Koltuğun yanındaki kanat grenajlarının içinde motorun sigortaları ve röleleri var. Oradan kontrol edebilirsin..
Koltuğun yanındaki kanat grenajlarının içinde motorun sigortaları ve röleleri var. Oradan kontrol edebilirsin..
Arkadaşlar merhaba..Makine rolantide çalışırken minik minik bir zırıltı geliyor..sanırım gergiden..
sanırım çıkartıp kontrol etmem gerek yayını..sormak istediğim şey şu? daha önce yapmadığım için, yerinden çıkartıp kontrol edip, yeniden yerine takmak herhangi bir timing ayarını bozar mı? makine 52 binde ve zorlanmamış birmakine..şahsen gergi yayının biraz kapandığını düşünüyorum. çünkü yolda yada ites geçişlerinde falan ses yok...
Benim aklıma takılsa ben de sana sorardım sanırım Zincirin üzerinde veya dişlisinde bir tespit işareti verilmemişse bir timing noktası yoktur sanıyorum. Tabi bu sadece kendi yorumum. Youtube'da bir bakınmak lazım, egzantrik montajı videosu var mıydı acaba.
bu konuya bir açıklık getirmek isterim.
eksantirik gergisini en güvenli sökme işlemi, motorun krank kapağını (motorun sağında, ön tekere yakın duran kapak)ve külbütör kapağını açıp, krankı saat yönünde çevirip 1. pistonu üst ölü noktaya getirmek ve ardından gergiyi sökmektir. bunu böyle yapmanızı önermemin sebebi ise çok açık, olur da zincir diş atlarsa görürsünüz ve korkusuzca yerine yerleştirirsiniz çünkü motor zaten üst ölü noktada tabi ki hiç bi yerini sökmeden direk gergiyi söküp kontrol etmek de olası bir durum ama açıkçası ben cesaret edemiyorum.
Cesaret etme zaten. Yüzyüzeyken de söyledim Kritik durumları bırakalım işin erbabı yapsın.
Youtube'da adam gibi bir video bulamadım..bizim burada gıcık bir usta var..ona sorduğumda bişey olmaz dedi ama dedim ya gıcık.. güvenemiyorum pek..elimden geliyor söküptakmak..klavuzu incelediğimde, gergi palete baskı halinde..gergi çıkarıldığında palet gevşeyecek. yeniden taktığımda gerilecek..insanın aklına takılıyor haliyle o arada birşeyler ters gider mi diye..
daha önce bunu yapmış birileri varmı diye sordum..
sevmek, terkedilmek riskini; sağlık, hastalık riskini, ............ yaşamak, ölmek riskini göze almaktır Cihan risk almayanlar, kazanç elde edemezler. Hobilerim uğruna bi fazer üst kapağı patlatabilirim ama patlatmayabilirim de? işte bu da bir risk aslında bir işi yaparken ne yaptığından eminsen ve ne yaptığında, sonucun ne olacağını biliyorsan o işi yapamaman için bir engel yoktur. önceden supap ayarı yaptım ve bi çok video izledim, yazı okudum. Velhasıl elin aptal amerikanı yapıyorsa bizim neyimiz eksik? ayrıca işin okulunu okumuş kaç tane motor ustası var? genel olarak hepsi alaylı ve açıp servis manüeli okumaktan aciz insanlar. adama supap ayarını kaç mm olarak ayarlıyorsun diyorum kulakla yapıyorum ayarı diyor toyota'yı servise götürüyorum, supap ayarını kaç bin bakımında yapıyosunuz diyorum "titreme, zırıltı yoksa yapmıyoruz" diyor? al burdan yak... örneğin toyota'dakiler okullu ustalar, onlar böyleyken sanayideki motor tamircilerine nasıl kızabilirim
işimi garantiye alırım, kendim yaparım. en azından her adımı titizlikle tekrar tekrar kontrol eder, orjinal parça kullanır ve baştan savma iş yapmam. bir sorunla karşılaştığımda (örneğin yağ kaçağı) gidip kavga dövüş tamir yaptırmam, sorunu düzeltirim ve bu beni ustalaştırır... tabi bunlar benim görüşüm
bir de şu var, motorumun 4. sahibiyim. genel olarak bakımları yapılmış ve temiz bir motor olsa da bazı bakımları aksatılmış. örneğin arka fren hidroliğini ve antifrizini ilk ben değiştirdim. bunun için de uzun ve zahmetli bir işçilik/bakım gerekti (kusursuz bir iş olabilmesi açısından/yapılmayan değişimi telafi edebilmek açısından).
ayırca supapların, zincirin ve motorun içini görmek motorun nasıl kullanıldığı hakkında bilgi sahibi olmamı da sağlayacak.
