Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Mondial 250 Mct Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #201
    tekno - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2006
    Şehir
    Karşıyaka
    Motosikleti
    Mct 250 Kurtuldum, Cfb 150,Nc 700x
    Bu arada pazar günü eşimle birlikte ilk kez motora binip 80 km yol yaptık.Resimleri göndereceğim.

    Değerli arkadaşlar bizim mct lerin jant ve tel ayarlarını kontrol ettiren varmı yada ayarlatan?Sanıyorum vibrasyonun bir kısmıda balans bozukluğundan kaynaklanıyor.

    Bu arada resimde lütfen aynalarıma dikkat ediniz.

    Saygılar


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #202
    Journeyman_35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2006
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    BMW F650
    Alıntı tekno adlı üyeden alıntı
    Bu arada pazar günü eşimle birlikte ilk kez motora binip 80 km yol yaptık.Resimleri göndereceğim.

    Değerli arkadaşlar bizim mct lerin jant ve tel ayarlarını kontrol ettiren varmı yada ayarlatan?Sanıyorum vibrasyonun bir kısmıda balans bozukluğundan kaynaklanıyor.

    Bu arada resimde lütfen aynalarıma dikkat ediniz.

    Saygılar
    Hocam, aynalar süper, çok yakışmış... nereden değiştirdin ?

    Ben buradaki yazışmalardan sonra göstereyim istedim servise ama, 1000 km. ilk bakımda gel, arka düzenin akrabalığı tam otursun, gene rahatsız olursan o zaman nihai bi ayar yapalım dediler...

    Şimdilik bi problem yok gibi...benden çok daha tecrübeli bir motordelisi kankam var, onunla beraber aldık zaten motoru, o da şikayet etmedi hiç....
    [FONT="Verdana"]
    [COLOR="Red"]" Tanrım, iyi bi adam yap beni, yalancılara kandırtma, karşımdakilerin doğru anlamalarını sağla, gerçek sevenlerimi koru ve gözet; sınırlarımı koyma gücü ver sevdiğimde ve kavga ettiğimde..."[/COLOR][/FONT]

  3. #203
    Journeyman_35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2006
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    BMW F650
    Alıntı hakanz adlı üyeden alıntı
    Journeyman,

    Süper bi çalışma elerine sağlık, ben motoru alırken adamlar gözümün önünde bujileri ve ampulleri çöpe attılar. Sebebini sordum buji dandik ampul ise 2 kat dandik hemen kesiyor dediler. Tüm sinyal ve far ampullerini değiştirdiler ücret almadan.

    Ama o çıkan bujileri at gitsin çok kötüler ve performans kaybettiriryorlar.

    Bir çift champion, NGK veya Bosch bulundur avadanlıkta.

    Motorun çalışması değişiyor iyi buji takınca.
    Abi, kesinlikle haklısın...Noname buji mi olur ;)
    Ama ampuller dursun...olsun dandik mandik, gideceğim yere kadar götürsün beni yeter...

    Ben yarın servise götürücem zaten oğlumu...200 km olunca gel de atalım o içindeki çapaklı fabrika rodaj yağını demişti servisim...bujileri de konuşur değiştiririm yarın...2 tane de sepete atarım dediğin gibi...

    Muhtemel yarın çok daha keyifli olacak motorum...

    Selamlar, sevgiler...
    [FONT="Verdana"]
    [COLOR="Red"]" Tanrım, iyi bi adam yap beni, yalancılara kandırtma, karşımdakilerin doğru anlamalarını sağla, gerçek sevenlerimi koru ve gözet; sınırlarımı koyma gücü ver sevdiğimde ve kavga ettiğimde..."[/COLOR][/FONT]

  4. #204
    choppersile - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ekim 2005
    Şehir
    Şile/İSTANBUL
    Motosikleti
    Suzuki Burgman AN400
    Tekno,

    Kırmızıda ayrı güzel duruyo be!!!!Hakikaten aynalar hoş olmuş hangi modelin aynaları onlar...Kaça aldın?
    ŞAMPİYON FENERBAHÇE...MONDİAL 150 ZAT...

  5. #205
    Tagalar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Kasım 2005
    ...
    Selam dostlar...

    Tagalar dostumuz başta olmak üzere, bir çok arkadaşımızın da bilgisi olması adına...

