Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
8. sayfa BirinciBirinci ... 678910 ... SonuncuSonuncu

Yamaha Crypton 2011 Bilgi Paylaşım

    REKLAM ALANI
  1. #141

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı temperantia adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İnşallah bakalım, 3000 km sıfır aldığım t110 da kullanmıştım, çekişi t115 te bariz daha iyi. Son hızları aynı 110 km üzerine kesinlikle çıkmıyor.
    110luk kasalar 115e göre daha dengeli deniliyor,115e binmedim ama kullanan kisilerle bu mevzu geçmişti.hatta 1.5 sene evvel 2015 model eski kasalar bazi bayilerde mevcuttu keske eski kasa alsaydim diyenler cogunlukta.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #142
    temperantia - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2012
    Şehir
    kocaeli/gebze
    Motosikleti
    Suzuki v-strom dl650xt-honda pcx125
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    110luk kasalar 115e göre daha dengeli deniliyor,115e binmedim ama kullanan kisilerle bu mevzu geçmişti.hatta 1.5 sene evvel 2015 model eski kasalar bazi bayilerde mevcuttu keske eski kasa alsaydim diyenler cogunlukta.
    iki motor arasındaki en bariz fark yeni kasanın amortisörlerinin daha yumuşak ve daha konforlu olması eskiye nazaran. arkadaşlarınız sürekli 100-110 km hızlarla gitmeye çalışıyorlarsa eğer o hızlarda motor dengesiz olur normaldir. ama harici şehir içi bozuk vs yollarda t115 çok daha kullanışlı.
    hayat bir günden ibarettir ve ben hergün motoruma bindiğimde ilk günki gibi mutlu oluyorum...

  3. #143

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı temperantia adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    iki motor arasındaki en bariz fark yeni kasanın amortisörlerinin daha yumuşak ve daha konforlu olması eskiye nazaran. arkadaşlarınız sürekli 100-110 km hızlarla gitmeye çalışıyorlarsa eğer o hızlarda motor dengesiz olur normaldir. ama harici şehir içi bozuk vs yollarda t115 çok daha kullanışlı.
    Doğrudur,115ler 1.5 yıl üretildi devami gelmedi,acaba yedek parca sikintisi çekilirmi?ilerleyen zamanlarda.bazı sitelerde mekanik parcalar kismen mevcut ama diger plastik vb.parcalarin durumu ne olur.

  4. #144
    temperantia - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2012
    Şehir
    kocaeli/gebze
    Motosikleti
    Suzuki v-strom dl650xt-honda pcx125
    Geçen gün aynam kırıldı, yamaha bayiini aradım hemen gönderdiler, t115 euro4 normlarına takıldığı için ülkeye girişi durduruldu, ama çinde üretimi elbette ki devam ediyor. Yamaha ülkeye getirdiği bir motorun parçasını 10 yıl boyunca temin etmekle kanunen zorunlu. alacaksanız hiç parça korkunuz olmasın. 10 yaşında mondial cub lar halen yürüyorsa buna ömür boyu binersiniz.

  5. #145

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı temperantia adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Geçen gün aynam kırıldı, yamaha bayiini aradım hemen gönderdiler, t115 euro4 normlarına takıldığı için ülkeye girişi durduruldu, ama çinde üretimi elbette ki devam ediyor. Yamaha ülkeye getirdiği bir motorun parçasını 10 yıl boyunca temin etmekle kanunen zorunlu. alacaksanız hiç parça korkunuz olmasın. 10 yaşında mondial cub lar halen yürüyorsa buna ömür boyu binersiniz.
    Sagolasin üstadım,

    115ler yakit yönunden ne durumda dolu depo ile 180-200 km yapıyor mu?

    Ayrica,yağ filtre olayı gerçekten güzel düşünülmüş.

    Ilave olarak geçen gün neos 50cc yi inceledim gercekten guzel bir motor,boyum 1,90 kilom 90 oturuş poz.da iken gidonu saga ve sola cevirdim kesinlikle dizlerime degmedi,heybetli ve her yonden kaliteli 8bin tl bandinda girmis olsa hemen alinasi bir motor.

