Yamaha FZ6 - Fazer Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
12 Mayıs 2016, 01:36
#8061
Cok guzel gorunuyor motor.
- Benzin göstergesi 1 çizgiden daha aşağı düşüyor mu? (Yedek depoya geçtiğini nasıl anlıyorum?)
Son cizgiye dustukten yaklasik 50km sonra son cizgi yanip sonmeye basliyor, yanip sonme basladiktan sonra maksimum 50km daha gidebilir.(yanip sonme basladigi anda km saati sifirlayip saymaya basliyor)
- Şehir içi düşük devirlerde kullanarak 4 litreye düşürebilir miyim?
Mumkun degil, sehir ici ortalama 6-7lt civarinda olur
- Soğuk havalarda ilk çalıştırmada rolanti çizginin yanıp sönmesini beklemememiz gerekiyor mu? Çünkü ısınması 10 dakikadan fazla sürüyor. Sonra sadece düz kalıyor. Yanıp sönmüyor.
Beklemek gerekmiyor, sadece yanip sonme bitmeden 2-3bin deviri gecmeseniz iyi olur.
- Fren balatası olarak fiyat oranında en iyisi hangisidir?
EBC HH Sintered balata oneririm, diskleri biraz daha fazla asindirabilir ama daha iyi tutar.
Reklamlar
-
12 Mayıs 2016, 07:54
#8062
DoğanKartal adlı üyeden alıntı
Hayırlı olsun güle güle kullanın, sorularına cevap verildigi.için tekrardan cevap vermiyorum.kalem kalem doğrudur,
Fazer.da 4 litreyi görmek için, uzun yolda 110 km hızla.sabit giderseniz 4 litre görürsünüz ben bir sefer depoyu denemek için karabükden çıktım istanbula 385 km de yedege geçemedim, hesapladım 4,1 litre yakmıştı net olarak sabit 110-120 km hız ile.
Gazlamalı kullandıgımda edirne yolunda 8,5 litre yakmıştım 220 km hız üstü.
-
12 Mayıs 2016, 15:02
#8063
DoğanKartal adlı üyeden alıntı
Merhaba,
- Benzin göstergesi 1 çizgiden daha aşağı düşüyor mu? (Yedek depoya geçtiğini nasıl anlıyorum?)
- Şehir içi düşük devirlerde kullanarak 4 litreye düşürebilir miyim?
- Soğuk havalarda ilk çalıştırmada rolanti çizginin yanıp sönmesini beklemememiz gerekiyor mu? Çünkü ısınması 10 dakikadan fazla sürüyor. Sonra sadece düz kalıyor. Yanıp sönmüyor.
- Fren balatası olarak fiyat oranında en iyisi hangisidir?
Herkese iyi sürüşler.
Fren balatasinda ön için en iyi fiyat perf orani brembo sa modelinde. Batuhan motorda vardı.
Bulamazsaniz ebc hh ya da gold s3 tavsiye ederim.
Arkaya sinter değil karbon bi balata takın, arka fren zaten gereksiz güçlü.
Şehir ici 4 lt imkansız ama 6 lt ye belki inebilir. Ben genelde 7 8 arası yakıyorum yakıtı önemsemeden sürünce (deli deli şeyler yapmam ama devri çok düşürmem, ortalarda gezer).
-
13 Mayıs 2016, 14:12
#8064
Arkadaşlar lütfen bana yardımcı olun diye yazdım lakin kimse oralı olmuyor sanırım. Hali hazırda fazer s2 kullanan arkadaş varsa ona bir konu hakkinda danışmak istiyorum ama ne kadar acil olursa o kadar iyi olacak.
-
14 Mayıs 2016, 22:55
#8065
anka_06 adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar lütfen bana yardımcı olun diye yazdım lakin kimse oralı olmuyor sanırım. Hali hazırda fazer s2 kullanan arkadaş varsa ona bir konu hakkinda danışmak istiyorum ama ne kadar acil olursa o kadar iyi olacak.
detaylıca nelere dikkat edilmesi gerektiği geçmişte yazıldı
"DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.
