Merhaba, mayıstan beri KLX'e sahibim. Uzunca bi zaman uzun yolda kullandım Bir ay önce arazi lastiklerini taktım. Gayet keyifli. Klx'in genel olarak sağlamlık ve masrafsızlığı çok güzel. Ben masraf etmedim. Sadece aksesuarlar aldım onlar için para harcadım. Onun haricinde ciddi manada yakıt tüketimi çok düşük.
Caddede, uzun yolda kullanırken daha uysal kütür kütür çalışmıyor. Arazide kullanırken acaba iş yapar mı dedirtiyor ama arazide kesinlikle memnunum.
Amaç uzun yola gitsin, az paraya çok gezeyim, şehir içinde çok pratik olsun, masraf çıkarmasın, arazidede iş yapsın, bakımıyla uğraşıyım durmayım 10 bin km bakım aralığı olsun derseniz çok güzel.
Ha gel gelelim parça konusuna. Parça ihtiyacı olursa durum kötü. Parçası pahalı. Misal keyfi olarak sağ sol sele granajlarının fiyatını sordum ucuz bişeyse alayım diye. Sele altı grenajların sağdaki 300 lira, soldaki 275 lira. Bana pahalı geldi.
Bu arada ben şu an 48 arka dişli ve FMF egsoz ile kullanıyorum. Arazideki performansında ciddi artış yarattı çok çok daha sevdim.
herkese iyi günler, foruma yeni katıldım, ama aylardır bir şekilde sizleri ve yazdıklarınızı takip ediyordum. nedeni de malum honda crf250l ve kawasaki klx250s arasındaki kararsızlığım, evet kağıt üstünde iki motor arasındaki artı ve eksileri biliyorum az çok, aşağıda yazdığım maddelere klx sahibi forum arkadaşlarımdan yorum bekliyorum:
1-motor ve performans- İki motor da enjeksiyonlu ama hondanın yeni full enjeksiyon sistemi , kawasakinin ise eski karbüratörlü sistemden evrildiğini biliyorum, bunun olumsuz bir yanı var mı? yakıt tüketimleri genel olarak 100 km de 3-3,5 çok zorlu kullanımlarda 4 lt. diye biliyorum ve aynı. ama mesela sabah ilk çalıştırmada sorun çıkartıyormu?
2-vitesler: ikisi de 6 vites, genel olarak sorunsuz, klxde vites aralıklarının crf'e göre daha kısa, vites geçişlerinin daha kemikli ve keyifli olduğunu biliyorum?
3-şasi ve sağlamlık: klx'de sağlamlıktan ödün vermeden daha ince ve hafif şasi elemanlarının kullanılmış olması genel makina ağırlığını azaltmış ve arazide avantaj sağlamış gibi, bunun hondaya yolda daha bir oturaklılık verdiği söylenebilir mi? yola sağlam basma, rüzgardan etkilenmeme gibi.. klx'in yol tepkisi nasıl?
4-süspansiyon- bu konuda klx'in daha iyi olduğu belli, honda çok ağır arazi şartlarına girmezse yetebilir, bu konuda görüşü olan?
5-frenler ve tekerler- honda crf'in fren performansının (belki ilk km'lerde öyledir) ve lastiklerinin oldukça vasat olduğunu okudum, kawasaki gerek fren hassasiyeti gerekse dunlop lastikleriyle bir tık ötede sanırım?
6-Ergonomi ve rahatlık: benim boyum 1,90 epey uzun sayılırım, bu bağlamda kawasaki selesi 1-2 cm daha yüksek olduğundan bana daha uygun ama diğer taraftan daha dar ve sert... honda crf250l modelde ise daha geniş ve yumuşak bir sele kullanılmış, uzun yolda daha iyi gibi
7-Dijital göstergeler: kawasaki klx'te devir göstergesi önemli bir artıymış gibi görünmesine rağmen Honda crf'deki benzin göstergesi güzel ve önemli bir ayrıntı
8-Fiyat-
honda crf250l: 10.500 TL (pazarlıkla 10.250 TL) honda fiyatına göre iyi bir motor. özellikle arazide çok zorlanmassa bence uzun yıllar sorunsuzca kullanılabilir.