    Sivi sogutma
    Enjeksiyon
    malzeme kalitesi
    Kalin lastikler

  6. #146
    temperantia - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2012
    Şehir
    kocaeli/gebze
    Motosikleti
    Suzuki v-strom dl650xt-honda pcx125
    sadece şehir içinde kullanacaksan 50cc alınabilir, ama ben arada yola çıkarım dersen 50-60 km hızları çok zorlanarak yörecektir. benimde boyum 192 ve 85 kiloyum. benim ufak cc alırken baktığım ilk ve tek şey işletme maaliyetleri. ön fren balatası 9 tl, hava filtresi 15 tl, yağ filtresi 10 tl olan bir motor benim için en güzel motordur. ben günlük işe gidip gelmede, arada gebze-şile arası denize gidip gelmede, gebze-yuvacık yaylalar vs kullanıyorum. anlıyacağın eşşek niyetine kullanıorum. yakıtım 100 km de 2,05 lt ile 2,30 lt arasında gezdi hep. ama ortalamada 2,1-2,2 üzerine çok zor çıkıyor. bir depo ile de ortalama kullanıma göre 180 km gidiyor. ortalama hızımda genel olarak 80km'dir. sollama harici üzerine pek çıkmam.
    hayat bir günden ibarettir ve ben hergün motoruma bindiğimde ilk günki gibi mutlu oluyorum...

  7. #147

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı temperantia adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sadece şehir içinde kullanacaksan 50cc alınabilir, ama ben arada yola çıkarım dersen 50-60 km hızları çok zorlanarak yörecektir. benimde boyum 192 ve 85 kiloyum. benim ufak cc alırken baktığım ilk ve tek şey işletme maaliyetleri. ön fren balatası 9 tl, hava filtresi 15 tl, yağ filtresi 10 tl olan bir motor benim için en güzel motordur. ben günlük işe gidip gelmede, arada gebze-şile arası denize gidip gelmede, gebze-yuvacık yaylalar vs kullanıyorum. anlıyacağın eşşek niyetine kullanıorum. yakıtım 100 km de 2,05 lt ile 2,30 lt arasında gezdi hep. ama ortalamada 2,1-2,2 üzerine çok zor çıkıyor. bir depo ile de ortalama kullanıma göre 180 km gidiyor. ortalama hızımda genel olarak 80km'dir. sollama harici üzerine pek çıkmam.
    Ön dişliyi taktin mi?

  8. #148
    temperantia - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2012
    Şehir
    kocaeli/gebze
    Motosikleti
    Suzuki v-strom dl650xt-honda pcx125
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ön dişliyi taktin mi?
    Ön dişli yuvasına uymadı, takamadım. Üzerindeki 15 dişli ile arada hiç pay yoktu.
    hayat bir günden ibarettir ve ben hergün motoruma bindiğimde ilk günki gibi mutlu oluyorum...

  9. #149

    Üyelik
    04 Eylül 2012
    Motosikleti
    2011 c8 Crypton & 2013 xmax250
    s.a. 2011 motorumda zırt pırt stop etme ve yağ yakma sorunum vardı. subap ve subap lastikleri değiştirildi. Sorun düzeldi fakat debriyajda anormallik oluştu; ilk çalıştırınca bazen N'den 1.atınca fırlayıp stop etmeler başladı bunun yanında özellikle 4.vites seyrederken yığılma gibi gaz yememeler vs. ama ilkdeki problem yavaş yavaş düzeldi.. bu yığılma , kasılma problemi motor kitleme vs. olurmu? yada yeni Subap değişiminden sonra bu problem normalmidir?

