Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Yamaha FZ6 - Fazer Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    REKLAM ALANI
  1. #6901
    68charger - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2013
    Şehir
    Istanbul city
    Motosikleti
    2006 Yamaha FZ6 Fazer ABS, Kawasaki Ninja 300 ABS
    Selamlar , benimde uzun zamandır ses konusunda bişeyler yapmak gibi bir niyetim var ancak abartı olamadan olsun istiyorum. Ses fena değil ama tam olarak ne yaptın yazmamışsın?


    Ondan pek açıklayıcı olmamış. Youtube da egsozu matkap ile delenleri gördüm ona benzer bişey mi? Bende denedim matkap ile delmeyi ama Egsoz zaten boş gibi. Matkap ucu rahat giriyor yani aslında delinecek bir şey yok gibi😄 aydınlatacak biri varsa iyi olur.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:39 ----------

    Pazartesi Almanya'dan motosiklet getirme ile ilgili işlemleri araştıracağım. Mavi kart sahibiyim belki faydalanabileceğim durumlar olabilir. Zira 4 bin Euro'ya müthiş temizlikte ABS li fazer S2 ler var😄


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #6902
    erro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    tracer 900
    Alıntı 68charger adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selamlar , benimde uzun zamandır ses konusunda bişeyler yapmak gibi bir niyetim var ancak abartı olamadan olsun istiyorum. Ses fena değil ama tam olarak ne yaptın yazmamışsın?


    Ondan pek açıklayıcı olmamış. Youtube da egsozu matkap ile delenleri gördüm ona benzer bişey mi? Bende denedim matkap ile delmeyi ama Egsoz zaten boş gibi. Matkap ucu rahat giriyor yani aslında delinecek bir şey yok gibi�� aydınlatacak biri varsa iyi olur.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:39 ----------

    Pazartesi Almanya'dan motosiklet getirme ile ilgili işlemleri araştıracağım. Mavi kart sahibiyim belki faydalanabileceğim durumlar olabilir. Zira 4 bin Euro'ya müthiş temizlikte ABS li fazer S2 ler var��

    benim bildiğim içi boş zaten delinecek bişey yok...

  3. #6903
    ayvazdeniz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ekim 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CB 500F
    Arkadaşlar..
    Fazer kullanan babaların babalar gününü kutluyorum..
    Ha diğer markaları kullanan babaları kutlamıyor muyum..? onların da babalar gününü kutluyorum..

    kazasız belasız sürüşler...
    ozgurakman ve CEM. bunu beğendiler.

  4. #6904
    zerzura - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2012
    Şehir
    Beykoz IST
    Motosikleti
    Yamaha FZ6N
    Şu arkadaş egzosu delmiş. Öncesi ve sonrası olarak da videoya almış:


    http://www.youtube.com/watch?v=hGLPMVqjzg0



    Egzos tübünün içerisinde, egzos gazının içinde dolaştığı (sesi azaltmaya yarıyor sanırım) 3 adet çember olduğunu söylemiş. Bunları (ya da sadece birini?) delerek egzos gazının, dolambaçlı yollardan geçmeden direk dışa atımını sağladığını söylüyor.

    Burada dikkat edilmesi gereken 'back pressure'un bu işlem sonucunda düşürüldüğü. Yakıt ve alt devirlerde ki güç etkilenebilir.

