Mondial 250 Mct Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
03 Ağustos 2007, 11:41
#2221
ön dişli ile ilgili bir soruna sebep oluyormuş sanırım. hdeniz bakıyorum da alışmışsın motoruna mct nin göstergesine zaten inanmıyorum çünkü benimki artık saçmalamaya başladı orhangazi yolunda boş yolda biraz sıkıştırdım 110 dan sonra yukarı aşağı hareket etmeye başladı tam sağlıklı kaç yapabildiğini söyleyemeyeceğim. ama genel omemnunum benim veletten. zatena rtık mondial ile sadece blok kapağındaki yazı ile alakası kaldı. bu hali ile bilmeyen motosiklet meraklıları tarfından 6500-10000 ytl arasında fiyat biçenler oldu. peşimden harleyci,artist diye bağıranlar, bu mondial diye inandırmaya çalıştığım insanlar oldu. motorumun şeklinden genel olarak memnunum internette vn800 motosikletin motorunu falan satıyorlar. şeytan dürtmüyorda değil yani şasinin taşıyacağını bilsem denerim açıkcası 800 cc olması şart değil 500 de olsa olur. bir en500 motoru falan olsa oh mis sabah sabah kayışım koptu yaptığım fantazilere bak
hadi kalın sağlıcakla
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
Reklamlar
-
03 Ağustos 2007, 12:02
#2222
iznik-orhangazi arası ne güzel bir yoldur abi öyle.orda yokuş aşağı giderken yanımdan geçen bir race makinanın gazı ile 120 km gördüm.
-
03 Ağustos 2007, 12:22
#2223
hehe ben de dönüşte deponun dibini gördüm pislik hortumları tıkadı yolda kaldım
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
-
03 Ağustos 2007, 12:28
#2224
ARBETUS adlı üyeden alıntı
hehe ben de dönüşte deponun dibini gördüm pislik hortumları tıkadı yolda kaldım
gülerim sana hahahahahahahahahahaa
...tın tın giderim abi....
-
03 Ağustos 2007, 18:42
#2225
walla benimki 120 falan görüyo düz yolda
yokus assaga inerken 130 tek kişi mimaroba büyükcekmece arası gerci bu aralar nolduysa yavasladı motor benzinden mi baska bişeyden mi anlamadım
4 Teker Bedeni 2 Teker Ruhu Taşır ..
-
05 Ağustos 2007, 03:02
#2226
ÇOK çok ÇOK acil...
yarın ankara'dan yozgat'a doğru yola çıkmayı planlıyorum (yani pazar) ama bir kaç problemim var.
1. uzuuun bir dik yokuş inişi sonrasında fren yapmaktan diskten ses gelmeye(ötmeye) başladı. çözümü bilen var mı?
2. sanıyorum ki lastikte veya dişlilerde bir sorun var. sürüşte pat pat pat ses geliyor belli belirsiz de sarsıyor nereden kaynaklanıyor olabilir? giderken debriyaja basıp motoru durduruyorum sarsıntı devam ediyor.
3. uzun yol tavsiyeniz var mı?
-
05 Ağustos 2007, 14:26
#2227
cheronimo: dostum diskten gelen ses çoğu zaman diskle-diske baskı uygulayan padlar arasına sıkışan toz-kum-küçük taş vs yüzünden olur, yıkanınca genelde düzelir, düzelmesse şu benzin istasyonlarındaki basınçlı su fışkırtan jetlerle yıkamanı öneririm, gıcık eden bi sesten başka sorun çıkarmaz, sarsıntının oradan olacağını hiç sanmam.
sarsıntının sebebine gelince, zincirin dengesiz gerilmesinden(sağ ve sol zincir gergileri aynı ölçüde ayarlanmalı), ön ve/veya arka tekerleğin cant ayarının bozulmasından yada direksiyon göbeğindeki boşluktan kaynaklanabilir. uygun bir arazide 1. vitesle giderken kontrollü bir şekilde sert bir ön fren yap; gidon öne arkaya gidip geliyorsa sorunu buldun demektir,
ayrıca cant telleri kontrol et, arada kopuk tel, yada birkaç gevşek tel varsa yine sorunu buldun demektir.