-
16 Mayıs 2016, 09:28
#8066
günaydınlar...
2008 model fz6 fazer sahibiyim. her zamanki gibi işe motosikletle gittim ancak akşama motorun başına gittiğimde kontağı cevirmeme ragmen göstergede hiçbir ışık yanmadı, saati bile göstermiyordu. motoru vurdurdum çalıştırdım ama bu sefer de kısa uzmeli zenon farım çalışmadı. 10 km kadar uzun farlarla yol aldıktan sonra birden "motor kontrol ışığı" yandı. hemen "acil stop düğmesi" ile motoru durdurdum kenara çektim. ekranda hata kodu "46" yazıyordu. "diagnostic" ten akü voltajına baktığımda "10.0" okudum. açıklamasında 2 ihtimal üzerinde duruluyor. 1)yakıt enjeksiyon sisteminde arıza. 2)motorun kendi kendini şarj etme düzeneğinde arıza.
soru1)motoru sallayınca hala içinden benzin sesi geliyordu ama depoda ki benzinim az kaldığı için olabilir mi?
soru2)yeni aküyü 3000km ve 6 ay önce takmıştım. aküden olabilir mi?
soru3)şarj dinamosunda v.s. bir sıkıntı olabilir mi?
soru4)tekrar vurdurarak çalıştırıp ustaya kadar 40km sürsem yok yere motora zarar verir miyim?
-
16 Mayıs 2016, 10:06
#8067
Geçmiş olsun Orhanay06,
Bence 2 . şık.
Yani şarj dinamosunun bobinleri yanmış/kararmış/bitmiş olabilir. Ya da konjektör de arızalı olabilir.
Şarj dinamosundan gelen 3 beyaz kabloları da kontrol et. Soket ark yapmaya çok müsait, kablo da yanmış, kopmuş vs. olabilir...
Akü'nün durağın gücü 12-12,5 Volt'an aşağı düşmemeli.
Kaç bin km de motosikletin?
-
16 Mayıs 2016, 10:24
#8068
68charger adlı üyeden alıntı
Geçmiş olsun Orhanay06,
Bence 2 . şık.
Yani şarj dinamosunun bobinleri yanmış/kararmış/bitmiş olabilir. Ya da konjektör de arızalı olabilir.
Şarj dinamosundan gelen 3 beyaz kabloları da kontrol et. Soket ark yapmaya çok müsait, kablo da yanmış, kopmuş vs. olabilir...
Akü'nün durağın gücü 12-12,5 Volt'an aşağı düşmemeli.
Kaç bin km de motosikletin?
52bin km... 2008 model...
vurdurarak çalıştırıp, 40 km yol yaparmı acaba boyle, ustaya kadar?
-
16 Mayıs 2016, 15:46
#8069
orhanay06 adlı üyeden alıntı
günaydınlar...
2008 model fz6 fazer sahibiyim. her zamanki gibi işe motosikletle gittim ancak akşama motorun başına gittiğimde kontağı cevirmeme ragmen göstergede hiçbir ışık yanmadı, saati bile göstermiyordu. motoru vurdurdum çalıştırdım ama bu sefer de kısa uzmeli zenon farım çalışmadı. 10 km kadar uzun farlarla yol aldıktan sonra birden "motor kontrol ışığı" yandı. hemen "acil stop düğmesi" ile motoru durdurdum kenara çektim. ekranda hata kodu "46" yazıyordu. "diagnostic" ten akü voltajına baktığımda "10.0" okudum. açıklamasında 2 ihtimal üzerinde duruluyor. 1)yakıt enjeksiyon sisteminde arıza. 2)motorun kendi kendini şarj etme düzeneğinde arıza.
soru1)motoru sallayınca hala içinden benzin sesi geliyordu ama depoda ki benzinim az kaldığı için olabilir mi?
soru2)yeni aküyü 3000km ve 6 ay önce takmıştım. aküden olabilir mi?
soru3)şarj dinamosunda v.s. bir sıkıntı olabilir mi?
soru4)tekrar vurdurarak çalıştırıp ustaya kadar 40km sürsem yok yere motora zarar verir miyim?