    Liste yapacağıma fotoğraflarını çektim , bizim MCT ile gelen avadanlık ve yedeklerin...Unutmadan tabii 2 adet de harici sinyallerimiz var tabii...
    ...

    @Journeyman_35

    Dostum ellerine sağlık, çok teşekkür ederim. Birkaç malzemeyi bana eksik vermişler anlaşılan...

  6. #206
    hakanz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    BMW F650 CS Scarver

    Öneri

    Arkadaşlar,

    Hepimiz imzamızın altına yaş ve şehir yazalımmı kimin nereden yazdığı anlaşılsın diye ne dersiniz.? İmza kontrol paneli kısmından eklenebiliyor
    Saygı göster, saygı gör. Seviyesizlerden hep uzak dur!

  7. #207
    distinto - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    MCT 250
    istanbul avrupa 26
    Zamana ait düşlerim... Gemi benim kaptan benim...

  8. #208
    hakanz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    BMW F650 CS Scarver
    4 lü flaşörün düğmesinin tam yerini görmek istemiş bir kaç arkadaş özelden mesaj yazmış. Görüldüğü üzere kornanın tam yanı (sağ tarafta.

    Tekrar ediyorum flaşör parası ödemeyin çünkü flaşöre gerek yok. Bir düğme ve işçilik.



    Düğmeyi çektikten sonra sağ veya sol sinyal verdiğinizde sistem direkt 4 lü olarak çalışıyor.

    Saygı göster, saygı gör. Seviyesizlerden hep uzak dur!

  9. #209
    metemen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mart 2005
    Şehir
    BEYLİKDÜZÜ/İST
    Motosikleti
    MONDİ 250 MCT

    Aynalar

    Alıntı tekno adlı üyeden alıntı
    Bu arada pazar günü eşimle birlikte ilk kez motora binip 80 km yol yaptık.Resimleri göndereceğim.

    Değerli arkadaşlar bizim mct lerin jant ve tel ayarlarını kontrol ettiren varmı yada ayarlatan?Sanıyorum vibrasyonun bir kısmıda balans bozukluğundan kaynaklanıyor.

    Bu arada resimde lütfen aynalarıma dikkat ediniz.

    Saygılar


    aynalar gerçekten motor görünütüsü üstünde bir fark yaratmış standart aynalar görüş olarak iyi ama kalite olarak sorgulanabilir kazasız belasız yolculuklar


    benimde jant telleri hakkında birkaç sorum olacak telleri sıkarken nelere dikkat etmeliyim serrtlik iyidir yoksa tatlı sertmi


    bu sorum üstad hakanz özellikle sanadır




    tüm mct 250 kullanıcılarına duyurulur


    16 nisan 2006 günü (topictende takip edebilirsiniz) çok güzel bir piknik organizasyonu hep beraber katılırmıyız yorumlarınız lütfen
    ...tın tın giderim abi....

  10. #210
    hakanz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    BMW F650 CS Scarver
    Alıntı metemen adlı üyeden alıntı
    benimde jant telleri hakkında birkaç sorum olacak telleri sıkarken nelere dikkat etmeliyim serrtlik iyidir yoksa tatlı sertmi


    bu sorum üstad hakanz özellikle sanadır
    Estafurullah hocam üstadlık kim biz kim,

    Jant telleri ilk parti MCT lerde sorunluymuş. Ben Ekim 2005 te aldım motoru benimki kuvvetli olanlardanmış.

    Jant sorunu yaşamadığımdan bilmiyorum ama sanırım servisler bu sorunu çözüyormuş. Zaten servise gittiğinde bakınca bu eski zayıf tel veya yeni diyorlar.

    Bu gün Kozyatağı - Levent yaptım geldim 120 gördüm.

    Motor için KGS aldım, eldivenin uzerine 2 kedi dili (cırt cırt) yapıştırdım karşılığınıda KGS nin uzerine sağlam yapışkanlı, iyi bi taktik oldu sanırım eldiven çıkar cepten KGS çıkar derdi olmadı Köprüden geçeceksem takıyorum eldivene şekil A da görüldüğü üzere


    Arka lastik havasına gelince teker üzerinde yazan 355 kg at 41 psi en ideal taşıma havası olduğunu 2 lastikçi arkadaşım ve servise teyit ettirdim. Sonuçta kitapçıktada öyle yazıyor. Zayıf basınç frenajı ve virajı etkiler bir deneyin 40 hava ile viraja yatmayı arkadaşlar.
    Saygı göster, saygı gör. Seviyesizlerden hep uzak dur!

