Klx'imde bi performans düşüşü ve yakıtında artma tespit ettim. Özellikle 2 kişi yüklü şekilde rahatlıkla çıktığım rampalarda bi güç kaybı yaşadım. Nedendir sizce? Yağ, yağ filtresi değişeli 6bin civarı oldu. 5500 km'dir bende. Acaba hava filtresinden midirki? 1400 km bi yol yaptım geldim. Dönüşte bu düşüşü ve yakıt tüketiminde artışı oldu.
Gezide dönüşten bir gün önce 115 km Torosların tepesinde yaylada yaptım. Yüzde 90 off road, bozuk yollardaydı 115 km nin. Tozdan topraktan filtre belki tıkanmıştır olabilir mi?
Geçen hafta eliboşluktan gezintiye çıkmıştım. 1 hafta gezdim geldim. Yoldan bi kaç fotoğraf atayım kalan fotoğrafları teslim alınca gezi raporu şeklinde paylaşacağım.
Toplam 1400 km, tek kişi, ufak tefek parkur arayışları ve toroslarda gezinme dışında asfaltta.
Performansının düştüğünü farkedince yakıtıda hesapladım. 15 krş ortalamayla geldim. 90 100 ortalamayla. (litre fiyatı 4,88)
Yaylalardan
Meşhur Kuşyuvası mevkii
Yaylalardan
Alanya Dim Çayı
Gazipaşa Delikdeniz
Şarkikaraağaç yolu
Hava filtresi tıkandığında (kir, yağ, toz vs,vs,) çekişte ve son hızda düşüş olur, yakıt tüketimi artar. Bu sebeple benim de aklıma ilk o geldi
Geziniz çok iyi buarada
15 kuruş normal değerleri. Önceden ne kadar yakıyorduki? Hava filtresini bir kontrol edin fakat kolay kolay tıkanacağını sanmıyorum. En son aldığınız benzin de etkili olmuş olabilir benzini tamamen bitirip tekrar güvenilir bir yerden yakıt alın ve öyle deneyin.
Önceki ölçümlerimde şehir içi zamlardan önce 15 krş ortalama geziyordu. Şehir dışı 90 km'yla seyrederken 13 14 krş. gibi yakıyordu. Geçenlerde yani 1 ay öncesinde artçımla beraber alabildiğine yüklüyken 930 km yolda 13,5 krş. gördüğüm zaman oldu. Genel ortalama ise 14,5 krş idi. Bu yola çıktığımda yine 90 ortalama ile tek kişi hafif yükle 15,16 krş tükettim.
Yakıt çok çok önemli değil ama performansı düşündürüyor. Psikolojik olabileceğini düşündüm ama değil. İki kişi rahat çıktığım yerden tek kişi vites düşürdüğüm yer oldu.
Son aldığım benzinden olması düşük bi ihtimal. Genel bi problem 2 3 depodur var yani.
Yaklaşık 6 bin km'dir filtresine hiç bakılmadı. Bi bakayım kontrol edeyim.
Bir ara bende de böyle hissetmeye başlamıştım sanki gazı açtığımda motor atılmıyordu eskisi gibi hava filtresini söküp sabunlu suyla temizledim motorun ciğeri açıldı resmen
2009 model 2010 trafik çıkışlı. 22000 km'de.
Bugün tekrar baktım. 6 bin km'dir bende. 3500 kmsi uzun yolda. Geriside şehir içinde sert olmaksızın kullanıldı. Son gezimdeki off road sürüşü hariç doğru düzgün arazi görmedi.
Kitapçığında odometrede 800,10000,20000,30000 de motor yağı diye değişecek yazıyor. Eski sahibi 5 binde bir değiştirdi. Ben gerek görmediğim için kitapçıktaki 10binde bir yağ değişimi uygulamayı düşünüyordum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:46 ----------
Filtreyi filan söktüğümde yağını, yağ filtresinide değiştireyim diyorum. Yağ ne kullanmalıyım?
Yanlış anlamayın fakat on bin kilometre bana çok fazla geliyor, bugüne kadar kullandığım her motorda en geç üç binde yağ değiştirirdim, KLX'te de aynısını yapıyorum ve hiç bir sorun yaşamadım. Bence on bin kilometre beklemeye değmeyecek bir masraf, motor ömrü için daha sağlıklı olur diye düşünüyorum.
Eski motorumda 2bin km bakım aralığı vardı. 1700 1800 gibi değiştirirdim, bu konuya fazlasıyla önem verirdim. İlk bir ay hiç binmedim gibi bişey. 2 ayda 6 bin yaptım. 3 aydır falan motor bende ilk ay nerdeyse hiç binemedim. Km yi son iki ayda yaptım 2 ayda iki kere yağ ve filtre değiştirmek çok gelebilirdi. Birazda aldığım zamandan beri ciddi bi çalışma tempom var çok ilgilenemedim klx'le.
10000 km ciddi bi rakam tabi. Bi problem veya zarar görmesi söz konusu olacağını sanmıyorum ama bende 10bine bırakmam galiba.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:04 ----------
Bide yazmayı unutmuşum Konya'dayım ben. Buluşmayı bahane eder gelirim ben :D
Bu arada son gezimde top case demiri yaptırdım. Gayet basit oldu. Bir saatlik süren bi işçilikle hallettik.
Yan çanta demirlerinide yaptıracağım. Ondan sonra ikisinide aynı renge boyayacağım.
Önceki sayfalarda tavsiye olarak verdiğim 4riders depo üstü çanta bu demire çok sıkıldı şekilde tutunuyor. Depodan daha sağlam duruyor. Çekince gelmiyor biraz fazla asılmışım mıknatıs haznelerinden biri hafif yırtıldı.
Şuda takmayı düşündüğüm çanta
,
Sağ sola taktığın çantaları nereden aldın? Banada öyle bir şey gerekli
Bu çantalar motomax'te vardı son bir tane kalmış onuda arkadaşım aldı. Normalde stoklarda yok görünüyordu İstanbul'da bi şubede görmüşler oradan aldı oda
Bering Cameron olarak aratıldığında çıkıyor. Tr'de hiç biryerde bulamadım arkadaşımdan alacağım artık :D Cuk oturdu motora.
Su geçirmeyen sosis çantalara benzeyen yapısı var. Kıvırmalı.
150 liraya aldı. Fotoğraflarda kullanışsız bişey gibi duruyordu o yüzden ben almamıştım pişman oldum.
Çanta demirlerini hallettikten sonra gidip alacağım.
Kaan ,arka demir güzel olmuş,benim motorumun önceki sahibi bir yere yaptırmış,iğrenc görünüyordu, gecen gün söktüm attım,kurtuldum.
Ben de görüntüyü bozmayacak bir demir tasarlayacağım ilk fıırsatta,işlevsel oluyor.
Çanta demiri konusunda, arka kuyruktaki delikleri kullanarak iki tane direksiyona paralel ve aralarında yaklaşık 30 santim mesafe olacak şekilde, çanta bağlantısına göre değişir tabi, 25 santim civarında iki sağlam demir monte ettim, üzerine Kappa çantayı bağladım, yaklaşık 10 bin kilometredir hiç bir sorun olmadan kullanıyorum, çanta demiri yaptırma işinden de böyle kurtarmış oldum, tavsiye ederim.
Yağ konusunda fabrika verilerine pek güvenmemenizi tavsiye ediyorum.Daha önce kullandığım ybr motorlu xt 125 de yağ değişimi 6000 km olarak belirtilmiş fakat ybr 125 in kılavuzunda ise 3000 km değişin diyor aradaki çelişkiye bakın bence klx için en ideal 5000 km
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)