  10. #150

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı schnitzel_34 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    s.a. 2011 motorumda zırt pırt stop etme ve yağ yakma sorunum vardı. subap ve subap lastikleri değiştirildi. Sorun düzeldi fakat debriyajda anormallik oluştu; ilk çalıştırınca bazen N'den 1.atınca fırlayıp stop etmeler başladı bunun yanında özellikle 4.vites seyrederken yığılma gibi gaz yememeler vs. ama ilkdeki problem yavaş yavaş düzeldi.. bu yığılma , kasılma problemi motor kitleme vs. olurmu? yada yeni Subap değişiminden sonra bu problem normalmidir?
    Dostum bana ozelden yazdigin mesajlar silindi olarak gozukuyor,

    Sanirim bu durumu soracaktin,

    Debriyaj ayarini yapabilirsin basit bir işlem,

    Yari otomatik yamahada debriyaj ayari mi olur diye dusunme

    Mis gibi olur.

    Blogun sol tarafindaki

    Resimde işaretledigim yerdeki somundan baski kavrama ayari yapacaksin

    Sola dogru,baski plakasi genisler,balata ile mesafe açilir

    Saga dogru,baski daralir,balata ile mesafe kapanir.




    ---------- Mesajlar birleştirildi - 02:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:06 ----------

    Ayrica,

    Ayar somununun payi,cok ilerde olursa

    Artik balatalarin aşinip omrunu doldurmus demektir.

    Degisim vakti gelmistir

    Son olarak,4.viteste gaz yememe sorunu,

    Enduksiyon bobinini degistir 30tl civari

    Cg125 bobini uyuyor.

  11. #151

    Üyelik
    04 Eylül 2012
    Motosikleti
    2011 c8 Crypton & 2013 xmax250
    @levend84 hocam 1ay önce orjinal debriyaj balatası değişti..birde cg150 modifiye enduksiyon bobini taktım. 1e takınca fırlayıp stop etme sorunum devam etti.Bu yeni subap ve keçesi değişimi sonrası yığılma sebebi subapların alışmasımi yoksa debriyaj ayarımı bilemedim dediğiniz gibi o anahtarı sola biraz çevireyim?

  12. #152

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı schnitzel_34 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @levend84 hocam 1ay önce orjinal debriyaj balatası değişti..birde cg150 modifiye enduksiyon bobini taktım. 1e takınca fırlayıp stop etme sorunum devam etti.Bu yeni subap ve keçesi değişimi sonrası yığılma sebebi subapların alışmasımi yoksa debriyaj ayarımı bilemedim dediğiniz gibi o anahtarı sola biraz çevireyim?
    Şimdi oldu,

    Aslinda aklimada gelmişti,yeni balata takma ihtimalin

    Bende 2014 cryptonumun debriyajini degistirince,ayni duruma firsat vermeden ayar yapmistim.

    O zaman teknigi tazeliyorum.


    Ordaki somunu sola dogru hatve hatve say ve çevir.

    Çok hassastir.

    O.somunun bagli oldugu sistem diş hatvesindeki boslugu hemen hissettirir.

    İki hatve cevir sola,bin motora 200-300mt ilerle,vitesleri yokla,kemiklenme(bol ayarda kemiklenme yapar,dar ayarda kemiklenme yapar) varsa tekrar saga bir hatve çevir


    Bu arada ayari yaparken,mutlaka motor sicak olsun

    Yağin sicak olmasi şart.

    ###############

    Debriyaj ayarida yigilma yapar,

    ozellikle cub motorlarda,

    neden?

    Sebebi,baskilarin ve balatanin birbirine çok opüşmesi tahrik gucunu azaltir.guc kaybi ve motorda isteksizlik yasanir.

    Hatta,400km olmadan motor yagini bile bozabilir.