bahsettiğin pat pat pat sesinin nerden geldiğini bilmediğim için o konuda yorum yapamıyorum.
uzun yola gideceksen bahsettiğin sarsıntı sorununu önceden halletmeni şiddetle tavsiye ederim zira uzunyolda seni çok yoracaktır, ayrıca çıkmadan mutlaka motorun yağ seviyesini kontrol et, otobandan fln gideceksen benzini fulle, yemini suyunu ver seni yolsa bırakmasın. yolda kalmak korkunç bişey, uzun yolda kalmaksa tam bir facia.
kazasız belasız git gel, sağlıcakla.
geçmişim mucizelerle dolu, geleceğimse düşler alemi..
-
05 Ağustos 2007, 21:09
#2228
cheronimo adlı üyeden alıntı
ÇOK çok ÇOK acil...
yarın ankara'dan yozgat'a doğru yola çıkmayı planlıyorum (yani pazar) ama bir kaç problemim var.
1. uzuuun bir dik yokuş inişi sonrasında fren yapmaktan diskten ses gelmeye(ötmeye) başladı. çözümü bilen var mı?
2. sanıyorum ki lastikte veya dişlilerde bir sorun var. sürüşte pat pat pat ses geliyor belli belirsiz de sarsıyor nereden kaynaklanıyor olabilir? giderken debriyaja basıp motoru durduruyorum sarsıntı devam ediyor.
3. uzun yol tavsiyeniz var mı?
dostum ön kaliperi sök ama söktükten sonra frene hiç basma kaliperi amortisöre bağlı olan iki vidadan sökeceksin. sonra kaliperin içine yani diskin girdiği yere zımpara kağıdın katlas ve sok biraz zımparala ve ttkerar yerine tak sorunun çözüldğünü görüceksin. arka tekerin akordunu kontrol ettir belki tellerden gevşeme olmuş olabilir hatta bir iki tanesini kırmışda olabilirsin yola çıkmadan buna mutlaka baktır.en kötü senaryo ise arka jant kasnağını yamultmuş olabilirsin. jantın sağlamsa zincirine baktır yağsız kullanımdan dolayı baklaları kilitlenmiş olabilir debriyajı sıktığınıda kütür kütür vurma yapar aslında aynı sesi hareket halindeyken de yapar ama duymazsın. baklalar kilitlendiği için dişliye girerken tam dönemiyorlar. Zincire uzaktan baktığında tam düz değilde inişli çıkşlı duruyorsa zincirin problemli olabilir. bahsettiğin sorunları ben de yaşadım ve bu şekilde çözdüm. dşzkşn ötmesini sıcaktan dolayı kesemezsin benim hem ön hemde arka belediye otobüsünün frenleri gibi ötüyor. ama teker işi ciddi ihmal etme ilk etapta kendinde kontrol edebilirsin jantın tellerini elinle yokla gevşek sallanan var mı? eksik kırık olan var mı?
uzun yol için tavsiyem.
yanına yedek buji (iki adet)
alabilirsen ve değiştirmesini biliyorsan debriyaj ve gaz teli almalısın onlar uzun yol kısa yol mutlaka bulunsun.
bir tane far ve sinyal ampulü
avadanlık
birde 1 lt lik şişe içinde benzin almanı tavsiye ederim benzin istasyonunun girişini kaçırırsan bir sonrakine kadar götürebilir seni.
Sanırım tavisyeler için geç kalmışım ama başka arkadaşın işine yarayabilir.ç
sağlıcakla.
