutmayalım gezmek için gazlamak için degil arkadaslar

    korna olayı umraniyedeysen orada özel iş motor var nurdahan usta ben sürekli ona gelirim tavsiyede ederim işini bilerek yapan nadir servislerden biri küçüksu çıkısının orda caminin karşısında minubuslerin kalktıgı bir yer var orada hemen dukkanı onada bakabilirsin sana her konuda yardımcı olur hakkını yiyemem bana cok yardımı dokundu her seyimle ilgilendi.

  5. #2745

    Üyelik
    22 Ocak 2008
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    mondial 250 mct 2007
    burada formnda da okumustum bırkac kısı gıtmıyor falan demıstı ondan dedım. arbetus sen bu ısten anlarsın benım motorun zıncırı sureklı bollasıyor ıyıcı kıl olmaya basladım. servıs sıkıyor 2 gunde yıne aynı anlamadım gıttı. sorun nerede olabılır
    mecho[B][I][COLOR="MediumTurquoise"][/COLOR][/I][/B]

  6. #2746
    red - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2006
    Motosikleti
    mondial 250 mct (metal fırtına)
    arkadslar selamlar... mct ye uygun yani ilk üretimlerde oldugu gibi celik cantı en uygun sekilde nerede bulabiliriz daha önce arastıran arkadslarımız olmustu arbetüs sende telli cantı degistirmeyi düsünüyorsun galiba bu konu hakkında olan bilgini paylasırsan sevinirim

  7. #2747

    Üyelik
    01 Şubat 2008
    Arkadaslar yakın bı tarıhte mct 250 alıcam anladıgım kadarıyla bu motora ıyı bakmak ve bırazda harcama yapmak lazım.İstanbulda cok huzel servısler var ama ben ankaradayım bana Ankarada guvenılırz servıs adres yada telefonları verırsenız cok mutlu olurum.Tek istegım benı keklemeyecek ve işinin ehli olan servıslerle calısmak .umarım istegımı anlatabılmısımdır.Saygılar

  8. #2748

    Üyelik
    06 Ocak 2008
    Şehir
    UŞAK
    Motosikleti
    250 MCT
    Arkadaşlar bujilerin yanması ne demektir. Ve buji temizlenirse motorum çalışır mı? Nasıl temizlenir? Acil yardım ederseniz sevinirim...

  9. #2749
    ARBETUS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2006
    Şehir
    Gebze\Kocaeli
    Motosikleti
    '93 Kawasaki EN 500 Vulcan
    Alıntı wolff adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arbetus dostum seninkisi dişli farkı valla tek basıma rampa aşağı 125 dedi baska bisey demedi gazdan hic cekmeme ragmen yeter zaten altımızdaki motor chooper unutmayalım gezmek için gazlamak için degil arkadaslar

    korna olayı umraniyedeysen orada özel iş motor var nurdahan usta ben sürekli ona gelirim tavsiyede ederim işini bilerek yapan nadir servislerden biri küçüksu çıkısının orda caminin karşısında minubuslerin kalktıgı bir yer var orada hemen dukkanı onada bakabilirsin sana her konuda yardımcı olur hakkını yiyemem bana cok yardımı dokundu her seyimle ilgilendi.

    benim dişlim 32 diş. BEnimde gebzede Tatar bir ustam var hakkını veriyor aldığı paranın.

    Alıntı mecho adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    burada formnda da okumustum bırkac kısı gıtmıyor falan demıstı ondan dedım. arbetus sen bu ısten anlarsın benım motorun zıncırı sureklı bollasıyor ıyıcı kıl olmaya basladım. servıs sıkıyor 2 gunde yıne aynı anlamadım gıttı. sorun nerede olabılır
    Orijinal zincir biraz sıkıntı yaratıyor. belirlia ralıklarda zaten gevşemesi normal ama benimde orijinal zincirim çok gevşiyodu. değiştirdim. şimdi okadar sık olmuyor. 12000 km ye az kaldı komple balata zincir faland eğiştiricem oringli zincir alıcam

    Alıntı red adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadslar selamlar... mct ye uygun yani ilk üretimlerde oldugu gibi celik cantı en uygun sekilde nerede bulabiliriz daha önce arastıran arkadslarımız olmustu arbetüs sende telli cantı degistirmeyi düsünüyorsun galiba bu konu hakkında olan bilgini paylasırsan sevinirim

    oo red beyler teşrif etmiş. Mondial servisinden temin edebilirsin çifti 270 lira gibi birşey. denizli fabrikada mevcut.