kawasaki klx250s: 5.099 Euro (2013 modelini pazarlıkla 12.750'ye indirebildim. aylar önce 12.000 TL civarı satılan bir motorken şimdi euronun aşırı yükselmesi nedeniyle fiyatlar aldı başını gitti.) kawasakiye bukadar para vermişken şubat ayını bekleyip 2014 yamaha wr250r modeli 15.000 tl'ye neden almayayım diye de düşünüyorum bir yandan, düşünüyorum, düşünüyorum, en sonunda yine başa dönüyorum lütfen yardım edin, kuruş kuruş para biriktiriyorum ve almışken tamamiyle içime sinen bir motor almaya çalışıyorum. şimdiden herkese çok teşekkürler..
herkese iyi günler, foruma yeni katıldım, ama aylardır bir şekilde sizleri ve yazdıklarınızı takip ediyordum. nedeni de malum honda crf250l ve kawasaki klx250s arasındaki kararsızlığım, evet kağıt üstünde iki motor arasındaki artı ve eksileri biliyorum az çok, aşağıda yazdığım maddelere klx sahibi forum arkadaşlarımdan yorum bekliyorum:
1-motor ve performans- İki motor da enjeksiyonlu ama hondanın yeni full enjeksiyon sistemi , kawasakinin ise eski karbüratörlü sistemden evrildiğini biliyorum, bunun olumsuz bir yanı var mı? yakıt tüketimleri genel olarak 100 km de 3-3,5 çok zorlu kullanımlarda 4 lt. diye biliyorum ve aynı. ama mesela sabah ilk çalıştırmada sorun çıkartıyormu?
Hiç bir olumsuz yanı yok. Sabah tek marşla çalışır 15sn bekle sonra bas gaza git. Min 15-20 saniye de tüm motor yağlanmış olur.
2-vitesler: ikisi de 6 vites, genel olarak sorunsuz, klxde vites aralıklarının crf'e göre daha kısa, vites geçişlerinin daha kemikli ve keyifli olduğunu biliyorum?
Bu arazide daha fazla avantaj sağlar.
3-şasi ve sağlamlık: klx'de sağlamlıktan ödün vermeden daha ince ve hafif şasi elemanlarının kullanılmış olması genel makina ağırlığını azaltmış ve arazide avantaj sağlamış gibi, bunun hondaya yolda daha bir oturaklılık verdiği söylenebilir mi? yola sağlam basma, rüzgardan etkilenmeme gibi.. klx'in yol tepkisi nasıl?
Honda bilindiği gibi CBR250 motoru kullanıyor ve bu motor KLX den daha kalın arazide çok büyük bir eksi. Motoru yatırdığında motor elemanlarına hasar gelebiliyor. Ayak peglerinin şasiye bağlı olmasıda kötü. Vites pedalıda arazi için uygun değil. KLX 130kmh üzerinde bence güvensiz. Ben zaten 90 den yukarı çıkmıyor. Z750R dan sonra çok çok güvensiz geliyor. CRF de hemen hemen aynı durumdadır diye düşünüyorum.
4-süspansiyon- bu konuda klx'in daha iyi olduğu belli, honda çok ağır arazi şartlarına girmezse yetebilir, bu konuda görüşü olan?
5-frenler ve tekerler- honda crf'in fren performansının (belki ilk km'lerde öyledir) ve lastiklerinin oldukça vasat olduğunu okudum, kawasaki gerek fren hassasiyeti gerekse dunlop lastikleriyle bir tık ötede sanırım?
Evet KLX in süspansiyon kalitesi daha ileride daha araziye uygun. Latiklerde daha iyi. Fren hassasiyeti olarak bence yetersiz fakat CRF yi kullanmadım bilmiyorum. YZ125 ile kıyasladığımda YZ125 inkiler bile daha iyi.
6-Ergonomi ve rahatlık: benim boyum 1,90 epey uzun sayılırım, bu bağlamda kawasaki selesi 1-2 cm daha yüksek olduğundan bana daha uygun ama diğer taraftan daha dar ve sert... honda crf250l modelde ise daha geniş ve yumuşak bir sele kullanılmış, uzun yolda daha iyi gibi
İki motorlada uzun yol gitmek yorucu olur. Ben tavsiye etmiyorum. KLX ile bir takım yardımcı elemanlar kullanarak uzun yol yapanlar var tabi Popo altına minder falan koyma gibi.
7-Dijital göstergeler: kawasaki klx'te devir göstergesi önemli bir artıymış gibi görünmesine rağmen Honda crf'deki benzin göstergesi güzel ve önemli bir ayrıntı.