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
-
07 Ağustos 2007, 09:56
#2229
daha önce ön dişlisi sıkışan varsa yardım etsin lütfen
biraz geç olduysa da verdiğiniz bilgiler için teşekkürler. sağ salim vardım ama uzun yola çıkacak arkadaşlara uyarı; akşam karanlığına kalmayın, vizöre yapışan sineklerden önünüzü göremiyorsunuz.
sağ salim vardım ama motor burada bozuldu. ön dişlisi sıkışan var mı hiç?
sorunu şöyle tarif edeyim. 200 km sonunda gevşeyen zinciri gerdirip yapışan sinekleri temizledikten sonra motorumla kısa bir keyif turu atayım dedim. ancak motoru olduğu yerden bir türlü çıkartamadım. sanki birisi arka frene asılıyomuş gibi. araştırıyorum bakıyorum ama netice yok. sonra motoru ortaya doğru sürükledim farkettim ki geriye doğru hiç hareket ettiremezken ileri az da olsa itebiliyorum ve yine farkettim ki gerginliğini (1-2cm salınım) iyi ayarladığım zincir haddinden fazla gergin duruyor. tekrar gevşettimse de nafile sadece üstteki kısmı gevşiyor alt kısım aynı gerginlikte kalıyor. çalıştırıp denedim motor hareket ediyor ama debriyaja basınca sanki hafifçe fren yapıyor.
bugün zinciri iyice yağlayıp biraz sürmeyi deneyeceğim. olmazsa sol arka şanzıman kapağını söküp içine bakayım diyorum. daha önce böyle bir durumla karşılaşan veya bu kapağı söken var mı? dikkat etmem gereken ne var uyarırsanız sevinirim.
şimdiden teşekkürler
-
07 Ağustos 2007, 10:36
#2230
Selam beyler nasıl gidiyo hayat bizim site coşmuş gene arada bir girip nevar ne yok bakıyorum siteye alışkanlık oldu motoru sattık şimdide montu satıyorum ilgilenen olursa görüşelim 0544 886 22 62
marka: held
beden : M
renk: siyah
2-3 ay kullanılmış çok temiz
fiyatı:125ytl
http://www.sahibinden.com/displayitem.php?a=4530143
# Dynex 1680D naylon petek doku (%100 naylon)
# Su ve rüzgar geçirmez PVC kaplı %100 çıkabilir fermuarlı polyester iç astar
# Plastik omuz koruması
# Köpük ve kauçuk sırt koruması
# CE onaylı omuz ve dirsek korumaları
büyük okyonuslarda küçük balık olacağına küçük göllerde büyük balık ol
-
07 Ağustos 2007, 12:48
#2231
cheronimo adlı üyeden alıntı
biraz geç olduysa da verdiğiniz bilgiler için teşekkürler. sağ salim vardım ama uzun yola çıkacak arkadaşlara uyarı; akşam karanlığına kalmayın, vizöre yapışan sineklerden önünüzü göremiyorsunuz.
sağ salim vardım ama motor burada bozuldu. ön dişlisi sıkışan var mı hiç?
sorunu şöyle tarif edeyim. 200 km sonunda gevşeyen zinciri gerdirip yapışan sinekleri temizledikten sonra motorumla kısa bir keyif turu atayım dedim. ancak motoru olduğu yerden bir türlü çıkartamadım. sanki birisi arka frene asılıyomuş gibi. araştırıyorum bakıyorum ama netice yok. sonra motoru ortaya doğru sürükledim farkettim ki geriye doğru hiç hareket ettiremezken ileri az da olsa itebiliyorum ve yine farkettim ki gerginliğini (1-2cm salınım) iyi ayarladığım zincir haddinden fazla gergin duruyor. tekrar gevşettimse de nafile sadece üstteki kısmı gevşiyor alt kısım aynı gerginlikte kalıyor. çalıştırıp denedim motor hareket ediyor ama debriyaja basınca sanki hafifçe fren yapıyor.
bugün zinciri iyice yağlayıp biraz sürmeyi deneyeceğim. olmazsa sol arka şanzıman kapağını söküp içine bakayım diyorum. daha önce böyle bir durumla karşılaşan veya bu kapağı söken var mı? dikkat etmem gereken ne var uyarırsanız sevinirim.