    Alıntı Loustad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaslar yakın bı tarıhte mct 250 alıcam anladıgım kadarıyla bu motora ıyı bakmak ve bırazda harcama yapmak lazım.İstanbulda cok huzel servısler var ama ben ankaradayım bana Ankarada guvenılırz servıs adres yada telefonları verırsenız cok mutlu olurum.Tek istegım benı keklemeyecek ve işinin ehli olan servıslerle calısmak .umarım istegımı anlatabılmısımdır.Saygılar
    Dostum benimle irtibata geç seni yönlendireyim. msna adresimi profilimden alabilirsin.

    Alıntı minare kentli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar bujilerin yanması ne demektir. Ve buji temizlenirse motorum çalışır mı? Nasıl temizlenir? Acil yardım ederseniz sevinirim...
    aslında bujilerin yanması diye bir oaly duymadım ben. Olsa olsa boğduğunda ıslanırlar. yada kurum birikir üstünde ateşleme yapmaz. tırnakları ısıtıp tel fırça ile temizlemek kafidir.

    Bua rada çok kaliteli debriyaj balataları buldum bizim sıpalar için. ASK marka. Hakikaten daha önce taktıklarımdan daha kaliteli bir duruşu var. Normlade aldığım balatalar sadece naylon bir ambalajdayken bunun ambalajı bayağı teferruatlı önce naylon ambalajı var sonra köpükten bir kutu en son karton bir kutusu var. iso kalite belgesi var. ilgilenen arkadaşlara seve seve gönderirim. Normal honda titan yada cg125 ile aynı balatayı kullanıyorlar.

    firmanın web sitesi; ASK

    Sağlıcakla.
    '04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS

  10. #2750
    ibrahimb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ekim 2006
    Şehir
    havran/balıkesir
    Motosikleti
    hyosung gv 250
    arkadaşlar, buji yakma probleminden ben de bıkmıştım. İridyumlu bujilerden takdırdım, motorun çalışması da değişti gaz yemesi de. Bence hiç durmayın.

  11. #2751
    ARBETUS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2006
    Şehir
    Gebze\Kocaeli
    Motosikleti
    '93 Kawasaki EN 500 Vulcan
    Alıntı ibrahimb adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar, buji yakma probleminden ben de bıkmıştım. İridyumlu bujilerden takdırdım, motorun çalışması da değişti gaz yemesi de. Bence hiç durmayın.
    Ben kullanıyorum. ancak bujinin bozulması buji kaynaklı değildir. BAşka bir problem olması aşikardır.
    '04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS

  12. #2752
    ibrahimb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ekim 2006
    Şehir
    havran/balıkesir
    Motosikleti
    hyosung gv 250
    teknisyen bi arkadaş, jikle ile motor çalıştırılıp jikle kapanmadan yani motor çalışma sıcaklığına gelmeden stop edişlirse buji ıslak kalır ve daha sonraki marşta da kısa devre yaparak porseleni çatlatır ve devre o çatlaktan tamamlandığı için de buji ateşlemez dedi. gerçekten de normal bujilerde elektrotun çevresindeki porselen kısım çok ince. iridyum bujilerin elektrotu ince ve çevresindeki porselen kalın. ayrıca motorun gaz yemesi müthiş değişti.