46 Hata kodu enjeksiyonalra yeterli güç gelmediğinde alınan bir hata. Bununda bir kaç sebebi var. Akü, Alternatör, Konjektör. Zaten geriye başka alternatif kalmıyor
Motoru vurdurarak çalıştırdığınızda akü bitik bile olsa motor kendi kendine yeterli enerjiyi en azından bujileri ve konjektörleri besleyecek enerjiyi üretebilir. Öncelikle aküyü ölçtürmenizi sonrasındaysa alternatör'ü kontrol etmenizi tavsiye ederim. Alternatör çıkışında 5.000d/dk da görmeniz gereken akım 14v. Eğer bu akımı görmüyorsanız alternatörünüzde bir problem var demektir. Alternatörün sıfır maliyeti servise giderseniz 1.100 lira bekleme süreside yaklaşık 2 ay. Yurtdışından kendiniz getirebilir ya da söküp sardırıp tekrar takabilirsiniz. Bu arada alternatörü yakan sebebide bulmak gerekli. Hatalı akü takılmış olabilir. Xenon farlar olabilir Özetle orjinalin haricinde elektrip aksama sonradan eklediğiniz her ekipmanı kontrol etmenizi tavsiye ederim. Şuan kullandığım benim 2.Fazerim. İlkinde çin malı xenon yüzünden yakmıştım alternatörü, sardırıp devam etmiştim. Xenon normal tüketimde standart ampullerden daha az akım çekiyor fakat ilk 3 saniyede çektiği akım çok daha fazla Youtube da bunu gösteren videoları görebilirsiniz. Buda alternatörün aşırı yüklenmesine sebep oluyor. 2. motorumdada önceki sahibinin taktığı yanlış akü yüzünden yandı. Bu sefer çok acelim olmadığından ve garanti olsun diye yurtdışından orjinal getirttim.
Akü ve alternatör sağlıklı çalışıyorsa bir problem göremediyseniz konjektörü kontrol edin. Benim tahminimce sizdeki problem öncelikle alternatör sonrasında konjektör gibi duruyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:26 ----------
orhanay06 adlı üyeden alıntı
52bin km... 2008 model...
vurdurarak çalıştırıp, 40 km yol yaparmı acaba boyle, ustaya kadar?
Yapabilir ama riskli yapacaksanızda şöyle yapmanızı tavsiye ederim.
Önce aküyü çıkartın ve kontrol edip full dolu olduğundan emin olun, gerekirse aküyü değiştirin hem bu kontrolüde es geçmiş olursunuz.
Aküde her şey normalse ve şarj edip doldurduysanız işiniz alternatöre kalıyor Motor aküyü şarj etmeyeceğinden akünün götürdüğü yere kadar gideceksiniz, 40km götürür diye tahmin ediyorum.
1. Far soketlerini çıkartın, gerekirse stop lambasını da
2. Trafiğin olmadığı bir saatte yola çıkın fan açtırmamaya çalışın
3. Önceden bir çekici bulup numarasını kaydedin ve müsait olduğundan emin olun
Bu yapılanlar sizin için trafikte risk oluşturabilir, yapacaksanız da aman dikkatli olun şunu da unutmayın biz uzaktan sadece varsayım üzerine konuşabiliriz. Motorunuzda daha farklı bir arıza olabilir ve bu arıza motoru hareket ettiğinizde size daha kötü sonuçlar doğurabilir. Benim tavsiyem voltmetre okumayı bilen bir elektrikçi bulun ve alternatör çıkışını, aküyü, konjektörü kontrol edip sağlam bir arıza tespiti yapın.
Alternatörü değiştirmek için 6 tane imbus 3 tane yıldız civata sökeceksiniz. Sizde yapabilirsiniz. Aküyle konjektörü saymıyorum bile.
-
16 Mayıs 2016, 17:47
#8070
Düzletme : Alternatör çıkışında 5.000d/dk da görmeniz gereken akım 14v.