şimdiden teşekkürler
dostum sorun dişli değil zincir bence ne akdar yağlasan da yağla sıkıştığı için açılmayacaktır bir daha bence zincirini değiştir sorunun hallolacaktır.ben de de aynı problem oldu zincir baklaları sıkışmışlar yağsız kullanımdan kolay hızlanamıyordum gazı kestiğimde frene bazmış gibi yavaşlıyordum. bu aşamadan sonra sürmeye devam edersen ön ve arka dişlilerini yemeye başlarsın aklında bulunsun alacağın zincir yetmeyecek. zincire 6 tane gibi fazladan bakla eklemek gerekiyor. zinciri illada gevşeticem diyorsan tekerin vidasını gevşettikten sonra zincir gergilerini de kafi miktarda sök ve arka tekeri hafifce tekmele(arkadan)bu şekilde gevşetirsin. yok ben illa yan kapağıda sökecem diyorsan zaten iki vidası var birde vites pedalını sökmen gerekiyor sökerken pedalın hangi açıda olduğuna dikkat et de tatıktan sonra pedalın yüksekliğini rahat ayarlayasın. yoksa sonra bir de pedlın yüksekliğini ayarlamak için uğraşırsın. Çünkü ben bunların hepsini bir gece de yaptım en sonunda zinciri değiştirdim.
@erman montun yagusa mı?
sağlıcakla.
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
-
07 Ağustos 2007, 13:04
#2232
görünüş süüper ama bide mondial olmasa tam süper olcak
-
07 Ağustos 2007, 13:52
#2233
ARBETUS adlı üyeden alıntı
dostum sorun dişli değil zincir bence ne akdar yağlasan da yağla sıkıştığı için açılmayacaktır bir daha bence zincirini değiştir sorunun hallolacaktır.ben de de aynı problem oldu zincir baklaları sıkışmışlar yağsız kullanımdan kolay hızlanamıyordum gazı kestiğimde frene bazmış gibi yavaşlıyordum. bu aşamadan sonra sürmeye devam edersen ön ve arka dişlilerini yemeye başlarsın aklında bulunsun alacağın zincir yetmeyecek. zincire 6 tane gibi fazladan bakla eklemek gerekiyor. zinciri illada gevşeticem diyorsan tekerin vidasını gevşettikten sonra zincir gergilerini de kafi miktarda sök ve arka tekeri hafifce tekmele(arkadan)bu şekilde gevşetirsin. yok ben illa yan kapağıda sökecem diyorsan
zaten iki vidası var birde vites pedalını sökmen gerekiyor sökerken pedalın hangi açıda olduğuna dikkat et de tatıktan sonra pedalın yüksekliğini rahat ayarlayasın. yoksa sonra bir de pedlın yüksekliğini ayarlamak için uğraşırsın. Çünkü ben bunların hepsini bir gece de yaptım en sonunda zinciri değiştirdim.
@erman montun yagusa mı?
sağlıcakla.
barış bu sorun bana başka bir sorun gibi geldi
debriyaj balatalarının altındaki segmanı ve balataları ver balataların arasındaki sacları kontrol ettirmek lazım
...tın tın giderim abi....
-
07 Ağustos 2007, 14:15
#2234
cross delisi adlı üyeden alıntı
görünüş süüper
ama bide mondial olmasa tam süper olcak
o zaman seni BMw standına alalım BMW R1200C ne dersin?
Mondial olunca ne oluyor ki? bunu tutup da MZ etz ailesi ile aynı kefeye koymak yanlış olur. ama isminden dolayı yermek de daha yanlış olur.
metin bence sorun zincir bir kontrol etsin bende de kilitlenme oldu bahsettiği herşeyi yaşadım gazı kestiğimde hızın aniden düüşmesi debriyaja bastığında çıkardığı ses ve sarsıntı zincirin bittiğini gösteriyor. tabi başka birşeyi bozmuş mu bilemem ama sorun bu bence zincir bazı yerlerde geriliyor bazı yerlerde gevşiyor. dişli bunu yapamaz zincirin bozulmuş olacağına dair 1e 10 bahis koyyorum balata olsa kalkışlarda falan titreme yapar ani basmalarda kaçırma yapar. arkadaş pay bıraktığı halde zincirin aşırı gergin olduğunu belirtmiş ben zincir diyorum eminim ve son kararım
sağlıcakla.