  11. #211
    metemen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mart 2005
    Şehir
    BEYLİKDÜZÜ/İST
    Motosikleti
    MONDİ 250 MCT
    piknik içi yorumları alamadım ne o yoksa motorunuıza nazarmı değer hımmm.. şaka tabi ben kesin gidecem 40-50 motor şöyle güzel bi gezi hemde sizinle tanışmak ayrı bir keyif olur



    arka lastik basıncı düşüğk olursa motorun çekişinde düşüklük virajlarda tutunamama ve yalpalanma, benzin tüketiminde artış oluancak yağışlı havarda lastik basıncı biraz düşürülürse sürtünme fazla olacağıncan düz sürüşte daha iyi bir yol tutuşu olacaktır. kuru havada ise basınç yüksekliği oranında motor serileşecek ama yolu kavraması azalacaktır bizde yolun kuru olmasından yararlanarak daha güvenli motor kullanabileceğiz dimi....

    acaba gidon milini greslesem ne olur...
    ...tın tın giderim abi....

  12. #212
    hakanz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    BMW F650 CS Scarver
    Alıntı metemen adlı üyeden alıntı
    piknik içi yorumları alamadım ne o yoksa motorunuıza nazarmı değer hımmm.. şaka tabi ben kesin gidecem 40-50 motor şöyle güzel bi gezi hemde sizinle tanışmak ayrı bir keyif olur
    Bizde bebe için gelen giden çok oluyor bu aralar, telaş biraz geçsin ondan sonra katılabileceğim ancak.
    Saygı göster, saygı gör. Seviyesizlerden hep uzak dur!

  13. #213
    tekno - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2006
    Şehir
    Karşıyaka
    Motosikleti
    Mct 250 Kurtuldum, Cfb 150,Nc 700x
    Değerli arkadaşlar ,

    Aynalar hangi motorun bilmiyorum ama İzmirde motorsiklet parçaları satan bir dükkanda gördüm.Alıp inceledim , yerine takabileceğimi düşündüm.

    Boyları kısa olduğu için orjinali kadar fazla titremeyeceğini düşündüm ve öylede oldu.

    Fiyatıda 12,5 Ytl.Çin malı olduğundan motorumda yabancılık çekmedi.

    Almak isteyipte bulamayan arkadaşlara kargo ile gönderebilirim.

    Kazasız sürüşler

  14. #214
    Tagalar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Kasım 2005
    ...
    Düğmeyi çektikten sonra sağ veya sol sinyal verdiğinizde sistem direkt 4 lü olarak çalışıyor.
    ...

    @hakanz
    Sevgili hakanz ben bu dörtlü sinyal işini iyi bir elektrikçi ustaya yaptırarak gaz elceğinin yanındaki motoru stop ettiren düğmeye bağlattım. Nasıl olsa kontaktan stop ediyorum motosikleti. Yalnız güzel olan şu oldu, usta sinyallerden gelen kablolara 2 adet diyot bağlayarak bu işi yaptı. Böylece sinyallerde normal şekilde görevlerini yapıyorlar. Mantık olarak sinyallerden gelden her bir kablonun ucuna birer diyot bağlayıp diğer eksi uçlarını kısa devre yapıyorsunuz. Kısa devre yaptığınız uçlarıda bir anahtar vasıtası ile toprağa veriyorsunuz. Biz ek anahtar koymamak için motor stop anahtarını kullandık.

  15. #215
    chansoi666 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2006
    selam arkadaşlar,muhabbetiniz çok hoş dayanamadım ...
    ben de mondial 250 mct almayı düşünüyorum ilk motor olarak.Görüntü olarak gayet hoş sizlerden edindiğim bilgere göre de hemen hemen sorunsuz bi makine.ve fakat, size danışmam gereken hususlar var.
    1-bu aletin alarmı var mı
    2-devir göstergesi var mı?
    3-kontrolü benim gibi sadece scooter deneyimi olan bi acemi için yeterince kolay mı.
    4-yakıt tüketimi nedir?

    yanıtlarsanız çok sevinirim..

    saygılar...
    sahip olmadığını istio ya insan...hep ondan işte hep ondan...