    Tam ideal.olacak,ne dar ne bol

    Supap ayari sadece yokus inerken kompresyonda yigilma yapar.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 03:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:07 ----------

    Ayardan once,

    Somunun oldugu yerin resmini cek

    Dişteki hatveleri say

    Ayari bozma ihtimaline karsi isini sağlamla

    Ona gore referans al

  13. #153

    Üyelik
    04 Eylül 2012
    Motosikleti
    2011 c8 Crypton & 2013 xmax250
    subap ve keçeleri değistiren ustaya durumu sordum. debriyajdan yapar dedi bende yeni değisti dedim. ozaman yeni debriyaj ayara gerek yok dedi.biraz bin alışır dedi.alıştı gibi ilk başlardaki gibi fırlayıp stop etme düzeldi(ben yine sola hafif gevşetecem)..canımı sıkan kasılma,gerilme,yığılma sorunu yeni subapların alışmasıyla alakası var mıdır..

  14. #154

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı schnitzel_34 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    subap ve keçeleri değistiren ustaya durumu sordum. debriyajdan yapar dedi bende yeni değisti dedim. ozaman yeni debriyaj ayara gerek yok dedi.biraz bin alışır dedi.alıştı gibi ilk başlardaki gibi fırlayıp stop etme düzeldi(ben yine sola hafif gevşetecem)..canımı sıkan kasılma,gerilme,yığılma sorunu yeni subapların alışmasıyla alakası var mıdır..
    Zamanla alişma olayi,fren balatasinda,silindir revizyonunda olur,

    Debriyaj degisiminden sonra,hemen ayar gerekli,yoksa yeni balatayi hatta debriyaj tasini bile.aşindirirsin.

    Debr.tasindaki 4 civata yayli olan,onlari sıkarken sirayla vitesleri denemesi lazim.

    Kardeşim bin alisir demek kolay iş.

    Zaten alisacak ama ayar bozuksa dengesiz alişacak..

    Ben malezyadaki ustanin videosuna bakarak kendim.degistirmistim.

    Adam videoda en son ordan ince ayar yapti.

    Ustan supaplari kaça kaç ayarladi

    Emme
    Egzoz

    Emme 0.04
    Egzoz 0.06
    Olacak

    Bizzat,debriyaj balatasini,küvet içinde motor yaginda bekletmeden kuru kuruya takan usta gordum..adamin umrunda degil takip geciyor.

  15. #155

    Üyelik
    04 Eylül 2012
    Motosikleti
    2011 c8 Crypton & 2013 xmax250
    subap ayarlarıyla ilgili bilgi vermedi.silindire kadar söküldü baktık bikaç çizik vardı tekrar geri takıldı.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 03:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:28 ----------

    aynen debriyaj balatalarını takan kuru kuruya poşetten çıkarıp takmıştı..

  16. #156

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı schnitzel_34 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    subap ayarlarıyla ilgili bilgi vermedi.silindire kadar söküldü baktık bikaç çizik vardı tekrar geri takıldı.
    Madem silindire kadar sokturdun,keşke yeni set alip taktirsaydin

    Veya sekmanlari yenileseydin.

    Söküp taktigina değerdi ustanin.

    Egzantrigi ins.dogru takmistir.

  17. #157

    Üyelik
    04 Eylül 2012
    Motosikleti
    2011 c8 Crypton & 2013 xmax250
    setin yan sanayisini bulamadık.taiwanada 550 istedi eskisini geri taktık..

  18. #158

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Anladim,

    Debriyaj ayarina bak.

    Biraz kullan,135cc ye yukselt motoru.

  19. #159

    Üyelik
    04 Eylül 2012
    Motosikleti
    2011 c8 Crypton & 2013 xmax250
    135ccmi ben ustaya ybrnin 125cc uyarmı dedim olmaz demişti..

  20. #160

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı schnitzel_34 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    135ccmi ben ustaya ybrnin 125cc uyarmı dedim olmaz demişti..
    Silindir kapagindan dolayi uymaz demistir.

    Malum,cryptonlarin kapaklari farkli,cin mallari gibi uyum saglamiyor

    Aslinda ybr ile cryptonun stroklari ayni 54mm,pernosuda ayni 13mm

    56mm piston alacaksin,kapak taslamaya ve rektefiyeye gidecek.


8. sayfa BirinciBirinci ... 678910 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler