Arkadaşlar piyasaya CRF250L gelmesi ile bütün KLX kullanıcılarında "eyvah değerinden düşecek" kaygısı oluşmuştur. Hazır vakit bulmuşken yazayım istedim.
2011 Model KLX250'yi Haziran 2012'de 3800Km'de aldım. Bugün itibariyle 25.700Km. oldu. Ayda 2700Km. ortalama yol yapıyor.
Aldıktan sonra 1 ay arasıra araziye girip çıkarak ve hergün işe gidip gelerek motora alıştım. Temmuz 2012'de bir haftasonu arazi faaliyeti için İzmir-Sapanca uzun yol yaptım, böylece 500km yolda; şehirler arasında giderken çok sıkıcı bir makine olmadığını gördüm. Aynı arazi faaliyetinde KLX'in gerçekten pratik ve eğlenceli bir motor olduğunu iyice anladım.
Ardından Ağustos ayında Doğu Karadeniz seyahatim oldu, Trabzon'dan yaylalara çıkış ve tamamen yaylalardan Artvin'e oradan da Maçahel'e olan bir rota. Bu seyahatte bir kez bile motosikletimden şikayet etmedim. Tek bir şikayetim yanlış far ayarı sebebiyle siste bulut etkisi yüzünden yol alamamaktı. Ama bu KLX'in değil benim hatamdı. Nakliyede motosikletin far ayarı kaymış ve ışığı yukarı vermeye başlamış...
O gün bugündür işe, seyahate, arkadaş toplantılarına KLX ile gidip geliyorum. Çok rahatım.
ADVrider sayfasında okuduğumuz çoğu şey karbüratörlü versiyona ait. Bu sebeple farklı performans uygulamaları var.
Ben daha çok uzun yol gittiğimden eksozu değiştirmedim. Ancak birileri enjeksiyonlu modele yönelik bigbore kit denemesi yaparsa o yönde harcamalarım olacak. Karbüratörlü model bigbore kit ile çalışıyor ama enjeksiyonluda henüz deneyen yok.
Bu kadar kilometrede tık demedi, yağ değişimleri hep kilometresinde yapıldı. Buji Brisk yuvarlak kafa kullanıyorum, gerçekten motorun çalışmasına direk etkisi oldu.
Orjinal lastikleri bitmiş durumda; ben de ağırlıklı asfalt gezdiğimden daha düz bir lastik setiyle yeniledim.
Zinciri 25.000Km'de sinyal verdi; gerçekten kış şartlarında yağsız kalmaktan bitmişti, değiştirdim. Sanırım 30.000 civarı ön arka dişli değişimi de yapacağım.
Motosiklet arazi faaliyetinde bir dere yatağında saplandığımda bile 10dk. nonstop hareketsiz gazlamaya rağmen fan açtı. O sırada arka lastik bir kayada yanmakla meşguldü Bir türlü kımıldayamadım, öyle pis bir yerde ve yamaçta kaldım. Neyseki bir püf noktasıyla kurtuldum.
Bu motosiklete tek istediğim şey hafif ve güzel yapılmış bir ralli grenajı alabilmek. Ama gel gelelim üretilen birşey değil...
Bugünlerde sübap ayarına gitmesi lazım, şimli sistem olduğundan illa servise gitmem gerekiyor.
sonuç olarak klx in fiyatını düşeceğini bende düşünüyorum..2 ay önce 09 model klx i 7750 ye alırken şu gün en kötüsü 9.000 tl..
bu arada zincirin fiyatı nedir iyi günler
https://www.youtube.com/watch?v=GGatfgQkPGY
Sanırım yakında Z750R ı satılığa çıkarıcam Bir türlü üzerinden inemiyorum KLX250 nin. Çok pratik, hafif ve heyecanlı bir makine. Yaz gelsin Bulgaristan - Yunanistan turu yapmaya niyetliyim.
KLX 250 ile CRF250L aynı cc de ama aynı değerde olmayan iki motor,
bence CRF 250L in piyasaya çıkması KLX in değerini düşürmez,bir süre satışını engelleyebilir çünkü "2.el alacağıma sıfır alayım"cılar CRF ye yönelebilir.Uzun vadede KLX değerini korur.Hem Sıfır değerine bu kadar yakın 2 el değeri olan motor kaç tane var ki?
size bir tüyo:
KLXten sıkılırsanız Kawasakinin 300 cc bore kitini(fabrikasyon ve orijinal Kawasaki)alabilirsiniz,çok sıkılırsanız piyasa malı 300-330-340-360 cc
bore kitleri alırsınız ki bir CRF250L e bunun asla yapılamayacağını bilerek keyifle yolların tozunu atabilirsiniz.
Beyler ne zaman klx günü yapıyoruz? Bu gün sedat57 ile ufak bir gezi yaptık. İkinci el temiz bir klx 250 bulursak onada alıcaz...
Başıbüyük yetmiyor artık..Tarz değişikliğinen satılık ybr 250
https://www.youtube.com/watch?v=GGatfgQkPGY
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:31 ----------
249 yerine 283 yapmak ne kadar mantıklı? Bu bence bak Honda'dada yapılıyor demek için yapılmış bir uygulama. Ayrıca KLX250 de 300cc orjinal olarak geliyor. Garanti dışı bırakmıyor motorunuzu. Onun haricin de 330 ve 360 cc lik bore kitler de mevcut. Yani hondaya göre bir kaç adım önde.
zamanı uyarsa niye olmasın?
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:18 ----------
gecen yıldan hafif bir alıştırma .
motorda mangal ve nevale yuklu oldugundan yardıramadım fazlaca
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:22 ----------
Arkadaşlar bu Pazar Sedat_57 ile Düzce'ye gitmeyi düşünüyoruz. Vakti olan gelmek isteyen varsa hep birlikte günü birlik gidip gelelim. Orada parkurda varmış. Gider deneriz. Eğlenceli olur diye düşünüyorum. Gelmek isteyen var mı?
Pazartesi kredim onaylanirsa Kawasaki Klx 250 D tracker aliyorum Allah kismet ederse
yani motor hacminin büyümesi sorun olmaz diyorsun abi.
o zaman motorunuza saygım biraz daha arttı.
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)