Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Yamaha FZ6 - Fazer Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #8741
    temperantia - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2012
    Şehir
    kocaeli/gebze
    Motosikleti
    yamaha fz6 fazer s2 2009
    Fazıl sen zamanında yurtdışından iyi getirmişsin, şimdi sıfırı ülkemizde yok, burada temiz bir egzoz bulamazsam hollanda da arkadaşım var, ona vergisiz getirticem başka çare yok. Isınma olayı nasıl, uzun yolda rahatsızlık veriyor mu orjinali gibi. İzlediğim videolarda susturucu ile neredeyse orjinal egzoz ile aynı ses, beni cezbeden de o oldu aslında.

    https://www.youtube.com/watch?v=gBkx79TdER0&ab_channel=Lumenatic
    hayat bir günden ibarettir ve ben hergün motoruma bindiğimde ilk günki gibi mutlu oluyorum...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #8742
    fazil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2014
    Şehir
    kadıkoy
    Motosikleti
    xv250 / fz6
    Isınma orijinalinden daha az sanırım. Hiç sorun olmadı. Uzun yolda da daha rahat. Susturucular takıldığında çok sessiz oluyordu, çıkarınca da çok ses çıkartıyordu, ikisinin arası olsun diye susturucuları 2'ser cm kadar kestim.
    Ben alalı 10 sene olmuştur. Yolcu yanında gelmesi mantıklı olur. 4-5kg civarı falandır sanırım.
    Bu gümrük mevzuatı böyle giderse hiç bir şey alamayız artık. Eski güzel günler...
    temperantia bunu beğendi.

  3. #8743

    Üyelik
    23 Mayıs 2024
    Merhabalar;
    Henüz fz6n 2006 aldım.Alışmaya çalışıyorum.Benzin bir çubuğa kadar düştükten sonra yakıt alıyorum ama ben bu motorda yedek depo yok mu yani diğer motosşkletlerdeki gibi bir yedek depo vanası göremedim yardımcı olursanız sevinirim

  4. #8744
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Alıntı alamenth adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhabalar;
    Henüz fz6n 2006 aldım.Alışmaya çalışıyorum.Benzin bir çubuğa kadar düştükten sonra yakıt alıyorum ama ben bu motorda yedek depo yok mu yani diğer motosşkletlerdeki gibi bir yedek depo vanası göremedim yardımcı olursanız sevinirim
    Enjeksiyonlu motor kullanıyorsunuz, ben karbüratörlüler hariç hiçbir enjeksiyonlu motorda yedek depo vanası gördüğümü hatırlamıyorum.
    espresso ve alamenth bunu beğendiler.

  5. #8745
    fazil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2014
    Şehir
    kadıkoy
    Motosikleti
    xv250 / fz6
    Benzin bir çubuğa kadar düştükten sonra yakıt alıyorum
    Depodaki benzin aynı zamanda benzin pompasını soğutma görevini yapıyor. Yani depoyu fazla boş bırakmamakta fayda var diye biliyorum. Yarım deponun altına düşmese iyi olur.

    Benzin azaldığında arabalarda olduğu gibi benzin göstergesi yanıp sönmeye başlıyor bu arada. Eğer yanıp sönmeye başladıysa maksimum 50km (Ortalama 30-40km) daha gider.
    alamenth bunu beğendi.

  6. #8746

    Üyelik
    23 Mayıs 2024
    Yedek depom yokmuş depoyu fazla boş bırakmıyorum anladım
    89bin de motosikletim güvendiğimiz bir ustaya gösterdik yürürü normal bakımları ağır bakımları özenle yapıldığına inandırdılar aldım bakalım inşallah kazasız belasız kullanma niyetindeyim uzun süre.Fakat geçen gün motosikleti incelerken selenin altındaki genleşme tankı dedikleri antifriz koyulan kabın bomboş olduğunu farkettim low ve high yazıyor üzerinde.tam ortada olması gerektiğini okudum seviyenin.sonra motorun soğumasını bekleyim radyatörün üzerindeki kapağı açınca da neredeyse bittiğini gördüm sıvının dibinde az bişey kalmış telefonun ışığıyla sallarken motosikleti görünüyordu.ama hararet ışığı normal çalışıyor yani 4 diş olunca hemen fan açıyor sıkışık trafikte bile 2 dakikaya hemen 3 dişe düşüyor fan kapanıyor.motosikleti bu şekil kullanmadan akaryakıt istasyonundan antifriz aldım radyatör kapağından ekledim ağzına kadar biraz çalıştırdım hava kabarcıkları çıktıkça eklemeye devam ettim durunca kapağını kapattım ve genleşme tankına da tam orta seviyeye kadar ekledim yeniden.ama şimdi işe geldim tekrar kontrol ettim ve yine low çizgisine yaklaşmış düzenli eksiltiyor motosikletim soğutma sıvısını bu yaşlı motosikletlerde normal midir ustaya mı götüreyim hemen bilemedim bana 4000km de bir suyunu yağını değiştirt tüm ağırbakımları yapıldı zaten demişlerdi fikriniz nedir tecrübeli abilerim ben eksildikçe az az eklemeye devam ederek kullansam sıkıntı olur mu üzecek bir masraf çıkar mı ilerde

