dostum aşırı yağda zinciri bozar sen bi götür servise demedi deme sonra.
bua rada motoruma devir göstergesi taktım akü göstetgesi de tabiki fotolar ve ayrıntıları ayrı bir topicte açıklayacağım.
sağlıcakla.
dostum aşırı yağda zinciri bozar sen bi götür servise demedi deme sonra.
bua rada motoruma devir göstergesi taktım akü göstetgesi de tabiki fotolar ve ayrıntıları ayrı bir topicte açıklayacağım.
sağlıcakla.
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
devir göstergesi nereye bağlanıyor?
kaça mal oluyor?
ayrıca vites göstergesi yapabilir miyiz?
resimleri ve yeni başlığın bağlantısını(linkini) merakla bekliyorum...
çin motorlarında devir gösstergesi ateşleme sistemine bağlanıyor. akü göstergesi malum. benim sonraki hedefim yakıt göstergesi takmak bunun için benzin şamandırası buldum benzin müşürü delğine girebiliyor
iş gösterge bulmaya kaldı gibi onu en son yapıcam yarın bağlantı işlemi kaldı basit bi müdahale sizleri haberdar edicem.
şimdilik bu resimlerle idare edin.
deneme amaçlı taktığımiçin pek özen gösteremedim zaten saat gecenin 12 sine yaklaşmıştı sabah 5:35 de kalkıp işe gideceğim için çok uğraşamadım.
bunun dışında yaptığım diğer bir değişiklik ise; gündüz daha iyi görünen sinyal lambaları takmak. Bunun dışında plastik üstten kapaklı çantalar taktım amacım iyi durusa deri kaplamaktı ama çoks es yaptıkları için söküp eski sistem deri çantaya devam.
Diğer resimleri yarın yüklerim hem uykum geldi hemde imageshack saçmalamaya başladı.
sağlıcakla.
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
sevgili kardeşlerim 3 aydan beri almak isteyipte alamadığım mct 250 yi bu gün sipariş ettim inşallah yarın gidip alıcam. umarım bende sizler gibi rüzgarın o müthiş temasının tadına varıcam eşim illaki araba diye tutturdu ama sonunda onu ikna ettim inşallah kazasız belasız km ler yaparız tabi hep birlikte. kullandıkça sevinçlerimi ve üzüntülerimi ( kimse pek üzülmek istemez ama ) sizlerle paylaşmak isterim. hoş ve esen kalın sevgiler.
Taner KESEN
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
taner kesen'e hayırlı olsun.
arbetus; seyhan 250lerde benzin ve vites göstrgesi vardı onların müşhirleri uymaz mı ki?
vites göstergesi müşürü şanzıman bölümüne takıldığı için uyup uymayacağını bilemiyorum. ama uymaz tahminime göre. benzin göstergesine gelince iş şamandırayı deponun içine yerleştirmek ben bir tane şamandıra buldum onu deneyeceğim. ama eğer biraz elektronikten anlıyorsan okullardaya da piyasada hobi devresi olarak elektronik sıvı seviye göstergeler, var ondan yapıp, bizim benzin müşürünü çıkarıp onun yerine de takabilirsin. ben her iki yöntemi de deneyeceğim. elektronik olanda konsolun bir yerine ledli bir seviye göstergesi yaparsın kanunide olan gibi yani depo işi teorikte olabilir gözükmekte ama pratiğe dökünce nasıl bir sonuç alınır bilemem.
sağlıckala.
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
arkadaşlar hepinize teşekkürler bu gün motorumu teslim aldım scoter dan sonra bu makina biraz garip geldi ama kısa sürede alışacağıma eminim yaklaşık 10 km kadar yaptım sonra yaallah işe. çok keyifli bişi bu pazar inşallah izinliyim eşimle birlikte bi güzel gezeriz herhalde. kazasız belasız günler dileği ile hoş ve esen kalın.
Taner KESEN
Bana kimse mondial demesin.uzun yıllardır kullanmadıgım makine kalmadı.Ama mondial gibi kalitesiz servis sahte motor görmedim.aldıgım günden beri motor 5 kez indi fab degişmedik parca kalmadı ,gelen parcalar yerine eskileri takıldı.fabrikadan nazilliden Hataya hatta çinden buraya adam geldi ama gene faydasız çözüm yok.bende mahkemeye verdim av tuttum mahkeme devam ediyor. siz siz olun serviste makinenizi asla bırakmayın şerefiyle iş yapan adam sayısı yok denecek kadar az.yagı alttan boşaltıp aynı yagı sana gene koyuyor degişmedik parcaların parası talep ediliyor.sadece söylüyeyim dedim.tükedici haklarını sayelerinde en ince ayrıntısına kadar ögrendim ama bu işin peşini asla bırakmıcam motorun degerinin 3 katı para koysam da.canım çok yandı
UZAKLARDA BİR GÜNEŞ DOGUYOR.
dostums enin sorunun servisle biz zaten burda grup olarak serviaslerden ümidi kesitğimiz için kendi işimizi kendimiz yapıyoruz.
arkadaşlar dün akşam ilk kez macit beni tamamiyle yolda bıraktı. sebebi ise arka tekeri sökmeye üşendiğim için değiştirmeyi ertelediğim dişli takozu. dişli takozu parçalanmış ve tırnaklar bürbürüne sürtmüş. bu yüzden dişli stoperi ve jant göbeği değişecek.dün gece yarısına kadar lastiği skötüm. üzüldüğüm taraf ise hafta sonu yalovadaki motosiklet festivaline gidip gidemiceğimin belli olmaması.
umarım hakkımda hayırlısı olur
emre o depoyu deposu kazada delinen aarkadaşa hibe ettim hayrola bi sorun mu vardı?
sağlıcakla.