beni en çok hayrete düşüren nokta ise, motor öğretmenliği okumuş, teknik eğ. fak. mezunu birisinin motoru ellemekten korkması yani herkes herşeyi yapacak diye bişey yok tabi ki ama sonuçta motosiklet de bir insan yapısı, kitapçığı var, standartları var
Haklısın tabi Ama ona bakarsan ben de Otomotiv Öğretmenliği mezunuyum. Bir günde 5 motor dağıtıp topladığımı hatırlıyorum. Ama kendi motosikletime dokunur muyum? Dokunmam El alışkanlığı lazım, tecrübe lazım. Bla bla.. Bu konu tartışmaya değmeyen bir konu bence. Zevkler ve renkler gibi
"CaRPe DieM"
bu arada yukardaki yorumumu güncellerken sen cevap yazmışsın
haklısın, zevkler ve renkler
ayrıca, supap ayarıyla ilgili videomu çekince belki insanlar küçük motorlarda yaptıkları bakımları büyük motorlarda da yapabileceklerini idrak ederler. sözüm meclisten dışarı, hala motora supap ayarı ve ekzantirik bakımı yap(tır)maktan korkan, geçiştiren insanlar var...
Ehuehuehue Üstüne bastın kaldır ayağını.. İşte kopma noktası da orası ya. Bu iş için okuman gerekmiyor, sanayide yetişmen gerekiyor. Sanayideki bir usta benden çok daha bilgilidir. Ben bu işin eğitimini aldım bütün teknik detaylarını okudum, bıraksan motor tasarlarım. Ama o adam bununla büyüdü. Ki az önce bir söz söyledin. Servistekiler bunun okulunu okuyor oraya geliyor gibisinden. O konuya da eklemek isterim. Servistekiler okulunu okumuyor, sanayide yetişmiş ustalardır servislerdeki ustalar Sanayiden çekiyolar yani o ustaları
Bir husus da şu ki, her marka kendine göre özgün yapıya sahiptir. Ustalık da tam burada başlıyor. Ben Renault'un veya Kawasaki'nin motorunun herşeyini biliyorumdur. Ama Yamaha gelir "Al bu da benim motorum, çöz bak bakalım" der. Burada da çalışan bir motoru kobay olarak kullanmak yanlış olur. Ben de bu yüzden dokunmam motoruma
"CaRPe DieM"
haksız değilsin ama ilave etmek isterim ki toyota, işçilerini verdiği seminer ve eğitimle ustalaştırıyor. bir de servis manüeli ve kullanıcı deneyimleri motor hakkında yeterli ön bilgi sağlar diye düşünüyorum ben. örneğin kaç bin km ler arasında eksantirik değiştirileceği, hangi adımlarla uygulanacağı, nelere dikkat edileceği gibi
aslında istanbulda yaşıyor olsam ve zamanım olmasa senin yaptığın gibi sanayiye götürürdüm ama burdakilere pek güvenemiyorum işte...
Orası doğru tabi. Ben Ford'da staj yaptım. Her markada olduğu gibi Ford'da da servislere özel eğitmen gönderilip her modelin özel servis eğitimi veriliyor. (Hatta o dokümanları da el altından yürütmüştüm ) Okuyarak; değişim zamanını, takip edilecek işlemleri öğrenmek tabiki mümkün.. Ama, bir kapağın yerine montajında hangi viskozitede yağ veya sıvı conta ne kadar kullanılır, hareketli bir parçanın aşınma değerini ve değiştirilme zamanı hangi markada neye göre belirlenir, bir kablonun voltaj iletim değeri farklı devirlerde nasıl ölçülür vs. vs. bunlar sadece varsayım örnekleri ve arttırılabilir cinsten birçoğu için özel aparat ve hatrı sayılır kalite ve sayıda atölye ekipmanı gerektiriyor. Demek istediğim bu. Mesela en basitinden, benim elimde bir torkmetre olmadan, yağ değişimi yapmam. Çünkü filtreyi varsayımlara göre sıkmak içime sinmez. bir tur çevirdim çeyrek tur da sıkı sıkıya çevirdim gibi varsayımlarla ilerlersem ben; ege turu yapmaya çıktığımda senin orda motor ustası ve çekici aramak için senin telefonu hiç çekinmeden çaldırırım yani
herkese selamlar, 2006 fazerimle bende fazer ailesine katıldım.
Hayırlı olsun sizin oradan canYOLDAS arkadaşımız var. Onunla irtibata geçebilirsin Kazasız belasız kullanman dileği ile. Fotoğraflarını bekliyoruz
"CaRPe DieM"
Aramıza hoşgeldiniz. Allah kaza bela vermesin inşallah.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:09 ----------
Cihan dün gece Cem ile konuştuk burda ki egzantrik fiyatları manyak tutarsa senin oraya gelip yaptıralım diyoruz hem gezi olur :D ne dersin uyar mı sana da )
Onca yolu geldiğinizde astarı yüzünü geçecek farkındasınızdır sanırım olay egzantrikten çıkacak sadece gezmek olacak yani
"CaRPe DieM"
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)