  7. #8747
    fazil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2014
    Şehir
    kadıkoy
    Motosikleti
    xv250 / fz6
    Bu yazdıklarınız çok ciddi durumlar. Neden hiç bir ustaya güvenmemeniz gerektiğini ve Türkiye'de kullanılmış motosiklet almamak gerektiğini pahalı yöntemlerle öğrenmek zorunda kalacakmışsınız gibi duruyor.

    Motor eğer soğutma sıvısı eksiltiyorsa, ya bir yerden kaçırıyordur ya da motorun yağına karışıyordur. Yağına karışıyorsa üst kapak contası yanmış demektir büyük ihtimal. (Motor daha önce su kaynatmış demektir ve bu epey masraf çıkartır) Kontrol etmek için yağına bakmak gerekli. Eğer yağın rengi değişikse ve köpüklüyse içine su karışmış demektir. İkinci ihtimal de, soğutma sisteminde bir yerde delik vardır, oradan kaçırıyordur, bunun tamiri daha kolay. Motoru bu halde sakın kullanmayın, iyi bir usta bulanız gerek.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:30 ----------

    Bu arada motorun sogutma sıvısı 1 litre saf su ve 1 litre antifriz olarak toplam 2lt olarak konuyor. Bunları önceden karıştırıp koymak gerekiyor.
    tommygun ve alamenth bunu beğendiler.

  8. #8748

    Üyelik
    23 Mayıs 2024
    Merhabalar tekrardan,net bir bilgi bulamadığım bir sorum var hararet göstergem motoru durdurduğumda kontak açıkken 4 diş oluyor fan açılıyor soğuyup 3e düşmesini ve fanın durmasını bekleyip öyle kontak kapatıyorum fakat merak ettiğim soğutma suyunun devirdaim etmesi için motorun çalışır halde mi olması gerekiyor yani öyleyse motoru durdurmadan rölantide çalıştırarak fanında çalışır halde suyun devirdaim ile 3 dişe düşürüp öyle kapatmak kontağı daha sağlıklı değil midir uzun ömür için.Sadece kontak açıkken motor çalışmaz iken devirdaim olmuyor mu radyatör suyu motorda

  9. #8749

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı alamenth adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhabalar tekrardan,net bir bilgi bulamadığım bir sorum var hararet göstergem motoru durdurduğumda kontak açıkken 4 diş oluyor fan açılıyor soğuyup 3e düşmesini ve fanın durmasını bekleyip öyle kontak kapatıyorum fakat merak ettiğim soğutma suyunun devirdaim etmesi için motorun çalışır halde mi olması gerekiyor yani öyleyse motoru durdurmadan rölantide çalıştırarak fanında çalışır halde suyun devirdaim ile 3 dişe düşürüp öyle kapatmak kontağı daha sağlıklı değil midir uzun ömür için.Sadece kontak açıkken motor çalışmaz iken devirdaim olmuyor mu radyatör suyu motorda
    Tabi ki motor çalışmıyorken kranka bağlı devridaim pompası da çalışmayacağı için devridaim de olmayacaktır.

    Motoru soğutmak(!) için beklemenize gerek yok, direkt kontağı kapatın başından ayrılın. Niye soğumasını bekliyorsunuz ki? Gereksiz yakıt ve vakit kaybediyorsunuz.
    bassturbin bunu beğendi.

  10. #8750
    fazil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2014
    Şehir
    kadıkoy
    Motosikleti
    xv250 / fz6
    Aynı durum bende de oluyor. Motoru kapatiyorum, kontagi acik birakiyorum, motor kapali fan acik vaziyette 2 dakika fan çalisiyor ve motor soguyor.