  13. #2753

    Üyelik
    22 Ocak 2008
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    mondial 250 mct 2007
    sagol arbetus yardımların ıcın. bende yarın servıse gıdıcem. bakıma. bırkacta ufak tefek vıda olayı var o kadar. zıncırı komple degıstırsem mı ne yapsam
    mecho[B][I][COLOR="MediumTurquoise"][/COLOR][/I][/B]

  14. #2754
    ARBETUS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2006
    Şehir
    Gebze\Kocaeli
    Motosikleti
    '93 Kawasaki EN 500 Vulcan
    Alıntı ibrahimb adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    teknisyen bi arkadaş, jikle ile motor çalıştırılıp jikle kapanmadan yani motor çalışma sıcaklığına gelmeden stop edişlirse buji ıslak kalır ve daha sonraki marşta da kısa devre yaparak porseleni çatlatır ve devre o çatlaktan tamamlandığı için de buji ateşlemez dedi. gerçekten de normal bujilerde elektrotun çevresindeki porselen kısım çok ince. iridyum bujilerin elektrotu ince ve çevresindeki porselen kalın. ayrıca motorun gaz yemesi müthiş değişti.
    Ancak şunu unutmamak gerekir; iridyum buji bulunan motoru ısıtmadan yola çıkılırsa, Motor boğulur ve iridyum bujiyi temizlemek diğer bujilerden kat ve kat zor. Islanma hususuna gelince insanın aklına suyla ıslanması gibi birşey kalıyor sanırım. Jikle çekildği zaman bujiler ıslanmaz.Islansaydı motor jiklede çalışmazdı çünkü Islak buji ateşleme yapmaz Bujilern ıslanması motorun boğulmasıyla alakalıdır. (boğulmuş motor zaten çalışmaz) Motor hangi aşamalarda boğulur diye soracak olursanız; jiklesiz çalıştırma, Çalıştırıken gaz verme, ayarsız karbüratörde ve en çok da vurdururken motor boğulur, yani bujileri ıslanır. Bujiler ıslanınca zaten ateşleme olmaz. ıslak bujide elektrotlar arasında çok zayıf bir kıvılcım ya da sadece elektrik akımı oluşur. Bu sebepten de motor çalışmaz. Boğulmuş bir motorun çalışır hale gelebilmesi için iki şey yapılır; 1. si bujiler sökülüp elektrotları çakmakla yakılır hafif zımparalanır -ki bu iridyumda zımparalama olayı biraz zor gibi- 2. ci si benzin uçucu bir malzeme olduğu için benzinin bujinin üstünden üçana akdar beklenilir (5-10 dk) Ben biten aküm yüzünden, Motoru vurdurmuştum, akü çabuk dolsun diye soğukken fazla gaz verme gafletinde bulundum ve motor boğdum. temizlemeye cesaret edemediğim için, benzinin uçmasını beklemiştim. Gaz yemesinin değişmesi yine boğulmayla alakalı bende ani gaz vermelerde yığılmalar çok oluyordu ancak bu bujide bundan tamamaen kurtuldum. İridyumun bir artısı da sadece NGK bayilerinde bulunması ve taklidinin olmamasıdır.11800 km civarındayım bu hafta yağ,balata ve zincirleri değiştirmeyi planlıyorum. Arka tekerimde bir sürtünme söz konusu rulmanları değiştirme zamanım gelmiş olabilir.

    Sağlıcakla.
    '04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS

  15. #2755
    red - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2006
    Motosikleti
    mondial 250 mct (metal fırtına)
    arbetus yardımın için sagol... evet tesrif baya zaman aldı fakat motosikletim yanımda olmadıgı için ne zaman girip okusam motosikletim aklıma geliyor ve belediye otabüslerine mahkum kalmak insanı cıldırtıyor...

    arkadslar motosikletimi konyadan istanbula getirmek istiyorum binip gelmek dısında fikri olan arkadslar varsa fikirlerinizi bekliyorum...

  16. #2756
    benkaan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2005
    Şehir
    canım mersin'im
    Motosikleti
    250 mct
    Arbetus; bilgi dağarcığını sonuna kadar paylaşmaya devam
    Red; treni öneririm. ama sürerek götürmeni tavsiye ederim
    [B][SIZE="2"]yaşamam için, motor sürmem lazım. motor sürmem içinse yaşamam!!![/SIZE][/B]

