Selam arkadaşlar,
Motosikletimi dün akşam teslim aldım. Şikayetim gitmiş. Toplamda 2350 liraya mal oldu. Bunun bin lirası işçilik zaten!
1000km rodaj dönemi var. Yatakların ve krankın alışması vs. Bakalım şimdilik bir şey söylemek için erken.
Alamadık yine bi fazer :( ne kısmetsiz adamım arkadaş, başka bahara kaldı yine heveslerimiz.
Selam Fazercı Dostlarım .
Bu arada geçmiş olsun charger .
1350 tl parça masrafı ozaman. biz hyosunga 1700 tlye motor yaptırmıştık.
Fiyat iyi sayılır.
Sevindim motorun tamir olmasina. Bir daha boyle sanssizliklar olmaz umarim. Bence iscilik normal. Motorun acilmasi zor is.
Ben de gecenlerde motora ön cam taktim. Uzun yol icin gerekli oluyor ozellikle soguk havalarda.
S1'e uygun puig naked cam almistim cok onceden, fakat bu üst mesnetten baglandigi icin, benim ön takima uymuyordu. En iyisi gidondan baglamakti. Bunun icin de bir takim aparatlarin imalati gerekiyordu. Uydurdum bir seyler.
Orjinal Fazer ön grenaj tutucu demirlerini, bauhaustan aldigim 22mm plastik baglanti aparatlariyla birlestirip gidon baglantilarini imal etmis oldum.
Hirdavat islerini seviyorum. Lego gibi.
Montajdan sonra:
Biraz ayardan sonra fena olmadi ama altta biraz bosluk var. Umarim oradan hava gelmez. Aerodinamikten pek anladigim soylenemez. Ruzgar testini yakinda uzun yolda yaparim olmazsa.
Farla cam arasina biraz kaucuk conta koydum vibrasyona karsi.
Motor Tenere'ye benzedi sonunda
Süper çalışma olmuş fazıl. Sende hep bir çözüm var!
Sen makineyi boyattın mı? Bi temiz geldi bana
Tesekkurler. Tam bir hirdavatciyim
Boya yok hersey orjina. Hatta aylardir yikamadim bile.
Yakinda Ayvalik'a dogru yola cikmayi dusunuyorum. Cami da onun icin taktim aslinda.
ön camın şekli nasıl resımlerde asimetrık bişeye benzıyor , motorunuz guzelmıs motor altındakı plastık parcayı nerden aldınız ?
Asimetrik evet.
Alt grenaji ebay'den almistim.
Fazil, cam çok güzel olmuş. Ayrıca dikkat etmedim sanma, şeffaf camlı sinyaller de çok yakışmış motora
Charger, yapılmış olmasına sevindim bir adet vites göstergesi lazım sana
ben de topcase'e yan çanta ekleyerek motora 3lü çanta taktım. (gönlümde givi e22 vardı ama tüm türkiyede stok yoktu distribitör değişikliği sebebiyle. ben de kappa k22 aldım, kalıbı aynı.)
Sinyallerin yerini değiştirmek istemedim orjinal yerine de sığmadı. Ben de saplarını kısalttim.
Özgür'ün gözünden de bir sey kacmiyor. Evet sinyalleri ebay'den aldigim orjinal yeni model bir yamaha Tenere'den cikma sinyallerle degistirdim. Bu arada sadece lensleri degistirmeyi denedim once ama cok benzese de uymuyorlar, komple degistirdim.
Yan cantalarla motor iyice touring olmus. Sinyalleri kesmek de iyi fikir. Öbür türlü cok cirkin oluyordu, gordum birkac motorda.
