Yamaha FZ6 - Fazer Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Reklamlar
-
09 Ağustos 2015, 16:09
#7581
merhaba arkadaşlar...
2,5 senedir fz6 fazer s2 2009 kullanıyorum. Hersene satmaya fazer8 almaya karar versemde bana çok birşey katcağını düşünmediğimden satmaya kıyamıyorum. daha önceleri #fazil arkadaşımızın ön ve arka amortisörleri değiştirdiğini görmüştüm ve #68charger arkadaşımızın da motoru en ufak vidasına kadar söküp yeniden topladığını görmüştüm...
Sizlerden tavsiye istiyorum.
ön amortisörlerin sadece yaylarını öhlins ile değiştirsem ve arkayı da r6 komple arka maşa vs ile değiştirsem uyar mı, yoksa öhlins amortisör alsam yeterli olur mu...
Reklamlar
-
09 Ağustos 2015, 18:20
#7582
Merhaba temperantia,
S2 modelinde bazı iyileştirmeler zaten yapılmış. Örneğin frenler. Ön amortisörler de ayar olsa harika olurdu ama dert değil bence. Progressiv yaylar satılıyor ebay' da bulabilirsin.Bunlar sıkıştırıldıkça sertleşir. Amortisörlerin aşırı dalmasını önleyebilir.Asfalt sürüşleri için ideal.
Arka amortisöre gelince resimde ki olmaz. Uydurulabilir belki ama ekstra işlem yapmak lazım.Çatalı bağlantı yeri uymaz.
Galiba 2002-2006 R6 ların uyuyordu.
FZ8 gerçekten çok farklı değil, üzerine 10 bin lira koyup binmene bence değmez... Daha fazla vergi ödersin en fazla.
-
09 Ağustos 2015, 18:42
#7583
-
10 Ağustos 2015, 15:05
#7584
ön amortisörlerin sadece yaylarını öhlins ile değiştirsem ve arkayı da r6 komple arka maşa vs ile değiştirsem uyar mı, yoksa öhlins amortisör alsam yeterli olur mu...
Ön amortisor yaylarini degistirenlerin memnun kaldiklarini birkac yerde okumustum, genelde Racetech markayla degistiriyorlar, denenebilir.
Ayrica yagini da daha kalin koyanlar var, bu da amortisoru daha sert yapiyor. Fren yapinca one dogru dalmayi azaltiyor.
Arka masayi R6 masasiyla degistirmek epey zor bir mod ama yapanlar varmis sanirim.
R6 Amortisor gene de uymayabilir cunku yay yukseklikleri ve amortisorun sasiye baglanti yeri farkli. Ayrica egzoz borusu da baska bir engel.
kaynak:
http://www.600riders.com/forum/fz6-m...arm-mod-2.html
-
14 Ağustos 2015, 02:04
#7585
fazil adlı üyeden alıntı
yerine R1 kuyruğu ve R1 maşası yapanlar da var, nispeten kolay ama yine de çok zor modlar bunlar TR şartlarında bence.
yerine arkaya nitron, hagon, öhlins gibi kaliteli tam ayarlı ve hızlı/yavaş sönümlemesi ayrı olan amortisörleri seçmek daha mantıklı.
ön içinse progresif değil düz oranlı yay tavsiye ediliyor genelde, bir de emülatör takıyorlar ilaveten.
"DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.
-
14 Ağustos 2015, 09:48
#7586
Arkadaşlar öncelikle merhaba bende galiba yakında bu gruba dahil olacağim fz6 naked modelini alcam inşallah 2004 yada 2006 kasa fazer calıstıgım yerde bir abimin motorudur. Şimdi ben bunu 11 12 bine felan alıcam sizce bana ne gibi problemler çıkartır nelerine dikkat etmeliyim neyine bakmalıyım yada sormalıyım.
edit: motorun üzerinde orjinal çift akrepovic egzoz vardır.
-
15 Ağustos 2015, 10:25
#7587
Motoru arkadaşınızdanda alsanız akrabanızdan da alsanız bi ustaya yada servise gösteriniz şahsi fikrim aldıkdan sonra büyük bir sorun çıkarsa pahalıya patlar size, eger km si yüksekse motor kısmında ağır bakım isteyebilir.