  11. #8751

    Üyelik
    23 Mayıs 2024
    Evet problemlerime bir yenisi eklendi.Naked benim fz6'ım sol arka sinyal,arka stop lamba ve ön far(yukardaki küçük değil tam ortadaki büyük lamba yanmıyor) ansızın üçü birden patladı ya da yandı neyse.Problem ne olabilir trafikte beni görenin telefonu havaya dikip gaz ver işareti yapmasıyla benim de gaza gelip kesici sokmamdan sonra olduğunu hissettim çünkü tam ondan sonra sol ön sinyalim hızlı hızlı yanmaya başladım baktım sol arka gitmiş hiç yanmıyor garajıma getirdiğimde fark ettim ön far da yanmıyor arka kırmızı ışıkta bilemedim acele bi hevesle bilinçsizce zart diye aldım şu motoru daha çok üzecek beni sanırım

  12. #8752
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Alıntı fazil adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aynı durum bende de oluyor. Motoru kapatiyorum, kontagi acik birakiyorum, motor kapali fan acik vaziyette 2 dakika fan çalisiyor ve motor soguyor.
    Böyle olmaz Cyan yazmış yukarıda, motorda su dönmezse soğumaz direk kontağı kapatmanız lazım hiçbirşey yapmayın.Fan boşta çalışırsa radyatördeki su sadece soğur gibi yapar boşa çalışmış olur su devirdaim olmazsa fanın ömrü akünün ömrü kısalır çok uzun çalışıcak bu şekilde fan radyatörde su dönüp motordanda dönüp yağı ve suyu soğutmadığı için...

    Devirdaim olan su ve yağ motor bloğundaki suyu soğutunca fan kapanır çünkü müşür-ısı sensörü (ısı ölçer) motor bloğunun arkasından motor sıcaklığını ölçer eksantrik gergirinin hizasında orta kısma doğru...Ordan ısısı düşmüş su okumazsa müşür-sensör fan çok uzun süre çalışır.

    Devirdaim olmazsa fan radyatörü soğutuyor radyatörden soğumuş su sensörün oraya gitmediği için (motor bloğu ve bloğun arkası) fanın kapanması su ve radyatörle alakalı değil zaten motor çalışmazsa blok içerisindeki ısı düşeceği için fan kapanıacaktır...
    alamenth bunu beğendi.

  13. #8753
    fazil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2014
    Şehir
    kadıkoy
    Motosikleti
    xv250 / fz6
    vet problemlerime bir yenisi eklendi.Naked benim fz6'ım sol arka sinyal,arka stop lamba ve ön far(yukardaki küçük değil tam ortadaki büyük lamba yanmıyor) ansızın üçü birden patladı ya da yandı neyse.Problem ne olabilir trafikte beni görenin telefonu havaya dikip gaz ver işareti yapmasıyla benim de gaza gelip kesici sokmamdan sonra olduğunu hissettim çünkü tam ondan sonra sol ön sinyalim hızlı hızlı yanmaya başladım baktım sol arka gitmiş hiç yanmıyor garajıma getirdiğimde fark ettim ön far da yanmıyor arka kırmızı ışıkta bilemedim acele bi hevesle bilinçsizce zart diye aldım şu motoru daha çok üzecek beni sanırım
    Sigorta atmış olabilir, sigortaları kontrol edin.

    Böyle olmaz Cyan yazmış yukarıda, motorda su dönmezse soğumaz direk kontağı kapatmanız lazım hiçbirşey yapmayın.Fan boşta çalışırsa radyatördeki su sadece soğur gibi yapar boşa çalışmış olur su devirdaim olmazsa fanın ömrü akünün ömrü kısalır çok uzun çalışıcak bu şekilde fan radyatörde su dönüp motordanda dönüp yağı ve suyu soğutmadığı için...

    Devirdaim olan su ve yağ motor bloğundaki suyu soğutunca fan kapanır çünkü müşür-ısı sensörü (ısı ölçer) motor bloğunun arkasından motor sıcaklığını ölçer eksantrik gergirinin hizasında orta kısma doğru...Ordan ısısı düşmüş su okumazsa müşür-sensör fan çok uzun süre çalışır.

    Devirdaim olmazsa fan radyatörü soğutuyor radyatörden soğumuş su sensörün oraya gitmediği için (motor bloğu ve bloğun arkası) fanın kapanması su ve radyatörle alakalı değil zaten motor çalışmazsa blok içerisindeki ısı düşeceği için fan kapanıacaktır...
    Mantıklı bir yaklaşım ama motor durduğu anda sıcaklıkta bir artış oluyor, hemen sonrasında da fan açılıyor zaten. Bu durumda motoru kapatıp fanı açık bırakmanın bir zararı olmaz bence. (Fan ve akünün ömrünü yer belki ama motoru da biraz soğutabilir bence. Pratikte de öyle, eğer fan açık kalırsa, göstergedeki değere göre motor daha çabuk soğuyor. )

    Mesela bazı arabalarda motoru durdurduktan sonra da fanın açık kaldığını hatırlıyorum. Kontağı kapatsanız dahi, fan bir süre daha soğutuyor.