Bu arada su vites gostergesiyle ilgili hic bilgi vermedin, memnun musun, nasil takiliyor ne marka, nerden geldi falan?
motorumdakı dusuk devırlerdekı kesıklık ve boşa atınca stop etme olayı kısacası bozuk tps sensoru sorununu tps sensorunu degıstırerek kendım cozum belkı aynı sorunla karsılasan bırılerı olur bazı bılgıler verıyım ;
tps sensorunun bozuk olup olmadıgını anlamak cok basıt , dıagnostıc ekranından düzgun calısan bır tps için ; d01 degerı gaz kolu tamamen kapalı ıken 16-18 arası bir deger , bır cesıt potansıyometre olan tps sensoru en cok kullanılan devır aralıgı 0-5000 devır cıvarı oldugundan sensor ıcersındekı ıletken bolum aşınıp ıletkenlıgı bozuluyor bu nedenle calısma duzenı allak bullak oluyor motorların . gaz kolunu yavas yavas cevırdıgımızde 16 dan baslayan deger 100 e kadar duzgun bır sekılde yukselmelı benım bozuk sensorde 10 dan baslayan deger 20 cıvarıda geldıgınde ıletkenlıgını kaybettıgı ıcın 0 a dusup tekrar yukselıyordu buda teklemeler ve boşa tııgımda stop etmelere yol acıyordu .
gaz kolu tam acık pozısyonda 99-101 arası
degıstırmek ıcın öncekıle depoyu komple alıyoruz 2 soket ve benzın hortumunun soketı mevcut benzın soketınıve borusunu kırmadan dıkkatlıce cıkarmak gerek
hava fıltre kutusunu ve buraya baglı hortumları cıkarıyoruz ,
sonra emme manıfoldunun lastıklı bolumundekı alyan vıdaları ıyıce gevsetıyoruz sonra manıfoldu yukarı dogru cekıyoruz ve tps ye ulasak kadar bır alandan yenı tps mızı takıyoruz
tps yı sökebılmek ıcın torx ucu olması gerek resımde vıdalarını gorebılırsınız
yenı tps yı taktıktan sorna yıne dıagnoctıc ekranından tps degerını acıyoruz tps vıdalarını saga sola hareket edebılecek kadar cok sıkmadan sıkıstırıp tpsyı saga sola cevırıp gaz kelebegı acık ve kapalı konumlarındakı degerlere ayarlıyoruz , sonra gerıye dogru butun parcaları takıp topluyoruz işlem bu kadar , bu arada bu parcayı forumdan fazıl beyden almıstım kendısıne ayrıca tesekkur ederım
İşte söyle şeyler paylaşın! Harika anlatım teşekkürler...
Fazıl sırada R6 ön takım ve fren çalışması var. Yardımlarını rica edeceğim yakında. Şu sele işinide halledeceğiz.
Evet forum canlandi gene, guzel oldu. TPS degistirmeyi de gormus olduk. Birgun lazim olabilir. Tesekkurler.
Amortisor konusunda yardim ederim. Sanirim R6S amortisoru takilacak yani R6R ters (usd) olandan degil. O zaman isiniz zor sayilmaz.
Sele isi de kolay.
Selam Fazıl,
Eski R6 amortisörleri olursa mesnetler aynı kalır. Sanırım, aks, fren kaliperleri ve birde çamurluk gerekecek. Diskler uyuyor galiba?
Ama USD karar verirsem mesnetler, kalperler, diskler, aks, çamurluk, anahtar kilidi ve gidon bağlantısı için işlem gerektirecek.
Aşağıda görüştüğüm satıcıların bazı parçaları.
herkese kolay gelsin.... fazerımı satıyorum... ilgileneler buradan ulaşabilir...
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...06066832/detay
R6S icin camurluk gerekmeyecek, ufak bir aparatla mevcut camurluk kullanilabilir. R6S ön tekerlek aksi gerekli. Bir de hirdavatcidan alinacak birkac pul. Eski fazer forumunda yazdigim yaziyi buraya da ekleyeyim. (Tarih Mart-2009)
R6S Amortisor Modifikasyonu
Sonunda 20 gundur bekledigim R6 Amortisorleri gelmis ve ben de gidip Topkapi Gumrukten aldim. Gumrukten muaf oldu neyse ki. Satici degerini $100 gostermis. Ben postalama dahil $250 odemistim. Iste 10kg`lik posta:
Saticiya guvenmekle iyi etmisim. Amortisorler neredeyse yeni gibi ve paketleme de super yapilmis. Amerikalilar`in paketlemelerine hayranim.