  16. #216
    Journeyman_35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2006
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    BMW F650

    Hoşgeldin + Jantlar + Yağ + Bujiler

    Alıntı chansoi666 adlı üyeden alıntı
    selam arkadaşlar,muhabbetiniz çok hoş dayanamadım ...
    ben de mondial 250 mct almayı düşünüyorum ilk motor olarak.Görüntü olarak gayet hoş sizlerden edindiğim bilgere göre de hemen hemen sorunsuz bi makine.ve fakat, size danışmam gereken hususlar var.
    1-bu aletin alarmı var mı
    2-devir göstergesi var mı?
    3-kontrolü benim gibi sadece scooter deneyimi olan bi acemi için yeterince kolay mı.
    4-yakıt tüketimi nedir?

    yanıtlarsanız çok sevinirim..

    saygılar...
    Dostum, hoşgeldin....
    Alacağın motor ne olursa olsun, şimdiden kazasız ve keyifli sürüşler dilerim...

    Alarm hususunda inan ben de emin diilim ama elektrik aksamı konusunda benden kat kat bilgili arkadaşlarım var...onlar cevaplasınlar...

    Devir göstergemiz yok...kulağına güveniyosun ;) güzel de oluyor...

    Kontrol mu? hocam, ben direkt bu makine ile olaya girdim...3 ncü günün sonunda herşey bitmişti...zaten makine keyifli , kendi de sana yardım eder, merak etme...

    Benzin konusunda , dediğim gibi daha rodaj aşamasında olan biri olarak ne söylesem yanlış olur...azıcık daha gitmem lazım...

    Bunun dışında, sevgili hakanz ve tuğrul kardeşlerimi dinledim, bujilerimi değiştirdim...ne de güzel etmişim...

    Bugün, servisimin uyarısını da dikkate alarak 1000 km den önce 270 km civarı, içerisindeki Çin malı kızartma yağını değiştirdim..evet, yanlış diil, kızartma yağı... gözlerime inanamadım, bu kadar da olamaz diye....simsiyah zift çıktı resmen 270 km sonunda...neyse, ben sevgili tuğrul' un söylediklerini aktarınca ; yani 20 40 yağ, içine de 100 gr. şanzıman koruyucu; Süleyman abi uzaydan gelmişim gibi baktı bir an bana...
    Sonuçta Shell Rimula 10 40 , 2 litre ile yeniledik kanını oğlumun....

    İkinci şoku bujilerde yaşadım...aynen dediğiniz gibi çıktılar...kömür karası sürme çekilmişti bujilere komple..bir adım ötesi yolda kalma, fazladan benzin ve motor yıpranması....

    NGK takıldı....

    Toplamda da 40 YTL verdim işçilik mişçilik dahil...sanırım fena diil , hesaplı sayılır...

    İnanır mısınız, sesi değişti gibi geldi bir an motorumun....

    Durum budur...yarın öğle arasında keyfini sürücem inşallah...

    Hepinize sevgiler, selamlar....

    Bu arada Tekno, ben de İzmir deyim hocam...aynalarına bayıldım, muhtemelen Kahramanlar da buldun onları...yardımcı olursan sevinirim...
    [FONT="Verdana"]
    [COLOR="Red"]" Tanrım, iyi bi adam yap beni, yalancılara kandırtma, karşımdakilerin doğru anlamalarını sağla, gerçek sevenlerimi koru ve gözet; sınırlarımı koyma gücü ver sevdiğimde ve kavga ettiğimde..."[/COLOR][/FONT]

  17. #217
    choppersile - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ekim 2005
    Şehir
    Şile/İSTANBUL
    Motosikleti
    Suzuki Burgman AN400
    Alıntı chansoi666 adlı üyeden alıntı
    selam arkadaşlar,muhabbetiniz çok hoş dayanamadım ...
    ben de mondial 250 mct almayı düşünüyorum ilk motor olarak.Görüntü olarak gayet hoş sizlerden edindiğim bilgere göre de hemen hemen sorunsuz bi makine.ve fakat, size danışmam gereken hususlar var.
    1-bu aletin alarmı var mı
    2-devir göstergesi var mı?
    3-kontrolü benim gibi sadece scooter deneyimi olan bi acemi için yeterince kolay mı.
    4-yakıt tüketimi nedir?

    yanıtlarsanız çok sevinirim..