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
arkadaşlar bende hs 150 kullanıyorum.yaklaşık 3000 km yaptım.mct 250 ye motorum+1000 ytl istiyor.Bu konuda yorumlarınızı rica edecektim.saygılar.
dostum mct nin piyasası dalgalı biraz 1700 gibi başlıyor fiyatları. uzayıp gidiyor.
buarada arkadaşlar motoru haftasonuna yetiştirmeye çalışıyorum. Bu yüzden istanbuldaki tüm mondial servislerini aradık jant göbeği yok bir yerde komple jant buldum o da 145 lira(göbek sadece 67 lira) Ben de başka alternatiflere yöneldim 50 ytl ye komple herşeyiyle birlikte çelik jant buldum bugün alınıp uyup uymadığına bakılacak. eğer uyarsa onu takıcam.
sağlıcakla.
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
sağol dostum ben de farkındayım uygun olduğuna. tek pürüz uymama riski jant keeway superlight ve çelik crown modellerinde kullanılanların aynısı ben uyacağı kanısındayım. uymalı yoksa hafta sonu planlarım yatar.
sağlıcakla.
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
dostum geçmiş olsun. yolda kalmak kötü bir şey.
daha önce bahsettiğim sorunun kaynağı belli oldu, zincir.
zincir değişecek. kaliteli zincir tavsiyelerinizi bekliyorum.
(acele işim çıktı kısa kesmek zorunda kaldım
ben kmc taktım taywan malı. bu arada müsadenizşle doğru teşhis koymanın haklı gururunu yaşamak istiyorum. terzi kendi söküğünü dikemezmiş. kendi sorunumun 1 numaralı kaynağını bilmeme rağmen göz ardı ettim
hazır zincirin değişecekken tekeri söküp dişli takozunu da kontrol ettir.
sağlıcakla.
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
ya ilk aldıgım zamanlar bi arkadasıma verdim motoru bizim türk milletinde hep var bu bi tur atıyım olayı biliosun yatırdı oda motoru sol yan tarafı bayaa bi cizilmişti göbektede ezikler falan olustu gerci nikelajla falan kapattım da ben motoru daha sadece seviyorum gecen aklıma geldi sende fazla bi depo vardı diye ondan sormustum kardesim neyse saglık olsun bişekil biyerden bulucaz artık aklında olsun varsa böle deposunu falan değiştiren arkadas benim bi depoya ihtiyacım var
4 Teker Bedeni 2 Teker Ruhu Taşır ..
canım mct'm şimdiye değin açtığı en büyük sorunu geçen ay açtı. 22 gün süren tamir maceramı sizinle paylaşmak istiyorum.
2005, 11. aydan beri bende olan motorumun bakımlarını hiç aksatmadım, yağını vaktinde değiştirdim, o'da karşılığında ufak tefek şeyler haricinde pek sorun açmadı. 10.000 km yi devireli çok oldu, artık o bana bende ona alıştım ve motoruma güvenim tam. uzun yola çıkmayacaksam haftada bir yağını kontrol ederim genelde, ama şimdiye kadar yağ eksilttiği hiç olmamıştı.
son 4-5 aydır viteslerde problem yaşamaya başladım, son dönem vites deiştirmek için tekmelemek zorunda kaldığım bile olmuştu, 3-4, 4-5, arası boşa atmaya başladı, bi kaç defa-nası başardım bilemiyorum- 3ten 4 e atmaya çalışırken 2 ye geçti :S... tamirciye götürdüğümde değişecek parçaların garanti kapsamına girmediği ve maliyetinin oldukça yüksek olduğunu söyledi, bi müddet daha bu şekilde binmemi tavsiye etti, bende onun dediğini yaptım.
bu arada tamircim babamın çocukluk arakadaşı, 30 yıldır bu işle uğraşan, işinin ustası ''yaptığı işi bir defa yapan'', hakkından fazlasını istemeyen bir insan... izmir yeşil ova'da bahri usta.
neyse konuya geleyim,bir gün iş yerinde motorun altında yağ lekesi farkettim, motorun yağını kontrol ettiğimde şok olmuştum 1 gram yağ yoktu, malum su sıkıntısından dolayı son zaman motorumu yıkamaya pek fırsat bulamadım, her tarafı çamur içindeydi, o an dikkatimi çekti ki benim o çamur sandıklarım üzerine toz yapışmış yağmış. doğru benzinliğe gidip yağ aldım gelip doldurdum ve binip eve gittim, ertesi sabah koyduğum bütün yağı paspasla yerden silmek zorunda kaldım...