Elimizde ne var bir bakalim:
Bir cift R6 amortisoru
Bir adet R6 on teker aksi
Bir cift S2 fren kaliperi
Bir cift celik fren hortumu (Venhill marka)
Bir kac tane de paslanmaz pula ihtiyacimiz var, onlar da hazir:
R6 ve Fz6 amortisorleri arasinda 5mm`lik aciklik kaldigi icin, aksta ve kaliper baglantilarinda bu pullari kullanmak gerekiyor. Pullarin kalinliklari 2.5mm
Arada siritmasinlar diye bunlari mat siyaha boyamaya karar verdim:
Iyi mi yaptim kotu mu yaptim bilmiyorum.
Neyse yavas yavas sokme islemine gecelim. Tekerlek ve fren kaliperleri sokuldukten sonra,
Sira geldi camurlugun ve orjinal amortisorlerin sokulmesine:
Fena dagildi, pis pis bakiyor, vaziyeti pek iyi degil tabi. Neyse birazdan duzelir umarim...
Iki farkli amortisorun gorsel karsilastirmasi da soyle:
R6 amortisorleri 500`er gram daha hafif denebilir. Ayrica 5-6mm de daha kisa boylular.
R6 aksini ve Fazer`in aksindan cikan spacerlari (Turkcesini bilmiyorum bunun) kullanacagiz.
Dayanamadim, bunlari da siyaha boyadim:
Iste R6 aksi ve aksin icindekiler bu siraya gore takilacak, 2.5mm`lik pullar da gorunuyor:
Once yeni amortisorleri takiyoruz:
Biraz keyfi yerine gelmis gibi sanki, devam edelim:
Hala biraz sinirli:
Camurlugu da takiyoruz. Camurluk tam olarak uymuyor ama halledilebilir gene de:
Iste uymayan yer:
Yavas yavas aksi ve tekerlegi de takalim yerine:
Evet iste oldu:
Daha onceden hazirladigimiz kaliper pullarini (Rondela) da takalim yavasca:
Ojelerim de bozulmus biraz bu isleri yaparken
Evet isin sonuna yaklastik sayilir, celik fren hortumlarimizi da taktik mi:
Gazteden cikan Memo Larousslari da maffetmisiz bu arada:
Alttan kaliperimize hortumu takip ustten Dot-4 dolduruyoruz ve freni pompaliyoruz:
Fren yagi isi biraz pis bir is ama o da halloluyor iste.
Fakat asil is ayar isi, cunku yeni amortisorlerimizin en guzel ozelligi ayarlanabilmesi:
O da soyle oluyormus:
Bu isin toplam maliyeti $450 civarinda bu arada. Deger mi daha bilmiyoum. Daha deneyemedim.
Fazil
ABOOOOOO beni çok iş beklemekte. Bu şekil ne kadar kullandın? Demek ki memnun kalmadın ki USD geçtin?
bugun 1 haftadır calıstırmadıgım motorumu calıstırmayı denedım , sonuc akü boşalmış daha öncede oto elektrıkcıde şarja vermıstım elektrıkcı aküye su doldurmus kısacası aküyü öldürmüş VLM marka dandık bir aküydu öncekı sahıbı taktırmıs ama takan servıs kutup baslarının ters olduguna aldırmadan zor bela sokmus oraya , neyse bosch marka uygun tipte kuru aku aldım bugun montajını yaptım öncekı akü asit sızdırmıs oksitlenen yerlerı temızledım park ampüllerını led ampullerle degıstırdım , ve ufak bir gezıntı yaptım hala motora bınme zamanı gelmemıs .
Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 misafir)