  5. #6905

    Üyelik
    12 Mayıs 2011
    arkadaşlar fazerdeki egsoz ses işlemi bazı arkadaşlarda bazı soru işaretleri oluşmuş ve açıklamam elzem.evvela fazerin egsoz içini orjinal olarak göstereyim sizde bana makkapla neresi delinir orayaı gösterin.bunu belgesel ve ders olarak algılayın çünkü fazer egsozun iç sistemini hiç bir yerde göremezsiniz.1.fazer egsoz iç sistemi.fazer orjinal içsistem sıkışma odaları ve salyangoz sistemini merak edenler için belgesel tadında resimler..2 işlem iç sistem hunharca organ mafyası gibi alınır.ve alt kısımlarına yüksek devirde çırla ve çarıldama ve yüksek ısıyı dışarı veripde olası plastik aksamlarda genleşme ve deforme olmaması için,yüksek ısıya dayanıklı seramik ve karbo elyaf döşenir..3.aşama çift giriş tek çıkışesnaf tabiriyle kilot sistemi uygulanır..4.aşama sesi net ve tok hale getirmesiiçin komple yüksek ısıya dayanıklı izalosyon yerleştirme işlemi.müjdeler olsun ameliyat başarıyla sonlandı dikişleri yapıldı biraz sonra nargozun etkisi geçecek..bu işlemlerden sonra ısıya dayanıklı metalik gri boya ile boyama işlemi ve mutlu son diyeceğim de.pek öyle olmadı.montaj yaptıkdan sonra ses az çıktı ve tekrar egsozu söküp tekrar ameliyata aldımm.çıkışta göz ardı etdiğimiz teknik bir olaya varmış.onunda halletdik.bunu sır olarak tutuyorum.çünkü bir çok meslektaşım bunlardan ve çalışma videolarımı bakarak taklit etmeye çalışıyorlar olmayıncausta videolarınkinin aaynısı yaptık olmadı nerde hata yaptık.EEE NE DEMİŞLER BAKMAKLA USTA OLUNSA KEDİLER BİLE KASAP OLURDU.;)BİZ BU İŞDEN EVİMİZİN RIZKINI EKMEĞİNİMİZİ GÖTÜRÜYORUZ.iş yerimde 2.el bir çok motorun egsozunu bedel ödeyip alıp iç sistemlerini,turnikelrini ve odalarını incelemek için aldığım bir yığın bedel ödediğim egsozlar var.ilerde usta bu işlem yakıtı çoğaltırmı,çekişi,performansı etkilermi,dyno testinden geçermi,desibel şehir içi ceza yermi muhabbetleri yaşamamakiçin 1978den beri ders çalışıyorum.o öyle vut vut sesleri kolay olmuyor.:D.ha bu arada egsoz içini sadece içini boşaltarak ses alamaya çalışılan fazerdede böyle çift silindir mobilet gibi cır cır ses yapıyor. buda avcrom.
    zerzura bunu beğendi.

  6. #6906
    ARCHANGEL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Şehir
    Avcılar/İSTANBUL
    Motosikleti
    2013 FAZER 8
    Two brothers egzoz isteyen varsa benimle irtibata geçebilir.Motorumu fz8 almak için satılığa çıkardım,isteyen olursa egsozu ayrı satabilirim.

  7. #6907

    Üyelik
    24 Haziran 2009
    Arkadaşlar şu ön frenleri güçlendirmek için tam olarak ne yapmak lazım r6 nın çıkma ön fren kaliperleri 150-160 tl falan sahibindende bunları alıp taktırınca olay bitiyomu fazerda sanırım 4 tanesinin 2 si boş pek anlamadığım için bu işlerden yardımcı olursanız sevinirim hangi parçalar lazım ve maliyeti ortalama ne olur?

  8. #6908
    ozgurakman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    FZ6 Fazer 98Hp (isviçre çakısı)
    Alıntı inspire adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Buralar serin ben 10w40 la devam, uygun bir yagdır. Yamaha zaten 10w30-20w40 önermiş manuelde. Bununla birlikte full sentetik yaga yapılan 'okşayan' ödeme, cüzdandan cıkarıp arkasından el sallaya sallaya çöpe attıgım paradan fazlası değil benim için. İşin sonunda yağını düzenli olarak sık sık değiştiren eli kirli adamım. Viskoziteye gelicek olursak; buralar biraz sıcak 10w40 ince geliyor diyebilirsiniz, belkide haklısındırda keza bizim motorlar hava sogutmalılar kadar etkilenmiyor.

    Fren konusunda; ABS var. Tam zamanım olmadı araştırcak dürüst olmak gerekirse.

    Amortisörde de dediğiniz gibi daha ağır bi yağ ile bide ön yükleme ile öğrenci işi çözücem gibi geliyor. R6 ön set kulaga hoş geliyor tabi, ancak biraz fazla tuzlu bir yatırım. Haber ederim.

    Teşekkürler cevabınız için.
    inşallah beklediğiniz çözümü elde edersiniz amortisörlerde

    yağ konusuna dönecek olursak, 14 bin devir çevirebilen bir motora dinozor yağı (bkz: mineral yağ) koymak çok mantıklı gelmiyor bana. en azından yarı sentetik olmalı (5100 gibi). 10w40 konusu ise size kalmış

    yurtdışı forumlarında okuduğumu aktarıyorum,
    yapılan kullanılmış yağ testlerinde 3000 km de 5100 ün vizkositesinin yarı yarıya kaybolduğu söyleniyor. 5000 km de ise 7100 vizkosite kaybediyor. gsxr forum da okumuştum yanılmıyorsam. adamlar lab. test sonuçlarını da yayınlamışlar.