Karar sizin
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:13 ----------
Geçen pazar arkadaşlar boluya giderken bolu viyadüğün üzerinde sağ elimin titedigini hissettim hızımız yüksek ancak oraya kadar bişey yoktu, dedim galiba yolda bozukluk var. Benzincide durdugumda diğer arkadaşlara sordum bizde bişey yok dediler tam.motora bindim gidiyoruz bi baktım sağ gidon topuzu yok, demek topuz dan titreşiö yapıyormuş, neyse ertsi gün başladım aramaya motorcularda bi ara tornacılara sordm kimisi uğraşamam dedi kimisi 50 tl dedi, sonunda bi dükkanda orjınal olarak bir çift buldum, boyacıya verdim siyah renge boyatmak için, takarken bi yapıştırıcı ilaç varmış onu sürüpde yakacagım ki bidaha düşmesin.
-
15 Ağustos 2015, 20:52
#7588
CİHAN adlı üyeden alıntı
Motoru arkadaşınızdanda alsanız akrabanızdan da alsanız bi ustaya yada servise gösteriniz şahsi fikrim aldıkdan sonra büyük bir sorun çıkarsa pahalıya patlar size, eger km si yüksekse motor kısmında ağır bakım isteyebilir.
Karar sizin
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:13 ----------
Geçen pazar arkadaşlar boluya giderken bolu viyadüğün üzerinde sağ elimin titedigini hissettim hızımız yüksek ancak oraya kadar bişey yoktu, dedim galiba yolda bozukluk var. Benzincide durdugumda diğer arkadaşlara sordum bizde bişey yok dediler tam.motora bindim gidiyoruz bi baktım sağ gidon topuzu yok, demek topuz dan titreşiö yapıyormuş, neyse ertsi gün başladım aramaya motorcularda bi ara tornacılara sordm kimisi uğraşamam dedi kimisi 50 tl dedi, sonunda bi dükkanda orjınal olarak bir çift buldum, boyacıya verdim siyah renge boyatmak için, takarken bi yapıştırıcı ilaç varmış onu sürüpde yakacagım ki bidaha düşmesin.
ilacın adı loctite
-
17 Ağustos 2015, 15:08
#7589
Evet arkadaşlar motorumda sabit hızla giderken tekleme oluyor.Elektrik tesisatına baktırdım oksitlenme yok.Yakın bir zamanda motoruda yıkatmadım.Ama 120-130 giderken rodeo yapıyormuş gibi oluyor vites yükseltiyorum sorun kalkıyor.Benzini tam bitirdim başka yerden aldım yine aynı sorun. Sebebi bujilerden mi acaba yardım ederseniz sevinirim
2006 fazer
-
17 Ağustos 2015, 22:00
#7590
iyi akşamlar arkadaşlar....
ben önler için öhlins yay ve yağ siparişi verdim, ön maşadan da kafayı biraz indiricem ki tekere gelmesini engeller diye umuyorum.. arka amortisör için artçı aldığımda motorun arkasının çok fazla çökmesini engellemek için ne yapmalıyım.. arkama birini aldığımda farlar gökyüzünü gösteriyor
-
18 Ağustos 2015, 09:48
#7591
Evet arkadaşlar motorumda sabit hızla giderken tekleme oluyor.Elektrik tesisatına baktırdım oksitlenme yok.Yakın bir zamanda motoruda yıkatmadım.Ama 120-130 giderken rodeo yapıyormuş gibi oluyor vites yükseltiyorum sorun kalkıyor.Benzini tam bitirdim başka yerden aldım yine aynı sorun. Sebebi bujilerden mi acaba yardım ederseniz sevinirim
2006 fazer
Belirli bir devir araliginda mi oluyor. Ben olsam ilk olarak hava filtresine bakardim. Belki bir tikaniklik olmustur.
-
18 Ağustos 2015, 10:29
#7592
fazil adlı üyeden alıntı
Belirli bir devir araliginda mi oluyor. Ben olsam ilk olarak hava filtresine bakardim. Belki bir tikaniklik olmustur.
Yok Hayır Hava filtresi yağı debriyaj balatası yeni değiştirdim 300 km oldu debriyaj telinide.Hatayı sıkıntıyı bulamadım yüksek devirdede yapıyor düşük devirdede yapıyor.
Gazı sabitleyince oluyor 130 la giderken mesela yada 100 le giderken ama gaz sabitken yapıyor.Birden açınca sıkıntı yok uzuyor gidiyor.
