12 bin km bakımı yaklaşıyor yetkili servis olarak en yakın Kuşadası ve izmir servisleri var, hangisini önerirsiniz?
12 bin km bakımı yaklaşıyor yetkili servis olarak en yakın Kuşadası ve izmir servisleri var, hangisini önerirsiniz?
Lastik meselesi gündeme geldi, üzerindekiler fabrika lastiği görüntüde bir problem yok, km 12 bin fakat yıldan dolayı beni tedirgin ediyor gözle görülmeyen deformasyon ve çatlamalar başlamıştır diye değiştirme ihtiyacı hissediyorum, aklımda net olarak metzeler enduro 3 sahara var ama heidenau k60 çok övülüyor, kullanan var mı merak ettim.
Merhaba,
Klx 250 için ön ve arka fren diski nereden temin edilebilir ? Sbs fren ile görüştüm, sadece ön fren için uygun olan model var kataloglarında fiyat ve teslimat bilgisi veremediler.
Z Moto 2 ay içerisinde sipariş ile getirildiğini söyledi, fiyatın 3bine yakın olabileceği bilgisini aldım. EBC de sanırım motosiklet disk işini bıraktı.
Crf gibi popüler bir model değil evet ama TR'de Klx diski bulamamak da bizim şansımız sanırım.
Herkese kazasız belasız sürüşler
Arman dişli üretiyor olabilir, başka motosikletler için yerli üreticilerden alanları gördüm; genel olarak memnunlar. 30bin kmdir kullanan diski hala sağlam olan biri vardı forumda.
Z moto eşek sırtında güney kutup noktası etrafında 3 tur atarak getiriyor sanırım. Yurt dışı siteden sipariş etsem 15 gün sonra elimde olur parça. Sadece 400 500 lira fazladan kargo parası verirsin. Yine de büyük ihtimalle Z moto'dan ucuza gelir. Yerli ihtimalleri araştırdıktan sonra yurt dışından siparişe bir bak bence. Bana da kask için 2 ay sonra gelir diyip 7000 lira fiyat çekmişlerdi. Kendim yurt dışından alıp 4000 liraya 3 hafta sonra takmıştım kafama.
Hocam öncelikle yorumunuz için çooook teşekkürler. Bu kadar hızlı ve etkili bir cevap beklemiyordum Yurtdışı sitelerinde Klr 650 ve Z serisinin bütün disk modelleri var 250klx modelini bir türlü bulamadım.
Z moto ile yazdıklarınıza bir şey eklemek gerek yok.
Arman dişli ile hemen görüştüm, sağolsun beyfendi ilgilendi benimle, uygun fiyatta cross motosikletler için disk üretiyorlarmış. En yakın zamanda sipariş geçmeyi düşünüyorum daha iyi bir alternatif bulamazsam.
--------------------------------------
Bende sığar iki cihân ben bu cihâna sığmazam.
Yurt dışında 250cc klasmanı bizdeki kadar yok, muhtemelen başka bir isimle satılıyordur bu model daha yüksek cc olarak. Ama uyumlu parçaları olan modeller vardır kawasaki içinde, yabancı forumlarda araştırmanız lazım. Ben olsam Arman dişli uygun fiyat verdiyse alırdım. Çok kullanan var, kötü olacağını düşünmüyorum.
Hocam büyük ihtimalle dediğiniz gibi yapacağım, arka disk limitte çünkü.
Vay bee, üzerinden 6 sene geçmiş.
Klx250 nihayet nasip oldu bana. Bakım işlerini hallettikten sonra bir başlık açayım da arada neler oldu yazayım.
Disk işinden gol yemek kötü oldu, her halükarda bir ustaya göstermem lazımdı, tecrübe ettik.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:30 ----------
Arka disk bayağı yenmiş.
Ön disk sanırım orjinalindeki bir deforme nedeniyle başka küçük bir disk ile değiştirilmiş.
Gelişmeleri ve sonuçları paylaşmaya devam edeceğim.
WR ile epey güç farkı var bana kalırsa tercih etmem çünkü zorlama bir güç, 250cc den normal şartlarda elde edilebilecek güç bellidir, yamaha daha yüksek güç elde etmek için blokta özel alaşımlı titanyum vb parçalar kullanıyor, motorun ömrü daha kısa olup parça fiyatları daha yüksek oluyor, Klx ile Wr arasında da ciddi fiyat vardı vardı %30 gibi daha pahalıydı yamaha. CRF’ye gelirsek malzeme kalitesi diplerde, motoru ilk alan önce arka yayı değiştirmek zorunda kalıyor ön amortisöre çözüm bulamadılar henüz, ön fren yaptığında dalma yapıtor, klx’in süspansiyon kalitesinin yanından geçemez, geçen konu geçmişti klx’in ön arka süspansiyon yedek parça fiyatına ikinci el crf alınır demiştim, oturuş pozisyonu da kötü crf’de gidondan kaynaklı, gidonu değiştirmek şart. Klx’lerin üzerinde devir kesici var devre dışı bırakıldığında 150km/h hıza çok rahat ulaşıyor tabi bu tarzın amacı hız yapmak değil, ayrıca daha yüksek devir çevirmeyince motor daha uzun yıllar sorunsuz kullanılabiliyor. CRF KLX farkını altın elbiseli adam’ın karşılaştırma videosundan izleyebilirsiniz.