    5000 yağın çoooook daha önce bozulacağını söylüyor içimden bir ses ayrıca soğuk iklimde tam sentetik, çöpe atılmış para değildir bilakis ısınma-soğuma döngüsü ve motorun çalışırkenki ile soğukkenki sıcaklık farkı fazla olduğundan yağ daha çabuk eskir, motorun içindeki su buharının da yoğunlaşma ile yağa karışması daha fazla olduğundan yağ daha da çabuk eskir... tabi sizin motosikletiniz, sizin paranız, sizin seçimleriniz

  9. #6909
    68charger - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2013
    Şehir
    Istanbul city
    Motosikleti
    2006 Yamaha FZ6 Fazer ABS, Kawasaki Ninja 300 ABS
    Alıntı ARCHANGEL adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Two brothers egzoz isteyen varsa benimle irtibata geçebilir.Motorumu fz8 almak için satılığa çıkardım,isteyen olursa egsozu ayrı satabilirim.
    Selam ARCHANGEL egsozun resimlerini gönderebilir misin? olcaycharger@gmail.com

    Teşekkürler.

  10. #6910
    erro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    tracer 900
    Alıntı ozgurakman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ayrıca soğuk iklimde tam sentetik, çöpe atılmış para değildir bilakis ısınma-soğuma döngüsü ve motorun çalışırkenki ile soğukkenki sıcaklık farkı fazla olduğundan yağ daha çabuk eskir, motorun içindeki su buharının da yoğunlaşma ile yağa karışması daha fazla olduğundan yağ daha da çabuk eskir... tabi sizin motosikletiniz, sizin paranız, sizin seçimleriniz
    kimi manuellerde motor için tam sentetik önermez üretici...onun için klavuzda yazan yağın niteliklerine sahip yağı koymak en doğrusu...tam sentetik her zaman iyi bişey değil yani demek istediğim

  11. #6911

    Üyelik
    29 Ağustos 2013
    Şehir
    DENİZLİ
    Motosikleti
    kle 650-versys
    Merhabalar.

    geçen perşembe günü fazer s2-turuncu renk olan motoru aldım arkadaşlar. burada bana yardımcı olmak adına fikir beyan eden tüm kardeşlerime sevgiler. Cem kardeşim, bilhassa senin başını ağrıttım epey, yardımların için teşekkür ederim.

    yağ değişimi yapmayı düşünüyorum ve sanırım Motul 5100 15-50, KN 204 yağ filtresi alacağım. Mustafa'nın videosuna bakınca kendim değiştirebilirim diye düşünüyorum, sağ olsun baya açıklayıcı.

    motorda tespit edebildiğimiz tek sorun ön amartisör keçeleri çok hafif yağ kaçırıyor onu da ilk fırsatta değiştireceğim.

    onun dışında Manisa-denizli arasında zaman zaman 150-180 km/h, genelde 110-120 km/h arası 4,5 LT/100 km yakıt sarfiyatım oldu. korktuğum gibi bir rakam olmadı hatta gayet iyi geldi.

  12. #6912
    68charger - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2013
    Şehir
    Istanbul city
    Motosikleti
    2006 Yamaha FZ6 Fazer ABS, Kawasaki Ninja 300 ABS
    Alıntı easy81 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhabalar.

    geçen perşembe günü fazer s2-turuncu renk olan motoru aldım arkadaşlar. burada bana yardımcı olmak adına fikir beyan eden tüm kardeşlerime sevgiler. Cem kardeşim, bilhassa senin başını ağrıttım epey, yardımların için teşekkür ederim.

    yağ değişimi yapmayı düşünüyorum ve sanırım Motul 5100 15-50, KN 204 yağ filtresi alacağım. Mustafa'nın videosuna bakınca kendim değiştirebilirim diye düşünüyorum, sağ olsun baya açıklayıcı.

    motorda tespit edebildiğimiz tek sorun ön amartisör keçeleri çok hafif yağ kaçırıyor onu da ilk fırsatta değiştireceğim.

    onun dışında Manisa-denizli arasında zaman zaman 150-180 km/h, genelde 110-120 km/h arası 4,5 LT/100 km yakıt sarfiyatım oldu. korktuğum gibi bir rakam olmadı hatta gayet iyi geldi.
    Hayırlı olsun easy81 gülle gülle kullan kazasız belasız. Sanırım şu Beykoz da satılanı diyorsun? Yoksa başka mı?

    Evet yakıt gayet iyi 5 litre bile olsa iyi... Bende kendim bakımını yapacağım. Sende yaparsın zor bir şey değil.Sadece keçelerin işi uzun bilesin...