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
-
07 Ağustos 2007, 15:34
#2235
herkese selam, mondial in 250 mct modeli ile zealsun un 150-19 modelini karşılaştıracak olursak hangisi daha avantajlı olur? biliyoruma ralarında cc farkı var ama bunu da karşılaştırmaya sokmak isterim, itiraf etmek gerekirse zealsun daha karizma duruyor ayrıca devir saati de mevcut.
-
07 Ağustos 2007, 15:44
#2236
madem 2sinin arasında kaldın mct al...ama tavsiyem çinden uzakdur...motoruma son yaptıklarım yan contalar,debriyaj balatası,ön dili takozu ,arka dişli takozu,arka fren balatası,zincir,marş otomatiğini değiştirdim tamam herşey sıfır oldu diyordum ama pazar günü mersinin bir yaylasına gidereken bu seferde üst kapak contasını patlattı..işin kötüsü yağ egsozun girişine damlıyor ve yanıyor iğren kokuyor bu kokuyu yaklşık 2-3 gün daha cekecem çünkü anca gelirmiş...canım çok sıkkın ...bu motor beni artık delirtmeye başladı...alalı 2 yıl oldu ne hevesler ile almıştım...neyse kendinize ii bakın ....görüşmek üzere...
YUNUS EMRE KARAN
www.facebook.com/yunusemrekaran
https://www.youtube.com/channel/UCPdXVxbgO4Pwi0IZqVxcUDw
-
07 Ağustos 2007, 16:25
#2237
offf gözüm korktu valla, az bir şey daha üzerine koyup cbf 150 alacam ama motorda şekil yok, bilmiyorum ki daha çok araştıracağa benziyorum...
-
07 Ağustos 2007, 16:28
#2238
bencede sen cbf al..şekli boşver gerçi oda çinmiş ama yinede honda kalitesi var...
YUNUS EMRE KARAN
www.facebook.com/yunusemrekaran
https://www.youtube.com/channel/UCPdXVxbgO4Pwi0IZqVxcUDw
-
07 Ağustos 2007, 16:37
#2239
xdanger adlı üyeden alıntı
offf gözüm korktu valla, az bir şey daha üzerine koyup cbf 150 alacam ama motorda şekil yok, bilmiyorum ki daha çok araştıracağa benziyorum...
dostum önce tarzını belirle ondan sonra makina seç derim ben. ve seçtiğin makinanın topiclerini iyice oku. oranla ondan sonra al motorunu unutmadan motyunusun yaptığı değişiklikleri cbf150 de yapmaya kalksan çokda ucuz olmayacaktır.
sağlıcakla.
'04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS
-
07 Ağustos 2007, 16:44
#2240
arkadaşlar yalnız şöyle bir durum da var; benim zincirim devamlı yağlıydı? hatta en son yola çıkmadan önce sprey pas sökücülerden alıp iyice yağladım, düşünüyorum acaba ondan mı oldu diye ama üzerinde bariz yazıyor; "paslanan vidaların sökümünde tüm motorlarda otomotivde kullanılır temizler yağlar". debriyaj ve vitesler çalışıyordu.
valla şaşırdım acaba benden önce birileri birşeyler mi yaptı, nitekim brandasının üstünde (muhtemelen üst kattan atılan sigara izmaritinin sebep olduğu) delikler vardı ve meraklı birileri tarafından eksoz kısmı açılıp bakılmıştı. e bu branda kilitli bir şey olmadığından açıp bakıp binip kurcalayıp kapatmış olabilirler mi? neresi kurcalandığında böyle bir arıza verir ki bu alet? yoksa pas sökücü bizim dişlinin yağlarını da mı söktü?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 37 kullanıcı var. (0 üye ve 37 misafir)
Bu Konudaki Etiketler