  17. #2757
    ARBETUS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2006
    Şehir
    Gebze\Kocaeli
    Motosikleti
    '93 Kawasaki EN 500 Vulcan
    Alıntı red adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arbetus yardımın için sagol... evet tesrif baya zaman aldı fakat motosikletim yanımda olmadıgı için ne zaman girip okusam motosikletim aklıma geliyor ve belediye otabüslerine mahkum kalmak insanı cıldırtıyor...

    arkadslar motosikletimi konyadan istanbula getirmek istiyorum binip gelmek dısında fikri olan arkadslar varsa fikirlerinizi bekliyorum...
    Alıntı benkaan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arbetus; bilgi dağarcığını sonuna kadar paylaşmaya devam
    Red; treni öneririm. ama sürerek götürmeni tavsiye ederim

    Kaan'a sonuna kadar katılıyorum.


    Unutmadan bugün 12000 km bakımını yaptım. Ustamın liftini ve aletlerini biraz da bilgilerini kullanarak tabi. İşte resimler;

    Yağımız.




    ASK Marka Balata kullandım

    Bir pakette 5 tane vardı, bizimkinden 6 tane çıktı 1 tane dae fazladan taktık.



    Yakmış olduğum balatalar


    değiştirmem gereken zincir kaldı sadece.

    Sağlıcakla.
    '04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS

  18. #2758
    red - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2006
    Motosikleti
    mondial 250 mct (metal fırtına)
    Alıntı benkaan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arbetus; bilgi dağarcığını sonuna kadar paylaşmaya devam
    Red; treni öneririm. ama sürerek götürmeni tavsiye ederim
    yük treni veya posta treni olacak galiba memleketten tcdd ye sordurmam gerek ... peki bu sekilde daha önce tasıyan var mı sag saglım getirebilri miyim _?

  19. #2759

    Üyelik
    25 Haziran 2006
    Alıntı ARBETUS adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ...
    Boya: Hatır gönül işi. Bir mangala tamamdır.
    Gaz teli: 5 YTL
    Jikle Teli: 5 YTL
    Motor takozları : 10-15 ytl arası
    krom çamurluk: 25 YTL
    Oring zincir: 50-70 YTL arası ülkesine göre
    Ön dişli : 10 YTL
    .

    Sağlıcakla.
    Arbetus yedek parçaları aldığın yerin adresini veya tarifini alabilir miyim? Ben servise debriyaj telini sordum, 15YTL (bazısı 25 YTL) dediler. Mondialin parça fiyat listesinde 5 YTL yazmasına rağmen.

  20. #2760
    ARBETUS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2006
    Şehir
    Gebze\Kocaeli
    Motosikleti
    '93 Kawasaki EN 500 Vulcan
    Alıntı tufanbaydemir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arbetus yedek parçaları aldığın yerin adresini veya tarifini alabilir miyim? Ben servise debriyaj telini sordum, 15YTL (bazısı 25 YTL) dediler. Mondialin parça fiyat listesinde 5 YTL yazmasına rağmen.
    TArif etmeme gerenk yok iste yollayayım. :D dün debriyaj balatasını değiştirdim. işçilik dahil 40 lira verdim. zaten en fazla olsa olsa 10 liradır. msn den görüşelim seninle istersen. Profilimde msn adresim mevcut. Ne gerekiyorsa alır yollarım. Ama gelip görmek istiyorsan Tükkan gebze'de buluşurz götürürüm seni.

    Alıntı red adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yük treni veya posta treni olacak galiba memleketten tcdd ye sordurmam gerek ... peki bu sekilde daha önce tasıyan var mı sag saglım getirebilri miyim _?
    Yucika nickli bir arkadaş vardı. o hem kendisini hemde motorunu bu şekilde trenle taşıdığını anlatmışdı. böyle bir topic vardı vakti zamanında burda. ruhsattaki kilosuna göre bir bedel veriyorsun. içindeki benzini boşaltıp yanın alıyormuşsun. Ancak tavsiyesi iki kişi seyahat edilmesiydi. Çünkü indirip bindirirken hamallar bir bilet parası akdar ücret alıyorlarmış. Bir de sağlamca bağlamak gerekiyormuş.


    Sağlıcakla.
    '04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 26 kullanıcı var. (0 üye ve 26 misafir)

Bu Konudaki Etiketler