  13. #6913

    Üyelik
    29 Ağustos 2013
    Şehir
    DENİZLİ
    Motosikleti
    kle 650-versys
    Alıntı 68charger adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayırlı olsun easy81 gülle gülle kullan kazasız belasız. Sanırım şu Beykoz da satılanı diyorsun? Yoksa başka mı?

    Evet yakıt gayet iyi 5 litre bile olsa iyi... Bende kendim bakımını yapacağım. Sende yaparsın zor bir şey değil.Sadece keçelerin işi uzun bilesin...
    Sağol kardeşim, Manisa'dan aldım. yağı hallederim de keçe işini bi serviste yaparız muhtemelen.

  14. #6914
    MNS-FZ6 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ekim 2013
    Şehir
    Manisa
    Motosikleti
    Honda1000RR
    Alıntı easy81 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhabalar.

    geçen perşembe günü fazer s2-turuncu renk olan motoru aldım arkadaşlar. burada bana yardımcı olmak adına fikir beyan eden tüm kardeşlerime sevgiler. Cem kardeşim, bilhassa senin başını ağrıttım epey, yardımların için teşekkür ederim.

    yağ değişimi yapmayı düşünüyorum ve sanırım Motul 5100 15-50, KN 204 yağ filtresi alacağım. Mustafa'nın videosuna bakınca kendim değiştirebilirim diye düşünüyorum, sağ olsun baya açıklayıcı.

    motorda tespit edebildiğimiz tek sorun ön amartisör keçeleri çok hafif yağ kaçırıyor onu da ilk fırsatta değiştireceğim.

    onun dışında Manisa-denizli arasında zaman zaman 150-180 km/h, genelde 110-120 km/h arası 4,5 LT/100 km yakıt sarfiyatım oldu. korktuğum gibi bir rakam olmadı hatta gayet iyi geldi.
    Hayırlı olsun kazasız belasız güle güle kullan. Bizim buranın motoru görmüştüm.

  15. #6915
    İzmir İl Temsilcisi CEM. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Eylül 2010
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Fazer 600 Ve Wr 125 R
    Abi oncelikle hayirli olsun Estağfurullah ne bas agritmasi keske daha iyi yardimci olabilseydim ama sonunda aldigina cok sevindim uzun zamandir fazer ariyordun.

    Senin fazer ne mutluki bizimkilerden üstün en azindan frenleri r6 kaliperleri mevcut diye hatirliyorum Güle güle eskit motoru artık

    Bu arada uzun yolda yakıt ortalaması gercekten Iyi ama sehir ici 6.5 7 litre yakit ortalamalari yakalamak mümkün.

    Oda saglik olsun diyorum 600fle denedik sehir ici 7.5 yaktı. Kendi kategorisinde fazer az yakiyor

    Artık fotograf paylasirsin bekliyoruz haftasonu izmir Kuşadası festivali var gelirsen görüşmek uzere

  16. #6916

    Üyelik
    29 Ağustos 2013
    Şehir
    DENİZLİ
    Motosikleti
    kle 650-versys
    sağolasın Cem kardeşim. iki hafta kımıldama şansım yok maalesef SMMM bitirme'den iki dersim kaldı o sınavlara hazırlanacağım. ondan sonra inşallah. Denizli'ye yolun düşerse mutlaka ara, görüşelim. resim işine de ilk fırsatta gireceğim.

    Bu arada motorun zorunlu trafik sigortasını yaptırdım. Axa 268 TL teklif vermiş, Ergo ise 58 TL. İnanamadım ama poliçeyi görünce şaşırdım bu kadar uygun olmasına. aklınızda olsun. Sanırım Ergo'da bir damping var.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:55 ----------

    Alıntı MNS-FZ6 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayırlı olsun kazasız belasız güle güle kullan. Bizim buranın motoru görmüştüm.
    Teşekkür ederim kardeşim, hepimize kazasız belasız sürüşler inşallah.
    CEM. bunu beğendi.

  17. #6917
    inspire - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mart 2008
    Şehir
    Kopenhag
    Motosikleti
    fz6sa
    Alıntı ozgurakman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    inşallah beklediğiniz çözümü elde edersiniz amortisörlerde

    yağ konusuna dönecek olursak, 14 bin devir çevirebilen bir motora dinozor yağı (bkz: mineral yağ) koymak çok mantıklı gelmiyor bana. en azından yarı sentetik olmalı (5100 gibi). 10w40 konusu ise size kalmış

    yurtdışı forumlarında okuduğumu aktarıyorum,
    yapılan kullanılmış yağ testlerinde 3000 km de 5100 ün vizkositesinin yarı yarıya kaybolduğu söyleniyor. 5000 km de ise 7100 vizkosite kaybediyor. gsxr forum da okumuştum yanılmıyorsam. adamlar lab. test sonuçlarını da yayınlamışlar.