  14. #8754
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    fazil arkadaşım şöyle oluyor ısı yayılması;

    Motor suyu 100 derece fan açılıyor radyatör yetmediği için 100 C den sonra fan hava vakumluyor radyatörün önünden, sonra su radyatörün içinden sürekli akış halinde olduğu için (motor çalışınca su pompası deviraim aynı devirde döner çalışır) ısı 100 C den aşağı iniyor 98 97 96 C diye.ortalama 93 C ye gelince sensör beyinde 100 C görmediği için 93 C gördüğü için müşür-sensör-beyin devreye girip fanı kapanıyor.

    Motor çalışmazken su devirdaim olmazsa radyatördeki suyu fan ile vakumlayarak soğutursanız motordan dönmeyen soğumuş su sadece radyatörün içindeki suyu soğutur motora ulaşmaz...

    Motor durunca!!!!! sıcaklık-su-ve yağ (yağ soğutucusu var büyük motorlarda radyatörün küçüğü etrafında su döner) DEVİRDAİM OLMADIĞI İÇİN motoru stop edince su ve motor ısısı genleşme ve su basıncından ve par.a sıcaklıkjlarından dolayı artar 100 C motor stop ettiriildi fakat kontak kapanmadı göstergede 100-102-105-107 okunur sonra bir iki dakika içinde bu sıcaklık alüminyum parça ve bloklardan ısı transferiyle dışarı atılır...

    Neyi anlatmaya çalışıyorum 107 derecede motor çalışır halde değildir (kontak kapalı) neden parçalar ısınınca daha çok aşınma olur çünkü yağ çok incedir ve ısı çoktur...Bu yüzden motora zarar vermez hiçbir şekilde...

    Motoru stop edip kill switcden halen fan çalışırsa boşu boşuna radyatördeki suyu hafiften soğutmuş olur motordan dönmeyeceği için hiçbir işe yaramaz (devirdaim yok blokta soğutma sıvısı yok soğumuş su dönmüyor!)

  15. #8755
    fazil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2014
    Şehir
    kadıkoy
    Motosikleti
    xv250 / fz6
    Biraz daha araştırdım, şöyle bir şey yazıyor, motordan tahrikli su devridaimi olmasa bile termosifon mantığında su devridaimi devam ediyormuş. Yani sadece radyatör suyu soğutulmuyor, su sirkülasyonu motor stop ettiğinde de, az da olsa devam edip soğutuyormuş. Bana mantıklı geldi.

    Benim asıl motoru soğutma amacım, motoru durduğum anda sıcaklığın aniden artıp 100 derecenin üstüne çıkması, o nedenle biraz fan çalıştırmanın doğru olacağını düşünüyorum yine de. Hele bir de motoru kısa bir süre sonra tekrar çalıştıracaksanız, kesin fanı çalıştırmak lazım bence.

    Şu linkte ilginç bilgiler var:

    https://www.team-bhp.com/forum/techn...-engine-3.html

  16. #8756
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Yazdım ama pek anlaşılmamış sanırım motoru stop edince ısı sabit kalıyor ısı iletimi-transferi atmosfere dışarıya hızla yayılıyor...Göstergedeki yazan sıcaklık sensör ve motor bloğundaki sıcaklık blok-metal-alüminyum daki sıcaklık su dönmezse sirkülasyon yok ısı sabit kalıp anında metallerde kalıyor.

    Bir örnek vereyim ısıtılmış suyun içerisine metal kaşık koyarsanız kaşık ısınmaya başlayacak suyun sıcaklığı düşecektir.

    Radyatördeki su ısıdan basınçlıdır unutmayın.O yüzden sıcakken radyatör kapağını açmayın diye uyarıda vardır araçlarda.

  17. #8757
    fazil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2014
    Şehir
    kadıkoy
    Motosikleti
    xv250 / fz6
    Evet pek anlaşamadık bu konuda. Söylemeye çalıştığım şu aslında, motor çalışmıyor bile olsa, fanın çalışması sayesinde (termostat da hala açık olduğu için) aynı termosifonda olduğu gibi, soğuk ve sıcak su arasında sirkülasyon devam edecektir teorik olarak. Bu sayede radyatörde soğutulan su, fan çalıştıkça motoru da soğutmuş olacak.
    Konu uzamasın, ben fan ve akü ömründen biraz feragat etme taraftarıyım bu konuda...Motorun ömrünü uzatmak için...
    bassturbin bunu beğendi.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)

Bu Konudaki Etiketler