Klx her zaman sahip olmak istedigim bir model.
Ciddi anlamda komplike olmayan sistemli basit ve sade bir makina.
Hee,muadil parca uretimi yayginlaşsa ve her butçeye göre yedek parça bulunabilse hemen alirim.
Şu crf deki dalma olayi cidden problem,yahu 1.70 boy 60kg birisi bile binse arkasi hemen çöküyor.
Hele artçi bindirmekten bahsetmiyorum bile,neredeyse camurluk tekere değecek.
CRF için üretilen Ancrew marka arka yay epey işe yarıyor, orjinali Ancrew ile değiştirenler epey mutlu tabi ön amortisör için henüz bir çözüm yok, fren yapınca öne dalma yapıyor motor, kawasaki maalesef iş makinesi olsun motosiklet olsun her alanda en pahalı yedek parçaya sahip, yüksek modelli motorlarda pek parça ihtiyacı olmuyor ama eskilerde lazım oluyor.
Esasinda kawa muhendisleri elbet işini biliyordur ama,
Bazen oyle bir durum hasil oluyor ki aradaki bir kompenantin çok sağlam olmasi dezavantaj olabiliyor.
Nedir bu dezavantaj derseniz,
Örnek,ön çıkış milinin gereginden fazla sağlam olmasi durumunda,olasi bir ariza da kendini bozmazsa(dişli yatagindan siyrilmazsa)şanzumani ve grup dişlilerini dağitir gibi.
Ayni olay vites hilali içinde geçerli.
Yillar once benzer bir olay arkadasimin basina gelmisti.
CRF için Hyperpro'nun çözümleri var. (Bu 2013-2020 CRF 250 L için, 2020'ye kadar Rally için ayrıca var...)
Arka amortisör komple değişecek. Ön amortisörde de yaylar. Bunları da ekipmanlı ağırlığınız ve taşımayı planladığınız yükü bildirerek sipariş ediyorsunuz, kitteki yayları ona göre veriyorlar.
Ben zamanında Rally alacaktım, ilk çıkış fiyatı + bu harcama ile mantıklı oluyordu, sonra fiyatını çok artırdılar, ben de daha ucuza şu anda kullandığım motoru aldım.
Şimdi fiyatlar öyle arttı ki bu amortisör yükseltmesi yanında devede kulak kaldı, gayet yapılabilir...
CRF tercih edenler zaten yedek parça fiyatları yaygın servis için düşünüyor, hyperpro ön arka set dedin mi koşarak uzaklaşır crf tayfası, anca yerli bu işe kafa yoran birkaç kişi var onlar daha ekonomik çözümler üretebiliyorlar, CRF Akyazı Selami diye bir arkadaş var, koruma demiri, karter muhafaza, arka çanta demiri vb hepsini uygun fiyata yapıyor, gidip kimse CRF için givi veya touratech, globescout vb gibi markalardan ürün alıp takmaz diye düşünüyorum. Kawasaki’de bu tarz bir amortisör değişikliğine ihtiyaç duymuyorsunuz klx zaten çok kaliteli manuel ayarlanabilir bir süspansiyon seti ile geliyor, klx250 nin bir üstü olarak benzer sürüş tarzına sahip ktm 690 enduro geçiyor benim aklımdan.
Klx250 nin ön maşaları Mt07 ve tracer 700 den bile iyi.
Makina ciddi dengeli,önceki postlarda yazdim,ön ve arka susp.sönümlemesi efsane.
O şasi ve suspansiyona 600cc blok atsan bile taşır
Bu motoru kullanmamis,yakindan incelememis insanlar,yaa ayni mondial xtreme gibi diyerek moklamaya çalişiyor.
Bu motor sirf (SSS) olayindan dolayi degeri bilinmedi,zira iki tane crf eskitecek saglamlikta.
Doğrudur ama hiçbir güç bana Türkiye'de Kawasaki aldıramayacağı için o zamanlar gittim baktım bunlara, Honda fiyatı 17.000'den 21.000'e çıkarmasaydı gayet de alıyordum zaten - büyük ihtimalle halen de kullanıyor olurdum. Üzerine de işte o zamanın parasıyla işçilik dahil 2000-2500₺ harcayınca şahane amortisörlere sahip bir motor olacaktı. Fiyat artınca artık mantıklı olmaktan çıktı; o amortisör yükseltmesi yapılmadığı sürece benim için çöp hükmünde...
KLX'in ön maşa kartuşluymuş; CRF'ten iki gömlek üstüm gerçekten de.
17-21 bin ne biçim fiyatlarmış şimdi geri dönüp bakınca ne kadar komik kalıyor
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)