Alternatör'den (aslında motosikletle statör deniyor) çıkan akım alternatif akımdır (AC) yani devir yükseldikçe çıkan volt değeri artar.5 bin devirde çok daha yüksek bir voltaj çıkar yanıltmasın. Yanlış hatırlamıyorsam bende 5-6 bin devirde 40-60 Volt arası idi ve devir artıkça Volt da artar. Sonra konjektöre girip DC doğru akım şeklinde çıkar ki akü ye zarar vermesin.
Akünün kutup başlarında voltmetre ile görmen gereken değer 13,5-14 V arası olmalıdır (çalışırken 5 bin devirde). Çalışmıyorken 12-12,5 Volt.
Fan, uzun far vs. açtığında ise 12-12,5 V altında düşmemeli. Düşüyorsa genelde konjektör bozuktur.
Benim bildiklerim/yaşadıklarım bunlar.
-
16 Mayıs 2016, 20:04
#8071
Çok geçmiş olsun, böyle problemler can sıkabiliyor. Çözümünü gerçekleştirdiğinizde buraya da yazarsanız bilgilenmiş olalım.
-
16 Mayıs 2016, 21:18
#8072
Alternatorun ya da regulatorun (konjektor) yanmasinin nedeni, genelde bosalmis akuyu motosikletin sarj sistemiyle sarj etmek oluyor. Ya da motorun sarj edemeyecegi kadar yuk baglamak da bu parcalari yakabilir. Yani mesela motora 500W ceken bir cihaz baglarsaniz, bir sure sonra bir seyler ters gider.
Bu iki parcaya ne kadar yuk binerse o kadar isiniyor, ne kadar isinirsa da yanma ihtimali o kadar artiyor. Mesela bosalmis akunuzu motora baglayip nasil olsa kendisi sarj eder deyip bir de ustune tum farlari ve diger ekstra akim cekecek ekipmanlari baglarsaniz, alternator ve regulator cok isinir ve ikisinden biri yanabilir. Ne yazik ki sigortasi yok bunlarin.
Eger akunuzun bosaldigini anladiysaniz, sarj makinesiyle sarj etmek daha saglikli oluyor. (İkiteker.org sitesinde elektro-amele Timucin vardi, o gunler aklima geldi simdi, boyle islerin uzmaniydi, sevgilerimi sunarim ona)
-
17 Mayıs 2016, 09:01
#8073
-
17 Mayıs 2016, 19:13
#8074
@fazil hocam size birkaç sorum daha olacak bu konuda arattım mutlaka sorulmuştur.
1- Saat ayarı nasıl yapılır? (Xmax 250 deki gibi denedim olmadı.)
2- Bugün ıslak bezle yıkadım su tutmadan, radyatör suyunun yerini araştırdım koltuğun altındaydı ama kapağına ulaşmak çok zor oldu, illaki depoyu sökmek gerekiyor sanıyorum? LOW yazısının altındaydı su miktarı. Saf su alayarak ortaya kadar doldurdum, bir sonraki hafta birazda antifiriz koyayım diyorum. Yedek kapta su bitmesi çok sıkıntı oluşturur mu?
Son halimiz : )
-
18 Mayıs 2016, 08:07
#8075
Carcharoth adlı üyeden alıntı
Bi yanlış anlaşılma var sanırım. O kadar yüksek voltajı alternatör çıkışında göremezsiniz.
En güzeli service manueldeki bilgileri dikkate almak. Aküyü + alternatörü(stator-regulator-şarj dinamosu - sargı)
başka ne adları varsa + konjektörü hepsini gösteriyor.
Sizin verdiğiniz 14 volt bilgisi konjektorden gelen doğru akımın şiddetidir, ayrıca akü boşken sağlıklı çalışan motorda devir kac olursa olsun konjektör yükte olacağından 14v okuyamazsiniz
Alternatöruun fişini çekip motoru akü ile çalıştırinca her fazdan 70-80v AC gelmesi gerekiyor, alternatif akım malum.
Ayrıca
Akü boşken motoru vurdurup kullandıysanız alternator (diğer adıyla stator) yanmış olabilir. Dolu akü ile dediğim şekilde ölçüm yapın 3 faz da 1-2 volt farkla birbirine yakın voltaj vermeli 5000 devirde. Mesela benim motorum 68v@5000 d/d şu anda.