KLX dede benzin ışığı var Işık yandıktan sonra 70km geçenler var. Bence gayet yeterli.
8-Fiyat-
honda crf250l: 10.500 TL (pazarlıkla 10.250 TL) honda fiyatına göre iyi bir motor. özellikle arazide çok zorlanmassa bence uzun yıllar sorunsuzca kullanılabilir.
kawasaki klx250s: 5.099 Euro (2013 modelini pazarlıkla 12.750'ye indirebildim. aylar önce 12.000 TL civarı satılan bir motorken şimdi euronun aşırı yükselmesi nedeniyle fiyatlar aldı başını gitti.) kawasakiye bukadar para vermişken şubat ayını bekleyip 2014 yamaha wr250r modeli 15.000 tl'ye neden almayayım diye de düşünüyorum bir yandan, düşünüyorum, düşünüyorum, en sonunda yine başa dönüyorum lütfen yardım edin, kuruş kuruş para biriktiriyorum ve almışken tamamiyle içime sinen bir motor almaya çalışıyorum. şimdiden herkese çok teşekkürler...
Burada kullanım amacı devreye giriyor. Kendine sor ne için kullanacaksın? Araziye girecekmisin? Yoksa amaaan arada bir pikniğe falan giderim orada biraz action yaparım mı diyorsun? CRF çokdaha asfalta uygun KLX daha fazla arazi, WR250 hepsinin tokatçısı
Beni KLX de sınırlayan tek şey ön amortisörlerin full ayarlanabilir olmaması. Sertlik oranını ayarlamak için fazla yağ koymak gerektiği yazıyor buda meşakatli bir iş.
@srkncrz WR 250R 'ye sabredin, madem olanaklar var o vakite kadar dahada iyileşir inşallah, bekleyin ve 250 cc cross'ların, paşasına sahib olun.
@blamir ve @Carbondioxid cevaplarınız için çok teşekkürler, 250 cc segmentinde en iyisi yamaha wr250r gibi duruyor evet ama @blamir'in dediği gibi kullanım amacı da çok önemli, şehirde evden işe, haftasonuda yol beni nereye götürürse bir sürüş tarzım olacak, bu anlamda arazide beni üzmemeli, ama şu ana kadar bu motorlarda tecrübem yok, öyle atlama zıplama ilk etapta yapmam, motora alıştıktan sonra bilemem tabi yamahanın da bana göre tek eksisi 7,6 lt benzin deposu ve rakiplerine göre daha fazla benzin tüketimi, bu da ıssız bir dağ yolunda benzinsiz kalabilme ihtimali demek )
Kimse emin degil ki şafaktan tekrar,
İste gelsin gül renkli şaraptan tekrar,
Sen altınmısın hey! aptal herif, Gömüpte çıkarsınlar topraktan tekrar.Ömer Hayyam
Tanımın daha doğru evet.
@srkncrz Boyunuz 1.90 üzeri, kiloda oranlı olduğunu var sayıyorum, sırt çantası bilimum ıvır zıvır, yada hobi av malzemeleri, olmadı birde artçı,derken sizin düştüğünüz ikileme bende düşmüş idim artık ya klx yada crf alayım diyordum, sonrasında özellik olarak beygir güçlerini görünce , her mesajımda güce vurgu yaptığımın farkındayım, ancak saydığım şekillerde sıkıntızıs kullanım için gerekiyor aksi halde illallah ettirip hayal kırıklığına uğramak var, nihai karar sizin hayırlısı olsun.
Bu arada grubumuza bekliyorum hepinizi
https://www.facebook.com/groups/551671058235709/
çok çok teşekkürler @Carbondioxid ve @blamir
o zaman düşünmeye, karşılaştırmaya ve para biriktirmeye devam bi süre daha..
Etme cahille sohbet küstürürsün. Silme çıkını cam kırığıyla kestirirsin. ;)
http://www.facebook.com/amraercan
ben arka tekere swallow u ilk aldıgımda da cok tedirgin olmustum asırı geziyordu,
ama artık, hem lastiğin az asınmasından ve yumusamasından, hemde alısmamdan dolayı
normal enduro lastik varmıs gibi kullanıyorum.
Bugun 1 tane Wr 250 ile kafa kafaya takas teklifi aldim ama motorun 1000 tl gibi plaka masrafi var
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)