-
18 Ağustos 2015, 11:42
#7593
wol adlı üyeden alıntı
Yok Hayır Hava filtresi yağı debriyaj balatası yeni değiştirdim 300 km oldu debriyaj telinide.Hatayı sıkıntıyı bulamadım yüksek devirdede yapıyor düşük devirdede yapıyor.
Gazı sabitleyince oluyor 130 la giderken mesela yada 100 le giderken ama gaz sabitken yapıyor.Birden açınca sıkıntı yok uzuyor gidiyor.
Fazıl TPS sensörü olabilir mi?
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:40 ----------
temperantia adlı üyeden alıntı
iyi akşamlar arkadaşlar....
ben önler için öhlins yay ve yağ siparişi verdim, ön maşadan da kafayı biraz indiricem ki tekere gelmesini engeller diye umuyorum.. arka amortisör için artçı aldığımda motorun arkasının çok fazla çökmesini engellemek için ne yapmalıyım.. arkama birini aldığımda farlar gökyüzünü gösteriyor
Daha hafif birini artçı yap Şaka bir yana, arka amortisör yayını biraz daha sıkıştır. Sertleşir ama daha az çöker.Ancak çok sert olunca da seri kalkışlarda lastik çok dönüyor, patinaja kalıyor bilmiş ol.
-
18 Ağustos 2015, 14:06
#7594
Fazıl TPS sensörü olabilir mi?
Bilmiyorum ama sanmiyorum.
Motor zengin karisimla calisiyor olabilir mi acaba, kac lt yakiyor 100km'de ?
Bujilere bir bakmak lazim sanirim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:27 ----------
Motora yaptigim garaj-atolyenin fotografi.
Biraz matchbox kutusunu andiriyor sanirim.
-
18 Ağustos 2015, 16:29
#7595
temperantia adlı üyeden alıntı
iyi akşamlar arkadaşlar....
ben önler için öhlins yay ve yağ siparişi verdim, ön maşadan da kafayı biraz indiricem ki tekere gelmesini engeller diye umuyorum.. arka amortisör için artçı aldığımda motorun arkasının çok fazla çökmesini engellemek için ne yapmalıyım.. arkama birini aldığımda farlar gökyüzünü gösteriyor
maşaların yüksekliği ile oynamanızı tavsiye etmem. hem ön çamurluk çok kolay kırılır hem de fazer'da doğru amortisör ayarı ile tekere gelme durumu nadir yaşanıyor. ben 80 kg yim, 4. sertlikte kullanıyorum. artçılı olunca da en serte alıyorum.
Fazil, geçen buluşmamızda motorun çok tozluydu. bence garaj girişini de camla ya da benzer bir şeyle kapatmalısın, hem aynalı cam olursa içi de gözükmez ve ışık alma daha az olacağından motorunun yıpranması azalır. malum yazın güneş ışınları ciddi ısı oluşturuyor.
Ya da motorunu daha sık yıkamalısın
-
18 Ağustos 2015, 17:03
#7596
Camlara film cekmeyi dusunuyorum iceriden. Bu arada garajin girisi yandan. Yani o 4 tane camli kapi, surgulu kapi gibi aciliyor.
Motoru yikayamadim 1-2 aydir. Yikasam iyi olur gercekten.
-
18 Ağustos 2015, 17:05
#7597
Çok şık olmuş Fazıl çok tarz, çok cool,
-
18 Ağustos 2015, 17:34
#7598
-
19 Ağustos 2015, 11:06
#7599
[QUOTE=fazil;3703061]Bilmiyorum ama sanmiyorum.
Motor zengin karisimla calisiyor olabilir mi acaba, kac lt yakiyor 100km'de ?
Bujilere bir bakmak lazim sanirim.[COLOR="Silver"]
100 km de 4.8 litre yakıyor.Zengin karışımdan kastınız nedir? Depoyu bitene kadar kullandım dedim acaba benzin sulumu diye daha sonnra tekrar fulledim. buji siparişi verdim bakalım gelsin değiştiricem.
-
19 Ağustos 2015, 11:13
#7600
Zengin karisim, benzin - hava oranin fazla olmasi demek. Ama sizin motor 4.8lt yakiyorsa zengin degil hatta fakir bile denebilir (tam tersi)
Benim motorum sehirdisinda 5.5lt- Sehir icinde 7lt yakiyor.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 11 kullanıcı var. (0 üye ve 11 misafir)
Bu Konudaki Etiketler