    5000 yağın çoooook daha önce bozulacağını söylüyor içimden bir ses ayrıca soğuk iklimde tam sentetik, çöpe atılmış para değildir bilakis ısınma-soğuma döngüsü ve motorun çalışırkenki ile soğukkenki sıcaklık farkı fazla olduğundan yağ daha çabuk eskir, motorun içindeki su buharının da yoğunlaşma ile yağa karışması daha fazla olduğundan yağ daha da çabuk eskir... tabi sizin motosikletiniz, sizin paranız, sizin seçimleriniz
    5000 mineral bazli yari sentetik. En azindan burdaki. Benden cikan 5000 yillanmis sentetikten temizdir kanimca ama hakli oldugunuz noktalarda var. Baskasina onermemeliydim belkide, herkes benm gbi takintili degil haliyle adam belkide yilda bir aciyo yag tapasini :D

    10 40 in avantji soguk motoru daha iyi yagliyo ince oldugu icin ki bunada en cok asinmanin oldugu an diyolar. Yukarisi 40 olmus 50 olmus bence cok zarari olmaz, en fazla daha fazla yakar motor viskoz yagda.

    Full sentetigin baska bir artisi daha var galiba: 600riders ta yazilmis, daha kaygan bi yapiya sahip oldugu icin galiba debriyaj daha iyi ayiriyo, sogukken motoru calstrip 1 e takarken o gelen 'tak' olayi minimize oluyor. daha az yuk demek buda disli kutusuna. Ama yine: daha kalin yag bu isin tersine isler.

    Buis baya kafama yatti, deniycem gibi, yazarim debryajla ilgili.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:22 ----------

    easy81, hayırlı olsun. Kazasız belasız...

  18. #6918
    okanius - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200 GS
    selamlar. sanırım artçı için amortisör ayarını yükseltmek gerekiyor.
    bu benim yapabileceğim birşey midir? ben yapabilirsem tarif edebilir misiniz? kitapçıkta anlaşılır değil...
    yoksa bir servise götürüp orada mı yaptırmalıyım. eşim ve ben toplamda 170 kg kadar geliyoruz da

  19. #6919
    68charger - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2013
    Şehir
    Istanbul city
    Motosikleti
    2006 Yamaha FZ6 Fazer ABS, Kawasaki Ninja 300 ABS
    Alıntı okanius adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    selamlar. sanırım artçı için amortisör ayarını yükseltmek gerekiyor.
    bu benim yapabileceğim birşey midir? ben yapabilirsem tarif edebilir misiniz? kitapçıkta anlaşılır değil...
    yoksa bir servise götürüp orada mı yaptırmalıyım. eşim ve ben toplamda 170 kg kadar geliyoruz da
    Selam okanius, kendin yaparsın.
    Orta ayağa al. Seleyi çıkar. Amortisör ayar anahtarı motorun takım çantasını da olmalı. Amortisörün yanındaki tırnaklar 1-7 ye kadar rakamları temsil eder. 7 serttir, yani ağırlıkta motosiklet daha az esner.1 de ise yumuşaktır ağırlıkta çöker... Standart 3 de ayarlı olması lazım. Eğer kafan karışırsa, ayarlarken yayı sıkıştırırsan sertleşir, yay uzarsa yumuşar. Dene kendin de görürsün.
    ozgurakman bunu beğendi.

  20. #6920
    okanius - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200 GS
    Alıntı 68charger adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selam okanius, kendin yaparsın.
    Orta ayağa al. Seleyi çıkar. Amortisör ayar anahtarı motorun takım çantasını da olmalı. Amortisörün yanındaki tırnaklar 1-7 ye kadar rakamları temsil eder. 7 serttir, yani ağırlıkta motosiklet daha az esner.1 de ise yumuşaktır ağırlıkta çöker... Standart 3 de ayarlı olması lazım. Eğer kafan karışırsa, ayarlarken yayı sıkıştırırsan sertleşir, yay uzarsa yumuşar. Dene kendin de görürsün.
    7 ye almam lazım sanırım. doğru mu?


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 misafir)

Bu Konudaki Etiketler