Konjektör fişi deponun altında.
İmla ve diğer hatalar için kusura bakmayın mobilden yazdım
-
18 Mayıs 2016, 16:12
#8076
Selamlar arkadaşlar geçenlerde yeni fazer'ımda karşılaştığım bir sorunu anlatmak istiyorum. Motorumla artçılı 3'lü topcase ile ilk uzun yol tecrübemde arka süspansiyon aşırı kapanıp arka çamurluk egzosta değmiş ve biraz eritmiş. Toplam yolcu ağırlığı 160 kg , diğer ağırlıklar (çantalar) 20 kg.
Olayı fark ettikten sonra amortisör ayarına baktım 5 de, son kademe olan 7 ye aldım. Ve yeni ayarımla artçısız yan çantasız uzun yol yaptım gene sürtme var biraz çamurluğu eritiyor. Ustama sordum son kademeye aldıysan yapacak birşey yok dedi. 90 kg bir kullanıcı için anormal bi durum değilmi? Amortisörün patlak olduğunu düşünmüyorum virajlarda ve frenlemede iyi gibi. Lastik basıncım normal, aklımada başka bişey gelmiyor.
Daha önce böyle bir sorunla karşılaşan var ise ne yapmam lazım yardımlarınızı bekliyorum saygılar...
-
19 Mayıs 2016, 16:59
#8077
1- Saat ayarı nasıl yapılır? (Xmax 250 deki gibi denedim olmadı.)
Gostergenin ustundeki iki tusa ayni anda 3-5 saniye kadar basin, yanip sonmeye baslayacak, sonra tuslarla saat ve dakikayi ayarlayabilirsiniz.
2- Bugün ıslak bezle yıkadım su tutmadan, radyatör suyunun yerini araştırdım koltuğun altındaydı ama kapağına ulaşmak çok zor oldu, illaki depoyu sökmek gerekiyor sanıyorum? LOW yazısının altındaydı su miktarı. Saf su alayarak ortaya kadar doldurdum, bir sonraki hafta birazda antifiriz koyayım diyorum. Yedek kapta su bitmesi çok sıkıntı oluşturur mu?
Hicbir yeri sokmeye gerek yok. Deponun biraz altinda, saside bir aralik var, oradan radyator suyu haznesinin kapagine ulasabilirsiniz. Ben oyle yapiyorum. Radyator suyunu yenilecekseniz yari yariya saf su ve antifiriz konuyor. Sanirim yarim litre su yarim litre antifiriz.
-
19 Mayıs 2016, 18:46
#8078
Arkadaşlar benim fazerin egzantrik zinciri değişecek
Anadolu yakasında bulamadım egzantriği
Yetkili servisler dahil hiçbir yerde yok!!!
Motor ustası hafif ses geliyor dedi.
Bu şekilde ne kadar daha kullanabilirim.
Herhangibir zararı varmıdır?
-
20 Mayıs 2016, 11:54
#8079
ya da hiç uğraşmayın yarı su yarı antifiriz olayı yerine ben kullanıma hazır yamaha antifirizi koydum geçen gün.
hayat bir günden ibarettir ve ben hergün motoruma bindiğimde ilk günki gibi mutlu oluyorum...
-
20 Mayıs 2016, 13:07
#8080
Arkadaşlar benim fazerin egzantrik zinciri değişecek
Anadolu yakasında bulamadım egzantriği
Yetkili servisler dahil hiçbir yerde yok!!!
Motor ustası hafif ses geliyor dedi.
Bu şekilde ne kadar daha kullanabilirim.
Herhangibir zararı varmıdır?
Motor kac km'de su anda? Asiri ses gelmiyorsa cok sorun olmaz bence. Bir sure daha bekleyebilir. Zinciri su altta yazdigim siteden ismralayabilirsiniz, bir bakin isterseniz.
http://www.megazip.net/
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 8 kullanıcı var. (0 üye ve 8 misafir)
Bu Konudaki Etiketler