    saygılar...
    Hoşgeldin chansoi666

    1-Kendinden alarmı yok...Ama taktırtabiliyorsun
    2-Devir saati yok...
    Bu iki soruya cevap olarak; genel olarak baktığımızda K.way 150 sl hariç hiçbir Çinli cruiserda alarm ve devir saati yok.
    3-Bende senin gibi başlangıç olarak scooter kullanıcısıydım.Gerekli tecrübeyi edindikten sonra 250 mct aldım.Eğer araba kullanıyor oradaki vites tecrübesine sahipsen 2 saatlik kullanımdan sonra olaya hakim olabiliyorsun.Ben hiç zorlanmadım.Scooterdan tek farkı vites olayı çünkü...
    4-Yakıt olayını hiç test etmedim.Tecrübe eden arkadaşlardan bende cevap rica ediyorum.
    ŞAMPİYON FENERBAHÇE...MONDİAL 150 ZAT...

  18. #218
    kkhakankk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ekim 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    MONDİAL MCT250
    tuşa iki sefer dokundum yalışlıkla 10 sefer yolladı pardon

  19. #219
    kkhakankk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ekim 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    MONDİAL MCT250
    beyler bu piknik olayını ben ce biraz erteliyelim yaa. ben şuan ıspartada ögrencıyım bu sene son motorumda burda bız bu olayı temmuz gıbı yapalım bılıyom bıraaz cok salldım ama en azından ozamanda yapalım arkadaşlar ya.

  20. #220
    hakanz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    BMW F650 CS Scarver
    Alıntı Tagalar adlı üyeden alıntı
    bu dörtlü sinyal işini iyi bir elektrikçi ustaya yaptırarak gaz elceğinin yanındaki motoru stop ettiren düğmeye bağlattım. Nasıl olsa kontaktan stop ediyorum motosikleti.
    Diyot işini bende hemen yaptırayım Tagalar, iyiymiş hem düğme çek hem sinyal aç derdim sayende ortadan kalkacak, elektrikçiye söylesem diyot diye anlarmı yoksa özel bir adı varmı bu diyotun?

    Bence ne kadar pratik olsada acil durum stopunu keşke kullanmasaydın adı üzerinde acil durum stopu.
    Eski motorumda bir defa düştüğümde kullanmıştım o düğmeyi ben, yoksa motorla beraber sürüklenecektim. Hatta yan yatmada olası bir benzin akıntısındada eletrik sistemini kestiği için yangına karşı çok işe yarar bir düğme gibi geliyor bana. Tüm motosiklet eğitimlerinde motorunuzu acil stop düğmesinden stop ettirmeye alıştırıyorlar el melekesi yapsın diye. Allah ihtiyaç hissettirmesin ama o elzem bir düğme.


    Donald Duck Temel Sürüş Eğitiminden Alıntı
    Motoru “engine cut-off switch” (acil stop dugmesi) ile stop edin. Sag eliniz on frende, sag ayaginiz arka frende, sol ayaginiz yerde iken sol elinizle kontak anahtarini kapatin. Inin.

    Motoru stop ettirmek icin daima acil stop dugmesini kullanmayi aliskanlik haline getirin. Bu dugmeyi kullanmak icin sadece sag el basparmagi yeterlidir, diger kontrollerden elinizi cekmeniz gerekmez, ve gunun birinde gercekten acilen stop ettirmeniz gerektiginde sag el basparmaginiz bu hareketi otomatik olarak yapacaktir. (Kaynak Donald Duck Sürüş Eğitimi)

    Alıntı chansoi666 adlı üyeden alıntı
    2-devir göstergesi var mı?
    chansoi666 hoşgeldin.

    Öncelikle devirsaati konusuna takmamanı öneririm. Seyir anında zaten bakamazsın. Unutma motor baktığın yere gider. Kulak en iyi devirsaatidir. Vites değiştirirken devir saatine kimse bakmazki. Tavsiyem alarm devirsaati yerine servis yedekparça ve müşteri memnuniyeti ile alacağın motora karar vermen. Şu anda doğru yerlerden birindesin Motoru abrama konusunda ise hiç endişen olmasın choppersile ve journeyman in dediği gibi hataları tolere edebilen başlangıç ve orta seviye kullanıcılar için ideal bir alet.
    Saygı göster, saygı gör. Seviyesizlerden hep uzak dur!


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)

Bu Konudaki Etiketler