vakit kaybetmeden motoru servise götürdüm, tamirciye güvenim tam olduğundan maliyeti ne olursa olsun yaptırıcam dedim ve bıraktım motoru.
ertesi gün kontrol amaçlı olarak servise gittim, benim mctnin motor indirilmiş şase çırılçıplak duruyordu, problemli parçaları gösterdi usta.... dişliler aşınmış, vites dişlilerini tutan mil s harfi şeklinde, keçeler patlamış rulmanlar dağılmış vs.vs.
tüm bakımlarını vaktinde yaptırdığım halde neden bunun bu hale geldiğini sordum, benim suçummu?
cevap: hayır, suç bu sistemi yapan mühendiste...
ustanın söylediğine göre, mctlerin vitesleri diğer motorlardan farklı olarak, rulmanlı garip bir sistemle çalışıyor, bu sistem viteslerin çok rahat geçmesini sağlıyor ancak çinin hammaddesinin dandikliği yüzünden çok çabuk aşınıp, büyük masraflar açıyor, ve aynı sistemi kullanmaya devam ettiğiniz sürece kesin çözüme ulaşmanız imkansız, çünkü yine aşınacak, aynı masrafı tekrar yapacak... üstelik motorun vites dişli gurubunu izmirde bulmak mucize, kar marjı düşük olduğundan hiçbir yedek parça bayii bu malzemeyi bulundurmuyor, dahası nazillide, fabrikada bile bu parça yok!!!
ben:peki usta bunu nasıl halledicez?
bahri usta:komple sistemi değiştircem, rulmanları söküp atıcam,yerlerinde eski jawaların burçlu sistemini oturtucam, milleri tornacıda çelikten yaptırıcam, aşınan dişlileri deiştiricem, pahalı olacak, uzun sürecek, ama aynı sorunu tekrar yapma ihtimali yok!
ben: peki usta kolay gelsin...
ve geldik tamir sürecine... tam bir facia oldu, bir hafta boyunca bir yandan usta bir yandan ben her tarafta vites dişli gurubu aradık, yok yok yok hiçbir yerde yok canımdan bezdim, tam ben eski dişlileri kullanmaya mecbur kaldığımı düşünmeye başlamışken benim etmediğim isyanı bahri usta etti, mondiale telefon edip tehditler savurarak bu dişli gurubunun 3 gün içinde eline geçmesini istediğini, aksi taktirde yasal yollara başvuracağını beyan etti. sonuç: ertesi gün dişli gurubu elimizde, 3-5 parça için 0 motor parçalayıp istediğimiz parçaları göndermişler...
şimdi dişliler hazır, sıra işin torna kısmında, iş özel yaptırılacağı için bir standardı yok, dolayısıyla usta dükkanı bırakıp kendi ilgilenmesi gerekiyor...
tornacıda işi bir hafta süründürdükten sonra sipariş edilen malzemeleri teslim etti, sıra toplamaya geldi...
bahri usta sağ olsun, 1 tam gün benim motorla uğraşıp işi tamamladı deneme sürüşüne çıktı, sonuç: tornacıda yaptırılan mil yaklaşık 0.5mm kalın olmuş, bu yüzden nerdeyse dişlileri kıracak, mil çelik olduğundan taşlanarak düzeltilme ihtimalide yok, yeniden yaptırılacak... bir kaç gün daha gecikecek...
sonunda mil yeniden yapıldı, motor yeniden komple dağıtılıp toplandı, yine deneme sürüşü safhası, ve mil yine düzgün değil... motor mehter takımı gibi sesler çıkarıyo..
3. denemede istenilen sonuca ulaşıldı, ses yok, motor saat gibi çalışıyor, üstelik motoru ilk aldığım gün dahi vitesleri bu kadar rahat geçmiyordu... yağ sızıntısı yok, nerden geldiğini bilemediğim garip sesler yok, vitesler de atma geçmeme gibi problemler yok vs.vs.
sonuç: 22 günde tamir anca bitti
maliyet:
aktarma mili 60 ytl
kamalı mil 30 ytl
1. vites dişlisi 40 ytl
3. vites dişli karşılığı 35 ytl
4. vites dişlisi35 ytl
5. vites dişli karşılığı: 35 ytl
yağ 30 ytl(bahri ustanın kullandığı yağ, istemessen kendi yağını kendin götür)
tornacı:40 ytl
işçilik:150 ytl
toplam 455ytl.....
şimdi arkadaşlar, olurda vitesleriniz sapıtırsa bir gün, ya bunları göze alın, yada mctnizi ufaktan elden çıkarmaya bakın. ben motorumun fanatiğiyim, gerekirse bi mct parası daha masraf yaparım satmam, tercih sizin...
geçmişim mucizelerle dolu, geleceğimse düşler alemi..
Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 misafir)